نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۵, یکشنبه

فایل صوتی کشف شده از جلسه مداحان اهل بیت+ . در این فایل سخنان زیادی گفته میشود و نشان میدهد که خود مداحان هیچ چیز را قبول ندارند و فقط دکان برای جیب مردم بدبخت باز کرده اند. در این فایل سخنان زشت و فحاشی هایی صورت میگیرد ولی بخاطر نشان دادن چهره این دسته توصیه میشود این فایل را در میان همه جامعه پخش کنید تا مردم ایران بهتر چهره این خائنین را بشاسند .

- See more at: http://video.omid57.com/2013/10/18.html#sthash.guBTmgPI.dpuf
افزایش 32 میلیون تنی نمک دریای خزر با استفاده از آب شیرین‌کن‌ها / فاجعه زیست محیطی با انتقال آب خزر به سمنان
معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه در صورت استفاده از آب شیرین‌کن‌ها میزان نمک دریای خزر در طول یکسال 32 میلیون تن افزوده می شود، گفت: این میزان شوری برای اکوسیستم خزر فاجعه زیست محیطی به بار می آورد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرضا کرباسی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب گفت: بر اساس توافق جدید با با وزارت نیرو و با توجه به اینکه استفاده از آب شیرین‌کن‌ها در دریای خزر موجب افزایش غلظت نمک در این دریاچه به میزان 32.5 میلیون تن در سال می شود، قرار شد تا زمانیکه دستورالعمل های علمی برای این اقدام مصوب نشود، ساخت آب شیرین‌کن‌ها متوقف شود.

به گفته وی، در حال حاضر میزان شوری دریای خزر 13 گرم نمک به ازای هر لیتر است و از آنجایی که قرار است 250 میلیون متر مکعب آب در سال از این دریاچه به سمنان منتقل شود، لذا با توجه به اینکه به ازای شیرین کردن هر لیتر آب 13 گرم نمک به دریاچه بازگردانده می شود، در طول سال و برای 250 میلیون متر مکعب میزان نمک چیزی حدود 32.5 میلیون تن خواهد شد که برای اکوسیستم خزر چنین شوری فاجعه به بار می آورد.
خشکسالی سد اکباتان
همدان - خبرگزاری مهر : سد اکباتان همدان به علت کمبود بارش بصورت تدریجی روبه خشک شدن می رود و قسمت اعظم آن کاملا خشک شده است.



















مراسم تاجگذاری مفتخورها، انگها

روی تصاوير کليک نمائيد


12
34
56
78
910
1112
1314
1516
1718
1920
2122
2324
25

«بر اساس آمارهای ارایه شده در شورای عالی اشتغال، نرخ بیکاری جوانان ۲۶درصد است/ این نرخ بیش از ۲ برابر نرخ بیکاری کل کشور است/ تفاوت نرخ بیکاری در استان‌های کشور بالغ بر ۱۳ درصد است.»


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری تحصیل کرده‌ها در کشور در حال افزایش است، گفت: هم اکنون نرخ بیکاری در برخی از شهر‌ها به بالای ۴۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» در مراسم افتتاحیه «سومین نمایشگاه کار» که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: بر اساس آمارهای ارایه شده در شورای عالی اشتغال، نرخ بیکاری جوانان ۲۶ درصد است.
ربیعی با اشاره به نرخ ۱۲/۲درصدی بیکاری کل کشور، افزود: امروز نرخ بیکاری جوانان بیش از ۲ برابر نرخ بیکاری کل کشور است.
وی همچنین از نرخ ۳۸ درصدی مشارکت اقتصادی کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر تفاوت نرخ بیکاری در استان‌های کشور بالغ بر ۱۳ درصد است که این مسئله بیانگر عمق شکاف منطقه‌ای در کشور است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه هم اکنون رتبه جهانی ایران در خصوص شاخص‌های سهولت کسب و کار و رشد سرمایه گذاری به ترتیب ۱۴۴ و ۱۶۶ است؛ افزود: رتبه‌های یاد شده گویای نرخ بیکاری بالا و سهل نبودن کسب و کار در ایران است.
وی در ادامه این مراسم با بیان اینکه دانشگاه و کار باید عزت آفرین باشند، از دانشجویان به عنوان کارگران فکری یاد کرد که در شرایط کنونی نیاز داریم تا دانشگاه‌ها و نظم آموزشی کشور رویکرد خود را نسبت به فرهنگ کار و کارآفرینی تغییر دهند.
ربیعی بابیان این که مراکز داشنگاهی باید تربیت کننده نیروهای ماهر و نظریه‌پرداز باشند گفت: از کیفت کنونی نظام آموزشی انتقاد کرد و افزود: دانشگاه‌ها امروز در مقاطع ارشد و دکتری نتوانستند به تحقق اهداف مورد نظر کمک کنند.
این مقام دولتی افزود: رشته‌های دانشگاهی باید مطالعه و بر اساس نیازهای کشور تهیه و تدیوین شوند و دراین راستا ضروری است که حتما مانند سایر کشور‌ها الگویی ویژه برای صنعتی شدن کشور طراحی کنیم.
ربیعی با انتقاد از پایین بودن میزان بهره‌وری در کشور گفت: متاسفانه امروز میزان ۲۰ میلیون نیروی انسانی ما باوجود انجام هشت ساعت کار روزانه تنها در حدود ۱۰ دقیقه بهره‌وری دارد.
وی افزود: به عنوان مثال طبق تحقیقات انجام شده امروزه اکثر کارکنان شاغل در موسسات دولتی در طول ساعات کاری روزانه به موضوعاتی غیر کاری و سازمانی توجه می‌کنند.
وزی تعاون کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه امروز دولت تدبیر و امید فرصتی برای آزمون و خطا ندارد گفت: باید با افزایش ساعات مفید کار زمینه ارتقا و افزایش میزان بهره‌وری را در محیط‌های کار فراهم کنیم.
وی بابیان اینکه بحران نقدینگی باید هرچه زود‌تر حل شود گفت: امروز تفکر نگهداری پول در پستو‌ها دیگر یک اندیشه کهن است و باید به جای آن از تجریه بنگاه‌ها و کارآفرینان موفق الگو برداری کنیم و برای آن‌ها ارزش قائل شویم.
به ربیعی با اشاره به تجربه موفق کشور هند در زمینه سرمایه گذاری در صنعت فناوری اطلاعاعات IT گفت: اگر درست عمل کنیم تنها با ایجاد ۲ میلیون فرصت شغلی در این صنعت مواجه خواهیم بود.
«سومین نمایشگاه کار» با حضور بیش از ۴۰ شرکت دولتی و خصوصی فعالیت خود را از امروز  در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کردو به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

