نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ اسفند ۳۰, چهارشنبه


حاجی فیروز در دادگاه
هادی خرسندی از حاجی فیروزی می‌گوید، که دستگیر و محاکمه شده است. شعری که پرسش‌های قاضی دادگاه انقلاب و پاسخ های حاجی فیروز را به همراه دارد:
هادی خرسندیهادی خرسندی
«خودت را معرفی کن!/ حاجی فیروز
بگو عنوان شغلی!/ پیک نوروز
ببینم واقعاً که روسیاهی،
گمانم یادگار عهد شاهی
ولی رویم سیاه از رنگ و دوده‌ است
ببخشید از ریاکاری نبوده‌ است
زمان شاه بودم نیز علاف
ندیدم وجهی از دربار و اوقاف
چرا رخت تنت سرخ است و خونین
ندانی جامه‌ی شمری بود این؟
اگرچه بوده بد شمر ستمگر
درآمد داشت بهر اهل منبر
در این ایام هم آن شمر بد ذات
شده خوشنام‌تر از جمله آیات
کجا شمر لعین این سان لعین بود
کجا نقاش دیوار اوین بود
چرا چون من عبا بر تن نداری؟
نخواهم خلق را سازم فراری
ز ارباب خودم منظور تو کیست
بلر یا بوش یا پوتین اگر نیست؟/
عجب! این‌ها که ارباب شمایند
مرتب در تب و تاب شمایند
گهی در صلح و گاهی در گلایه
گهی در آفتاب و گه به سایه
شما را تا بود محراب و منبر
چرا ارباب من باشند و یاور
مرتب تا به آن‌ها می‌رسد نفت
چه غم دارند بر ملت چه‌ها رفت
پدرسوخته زیادی می‌زنی حرف
ندارد حرف‌هایم ظاهراً سقف
چه شخصی مرجع تقلیدتان است؟
اخیراً ممد خردادیان است
چرا قر می‌دهی توی خیابان؟
نباشم اهل قردادن به پنهان
چرا داریه زنگی در کف‌ات هست؟
بده حکمی ببرندم دوتا دست
چرا آواز می‌خوانی مرتب؟
بده حکمی بدوزندم دوتا لب
چرا هی می‌روی اینجا و آنجا؟ بده حکمی به قطع هر دوتا پا
ندارم مسجد و محراب و دکان
همین قر می‌دهم توی خیابان
درآمد خوب داری؟ شکر ایزد
بده پس سهم ما از آن درآمد»


انتشار تصاویر صدها میلیارد تومان طلای بیت المال در ترکیه

ارزش این محموله طلا بالغ بر صدها میلیارد تومان برآورد می شود و در حالی که اقتصاد کشور به شدت نیاز به این پول برای پرداخت حقوق عقب افتاده کارمندان و کارگران دولت و سایر هزینه های عمومی ضروری کشور دارد، این پول هنگفت در اختیار مافیای بابک زنجانی است
با گذشت سه سال از جنجال خبری 18 میلیارد دلار طلای ایران که به ترکیه حمل شده بود، «بازتاب» تصاویری از محوله بزرگی از طلای ایران را که به نام بابک زنجانی است و در ترکیه نگهداری می شود را منتشر می کند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، این تصاویر که توسط منابع خبری بازتاب تهیه و ارسال شده است، نشان دهنده بخش کوچکی از پول نفت کشور است که در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته است.


ارزش این محموله طلا بالغ بر صدها میلیارد تومان برآورد می شود و در حالی که اقتصاد کشور به شدت نیاز به این پول برای پرداخت حقوق عقب افتاده کارمندان و کارگران دولت و سایر هزینه های عمومی ضروری کشور دارد، این پول هنگفت در اختیار مافیای بابک زنجانی است.


نکته تاسف بارتر آن که همزمان با حمایت رسمی و علنی برخی از عوامل سازمانهای جاسوسی غربی از بابک زنجانی و فراهم کردن مسیر تردد و فعالیتهای وی در خارج از کشور با وجود قرار گرفتن در لیست سیاه اتحادیه اروپا، برخی محافل امنیتی نیز در داخل کشور به شدت از بابک زنجانی حمایت می کنند و برای این حمایت، توجیهاتی نظیر بازگرداندن پول ببت المال که در اختیار بابک زنجانی است به کشور را مطرح می کنند.

