نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ مهر ۲۶, جمعه

مجلس ختم!جمع شدن سرکوبگران ملت

بعد از کویت، قطر مشتری آب ایران شد آیا باید آب ایران را به کشورهای همسایه صادر کرد؟


هنوز از یادها نرفته است که ارديبهشت ماه سال 1390 ، سفير ايران در دوحه اعلام كرد كه ايران با صدور..
هنوز از یادها نرفته است که ارديبهشت ماه سال 1390 ،  سفير ايران در دوحه اعلام كرد كه ايران با صدور خاك كشاورزي به قطر موافقت كرده است اين در حالي بود كه طبق قانون مصوب مجلس صادرات خاك از ايران ممنوع است .

حالا اما همسایه کوچک جنوبی کشور علاوه بر خاک ایران، آبش را هم می خواهد! و در انتظار حضور ايران پاي ميز مذاكره است.

به این ترتیب به نظر می رسد کاری را که حمد بن خليفه آل ثاني، امير پيشين قطر شروع کرد و بخشی از خاک ایران گرفت قرار است پسرش با آب ایران تمام کند!

به این ترتیب بر اساس آنچه  يحيي آل اسحاق، رئيس اتاق بازرگاني تهران اعلام كرده همسايه جنوبي به دنبال خرید آب از ایران است و در رابطه با طرح‌های انتقال آب از ایران پیشنهادهایی را مطرح کرده است.

 هر چند حساسيت ها  برای صادرات آب بالاست و درست يا غلط  افرادی به جو منفي اين دست اخبار دامن مي‌زنند اما مسئله صادرات آب به قطر، كشور كوچكي كه شريك ايران در بزرگ‌ترين ميدان گازي جهان است، مي‌تواند با واكنش‌هايي به مراتب منفي‌تر از ديگر كشورها روبه رو شود  چرا که هنوز ماجرای پارس جنوبی و برداشت های قطر از میادین گازی کشور از یادها نرفته است.

قطر در حالي  بسیار کم وسعت و کم جمیعت است و تنها 2 میلیون نفر یعنی کمتر از یک هشتم تهران! جمعیت دارد،  با تمام قدرت در ميدان گازي پارس جنوبي در حال فعاليت است و حجم برداشت اين كشور كوچك به سه برابر ايران مي‌رسد .

 آخرين آمارها نشان مي‌دهد متوسط تولید روزانه گاز ایران از پارس جنوبی در سال گذشته ۲۴۱ میلیون مترمکعب گزارش شد اين در حالي است كه متوسط برداشت قطر به ۷۵۰ میلیون مترمکعب در روز می رسد به این ترتیب مساله صادرات آب ایران به قطر می تواند اینگونه تعبیر شود که قطر که نشان داد در برداشت از پارس جنوبی رفیق دزد و شریک قافله است می خواهد با پول برداشت از پارس جنوبی که در واقع مال ایران است، از ایران آب بخرد!

البته قطر تنها کشوری نیست که خواهان آب ایران است و سایر همسایه های عربی نیز برای داشتن آب ایران مشتاقند.

به عنوان مثال سال 1385 بود كه وزير وقت نيرو از به روز شدن موافقنامه صادرات آب به كويت خبر داده بود . اين اتفاق در پى سفر يك روزه محمود احمدی نژاد  به كويت صورت گرفت اما بر اساس خبرها هنوز اجرایی نشده است.

حالا با روی کار امدن دولت جدید  وصحبت حسن روحانی  از ديپلماسي آب در اولين سخنراني‌هايش براي اعلام برنامه دولت يازدهم، این احتمال می رود که  دولت روحانی قصد دارد آب را به همسایه های جنوبی ایران صادر کند.

این در حالی است که ایران خود کشور خشک و نیمه خشک محسوب می شود و معلوم نیست چرا وزارت نیرویی ها در طی این سال ها اصرار دارند در مواقعی که کشور با قطعی آب در فصل ها خشک مواجه می شود ، می توان اب ایران را صادر کرد؟!

آب آلوده برای ایرانی ها، آب گوارا برای همسایه؟!