شنبه  ۴ آبان ۱٣۹۲ -  ۲۶ اکتبر ۲۰۱٣


اخبار روز - سوسن محمدخانی غیاثوند: عصر روز شنبه ۴ آبانماه، جمعی از فعالین کرد و ایرانی در اعتراض به اعدام ۲ فعال سیاسی کرد و ۱۶ فعال سیاسی بلوچ در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس تجمع کردند.
مهین شکرالله پور از فعالان زن کرد با اعلام خبر فوق گفت: امروز خبر اجرای حکم اعدام حبیب الله گلپری پور، زندانی سیاسی کرد توسط مسئولان زندان مرکزی ارومیه به خانواده وی ابلاغ شد. رضا اسماعیلی، دیگر فعال سیاسی کرد نیز صبح امروز حکم اعدامش در سلماس اجرا شد. همچنین امروز ۱۶ فعال سیاسی بلوچ اعدام شدند. به همین دلیل جمعی از فعالین کرد و غیر کرد در اعتراض به این اعدام ها در جلوی سفارت جمهوری اسلامی در پاریس تجمع کردند.
این فعال کرد در ادامه افزود: از دلایل دیگر تجمع این بود که ۲۶ فعال کرد از جمله «زانیار و لقمان مرادی» و تعداد زیادی زندانی غیر کرد در زندانهای ایران منتظر اجرای حکم اعدامشان هستند. ما نگران وضع آنها هم بودیم. خیلی سریع تصمیم به این کار گرفتیم. بنابراین اصلا فرصت نشد که برای تجمع از پلیس فرانسه مجوز بگیریم. ساعت ۶ از میدان لینا با عکسهایی که از حبیب الله گلپری پور و شیرکو معارفی و دیگر زندانیان کرد در دست داشتیم به سمت سفارت حرکت کردیم. همچنین پلاکاردهایی محتوی اسامی زندانی هایی که منتظر اجرای حکم اعدام هستند به همراه داشتیم.
مهین شکرالله پور اضافه کرد: عکسهای حبیب الله گلپری پور و دیگر زندانیان کرد محکوم به اعدام توسط معترضین به جلوی سفارت نصب شدند. از شعارهای ما در جلوی سفارت «جمهوری اسلامی فاشیست است.»، «جمهوری اسلامی تروریست است.»، «نه به جمهوری اسلامی» و «نه به اعدام» بود. ما به زبانهای کردی و فارسی و فرانسوی شعار می دادیم.
وی با بیان اینکه «از سوی کارکنان سفارت هیچ برخوردی با ما نشد» گفت: وقتی ما به جلوی سفارت رسیدیم فقط یک پلیس در آنجا بود. بعد از نیم ساعت تعدادی از نیروهای پلیس فرانسه خود را به جلوی سفارت رساندند. برخورد پلیس با معترضین خوب بود. آنها یک صف بین ما و سفارت درست کردند. کم کم ما را از سفارت دور کردند. ما در مسیر همچنان شعار می دادیم. پلیس نگران بازگشت معترضین و حمله به سفارت بود به همین دلیل ما را تا جلوی در مترو همراهی کرد تا مطمئن شود که دیگر به آنجا بازنمی گردیم.
گفتنی است؛ حبیب الله گلپری پور در پاییز سال ٨٨ توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه مهاباد بازداشت شد. وی هنگام دستگیری تنها چندکتاب به همراه داشته است. این زندانی سیاسی کرد برای چندین ماه به شدت توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تحت شکنجه قرار گرفت. او طی نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی به شکنجه هایش اشاره کرد. شکستن دست و پای راست، آویزان کردن از ناحیه دست و پا، استفاده از شوک برقی، ضرب و شتم با میله آهنی، نشان دادن افراد شکنجه شده به وی برای تضعیف اعصاب و روانش، دستگیری اعضای خانواده، تهدید به مرگ و فحاشی از جمله شکنجه هایی بوده که توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی روی این زندانی سیاسی کرد اعمال شده است.
به گزارش سازمان حقوق بشر ایران این زندانی کرد در تاریخ ۲۴ اسفندماه سال ۸۸ (١٥ مارس ٢٠٠٩) در شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد به ریاست قاضی خدادای در یک جلسه چند دقیقه‌ایی به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به اعدام محکوم ‌شد.
رضا اسماعیلی، دیگر زندانی سیاسی کرد نیز که سحرگاه امروز شنبه ۴ آبانماه اعدام گردید در تابستان سال ٨٨ به اتهام محاربه و همکاری با حزب حیات آزاد کردستان موسوم به پژاک به اعدام محکوم شده بود.

