نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

اعتراف، اعدام صادق قطب زاده و رفتار زندانبان و زندانی با ‌او

http://enghelabe-eslami.com/pdf/maghalat_pdf/ghotbzadeh_100914.pdf

نقض حقوق بشر در ايران به روايت تصوير

پايمال شدن نقض حقوق بشر در ايران به روايت تصوير , خود گويا تر از هر سخنی است . اين تصاوير بيش از هر گزارشی ابعاد گسترده
حقوق بشر درايران را در معرض ديد همگان قرار می دهد






















مجازات اعدام عملی غير انسانی














































































بازگشت به صفحه اصلی

کميته دفاع از حقوق بشر در ايران - سوئد

کميته دفاع از حقوق بشر در ايران - سوئد
ليست اعداميان سياسی بعد از سال 1360
در رابطه با ليست اعداميان سياسی سال 1360 به بعد ، تذکر اين نکات ضروريست : 1 ـ ليست در برگيرنده تمامی اعداميان سياسی نيست . در واقع اين ليست تنها طبق منابعی که اين کميته بدانها دسترسی داشته تهيه شده است . لذا از کليه احزاب ، گروههای سياسی ، نهادهای حقوق بشری و افراد مطلع دعوت ميشود که ما را در تکميل و تصحيح اين ليست ياری نمايند . 2 ـ ليست موجود تنها مربوط به آن دسته از افراد سياسی است که توسط رژيم جمهوری اسلامی در مقطع زمانی سال شصت تا شصت و شش در زندانها اعدام شده اند . 3 ـ منبع مورد استفاده عبارت است از : « اسامی و مشخصات بخشی از شهدای انقلاب نوين ايران » ازانشارات سازمان مجاهدين خلق ايران ، 15 شهريور 1364 و قسمت دوم 15 شهريور 1366
فاطمه مصباح ، 13 سالهفرشته ازلینصرين ايزدی واحدعليرضا شکوهیحسين نواب صفوی

شکرالله پاکنژادمحمد رضا سعادتیحسين متقیسعيد سلطانپورخالد باباحاجيان

برای بازديد ليست اينجا را کليک کنيد

اسامی اعدام شدگان 1360 و 1367 و 1389 - 1388

اسامی اعدام شدگان 1360 و 1367 و 1389 - 1388

اسامی اعدام شدگان 1360 و 1367 و 1389 - 1388

اس

امی اعدام شدگان 1360 و 1367 و 1389 -8

تسند زندانیان سیاسی در سبراس گزارشات دریافتی از شهریور ۱۳۸۶ تا آبان ۱۳۸۷

چهار شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۹ نوامبر ۲۰۰۸


بتول آزاده


yade-janbakhtegan.jpg
ما چه می توانستیم به این عزیزان بگوئیم جز این که ما را در غم واندوهشان شریک بدانند ، جز این که بگوئیم تلاش ما براین است که روزی این سند را در دادگاهی صالح ارائه کنیم تا مسئولین این جنایت ضد بشری شناخته و مورد محاکمه قرار گیرند. جز این که امیدوار باشیم که بعد ازاین هرگز چنین جنایتی در کشورمان تکرار نشود.
سال گذشته نیز نامه های الکترونکی بسیاری از طرف خانواده ها و همبندان سابق جان باخته گان سال ۶۷ دریافت نمودیم ،که اکثرأ در جهت هرچه تکمیل تر نمودن لیست شهدای سال ۶۷ بود. در میان نامه های دریافتی تعدادی نیز توسط فرزندان این عزیزان جان باخته، فرستاده شده بود که ضمن شهادت به اعدام پدر، از درد و رنج و اندوه بی پایان خود نیز برای ما نوشته بودند.
فرزندی که پدرش را ۷ مهر ماه ۱۳۶۷ در زندان اوین اعدام کرده اند و ما از ایشا ن با عنوان شاهد شماره ۲۰۳ یاد می کنیم نوشته است :
" یاد همه شون گرامی باد .
همه شون را دوست دارم .
می رسد روز انتقام، روزی .
یکی اون بالاست."
فرزند دیگری نوشته است:" در ۴ آذر سال ۶۷ مادرم مثل هزاران نفر دیگر به کمیته رفت و وسایل پدرم را تحویل گرفت ."
ما چه می توانستیم به این عزیزان بگوئیم جز این که ما را در غم واندوهشان شریک بدانند، جز این که بگوئیم تلاش ما براین است که روزی این سند را در دادگاهی صالح ارائه کنیم تا مسئولین این جنایت ضد بشری شناخته و مورد محاکمه قرار گیرند. جز این که امیدوار باشیم که بعد ازاین هرگز چنین جنایتی در کشورمان تکرار نشود.
دوستی که از ایشان با نام شاهد شماره ۲۰۴ یاد می کنیم، کار بسیار با ارزشی انجام داده اند، ایشان بعد از ذکر مقدمه ای، اسامی اعدام شدگان شهر خود، لنگرود را ارسال داشته اند. این لیست شامل ۱۲۹ نفر می باشد که اعدام شدگان در دو رژیم را در بر می گیرد. در مقدمه نوشته اند :"....تعداد قتل عام شدگان نسبت به جمعیت شهری چون لنگرود؛ بیش از هر چیز نشانه ابعاد وسیع سبوعیت آدم خوارانه این دو نظام است. ما وظیفه داریم که نام این عزیزان را در حافظه تاریخی مردم امان زنده نگهداریم..." ایشان هم چنین عکس هایی از گور های دستجمی شهر لنگرود نیز فرستاده اند. به ضمیمه یادداشت هائی که در آن ها از جمله می خوانیم: "... و خانواده ها نیز در آن محیط کوچک و خفقان زای شهرستان لنگرود، حق جمع شدن و گریه و فغان را هم در کنار قبر ها ندارند. هرچند که هر از گاهی مادر و پدری پیر یا همسر و فرزندی را می بینیم که در خلوت خویش بر سر گوری می گریند. ..."
دوست دیگری که از ایشان با نام شاهد شماره ۲۰۶ یاد می کنیم و خود در همان سال در زندان عادل آباد شیراز زندانی بوده اند و خوشبختانه از قتل عام این سال جان سالم به در برده اند، با احساس مسئولیت تمام، نام اعدام شدگان این زندان را تا آن جا که در خاطر داشته اند، یادداشت و برای ما هم ارسال داشته اند.
ما به رسم هر ساله با توجه به اطلاعات جدید لیست موجود را چنان که ملاحظه می شود، تدقیق و تکمیل کرده ایم .
با تشکر فراوان از همه شما عزیزان، یادآور می شویم که با توجه به این که تا کنون مسئولین رژیم جمهوری اسلامی، از این حق ابتدائی بازماندگان و خانواده های داغ دار مبنی براطلاع یافتن از شمار، نام، مشخصات، محل دفن و… قربانیان این جنایت سر باز می زنند، تکمیل این سند بدون یاری و همفکری شما امکان پذیر نیست .
دوستان و هم میهنان گرامی، کار بر روی این پرونده برای ما تعطیل بردار نیست. هم چنان چشم به راه خاطرات، مشاهدات، عکس ها، اسناد و اطلاعات شما هستیم .

