نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ اسفند ۱۹, پنجشنبه

Roland Dumas les Anglais preparaient la guerre en Syrie deux ans avant l...

csoj - Voici l'OTAN dont F Hollande ne veut pas sortir du commandement i...

اگر در ایران سپرده بانکی دارید و سود دریافت میکنید این را گوش کنید - دکت...

آمار رسمی گمرک در دولت یازدهم نشان می‌دهد در سال جاری واردات غذای آماده برای سگ و گربه خانگی، 25 درصد افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب می‌توان گفت هرچند بسیاری از وعده‌های داده‌شده درباره لغو تحریم‌ها با اجرای برجام، محقق نشده، اما برجام به خوبی موانع واردات غذای سگ و گربه را برای اقشار مرفهی که این حیوانات خانگی را نگهداری می‌کنند، تسهیل کرده است.
بر اساس آمار گمرک، در 11 ماهه امسال و پس از اجرای برجام، بالغ بر 2593 تن غذای سگ و گربه به ارزش 141703060080 ریال به کشور وارد شده است.
کشورهای صادرکننده غذای سگ و گربه به ایران عبارتند از: لتونی، اسپانیا، امارات، انگلستان، ایتالیا، ایرلند، آفریقای جنوبی، آلمان، بلژیک، تایلند، تایوان، ترکیه، فرانسه و هلند.
این در حالی است که در 12 ماهه سال قبل مجموعا 2072 تن غذای آماده سگ و گربه به کشور وارد شده بود.
مقایسه این دو آمار بیانگر رشد 25 درصدی واردات غذای سگ و گربه در اولین سال اجرای برجام است.
صفدر حسینی با دریافت حقوق 57 میلیون و 400 هزار تومانی از صندوق توسعه ملی از فروردین تا اسفند 1394 موفق شد نام خود را در فهرست نجومی بگیران دولت یازدهم به ثبت برساند و با حواشی که دختر وی نیز در پی علنی‌شدن این ماجرا به دنبال داشت، نام صفدر حسینی در اذهان عمومی با حقوق‌های نجومی‌اش گره خورد.
در حالی که تصور می‌شد با علنی شدن عدد و رقم‌های تنها یک منبع حقوق این نجومی بگیر برای مدتی راه برای دریافتی‌های بعدی آن مسدود می‌شود اما اخیرا در رسانه‌ها آمد که صفدر حسینی ریاست هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست شده است و بلافاصله پس از آن روابط عمومی سازمان محیط زیست به نقل از مدیرعامل این صندوق اعلام کرد که صفدر حسینی از قبل رئیس هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست بوده است!
«عذر بدتر از گناه»! این عنوانی بود که حتی رسانه‌های اصلاح طلب هم در پی انتشار این خبر و این جوابیه محیط زیست از آن استفاده کردند.
صفدر حسینی رئیس هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست است که زیرمجموعه مجمع عمومی متشکل از معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، محمد باقر نوبخت ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی،  علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت است.
هومان لیاقتی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفته است: صفدر حسینی رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست، عضو غیر موظف هیات مدیره بوده و در مدت عضویت در هیات مدیره هیچ گونه دریافتی از آن نداشته است، وی تنها به دلیل کمک به راه اندازی صندوق این مسئولیت را پذیرفته است.
نکته قابل تأمل این است که آیا نجومی‌بگیران فقط می‌توانند در هیأت‌مدیره‌های صندوق‌ها کمک کنند؟! آیا دولت تا این حد در انتخاب کارشناسان اقتصادی و خبره در مضیقه است که مدام باید از کمک‌های شایسته نجومی‌بگیران بهره بگیرد؟ آیا اینها به دولت کمک می‌کنند یا دولت هوای جیب آنها را دارد؟!
لیاقتی، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفته است: با توجه به اتمام دوره دو ساله هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست، همچنین با توجه به اینکه صفدر حسینی رسالت خود در صندوق ملی محیط زیست را کمک به راه اندازی آن می دانست، از پذیرش مسئولیت در هیات مدیره آتی صندوق عذرخواهی کرد.
آیا می‌توان پذیرفت که اگر موضوع حضور صفدر حسینی در جایگاه ریاست هیأت مدیره صندوق ملی محیط زیست رسانه‌ای نمی‌شد ایشان این جایگاه را رها می‌کرد و از پذیرش مسئولیت برای دو سال آینده عذرخواهی می‌کرد؟!