ناصر بلیده ای: اعدام شدگان بلوچ از فعالان مدنی و فرهنگی بلوچ هستند
۱۶ فعال سیاسی بلوچ هم امروز خبر اجرای حکم اعدامشان توسط «محمد مرزیه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان» اعلام شد.
دادستان عمومی وانقلاب زاهدان، افراد اعدام شده را «وابسته به گروهک جیش العدل، انصار و سایر گروه‌های شرارت» معرفی کرده است.
محمد مرزیه گفته است: این افراد صبح امروز شنبه در پاسخ به اقدام تروریستی شب گذشته سراوان و شهادت مرزبانان، اعدام شدند.
معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی نیز اعلام کرده است: «شب گذشته درگیری مسلحانه‌ نیروهای هنگ مرزی سیرکان از توابع شهرستان سراوان با گروهک‌های معاند صورت گرفت که طبق اطلاعات ما منجر به شهادت ۱۴ تن شده است.»
از دیگر سو ناصر بلیده ای، سخنگوی حزب مردم بلوچستان درباره هویت مرزبانان کشته شده به العربیه گفته است: «افراد کشته شده وابسته به گروه ویژه "مرصاد" هستند که به صورت مستقیم از نماینده خامنه ای در استان سیستان و بلوچستان دستور می گیرند. این افراد در سرکوب و کشتار مردم بلوچ دستشان باز است، به همین دلیل مردم بلوچ در برابر کشتار بی رحمانه آنها نیز مقاومت نشان می دهند. فرمانده این گروه در یکی از مصاحبه هایش گفته بود ما در بلوچستان ماموریت بازداشت نداریم بلکه ماموریت کشتن افراد معاند را داریم و به هرکسی که کمترین سوءظنی پیدا کنیم او را خواهیم کشت.»
ناصر بلیده ای همچنین درباره ۱۶ بلوچ اعدام شده به العربیه گفته است: « این ۱۶ نفر اعدامی که آقای مرزیه آنها را گروههای معاند نامید از ۷۰۰ فعال مدنی و فرهنگی مرد بلوچ هستند که در سالهای ۲۰۰٨ و ۲۰۰۹ هنگام برگزاری یک تظاهرات مسالمت آمیز دستگیر شده بودند. رژیم جمهوری اسلامی برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه هر چند گاهی تعدادی از آنها را اعدام می کند.»
دربخش دیگری از سخنان ناصر بلیده ای با العربیه آمده است: « بلوچستان از بدو تاسیس جمهوری اسلامی تحت یک حکومت نظامی اعلام نشده اداره می شود به همین دلیل کشتار مردم بلوچ درچارچوب فوانین قضایی ایران مورد بررسی قرار نمی گیرد. رژیم های حاکم بر ایران در زمان شاه و حاضر جمهوری اسلامی در برخورد با خواسته قومی ملت بلوچ همواره بر سیاست انتقام جویانه و کشتار مردم بلوچ استوار بوده است. مردم بلوچ در قانون اساسی جمهوری اسلامی به صورت رسمی و قانونی مورد تبعیض قرار گرفته اند. رژیم ایران همیشه با دید امنیتی به خواسته های مشروع ملت بلوچ برخورد کرده است و اعدام انتقام جویانه امروز یک اتفاق تازه ای نیست و در واقع در ادامه همان سیاستهای سرکوبگرانه دولت های مرکزی علیه ملیت های بلوچ، عرب، کرد، ترک آذربایجان و ترکمن و غیره است.»
لازم به ذکر است از اسامی زندانیان بلوچ اعدام شده و وضعیت پرونده های آنهاهیچ گونه اطلاع دقیقی در دست نیست

در خواست ژنرال طوفانیان از کیسینجر و وزیر دفاع امریکا برای کمک به اسم نویسی پسرش در دانشگاه پزشکی/چرا دولت امریکا می خواهد به او کمک شود


ToufanianKetab١٣٩٢/٠٨/٠٤ یویکیلیکس مکاتبات وزارت امور خارجه امریکا در زمان کیسینجر - وزیر خارجه امریکا- را منتشر کرده است. ریچارد هلمز سفیر امریکا در ایران بود. برای آگاهی خوانندگان بخشهای جالب این اسناد را درج می کنیم.