چند صباحی است که صحبت صادرات آب ایران به کشورهای همسایه مطرح شده و تقریبا همه همسایه های...
چند صباحی است که صحبت صادرات آب ایران به کشورهای همسایه مطرح شده و تقریبا همه همسایه های جنوبی ایران خواهان آب گوارای کشور هستند.

آبی  که حالا قطری ها بر طبق گفته اسحاق جهانگیری خواهان آن هستند.این در حالی است که در کشور بسیاری از شهرها و روستا هستند که دسترسی به آب تمیز ندارند و همواره با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.

به عنوان مثال، اهالی شهر «نخل تقی» به عنوان نزدیک ترین شهر به عسلویه و پارس جنوبی در استان بوشهر می گویند: «کدر و رنگ زرد آب شرب این شهر، مشکلات گوارشی و کلیوی برای مردم ایجاد کرده است.»

شهر ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری نخل تقی از توابع شهرستان عسلویه واقع در ساحل خلیج فارس هم اکنون از خط انتقال موسوم به «نور» آب شرب دریافت می کنند، تاسیساتی که آب دریا را برای مصرف شرکت های نفتی تصفیه کرده و روزانه قریب سه هزار متر مکعب نیز از همین طریق به شهر نخل تقی آب داده می شود، سهمی که از نظر استاندارد باید به ۵ هزارمتر مکعب برسد.
 
با این حال، آب شرب کدر و زرد رنگی که به لوله منازل شهروندان نخل تقی می رسد، اعتراض و نارضایتی آنها را در پی داشته است. این وضعیت باعث شده تا در اغلب مواقع، آب شرب نخل تقی برای استحمام نیز غیرقابل استفاده باشد.

کدر بودن آب نخل تقی به دلیل مشکلات ناشی از فیلتر تصفیه خانه ای است که آب دریا را شیرین می کند که اگرچه ماه پیش و پس از رسانه ای شدن اعتراضات عمومی در این شهر، مقرر شد سریع تر تعویض شود، اما همچنان برخی روزهای هفته آب کدر به مشترکان می رسد.

بوهندی نجفی رییس شورای اسلامی شهر نخل تقی در این خصوص به «خلیج فارس» می گوید: قبل از انتخابات خردادماه، آب شهر به قرمز تغییر رنگ داده و گاها زرد شد که این وضعیت در هفته و ماههای بعد نیز ادامه یافته است. وی می گوید: طی ماههای اخیر بیماری های گوارشی، کلیوی و پوستی برای برخی ساکنان نخل تقی طی به وجود آمد که به استناد گواهی های پزشکی و متخصصین به دلیل عدم اطلاع رسانی به مردم در مورد آلوده بودن آب شرب این شهر و استفاده از آن بوده است.

وی راهکار بهبود وضعت آب شهر نخل تقی را اجرایی شدن طرح اتصال به خط محرم می داند و می گوید: این خط انتقال از کنار ما گذشته و به روستاهای هرمزگان می رسد، اما تلاش موثری برای بهره مندی اهالی نخل تقی از آن صورت نگرفته است. بوهندی خاطرنشان کرد: خواسته مردم نخل تقی وصل شدن به خط انتقال محرم است، ضمن اینکه فرماندار شهرستان نیز قول داده در اعتبارات امسال این پروژه مهم دیده شده و اجرایی می شود که امیدواریم به وعده شان عمل کنند. تصاویر را یکی از شهروندان نخل تقی درباره کدر بودن آب این شهر ارسال کرده است.

حال سوال این است، درشرایطی که مردم ایران در این وضعیت به سر می برند آیا رواست آب صادر شود؟!

هزینه درمان سرطان پستان 200 میلیون تومان !


دکتر بهزاد رحماین روز چهارشنبه در حاشیه هشتمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران در مرکز همایشهای رازی، افزود: این کنگره با هدف بررسی مسائل مربوط به درمان سرطانها و با تکیه بر شایعترین نوع سرطانها در کشور، برگزار می شود.

