نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ بهمن ۲۱, چهارشنبه


 سودهای میلیاردی بین سال‌های 90 تا 93 اقدام به واردات بیش از 600 دستگاه خودروی سواری لوکس به ارزش 16.541.024 دلار و صرفا از طریق دو گمرک بندر بوشهر و منطقه ویژه بوشهر کرده است.

 

 در فهرست خودروهای وارداتی ، غیر از پورشه خودروهای شرکت‌هایی مانند مرسدس‌ بنز، تویوتا، هیوندای و کیا شامل اسپورتیج، هیوندایی ix35، هیونداییix55، گرانجور آزرا، تویوتا لندکروز و... نیز به چشم می‌خورد؛ اما گمرک در تکمیل اطلاعات خود در مورد این فرد عنوان کرده که در سال1390 نامبرده به‌عنوان صاحب کالا اقدام به واردات انواع خودروی سواری به ارزش 738.418 دلار از دو گمرک مذکور و در سال1391 به ارزش 13.284.743 دلار کرده است.
 
 همچنین در سال1392 به ارزش 2.272.067 دلار واردات خودروی سواری به اسم وی در گمرک ثبت شده است و در سال 1393 درمجموع سه فقره اظهارنامه واردات به ارزش 245.795 دلار برای صاحب کالا به ثبت رسیده که شامل خودروهای تویوتا لندکروزو هیوندایی گرانجور(آزرا) بوده است، اما نکته‌ای که گمرک به آن اشاره کرده این است که بخش عمده‌ای از خودروهای وارداتی به اسم نامبرده طی سال‌های 92-1390 با تخصیص ارز مرجع صورت گرفته است؛ بنابراین نکته دوم و قابل‌ذکر این است که این فرد در اوج تحریم‌های بین‌المللی و همچنین کمبود ارز که حتی واردات دارو را نیز مختل کرده بود، توانسته با ارز مرجع  به واردات 600 خودروی لوکس به کشور مبادرت کند.

لئوناردو کوهن _ پارتیزان The Part...

فروش ‌سازمان‌يافته نوزاد‌ درپایتخت

فروش ‌سازمان‌يافته نوزاد‌ درپایتختHospitals selling infants in Tehran- Iran 2.jpg

روزنامه آرمان: مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران گفت: بايد بپذيريم بخشي از اين عمل (نوزادفروشي) غير انساني و غيرشرعي به شكل سازمان يافته انجام مي‌شود. روز گذشته در حالي سياوش شهريور اين اظهار نظر را انجام داد كه در ماه‌هاي اخير مباحثي پيرامون فروش نوزادان در تهران مطرح شده است.

فاطمه دانشور رئيس كميته اجتماعي شوراي شهر تهران امسال چند بار به اين موضوع اشاره كرده و خواستار چاره‌انديشي براي آن شده بود. روز گذشته مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران با بيان اينكه در خصوص فروش نوزاد در محلات آسيب خيز همچون هرندي افراط و تفريط‌هايي صورت گرفته است، اظهار داشت: عده‌اي مي‌گويند خبري در تهران نيست و عده‌اي هم بر اين باورند اين موضوع فراواني قابل توجهي در برخي از محلات دارد.

اما، واقعيت اين است برخي از خانم‌هايي كه معتاد متجاهر يا كارگر جنسي محسوب مي‌شوند و تعداد آنها هم اتفاقا كم است، باردار مي‌شوند. از آن جايي هم كه اين افراد سرپرست و بيمه ندارند و كسي نيست كه از بچه‌هاي آنها نگهداري كند، گاهي اقدام به فروش نوزاد خود مي‌كنند. او با بيان اينكه حدود 80 درصد از اين زنان و تعداد قابل توجهي از فرزندان آنها مبتلا به ويروس اچ. آي. وي هستند، گفت: متاسفانه، هنوز يك ساز و كار اجتماعي فراگير كه بتواند اين افراد را پوشش دهد وجود ندارد و دولت برخلاف تمام دنيا اين افراد را تحت پوشش نمی‌گيرد. تحت اين شرايط هيچ راهي براي اين زنان آسيب ديده وجود ندارد.

