نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۲۶, چهارشنبه

گفتگوی گزارشگران با یکی از فعالین سیاسی ساکن سیدنی درباره ماجرای گروکانگیری دهها نفر در کافه لینت این شهر

گفتگوی گزارشگران با یکی از فعالین سیاسی ساکن سیدنی درباره ماجرای گروکانگیری دهها نفر در کافه لینت این شهر


جامعه ایرانی از این گروگان گیری متأسف شدند و مطمئنا تأثیر منفی بر افکار عمومی خواهد گذاشت٬ همانطوریکه حادثه ۱۱ سپتامبر بر مسلمانان در کل جهان غرب٬ بویژه در آمریکا بر جای نهاد. ولی گذشت زمان اثبات میکند که جامعه ایرانی برای فرار از خشونت و ترور دولتی ج.ا و برای زندگی صلح آمیزی همانند بقیه مهاجران به استرالیا آمده اند و جامعه ای صلح دوست و از خشونت در هر نوعش بیزارند


گزارشهای مربوط به گروگانگیری در کافه لینت واقع در مرکز شهر سیدنی استرالیا  که 16 ساعت بطول انجامید و سه کشته و چهار زخمی برجای گذاشت, در صدر اخبار روزنامه ها قرار داشته و همچنان و علیرغم گزارشها و تحلیل های مکرری که انتشار یافته است اما ابهاماتی هنوز موجود و قطعا برای جامعه پناهندگی در استرالیا پیامدهائی در بر خواهد داشت. به همین دلیل با یکی از فعالین سیاسی ایرانی ساکن سیدنی گفتگو میکنیم.

با درود به شما گرامی و سپاس از شرکت تان در این گفتگو

گزارشگران:
گروگانگیر ایرانی  و بر طبق گزارشات منتشر شده محمد حسن منطقی نام داشته است که سپس به هارون مونس تغییر نام داده است و خود را یک روحانی اهل تسنن معرفی میکرده, آیا هویت این شخص برای ساکنین ایرانی و جامعه پناهندگی شهر سیدنی مشخص بود؟

پاسخ:
 بله٬ ولی نه برای همه ایرانیان و حتی اکثر استرالیایی ها. تنها در اخبار تلویزیون اشاره هایی به این فرد شده بود که مخالف ارسال سربازان استرالیایی به افغانستان و عراق بوده (که خیلی از استرالیایی های صلحدوست هم همین نظر را دارند). او به خانواده سربازان کشته شده در افغانستان نامه نوشته بود و باعث ناراحتی روحی و آرامش آنان گشته بود٬ اما در ارتباط با کشتن زن یا دوست دخترش٬ و کارهای دیگرش از جمله آزار جنسی دختران و زنان و... کمتر خبر رسانی شده بود.

گزارشگران:
واضح است که جمهوری اسلامی خود یکی از بزرگترین عوامل گروگان گیری در جهان به حساب می آید و اکنون تلاش میکند که از این ماجرا و از آب گل آلود موجود ماهی بگیرد و اولا فشار بر فعالین سیاسی در تبعید را افزایش دهد و دوما دولت استرالیا را مقصر دانسته چرا که پیش از این ضمن اطلاع رسانی درباره این فرد خواستار تحویل او به جمهوری اسلامی بوده است. واکنش پناهندگان سیاسی به این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ:
ج ا برای فشار بر تبعیدیان/ اپوزیسیون خارج از کشور و در اینزمینه٬ استرالیا٬ دست پیش را میگیرد که پس نیفتد٬ و همه اپوزیسیون را یک کاسه و بد جلوه میدهد. پناهندگان از دست رژیمی که یک ملت ۷۵-۸۰ میلیونی را به اسارت گرفته فرار و جلای وطن کرده اند٬ ار رژٓیمی که مخالفان را در خارج از کشور هم ترور میکند تا چه رسد در داخل کشور که مثل روز روشن است. ج. ا. از بدو غصب قدرت و با هر ترفند دیگری دست به گرون گیری کرد از جمله در سفارت آمریکا و همچنین از طریق عواملش در لبنان و جاهای دیگر آمریکایی ها٬ فرانسوی ها و ... به گرون گرفت تا بتواند برای مقاصد خود با غرب معامله کند.

