نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

نامه مردم، ارگان مرکزی حز توده ایران، دوره هفتم، سال اول

نامه مردم، ارگان مرکزی حز توده ایران، دوره هفتم، سال اول











درباره کتاب چریک‌های فدایی خلق، از نخستین کنش‌ها تا بهمن 1357، محمود نادری بخش

پیوند به منبع اصلی
نویسنده
pdf
عصر نو عباس هاشمی
عصر نو علی ستاری
عصر نو اسد سیف
عصر نو اصغر ایزدی
عصر نو ب - البرز
عصر نو بهروز خلیق
عصر نو هایده مغیثی
عصر نو الف. جیلو افسانه نفوذ، کنکاشی در یک رویداد از تاریخ فدایی
عصر نو مهدی سامع
عصر نو نقی حمیدیان
عصر نو ایرج واحدی پور
عصر نو
http://www.iran-archive.com/fadaiiane_khalgh/cherikha_ta_1357/ketabe_cherikhaye_faddaiie_khalgh/darbareye_cherikhaye_ketabe_faddaiie_khalgh%202.html
زینت میرهاشمی

زنان ایرانی در اوایل قرن بیستم

مجموعه از عکس های بانوان ایرانی بدون حجاب که ظاهرن در اواخر دوره قاجار (احمدشاه) و یا ابتدای سلطنت رضا شاه تصویربرداری شده است.

انتشار تصاویر مرگ ندا آقاسلطان، او را به نمادی برای آرمان های مخالفان دولت ایرانتبدیل کرده است

تصویر صورتک هایی بی شمار که از عکس ندا آقاسلطان تهیه شده اند

تصاویر مرگ ندا آقاسلطان که توسط دوربین گوشی موبایل فردی ناشناخته تصویربرداری شده است، به یکی از آثار ماندگار خبری و به نمادی جهانی تبدیل شده است.

اگر چه فیلمبردار ویدئو مرگ ندا به همراه ضارب او همچنان ناشناخته باقی مانده اند، اما نام ندا آقا سلطان، دختری که در تصاویر بر اثر شلیک گلوله جان می دهد، دیگر ناشناخته نیست.
آخرین جایزه تعلق گرفته به این ویدئو امروز ۲۷ بهمن (۱۶فوریه) تحت عنوان "بهترین فیلم خبری ۲۰۰۹" و توسط داوران جایزه روزنامه نگاری جورج پولک George Polk به تصویربردار ناشناخته آن تعلق گرفت.
مانند تصاویر ویدئویی مرگ ندا آقا سلطان که توسط بسیاری از هنرمندان و روزنامه نگاران "بی همانند" و "اسطوره ای" خوانده شده است، جایزه جورج پولک هم در اقدامی بی سابقه و برای نخستین بار به فردی ناشناخته اهدا می شود.
این ویدئو کوتاه که چند لحظه پایانی زندگی دختری جوان را به تصویر می کشد، تا کنون جوایز جهانی متعددی را به خود اختصاص داده است و با گذشت بیش از هشت ماه از انتشار آن در یوتیوب، همچنان مورد توجه جشنواره ها است.
اما جایزه "بهترین فیلم خبری سال" تنها یکی از عناوین شناخته شده است که به ویدئو "مرگ ندا" اختصاص یافته است.

