نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ خرداد ۵, جمعه

در این اعتصاب غذا بیش از 1200 زندانی شرکت دارند و در مجموع نیز حدود 6500 فلسطینی در زندان های اسرائیل بسر می برند.

وزارت خارجه روسیه به نقل از بیانیه زاخارووا نوشت: در این اعتصاب غذا بیش از 1200 زندانی شرکت دارند و در مجموع نیز حدود 6500 فلسطینی در زندان های اسرائیل بسر می برند.
وی افزود: در روزهای اخیر حال بیش از 40 نفر از زندانیان بد شده است و به بیمارستان منتقل شده اند. خواسته اصلی آنان نیز بهبودی شرایط حبس ازجمله دادن اجازه دیدار منظم با بستگان، توقف بدرفتاری و پایان حبس در سلول های انفرادی است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه خود با اعلام اینکه ادامه وضعیت کنونی، می تواند بر روند اعتمادسازی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی که برای احیای روند سازش ضروری است، تاثیر منفی بگذارد، تاکید کرد که حل مساله زندانیان فلسطینی منجر به کاهش تنش ها در روابط متشنج شده فلسطین و این رژیم می شود.
برپایه گزارش ها، بیش از300 اسیر فلسطینی در دو روز گذشته به دلیل وخیم شدن شرایط جسمی به بیمارستان منتقل شدند. 
«امانی سراحنه» سخنگوی باشگاه اسیران فلسطینی روز جمعه گفت: این افراد جزو اسرایی هستند که از 40 روز پیش در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند.. 
وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی حال برخی از این اسرا وخیم است.
کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی نیز دیروز اعلام کرد: صدها اسیر فلسطینی از 39 روز پیش در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند و شرایط جسمی و روحی آنان وخیم است.

حفر سه هزار و 200 چاه مجاز و غیرمجاز در دشت ورامین و برداشت بی رویه منابع آب از این چاه ها، دشت ورامین را به یکی از نقاط بحرانی کشور تبدیل کرده است؛

حفر سه هزار و 200 چاه مجاز و غیرمجاز در دشت ورامین و برداشت بی رویه منابع آب از این چاه ها، دشت ورامین را به یکی از نقاط بحرانی کشور تبدیل کرده است؛ هم اکنون این دشت 85 میلیون متر مکعب بیلان منفی دارد، یعنی سطح آب سفره های زیرزمینیِ آن، سال به سال 85 میلیون متر مکعب افت دارد.
«محمدرضا بختیاری» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در این رابطه به خبرنگاران می گوید: دشت های استان تهران سالیانه با بیلان منفی 150 میلیون مترمکعبی مواجه هستند که 80 میلیون مترمکعب آن مربوط به دشت ورامین، 35 میلیون متر مکعب به دشت شهریار و غرب تهران و 30 میلیون متر مکعب نیز مربوط به شهر تهران است.
به گفته وی، سالانه حدود 370 میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی دشت ورامین برداشت می شود که از این میزان، 340 میلیون متر مکعب مربوط به چاه های مجاز و 30 میلیون متر مکعب نیز مربوط به چاه های غیرمجاز است. بنابر این بستن چاه های غیر مجاز به تنهایی نمی تواند پاسخگوی این چالش باشد.