13 دسامبر 1373-
1- ژنرال طوفانیان معاون وزیر جنگ مسئول خرید اسلحه، مقام کلیدی رسمی زمان شاه برای تمام خرید سلاحها نظامی ایران از خارج است. پسرش علی طوفانیان، برای دوره رزیدنسی پزشکی (تخصص پزشکی) در بیمارستان جورج واشنگتن و در دانشگاه پزشکی جورج تاوون در خواست پذیرش کرده است.
2- از نظر منافع دولت امریکا، شرکتهای امریکائی و در نهایت مالیات دهندگان و در رابطه با ارتقا روابط با ژنرال طوفانیان، سفیر، هلمس، شخصآ خواستار آنست که رئیس آژانس خدمات پزشکی، دکتر تیتجن، از نفوذش در این مراکز برای قبولی  علی، استفاده کند.
محرمانه

3 ژانویه 1974
به سفیر
در زمان بررسی با دود در باره جا پیدا کردن برای علی در بیمارستان نظامی که ممکن نیست، آگاه شدیم که ژنرال طوفانیان از وزیر دفاع، کلمانتس، در خواست کمک برای پیدا کردن یک رزیدنسی کرده است. دود همان تجربه ی ما را دارد که ما در بیمارستانهای حومه واشنگتن داشتیم. اما یک بیمارستان در سن لویی پیدا کرده که به پذیرایی علی علاقمند است، اگر علی اسم نویسی کند. دود به علی فشار آورده تا در سن لویی اسم نویسی کند و با خانمش صحبت کرده. او گفته است که این کار را کرده و در بیمارستان پارکلند دالاس هم اسم نویسی کرده. گفته است که در هر دو جا فکر می کند شانس قبولی اش خوب است.
کیسینجر -
استفاده محدود

7 ژانویه 1974
ژنرال طوفانیان به ما اطلاع داد که پسرش خوشحال است که در بیمارستان پارکلند دالاس قبول شده است. سفیر هم تشکر کرد و اضافه کرده است که ژنرال طوفانیان از تمام کسانی که در این کار تلاش کرده اند از طرف او تشکر شود.
 هلمس-
استفاده محدود


GENERAL BASSAN TOUFANIAN, IRANIAN VICE-MINISTER OF WAR FOR ARMAMENTS, IS THE KEY OFFICIAL UNDER THE SHAH FOR ALL IRANIAN MILITARY PURCHASES ABROAD. HIS SON, ALI TOUFANIAN, HAS APPLIED FOR A MEDICAL RESIDENCY AT THE WASHINGTON MEDICAL CENTER AND AT GEORGETOWN UNIVERSITY MEDICAL CENTER.

IN VIEW OF THE ADVANTAGE TO USG, U.S. COMPANIES .AND ULTIMATELY THE U.S. TAXPAPER IN ENHANCING RAPPORT WITH,GENERAL TOUFANIAN, AMBASSADOR HELMS PERSONALLY ASKS WHETHER AGENCY DIRECTOR OF MEDICAL SERVICES, DR. TIETJEN COULD USE HIS INFLUENCE WITH EITHER OF THESE CENTERS IN FAVOR OF THEIR ACCEPTANCE OF ALI TOUFANIAN.

ASSISTANCE FOR GENERAL TOUFANIAN
Date:1974 January 3, 15:26 (Thursday)
Canonical ID:
1974STATE000657_b
Original Classification:
LIMITED OFFICIAL USE
Current Classification:
UNCLASSIFIED
Handling Restrictions:
STADIS
Character Count:
1134
Executive Order:
-- N/A or Blank --
Locator:
TEXT ONLINE
TAGS:
Concepts:
Enclosure:
-- N/A or Blank --
Type:
TE
Office Origin:
ORIGIN NEA

Office Action:
-- N/A or Blank --
Archive Status:
Electronic Telegrams
From:
Markings:
Declassified/Released US Department of State EO Systematic Review 30 JUN 2005
To:

