نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

آشنایی با وجه غیر رحمانی آیت‌الله خمینی


۰۲ خرداد ۱۳۸۹ نیک آهنگ کوثر
image

پس از بیست و دوم خرداد ۱۳۸۸، بعضی از چهره‌های جناح چپ نظام و رهبران جنبش سبز، خوستار بازگشت کشور به دوران آیت الله خمینی شدند. با دور شدن از زمان حکومت آیت‌الله خمینی، نسل جوان سوال‌های زیادی در باره نگاه رهبر انقلاب اسلامی دارد. اشاره مهدی کروبی به وجه رحمانی «امام» این سوال را ایجاد می‌کند که چرا بسیاری، این وجه را زیر سوال می‌برند.

امروز یکی از خوانندگان خودنویس، لینک سخنان آیت‌الله خمینی در ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۵۸ را برای ما فرستاد. بازخوانی این سخنان و گذری بر ادبیات ایشان و بررسی وقایع بعد از آن می‌تواند پاسخی به بسیاری از سوال‌های نسل جوانی باشد که رهبر «امام» را درک نکرده‌اند.

البته شاید طرفداران ولایت فقیه در جنبش سبز، توضیحات کامل‌کننده‌ای برای درک بهتر جایگاه «رحمانی» آیت‌الله خمینی داشته باشند:

«اگر ما از اول كه رژيم فاسد را شكستيم و اين سد بسيار فاسد را خراب كرديم، به طور انقلابي عمل كرده بوديم، قلم تمام مطبوعات را شكسته بوديم و تمام مجلات فاسد و مطبوعات فاسد را تعطيل كرده بوديم و روساي آنها را به محاكمه كشيده بوديم و حزب هاي فاسد را ممنوع اعلام كرده بوديم و روساي آنها را به سزاي خودشان رسانده بوديم و چوبه‌هاي دار را در ميدان‌هاي بزرگ برپا كرده بوديم و مفسدين و فاسدين را درو كرده بوديم، اين زحمت‌ها پيش نمي‌آمد.»



«من از پيشگاه خداي متعال و از پيشگاه ملت عزيز عذر مي خواهم، خطاي خودمان را عذر مي خواهم. خطای خودمان را عذر میخواهم. ما مردم انقلابي نبوديم [این قسمت از فیلم حذف شده: دولت ما انقلابي نيست، ارتش ما انقلابي نيست، ژاندارمري ما انقلابي نيست، شهرباني ما انقلابي نيست، پاسداران ما هم انقلابي نيستند، من هم انقلابي نيستم.] اگر ما انقلابي بوديم، اجازه نمي داديم اينها اظهار وجود كنند. تمام احزاب را ممنوع اعلام مي كرديم ، تمام جبهه‌ها را ممنوع اعلام مي‌كرديم، يك حزب! و آن "حزب الله"، حزب مستضعفين! و من توبه مي‌كنم از اين اشتباهي كه كردم. و من اعلام مي‌كنم به اين قشرهاي فاسد در سرتاسر ايران كه اگر سر جاي خودشان ننشينند ما به طور انقلابي با آنها عمل مي كنيم.»


«مولای ما، امیرالمومنین سلام الله علیه، آن مرد نمونه عالم، آن انسان به تمام معنا انسان، آنكه در عبادت آنطور بود و در زهد و تقوا آنطور، و در رحم و مروت آنطور، و بامستضعفین آنطور بود، با مستكبرین و با كسانی كه توطئه می كنند شمشیر را میکشت [می كشید] و هفتصد نفر را در یك روز، چنانچه نقل می‌كنند، از یهود بنی قریضه كه نظیراسرائیل بود و اینها از نسل آنها شاید باشند، از دم شمشیر گذراند! خدای تبارك و تعالی در موضع عفو و رحمت رحیم است. و در موضع انتقام، انتقامجو. امام مسلمین هم اینطور بود، در موقع رحمت ، رحمت ؛ و در موقع انتقام، انتقام. ما نمی‌ترسیم از اینكه درروزنامه های سابق، در روزنامه های خارج از ایران، برای [در مورد] ما چیزی بنویسند. ما نمی‌خواهیم وجاهت در ایران، در خارج كشور پیدا بكنیم! ما می خواهیم به امر خدا عمل كنیم! و خواهیم كرد!»

رییس دیوان محاسبات کشور؛ بدون تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت به هیچ هدفی نمی‌رسیم