وی با عنوان این مطلب که درمان سرطانها علاوه بر اینکه عوارض جانبی دارد، دارای حواشی است که می توان به موضوع تحریمها اشاره کرد.

رحمانی با اعلام اینکه داروی هرسپتین برای درمان سرطان پستان مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: سرطان پستان شایعترین سرطان در زنان است به طوریکه 25 درصد زنان تا 80 سالگی به این نوع سرطان مبتلا می شوند.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با تاکید بر تشخیص زودهنگام بیماری که منجر به درمان قطعی می شود، تصریح کرد: هرسپتین دارویی است که برای درمان سرطان پستان استفاده می شود که هزینه یک دوره درمان با این دارو تا سال گذشته 50 میلیون تومان بود اما بعد از قضایای تحریمها، به 200 میلیون تومان رسیده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که وزارت بهداشت در دوران خانم دستجردی قول داده بود این دارو به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار بگیرد، اظهارداشت: قرارهای زیادی گذاشته شده ولی هنوز خبری از حمایت نیست.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با بیان اینکه سرطانهانی پستان، پوست و ریه بالاترین آمار سرطانها را در ایران به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در این میان تشخیص و درمان سرطان پوست سهل‌تر است، اما سرطان ریه بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از سرطان را به خود اختصاص می‌دهد و افراد سیگاری بیش از سایرین در معرض ابتلا به این نوع از سرطان قرار دارند.

وی در ادامه به روش تشخیصی پت اسکن برای سرطانها اشاره کرد و گفت: این دستگاه جدید حتی یک سلول سرطانی را هم تشخیص می‌دهد، البته در حال حاضر بسیار گران قیمت است و تنها بیمارستان مسیح دانشوری و شریعتی این دستگاه را خریداری کرده‌اند. به نظر می‌رسد لازم است سرمایه گذاری بیشتری برای ورود دستگاه‌های پت اسکن به کشور انجام شود.

رحمانی با بیان اینکه ارزیابی فعالیت سلولهای‌ سرطانی کارکرد مهم پت اسکن است، اظهارداشت: این دستگاه بسیار سریعتر از سایر روش‌های تصویربرداری چون ام آر آی قادر به شناسایی سلول‌های سرطانی، آبسه‌ها و برخی عفونتهاست و می‌تواند سرطان را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

وی افزود: تاکنون بیماران ما برای تشخیص بیماری خود با کمک این روش به تشخیص پزشک خود به ترکیه سفر می‌کردند. هزینه انجام پت اسکن در این کشور 5000 دلار است، اما به تازگی یکی از بیمارانم را برای انجام پت اسکن به بیمارستان مسیح دانشوری معرفی کردم و هزینه‌اش برای وی حدود پنج میلیون تومان تمام شد که در مقایسه با هزینه خارج از کشور بسیار ارزانتر است، اما تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران با بیان اینکه پت اسکن زنده بودن و فعال بودن سرطان را به خوبی نشان می‌دهد،‌ گفت: فرض کنید بیماری درمان شده باشد، اما پس از دو تا سه سال توده‌ای در بدنش ظاهر شود، اگر پزشک بخواهد مطمئن شود که سرطان دوباره به بدن بیمارش بازگشته است یا خیر از این روش استفاده می‌کند.

رحمانی در پاسخ به پرسش پیرامون علت ترجیح پزشکان برای تجویز داروهای خارجی چیست، گفت: تکنولوژی‌های دارویی روز به روز در حال گسترش هستند و اگر به بازار آزاد جهانی متصل شویم بسیاری از مشکلاتمان در این خصوص حل خواهد شد، اما نباید این نکته را فراموش کنیم که داروهای ایرانی در روزگار فعلی کیفیت قابل قبولی دارند و پزشکان ما نیز با توجه به هزینه و پوشش بیمه‌ای داروهای ایرانی را برای بیمار خود ترجیح می‌دهند، مگر آنکه علت به خصوصی وجود داشته باشد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم : سوء جريان هاي منطقه آزاد قشم شرم آور است/ کشف چهارگوني چک وصول نشده! / مانوردريايي براي گرفتن وام