بازیگر تراژدی علیرغم میل خود

ندا آقا سلطان، بی آنکه خود در صدد باشد، به یک قهرمان تبدیل شد

نشریه آمریکایی تایم

آذر ماه گذشته، هفته نامه آمریکایی تایم فهرست برترین های جهان در زمینه های مختلف در سال ۲۰۰۹ را منتشر کرد و ندا آقا سلطان در دومین رده اسامی ده نفری قرار گرفت که به عنوان قهرمانان جهان در این سال معرفی شده بودند.
نشریه تایم در شرحی بر این انتخاب نوشت که ندا آقا سلطان، بی آنکه خود در صدد باشد، به یک قهرمان تبدیل شد.
مرگ ندا آقا سلطان که یکی از نخستین کشته شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه گذشته بود، نه تنها نام او بلکه به جهانی شدن نام معترضان ایرانی به نتایج انتخابات هم کمک کرد.
هفته نامه تایم، چاپ لندن، آذر ماه گذشته و در روزهای پایانی سال ۲۰۰۹، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران را به عنوان یکی از نامزدهای دریافت عنوان 'شخصیت سال' انتخاب کرد.
این مجله در توضیح انتخاب 'معترضان ایران' نوشت: "چندین هفته در تابستان، بسیاری از ایرانیان در اعتراض به تقلب احتمالی به خیابان ها رفتند که در تمام جهان بازتاب داده شد. شجاعت و عزم آنها در مقابل سرکوب بی رحمانه دولت (ایران) عمق اشتیاق آنها را برای رسیدن به آنچه باور دارند، نشان داد. مرگ ندا (آقا سلطان) یکی از زنان معترض، به نماد غم انگیز این جنبش تبدیل شد و نشان از آن داشت که رژیم تحت حکومت (آیت الله) خامنه ای، رهبر ایران و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری تا چه اندازه برای بر سر قدرت ماندن در تلاش اند."
همزمان با هفته نامه تایم لندن، روزنامه تایمز لندن هم دسامبر گذشته (دی ماه ۱۳۸۸) ندا آقاسلطان را به عنوان "شخصیت برگزیده سال" معرفی کرد.

تولدی برای یک 'صدا'

تصویر صورت خون آلود ندا آقاسلطان

ندا آقاسلطان، دختر ۲۷ ساله ایرانی که در جریان راهپیمایی اعتراضی به نتایج انتخابات، در روز ۳۱ خرداد (۲۰ ژوئن) در تهران به ضرب گلوله کشته شد

در هشت ماه گذشته، پوسترهای صورت خون آلود ندا آقاسلطان، تقریبا در تمامی راهپیمایی های معترضان در داخل و خارج ایران بر سر دست ها بوده و چشمان باز اما آغشته به خون او، به نمادی برای نشان دادن آرمان های مخالفان دولت ایران تحت عنوان "جنبش سبز" تبدیل شده است.
تأسیس "بورسیه ندا آقاسلطان" توسط یکی از معتبرترین دانشگاه های دنیا واکنشی دیگر به اعتراضات خیابانی مخالفان دولت ایران بود که در کنار توجه جشنواره های خبری به صحنه مرگ ندا، در ماندگار شدن آن نقش مهمی داشت.
دانشگاه آکسفورد بریتانیا، آبان ماه گذشته، بورسیه ای را به نام ندا آقا سلطان، تاسیس کرد. این دانشگاه در توضیح علت تاسیس این بورسیه گفت که با برخورداری از هدایایی دو فرد دانش دوست که در اختیار این کالج قرار گرفته است، بورسیه ای را به نام ندا آقا سلطان برای استفاده دانشجویان فوق لیسانس رشته فلسفه این کالج تاسیس کرده است.
این تصمیم دانشگاه آکسفورد که به ماندگاری نام و یاد ندا آقاسلطان در میان دانشگاهیان و دانشجویان کمک خواهد کرد، به تعبیر معترضان ایرانی به " تولد صدایی" تشبیه شده که طنین آن "خاموش نشدنی" است.

از آسفالت خیابان تا بام های تهران

شاید کسی تصور نمی کرد تصاویر معترضان ایرانی از به زمین خوردن ندا آقاسلطان و خون آلود شدن آسفالت خیابان ها تا به چراغ های روشن پشت بام ها و فریادهای شبانه معترضان، در فاصله هشت ماه پس از برگزاری نخستین اعتراضات خیابانی به نتایج انتخابات، جوایز نخست جشنواره های خبری جهان را به خود اختصاص دهند.
تصویر زن معترض ایرانی  بر پشت بام

عکس معترضان بر بام های تهران که به عنوان عکس خبری سال برگزیده شد.

هفته گذشته (۲۳ بهمن) پیترو ماستورزو، عکاس آزاد ایتالیایی، با عکسی از روز سوم تیر ۸۸ در ایران، برنده جایزه اول عکس خبری سال ۲۰۰۹ شد.
این عکس، زنی را در غروب بر پشت بام خانه ای در تهران نشان می دهد که در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران در حال شعار دادن است.
داوران درباره این عکس گفتند که عکس پیترو ماستورزو "تنش و هیجان در لحظه را به خوبی ثبت کرده است."
مجموعه عکس های الیور لبان ماتی، عکاس خبری فرانسوی، از اعتراضات خیابانی در ایران هم به عنوان دومین مجموعه عکس برتر خبری سال برگزیده شد.
مجموعه عکسی که دختران و پسران ایرانی را در حال اعتراض به نتایج انتخابات نشان می دهد و در آنها دود و آتش، مشت های گره شده، و صورت های خون آلود، عناصر اصلی عکس ها را تشکیل می دهند.
توجه جهانی به عکس ها و تصاویر ویدئویی اعتراضات خیابانی ایران، نقش "خبرنگار - شهروند" ها را با وجود ممانعت دولت ایران از جریان آزاد اطلاع رسانی و ایجاد محدودیت برای عکاسان ایرانی و خارجی، برجسته تر ساخته است.

