نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مرداد ۳۰, چهارشنبه

فراخوان گزارشگران: اعتراض فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی ایرانی, به تصمیم دولت کانادا مبنی بر اخراج جابر کلیبی از این کشور

فراخوان گزارشگران: اعتراض فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی ایرانی, به تصمیم دولت کانادا مبنی بر اخراج جابر کلیبی از این کشور


با کمال تعجب و ناباوری مطلع شدیم که دولت کانادا آقای جابر کلیبی، یکی از فعالان سرشناس سیاسی مخالف رژیم جمهوری اسلامی را از این کشور اخراج می نماید. جابر کلیبی بیش از 50 سال است برای آزادی و دموکراسی در ایران مبارزه می کند و به همین دلیل است که مانند میلیون ها ایرانی دیگر ناچار به ترک این کشور شده  است. ایشان پس از 22 سال اقامت در فرانسه، مدت 8 است که در کانادا، همراه با خانواده خود زندگی و کار می کند و در صفوف اپوزیسیون رژیم اسلامی برای آزادی مردم ایران از زیر ستم و استبداد حاکم بر این کشور مبارزه می نماید. بدون تردید اخراج جابر کلیبی جمهوری اسلامی را خوشحال می کند و این رژیم را به ادامه ترور و اختناق در ایران و خارج تشویق می نماید.
استناد دولت کانادا به وقایعی که در سال 1986، یعنی 27 سال پیش در فرانسه رخ داد و منجر به دستگیری و زندان آقای جابر کلیبی به جرم "مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی" گردید. با توجه به گذشت زمان، حتا از جانب دولت فرانسه مختوم اعلام شده و ایشان هماکنون دارای پاسپورت فرانسوی است. 
دولت کانادا به خوبی می داند که رژیم دیکتاتوری حاکم بر ایران نزدیک به 35 سال است که با ترور و خفقان، شکنجه و کشتار بر ملت ایران حکومت می کند و هر صدای مخالفی را با سرکوب و اعدام پاسخ می دهد. ترور و سرکوب جمهوری اسلامی تنها علیه مردم داخل کشور اعمال نمی شود بلکه به خارج از کشور نیز کشانده شده و تاکنون، باندهای تروریست عامل رژیم اسلامی صدها فعال سیاسی مخالف را در خارج از ایران به فجیعترین شیوه ها به قتل رسانده اند.
آیا تصادفی است که مجلس کانادا اخیراً قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1988 را "جنایت علیه بشریت" نامیده و ماهاست که دولت کانادا روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی را به حال تعلیق در آورده است؟ لازم است یاد آوری کنیم که قتل عام هزاران زندانی سیاسی در سال 88، تنها یک مورد از جنایت و سرکوب جمهوری اسلامی علیه مردم ایران است. جمهوری اسلامی از همان ابتدای به قدرت رسیدن با برقراری یک رژیم استبدادی، همه اصول و موازین حقوق بشر و دست آوردهای انسانی را با شیوهای فاشیستی لگدمال کرده است. زنان را از حقوق اجتماعی خود محروم ساخته، کارگران، دانشجویان، روشنفکران، روزنامه نگاران، نویسندگان و در یک کلام دگر اندیشان را به زندان، شکنجه و اعدام محکوم کرده است. نه تنها این بلکه زهرا کاظمی یکی از شهروندان کانادایی را نیز وحشیانه به قتل رسانده است. طبق آمار مراجع حقوقی بین المللی، به تناسب جمعیت ایران، جمهوری اسلامی در زمینه اعدام  سال هاست که مقام اول در جهان را به خود اختصاص داده است. در همین لحظه ها که با شما سخن می گوییم، دهها انسان به جوخه های اعدام سپرده می شوند و پس از انتخاب حسن روحانی، هیچ تغییری در زمینه سرکوب و کشتار در جمهوری اسلامی رخ نداده است.
این ها تنها موارد جزیی از 35 سال ترور و خفقانی که توسط جمهوری اسلامی بر مردم ایران تحمیل شده است، می باشند و برای اطلاعات بیشتر به گزارش های مراجع بین المللی حقوق بشر، قطعنامه های سازمان ملل و ...، رجوع کنید.
 حال پرسیدنی است که آیا مبارزه علیه چنین رژیمی جرم محسوب می شود و کوشندگان در راه برقراری دموکراسی در ایران را باید از کشور کانادا اخراج نمود؟
با توجه به موارد فوق، ما امضاء کنندگان زیر از مقامات مسئول دولت کانادا می خواهیم تا حکم اخراج علیه جابر کلیبی را لغو کند و تضییقات در مورد ایشان را  پایان دهد.