ایلنا: در برنامه پنجم توسعه اولویت بندی‌ها رعابت نشده است.
به گزارش ايلنا، رییس دیوان محاسبات کشور ضمن اعلام مطلب فوق در همایش بررسی برنامه پنجم افزود: در بخش‌های مختلف اولویت‌های برنامه پنجم قابل تشخیص نیست و این از نقاط ضعف برنامه محسوب می‌شود.
رحمانی فضلی ادامه داد: از سوی دیگر برخی پیش‌بینی‌ها که تحت عنوان اولویت در برنامه بدان اشاره شده است با واقعیت‌های موجود فاصله‌ای اساسی دارد.
او گفت: من برای روشن شدن بحث به یک مثال اکتفا می‌کنم. در برنامه پنجم توسعه اشاره شده است که برای نفت باید ظرفیت‌سازی شود و کشور بتواند ظرفیت تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. این در حالی است که بررسی همکاران من در دیوان محسابات نشان می‌دهد که دستیابی به چنین هدفی نمی‌تواند اولویت‌های کشور در این حوزه را محقق کند.
او با اشاره به این که 80 درصد اقتصاد ایران وابسته به نفت است افزود: ما با ضریب هشت درصد کاهش توان تولید و دو درصد افزایش مصرف در بخش نفت مواجه هستیم. به این ترتیب باید روزانه 400 هزار بشکه به ظرفیت تولید خود اضافه مي‌کنیم تا در 5 سال آتی در وضعیت فعلی بمانیم.
از سوی دیگر باید توجه داشت که کشورهای همسایه ما خصوصا عراق با سرعت در این بخش حرکت می‌کنند. حال با افزایش 600 هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید می‌توان امیدوار بود که در 5 سال آینده سهم ما از بازار و نقشمان در اوپک حفظ شود. طبیعتا ما در صورت تداوم روند موجود هم نقشمان در اوپک را از دست می‌دهيم و هم سهممان از بازار را به کشورهایی که به سرعت در حال حرکت هستند واگذار می‌كنيم.
او گفت: ما فکر می‌کنيم تعریف اهداف در بخش نفت باید به صورتی باشد که ما به ظرفیت تولید 7 میلیون بشکه نفت در روز دست یابیم والا نمی‌توانیم سهممان را در بازار نفت حفظ كنيم.
(پ ا : توليد نفت ايران حدودا سه ميليون و ۹۰۰ هزار بشكه در روز است. سهم هر کشور در اوپن رابطه مستقيم با قدرت توليد آن دارد. قدرت توليد بيشتر نفت هر کشور عضو اوپک، سهم آن کشور را برای توليد بالا ميبرد)

تقاضای مفلوکانه دادستان تهران و قاضی کشیک زندان اوین از زندانیان سیاسی برای نوشتن توبه نامه



بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"در طی روز و شب گذشته در یک اقدام درمانده و عاجزانه دادستان تهران و قاضی کشیک زندان اوین از زندانیان سیاسی که در دو دسته 100 نفره به نزد آنها برده شدند از آنها خواسته شد که توبه نامه بنویسند تا از زندان آزاد شوند.
روز یکشنبه 2 خرداد ماه در حدود 100 نفر از زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین را به نزد عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در زندان اوین برده شدند و او طی سخنرانی از موضع ضعف و ناتوانی از زندانیان سیاسی خواست در قبال نوشتن توبه نامه آنها را آزاد خواهند کرد. همچنین دیشب 100 نفر دیگر از زندانیان سیاسی را نزد قاضی کشیک زندان اوین برده شدند و همین درخواست بیشرمانه را از زندانیان سیاسی کردند که با جواب رد اکثریت زندانیان سیاسی مواجه شد.
این اقدام بیشرمانه و غیر انسانی و توهین آمیز علیه زندانیان سیاسی بی گناه که تنها دلیل در اسارت بودنشان اعتراض به استبداد خونین و وحشی حاکم بر کشور است صورت می گیرد. زندانیان سیاسی نسبت به این در خواست وقیحانه جواب رد دادند و خواستار آزادی بی قید وشرط خود شدند.آنها همچنین به خانواده های خود تاکید کردند که از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد.
اعمال توهین آمیز و وقیحانه قوه قضائیه که آلت دست بازجویان و زارت اطلاعات است و در صدور احکام ضد بشری اعدام و حبس های سنگین رکوردار جهان است. عباس جعفری دولت آبادی علنان اعلام میدارد که تنها با تقاضای عفو از علی خامنه ای ولی فقیه می توان جلوی اعدام زندانیان سیاسی را گرفت. اظهارات عباس جعفری دولت آبادی دلیل قاطعی است بر اینکه شخص علی خامنه ای است که تصمیم به صدور واجرای احکام اعدام را می گیرد و قوه قضائیه مجری آنها است. همچنین صادق لاریجانی رئیس منصوب قوۀ قضائیه توسط علی خامنه ای در روزهای اخیر با اظهارات ضمنی خود تاکید کرد که دستگیریها با تایید و نظر خود خامنه ای صورت می گیرد.
از طرفی دیگر ترس از اعتراضات گسترده مردم در خرداد ماه سعی دارند که زندانها را برای دستگیری های خودسرانه و گسترده خود آماده سازند و هدف از تقاضای مایوسانه از زندانیان سیاسی که از روحیه ای بالا برخودار هستند سعی دارند که آن را در بوق و کرنای تبلیغاتی خود نمایند تا شاید مردم را از حقوق قانونی و مشروع خود که در راس آن آزادی است را باز دارند.
حال آنچه که در شکنجه گاه بند 209 زندان اوین با شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و سلولهای انفرادی و تهدید خانواده های آنها نتوانستند توبه نامه بگیرند. اینبار از موضع ضعف و ناتوانی و با خیال خام خود با تطمیع قصد گرفتن توبه نامه از زندانیان سیاسی در قبال آزادی آنها دارند که خود دلیل قاطعی بر بی گناهی و اتهام سازی قوه قضائیه می باشد و همچنین استواری و پایداری زندانیان سیاسی از حقوق حقه خود و مردمشان آنها را به این نقطه ضغف کشانده است.

فرياد "بيكاري بيكاري" مردم خرمشهر بر سر احمدي نژاد

آلبوم عکس: غزه و آنچه از آن باقی ماند BBC

آلبوم عکس: غزه و آنچه از آن باقی ماند