جالب آن که بابک زنجانی نیز با علم به این موضوع که در صورت بازگرداندن پول بیت المال به کشور با وی و مافیایش برخورد خواهد شد، از بازگرداندن پول خودداری کرده و وقت کشی می کند و در واقع میلیاردها دلار از پول بیت المال را گروگان گرفته است. حال آن که اگر اندکی از برخوردی که با اختلاس سه هزار میلیاردی گردید، با اختلاس 20 هزار میلیاردی بابک زنجانی بشود، او ناگزیر خواهد بود برای نجات خود، پول بیت المال را بازگرداند.

سه‌شنبه ۱۹ مارس ۲۰۱۳

28اسفند.حداقل ۲۰۰ هزار کودک زير ۶ سال کشور از فقر غذايی رنج مي‌برند 


ايلنا: مديرکل امور بهداشت، بيمه‌های اجتماعی و درمان کميته امداد گفت: کميته امداد ۵ هزار بيمار صعب‌العلاج، ۳ هزار بيمار مبتلا به سل، ۵ هزار کودک زير ۶ سال دچار فقر غذايی را تحت پوشش خود درآورده است و اين در حالی است که در کشور ۱۲ هزار بيمار صعب‌العلاج و بيش از ۲۰۰ هزار کودک زير ۶ سال دچار فقر غذايی وجود دارد. 

ناصر ايروانی منش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، مبنای اصلی خدمات درمانی کميته امداد را در ۴ بخش اصلی دانست و گفت: خدمات درمانی نهاد مددجويان روستايی و شهری را شامل مي‌شود و مددجويان از نظر سنی و جنسی جهت ار
تقای کيفيت ارائه خدمات انجام شده است. 

مديرکل امور بهداشت، بيمه‌های اجتماعی و درمان کميته امداد به همکاری وزارت بهداشت و اين نهاد اشاره کرد و افزود: در راستای برنامه‌های وزرات بهداشت کلاس‌های آموزشی نکات درمانی و بهداشتی را بين مددجويان برگزار کرديم. 

وی به ساخت و سازهای سرويس‌های بهداشتی بين راهی و مناطق محروم اشاره کرد و ادامه داد: بيش از ۱۷ هزار سرويس بهداشتی جهت حفظ سلامتی ساکنان مناطق محروم راه اندازی شده است. 

مديرکل امور بهداشت، بيمه‌های اجتماعی و درمان کميته امداد با بيان اينکه حمايت از بيماران صعب‌العبور در شرح وظايف کميته امداد جای گرفته است، اضافه کرد: ارائه بسته‌های غذايی به بيش از ۵ هزار بيمار صعب‌العلاج يکی از اقدامات امسال اين نهاد بوده است و همچنين ۱۲ هزار بيمار صعب‌العلاج در کشور توسط اين نهاد شناسايی شده است. 

ايرواني‌منش ادامه داد: همچنين به بيش از ۳ هزار بيمار مبتلا به سل نيز جهت کاهش فشار‌های اقتصادی به خانواده سبد غذايی داده مي‌شود. 

مديرکل امور بهداشت، بيمه‌های اجتماعی و درمان کميته امداد با بيان اينکه تغذيه کودکان زير ۶ سال با توجه به اينکه بهترين زمان رشد مغز در شش سالگی است، اهميت ويژه‌ای دارد، افزود: اگر مواد غذايی مناسبی در اين زمان به کودک نرسد رشد مغزی کودک کامل نمي‌شود و در آينده آن کودک نمي‌تواند از جايگاه خوبی در جامعه بهره‌مند شود و در ‌‌نهايت سربار جامعه مي‌شود. 

وی با بيان اينکه استان سيستان و بلوچستان با داشتن ۸ هزار کودک مبتلا به فقر غذايی بيشتر مشکل را در کشور دارد، ادامه داد: کودکان نيازمند تغذيه مناسب هستند که در حال حاضر به ۵۰ هزار کودک نيازمند سبد‌های غذايی تعلق مي‌گيرد و اين در حالي‌ است که ۲۰۰ هزار کودک در نوبت قرار گرفته‌اند و نتوانسته‌ايم تمامی کودکان را پوشش دهيم. 

مديرکل امور بهداشت، بيمه‌های اجتماعی و درمان کميته امداد ضمن اشاره به همکاری اين نهاد با وزارت کار، گفت: اميدوار هستيم با افزايش اعتبار تعداد افراد تحت پوشش کامل را افزايش دهيم که برای تحقق اين امر به بودجهٔ ۱۰۰ ميليارد تومانی احتياج داريم. 

