نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۷ شهریور ۲۵, دوشنبه

افغانستان در خطر انقراض نسل! اخبار دربارۀ اورنیوم رقیق شده

(آقای برنارد کوشنر از اورانیوم رقیق شده چه می دانید؟)

به گزارش حمید محوی

به گزارش حمید محوی
افغانستان در خطر انقراض نسل
اخبار دربارۀ اورنیوم رقیق شده

(آقای برنارد کوشنر از اورانیوم رقیق شده چه می دانید؟)

پیش از این در مقاله ای تحت عنوان «هیروشیما بغداد» مطالبی را که توسط ژوئل پنوشه روزنامه نگار آزاد پیرامون موضوع استفاده از سلاحهایی با شارژ اورانیوم رقیق شده جمع آوری کرده بود، به زبان فارسی منتشر ساختیم، در اینجا به گزارش دیگری در این زمینه می پردازیم که به سال گذشته باز می گردد...
در وبلاگ روزنامۀ فرانسوی «لیبراسیون» به تاریخ 3 دسامبر 2007 مطالبی دربارۀ حضور نظامی فرانسه در بین نیروهای حاضر در صحنۀ افغانستان می خوانیم (1) :
اسرار وزارت دفاع فرانسه
«اطلاعاتی را که وزارت دفاع سعی در پنهان ساختن آن داشت، در سایت نیروی هوای ایالات متحدۀ آمریکا منتشر شده بود. بر اساس این گزارشات، هواپیماهای فرانسوی، بطور متوسط 20 بمب در ماه روی افغانستان پرتاب می کنند، یعنی در مجموع از ماه آوریل 150 بمب پرتاب کرده اند، و باز هم یعنی یک بمب در هر 36 ساعت. در مجموع تعداد هواپیماهای فرانسوی که در اتحادیۀ ناتو در این منطقه شرکت دارند، شش فروند گزارش شده است که آشیانه های آنها در پایگاه قندهار است. این هواپیماها عبارتند از از سه میراژ 2000-د از پایگاه نانسی و سه میراژ اف 1 از پایگاه رایم. هواپیماهای اف 1 قاعدتا برای مأموریت های شناسایی مورد استفاده قرار می گیرند، ولی در افغانستان در مأموریت های پشتیبانی شرکت می کنند، و حتی تیراندازی با آتش بار را نیز با بمباران ترکیب می کند. بمب ها از نوع
GBU-12می باشند که وزن آنها 250 کیلو و از هدایت لازر بهره می برد.»

http://www.chez.com/galleriejb/GBU-12.JPG
در آدرس بالا مي توانيد فوتوی بمب متذکره را مشاهده نماييد.
توضیح دربارۀ بمب
GBU-12
در خلال توضیحاتی که در مجلات مختلف نظامی می توانیم مشاهده کنیم، یکی از خصوصیات این بمب علاوه بر دقت بالا در شرایط آب و هوایی مختلف، سنگر کوب بودن آن است. «سنگر کوب» در واقع اصطلاح جنتلمنانه ای ست که برای پوشاندن واقعیت چنین سلاحی بکار می برند. زیرا حداقل از سال 1991 تا کنون آمریکا و ناتو در چهار جنگ از این نوع سلاحهای به اصطلاح سنگر کوب استفاده کرده است، که در واقع شارژ آنها تماما به اورانیوم رقیق شده مسلح می باشد. و باید دانست که آمریکا و کشورهای عضو پیمان ناتو و از جمله فرانسه هنوز استفاده از چنین سلاحی را قانونی می دانند. در حالی که بر اساس گزارشات دیگری، این نوع سلاحها نسل برانداز هستند و قدرت تخریبی آنها در طول زمان انجام می گیرد ( برای اطلاعات بیشتر به مقالۀ هیروشیما بغداد مراجعه کنید).یادآوری می کنیم که عمر اورانیوم رقیق شده بیش از چهار میلیارد سال است. نتیجه این که برنارد کوشنر وزیر فعلی امور خارجۀ فرانسه، که خود او پزشک است، حتما به چنین واقعیاتی آگاهی دارد. اگر ما در محاسبات و اطلاعات دچار اشتباه شده باشیم، در این صورت می توانیم بگوییم که اخبار اشتباهی در اختیار ما گذاشته بودند. ولی اگر چنین اخباری واقعیت داشته باشد، پیمان ناتو و با آن آقای وزیر برنارد کوشنر به جنایت علیه بشریت متهم خواهند شد.

http://www.armees.com/local/cache-vignettes/L280xH255/uranium2-4551e.jpg
در آدرس بالا نمونه يي از تاثيرات استفاده اين بمب بالای کودکان نوزاد را مشاهده مي نماييد.
1)
http://secretdefense.blogs.liberation.fr/defense/2007/12/20-bombes-frana.html

