نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ مهر ۳۰, چهارشنبه

تجمع مردم اصفهان و تهران در اعتراض به اسیدپاشی به زنان

 تجمع مردم اصفهان و تهران در اعتراض به اسیدپاشی به زنان 




چمدان: 'متولد آمریکا هستم اما اینجا غریبه‌ام'

چمدان: 'متولد آمریکا هستم اما اینجا غریبه‌ام'

2 ساعت پیش
تارا کمانگر متولد و بزرگ شده کالیفرنیاست. او به زحمت می‌تواند فارسی صحبت کند. با وجود این، معتقد است "ایران همیشه بخشی از وجودش بوده است."
او چند سالی است مقیم نیویورک در شمال‌شرق آمریکا شده هر چند دلش حسابی برای سانفرانسیسکو تنگ است و از بسیاری جهات زندگی در سواحل غرب را ترجیح می‌دهد.
می‌گوید پدرش در ایران جراحی موفق بوده اما همیشه عاشق کشاورزی و مزعه‌داری بوده است. پدر تارا سالها پیش از انقلاب بهمن ۵۷، با همسر و دو پسرش به آمریکا کوچ می‌کند و در مرکز ایالت کالیفرنیا با خرید هکتارها زمین بالاخره به آرزوی خود می‌رسد.
"ما تنها خانواده ایرانی در میان جامعه کوچک مزرعه‌دارانی بودیم که در یک گوشه کالیفرنیا دور هم جمع آمده بودند. من همیشه با این ابروهای پیوسته و موهای سیاه، مورد توجه هم کلاسی‌هایم بودم که همگی بلوند بودند."
"با وجود این که من متولد آمریکا هستم. اما همیشه اینجا احساس غریبگی می‌کنم. پدر و مادرم من و برادرانم را طوری بزرگ کرده‌اند که همیشه از ایرانی بودن خودمان آگاه بوده‌ایم. ما با غذای ایرانی، فرهنگ و رسوم ایرانی بزرگ شده‌ایم. برای همین هم معتقدم؛ مهم نیست که کجا متولد شده‌ایم. مهم این است که چه طور بزرگ شده ایم."
ساز اصلی تارا کمانگر پیانوست. او در بسیاری از سالن های معروف لندن، نیویورک و لس‌آنجلس برنامه اجرا کرده است.

شعارهای مردم اصفهان: «امام جمعه ما، ننگ ماست، ننگ ماست»...