گزارشگران:
این گروگان گیری اهدافش چه بوده است؟ آیا تنها جنبه تبلیغاتی اش در نظر بوده است؟

پاسخ:
این فرد که مشکلات روحی و روانی داشته است٬ هدف خاصی بحز دیدار با تونی ابوت٬ رهبر راستگرای ائتلاف لیبرال- ناسیونال و دریافت پرچم داعش/دولت اسلامی نداشته است. حال در افکار او چه میگذشته است٬ در اینمورد کسی چیزی نمیداند و یا اگر میداند باطلاع عموم رسانده نشده است.

گزارشگران:
گروگان ها از میان مردم عادی و شاید بی شکل بلحاظ سیاسی بوده اند. علت انتخاب این رستوران آیا مشخص شده است؟

پاسخ:
خیر٬ این رستوران در مرکز شهر و نزدیک به ایستگاه تلویزیون کانال ۷ و  رزرو بانک استرالیا و سفارت آمریکا قرار دارد٬ و محل پر رفت و آمد شهروندانی است که در مرکز شهر کار میکنندشاید دلیل گروگان گیر٬ محل شلوغ  عبور و مرور شهروندان شاغل در مرکز شهر و ایستگاه تلویزیون و... بوده است.

گزارشگران:
پلیس استرالیا آیا تلاشی برای مذاکره با این فرد و احیانا پایان دادن صلح آمیز آن داشته است؟ گفته شده است که او دو خواسته داشته اول اینکه پرچم  دولت اسلامی را دریافت کند و دوم اینکه با نخست وزیر استرالیا گفتگو کند. آیا در اینباره و واکنش پلیس به درخواستهای او مطبوعات اطلاعاتی را منتشر کرده اند؟

پاسخ:
پلیس استرالیا این فرد را زیر نظر داشته است٬ ولی پس از خاتمه گروگان گیری در مورد پایان دادن صلح آمیز و نجات گروگان ها با افراد صاحب نظر در گروگان گیری٬ صحبتهایی در تلویزیون کانال ای بی سی شد که شرط اول صحت و سلامتی گرو گان ها ذکر شد. ویدئو کلیپ هایی در تلویزیون نمایش داده شد که گروگان های زن مجبور شده بودند تا در مورد خواسته های گروگان گیر یعنی دیدار با ابوت و پرچم  داعش اقدام شود. اگر درخواست های بیشتری بوده (که امکان دارد هم بوده باشد)٬ پلیس در این باره چیزی نگفته است.

گزارشگران:
میتوان گفت که حاضرین در این رستوران قربانیان خشونتی بوده اند که تاثیرات و آسیب های روانی آن تا سالها خواهد ماند. آیا دولت استرالیا برنامه ای را برای پوشش و حمایت روحی آنان اعلام کرده است؟

پاسخ:
هم اکنون کمکهای پزشکی به زخمی ها  داده شده است٬ و مطمئنا در آینده کمک های لازم و حق خسارت روحی و روانی به گروگان ها داده خواهد شد ولی برای گرفتن خسارت  زمانی طولانی باید منتظر بمانند.

گزارشگران:
استرالیا یکی از فعالترین کشورهای هم پیمان با آمریکا در منطقه بوده است. آیا این اقدام را در امتداد نتایج این سیاست ها می بینید؟

پاسخ:
بله٬ هستند کسانی که از استرالیا به سوریه٬ عراق و ... برای همراه شدن با داعش/ دولت اسلامی به ترکیه و ... رفته اند. استرالیا هم پیمان آمریکا و یکی از پنج چشم(متشکل از کشورهای آمریکا٬ انگلستان٬ کانادا٬ زلاند نو و استرالیا) سازمانهای جاسوسی و ضد تروریستی است و در جنگهای استعماری آمریکا در ویتنام٬ کره٬ افغانستان٬ عراق و .... شرکت داشته و دارد. ولی برای رسیدن به اهداف انسانی٬ باید راههای انسانی را در نظر گرفت٬ نه با روش های خشونت آمیز٬ مانند گروگان گیری .