FOR AMBASSADOR 1. IN CHECKING WITH DOD ABOUT POSSIBILITY OF PLACING ALI IN MILITARY HOSPITAL, WHICH IS NOT POSSIBLE, WE LEARNED THAT GEN. TOUFANIAN HAD ALSO ASKED DEP. SEC. DEF. CLEMENTS TO HELP FIND RESIDENCY FOR ALI. DOD HAD SAME EXPERIENCE AS WE WITH WASHINGTON AREA HOSPITALS, BUT HAD FOUND HOSPITAL IN ST. LOUIS INTERESTED IN ALI, IF HE WOULD APPLY. DOD HAS URGED ALI TO APPLY. 2. ON LEARNING ABOVE WE TELEPHONED TO URGE ALI TO APPLY IN ST. LOUIS AND SPOKE WITH HIS WIFE. SHE SAID THAT HE HAS DONE SO AND HAS ALSO APPLIED AT PARKLAND HOSPITAL IN DALLAS. SHE SAYS HE FEELS CHANCES OF ACCEPTANCE REASONABLY GOOD AT EACH INSTITUTION. KISSINGER LIMITED OFFICIAL USE

ASSISTANCE FOR GENERAL TOUFANIAN
Date:
1974 January 7, 09:00 (Monday)
Canonical ID:
1974TEHRAN00136_b
Original Classification:
LIMITED OFFICIAL USE
Current Classification:
UNCLASSIFIED
Handling Restrictions:
-- N/A or Blank --
Character Count:
653
Executive Order:
-- N/A or Blank --
Locator:
TEXT ONLINE
TAGS:
Concepts:
Enclosure:
-- N/A or Blank --
Type:
TE
Office Origin:
-- N/A or Blank --

Office Action:
ACTION NEA
Archive Status:
Electronic Telegrams
From:
Markings:
Declassified/Released US Department of State EO Systematic Review 30 JUN 2005

GENERAL TOUFANIAN INFORMS US THAT HIS SON IS PLEASED TO HAVE BEEN ACCEPTED AT PARKLAND HOSPITAL, DALLAS. AMBASSADOR ADDS HIS THANKS TO APPRECIATION GENERAL TOUFANIAN ASKED US TO CONVEY TO ALL THOSE WHO MADE EFFORTS ON HIS BEHALF. HELMS LIMITED OFFICIAL USE

ToufanianSanad

نوشته‌شده در اکتبر 27, 2013

دیدبان صلح:habib-golparipourحبیب الله گلپری پور که دوستانش وی را هوال باهۆز (رفیق طوفان) صدا می‌کردند، در حالی که سرود «هوال» را می‌خواند به پای چوبه‌ی دار رفت.
یکی از زندانیان سیاسی زندان ارومیه به گزارشگر دیدبان گفت: «حکم حبیب‌الله گلپری شب گذشته ساعت ۱۲ به اجرا در آمد. مسئولین با خونسردی تمام این حکم را اجرا کردند. قبلاً برای زندانیان متهم به مواد مخدر که قرار بود حکم اعدام اجرا شود، درهای بند قفل می‌شد و تلفن‌های زندانیان نیز قطع. هم‌چنین گارد ویژه نیز در تمام زندان مستقر می‌شد؛ ولی حبیب الله را بدون هیچ تدبیر امنیتی خاصی بردند. حتی تلفن‌ها را نیز قطع نکردند. تنها زندان‌بان‌ها و مسئولین از صبح تا غروب روز جمعه به ما دروغ گفتند که وی را تبعید کرده اند.»
وی در ادامه گفت: «زندان‌بان‌ها (روز جمعه) یک‌بار هم به دنبال وسایل حبیب‌الله آمدند و باز به دروغ به ما گفتند قرار است که وی تبعید شود. ساعت ۸ شب تلفن‌ها و هواخوری زندان طبق روال معمول هر روز بسته شد. یکی از مامورین ساعت ۸ شب به ما اطلاع داد که حبیب‌الله همچ‌نان در قرنطینه‌ی زندان است. نماینده‌ی زندانیان سیاسی خواستند با وی ملاقات کنند که یکی از مسئولین قضایی گفت به ما دستور داده‌اند که ملاقات به او ندهیم. ساعت ۹ شب یکی دیگر از زندانیان سیاسی به نام علی احمد سلیمان را نگهبانی صدا می‌کنند و به سلول انفرادی در بند قرنطینه منتقل می‌کنند. علی احمد سلیمان تا ساعت ۱۱ و نیم شب موفق به صحبت با حبیب‌الله گلپری پور شد. حبیب‌الله به سلیمان گفت قرار بود حکمش دیروز صبح اجرا شود و نمی‌داند چرا به تاخیر افتاد. ساعت ۱۱ و نیم حبیب‌الله را از سلول انفرادی، به پای چوبه‌ی دار بردند و در حضور ماموران وزات اطلاعات و قوه‌ی قضاییه اعدام شد.»
وی در ادامه خاطر نشان کرد: «دو تن از زندانیان محکوم به اعدام مواد مخدر نیز به همراه حبیب‌الله به انفرادی منتقل شده بودند که صبح امروز به داخل بند برگشتند. حبیب‌الله قبل از اعدام به زندانیانی که در سلول انفرادی بودند گفته بود: به هیچ وجه نگران نباشید. زمان زیادی منتظر این لحظه بودم. این زندانیان تعریف کردند که وی در مدت انفرادی سرود ای رفیقان را برایمان خواند.»