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم : سوء جريان هاي منطقه آزاد قشم شرم آور است/ کشف چهارگوني چک وصول نشده! / مانوردريايي براي گرفتن وام

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در شوراي اداري اين شهرستان، موضوعاتي را بيان کرد که خود او اصطلاح سوء جريان ها را براي اين موارد، مناسب دانست .
به گزارش ايرنا، شهريار مشيري با شرم آور خواندن سوء جريان هاي فراوان در اين منطقه اين جريان ها راغارت اموال ملت و دولت دانست وگفت:اگرمي دانستم که اوضاع سازمان منطقه آزاد قشم چنين است، هرگز اين مسئوليت را نمي پذيرفتم.
وي در اين نشست که بنا به اعلام مسوولان آگاه براي اولين بار شاهد حضور مديريت منطقه آزاد قشم در شوراي اداري در مقايسه با سنوات قبل بود، به مسائل دروني منطقه آزاد قشم پرداخت و گفت:باتوجه به ابعاد اين مسائل،موضوع را به مقامات قضايي ارجاع مي دهيم تابررسي و عدالت اجرا شود.
** مفاسداقتصادي / تروريست هاي اقتصادي
وي در اين جمع همچنين گفت: از ۲۰روز پيش که مسئوليت اين منطقه را پذيرفتم، به اتفاق يک تيم کارشناسي از تهران و بندرعباس شبانه روز داريم کار مي کنيم و مفاسد اقتصادي يکي پس از ديگري در اين منطقه کشف و برملا مي شود.
مشيري با اشاره به انبوه سازاني که در اين منطقه بدون کنترل نظام مهندسي و رعايت موازين فني شروع به ساخت مجتمع هاي عظيم کرده اند، افزود: اين افراد نه تنها يک ريال بابت پروانه شهرداري پرداخت نکرده اند بلکه زمين را نيز رايگان در اختيار گرفته اند.
مديرعامل منطقه آزاد قشم بيان کرد:متاسفانه بسياري از کساني که در قشم به عنوان سرمايه گذار وارد ساخت وسازها شدند در واقع دلال بودند و مصداق عيني تروريست اقتصادي هستند.
مشيري گلايه کرد که متاسفانه دستگاه هاي نظارتي در اين مدت در قشم کاري انجام ندادند و حقوق مردم قشم، استان هرمزگان و ايران در اين ميان پايمال شد.
** کشف چهارگوني چک وصول نشده
اين مقام به آنچه ساير فسادهاي اقتصادي در قشم ناميد، اشاره کرد و به نحوه اخذ تسهيلات کلان از بانک هاي منطقه آزاد قشم پرداخت و گفت: افرادي با گرفتن موافقت اصولي و برگ مبايعه نامه مبادرت به اخذ تسهيلات کلان کرده اند و تاکنون افزون بر چهار گوني چک وصول نشده در اين ارتباط کشف شده است.
** مانوردريايي براي گرفتن وام
رييس هيات مديره سازمان منطقه آزاد قشم به يک سناريو و صحنه سازي براي اخذ تسهيلات ميلياردي از بانک هاي منطقه آزاد قشم اشاره کرد و گفت: فردي براي خريدن شش فروند کشتي با يک بانک وارد مذاکره شدو با برگزاري مانور کشتي ها در دريا و قبولاندن تصويب گرفتن وام به کارشناس بانک، افزون بر ۵۰ميليون دلار تسهيلات گرفت ولي بعد ادعا کرد که کشتي ها دزديده شده است.
مشيري گفت:کشتي مگر دوچرخه است که به اين راحتي دزديده شود؟کارخانه هاي سازنده کشتي، سريال کشتي ها را دارند و درصورت سرقت يک کشتي،سريال آن اعلام مي شود، ولي هيچگونه گزارشي از سرقت اين شش فروند کشتي وجود ندارد.
** بي پولي منطقه/ فرود عقاب ها
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح وضعيت بودجه اي سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت و گفت: درحال حاضر در صندوق اين سازمان که يک هزار و ۲۰۰نفر پرسنل دارد، يک ريال پول موجود نيست، در حالي که هزينه ماهانه اين سازمان افزون بر ۲۰۰ميليارد ريال بوده است.
به گفته وي درحالي که سالانه ميلياردها تومان زمين در اين منطقه فروخته مي شده است، در گذشته عوامل سازمان مانند عقاب بر بالاي سر روستايي بدبخت فرود مي آمدند که چرا دواتاق در کنار خانه اش براي دامادش، خارج از ضوابط ساخته است.
** بخشش و دهش
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:اين منطقه زميني به متراژ۱۰هزارمترمربع در يکي از مناطق مرفه نشين تهران داشته که براي ساختن مهمانسراي ويژه (رزيدانس) تغيير کاربري داده شد ولي اقدامي صورت نگرفت تا اين اواخر که دو ماه مانده به پايان دولت دهم،به مبلغ ۶۶ميليارد ريال فروخته شد درحالي که طبق اظهارات بنگاه هاي مسکن آن منطقه، قيمت اين زمين افزون بر ۶۰۰ ميليارد ريال بوده است.
وي همچنين از بخشيده شدن يک ساختمان چهار طبقه همراه با ۱۰۰ميليارد ريال به يکي از افراد که سابقا داراي مقام در مناطق آزاد بوده از سوي منطقه آزاد قشم سخن گفت.
مشيري گفت: من نمي دانم نگاه به آينده داشته باشم يا به اين گذشته سرتاسر مساله دار بپردازم؟
وي با ذکر اين مطلب که به ياري خدا و با همت مردم و همه ساکنان با شرف و عزت مدار جزيره قشم اين منطقه آباد خواهد شد، گفت: اولويت مديريت جديد منطقه آزاد قشم اتمام عمليات ساخت بيمارستان ۲۰ سال بلاتکليف و آغاز بهره برداري از آن است و اولويت بعدي آن رونق بخشيدن به کسب وکار مردم و تامين معاش آنهاست.
به گفته وي سياست جديد منطقه آزاد قشم سپردن کارهاي مردم به خود مردم و نهادهاي برآمده از راي آنها مانند شوراها و شهرداري هاست و از اين به بعد منطقه آزاد تنها در امور زيربنايي که طبق قانون موظف به اجراي آنهاست، حضور خواهد داشت.

