نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ تیر ۲۳, جمعه

سرنوشتِ سپرده های دو میلیون نفر در کاسپین

Tariq Ramadan fait trembler tout le plateau par son intervention

Eric Zemmour se fait gifler en direct par Tariq Ramadan sur la question ...

سالانه ۱۸۰ میلیارد تومان کنسانتره پرتقال وارد می‌شود/ فعالیت شرکت‌های کنسانتره داخلی با یک سوم ظرفیت

 زمانی بزرگ‌ترین صادرکننده کنسانتره سیب و انار بوده‌ایم و چرا اکنون بخش زیادی از کنسانتره مورد نیاز کشور وارد می‌شود، اظهار داشت: این مسئله دلایل مختلفی دارد از جمله آنکه با برقراری تحریم‌ها بخش زیادی از بازارهای صادراتی که سال‌ها برای به دست آوردن آن زحمت کشیده بودیم از بین رفت و شاهدیم که کشوری همچون چین که تنها چند سال است وارد بازار کنسانتره شده بازار را تصاحب کرده است.
وی قیمت بالای تمام شده را یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی صنعت تولید کنسانتره در کشور برشمرد و گفت: وقتی قیمت تمام شده کالا در حد نرم جهانی نباشد تولیدکننده منتفع نخواهد بود. از طرفی دیگر بهره‌وری پایین و سود بالای بانکی از دیگر مشکلاتی است که به این مسئله دامن می‌زند.
عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران همچنین به کمبود میوه‌های مختص به تولید کنسانتره در کشور اشاره کرد و افزود: یک زمانی پرتقال‌هایی مانند پرتقال شهسواری و پرتقال بمی در بازار فراوان بود اما باغداران شمال به مرور یا به سمت تولید پرتقال‌های لوکس تامسون که دارای آب کم و قیمت گران هستند رفتند یا به مرور باغات را خشک کرده و ویلاسازی انجام دادند.
به گفته داودآبادی از مجموع 25 هزار تن کنسانتره مورد نیاز پرتقال در صنایع غذایی کشور بیش از 20 هزار تن آن به ارزش کیلویی بیش از 20 هزار تومان وارداتی است.
وی افزود: اکنون حتی اگر میوه‌ای برای تولید کنسانتره بخواهیم به راحتی در دسترس نیست و جالب‌تر آنکه اکنون تمام کنسانتره مورد نیاز کشور وارد می‌شود. 
نمایش
سفرای ۴۵ کشور خارجی روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه از بخش‌هایی از بند ۴، کارگاه خیاطی، بهداری و زورخانه زندان اوین بازدید کرده‌اند. نمایش کمدی استند آپ حکومت برای نشان دادن چهره حقوق بشری! ولایت فقیه. [به عنوان نمونه: بازدید سفرا از اوین؛ اشتغال! به همراه آواز!]
زندانیان سیاسی، از انظار ناظران! دور نگاه داشته شده یا  حکومت آنها را مخفی کرد تا نمایش به پایان برسد. امری که فریاد دادخواهی زندانیان سیاسی را برآورد.
«حقایق را از شما پنهان کردند»؛ نامه گلرخ ایرایی و آتنا دائمی،  زندانیان سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین،  به سفرای بازدید کننده از اوین، چهره واقعی اوین و دیگر زندانهای حکومت را نشان می‌دهد.

جوخه آتش؛ محفل پذیرایی
گلرخ و آتنا با اشاره به آماده سازیهای فضای اوین  و سابقه اعدام های دهه ۶۰ می‌نویسند: «همان فضای روبروی اجرای احکام کنونی زندان اوین که جایگاه اعدام و جوخه آتش زندانیان سیاسی در دهه شصت بوده حالا در سال ٩۶تبدیل به محفل پذیرایی از ۴۵ سفیر شده است ...حال شما سفرای مقیم تهران خواسته یا ناخواسته بلندگوی وارونه نمایی ایران از وضع حقوق بشرش شدید.»

۲۰۹و سلولهای انفرادی
«آیا موفق شدید بندهای ٢٠٩ مربوط به وزارت اطلاعات، دو-الف مربوط به اطلاعات سپاه پاسداران و ٢۴١ مربوط به اطلاعات قوه قضاییه دیدن کنید؟ آیا سلول های انفرادی بدون پنجره و تهویه و سرویس بهداشتی آنها را دیدید؟ آیا سیاه چالها و اتاق های تنگ و تاریک بازجویی هاشان را دیدید؟ آیا سلولهای معروف قبر را به شما نشان دادند؟ هواخوری های سر بسته و چشم بند و دستبند را چطور؟... آیا شما را از تعداد بازداشتها، مدت انفرادی ها، نحوه بازجویی ها و انواع شکنجه های جسمی و روانی مطلع کردند؟»

خارج کردن زندانیان سیاسی
گلرخ و آتنا درباره سناریوی حکومت می‌نویسند که زندانیان سیاسی را «به بهانه هاى دادگاه و بیمارستان از بند خارج کرده و به انفرادى هاى دو-الف بردند و تا خروج شما از زندان در آنجا به اجبار ماندند...یک روز قبل از حضورتان در زندان اوین، ورود تمام روزنامه ها به بندهاى زندان ممنوع شد. نخواستند از وجود هم آگاه شویم تا مبادا پرده نمایششان به هر طریقى بر زمین افتد و حقیقت نمایان شود.»