گزارشگران:
مطبوعات استرالیا آیا در قبال سیاست های پناهندگی و پناهنده پذیری واکنشی نشان داده اند؟

پاسخ:
سیاست چند سال اخیر دولت استرالیا در قبال پناهندگان٬ بویژه از زمان بقدرت رسیدن دولت راستگرای ائتلاف لیبرال- ناسیونال به رهبری تونی ابوت در قبال پناهندگان ایرانی بسیار ظالمانه بوده تا جایی که مورد خشم سازمان ملل و نیروهای چپ و دمکرات/سبزها قرار گرفته است. از زمان بقدرت رسیدن دولت ابوت در جزیره مانوس گینه پاپوا٬ یک ایرانی توسط ارتش رستگاری کشته شد و دو نفر دیگر بعلت رسیدگی نکردن به بیماری هایی ابتدایی وفات کرده اند و ۶۰ نفری هم در جریان شورش پناهندگان زخمی شده اند. رسانه های خبری هم که در دست میلیارد معروف روپرت مرداخ است٬ ولی با این حال نشریات نیروهای چپ و دمکرات/سبزها در این زمینه افشاگری کرده اند. با فرا رسیدن کریسمس و تعطیل شدن پارلمان هم کمتر به موضوع پناهندگی می پردازند٬ ولی بدون شک در آینده با این موضوع هم همانند بقیه موارد مانند بهداشت٬ تحصیل٬ خدمات اجتماعی٬ کمک های خارجی و... بودجه سالیانه را کم و کمتر خواهند کرد.

گزارشگران:
ایرانی تبار بودن گروگانگیر موضوعی است که قطعا میتواند در استرالیا و بویژه شهر سیدنی بنوعی جامعه ایرانیان مقیم این شهر را متاثر کند. نظر شما چیست؟

پاسخ:
جامعه ایرانی از این گروگان گیری متأسف شدند و مطمئنا تأثیر منفی بر افکار عمومی خواهد گذاشت٬ همانطوریکه حادثه ۱۱ سپتامبر بر مسلمانان در کل جهان غرب٬ بویژه در آمریکا بر جای نهاد. ولی گذشت زمان اثبات میکند که جامعه ایرانی برای فرار از خشونت و ترور دولتی ج.ا و برای زندگی صلح آمیزی همانند بقیه مهاجران به استرالیا آمده اند و جامعه ای صلح دوست و از خشونت در هر نوعش بیزارند.

گزارشگران:
آیا از چگونگی کشته شدن دو نفر از گروگان ها اطلاع دقیقی دارید؟

پاسخ:
علاوه بر گروگان گیر٬ یک زن وکیل ۳۸ ساله٬ متأهل دارای سه فرزند و یک مرد ۳۴ ساله٬ مدیر کافه از قربانیان این گروگان گیری هستند و یک پلیس و سه الی چهار شهروند نیز زخمی شده اند.  طبق شایعات٬ مدیر کافه جهت گرفتن اسلحه از دست گروگان گیر با عکس العمل او روبرو شده و مورد اصابت گلوله قرار میگیرد. زن وکیل هم در حال کمک کردن به زن حامله ای بوده است. در همین اثنی پلیس با شنیدن صدای گلوله با شکستن در و پنجره  وارد کافه شده و گروگان گیر را به رگبار گلوله می بندد. این احتمال هم وجود دارد که پلیس بسوی گروگان ها هم شکیک کرده و باعث زخمی شدن گروگان ها شده است.

گزارشگران:
ممنون از شما
17.12.2014

با کمک نرم‌افزار «دتکت» از جاسوسی دولت‌ها در امان باشید!

با کمک نرم‌افزار «دتکت» از جاسوسی دولت‌ها در امان باشید!
به تازگی دو سازمان حقوق بشری از نرم‌افزاری با نام «Detekt» رونمایی کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان از وجود نرم‌افزارهای جاسوسی در رایانه آگاه شد.
سازمان عفو بین‌الملل و بنیاد مرزهای الکترونیک دو موسسه‌ای هستند که نرم‌افزار دتکت را ارائه‌ کرده‌اند و هدف از آن را «کمک به گروه‌های مدافع حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و فعالان جامعه مدنی» اعلام کرده‌اند تا این گروهها بتوانند کارشان را بدون خطر آزار، سرکوب و جاسوسی انجام دهند.
سازمان عفو بین‌الملل همزمان با رونمایی از این نرم‌افزار اعلام کرده «فناوری‌های جدید به دولت‌ها امکان می‌دهند که نه تنها از ای‌میل‌ها جاسوسی کنند، بلکه به‌وسیله دستگاه‌های کنترل از راه دور، میکروفن یا دوربین وب را بدون آن که کسی متوجه شود فعال کنند.»
این سازمان ابراز امیدواری کرده که کاربران اینترنتی بتوانند با کمک این نرم‌افزار به مقابله با خواست دولت‌ها و حکومت‌ها برای کنترل شهروندان بپردازند.
نرم‌افزار دتکت به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، عربی و امهری (از زبان‌های سامی رایج در شمال اتیوپی) قابل دریافت و استفاده است.

