نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ دی ۵, شنبه

Dilek Doğan’ın vurulduğu anın görüntüleri ortaya çıktı




بنا به اعلام منابع رسمی در ایران ظرف یک هفته اخیر حداقل ۲۴ نفر در این کشور اعدام شده‌اند. فعالان حقوق بشر از چند مورد اعدام دیگر هم خبر می‌دهند.

در هفته گذشته ۱۶ نفر در استان قزوین به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام شدند. یک نفر هم به جرم قتل اعدام شد.
دادگستری استان هرمزگان هم اعلام کرد که ۵ نفر از "اشرار مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر" را در زندان مرکزی بندرعباس اعدام کرده است.
در شیراز دو نفر را به جرم سرقت مسلحانه در میدانی در این شهر دار زدند.
علاوه بر این مواردی که به طور رسمی اعلام شده، هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، به نقل از فعالان بلوچ نوشته است که پنج نفر هم در کرمان اعدام شدند. علت بازداشت یکی از آنان قاچاق مواد مخدر بوده اما هویت و اتهام دیگران روشن نیست.
هرانا می‌گوید سه نفر از محکومان در زندان پارسیلون خرم آباد روز جمعه به سلول انفرادی منتقل شده‌اند تا اعدام شوند.
ایران یکی از بالاترین آمار اعدام را در جهان دارد. عفو بین الملل هشدار داده است که در سال جاری میلادی شمار اعدام‌ها به شکل چشمگیری بالا رفته است.

پیام منتسب به ابوبکر البغدادی: حملات آمریکا و روسیه ما را تضعیف نکرده

Image copyrightAP
شبکه‌های تلویزیونی عرب زبان پیامی صوتی منتسب به ابوبکر البغدادی، رهبر گروه موسوم به دولت اسلامی منتشر کرده‌اند که در آن او می‌گوید حملات روسیه و ائتلاف به رهبری آمریکا این گروه را تضعیف نکرده است.
در هفت ماه گذشته این اولین پیامی است که از رهبر داعش منتشر می‌شود.
در پیام منتسب به رهبر داعش او می‌گوید که هرچند این گروه بخش‌هایی از اراضی تحت کنترلش را از دست داده، هنوز وضع خوبی دارد.
او به عربستان سعودی به خاطر تشکیل ائتلافی از کشورهای مسلمان علیه این گروه حمله کرده است و گفته: "اگر این ائتلاف اسلامی بود خودش را از اربابان یهودی و صلیبی‌اش رها می‌کرد و کشتن یهودیان و آزادی فلسطین را هدف خود قرار می‌داد."
او همچنین اسرائیل را تهدید کرده و به اسرائیلی‌ها هشدار داده که "ما روز به روز به شما نزدیکتر می‌شویم."

داعش هنوز مناطق وسیعی را در عراق و سوریه تحت کنترل دارد و گروه‌هایی هم در کشورهای دیگر، از جمله افغانستان، مصر و لیبی خود را وابسته به داعش معرفی می‌کنند.

جیش الاسلام در لیستی که روسیه از 'گروه‌های تروریستی' تهیه کرده بود، قرار داشت


بحران سوریه: یکی از قوی‌ترین مخالفان اسد کشته شد

 جیش الاسلام در لیستی که روسیه از 'گروه‌های تروریستی' تهیه کرده بود، قرار داشت

زهران علوش، رهبر جیش الاسلام و معاونانش در حمله هوایی در حومه دمشق کشته شدند.
در حالی که ارتش سوریه مدعی این حمله هوایی شده فعالان سوری آن را به روسیه نسبت داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تلویزیون دولتی سوریه روز جمعه (۲۵ دسامبر) در گزارشی مدعی شده مرگ زهران علوش، رهبر گروه جیش الاسلام، یکی از بزرگترین گروه‌های مسلح مخالف بشار اسد، 'در پی حمله هوایی ارتش سوریه' روی داده است.
این در حالی است که فعالان سوری ساعاتی پیش گفته بودند حمله هوایی از سوی نیروهای روسی به مرگ رهبر جیش الاسلام انجامیده است.
رویترز به نقل از یکی از گروه‌های مخالف سوری نوشته که زهران علوش در حمله‌ای به مقر فرماندهی جیش‌ الاسلام کشته شد که در یکی از محله‌های حومه دمشق، که تحت کنترل شورشیان است قرار دارد.
شبکه العربیه از قول فعالان سوری گفته است که علاوه بر زهران علوش، جانشین او و سخنگوی گروه جیش الاسلام هم در این حمله کشته شده‌اند.
مرگ رهبران جیش الاسلام تنها چند روز پس از به توافق رسیدن مخالفان دولت سوریه در اجلاسی که شهر ریاض عربستان میزبان آن بود، روی می‌دهد.
به عقیده لینا سینجاب، گزارشگر بی‌بی‌سی در بیروت این رویداد می‌تواند پیام مهمی به شرکت کنندگان در اجلاس ریاض ارسال کند مبنی بر این که دولت بشار اسد به مذاکره احتمالی با چه گروه‌ها و افرادی تمایل دارد و بالعکس.
جیش الاسلام در لیستی که روسیه، متحد قوی دمشق، از 'گروه‌های تروریستی' تهیه کرده بود، قرار داشت.
با وجود این، جیش الاسلام در مذاکرات گروه‌های مخالف سوری که چندی پیش عربستان سعودی در ریاض میزبان آن بود شرکت داشت.
این گروه که گفته می‌شود از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شود بخش مهمی از مزارع شرق دمشق مشهور به "غوطه" را تحت کنترل خود دارد.
جیش الاسلام کنترل این مناطق را پس از عقب راندن شبه نظامیان دولت اسلامی (داعش) از این منطقه به دست گرفته بود.
به عقیده تحلیلگران زهران علوش چه در پی حمله نیروهای ارتش سوریه و چه طی طی اصابت راکت‌های روسی کشته شده باشد، مرگ او و دیگر رهبران ارشد جیش الاسلام می‌تواند لطمه‌ای جدی به روند شکل‌گیری مذاکرات صلح میان مخالفان و دولت بشار اسد وارد کند.
جیش الاسلام را یکی از مهمترین گروه‌های "جبهه اسلامی" می‌دانند که ائتلافی از چند گروه اسلام‌گرای مسلح در سوریه است.
با وجود این که این گروه گرایش‌های سلفی دارد و به دنبال تشکیل یک حکومت اسلامی است، درگیری‌های با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) و همچنین جبهه نصرت داشته است.