استاندارد
ghazei8خبرگزاری هرانا – دادگاه تجدید نظر استان فارس احکام محکومیت شش تن از نوکیشان مسیحی در مجموع به بیست سال حبس را تایید کرد.
به گزارش محبت نیوز، دادگاه تجدید نظر مجموع حکم ۲۰ سال حبس برای زندانیان نوکیش مسیحی در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز را مورد تایید قرار داده است.
روز شنبه ۲۰ مهرماه ۱۳۹۲، دادگاه تجدید نظرِ ۶ تن از نوکیشان مسیحی ساکن شیراز در شعبه ۱۵ دادگستری استان فارس ( شهر شیراز ) به ریاست «قاضی حسینی» و «قاضی براتی» برگزار گردید.
بر اساس این گزارش، چهار ماه پس از برگزاری دادگاه بدوی نوکیشان مسیحی آقایان «مجتبی سیدعلاالدین حسین»، «محمدرضا پرتویی (کوروش)»، «وحید حکانی» و «همایون شکوهی» حکم اولیه قاضی مبنی بر مجموع بیست سال حبس در دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار گرفت.
تایید و اعلام حکم نهایی پس از آن بطور شفاهی به وکیل مدافع این افراد ابلاغ گردید و دیگر جای هیچ اعتراضی نسبت به این حکم وجود ندارد.
دادگاه بدوی این افراد در روز دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ در شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار و هر چهار نفر آنان به اتهام شرکت در جلسات خانگی، تبلیغ و ترویج مسیحیت، ارتباط با سازمان‌های مسیحی در خارج از کشور، تبلیغ علیه نظام و برهم زدن امنیت ملی متهم شناخته شدند و قاضی هر یک آنان را به ۳ سال و هشت ماه زندان حکم قطعی محکوم کرد.
این دادگاه همچنین خانم » فریبا ناظمیان» و پسر ۱۷ ساله وی » نیما شکوهی» را که پیش از این با قرار وثیقه آزاد شده بودند را نیز هر یک به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرد. خانم » فریبا ناظمیان » همسر زندانی مسیحی «همایون شکوهی» با گذراندن بیش از هشت ماه در بازداشت روز پنجشنبه مورخ ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۱ برابر با (۱۸ اکتبر ۲۰۱۲) با سپردن وثیقه سند ملکی بطور موقت آزاد شد و فرزندنش نیما نیز پس از ۳۶ روز بازداشت و بلاتکلیفی با سپردن وثیقه (سند) ۱۰۰ میلیون تومانی بطور موقت از زندان آزاد شد.
لازم به ذکر است آقایان «مجتبی سید علاالدین حسین» و «همایون شکوهی» جدای از حکم بدوی هر یک به ۸ ماه مجموعن ۱۶ ماه حبس تعلیقی نیز محکوم گردیدند. این دو نوکیش مسیحی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ به همراه ۸ تن از دیگر نوکیشان مسیحی ساکن شیراز به اتهام ایمان و باورهای مسیحی بازداشت و از سوی دادگاه به ۵ سال حکم تعلیقی محکوم شده بودند.
گفتنی است در مورخ ۱۹بهمن ماه ۱۳۹۰ ماموران امنیتی پس از شناسایی و یورش به منزل یکی از نوکیشان مسیحی در شیراز که از آن مکان بعنوان کلیسای خانگی یاد می شده جمعی از نوکیشان مسیحی که به منظور دعا و عبادت در آنجا گردهم آمده بودند را با برخورد و توهین بازداشت نمودند.
همچنین این افراد از زمان بازداشت تا کنون که دوران محکومیت خود را در بند عبرت زندان عادل آباد سپری می کنند تاکنون از حق قانونی مرخصی برخوردار نبوده اند.
به دستور مقامات زندان عادل آباد، جمعی از زندانیان عقیدتی این زندان به یک بند تازه تاسیس با عنوان «بند عبرت» منتقل شده‌اند که گفته می شود این بند از کمترین امکانات برای زندانیان برخوردار است. گفته شده «بند عبرت» محلی برای نگهداری زندانیان که دارای جرم و پرونده مشترک هستند می باشد.
شیراز مرکز استان فارس، از شهرهای بزرگ کشور است که عده بیشماری از اقلیت های دینی و بخصوص نو مسیحیان را در خود جای داده است که این افراد بدلیل اعتقادات دینی خود از سوی دستگاه قضایی مورد آزار اذیت و پیگرد قانونی قرار می گیرند.
استاندارد
خبرگزاری هرانا – یک زندانی سیاسی کرد در سلماس به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) امروز صبح ۴ ابان ۱۳۹۲ در زندان شهرستان سلماس اعدام شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا اسماعیلی (مامدی) فرزند توفیق، ۳۴ ساله و اهل روستای دریک از توابع شهرستان سلماس که تیرماه سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود؛ به اتهام «محاربه» از طریق «فعالیت تبلیغی و همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به اعدام محکوم شد بود.
بر پای همین گزارش، دولت ایران بدون ابلاغ به خانواده ووکیل این زندانی سیاسی پس از اعدام پیکر وی را در قبرستان این شهرستان به خاک سپرده، اما خانواده و بستگان وی همراه با شمار زیادی از شهروندان کرد پیکر او را خارج ساخته‌ وبه زادگاهش منتقل داده اند. همچنین در سراسر شهرستان سلماس و روستاهای حومه آن فضای امنیتی تشدید شده است.
شایان ذکر است که رضا اسماعیلی در تیرماه سال ۸۸ به جرم همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) زندانی و از سوی دادگاه انقلاب خوی به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شده بود.
قابل ذکر است، رضا اسماعیلی که مدتی طولانی را در بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات شهرستان سلماس سپری نموده بود، در زندان این شهرستان به سر ‌می برد.
شب گذشته حبیب الله گلپری پور دیگر زندانی سیاسی کرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه بدون اطلاع خانواده و وکیلش اعدام شده بود.

