نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مهر ۱۵, پنجشنبه

طبق گزارش کمیسیون اصل نود مجلس نهم وزارت جهادکشاورزی و کشور دستگاه‌های‌موثر در زمین‌خواری شناخته شدند.

طبق گزارش کمیسیون اصل نود مجلس نهم وزارت جهادکشاورزی و کشور دستگاه‌های‌موثر در زمین‌خواری شناخته شدند.

محمد‌علی پورمختار ، نماینده مجلس دهم گفت: در مجلس نهم گزارش جامع و کاملی در خصوص زمین خواری در کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین و در بسیاری از جلسات تخصصی نیز ارائه شد، پس از این تنها نیاز به تقویت نظارت است، در واقع علل، راهکارها و وظایف دستگاه‌های متولی امر نیز بررسی و مشخص شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اجماع دستگاه‌ها در مبارزه با زمین‌خواری را به جهت کارکرد کمیسیون اصل نود در دوره نهم دانست و تصریح کرد: در جریان انجام اقدامات مذکور، گزارش زمین خواری در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز مطرح و بررسی شد، بر این اساس در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور به عنوان دستگاه‌های موثر در گسترش زمین‌خواری شناخته شدند.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی زمین باید در مقابله با زمین‌خواری همکاری کنند و وظایف خود را به درستی ایفا کنند، افزود: در این شرایط شاهد مبارزه با زمین‌خواری خواهیم بود، قوه قضاییه هم بر اساس تکالیف قانونی تعریف شده باید با تخلفات حوزه زمین‌خواری به طور قاطع برخورد کند.

نه تنها هیچ گونه اقدامی در رابطه با مدیریت این موضوع و کاهش مهاجرت ها صورت نگرفته بلکه مسئولان همان روند گذشته را با بی توجهی تمام ادامه داده اند

نه تنها هیچ گونه اقدامی در رابطه با مدیریت این موضوع و کاهش مهاجرت ها صورت نگرفته بلکه مسئولان همان روند گذشته را با بی توجهی تمام ادامه داده اند!
از نگاه عمومی حاشیه نشینی معضلی است که در زمان حاضر اغلب کشورهای در حال توسعه و کشور ما ایران نیز با آن درگیر است و حتی در برخی از ممالک توسعه یافته نیز مهاجرت های بی رویه به شهرهای بزرگ در مواردی بافت جمعیتی شهرها را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش «پارسینه»، در زمان حاضر نزدیک به یک سوم جمعیت شهرهایی نظیر تبریز ، مشهد ، تهران و چند شهر بزرگ دیگر را حاشیه نشینان تشکیل میدهند که هریک از نهادها و ارگان های رسمی و اجرایی به نوعی درگیر مسائل این مناطق هستند.

بر اساس آمارهای اعلام شده ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین در کشور سکونت دارند که طبق اظهارات نمایندگان از این تعداد نزدیک به یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر در شهر مشهد،۲۰۰هزار نفر در شهر شیراز و نزدیک به ۵۰۰ هزارنفر در کلان شهر تبریز سکونت دارند که علاوه بر این دیگر کلان شهرهای کشور  مانند تهران، اصفهان و اهواز هم به سهم خود از معضل حاشیه نشینی رنج می برند.

حاشیه‌نشینی نتیجه بی‌توجهی به اقتصاد روستایی

مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، با بیان وجود  ۲۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در کلانشهر شیراز از شیوع پدیده حاشیه نشینی در کشور انتقاد کرد و گفت: در مناطق حاشیه نشین افراد با فرهنگ های مختلف گرد هم جمع و زمینه بروز جرائم و بزهکاری را در شهرها فراهم می آورند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه تاکنون حرکت مناسبی از سوی دستگاه‌های ذیربط برای مدیریت بحران حاشیه‌نشینی در کلانشهر شیراز انجام نشده است، یادآور شد: تنها هر از چند گاهی نیروی انتظامی اقدام به جمع آوری مجرمان در این مناطق می کند و آنطور که باید و شاید به مدیریت حاشیه نشینی توجه نشده است.