کمیته حمایت از روزنامه نگاران: ایران بزرگترین زندان روزنامه نگاران بعد از چین

احمد زیدآبادی

تعداد زیادی از روزنامه نگاران در دادگاه های دسته جمعی بعد از انتخابات محاکمه شدند

کمیته حمایت از روزنامه نگاران (Committee to Protect Journalists)، از سازمان های بین المللی مدافع روزنامه نگاران سراسر دنیا، در گزارش سال ۲۰۰۹ خود به سرکوب شدید روزنامه نگاران در ایران در این سال اشاره کرده و ایران را بعد از چین بزرگترین زندان روزنامه نگاران خوانده است.

بخش عمده ای از مقدمه این گزارش به سرکوب روزنامه نگاران در ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری جنجال برانگیز خرداد ماه اختصاص دارد.
در این گزارش آمده که بعد از انتخابات خرداد ماه بیش از ۹۰ روزنامه نگار بازداشت شدند که تا پایان سال میلادی (زمان تنظیم این گزارش) هنوز ۲۳ روزنامه نگار در زندان هستند.
در مقدمه این گزارش آمده است که حاکمان تندروی ایران که از محمود احمدی نژاد حمایت می کنند، می دانستند که گزارش و نمایش سرکوب خشن و بیرحمانه معترضان می تواند وجهه آنها را در افکار عمومی جهان شدیدا خراب کند. به همین دلیل تصمیم گرفتند دفتر بسیاری از شبکه های خبری در ایران را تعطیل کنند، خبرنگاران خارجی را از ایران بیرون کنند، و آنهایی را که در ایران مانده اند در دفترهایشان محبوس کنند.
به عقیده تنظیم کنندگان این گزارش، حکومت ایران رسانه ها را بخشی از یک توطئه بین المللی برای بی اعتبار کردن انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه و براندازی این حکومت می داند و "زندانی کردن روزنامه نگاران هم بخشی از این توهم است".
کمیته حمایت از روزنامه نگاران فشارهای بین المللی را در مواردی در آزادی روزنامه نگاران زندانی موثر دانسته است، از جمله برای آزادی مازیار بهاری، خبرنگار روزنامه نیوزویک که بعد از انتخابات بازداشت شد و ۱۱۸ روز در سلول انفرادی بود.
فرید زکریا، سردبیر نشریه نیوزویک هم در مقدمه ای بر این گزارش، گفته های مازیار بهاری بعد از بازداشتش را نقل کرده که بازجوها به او گفته اند او به عنوان یک روزنامه نگار پول می گرفته تا گزارش هایی را از داخل ایران برای "دشمنان ایران" بفرستد و این همان جاسوسی است.
به نوشته فرید زکریا، حکومت ایران در سرکوب ها و دادگاه های بعد از انتخابات عملا روزنامه نگاری را به یک جرم تبدیل کرد.
در گزارش کمیته حمایت از روزنامه نگاران، فهرستی از روزنامه نگاران کشته شده و یا بازداشت شده در سال ۲۰۰۹ به تفکیک کشورهای مختلف ارائه کرده که در آن نام ۲۳ روزنامه نگار ایرانی که در زمان تدیون گزارش در بازداشت بوده اند نیز آمده است.
از آن زمان تعدادی از این ۲۳ روزنامه نگار آزاد شده اند، اما تعداد بیشتری نیز در این مدت بازداشت شده اند. کمیته حمایت از روزنامه نگاران در تاریخ اول فوریه نیز گزارش دیگری منتشر کرد که نام ۴۷ روزنامه نگاری که در آن تاریخ در ایران در زندان بودند، در آن آمده بود. در آن گزارش ایران بزرگترین زندان روزنامه نگاران در جهان معرفی شد.