*******************************************
20 bombes françaises par mois sur l'Afghanistan

Selon nos informations, les avions de combat français en Afghanistan larguent en moyenne 20 bombes par mois, soit au total près de 150 depuis le mois d'avril. Le ministère de la Défense refuse de communiquer sur ce sujet, mais des informations sont disponibles sur le site de l'US Air Force comme nous le révelions sur ce blog le 26 novembre.
20 bombes par mois, une toute les trente-six heures, cela montre que le niveau d'engagement militaire de la coalition contre les talibans est élevé. Chaque tir fait en effet l'objet de procédures complexes, avec souvent un guidage depuis le sol. Les munitions utilisées sont des GBU-12 de fabrication américaine. Les GBU-12 sont des bombes de 250 kg guidées par laser.
Evidemment, ces chiffres n'ont rien à voir avec ceux d'une campagne de bombardement stratégique. Il s'agit uniquement d'appui aux forces engagées au sol (Close air support). Au cours des derniers mois, l'aviation française a tiré plus de munitions que durant les cinq années précédentes. C'est dire que le niveau d'engagement français a changé.
Six Mirage sont basés à Kandahar et insérés au sein du dispositif allié. Il s'agit de trois Mirage 2000-D de Nancy et de trois Mirafe F1 CR de Reims. Les F1 sont en principe utilisés pour des missions de reconnaissance, mais ils participent désormais aux frappes. Les F1 sont également utilisés pour des tris au canon, qui s'ajoutent aux bombardements.