وی با بیان اینکه جمعیت حاشیه نشینان شیراز یک شهر را تشکیل می‌دهند، افزود: ناهنجاری و نابسامانی های اجتماعی در جمعیت حاشیه نشین این کلانشهر بسیار چشمگیر و روز به روز در حال افزایش است به طوری که برخی از افراد به توزیع مواد مخدر و سرقت روی آورده که این موضوع تهدیدی برای آینده کودکان و نوجوانان این مناطق و کلانشهر شیراز است.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم،  با بیان اینکه مشکلات بهداشتی و اجتماعی در مناطق حاشیه نشین نسبت به شهرها نمود بیشتری دارد، تصریح کرد: باید به ایجاد مراکز تفریحی و ورزشی و همچنین کارگاه های آموزشی اشتغال زایی در این مناطق توجه و علاوه بر این نسبت به رفع مشکلات بهداشتی و درمانی آنها هم اقدام کرد زیرا فقر اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی در این مناطق بیداد می کند.

 نماینده مردم شیراز در مجلس دهم، حاشیه نشینی شیراز را نتیجه بی توجهی به اقتصاد روستاها و مناطق محروم دانست و ادامه داد: عواملی مانند خشکسالی و کم آبی که درنهایت منجر به بیکاری کشاورزان، دامداران و باغداران شده، نبود مراکز تفریحی و ورزشی در روستاها، بی توجهی نسبت به اقتصاد روستایی و از بین رفتن مشاغل در روستاها  باعث شده روستاییان و عشایر استان با ترک دیار و خانه خود مناطق ارزان حاشیه نشین شیراز را برای زندگی انتخاب و به علت بیکاری  برای کسب روزی به مشاغل کاذب روی آورند که در این بین ممکن است برخی از آنها برای کسب درآمد بیشتر جذب مافیای مواد مخدر و سرقت شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم ساماندهی اشتغال روستایی در جهت جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی تاکید کرد و گفت: جاذبه های زندگی باید در روستاها افزایش یابد تا مهاجرت ها معکوس شود زیرا افزایش اشتغال روستایی کاهش حاشیه نشینی در شهرها را به دنبال دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با تخصیص تسهیلات کمتر به شهرها می توان نسبت به ایجاد اشتغال در روستاها اقدام کرد، تصریح کرد: باید به مشاغل خانگی روستایی از جمله دامپروری، کشاورزی و صنایع دستی در جهت رشد اقتصادی و بازار کار روستاییان توجه جدی کرد و از این طریق حاشیه نشینی را مدیریت کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در صورت بی توجهی به تقویت مشاغل روستایی باید همچنان شاهد مهاجرت این قشر به کلانشهرها و شیوع روز افزون معضل حاشیه نشینی در کشور و به تبع آن افزایش آسیب های اجتماعی در  کشور باشیم.

بی‌توجهی به مدیریت حاشیه‌نشینی در برنامه‌های کلان اقتصادی کشور
به گزارش «پارسینه»، محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با انتقاد از وجود ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور، عمده علت شیوع حاشیه نشینی در کلانشهر تبریز را مهاجرت بی رویه به دلیل سوء مدیریت ها دانست و یادآور شد: هیچ دولتی برای مدیریت این معضل هیچ گونه اقدام و تلاشی نکرده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه تاکنون هیچ گونه تلاشی برای رفع ریشه ای معضل مهاجرت ها و به تبع آن حاشیه نشینی در کلان شهر تبریز انجام نشده، تصریح کرد:  نه تنها هیچ گونه اقدامی در رابطه با مدیریت این موضوع و کاهش مهاجرت ها صورت نگرفته بلکه مسئولان همان روند گذشته را با بی توجهی تمام ادامه داده اند.

وی از وجود نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: در حالی هیچ گونه اقدامی برای مدیریت معضل حاشیه نشینی صورت نگرفته که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی  در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.

وی بر لزوم چاره اندیشی مسئولان در جهت ساماندهی و مدیریت معضل حاشیه نشینی کلانشهر تبریز تا سال ۲۰۱۸ تاکید کرد و یادآور شد: از آنجایی که حاشیه نشینان بر موضوع گردشگری ارجحیت دارند بنابراین در وهله اول باید هدف مدیریت در این شهر، سروسامان دادن به وضعیت حاشیه نشینان باشد و در مرحله بعد در جهت رونق گردشگری این کار صورت پذیرد که به این منظور مسئولان باید گام های اساسی بردارند.

سعیدی با انتقاد از اینکه جمعیت حاشیه نشین کلانشهر تبریز در بیغوله ها و بافت های فرسوده زندگی می کنند، یادآور شد: این افراد در وضعیت بسیار نامناسب و بدی زندگی می کنند و از نبود امکانات بهداشتی و درمانی مناسب رنج می برند.