شیوه استفاده از نرم‌افزار

برای استفاده از این نرم افزار نخست آن را از سایت رسمی آن دریافت کنید.
پیش از نصب برنامه، از تمامی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های در حال اجرا خارج شوید و همچنین ارتباط خود را با اینترنت قطع کنید. بسیار مهم است که در هنگام نصب دتکت، به اینترنت متصل نباشید چرا که برخی از نرم‌افزارهای جاسوسی، امکان مطلع شدن از نصب برنامه‌های ضد جاسوسی را دارند و ممکن است زمانی که در حال نصب این نرم‌افزار هستید، نرم‌افزارهای جاسوسی ارتباط خود را با رایانه شما به سرعت قطع کنند.
پس از نصب برنامه، آیکون کوچکی بر روی صفحه دسکتاپ ویندوز شما با نام Deterkt ظاهر می‌شود. بر روی این آیکون راست‌کلیک کرده و گزینه "Run As Administrator" را کلیک کنید.

در این مرحله نرم‌افزار از شما می‌خواهد که زبان دلخواه خود را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد، دتکت در حال حاضر به زبان‌های « انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، عربی و امهری» در دسترس است که طبیعتا انتخاب گزینه‌ی «انگلیسی» پیشنهاد می‌شود.
پس از انتخاب زبان، نرم‌افزار اجرا می‌شود و به طور خودکار شروع به اسکن و آنالیز رایانه شما می‌کند. بررسی رایانه شما توسط این نرم‌افزار ممکن است تا ۳۰ دقیقه طول بکشد. بهتر است در طول این زمان، از اجرای برنامه‌های دیگر خودداری کنید.
در مرحله آخر و پس از پایان اسکنینگ برنامه، پیامی توسط نرم‌افزار مبنی بر وجود یا عدم نرم‌افزار جاسوسی در رایانه شما نشان داده می‌شود.
البته این نرم‌افزار قابلیت تخریب نرم‌افزارهای جاسوسی را ندارد و تنها شما را از وجود این نرم‌افزارها مطلع می‌کند. در صورت وجود برنامه جاسوسی، پیامی مانند تصویر زیر در نرم‌افزار نشان داده می‌شود که از شما می‌خواهد فورا ارتباط با رایانه خود را قطع کنید و تا حل مشکل، به هیچ وجه به اینترنت متصل نشوید:
قابلیت‌های نرم‌افزار دتکت
در حال حاضر نسخه اولیه نرم‌افزار «دتکت» فقط برای ویندوز قابل تهیه شده و گفته می‌شود که این نرم‌افزار مي‌تواند بدافزارهای مخربی که توسط سازمان‌های تبلیغاتی به کار گرفته می‌شوند و یا ابزارهای جاسوسی پراستفاده مانند "BlackShades RAT (Remote Access Tool) and Gh0st RAT" را که توسط مجرمان اینترنتی استفاده می‌شوند، شناسایی کند.
دتکت با اینکه تا حد زیادی قابل اطمینان است، اما امنیت مطلق را تضمین نمی‌کند؛ بدین معنی که ممکن است یک نرم‌افزار جاسوسی در سیستم شما وجود داشته باشد اما دتکت از شناسایی آن ناتوان باشد.
کارشناسان معتقدند نرم‌افزار دتکت، احتمالا از شناسایی نسخه‌های جدید نرم‌افزارهای جاسوسی ساخته شده توسط  شرکت‌های "FinFisher" و "HackingTeam" ناتوان است.