بیهوشی مصطفی دانشجو در حمام اوین و ممانعت از اعزام وی به بیمارستان


استاندارد
خبرگزاری هرانا – مصطفی دانشجو وکیل زندانی دراویش گنابادی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، شامگاه چهارشنبه یکم آبان ماه در حال استحمام، بیهوش و به بهداری زندان منتقل شد اما از اعزام وی به بیمارستان خودداری می شود.
به گزارش کلمه، در سه روز گذشته این چهارمین بار است که وی در پی تشدید بیماری تنفسی و نوسانات فشار خون به بهداری اوین منتقل اما هر بار با مخالفت بهداری برای انتقال به بیمارستان مواجه شده است.
همچنین بهداری زندان اوین از اعزام سایر دراویش گنابادی زندانی بند ۳۵۰ که به بیماری‌های حاد قلبی و عروقی مبتلا می‌باشند به مراکز درمانی تخصصی خودداری می‌نمایند و این امر وخامت حال برخی از آن‌ها را در پی داشته است
این وکیل زندانی از بیماری آسم و مشکلات نفسی رنج می‌برد به طوری که در ماه‌های اخیر بار‌ها در اثر حمله تنفسی به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شده، به گواهی پزشکی قانونی ۴۰ درصد از ریه وی از کارافتاده و به صورت اکید از قرار گرفتن در فضای‌های دربسته منع شده است.
مصطفی دانشجو از وکلای دادگستری و فعال حقوق دراویش که پروانه وکالت وی در جریان پرونده‌ای در دفاع از دراویش باطل و خود نیز به ۷ ماه زندان محکوم و پس از گذراندان دوران محکومیت ۷ ماهه خود در زندان ساری با تشکیل پروندهٔ دیگری به زندان اوین تهران منتقل شد.
وی پس از ماه‌ها بازداشت غیرقانونی به صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام های تشکیل گروه غیرقانونی مجذوبان نور به قصد بر هم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و معاونت در اخلال در نظم عمومی محاکمه و به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
اسنادی از پذيرش خارج از ضوابط محمدهادی زاهدی، فرزند محمدمهدی زاهدی، وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوری در دانشگاه