اسامى اعدام شدگان توسط جمهوری اسلامی از سال ۶٠تا ۶٧

 
http://images.icae-iran.com//2016/10/edamha67_komiteye_defa.pdf


اسامى اعدام شدگان توسط جمهوری اسلامی از سال ۶٠تا ۶٧


برای مشاهده لیست اسامی روی لینک های زیر کلیک کنید
این اسامی کامل نیست و این لیست می تواند بعد از سرنگونی جمهورى اسلامى تکمیل و کامل و دقیق گردد


۴۲۰ کیلومتر راه برای رسیدن به بیمارستان/۲۵ تخت برای ۱۳۶ بیمار

ه روایت از سیستان و بلوچستان؛

۴۲۰ کیلومتر راه برای رسیدن به بیمارستان/۲۵ تخت برای ۱۳۶ بیمار



سه تن از
ضریب اشغال تخت های بیمارستانی
در ابتدا دکتر رضا میر رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت در شرق کشور حیات بخش بوده است، تصریح کرد: این طرح از این جهت حیات بخش بوده که این منطقه در بعضی موارد از حداقل ها هم محروم بوده است.
وی با اشاره به سفر دی ماه سال ۹۴ وزیر بهداشت به شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان، گفت: وزیر بهداشت در حالی سه شبانه روز در این منطقه حضور یافتند، که کمتر کسی از مقامات ارشد کشور به این منطقه پا گذاشته اند.
میر با اشاره به سفر وزیر و بررسی مسائل حوزه سلامت شهرهای جنوبی استان، افزود: حاشیه شهرهای ما هیچ امکاناتی نداشت و هنوز ۶ شهر ما بیمارستان ندارد.
وی با اعلام اینکه دستاورد وزیر بهداشت در سفر به سیستان و بلوچستان تصویب ۳۹۳ پروژه عمرانی بزرگ و متوسط بوده است، گفت: بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی، یکی از طرح های بزرگ بهداشتی و درمانی این منطقه است.
میر با اشاره به ۲۹۳ هزار مترمربع زیربنای طرح های عمرانی و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آنها، افزود: تمامی طرح ها در حال اجراست بطوریکه میانگین ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم و برخی پروژه ها که دارای اولویت هستند، بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام اینکه ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در این منطقه ۱۱۵ درصد است، گفت: بیمارستان سراوان هم مرز با پاکستان که در سال ۱۳۵۰ با ظرفیت ۲۵ تخت به بهره برداری رسیده است، حالا در همان فضای فیزیکی ۱۳۶ مریض را بستری می کنیم.
وی با اعلام اینکه بعضا مجبور می شویم بیماران را در راهروهای بیمارستان بخوابانیم، افزود: این در شرایطی است که وضعیت بیمارستان ها کاملا غیر استاندارد است.
میر با اشاره به بیمارستان تامین اجتماعی چابهار که در سال ۸۷ با ۴۸ تخت احداث شده است، گفت: در همین فضای فیزیکی ۱۵۸ مریض را بستری می کنیم.
وی تاکید کرد: اگر همه طرح های بهداشتی و درمانی در منطقه به بهره برداری برسند، باز به میانگین کشوری نمی رسیم.
هم مرز بودن با دو کشور دارای مشکلات بهداشتی
دکتر ایرج ضاربان رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با عنوان این مطلب که ۱۲۰۰ کیلومتر مرز خشکی و ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی با دو کشور دارای مشکلات بهداشتی و درمانی داریم، گفت: به نوعی می توان گفت که ایرانشهر، استان توسعه یافته افغانستان و پاکستان است.
وی افزود: خیلی از مشکلات منطقه ما به دلیل همجواری با این دو کشور است. بطوریکه میانگین تخت بیمارستانی در کشور ۱.۷ به ازای جمعیت است و در استان در حدود یک تخت ولی در ایرانشهر حدود ۶ دهم تخت است.
ضاربان با اعلام اینکه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر ۶ شهرستان محروم را تحت پوشش دارد، گفت: ۸۰۰ هزار جمعیت تحت پوشش در وسعت ۸۰ هزار کیلومتری داریم که سهم یک درصدی از جمعیت کشور و ۴.۶ درصدی از وسعت کشور را به خود اختصاص داده ایم.
وی با اعلام اینکه سه شهرستان فاقد بیمارستان داریم، افزود: سال گذشته ۱۸ زایمان در داخل آمبولانس ها انجام شد و امسال نیز تاکنون ۷ مورد زایمان داخل آمبولانس داشته ایم که بخاطر مسافت زیاد برای رسیدن به مراکز درمانی است. بطوریکه باید ۴۲۰ کیلومتر راه را برای رسیدن به بیمارستان طی کنند.
ضاربان با اشاره به ۱۶۰۰ روستای فاقد آب شرب در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، گفت: متاسفانه تاوان کم کاری سایر دستگاه ها را وزارت بهداشت می دهد.
وی از تصویب ۱۲۰ پروژه بهداشتی و درمانی با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار که مخصوص سفر وزیر بهداشت بوده است، خبر داد و افزود: مشکل ما فقط امکانات نیست، زیرا در حال حاضر دستگاه چند میلیاردی ام آر آی داریم اما کارشناس برای استفاده از خدمات این دستگاه نداریم.
بالاترین میزان آمار بیماری سل
دکتر علی اکبر نصیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در ادامه با اشاره به ۵ شهرستان با ۴۵۳ هزار نفر جمعیت رسمی و بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت غیر رسمی که تحت پوشش خدمات این دانشگاه هستند، گفت: بیشترین درصد افاغنه در زابل حضور دارند و رفت و آمدهای مرزی در این منطقه زیاد است.
وی با اشاره به هم مرز بودن با ولایت نیمروز و فراخ افغانستان، افزود: ولایت نیمروز ۶۵۰ هزار جمعیت دارد که بار بهداشتی و درمانی این منطقه به زابل منتقل می شود.
نصیری از وجود ۳۵ مرکز بهداشتی و درمانی و ۴ بیمارستان دولتی که تحت پوشش دانشگاه هستند، خبر داد و گفت: بار بالای بیماری های عفونی که از افغانستان منتقل می شود، باعث شده تا بالاترین میزان آمار سل مربوط به سیستان باشد.
وی همچنین به بیماری های تالاسمی و هموفیلی در منطقه زابل اشاره کرد و افزود: بیماری تالاسمی در این منطقه از بالاترین شیوع در کشور برخودار است
 *********************************************