هشدار به ایرانیان

پشتیبانی از تازش روسیه به گرجستان، گفتگو های امنیتی مقامات در استانبول، پرونده هسته ای ایران در راهروهای شورای امنیت، ادعاهای امارات متحده عربی و اتحادیه عرب نسبت به جزیره های سه گانه ایرانی در خلیج فارس، پیمان های سه جانبه و دو جانبه کشور های حاشیه دریای مازندران و خطر حمله نظامی به تاسیسات اتمی و نظامی ایران، همگی دستاوردهای سیاستهای غلط و نابخردانه و به زیان ملت ایران بوده و حتا امکان رساندن آسیب های فراوان دیگری از جمله از هم پاشیدگی میهن ما را در بر دارد. سردمداران حکومت دانسته و فقط در راستای سودهای شخصی و جناحی و بقای خود، کشور ما را به سوی پرتگاهی عظیم هدایت می نمایند. با توجه به این خطرات زودهنگام و جبران ناشدنی که ملت و میهن ما را تهدید می کند، ما از حکومتگران می خواهیم تا بیدار شوند و به دیدگاه های ما که بر پایه منافع ملی دراز مدت ایران بیان شده، عمل نمایند. ما از ملت بزرگ ایران هم می خواهیم تا نسبت به سرنوشت خود احساس مسئولیت بیشتری نمایند که زمان بازگشت به عقلانیت با سرعت در حال از دست رفتن است و نباید دست روی دست گذاشت و منتظر سرنوشت شد.
۱ – روسیه دوست استراتژیک ایران نیست و سه سده تجاوز به خاک ایران، بی ثبات کردن دولت های ملی کشور، و بی اعتنایی به تعهدات از جمله نسبت به حقوق ایران در دریای مازندران و سرانجام خودداری از راه اندازی نیروگاههای بوشهر، که پس از ۱۷ سال کاری یک ساله را انجام نداده اند، گواه این مدعا می باشد.
۲ – حوزه تمدن و فرهنگ ایرانی، که یک واقعیت تاریخی و فرهنگی می باشد، بایستی در دید راهبردی ما در منطقه قرار داشته باشد. ما باید همه ی مردم و کشورهای واقع در این حوزه فرهنگی را دوستان استراتژیک خود بشماریم و در معادلات سیاسی این دیدگاه را بگنجانیم.
٣- کردها یکی از اجزای تفکیک ناپذیر این حوزه تمدنی می باشند و هر جا که باشند ایرانی به شمار می آیند و ما هرگز نباید بر علیه منافع آنان با دیگران متحد شویم.
۴– گرجستان نیز یکی دیگر از شاخه های این حوزه تمدنی می باشد. تجاوز روسیه به این حوزه یادآور تجاوز روس ها در سده های گذشته به ایران و تحمیل عهدنامه های ننگین گلستان و ترکمانچای می باشد و باید همیشه این موضوع را در نظر داشته باشیم.
۵ – ما با هیچ کشوری در جهان دشمن نیستیم و این دشمن سازی قدرت بدستان را نباید به حساب مردم ایران گذاشت، زیرا این نیرنگی برای فریب ایرانیان از سوی قدرتمداران می باشد. ملت ایران همه ملتها و کشورهای جهان را به یک چشم می نگرد و خواهان دوستی با همه آنان می باشد. ما خواهان روابط دوستانه، سیاسی و اقتصادی با همه ملت ها، از جمله امریکایی ها، روس ها، عرب ها و اسراییلی ها می باشیم. ما اختلافات میان دولتها را به حساب مردم نمی گذاریم.
۶ – سیاست دشمن تراشی قدرت بدستان باعث از بین رفتن فرصتها و منافع ملی ما در دریای مازندران، خلیج پارس، صنعت نفت و انرژی و اختلافات درونمرزی برخاسته از خودکامگی، تبعیض و ستمگری شده و درهم ریختگی و سقوط اقتصادی، سقوط ارزشهای اخلاقی و عقب افتادگی کشور را در همه زمینه ها در پی داشته است. ما اداره کنندگان کنونی کشور را شایسته مسئولیت هایشان نمی دانیم و خواهان تغییر بنیادین در سیاست اداره کشور هستیم. ما امضاء کنندگان، با هشدار به مردم ایران و توجه آنان به نکته های بالا، می گوییم که ادامه این سیاست ها بوسیله سردمداران، زیانهای تاریخی و جبران ناپذیری را برای ما، از جمله آسیب های وحشت انگیزی به استقلال و تمامیت سرزمینی ما در پی خواهد داشت. ما اعلان می کنیم که ما این اشتباه ها را به حساب اشتباه حکومت گران نمی گذاریم، بلکه آنان دانسته کشور را به سوی این پرتگاه دهشتناک رهنمون می سازند. آنان مسئول هستند و باید در آینده در پیشگاه ملت ایران و آزاد اندیشان جهان پاسخگو باشند .
ادیب برومند، مهندس عباس امیر انتظام، بانو دکتر لقا اردلان، بانو الهه امیر انتظام، بانو فرشید افشار، دکتر محمد صالح ابراهیمی، علیرضا افشاری، امیررضا امیر بختیار، مهدی الیاسی، پیمان اسد زاده، مهندس محمد اویسی، بانو گل پونه آذر، بهرام آبتین، دکتر داود هرمیداس باوند، بانو سمیرا باوند، مهندس مرتضی بدیعی، دکتر جهانشاه برومند، مقداد بریمانی، منصور بدری، تیرداد بنکدار، محمد بهمنی قاجار ، خسرو بهمنی قاجار ، سرلشکر بازنشسته دکتر نصرت اله بختور تاش، دکتر چنگیز پهلوان، بانو گیتی پورفاضل، ابولحسن پازوکی، محمد رضا تبریزی شیرازی، سرهنگ بازنشسته نصرالله توکلی، بیژن تلیانی، بیژن جانفشان، بانو دکتر بهیه جیلانی، عیسی خان حاتمی، دکتر علی حاج قاسمعلی، مهندس مسعود حاتمی میلانلو، مهدی حجت، علی حیدری، مهندس هوشنگ خیر اندیش، مهندس حمیدرضا خادم، دکتر محمد علی دادخواه، دکتر پرویز دبیری، جمال درودی، مهندس آرش رحمانی، بهرام رحمانی وحید، دکتر علی رشیدی، جواد رضایی، دکتر محسن رهامی، فرهاد رهبری، بانو دکتر فاطمه رحمانی، مهندس اشکان رضوی، دکتر جهانگیر رضوی، حسین زند، مهندس کورش زعیم، شهرام زعفرانلو، شاهین زینعلی، دکتر احمد ساعی، مهرداد سید عسگری، خسرو سیف، مهندس سیروس سرهنگی، بانو دکتر شکوفه سمیع زاده، دکترشاهین سپنتا، بانو توران شهریاری، مهندس حسین شاه اویسی، مهندس مجید ضیایی، یوسف فلاح، دکتر محسن فرشاد، سرلشکر بازنشسته ناصر فربد، اسماعیل فراهانی، رضا قبادی، حسین قنبری، دکتر باقر قدیری اصلی، غلامرضا کاظم زاده، بانو فرخ مهر کیوان، دکتر علیقلی محمودی بختیاری، جهانگیر محمودی، اسماعیل مفتی زاده، بانوفریده مولوی، هرمز ممیزی، دکتر حسین مجتهدی، دکتر فیروز منصوری، دکتر محمد ملکی، مهندس حمیدرضا مسیبیان، مهندس علی اکبر معین فر، بابک مغازه ای، غلامحسین مظلومی عقیلی، بانو پریچهر مبشری، دکترعلی اکبر نقی پور، حسین نوروزی، مهندس حسین نجاتی، دکتر عبدالرضا هوشنگ مهدوی، مهرگان وثوق، بانو سیما هدایت، پیمان هیهاتی، مهندس حبیب یکتا.
تهران ۲۴ شهریور۱٣٨۷