البته اگر فرزندان اين افراد به بهزيستي سپرده شوند، پذيرفته و از آنها نگهداري مي‌شود. مديركل اجتماعي استان تهران با اشاره به اجراي طرح انضباط شهري با همكاري شهرداري، بهزيستي و ساير ارگان‌هاي اجتماعي عنوان كرد: با جذب زنان آسيب ديده و انتقال آنها به كمپ‌هاي ترك اعتياد، حدود 2 ماه است كه ديگر زنان معتاد متجاهر را در خيابان‌ها به ويژه در محله هرندي نمی‌بينيم. حتي خانم‌هاي باردار هم به بهزيستي سپرده شدند و كميته امداد هم به آنها كمك مي‌كند. شهريور با تاكيد بر ضرورت بازگرداندن زنان آسيب ديده به چرخه زندگي طبيعي براي حل معضل فروش نوزاد تصريح كرد: واقعيت اين است كه شرايط امروز با گذشته قابل مقايسه نيست و از آن موج فراگير بسيار كاسته شده و به تعداد جزئي رسيده است. نكته مهم اين است كه امروز بخش تجاري‌سازي موضوع از بين رفته است. او با بيان اينكه عده زيادي از افرادي كه فرزندان خود را مي‌فروشند معتادان متجاهر و بي‌سرپرست هستند، خاطرنشان كرد: علاوه بر اين گروه، در محله هرندي غربتي‌هايي هستند كه از قديم در آن جا ساكن‌اند و تعداد زيادي بچه به دنيا مي‌آورند يا اصلا توليد مي‌كنند. اين افراد نيز اقدام به فروش بچه‌هاي خود مي‌كنند اما تعداد آنها چندان زياد نيست. مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران در ادامه به فعاليت مركز دي. آي. سي در مركز تهران و توزيع وسايل پيشگيري از بارداري براي زنان آسيب ديده اشاره كرد و گفت: تمام تلاش ما اين است كه اجازه ندهيم اين گونه بارداري‌ها اتفاق بيفتد اما عده‌اي هستند كه كارشان اين است و نمی‌توان كاري كرد. البته، قانون، استانداري، شهرداري و بهزيستي با اين موضوع مبارزه مي‌كنند. به گزارش مهر، شهريور در پاسخ به اين سوال كه آمار دقيقي در خصوص تعداد نوزادان فروخته‌شده و ميانگين قيمت آنها وجود دارد، اذعان كرد: به عقيده من، در حوزه اجتماعي نبايد دنبال آمار قطعي باشيم.

اطلاعات ما بر اساس تخمين است. روزي مي‌گفتند 2هزار زن معتاد متجاهر داريم در صورتي كه در نهايت متوجه شديم كمتر از 500 نفر از اين افراد در سطح شهر بودند كه در طرح انضباط شهري جذب شدند. بر اين اساس، نمی‌توانم رقمي را اعلام كنم. هر كس ممكن است يك قيمتي را اعلام كند. بعضي از خانواده‌ها ممكن است براي خريد نوزارد قيمت گزافي را پرداخت كنند. به گفته او فرايند طولاني واگذاري كودك از سوي بهزيستي به خانواده‌ها يكي از عواملي است كه به موضوع فروش نوزاد دامن زده است. اگرچه، در حال حاضر، استانداري، بهزيستي و به طور كلي دولت در تلاش است تا در آينده نزديك اين سيكل را كوتاه كند تا كسي نتواند از دروازه‌هاي غيرقانوني و قاچاق انسان به بچه برسد.

پلیس ایران: افزایش مصرف مواد مخدر در میان زنان تهدیدی بسیار جدی است

پلیس ایران: افزایش مصرف مواد مخدر در میان زنان تهدیدی بسیار جدی است

علی موید، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران گفته است: "آنچه که ما به طور روزانه به آن مواجه هستیم کاهش سن استفاده از مواد مخدر است که در این راستا باید به فکر فرهنگ سازی مناسب بود به خصوص در شهرهای دور افتاده و حاشیه شهرها این موضوع بیشتر است."
 
به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای موید امروز ۲۰ بهمن ماه همچنین گفت که افزایش استفاده از مواد مخدر صنعتی در بین زنان از "معضلات نگران کننده" جامعه است.
به گفته آقای موید، گرایش زنان به مواد مخدر در حال افزایش و نگران کننده است، زیرا موجب فروپاشی بنیان خانواده می‌شود که این موضوع "تهدیدی بسیار جدی است."
 
براساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، سالی ۵۰۰ تن مواد مخدر در ایران مصرف می‌شود و متوسط سن آغاز اعتیاد در افراد، به ۱۵ سال رسیده است.
نسبت جنسیتی معتادان در ایران در حال تغییر است و درصد معتادان زن در سه سال گذشته از ۵ و ۲ دهم درصد به حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.
سال گذشته وزیر کشور ایران اعلام کرد که شیشه پر مصرف ترین ماده اعتیادآور مصرفی در این کشور است و در دو سه سال گذشته مصرف این ماده از ۳ و ۶ دهم درصد به ۲۲ درصد رسیده است.