********************************************

محله های تهران - نظام‌آباد معاون توسعه روستایی رییس‌جمهور !شهریه 26 میلیون تومانی مهدکودک همسایه رییس‌جمهور/ لاک‌پشت تراپی و «پول پارتی» برای پولدارهای کوچک تهرانی

 محله های تهران - نظام‌آباد

  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد
  • محرم در محله های تهران - نظام‌آباد 
     **********************************************
     
    فضای بازی کودکان در حیاط چندان تفاوتی با محیط بازی بچه ها در پارک های محله ندارد؛ تاب است و سرسره اما مربی می گوید تنها به سفارش این مهد ساخته و از روی یک ژورنال مشهور آلمانی کپی برداری شده است!
    مهدکودک رییس جمهور
     

     
    شاید اگر پدر و مادرهایمان با خواندن این گزارش بفهمند خاک بازی در باغچه کوچک خانه و بازی های کودکانه مان در کوچه پس کوچه های محله، این روزها با اسامی قلمبه - سلمبه و دکورهای خوش آب و رنگ، ماهیانه بیش از دو میلیون برای برخی بچه پولدارهای شمال شهر آب می خورد، کمتر شرمنده می شدند و با افتخار می گفتند که ما هم برای آموزشت چیزی کم نگذاشتیم!
     
    حکایت دیروز و امروز نیست، قصه فاصله طبقاتی بین بچه های بالای شهر و پایین شهر. آنهایی که تمام خاطرات کودکی شان در کوچه پس کوچه های محله خلاصه می شود و برعکس بچه هایی که برای دیدن کرم خاکی و دست زدن به لاک پشت، پدر مادرهایشان میلیونی خرجشان می کنند.
     
    البته بچه پولدارهای شمال شهر، از همان بچگی معنای متفاوت بودن با بقیه را یاد می گیرند. چون آنها از همان دوران مهد کودک درکنار بازی های کودکانه شان، پز دانستن زبان انگلیسی و فرانسوی را هم یاد می گیرند تا هر وقت قصد سفر و اقامت به آن سوی آب ها را گرفتند دغدغه ای جز شارژ شدن کارت بانکی شان توسط پدر نداشته باشند.
     
    به سراغ یکی از همین مهد کودک ها می رویم. در یکی از خیابان های شمال شهر. جا زدن خودت به عنوان پدری ثروتمند که تنها دغدغه اش  برای کودک چهار ساله اش یاد گرفتن دو یا سه زبان زنده دنیاست و برای اینکه دخترش اجتماعی بار بیاید، حاضر است ماهی دو تا سه میلیون تومان هزینه کند کار راحتی نیست.
     
