نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ آذر ۸, دوشنبه

رئیس تعزیرات حکومتی: بیشترین میزان قاچاق مربوط به یقه‌سفیدهاست

ghachagh
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ایران گفته است که قاچاق از دایره اصحاب قدرت و ثروت خارج نیست و بیشترین میزان قاچاق مربوط به «یقه‌سفیدها» و کسانی است که به گفته او «در رسانه‌ها و صدا و سیما دلسوزی می‌کنند، اما قاچاقچی هستند».
به گزارش خبرگزاری فارس٬ علیرضا جمشیدی روز شنبه ششم آذر، این مطلب را در جلسه شورای قضایی گیلان بیان کرده و به تشریح برخی مصادیق فساد در ایران پرداخته است.
جمشیدی از وجود ۱۵ میلیون پرونده قضایی در ایران سخن گفته و افزوده که «یقه سفید‌ها» و کسانی که «در رسانه‌ها و صدا و سیما دلسوزی می‌کنند٬ قاچاقی هستند».
این مقام مسئول به نام این «یقه سفید‌ها» افراد به گفته او «دلسوز» اشاره‌ای نکرد٬ اما گفت که موضوع قاچاق خارج از دایره «اصحاب قدرت و ثروت نیست».
او همچنین از برج‌سازانی در خیابان «زعفرانیه» تهران سخن به میان آورده که «کمتر از نیم درصد مالیات» پرداخت کرده‌اند.
معاون وزیر دادگستری در عین حال به وجود ۱۰ هزار صنف آرایشگر زنانه «بدون پروانه» تهران اشاره کرده که به گفته وی به محلی برای فعالیت «باندهای فساد و فحشا» تبدیل شده‌اند.
جمشیدی از پلمب برخی بیمارستان‌ها در تهران نیز سخن به میان آورده و خبر داده که در این بیمارستان‌ها «میلیاردها تومان تخلف عمل جراحی غیر نیاز و غیرضروری انجام می‌شود».
قاچاق کالا٬ فرار مالیاتی٬ فعالیت‌های خدماتی و صنفی فاقد مجوز٬ زمین‌خواری٬ رشوه٬ اختلاس و اعطای وام‌های کلان با بهره پائین از جمله مصادیق برجسته فساد در جمهوری اسلامی است.
رسانه‌ها و نهاد‌های نظارتی سال‌ها به طور مرتب در گزارش‌های خود از کشف یک شبکه فساد اقتصادی در ایران خبر داده‌اند که تکلیف بسیاری از این پرونده‌ها تاکنون روشن نشده و به نتیجه نهایی نرسیده است.
در ایران همواره نهاد‌های نظارتی و برخی نمایندگان مجلس نسبت به گسترش انواع فساد هشدار می‌دهند٬ اما با این وجود جمهوری اسلامی به اعتقاد برخی از نمایندگان مجلس مبتلا به «فساد سیستماتیک» شده است.
محمود صادقی٬ نماینده مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نامه خود به رئیس دستگاه قضایی از «شیوع فساد اداری و مالی در همه دستگاه‌ها» ابراز نگرانی کرده بود.
او که خواستار شفاف‌سازی در رابطه با حساب‌های شخصی رئیس قوه قضائیه شده٬ امروز برای ادای پاره‌ای توضیحات به دادسرا احضار شده است، گرچه گفته است که این احضار در ارتباط با پرونده یاشار سلطانی است.
آقای صادقی از چندی پیش پیگیر برخی گزارش‌ها در مورد حساب‌های بانکی متعلق به رئیس قوه قضائیه است که موجودی این حساب‌ها صدها میلیارد تومان و سود ماهانه آنها میلیاردها تومان اعلام شده است.
صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه نیز وجود این حساب‌ها را تأیید کرده و گفته این اقدام در قوه قضائیه به «اذن» بوده و سال‌ها پیش تشکیل شده است.

رونمایی از کتاب نقش سیاسی جاهل ها و لات ها در تازیخ