امه سرگشاده یک ایرانی ، به خانم فاطمه کروبی

دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵ فوريه ۲۰۱۰

کاظم رنجبر

ranjbar.jpg
Kazem.randjbar@yahoo.fr
با عرض سلام و ادب،
خانم فاطمه کروبی، نامهً شما را در رابطه با دستگیری فرزند گرامی تان را،که به رهبر جمهوری اسلامی مرقوم فرموده بودید، به دقت خواندم. نه تنها، من صاحب این قلم، این عمل دستگاه حکومتی نسبت به فرزند تان، آقای علی کروبی را بی قید و شرط محکوم می کنم، بلکه در هر نظامی که در آن آزادی بیان و اندیشه یک شهروند، پایمال شود من آن نظام را محکوم می کنم، و محکوم خواهم کرد، تا چه برسد بر این که فرد را آزار و شکنجه داده، تهدید به فلان عمل و مرگ بکنند.
خانم فاطمه کروبی، چون شما فردی سیاسی و همسر آقای حجت الاسلام مهدی کرویی، شخصیت مهم و معروف روحانی - سیاسی هستید، و زندگی سیاسی و اجتماعی شخصیت های سیاسی، متعلق به جامعه است، لذا چند نکته از زندگی سیاسی و اجتماعی شما را، که در سایت ها مختلف، در اختیار عموم قرار دارند، برای طراوت افکار خوانندگان در این جا می آورم.
شما خانم فاطمه کروبی ، متولد ۱۳۲۷، از الیگودرز هستید، دبیر کل مجمع اسلامی بانوان بودید ریاست بیمارستان الانبیا ء بودید. در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، یعنی از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ نماینده مجلس بودید، که ریاست آن بر عهده آقای علی اکبر ناطق نوری، یکی از روحانیون سیاسی در جمهوری« اسلام ناب محمدی آیت الله خمینی »بود.
خانم فاطمه کروبی، ادب حکم می کند، که من صاحب این قلم، نیز بطور مختصر، خودم را معرفی بکنم، تا حداقل بدانید چه کسی این نامه را برای شما می نویسد.
من یک ایرانی مقیم خارج هستم، که ۴۰ سال است به خاطر حاکمیت استبداد و جهل و جنایت و فساد شاهنشاهی و شیخ شاهی در وطن بلا کشیده، در خود تبعیدی و در خارج زندگی می کنم، در این ۴۰ سال، مدت ۹ سال در رشته جامعه شناسی، در فرانسه، تا حد دکترا در جامعه شناسی سیاسی درس خوانده ام، و یک پژوهشگر در مسائل سیاسی هستم. به عبارت دیگر، تحلیل مسائل سیاسی تخصص من است. در طول عمر نزدیک به ۷۰ ساله ام، نه در زمان شاه، نه در زمان شیخ، در هیچ یک از رفراندم ها و انتخابات کذائی و مردم فریب شرکت نکرده ام و تا این رژیم با چنین قانون اساسی، بر گرفته از نظریه ولایت مطلقه فقیه، در ایران حاکم باشد، هرگز در انتخابات در چنین رژیم استبدادی شرکت نخوام کرد. این عدم شرکت من در انتخابات نظام مطلقه فقیه، حمل بر بی تفاوتی من نسبت به سرنوشت وطن خود و ملت ایران نیست، درست برعکس ،در راستای افشاء این نظام خود کامه استبدادی است، که تازه شما بعد از ۳۱ سال، بعد از دستگیری فرندتان آقای علی کروبی به ماهیت آن پی برده اید!! چون علی آقای گرامی شما را ۱۴ ساعت حبس و شکنجه کرده اند، خشمگین و ناراحت هستید! عجب!!! از کرامات شیخ ما این است ،بعد از ۳۱ سال فهمید، چه جهنمی برای ملت ساخته اند!