نقدی: برخی در خیابان محل سکونت اوباما، خانه «۹۷ میلیون دلاری» خریده‌اند/ وزیر نفت قیمت نفت را به ۳۰ دلار رسانده است


رئیس سازمان بسیج در ارتباط ویدئو کنفرانسی با همایش بسیج مهندسین عمران و معماری در هتل نخل مشهد عصر اظهار داشت: «امروز با توطئه‌های بزرگ دشمنان مواجه هستیم؛ دشمنی که خلع سلاح شده‌ و در طول ۳۶ سال گذشته میدان را از دست داده‌ و عقب نشینی کرده‌اند.»

به گزارش «آمد نیوز» محمدرضا نقدی گفت: برخی می‌خواهند تلقین کنند راه موفقیت سازگاری با آمریکاست و این دروغ بر ملا شده زیرا رفت و آمد هیئت‌ها تنها باعث افت قیمت نفت و کاهش شاخص بورس در کشور شده است.

وی افزود با انتقاد از کسانی که تنها راه رونق را «سرمایه‌گذاری خارجی» می‌دانند افزود: سرمایه داخلی را باید فعال کنیم تا دیگر سرمایه گذارهای خارجی به ایران بیایند، دولت قبلی سکه فروخت و نقدینگی ایجاد کرد، اما چون تولید خوب بود وضعیت اقتصادی بهتری داشتیم.

وی با انتقاد  از مواضع وزیر نفت گفت که این مواضع به جای اینکه فروش نفت را افزایش دهد، قیمت نفت را به ۳۰ دلار رسانده است.

رئیس سازمان بسیج بیان داشت: همین امروز می‌توانیم با چین و روسیه «تبادل اقتصادی» با ارز خود کشور را داشته باشیم، اما به دنبال آن نمی‌رویم.

نقدی با بیان این‌که اکنون «حرف‌های تحقیر آمیزی» شنیده می‌شود که می‌گویند «باید مدیر را از خارج وارد کنیم»، گفت که «منابع و نخبگان خوبی در کشور وجود دارند و ناسا را ایرانیان مدیریت می‌کنند».

رئیس سازمان بسیج با بیان این‌که «جمهوری اسلامی الگوی درستی برای پیشرفت و توسعه کشور نداشته»، افزود: الگوی درستی در شهرسازی نداشتیم که مانند امروز در تهران همه مشکل تنفسی داریم.»

وی خواستار آن شد که «بسیج مهندسین برای رفع این مشکلات برنامه ریزی کند و الگوهای درست پیشرفت کشور را طراحی کند.»

سردار نقدی مدعی شد که «آمریکایی‌ها سعی دارند با فضای مجازی، ستون فقرات آزادی ملت‌ها و ایران را نابود کنند.»

وی با بیان این‌که «راه نفوذ آمریکا سه معبر مهم است» گفت که یکی از این راه‌ها «خوش‌بین کردن» است و ایجاد تفکری که احساس کنیم دوست ما هستند و باید آن‌ها را درک کنیم، عده‌ای عذر جنایات آمریکا را می‌خواهند و می‌گویند باید با آن‌ها کنار باید بیاییم.

وی خطاب به «برخی افراد» اظهار داشت: آمریکایی‌ها چه نوع دوستی هستند که با شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای، آموزش شورش و بمب‌گذاری می‌دهند؟ این چه نوع دوستی است که دور تا دور ایران را مراکز نظامی احداث کرده‌اند و مدام ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کنند؟

نقدی ادعا کرد: جاسوسان آمریکا گستاخ هستند، تا جایی که ۳۴ پروژه براندازی را جان کری در یک مرحله علیه ایران، در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای مدیریت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج ادعا کرد: برخی دلسوزی می‌کنند که «مردم گرسنه‌اند»، در حالی که ۹۷ میلیون دلار در خیابان محل زندگی رئیس جمهور امریکا خانه خریده‌اند، اگر خانه‌های‌شان را بفروشند مردم مشکل اقتصادی‌شان حل می‌شود.

وی افزود: کسانی که به دوستی با آمریکا علاقه دارند، «پایگاه پایدار مردمی» ندارند و فقط برای انتخابات می‌توانند رای جمع کند و آمریکا این را خوب فهمیده است.

نقدی گفت اگر «دولت و مجلس و ارکان‌های نظام» تحت نفوذ افراد با تکیه‌گاه خارجی قرار گیرند، مملکت را دچار «مشکل» می‌شود.