بتول آزاده
آبان ماه ۱۳۸۷


اسامی جانباختگان کشتار سال ۱۳۶۷ در زندان های جمهوری اسلامی
(لیست جدید آبان ۱۳۸۷)
الف
ب - ت
ج - خ
د - ز
س - ض
ط - ف
ق
میم
ن - ی

با ما با آدرس زیر تماس بگیرید
iran_a500@yahoo.fr

TRN Intro 1008 04 high

TRN Intro jun22 34ratner high

این محوطه حدودا ده هزار کیلومتر مربعی که با نام پایگاه هوایی “داویس‌مونتان” شناخته می‌شود خانه ابدی هزاران هواپیما و بالگرد و تجهیزات هوایی مستعمل و از

ه گزارش فارنت و به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف با انتشار تصاویر جدید و با کیفیت بالای ماهواره عکس‌برداری گوگل‌ارث گران‌ترین گورستان نظامی جهان که قیمت آن ۳۵ بیلیون دلار آمریکا برآورد شده است برای اولین بار رونمایی شد.

این محوطه حدودا ده هزار کیلومتر مربعی که با نام پایگاه هوایی “داویس‌مونتان” شناخته می‌شود خانه ابدی هزاران هواپیما و بالگرد و تجهیزات هوایی مستعمل و از رده خارج است که توسط ایالات متحده و متحدان این کشور از رده خارج شده‌اند.

این محوطه نظامی با قدمت ۶۰ سال که اندازه‌ای تقریبا برابر ۱۳۰۰ زمین فوتبال دارد در کویر تاسکون در ایالت آریزونا قرار دارد و محلگروه تعمیر و نگهداری و بازسازی تجهیزات هوایی شماره ۳۰۹ و تنها انبار هواپیماهای خارج از رده ایالات متحده است.

اکنون برای اولین بار عکس‌هایی حیرت‌آور و با کیفیت بالا از این محوطه که با نام گورستان ضایعات “Bonyard” شناخته می‌شود توسط برنامه گوگل‌ارث عرضه شده است.

از این پایگاه که در سال ۱۹۴۶ طراحی شده است به طور معمول برای استراحتگاه ابدی هزاران تجهیزات خارج از رده و مرکزی برای استفاده از قطعات مستعمل استفاده می‌شود.

در این پایگاه هواپیماهایی نظیر B-52، F14 Tomcats که در فیلم “Top Gun” استفاده شده بود و هواپیمای A-10 Thunderbolt دیده می‌شود.

برای دیدن تصویر باکیفیت و بزرگتر این گورستان نظامی بر روی عکس کلیک کنید و یا برای دیدن تصاویر این گورستان هواپیماهای نظامی به گوگل مپ بروید.