خانم فاطمه کروبی ، حتمأ قتل های سالهای 1361 و 1366 ، قتل های زنجیره ای ، گورستان «لعنت آباد » گور های دسته جمعی ، فرزندان این ملت را که که به حکم آیت الله ها و حجت الاسلام ها درشت و کوچک ، با ریش پهن و کم ریش کوسه ، در پهنای جغرافیای ایران ،بعد از شکنجه های وحشیانه و حتی تجاوز، اعدام شده اند،شما بعنوان نماینده مجلس شورای اسلامی و همسر گرامی تان ، آقای مهدی کروبی ، یکی از مهره های نظام « اسلام ناب محمدی آقای خمینی » رئیس مجلس شورای اسلامی دوره ششم را می دانید و می شناسید. اگر بگوئید که من و همسرم از این جنایت ها تا کنون با خبر نبودیم ، بعد از دستگیری علی فرزند دلبند و دوردانه ام تازه می فهمم که در این مملکت چه می گذرد ، ،من صاحب این قلم ، هرگز بی نزاکتی نخواهم کرد ، و نخواهم گفت :خانم محترم ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ، دروغ می فرمائید .. نه بلکه خواهم گفت ،نه شما و نه همسر گرامی تان ، به وظیفهً نمایند گی از طرف ملت و دفاع از حقوق و کرامت انسانی ملت ایران را انجام نداده اید ،ولو اینکه در این مدت 31 سال ، از دسترنج و سرمایه ملت و مملکت ، حد اکثر استفاده را کرده اید و هنوز هم استفاده می کنید!!!
خانم فاطمه کروبی، به عنوان مادر، آیا یک لحظه به حال مادران و خانواده آن هزاران قربانی، که با یک فتوی آیت الله خمینی در طول ۳ ماه اعدام شدند، فکر کرده اید؟ آیا می دانید آن مادران در چه درد جانفرسا، از این دنیا رفتند و اگر زنده هستند، چه دردی می کشند، که حتی نمی دانند، در اسلام ناب محمدی آقای خمینی، فرزندانشان کجا خاک شده اند؟
خانم فاطمه کروبی ، 31 سال ، بر معیار عمر انسان ، تقریباً نصف عمر انسان است. به عبارت دیگر ، ملت ایران اصل و نسب شما خانواده های روحانی را می شناسند. اغلب روحانیون ، از خانواده های فقیر این مملکت بودند ، که البته فقیر بودن نه عیب است و نه ننگ . اما پاک و صدیق زندگی کردن ،و از راه نامشروع ثروت نیاندوختن ،و از مقام های دولتی ،برای کسب ثروت سوء استفاده نکردن ، کار هرکس نیست.خانم فاطمه کروبی در زبان فرانسه یک ضرب المثل است ،که می گوید : قدرت فساد می آورد ، قدرت مطلق ، مطلقأ فساد آور است. این روحانیون صاحب قدرت و ثروت ،که حتمأ معرف حضورتان هستند، وقبل از انقلاب ،اغلبشان ، حتی یک وعده غذای گرم در روز نمی خوردند. اگر امروز مثل نمرود ها و شداد ها بر ملت اسیر و دربند، حکم می رانند ، بخاطر اسلام نیست ، بخاطر همان جاه و مقام است ،که روزه خوان دیروز که برای پنج تومان روضه حضرت سکینه می خواند ، امروز با اتوموبیل ضد گلوله 380 هزار دولاری رفت آمد می کند (منظورم اتوموبیل ضد گلوله همسرتان نیست ، قیمت اتوموبیل ضد گلوله هسرتان را از کمپانی های ایتوموبیل فروشی قیمت کردم ، قیمت اش بین 150 هزار تا120 هزار دولار است خدا برکت بدهد به جمهوری اسلام ناب محمدی را ، که روضه خوان دیروز را به این مقام رسانیده است. )
خانم فاطمه کروبی ، این جنایت ها ، مختص و در انحصار حاکمان اسلام ناب محمدی نیست.اما ایران از برکت شما شخصیت های سیاسی و مذهبی ،که در مدت 31 سال در مصدر تصمیم گیری های کلان دولتی بودید به نسبت جمعیت اش از لحاظ اعدام ، اعتیاد ، مقام اول در دنیا را دارد. در ایران اسلام ناب محمدی آقای خمینی ، بنا به اسناد مرکز آسیب شناسی دانشگاه تهران ، سن دختران تن فروش ، به 11 سال رسیده است . یعنی دختر 11 ساله ایرانی در هزاره سوم ، از برکت شما نمایندگان مجلس و رئیس مجلس شورای اسلامی چون آقای حجت الاسلام مهدی کروبی ، به تن فروشی روی آورده است . .« خدایا خدایا تا انقلاب مهدی ، خمینی را نگهدار !!!! خدا هم نگه داشت!».