ايروانی منش به طرح حمايت درمانی از قالي‌بافان تحت پوشش کميته امداد اشاره کرد و افزود: افرادی که با توجه به خودکفايی از اين طريق دچار ضعف بينايی شده‌اند تحت خدماتی همچون کمک هزينه خريد عينک يا جراحی قرار مي‌گيرند. 

وی بالا بردن سطح آگاهی افراد تحت پوشش را بسيار مهم و مناسب دانست و تصريح کرد: با اين امر مي‌توان ميزان هزينه‌ها را کاهش داد که راه‌اندازی مرکز مشاوره‌های قبل از ازدواج يکی از اقدامات پيشگيرانه مهم در اين زمينه تلقی مي‌شود. 

مديرکل امور بهداشت، بيمه‌های اجتماعی و درمان کميته امداد در تشريح خدمات بيمه‌ای کميته امداد، گفت: اين نهاد به عنوان يکی ۴ سازمان بيمه‌گر خدمات مي‌دهد و از سال ۷۶ کميته امداد طرح سطح‌يندی خدمات بر مبنای پزشک خانواده را اجرا کرده است که از نظر مالی نيز مديريت هزينه را در نظر گرفته‌ايم. 

ايرواني‌منش ادامه داد: چندين سال است که هزينه داروهای شيمی درمانی مددجويان تحت پوشش امداد را تقبل مي‌کنيم و خدمات درمانی همچون اسکان، مشاوره‌های تشخيص بيماری را ارائه مي‌دهيم که در بسياری بيمه‌ها وجود ندارد. 

مديرکل امور بهداشت، بيمه‌های اجتماعی و درمان کميته امداد به خارج شدن مددجويان روستايی از پوشش بيمه درمانی امداد اشاره کرد و افزود: با توجه به اينکه سرانه درمانی روستاييان به امداد تعلق نگرفت روستاييان از بسياری خدمات درمانی محروم شد‌ه‌اند که اميدواريم شرايط بهتری برای آنان مهيا شود تا بتوانند از خدمات درمانی کميته امداد بهره‌مند شوند. 

وی ضمن ابراز نگرانی از ادغام و موازي‌کاری سازمان‌های بيمه‌گر، خاطرنشان کرد: با موازي‌کاري‌ها عملا به دهک پايين جامعه ظلم مي‌شود و اين درحالی است که ۱۱ هزار مرکز طرف قرارداد با بيمه‌ها و بيش از ۱۴ هزار پزشک خانواده داريم. 

ايرواني‌منش به طرح خودکفايی زنان سرپرست خانوار زير ۵۰ سال اشاره کرد و گفت: از محل صرفه‌جويی يارانه‌ها درصدی برای اين امر به کميته‌امداد تعلق مي‌گيرد و تا کنون ۲۲۰ هزار خانوار تحت پوشش بيمه‌های اجتماعی قرار دارند که از اين ميان ۱۴۰ هزار خانوار روستايی هستند. 

مديرکل امور بهداشت، بيمه‌های اجتماعی و درمان کميته امداد به طرح غربالگری مددجويان امداد اشاره کرد و ادامه داد: از ۲۰ هزار دانش اموز تحت پوشش که مورد غربالگری قرار گرفته‌اند ۸۶۰۰ نفر مشکوک يا مبتلا به بيماري‌هايی مثل کم‌خونی و بيماري‌های ناشی از فقر هستند. 

وی با بيان اينکه گرانی خدمات درمانی و دارويی موجب شده است که بسياری از بيماری فقير تحت پوشش امداد از ادامه دادن مراحل درمانی منصرف بشوند، اظهار کرد: در جهت رفع مشکلات ناشی ار تورم به ويژه در مراحل درماني، شورای مرکزی امداد را برای طرح فراگيری بيمه تکميلی طراحی کرديم؛ که در اين طرح گسترهٔ ارائه خدمات درمانی رشد محسوسی دارد.