گروگان



کاریکاتور کاریکاتور دوشنبه 15 دسامبر 2014 مانا نیستانی گروگانگیری در سیدنی‎

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش.

 دوشنبه 15 دسامبر 2014 مانا نیستانی

گروگانگیری در سیدنی‎




پرونده اسیدپاشی‌ها، همچنان بی نتیجه











ا "روزشمار حماسه" به تهیه‌کنندگی سعید حامد صابری از 31 شهریورماه مصادف با سالروز شروع جنگ از شبکه اول روی آنتن می‌رود.

فرمانده ناجا: گروگان‌گیر سیدنی کلاهبرداری بود که از ایران فرار کرده‌بود

محمد حسن منطقی که معروف به «هارون مونس» بود عامل گروگانگیری کافه‌ای در سیدنی معرفی شد.
محمد حسن منطقی که معروف به «هارون مونس» بود عامل گروگانگیری کافه‌ای در سیدنی معرفی شد.

 فرمانده نیروی انتظامی ایران می‌گوید، محمدحسن منطقی که روز سه‌شنبه پس از گروگان‌گیری ده‌ها نفر در سیدنی استرالیا به همراه دو گروگان کشته شد، پس از «کلاهبرداری» در سال ۷۵ از ایران «فرار» کرده بود.

**************************************************************************************

پخش "روزشمار حماسه" انتهای شهریور آغاز می‌شود

  • کد خبر : 264242
  • منبع : خبر سینما
"روزشمار حماسه" به تهیه‌کنندگی سعید حامد صابری از 31 شهریورماه مصادف با سالروز شروع جنگ از شبکه اول روی آنتن می‌رود.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت‏(ع) ـ ابنا ـ "تاریخ حماسه" به اتفاقات هشت ساله دفاع مقدس در قالب یک بسته مصور از تاریخ جنگ می‌پردازد و هر برنامه در مدت زمان چهار و نیم دقیقه‌ای خود که هشت روز مشابه هشت سال جنگ از 31 شهریور 59 را در بر می‌گیرد، اخبار و اطلاعاتی را بدون موضع و صرف اطلاع‌رسانی به مخاطب منتقل می‌کند.
100 قسمت اول این مجموعه 365 قسمتی همراه با تصاویر آرشیوی و گفتار متن در دست تولید است و "تاریخ حماسه" قابلیت پخش روزانه و سالانه را داشته و در سال‌های بعد از پخش می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
دیگر عوامل این برنامه که از گروه حماسه و دفاع شبکه اول  پخش خواهد شد، عبارتند از مجری طرح: ریتا پورقربان، تهیه‌کننده: سعید حامدصابری، مدیر تولید: امیر دوست، گرافیست: سید حامد محسن پور، تحقیق: مرکز تحقیقات و مطالعات جنگ سپاه پاسداران.
...........................************************************************************************************


درون‌ و ب‍رون‌: م‍ج‍م‍وع‍ه‌ ش‍ع‍ر/ م‍ح‍م‍دح‍س‍ن‌ م‍ن‍طق‍ی‌
پدیدآور
م‍ن‍طق‍ی‌، م‍ح‍م‍دح‍س‍ن‌
تاریخ اثر، - ۱۳۷۴
موضوع
شعر فارسی -- قرن ۱۴
شرحص‌. ع‌. ب‍ه‌ان‍گ‍ل‍ی‍س‍ی‌:(‎The Collection of Poem‬)‎Mohammad Hassan Manteghi. Daroon and Boroon
ناشر
ت‍ه‍ران‌: س‍ع‍ی‍د ح‍ام‍د ص‍اب‍ری‌
شماره بازیابی دیوی‭۱‮ف‍ا‬۸/۶۲
شماره بازیابی کنگره‭PIR۸۲۲۳ ‭/ن‌۷د۴ ۱۳۷۴
شماره کتابشناسی ملی‭م‌۷۵-۲۱۱۴
موجودی در شبکه سیمرغ
***************************************************************************************************************



  

