نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

معجزه در واشنگتن


معجزه در واشنگتن

حسن داعی
دیروز نهم نوامبر گزارش آژانس اتمی در باره ابعاد نظامی فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی منتشر شد. در حالیکه هنوز مرکب این گزارش خشک نشده و حتی رژیم ایران فرصت پاسخگوئی به آن را نیافته بود، عده ای از "کارشناسان" مقیم آمریکا، با چاپ دهها مقاله و گزارش و انجام دهها مصاحبه، به حمله تمام عیار برعلیه آژانس هسته ای و مدیر کل آن "یوکیا آمانو" برخاسته و ضمن صلح آمیز خواندن برنامه هسته ای ایران، گزارش این موسسه را بی اهمیت، بی اعتبار و "سفارش ویژه" کاخ سفید معرفی کرده اند که هدف از انتشار آن، شیطان سازی از رژیم ایران بمنظور تشدید تحریم ها و هموار کردن راه جنگ با ایران میباشد.
یکی از سریع ترین پاسخ هائی که در باره گزارش آژانس منتشر شد، از طرف وبلاگ وابسته به نایاک است که در مقاله ای تحت عنوان "دلائل آژانس اتمی مورد تردید قرار میگیرند" توضیح میدهد که دانشمند هسته ای روسی الاصل که در گزارش آژانس به همکاری با رژیم ایران متهم شده، یک متخصص مسائل نانو تکنولوژی است و بخاطر فعالیت های علمی در زمنیه نانو تکنولوژی، یک سری انفجار در یک مخزن فلزی انجام داده که هیچ ربطی به برنامه هسته ای ندارد.
پس از آن، تریتا پارسی در مقاله خود، گزارش جدید آژانس را کهنه و تکراری خواند زیرا در آن ذکر شده که ایران بخش نظامی فعالیت هسته ای اش را در سال 2003 متوقف کرده است، موضوعی که همگان از قبل میدانستند. به گفته تریتا پارسی، دولت اوباما کاملا مواظب است که مبادا از این گزارش برداشت های زیاد از حد ننماید و یکی از مقامات دولت نیز گفته است که این گزارش، اصلا اشاره ای به اینکه رژیم ایران برنامه هسته ای نظامی اش را از سر گرفته نمی کند و از میزان پیشرفت این برنامه نیز سخنی نگفته است.
فلینت لورت، مآمور سابق سیا و مشاور نفتی مقیم واشنگتن که از همکاران تریتا پارسی و از هواداران پرو پا قرص احمدی نژاد است، در مصاحبه ای با رادیو "آنتی وار" توصیه کرد که مبادا کسی گول گزافه گوئی های گزارش آژانس را خورده و آنرا باور کند. رادیو آنتی وار به گروههای ظاهرا چپ تعلق دارد که به بلندگوی رسمی دلالان نفتی و نمایندگان رژیم ایران تبدیل گشته است.
فلینت لورت به این مصاحبه اکتفا نکرده و در یک مقاله مفصل، مدیر کل آژانس را نوکر بی اختیار کاخ سفید و جنگ طلبان آمریکا و اسرائیل معرفی کرده است. به ادعای فلینت لورت، برنامه هسته ای جمهوری اسلامی صد در صد صلح آمیز و برای تأمین برق کشور میباشد.
سازمان لابی "کاسمی" که تحت نام مبارزه با جنگ فعالیت میکند، در یک بیانیه رسمی تحت عنوان "حلقه طناب دور گردن ایران تنگ تر میشود"، به بازشماری توطئه های مرحله ای آمریکا و اسرائیل بر علیه ایران پرداخته و هدف از انتشار این گزارش سراسر دروغ را چیزی بجز هموار کردن مسیر جنگ با مردم ایران نمیداند.
"ژاستین ریموندو" یکی از سردبیران سایت معروف "آنتی وار" در مقاله ای بنام "پنج دقیقه به نیمه شب" ادعا میکند که گزارش کنونی آژانس، ادامه فعالیت های چند ساله نئوکان های آمریکا برای شروع جنگ با ایران است که در حقیقت آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود. وی در مقاله خود، کیفرخواستی پر از احساس علیه آمریکا و دست نشانده اش "یوکیا آمانو" مدیر کل سازمان انرژی هسته ای نوشته است.
مدال طلای افتخار در دفاع جانانه و ناموسی از برنامه هسته ای رژیم و حمله تمام عیار به گزارش آژانس، شایسته محمد سهیمی دستیار سابق تریتا پارسی است. وی در یک مقاله 12 صفحه ای، کلکسیونی از همه ادعاهای رژیم ایران را یکجا گرد آورده و بنام خودش منتشر کرده است. سهیمی در مقاله خود نخست به سراغ مدیر کل آژانس رفته و وی را عامل کاخ سفید میداند که گویا سفر دو هفته پیش وی به واشنگتن نیز برای دستور گرفتن از اوباما در تهیه این گزارش دروغ علیه ایران بوده است. سهیمی پس از آنکه همه ادعاهای مندرج در گزارش را تکراری، بی اعتبار، دروغ، بدون سند و جعلی معرفی میکند به این نتیجه میرسد که این گزارش برای فراهم کردن زمینه های تحریم و جنگ علیه ایران تهیه شده است.
طبیعی است که با وجود این تعداد وکلای مدافع رژیم در واشنگتن که بنام استاد دانشگاه، کارشناس مسائل ایران، فعال صلح طلب و یا نماینده جامعه ایرانی در آمریکا به فعالیت مشغولند، مسئولان وزارت خارجه جمهوری اسلامی، نیازی به صرف وقت و تهیه یک پاسخ رسمی به آژانس هسته ای ندارند. کافی است چند نمونه از این مقالات را کپی کرده و بنام دولت ایران منتشر نمایند.

منبع: ایرانیان لابی

Iranian Journalist Akbar Ganji Receives 2010 Milton Friedman Prize

سازمان CATO که نیم میلیون دلار به اکبر گنجی داد

   سازمان CATO که نیم میلیون دلار به اکبر گنجی داد، یکی از موسساتی است که بهمراه نایاک برای سازش بین آمریکا و رژیم ایران لابی میکرد. (اسناد لابی مشترک نایاک با کیتو سری اول - کیتو سری دوم - کیتو سری سوم کیتو سری چهارم)


http://iraniansforum.com/Document/CU.pdf

 http://iraniansforum.com/Document/C.pdf

http://iraniansforum.com/Document/C7-10.pdf 


http://iraniansforum.com/Document/L.pdf

اسناد داخلی نایاک و دهها ایمیل مربوط به کمک مالی کنگره به نایاک