خانم کروبی ، من صاحب این قلم نیز شخصأ از نظام صهیونیستی اسرائیل ، نسبت به ظلمی که به ملت مظلوم فلسطین در طول 62 گذشته روا داشته و روا می دارد ، متنفرم ،و مقلات متعددی در افشاء این جنایت ها نوشته ام. امٌا از شما و از شوهر شما ،که هرکدام ، یکی از مهره های نظام هستید ، سئوال می کنم، آیا تا حال دیده اید ،که نظام حکومتی اسرائیل ، به روی هموطنان یهودی خود ،که مخالف سیاست دولت شان باشند ، آتش بگشاید و آنها را به قتل برساند ،و یا آنها را زندانی و شکنجه بکند؟ دولت صهیونیستی اسرائیل در سال از طریق لابی های صهیونیستی ، ملیارد ها دولار خرج می کند، که یهودیان جهان را به زندگی در اسرائیل جذب بکنند، در حالیکه با به قدرت رسیدن اسلام ناب محمدی ،که شماو همسرتان یکی از مهره های اصلی آن هستید ، بیش از 3 ملیون ایرانی را شما ها آوراه خانه و کاشانه کردید ،و از این سه ملیون نفر ، حد اقل 400 هزار نفر قشر تحصیل کرده در رده های بالا بودند، که این تحصیل کرده ها ، با هزینه ملیارد ها دولار سرمایه مملکت و خانواده هایشان تربیت شده بودند ،که به وطن و ملت شان خدما بکنند. این ها ، بزرگترین سرمایه مملکت بودند، که بخاطر حاکمیت جهل و خرافات و استبداد ، این سرمایه را شما ها مفت و مجانی از دست دادید و کشور های خارجی چون آمریکا ، کانادا ، آلمان ، فرانسه ، انگلیس ، استرالیا مفت و مجانی بر آنها صاحب شدند ؟و بجای آن آن قشر تحصیل کرده های واقعی یک مشت کاسه لیسان رژیم را با مدارک تحصیلی تقلبی ، که هر روز افتضاح آنان در مطبوعات چاپ و منتشر می شود، بر امور مملکت ، ثنا گویان بر جان « رهبر فرزانه جمهوری ناب محمدی !!!» حاکم کردید ، امروز نگران آن هستید که فرزند شما ، آقای علی کروبی بازداشت شده است و بازداشت کنندگان فرزند شما را تهدید به ....و مرگ کرده بودند!!!؟؟؟
خانم فاطمه کروبی ، لازم می دانم در اینجا خاطره کشیش پروتستان آلمانی بنام :مارتن نایمولر(Martin Niemöller - متولد 1892 – مرگ1984) که در سال 1937 ، توسط نازی ها بازداست شد و به بازداشتگاه (Sachsenhausen) زندانی شد ،و در سال 1941 ، به اردوگاه معروف داخو (Dachau ) منقل گردید ، و بلاخره در سال 1945 ، بعد از شکست آلمان نازی ، آزاد گردید ، و این کشیش ، در راستای چونگونه به قدرت رسیدن یک باند جانی و قاتل نازی ها را ، در چند بیت شعر کوتاه ولی بسیار عمیق بیان می کند، که گویای زبان حال امروز شما و شوهر گرامی تان است. من این شعر را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرده ، وترجمه این شعر را را تقدیم شما وهمسر گرامی شما و هزاران ایرانی که در استقرارنظام جهل و جنایت و چپاول ثروت های معنوی و مادی مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند و دارند، تقدیم بکنم ، که شاید بعد از 31 سال بخود بیایند ، وبفهمند ،که چقدر در حاکمیت این نظام مطرود ، مسئول بودند و مسئول هستند. شما خانم فاطمه کروبی ، بعد از 31 سال ،آنهم بعد از دستگیری ،و بازداشت 24 ساعته فرزند تان تازه فهمیدید ، که درطول 31 سا ل در این جهنم «جمهوری جمهوری اسلام ناب محمدی آقای خمینی چه می گذرد؟!!!!
وقتی که نازی ها آمدند... شعر از مارتن نایمولر کشیش آلمانی قربانی نازیسم .
*******
وقتی که نازی ها آمدند کمونیست ها را بگیرند،
من اعتراض نکردم، به خود گفتم ، من کمونیست نیستم.
وقتی آمدند سندیکالیست ها را بازداشت کردند،
من اعتراض نکردم ،بخود گفتم ،من سندیکا لیست نیستم.
وقتی که آمدند یهودیان را بازداشت کردند،
من اعتراض نکردم ،و بخود گفتم ، من یهودی نیستم.
وقتی که آمدند، کاتولیک ها را بازداشت کردند ،
من اعتراض نکردم و بخود گفتم ، من کاتولیک نیستم.
بعدأ آمدند مرا بازداشت کردند،
امٌا دیگر کسی باقی نمانده بود ،که به بازداشت من اعتراض بکند.
(پایان )