محمد جعفری : مقایسه مختصری از رفتار و اعمال آقای شرع پسند و اصلاح طلبان


jafari mohammadبعد از استقرار دیکتاتوری ولایت  فقیه که جمعیت معتنابهی را به جوخهای اعدام  سپردند و چند برابر آن را به زندانها گسیل کردند و در نتیجه جمعیت عظیم چند میلیونی راهی دیار غربت آواره گشتند و کشور در طول این سی و چند سال به سمت قهقرا و سراشیبی رفته است، دوستی به من گفت: ما شیخ فضل الله نوری را دیدیم، دبنال کاشانی رفتیم، کاشانی را دیدیم دنبال خمینی رفتیم، خمینی را دیدیم دنبال خاتمی رفتیم، حال می خواهیم دوباره  باز گشت به خاتمی و هاشمی رفسنجانی بکنیم. تا به کی ما باید این بازی را ادامه دهیم؟ و از چاله به چاه و یا از این چاله به آن چاله افتابیفتیم ؟ در اینجا جا دارد که یادی آز آقای عبد المجید شرع پسند بکنیم. اعمال ورفتا اصلاح طلبان را به عمل آقای شرع پسند در سال 68 یعنی 22 سال قبل مقایسه کنیم:

آقای عبد المجید شرع پسند در تاریخ 11 تیر 68 درست یک ماه بعد از فوت آقای خمینی، از نماینگی مجلس شورای اسلامی استعفا داد. متن استعفای وی بدین شرح است:

« سلام علیکم. بسم الله الرحمن الرحیم. با عرض تسلیت رحلت حضرت امام. اینجانب عبد المجید شرع پسند ناماینده مردم کرج بدین وسیله استعفای خود را از نمایندگی به دلایل زیر اعلام می کنم:

1- نبود زمینه و عدم امنیت، و امکان برای انجام وظایف قانونی نمایندگی که در سوگند نامه اصل 67 قانون اساسی آنها را تعهد نموده ام از جمله مهمترین آنها دفاع از قانون اساسی.

2- نگرانی شدید از آینده سیاسی کشور، به علت برخی تغییرات در قانون اساسی و تحولات سیاسی واقع شده و در حال وقوع و تکاثر و تداول قدرت در دست عده ای معدود و حضور تشریفاتی و سطحی مردم  به جای مشارکت عمیق و مؤثر آنان.

3- نداشتن پاسخ مناسب و منطقی برای گرانی و تورم و تبعیضهای ناروا و تعلل مسئولین از جهت گیری قاطع و جدی در برابر تکاثر و انباشت سرمایه های کلان باد آورده و نهایتاً نگرانی برای استقلال مملکت.

4- وجود ابهامات و سئولات اساسی نسبت به حاکمیت آینده و بلاتکلیفی مردم در حق تعیین سرنوشت خود و نگرانی از اینکه روند موجود منتهی به حاکمیت لیبرالیسم وابسته خواهد شد.

5- نداشتن انگیزه و رغبت برای ادامه فعالیت به دلیل عدم مشاهده کمترین مشابهت اصولی بین وضعیت فعلی و حکومت عدل علوی در حدی که حتی آهنگ و جهت حرکت را به سوی آرمانهای بلند تشیع نمی بینم. 

  ضمن تقدیم متن استعفا نامه به ریاست محترم مجلس از ایشان درخواست می کنم به موجب ماده 24 آئین نامه داخلی مجلس در اولین جلسه علنی آن را اعلام نموده و طبق آنین نامه این موضوع را در دستور کار یکی از جلسات علنی هفته آینده قرار دهند.» (1) آقای رفسنجانی هم این استعفا را چنین گزارش کرده است:

11 تیر 68، « آقای [عبد المجید] شرع پسند نماینده کرج، قبل از دستور متن استعفای خودش را خواند که مضامین ضد انقلابی دارد و رهبری و آینده انقلاب را زیر سئوال برده است. باعث ناراحتی شدید اکثریت نمایندگان شد. من هم عصبانی شدم، ولی عکس العمل نشان ندادم. » و در پاورق همین صفحه  آمده است: « آقای عبد المجید شرع پسند یکی از دو نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی،  دلایل استعفای خود را نبود زمینه و عدم امنیت، نگرانی شدید از آینده سیاسی کشور، تداوم قدرت در دست عده ای معدود، حضور سطحی و تشریفاتی مردم در صحنه، وجود ابهامات و سئولات اساسی نسبت به حاکمیت آینده و بلاتکلیفی مردم در حق تعیین سرنوشت، عدم مشاهده کمترین مشابهت اصولی بین وضع فعلی و حکومت عدل علوی و بالاخره عدم انگیزه و رغبت برای ادامه فعالیت توصیف کرد. پس از قرائت متن استعفا نامه آقتای شرع پسند، جلسه متشنج شد و عده ای از نمایندگان به طرفداری او و عده ای دیگر علیه او به شعار دادن پرداختند.» (2)

 12 تیر 68، « نماینده طالقان آمد. نامه علمای کرج را آورد که از اقدام آقای شرع پسند اظهار انزجار کرده اند و اجازه خواست که مردم کرج، فردا برای اظهار انزجار مقابل مجلس بیایند. حاجی [ذبیح الله] بخشی حزب الله نیز در همین خصوص فعال شده است» (3).