روايت 800 روز دفاع مقدس در سيما

برنامه «هشت روز، هشت سال» كه شامل روزشمار دوران جنگ است، از هفته دفاع مقدس به مدت 100 روز از شبكه یك سیما روی آنتن می رود.
فاز نخست این برنامه به تهیه كنندگی سعید حامد صابری و كارگردانی بهروز شكوری در 100قسمت پنج دقیقه ای تولید شده است. این برنامه اتفاقات هشت سال دفاع مقدس را به صورت تاریخی و روزانه با استفاده از صدا، عكس، فیلم های آرشیوی، بریده جراید سال های دفاع مقدس و گویندگی سعید توكلی و بهمنی روایت می كند. تولید بخش نخست این برنامه كه فاصله زمانی 31 شهریور تا 9دی را در برمی گیرد حدود چهار سال زمان برده است.
سعید حامد صابری تهیه كننده این برنامه در گفت وگو با ایرنا تاكید كرد: «هشت روز، هشت سال» یادآور وقایع دوران جنگ است و فاز نخست این برنامه 800 روز از این ایام را مرور می كند.
وی در مورد مشكلاتی كه در زمینه گردآوری حوادث دوران جنگ وجود دارد، اظهار داشت: با وجود اقداماتی كه در سپاه و ارتش در زمینه گردآوری وقایع این دوران انجام شده است، بسیاری از اطلاعات گردآوری شده در این برنامه از طریق مطالعه روزنامه های آن زمان جمع آوری شد.
حامد صابری درباره اینكه آیا قصد دارد ساخت این روزشمار را تا بررسی تمام دوران جنگ ادامه دهد، گفت: دوران جنگ بیش از دو هزار و 900 روز به طول انجامیده است، ساخت روزشمار تمامی این ایام كار بسیار سنگینی است كه برنامه ساز را برای ادامه كار با تردید مواجه می كند.
18

رویدادهای سیاسی قبل و بعد از ۱۶ آذر ۳۲ (روز دانشجو) در ایران به روایت روزنامه کیهان، بخش دوم، ۱۴ آذر ۱۳۳۲

رویدادهای سیاسی قبل و بعد از ۱۶ آذر ۳۲ (روز دانشجو) در ایران به روایت روزنامه کیهان، بخش دوم، ۱۴ آذر ۱۳۳۲

صفحه اول روزنامه کیهان شنبه ۱۴ آذر سال ۱۳۳۲
صفحه اول روزنامه کیهان شنبه ۱۴ آذر سال ۱۳۳۲

چند نفر از ماموران عالی رتبه نظامی، دریایی و سیاسی به همراه نیکسون به تهران می آیند
چند نفر از ماموران عالی رتبه نظامی، دریایی و سیاسی به همراه نیکسون به تهران می آیند

امروز اعلامیه ای در تهران و لندن راجع به استقرار مجدد روابط عادی سیاسی بین انگلیس و ایران منتشر شد
امروز اعلامیه ای در تهران و لندن راجع به استقرار مجدد روابط عادی سیاسی بین انگلیس و ایران منتشر شد

اعلامیه استقرار روابط تهران و لندن
اعلامیه استقرار روابط تهران و لندن

اعلامیه ای در تهران و لندن منتشر می شود
اعلامیه ای در تهران و لندن منتشر می شود

اعلامیه آیت الله کاشانی درباره استقرار روابط ایران و انگلیس
اعلامیه آیت الله کاشانی درباره استقرار روابط ایران و انگلیس

در جلسه دادرسی دیروز دکتر مصدق
در جلسه دادرسی دیروز دکتر مصدق

ادامه جلسه دادرسی دکتر مصدق
ادامه جلسه دادرسی دکتر مصدق

۲۴۱ نفر به اتهام انتساب به حزب توده و اخلال نظم و یاداشتن چیزهای ممنوع بازداشت شده اند
۲۴۱ نفر به اتهام انتساب به حزب توده و اخلال نظم و یاداشتن چیزهای ممنوع بازداشت شده اند
scan.0084
در جلسه دادرسی امروز دکتر مصدق
در جلسه دادرسی امروز دکتر مصدق

ادامه جلسه دادرسی دکتر مصدق
ادامه جلسه دادرسی دکتر مصدق

scan.0088

4:53 / 5:01 Iran 16.12.2014 Protest outside Evin prison and support of Nasrin Sotodeh


Iran 16.12.2014 Protest outside Evin prison and support of Nasrin Sotodeh