 تجمع در اصفهان و تهران در اعتراض به اسیدپاشی
صبح امروز در تهران و اصفهان تجمعاتی مقابل مجلس شورای اسلامی و دادستانی در اعتراض بی توجهی دولت و مجلس انجام شد.
صبح امروز چهارشنبه ۳۰ مهر تجمعاتی در اصفهان و تهران در اعتراض به آنچه کم‌توجهی مجلس و مسئولین به مساله اسیدپاشی خوانده شد، شکل گرفت. 
بنابرگزارش های دریافتی، تجمع‌کنندگان در اصفهان مقابل دادگستری این شهر در خیابان نیکبخت و در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی گرد هم آمده اند. 
یکی از افرادی که در اصفهان در میان جمعیت حضور داشت به خودنویس گفت تعداد تجمع کنندگان با حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ نفر شروع شد؛ اما شاهدان عینی دیگر، گفتند که در ادامه، تعداد تجمع‌کنندگان، به حدود ۳ تا ۴ هزار نفر رسید. از جمله شعارهای مردم در این تجمع، که برخی ویدئوهای آنها نیز در فضای مجازی منتشر شده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
«امام جمعه ما، ننگ ماست، ننگ ماست» (ویدئو)
«ننگ ما، ننگ ما، مجلس شورای ما»
«نیروی انتظامی، فقط مال هپی‌هاست»
«تا امنیت نباشه، ایران خودش داعشه»
«مرگ بر تفکر داعشی»
«دادستان بی‌عرضه، الان شده سه هفته»
«زاینده‌رود خشک شده، اسیدپاشی مد شده»
«ای کم‌تر از داعشی، اسید به ما می‌پاشی»
«نیروی انتظامی، چشمان خواهرم کو؟»
«هوا اسیدی شده، پلیس فراری شده»
«توپ، تانک، فشفشه، حجاب زوری نمی‌شه»
«اصفهان شهر ماست، امنیت حق ماست»
«باحجاب، بی‌حجاب، اسیدپاش نمی‌خوایم»
«امنیت، آزادی، حق مسلم ماست»
«وزیر اطلاعات، خجالت، خجالت»
«اسیدپاشی قطع نشه، ایران، قیامت می‌شه»
«روحانی، روحانی، ما امنیت نداریم»
«این سکوت، حمایت از داعش است»
«ای خواهر قربانی، در قلب ما می‌مانی»
«سهیلای بی‌گناه، حمایتت می‌کنیم»
«پلیس سیب‌زمینی، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم»
«بسیجی داعشی، ننگت باد، ننگت باد»...
حسن رحيمی، دادستان اصفهان در پاسخ به اعتراض تجمع‌کنندگان با تاکید بر اینکه تحقیقات مقدماتی پرونده‌های اسیدپاشی محرمانه و در دادسرا درحال بررسی است گفت: «دو نفر مورد اصابت اسید قرار گرفتند. آنچه به صورت دو نفر دیگر  ریخته شده، اسید نبوده مایع دیگری بوده» که با شعار«دروغگو دروغگو» توسط مردم، سخنانش قطع شد.
======
سوتی دادستان اصفهان در تجمع مردم در اعتراض به اسیدپاشی: «تمام پنبه‌هامون رو رشته کردیم!»
======
دادستان اصفهان ادامه داد: «من خودم شهروند این جامعه هستم و هیچ فرقی با بقیه ندارم.» وی تاکید کرد که «وضعیت تحت کنترل است و غالب جوی که ایجاد شده تبلیغات منفی است.»
این منبع همچنین به «خودنویس» گفت نیروی انتظامی که از ابتدا در محل حضور داشته و سعی در متفرق کردن تجمع‌کنندگان داشت.
بنا بر گزارش ها، در تهران نیز این تجمع که مقابل مجلس شورای اسلامی شکل گرفته از حضور نسرین ستوده، وکیل دادگستری، و پیمان عارف، از فعالان سیاسی، و محمد نوری‌زاد نویسنده و فیلمساز خبر می دهند. تجمع کنندگان در تهران در محاصره‌ی نیروهای امنیتی قرار گرفته اند و شعارهایی مانند «اسیدپاشی جنایت»، «این سکوت، حمایت از داعش است» و «ننگ ماست ننگ ماست، مجلس شورای ما» سر می‌دهند.
فرضیه زنجیره‌ای‌بودن اسیدپاشی‌ها تایید شد
به گزارش روزنامه‌ی شرق با انجام بررسی‌های آزمایشگاهی مشابهت اسیدها را مشخص و فرضیه زنجیره‌ای‌بودن اسیدپاشی‌ها تایید شد. 
پیش از این شک و شبهه هایی درباره زنجیره‌ای‌بودن اسیدپاشی به‌صورت چهارزن در اصفهان وجود داشت که با مشخص شدن نتیجه‌ی آزمایش های تخصصی ثابت شده که حداقل سه مورد از این حوادث به هم مرتبط‌‌ند. نشانه های مانند اینکه در تمام موارد اسیدپاشی در ساعت ۷ تا ۷:۳۰ انجام شده و رانندگان زن هدف قرار گرفته اند پیشتر این فرضیه که اسیدپاشی ها زنجیره ای باشند را قوی‌تر می کرد. 
کاربران اینترنتی در شبکه های اجتماعی، از حاکم بودن تشنج و فضای رعب و وحشت در اصفهان به علت اسیدپاشی های اخیر به صورت زنان خبر می‌دهند.
=====
عکس گزارش از خبرگزاری مهر: گزارش تصویری مرتبط، دقایقی پس از انتشار، از وبسایت خبرگزاری مهر حذف شد («صفحه مورد نظر یافت نشد»). دو مورد از عکس‌ها را می‌توانید در اینجا ببینید.

ISIS lead Syrian woman to her stoning over alleged adultery

یروهای امنیتی تحصن نسرین ستوده در اعتراض به آزار دگراندیشان را به هم زدند