۳۰ میلیون نفر در جهان بردگی می‌کنند

۳۰ میلیون نفر در جهان بردگی می‌کنند»
رادیو فردا : تحقیقات یک گروه مدافع حقوق بشر نشان می‌دهد در سراسر جهان حدود ۳۰ میلیون نفر در بردگی به‌سرمی‌برند که تنها نیمی از این تعداد مربوط به کشور هند است.

بر اساس گزارش گروه مدافع حقوق بشر «واک فری» (Walk Free) که در استرالیا مستقر است، نمونه‌هایی از برده‌داری در ۱۶۲ کشور جهان دیده می‌شود که از بردگی جنسی تا کار فیزیکی اجباری را شامل می‌شود.

این گزارش که روز پنج‌شنبه، ۲۵ مهر منتشر شد، می‌گوید خیلی از کسانی که به بردگی گرفتار آمده‌اند، قربانیان بدهی‌های مالی هستند اما برخی از آنان نیز اساسا در شرایط بردگی و اسارت به دنیا آمده‌اند.

در همین زمینه پرفسور کوین بیلز، پژوهشگر و مولف این گزارش به بخش تاجیک رادیو اروپای آزاد / رادیو لیبرتی گفت: «۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سراسر جهان در بردگی به‌سرمی‌برند که دانستن آن حائز اهمیت است. در حقیقت، برای حل این مسئله لازم است که باید بدانیم چه تعداد آدم، کجا به بردگی گرفتار آمده‌اند.»

وی در ادامه افزود: «ما این ماجرا را یک بیماری می‌پنداریم، چنان‌چه در مورد یک بیماری شما ناگزیر از تحقیقات پزشکی هستید تا ابعاد و عوامل مسئله را دریباید تا بتوانید اقدامات درستی برای مهار بیماری انجام دهید.»