    مهدکودک رییس جمهور 
     
    یک باغ هزار متری در شمال تهران با انواع و اقسام زمین های بازی، کلبه شنی و باغچه برای تجربه کشاورزی. وارد ساختمان که می شوم یکی از مربی ها به استقبالم می آید و وقتی متوجه می شود برای ثبت نام آمده ام، صراحتا می گوید جا نداریم! همه کلاس هایمان پر است. هنوز بر سر خالی بودن کلاس ها برای ثبت نام در چانه می زدیم که یک فرم مقابلم می گذارند؛ فرم مشخصات فردی کودک و پدر و مادر.
     

     
    وقتی با ژست پولداری و اعتماد به نفس لازم، می گویم آموزش و سطح فرهنگ بچه هایی که قرار است با فرزندم هم بازی شوند برایم خیلی مهم است می گوید: «خیالتان راحت باشد، ما سبک آموزشی منحصر به فرد خودمان را داریم و با "رویکرد شناختی" بچه ها را آموزش می دهیم. البته این دلیل نمی شود که بچه ها از آموزش انگلیسی و فرانسه غافل شوند. این مهد دو زبانه است و فرزند شما با جدیدترین متدهای روز دنیا انگلیسی و فرانسه را یاد می گیرند.»

    سری به نشانه رضایت تکان می دهم و ته دلم می گویم خب خدا را شکر که بچه فرانسه و انگلیسی را هم یاد می گیرد!
     
    لاک پشت تراپی برای کودکان دلبند و ثروتمند
     
    با هم وارد حیاط می شویم. حیاطی مشجر با زمین بازی و البته یک کلبه شنی برای شن بازی بچه ها و پرورش خلاقیتشان. مربی فضاهای مختلف را نشانم می دهد و می گوید: "ما اینجا با آموزش های رباتیک و چرتکه و ....کاملا مخالفیم. ما معتقدیم بچه باید در حد سن خود یاد بگیرد. چون آموزش  ریاضیات و .... را در مدرسه خواهند داد و آنوقت است که بچه به دلیل بیشتر دانستن علاقه ای به ماندن در کلاس نشان نمی دهد و شیطنت می کند. "
     
     
    مهدکودک رییس جمهور 
     
    به زمین اسکیت می رسیم، می گوید دخترتان هفته ای یکبار آموزش اسکیت سواری می بیند، آنهم به خاطر هماهنگ شدن عصب و عضله!
     
    کارگاه نجاری را هم نشانم می دهد و می گوید هفته ای یک جلسه نیمه خصوصی هم نجاری داریم. برای آشنایی بیشتر با طبیعت و رشد خلاقیت در کودک.
     
    کلاس ها را یک به یک بازدید میکنیم. اینجا همه جور کلاس و آموزشی هست. از کلاس تاریخ هنر برای آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا گرفته تا بازی با موسیقی و آموزش حین رقص و شادی!
     
    در ذهنم به این موضوع فکر میکنم که ظاهرا هر کاری حتی تیله بازی و طناب بازی، اگر در این مهدکودک اجرا شود، نامش را با چند اصطلاح و فلسفه آموزشی عجین می کنند، طوری که یادمان رود همان بازی های ساده خودمان است.
     
    "پول پارتی" با حضور مامان ها!
     
    خانم مربی همینطور که درباره آموزش ها توضیح میدهد اشاره ای هم به اردوهای خارج از مهد کودک می کند و می گوید: راستی برای بچه ها اردوی باغ وحش، شهر بازی سرپوشیده، بازدید از نانوایی، خرید از شهر کتاب و ... هم داریم. حتی با حضور مامان ها پول پارتی (استخر پارتی) برگزار می کنیم. دو تا جشن دیگه هم داریم، جشن نوروز و شب یلدا که البته شب یلدا را شب میگیریم که بابا ها هم حضور داشته باشند.
     
    مهدکودک رییس جمهور 
     
    هنوز حرف هایش تمام نشده که می پرسم راستی آموزش شنا هم برای بچه ها دارید؟ با انگشت استخر مجموعه را نشانم می دهد و می گوید: این استخر ماست، دوازده متر طول دارد و عمقش تا 110 سانت هم می رسد. اگر بخواهید دخترتان آموزش شنا ببیند باید علاوه بر پکیج مصوب که دو میلیون و 160هزار تومان در هر ماه هزینه دارد، ماهیانه 500هزار تومان بپردازید؛ برای ماهی 8جلسه آموزش و شنا.
     
    سنگ نوردی در مهدکودک !

    از کلاس ژیمناستیک و آموزش باله که بگذریم، بچه ها در این مهد سنگ نوردی هم آموزش می بینند.

     مهدکودک رییس جمهور
     
     
     ********************************************************

     معاون توسعه روستایی رییس‌جمهور