بختیاری افزود: البته منابع سفره های زیرزمینی در طول هزاران سال جمع شده و در طول چند دهه برداشت شده است؛ نمی توان توقع داشت در طول یک یا دو سال با بارندگی و تغذیه مصنوعی جبران شود. البته در سه چهار سال دولت یازدهم توجهی ویژه به تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی شده است. بزرگترین خدمتی که دولت یازدهم در زمینه سفره های آب زیرزمینی کرد، همین بحث تعادل بخشی است؛ در این دولت 22 جلسه شورای عالی آب کشور به ریاست رئیس جمهوری یا معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد که در 20 سال اخیر بی سابقه بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران معتقد است باید علاوه بر بستن چاه های غیرمجاز، برداشت چاه های مجاز را هم کنترل کرد؛ چرا که بعضی از این چاه های مجاز، اضافه برداشت دارند و بعضی ها هم اضافه برداشت ندارند که باید برداشت آنها هم محدود شود.
شرکت آب منطقه ای تهران برای مبارزه با آنچه در این دشت ها رخ می دهد،‌ سه اقدام «بستن چاه های غیر مجاز»،‌ »نصب کنتورهای هوشمند» و «تغذیه مصنوعی» را در دستور کار خود قرار داده است.
بختیاری با اشاره به اینکه سه هزار و 200 حلقه چاه در دشت ورامین - یعنی شهر ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا – حفر شده که حدود یک هزار و760 حلقه آنها مجاز و یک هزار و 440 حلقه نیز غیرمجاز است، گفت: پارسال در این منطقه 180 حلقه چاه غیر مجاز بسته و به این ترتیب، 10 میلی متر مکعب آب ذخیره شد.
وی با تاکید بر اینکه 30 میلیون متر مکعب از اضافه برداشت های آب از دشت ورامین مربوط به چاه های غیرمجاز است، گفت: این به این معنا است که چاه های مجاز اضافه برداشت دارند و باید برای کنترل برداشت آنها،‌ کنتور هوشمند نصب شود.
وی سومین راهکار آب منطقه ای را برای جبران آنچه در دهه های اخیر در دشت ورامین رخ داده است، تغذیه مصنوعی عنوان کرد.
تغذیه مصنوعی به مجموعه عملیاتی گفته می شود که در جهت افزایش جریان ورودی به آبخوان (سطح آب زیرزمینی) انجام می‌شود. به عبارت دیگر، در تغذیه مصنوعی آب باران، آب رها شده از پشت سدها و یا پساب تصفیه خانه ها به سطوح زیرین زمین هدایت می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به ذخیره آب سدهای استان تهران، ظرفیت پنج سد طالقان، لتیان، ماملو، امیرکبیر و لار را یک میلیارد و 90 میلیون متر مکعب ذکر کرد و گفت: ذخایر این سدها نسبت به پارسال ( 1 میلیارد و 20 میلیون متر مکعب)، 70 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در این شرایط، امسال به گونه ای برنامه ریزی شد که یک قطره آب هدر نرفت؛ سدها پر شد و آب هایی که رها کردیم یا صرف کشاورزی یا صرف تغذیه مصنوعی شد.
بختیاری در این ارتباط رهاسازی آب از سد ماملو را مثال زد و گفت: پارسال 3 متر مکعب بر ثانیه آب از این سد را برای مصرف کشاورزان رها کردیم و امسال این عدد را به 15 متر مکعب رساندیم؛ وقتی آب داخل کانال باشد، کشاورزان موتور چاه ها را خاموش می کنند و برداشت از چاه ها کم می شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران افزود: علاوه بر رهاسازی آب برای کشاورزان، 2 متر مکعب بر ثانیه نیز از سد ماملو برای تغذیه مصنوعی دشت ورامین رها می کنیم.
وی ادعای مضر بودن بودن این روش را رد کرد و گفت: پارسال در منطقه شهریار طرح تغذیه مصنوعی اجرایی شد و شاهد بودیم سطح آب زیرزمینی در این دشت تا 15 متر افزایش یافت.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در پاسخ به سوالی در مورد میانگین افت آب و فرونشست زمین در دشت ورامین گفت: سالی 130 سانتی متر افت آب زیرزمینی اتفاق می افتد و فرونشست زمین نیز سالانه 16 سانتی متر است؛ ‌منتهی در برخی مناطق فرونشست همگون نیست و این خطرناک است؛ فرونشست زمین در بعضی مناطق – مانند حاشیه راه آهن تهران – مشهد - نیز به یکباره و به صورت یک شکاف عمیق خود را نشان می دهد.