این گزارش می‌گوید که تنها در کشور روسیه حدود ۵۱۶ هزار نفر در شرایط بردگی زندگی می‌کنند، اما روسیه هم کشور مقصد برای برده‌ها محسوب می‌شود و هم این که خود آن به‌طور مستقل منشا چنین مسئله‌ای است.

پرفسور بیلز هم دراین‌باره چنین توضیح می‌دهد: «می‌دانیم که قاچاق انسان هم از کشورهای دیگر به روسیه انجام می‌شود و هم عکس آن صادق است. از برخی جهات هم به نظر می‌رسد که بیشتر قاچاق مردان از کشورهایی مانند مولداوی، ازبکستان و قزاقستان به روسیه رواج دارد که در اموری مانند ساختمان‌سازی و کشاورزی به کار گرفته می‌شوند.»

به گفته او، آن‌چه زمینه را برای بردگی انسان‌ها در روسیه فراهم می‌آورد، مانند دیگر کشورها تفاوت‌های ملی و نژادی می‌تواند باشد به این معنا آدم‌هایی که متفاوتند یا روس نیستند، بیشتر خطر بهره‌برداری از آنان وجود دارد.

اما جز روسیه، بردگی در کشور چین نیز رواج گسترده‌ای دارد، جایی که حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار برده زندگی می‌کنند و از این نظر کشور چین پس از هند در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

رتبه سوم نیز از آن پاکستان است که دو میلیون و ۱۰۰ هزار مورد برده‌داری در آن گزارش شده است. ایران در رتبه صد و سوم جای گرفته است.

در عین حال این گزارش می‌گوید که در برخی کشورها نظیر ازبکستان «برده‌داری دولتی» نیز وجود دارد به این شکل که حکومت آن مردم را وادار به انجام کارهایی می‌کند که اگر از انجام آن طفره بروند با مجازات‌هایی مواجه خواهند شد.

گرچه ازبکستان این مسئله را برده‌داری نمی‌داند و از آن به عنوان خدمت به کشور نام می‌برد، اما پرفسور بیلز می‌گوید که اگر تاریخ استعمار در جایی مانند آفریقا را مطالعه کنید متوجه می‌شوید مردم محلی آن مناطق با زور مجبور به انجام کارهایی می‌شدند که از آن به عنوان خدمت به کشور یاد می‌شد. 

فراخوان گزارشگران: آدانا , جهنمی مرگ آور برای پناهجویان

فراخوان گزارشگران: آدانا , جهنمی مرگ آور برای پناهجویان


نامه اعتراضی فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی به یو ان ترکیه:
فاجعه ای انسانی برای پناهجویان ایرانی و افغانی در شهر آدانا در جریان است. روند کند رسیدگی به پرونده پناهجویان ایرانی و سالهای انتظار برای مصاحبه و انتقال به کشور سوم, شرایطی تاسف بار و دهشتناک بجای گذاشته است. نبود امکانات ضروری انسانی, افسردگی, بیماری های جسمی, خودکشی, تن فروشی , اعتیاد و نابودی بسیاری از پناهجویان آزاده  را بکام خود کشانده و یا در انتظار نشسته است. از دیرباز کشور ترکیه مکانی نا امن و پر خطر برای این پناهجویان بوده است. از سوی دیگر جمهوری اسلامی همواره درصدد جاسوسی و ترور دگر اندیشان و فعالین سیاسی مخالف خود در کشورهای همسایه و در میان پناهجویان از جمله شهرهای محل تجمع آنان بوده است. مرگ مشکوک و مشابه دو جوان ایرانی که اخیرا تحت عنوان خودکشی اعلام شده است, تردیدهائی را دامن زده و موجب نگرانی عمیق ماست.
مرگ مشکوک و مشابه دو پناهجوی ایرانی و پیدا شدن اجساد آنها در کانال رودخانه شهر آدانا شبهی از ترس و هراس و ناامنی بر زندگی پر مشقت و دشوار پناهجویان ایرانی و افغانی گسترده است. هم از اینرو ما فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی خواستار رسیدگی به وضعیت پناهجویان در شهر آدانا و تسریع رسیدگی به پرونده پناهندگی آنان هستیم.
همچنین خواستار تحقیقات گسترده تری در مورد مرگ مشکوک پناهجویان از جمله علی موسوی 24 ساله که مدت چند ماهی بعد از انتخابات ریاست جمهوری در اوین زندانی بوده و نزدیک یکسال و نیم پیش از یو ان ترکیه تقاضای پناهندگی کرده است, می باشیم. جسد او چند روز پیش و بطور مشابه در سد رودخانه شهر آدانا پیدا شد و تردیدهای بسیاری را برانگیخته است.
از کنار این فجایع خاموش بی صدا و اعتراض نگذریم.
گزارشگران
17.10.2013