خانم فاطمه کروبی ، روزی که یک مشت جانی و قاتل ، به نام اسلام ناب محمدی آقای خمینی ، در زندان ها ، قبل از قتل دختران باکره ایرانی ، به آنها تجاوز می کردند، و فردایش لباس این دختران را با مقدار پول ، صیغه ، تحویل مادران و پدران این دختران می دادند، شما و همسر شما ، روحانی حکومتی ، که از اولین روز در این دستگاه جنایت بودید و هستید ، چگونه در چشمان فرزندانتان نگاه می کردید ،و آنها را در آغوش مهر و محبت پدرانه و مادرانه می گرفتید؟چگونه با وجدان راحت در آن جهنم به وسعت جغرافیای ایران به خواب می رفتید؟ امروز تعجب می کنید ، که این نظام جهل و جنایت فرزند شما را 24 ساعت بازداشت کرده و او را تهدید به فلان عمل و مرگ کرده است ؟
خانم فاطمه کروبی ، من صاحب این قلم مطلقأ ، مخالف اعدام ،و شکنجه هستم ، تا پایان عمرم نیز مخالف آن خواهم بود ، ولو اینکه جنایتکار ، قاتل فرزند من باشد.. من با این قلم ناچیز ، تا پایان عمرم در را هی مبارزه می کنم، که روزی در ایران آینده ، حتی برای مسئولین عالی رتبه نظام فعلی ، که تا مفرق دست شان به خون فرزندان این ملت آغشته است ، نه چوبه دار ونه چوبه اعدام برپا شوند و نه دستگاه های شکنجه فراهم گردند.
خانم فاطمه کروبی ، مسلماً این نظام جهل و خرافات ، جنایت ، روزی چون نظام های کمونیستی سرنگون خواهد شد.وظیفه فرد فرد هر ایرانی وطن دوست و آزادیخواه این است ،که نگذارند ، ، چوبه های دار ، اعدام ها برای تسویه حساب ها ی گروهی ، حزبی ، دینی ، سیاسی ، بار دیگر در این مملکت مستقر شوند .البته برای درمان روان - اجتماعی جامعه ایران ، مسئولین ، امران و عاملان جنایت های ایکه در طول حیات ننگین ولایت مطلقه فقیه با داشتن حق وکیل ، در دادگاه های شایسته این نام این جنایتکاران باید به ملت و نمایندگان ملت جواب بدهند. امیدوارم خانواده های قربانیان این جنایت ها ، با شهامت و شجاعت ، این جانیان را ببشخشند. البته بخشیدن و بزرگواری این خانواده ها ، دلیل بر چشم پوشی از حقوق اجتماعی ملت نیست. این جنایتکاران باید به ملت ایران حساب پس بدهند. اماً یقین می دانم برای ساختن ایران آینده ، با یک نظام جمهوری بدون پسوند و پیشوند، برخاسته از رأی آزاد ملت و دولت مسئول در مقابل نمایندگان ملت ، هیچ عقل سالمی برگزاری وراه انداختن حمام خون بنام انتقام را انتخاب نخواهد کرد.

با نهایت احترام : کاظم رنجبر . پاریس ۱۵ فوریه ۲۰۱۰.

پی نوشت : درپایان از خوانندگان گرامی و هموطن تقاضا دارم در تکثیر و انتشار این نامه ، به این خد متگزار یاری بکنند.قبلأ از زحمات شما در این راه ، سپاسگزارم.

عکس های جدید از حادثه یازدهم سپتامبر


یازدهم سپتامبر را که حتما خاطرتان هست؟ این هم عکس هایی جدید با کیفیت بالا. برای بزرگ تر دیدن عکس ها روی آن ها کلیک کنید.

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (2)

ادامه مطلب…

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (3)

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (5)

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (6)

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (4)

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (1)

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (7)

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (8)

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (9)

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (11)

aks haye jadid az 11 september by flanoos.blogspot (12)