گزارشگران
20.08.2013

آدرس برای ارسال پشتیبانی ها


اسامی فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی:

امیر میرزائیان – فعال و زندانی سیاسی سابق
آمادور نویدی – وبلاگنویس - استرالیا
احمد بخردطبع – فعال سیاسی - فرانسه
امین بیات – فعال سیاسی - آلمان
اسماعیل نوری علا – نویسنده و فعال سیاسی
ا. م. شیری – مترجم و فعال سیاسی – آلمان
انوش رستگار – فعال سیاسی
بهرام چوبینه – نویسنده و فعال سیاسی - آلمان
بهرام رحمانی – نویسنده و فعال سیاسی – سوئد
بینا داراب زند – فعال و زندانی سیاسی سابق
بهنام چنگائی – فعال سیاسی – آلمان
بصیر نصیبی -  سینماگر و سردبیر وب سایت سینمای آزاد - آلمان
بهروز سورن – فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق – اتریش
پروین اشرفی – فعال سیاسی
پروین ریاحی – فعال سیاسی - اتریش
پیروز زورچنگ – فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق
پروانه قاسمی – فعال سیاسی – کانادا
پویان انصاری – فعال سیاسی – سوئد
پرویز داورپناه – فعال سیاسی - آلمان
تقی روزبه – تحلیل گر سیاسی - آلمان
ثریا ساوجبلاقی – فعال مدنی - تهران
جمشید صفاپور – فعال سیاسی - اتریش
حسن زرهی – سردبیر سایت شهروند - کانادا
ح ریاحی – فعال و زندانی سیاسی سابق – اتریش
رسول شوکتی – فعال و زندانی سیاسی سابق
ساسان دانش – فعال سیاسی و روزنامه نگار - فرانسه
سیروس بینا - استاد دانشگاه و اقتصاد دان
سیاوش کارساز – فعال مدنی – تهران
صدیق جهانی – فعال کارگری – سوئد
صفار ساعد – فعال سیاسی
علی پیچگاه – فعال کارگری
عباس مظاهری – فعال و زندانی سیاسی سابق – آلمان
فرهاد شعبانی – فعال سیاسی - سوئد
لیلا جدیدی – فعال سیاسی
مهرداد مهرپور محمدی – نویسنده و فعال سیاسی - سوئد
مینا زرین – فعال جنبش زنان – زندانی سیاسی سابق – آلمان
مژده نورزاد – فعال سیاسی
محمد تقی سید احمدی – فعال سیاسی – آلمان
مهران سیرانی – فعال سیاسی – آلمان
محمد صولتی – فعال حقوق بشر – ایتالیا
مریم افشار – فعال سیاسی – سوئد
محمود خادمی – فعال سیاسی – آلمان
نسیم صداقت – فعال و زندانی سیاسی سابق
نظام جلالی – فعال سیاسی - آلمان
ندا نوآور – فعال سیاسی - اتریش
نادر ثانی – فعال سیاسی - سوئد

نهادها:
کمیته دفاع از آزادی و برابری در ایران – وین
مرکز فیلمسازی وپژوهشی سینمای آزاد

رسانه ها:
سایت آزادی بیان
سایت پویشگران
سایت شهروند
اشتراک وورد پرس
سایت سینمای آزاد
وبلاگ تقی روزبه
سایت محمود خادمی
وبلاگ پرتو
احترام آزادی
شاهین شهر-اندیشه های(سیاسی) نوین و مترقی

سایت گزارشگران
وبلاگ خبری گزارشگران
وبلاگ آهنگر
سایت ریشه ها
وبلاگ مینا زرین