شرایط «بند زنان»
گلرخ و آتنا در توضیح شرایط «بند زنان» که حکومت ولایت فقیه آن را از بازدیدکنندگان! دور نگاه داشت می‌نویسند: «آیا گفتند که حتی یک پرستار زن برای انجام این امور برای ما زنان در این زندان وجود ندارد؟ آیا می دانید چند صد یا هزار نفر زندانی به دلیل آشامیدن آب ناسالم زندان از بیماری کلیوی رنج می‌برند؟...چندین و چند زندانی به دلیل نبود تخت روی زمین و موکتهای حسینیه بندها و با کمترین فاصله از هم می‌خوابند.»

زندانیان سیاسی
وضعیت اسفناک تنها مربوط به بند زنان نیست گلرخ و آتنا در توصیف بند زندانیان سیاسی مرد می‌نویسند: «آیا شما را از وجود بندهای متروکه ٣۵٠ (بند سیاسی آقایان) یا بند روحانیت آگاه کردند؟ آیا برایتان گفته شده که چند زندانی تمام مدت حبسشان را در سلولهای انفرادی بازداشتگاه ها مى گذرانند؟ افرادی همچون محمدعلی طاهری که بیش از ۵ سال است که در سلولهای انفرادی دو-الف سپاه پاسداران به سر می‌برد... مى‌توانستید از طریق منابع موثق به گزارشات مختلف از بندهای اوین و زندان های ایران دسترسی یابید و حتی می‌توانستید با ذکر نام زندانیان سیاسی، سراغی از آنها گرفته و درخواست ملاقات با آنها را دهید و با آگاهی قدم در این زندان و بازدید از آن گذارید.»

هزینه حقوق بشر
گلرخ ایرایی و آتنا دائمی در پایان حرف زندانیان سیاسی را چنین نسبت به بازدیدکنندگان خارجی از اوین، بازگو می‌کنند: «ما تعداد بیشماری از زندانیان سیاسی در زندان هستیم چون خواستیم تصویری حقیقی از وضعیت نابسامان حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران ارائه دهیم در این راه متحمل هزینه های سنگین شده ایم و خانواده هایمان نیز به طرق مختلف مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و حتی ما را از شما پنهان می‌کنند. ما که خواستیم حداقل بهبودی در شرایط زندان ها و برای زندانیان حاصل شود حال در زندانیم و شما سفرای گرامی به واسطه برنامه ای هدفمند و از پیش تعیین شده خواسته ما را به تعویق انداختید ... از شما دعوت کردند تا از شما استفاده کنند و بتوانند با نمایش و فریب گزارشهای نهادهای حقوق بشری و بین المللی از زندانهای ایران را بی پایه و اساس نام نهند. حال ما امضاکنندگان این نامه از شما دعوت می‌کنیم که از سازمان زندان های جمهوری اسلامی ایران و نهاد حقوق بشراسلامی بخواهید تا به گزارشگر ویژه سازمان ملل خانم عاصمه جهانگیر اجازه ورود به ایران، بازدید از زندان ها و ملاقات با زندانیان سیاسی و فعالان اجتماعی را صادر کنند.»
«آتنا دائمی، گلرخ ایرایی
بند زنان زندان اوین
هفدهم تیرماه ۱۳۹۶»

دادخواهی
از دهه ۶۰  و قتل عام ۶۷ تا کنون، اوین میعادگاه آزادیخواهان ایران بوده است. آنان که رذالت را برنتافتند و در سال ۶۷ بردار رفتند و بعد از نزدیک به ۳ دهه دادخواهی خونشان، گریبان حکومت ولایت فقیه را گرفته است. گلرخ و آتنا از همان اوین سخن می‌گویند و دادخواهی ۶۷ با مرداد فرارو، اوج تازه‌ای خواهد گرفت. اوین فریاد اسرا و بر دار شدگانش را تکرار خواهد کرد؛ از روزهای خونین دهه۶۰ تا همین امروز.

هرج و مرج اقتصادی وابرازانزجار مردم از رژيم