The meaning behind Ivanka Trump's hat in Israel

Melania Trump STILL doesn't wanna hold Husband hand

Angry Pope slaps Trump's hand | Awkward MOMENT

Raw: Trump Pushes Past Montenegro PM at NATO

زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درگذشت


زبیگنیو برژینسکیحق نشر عکسREUTERS
Image captionبرژینسکی در لهستان متولد شده بود
زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی جیمی کار‌تر، رئیس جمهوری آمریکا در ۸۹ سالگی درگذشت.
آقای برژینسکی، در زمان انقلاب بهمن ۱۳۵۷ و گروگان‌گیری در سفارت آمریکا در تهران مشاور امنیت ملی آمریکا بود.
او نقش مهمی در آزادی کارمندان سفارت آمریکا که به اشغال گروهی از دانشجویان پیرو خط امام در آمده بود، ایفا کرد.
آقای برژینسکی در لهستان متولد شده بود.
او همچنین درصدد مقابله با نفوذ شوروی سابق در افغانستان بر آمد و تلاش کرد نیروهای این کشور را از افغانستان بیرون کند.
این خبر تکمیل می‌شود.

عملیات ارتش مصر علیه 'اردوگاه‌های جهادی' به تلافی کشتار قبطی‌ها

عملیات ارتش مصر علیه 'اردوگاه‌های جهادی' به تلافی کشتار قبطی‌ها


تشییع جنازه بعضی از قربانیان حمله جمعهحق نشر عکسEPA
Image captionتشییع جنازه بعضی از قربانیان حمله جمعه
نیروهای مصری در واکنش به حمله روز جمعه به زائران قبطی که ۲۸ کشته به جا گذاشت به "اردوگاه های آموزشی تروریست های جهادی" حمله کرده اند.
مردان مسلح روز جمعه با حمله به مینی بوس زائران در نزدیکی شهر منیا حداقل ۲۸ نفر را کشتند و ۲۵ دیگر را زخمی کردند.
عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر گفت که "برای حمله به اردوگاه های تروریست ها هر جا که باشد درنگ نخواهد کرد."
بعضی گزارش ها حاکیست که هلیکوپترهای ارتش مصر پایگاه های داعش را در شهر درنه لیبی هدف قرار داده اند.
عبدالفتاح سیسی جمعه شب در یک سخنرانی تلویزیونی گفت کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند باید مجازات شوند و از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا کمک خواست.
هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته اما گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) قبلا چندین بار قبطی های مصر را هدف گرفته است.
آقای سیسی گفت ظرف یک سال اخیر دست کم هزار خودرو شاسی بلند متعلق به گروههای تروریستی هنگام عبور از مرز لیبی به سوی مصر هدف ارتش مصر قرار گرفته و منهدم شده که سیصد مورد آن مربوط به سه ماه اخیر بوده است.
به نظر می رسد اظهارات آقای سیسی پاسخ به منتقدانی باشد که می گویند با وجود حملات پی در پی به مسیحیان، دولت مصر تلاش کافی برای حمایت از مسیحیان نمی کند.
اتوبوس زائران به مقصد صومعه صموئل قدیس در حرکت بودحق نشر عکسEPA
Image captionاتوبوس زائران به مقصد صومعه صموئل قدیس در حرکت بود
آقای سیسی گفت که ارتش مصر در لیبی برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها به خاک مصر مبارزه می کند و امروز هم به ارتش دستور حمله به پایگاه های این گروه ها را داده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم در بیانیه ای نوشت: "تروریست ها با تمدن سر جنگ دارند و همه ما که برای زندگی ارزش قائلیم باید با این شرارت روبرو شویم و آن را شکست دهیم."
او گفت که این حمله "عزم ما را برای متحد کردن ملل برای هدف به حق درهم کوبیدن سازمان های شرور تروریستی ... راسخ می کند."
در این بیانیه همچنین آمده است: "آمریکا باید برای دوستان، و متحدان و شرکایش روشن کند که جوامع ارزشمند و تاریخی مسیحی در خاورمیانه باید مورد محافظت قرار گیرند. ریختن خون مسیحیان باید پایان یابد و همه کسانی که به کشتار آنها یاری می رسانند باید مجازات شوند."
رئیس جمهور آمریکا گفت که آمریکا در کنار آقای سیسی و همه مصری ها می ایستد.
حمله به زائران
قربانیان حمله زائرانی بودند که به بازدید از دیر صموئیل قدیس در بیرون شهر منیا در مرکز مصر می رفتند.
به گفته شاهدان عینی مینی بوس حامل آنها در نزدیکی یک ایستگاه پلیس متوقف شد و حدود ۱۰ مرد مسلح که لباس های نظامی داشتند مسافران را به رگبار بستند و بعد از صحنه گریختند.
بسیاری از قبطی های مصر شکایت می کنند که مقام ها برای حفاظت از آنها به اندازه کافی تلاش نمی کنندحق نشر عکسREUTERS
Image captionبسیاری از قبطی های مصر شکایت می کنند که مقام ها برای حفاظت از آنها به اندازه کافی تلاش نمی کنند
نیویورک تایمز به نقل از اسقف اعظم منیا گزارش می دهد که بسیاری از قربانیان از فاصله نزدیک هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.
او گفت که کودکان هم در میان کشته ها هستند و افزود که یک وانت در صومعه که حامل کارگران بود هم هدف قرار گرفت.
قبطی ها ۱۰ درصد جمعیت ۹۲ میلیون نفری مصر را تشکیل می دهند.
روز ۹ ماه آوریل دو بمبگذاری انتحاری در کلیساهایی در اسکندریه و طنطا باعث مرگ ۴۶ نفر شد.
آقای سیسی در واکنش به آن حملات سه ماه وضعیت اضطراری اعلام کرده بود تا با پیکارجویانی که عمدتا در شمال شبه جزیره سینا مستقر هستند مبارزه کند.
اما قبطی های مصر شکایت می کنند که مقام ها برای حفاظت از آنها به اندازه کافی تلاش نمی کنند.

از فروش چنگ افزار های جنگی به عربستان تاجنایت غم انگیز منجستر در نگاه ف...

 کشتی گیر کرمانشاهی که دهسال پیش، از شاخص‌ترین ۷۴ کیلویی‌های کشتی ایران و یکی از بخت های نزدیک به دوبنده تیم ملی بود، جان خود را از دست داد.

حجت الله تدرو  که چندین دوره قهرمان مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف و نفر اول نیروهای مسلح و حتی انتخابی تیم ملی بزرگسالان شده بود حتی در اوج موفق شد بزرگان ۷۴ کیلوی کشور مانند هادی حبیبی ، رضا رمضان زاده و صادق گودرزی را شکست دهد.





کشتی گیر سرشناس سابق ایران اعدام شد
 رئیس جمهوری آمریکا در اولین سفر خارجی خود در مقام رئیس جمهور آمریکا به عربستان رفت و تصاویر این سفر در یک نگاه از نظرتان می گذرد:
حادثه تروريستي دوشنبه شب در سالن کنسرت منچستر آرنا که مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفته می پردازد:

تصاویر مربوط به سفر ترامپ و خانواده اش به سرزمینهای اشغالی و کرانه باختری رود اردن!