13 تیر 68، « ساعت هفت صبح به مجلس رفتم. آقای مهدی کروبی نایب رئیس مجلس علیه آقای [عبد المجید] شرع پسند صحبت کرد. شرع پسند در جلسه شرکت کرده بود. نمایندگان عصبانی بودند و تهدید کردند که اگر بماند یا او را کتک می زنند و یا جلسه را ترک می کنند. به او پیام دادم که بهتر است نماند؛ گفته بود می ماند. بعد از صحبت تند آقای کروبی و نمایندگان دیگر در نطق های قبل از دستور و شعارهای تند نمایندگان، جلسه را ترک کرد... جمعی از مردم کرج برای اظهار مخالفت با شرع پسند در مقابل مجلس اجتماع کرده بودند. آقای کروبی برای آنها صحبت کرد.» (4)

18 تیر 68، « در مورد استعفای شرع پسند رأی گیری کردیم. از 195 نفر حاضر در جلسه، 187 نفر با استعفای او موافقت کردند، دو نفر رأی ممتنع دادند. و بقیه در رأی گیری شرکت نکردند.»(5)

حال با توجه به نکات اساسی و مهم استعفای آقای شرع پسند، سئوال اساسی این است  که چرا ما مردم وضعیتی که کشورمان با آن روبرو است، در موقع خود درک نمی کنیم و یا نمی توانیم به فهیمیم که جهت حرکت حکومت به کدام سمت و سو است و باید کشور به سمت سراشیبی وقهقرا و لبه پرتگاه قرار گیرد تا ما بعد از 22 سال تازه  قسمت کوچکی از همان حرفهائی را بزنیم که آقای شرع پسند در 22 سال گذشته با عمل خود و نه حرف، آنرا مطرح کرده است؟

آقای شرع پسند 22 سال قبل از نمایندگی مجلی شورای اسلامی به دلایل،

الف-   تغییرات در قانون اساسی به سمت تداول و تکاث قدرت ودر نتیجه،

ب- تداوم قدرت در دست عده ای معدود،

ج- بلاتکلیفی مردم در حق تعیین سرنوشت

د- کمترین مشابهت اصولی بین وضعیت فعلی و حکومت عدل علوی.

ه- زیر سئوال بردن رهبری و آینده انقلاب. 

 ز- جهت گیری اقتصادی، تکاثر و انباشت سرمایه های کلان باد آورده عنی رانت خواری.

ج- نبود امنیت لازم برای انجام وظایف قانونی نمایندگی،

و... از نمایندگی مجلس شورای اسلامی استعفا داد

به نظر اینجانب مسائل و معضلات اساسی کشور نظیر: نبود حق تعیین سرنوشت برای مردم، قانون اساسی قانون قبضه کردن قدرت، مغفول بودن عدالت، انباشت ثروت در دست عده ای خاص، باطل بودن رهبری، و... که آقای شرع پسند در 22 سال قبل درک کرده و فهمیده و با عمل خود به افشای آن پرداخت و از قدرت نمایندگی خود چشم پوشی کرد، آیا با اعمال ورفتا اصلاح طلبان امروزی که به سمت نجات نظام دیکتاتوری ولایت مطلقه هستند، قابل مقایسه است؟  

به نظر من تفاوت این دو دیدگاه و نظر را باید در قدرت دوستی و یا سهیم شدن در قدرت جستجو کرد. و الا تجربه در هر دوره ای می گوید: که اگر کسانی فارغ از هوای قدرت پرستی، قدرت دوستی و قدرت را در دست داشتن و یا سهیم شدن در بخشهایی از آن، منافع شخصی و گروهی را نداشته باشند و در پی به دست آوری آزادی، اختیار و داشتن سرنوشت همه مردم به دست خودشان باشند، به موقع حقایق را درک خواهند کرد.