بسمه تعالی ۱۹/۶/۹۲
موضوع: پذيرش خارج از ضوابط آقای محمدهادی زاهدی (فرزند وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوری) در دوره دکتری گروه مهندسی کامپيوتر دانشگاه اصفهان و انتقال غير قانونی ايشان به دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۸۶
با سلام، باطلاع می رساند که آقای محمد هادی زاهدی به شماره شناسنامه ۸۷۲ صادره از کرمان، متولد ۲۹/۱۰/۱۳۶۰ فرزند آقای محمد مهدی زاهدی به شماره شناسنامه ۴۸۹ صادره از کرمان (وزير سابق وزارت علوم، تحقيقات و فناوری) طی نامه شماره ۶۹۰۹ مورخ ۶/۳/۱۳۸۶ بعنوان متقاضی شرايط بدون آزمون از طريق آيين نامه استعدادهای درخشان به گروه کامپيوتر دانشگاه اصفهان جهت انجام مصاحبه معرفی شد (مدرک پيوست شماره ۱).
راس ساعت ۸ صبح چهارشنبه مورخ ۹/۳/۱۳۸۶ از ايشان و سه نفر متقاضی ديگر توسط اعضاء کميته تحصيلات تکميلی گروه کامپيوتر و با حضور استاد ناظر، مصاحبه به عمل آمد و پس از بررسی مدارک و جمع معدل نمرات داده شده توسط کميته، با توجه به عدم کسب حد نصاب قبولی، هيچکدام از متقاضيان مورد پذيرش واقع نشدند. نتيجه جلسه مصاحبه که توسط مدير گروه وقت، معاون تحصيلات تکميلی گروه وقت و استاد صورتجلسه شده است به پيوست می باشد. (تصوير مدرک پيوست شماره ۲).
علی رغم عدم پذيرش علمی ايشان توسط گروه کامپيوتر، معاونت آموزشی و تحصيلات تکميلی دانشگاه، آقای محمد هادی زاهدی را پذيرش نموده و در نامه شماره ۱۴۵۱ مورخ ۲۷/۶/۸۶، مدير کل امور آموزشی دانشگاه، ثبت نام نامبرده در مقطع دکتری رشته کامپيوتر دانشگاه اصفهان را اعلام نموده است. (تصوير مدرک پيوست شماره ۳). پذيرش نامبرده با شماره دانشجوئی ۸۶۰۴۱۱۷۰۲ در آموزش دانشگاه اصفهان ثبت شد. اين در حالی است که پذيرش نامبرده هرگز به گروه کامپيوتر اعلام نشد.
همزمان (همان تاريخ ۲۷/۶/۸۶) آقای محمد هادی زاهدی فرم عدم اشتغال به کار در موسسات دولتی و وابسته به آن (فرم شماره ۱۰۱) را امضاء و به اداره کل امور آموزشی تسليم نموده است.
همزمان (همان تاريخ ۲۷/۶/۸۶) آقای محمد هادی زاهدی طی يک نامه درخواست انتقال به دانشگاه فردوسی مشهد را داشته است. (تصوير مدرک پيوست شماره ۴).
درخواست نامبرده در تاريخ ۷/۷/۸۶ در کميسيون موارد خاص دانشگاه اصفهان مطرح و در کمال ناباوری و در يک اقدام خلاف ديگر با آيين نامه های معتبر برای دوره های تحصيلات تکميلی در سال ۸۶ – که در آن انتقال دانشجويان در بدو ورود بکلی منع شده است – با انتقال نامبرده موافقت می شود (ظهر مدرک شماره ۴) و در  تاريخ ۶/۸/۸۶ طی نامه شماره ۶۳۰۴/۸۶/الف که درخواستی از طرف مدير کل امور آموزشی وقت به سرپرست مرکز محاسبات دانشگاه بوده است، نام دانشجوی انتقالی به شماره  ۸۶۰۴۱۱۷۰۲ از ليست دانشجويان دانشگاه اصفهان حذف می گردد. در اين نامه مدير کل امور آموزشی دانشگاه به انتقال دائم آقای محمد هادی زاهدی به دانشگاه فردوسی مشهد اشاره دارد (تصوير مدرک شماره ۵).
پذيرش و انتقال دائم دانشجوی فوق الذکر هرگز به گروه کامپيوتر دانشگااه اصفهان اعلام نشد و پنهان نگاهداشته شد. تا اينکه در ليست دانشجويان دکتری گروه مهندسی کامپيوتر توسط پايگاه اطلاع رسانی دانشگاه در وبگاه دانشگاه حدود ۲ سال بعد منتشر شد و بدون توجه به انتقال دائم آقای محمد هادی زاهدی نام ايشان بعنوان دانشجوی شاغل به تحصيل در دانشگاه اصفهان در رديف ۱۵ آورده شد که پرونده ايشان با شماره ۹۰۵۵۰ در اداره فارغ التحصيلان – بخش پرونده راکد – ضبط شده است و مراتب فوق طی بررسی اين پرونده کشف گرديد.
گروه کامپيوتر نسبت به اين اقدامات انجام شده توسط هيئت رئيسه و آموزش کل دانشگاه اعتراض نمود و درخواست جلسه ای با رياست دانشگاه جهت بررسی اين موضوع داده شد. اين جلسه در زمستان ۱۳۸۸ برگزار شد. لکن در اين جلسه شخص رئيس دانشگاه – آقای دکتر رامشت – در جلسه حاضر نشد. اين جلسه با حضور قائم مقام دانشگاه و همچنين معاون آموزشی و تحصيلات تکميلی که در زمان وقوع اين اقدامات در مصدر کار بود، تشکيل شد. در اين جلسه توضيح قابل قبولی در خصوص پذيرش – با وجود مردود شدن ايشان در مصاحبه – و انتقال دائم – برخلاف آيين نامه – به اعضاء هيئت علمی و مديريت گروه کامپيوتر ارائه نشد. احتمال اقدام توسط مراجع دولتی داده نمی شد و همچنين بخاطر عدم سوء استفاده جرايد خارجی عليه جمهوری اسلامی افشاگری مطبوعاتی نشد. صورتجلسات مذاکرات و نامه نگاری ها در اين خصوص – که در سال ۱۳۸۸ بصورت الکترونيکی در سيستم اتوماسيون دانشگاه نوشته شده بوده است – اکنون از مدارک بايگانی اتوماسيون دانشگاه از دسترسی خارج (و احتمالا امحاء) شده اند. والسلام.
عضو هيئت علمی مطلع
منبع:پژواک ایران