آدرس برای جمع آوری اعتراضات و اسامی


آدرس فیس بوک علی موسوی


اسامی فعالین سیاسی اجتماعی و فرهنگی:

آمادور نویدی – وبلاگنویس – فعال سیاسی
امیر میرزائیان - زندانی سیاسی سابق وفعال سیاسی
امین بیات – فعال سیاسی
آزاده باقر زاده - فعال سیاسی
آرش کمانگر – فعال سیاسی و رسانه ای
آزاده دراه – فعال سیاسی
ابراهیم شیری – مترجم و فعال سیاسی
ابراهیم آوخ – فعال سیاسی و رسانه ای
اردوان زیبرم - زندانی سیاسی سابق وفعال سیاسی
احسان تیموری - فعال سیاسی
بهنام چنگائی – فعال سیاسی
بهرام رحمانی – نویسنده و روزنامه نگار
بنان یحیی نیا
بهزاد کریمی – فعال سیاسی
بهرام چوبینه - نویسنده
بهروز سورن – فعال سیاسی – زندانی سیاسی سابق
پروین ریاحی – فعال سیاسی
    پرویز مختاری -  فعال سیاسی و حقوق بشری و زندانی سیاسی سابق
پیروز زورچنگ – فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق
پیام پرتوی – مترجم و فعال سیاسی
پروانه قاسمی – فعال جنبش زنان
پروین اشرفی - فعال سیاسی
پرویز میر مکری - شاعر
جمشید صفاپور – فعال سیاسی
جابر کلیبی – فعال سیاسی
ح ریاحی – فعال سیاسی – زندانی سیاسی سابق
حسین نقی پور – فعال سیاسی و رسانه ای
حسن نایب هاشم – فعال حقوق بشر
رامین شوکتی - استاد دانشگاه سن آنتونیو
رضا بی شتاب – شاعر
رسول شوکتی – فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق
عاطفه اقبال – فعال سیاسی
عباس مظاهری – فعال سیاسی و زندانی سیاسی سابق
غفور عباس نژاد
غلام عسگری - فعال کارگری درتبعید
سعید نوروزبیکی - فعال سیاسی
سیامک مؤیدزاده - فعال کارگری
سوسن شهبازی – فعال کارگری
سیمین دبیری - فعال سیاسی
سعید آرمان -  دبیر سازمان سراسری پناهندگان ایرانی بیمرز
شکوه میرزادگی – فعال سیاسی اجتماعی
شاهین انزلی – فعال مدنی
صفار ساعد - فعال سیاسی
فرهاد فردا - فعال سیاسی- آلمان
فریبا راد – فعال سیاسی
فرهنگ قاسمی – نویسنده و فعال سیاسی
کورش عرفانی – فعال سیاسی
لیلا جدیدی – فعال سیاسی
مرتضی صادقی – فعال سیاسی
مجید مشیدی – فعال سیاسی
مریم مدرس – فعال سیاسی
محمد امیرانی – فعال سیاسی
مهرداد غیاثی – فعال سیاسی
مینو همیلی فعال سیاسی پناهندگی
مهری زند – فعال جنبش زنان
مهناز قزلو – زندانی سیاسی سابق
محمود خادمی – فعال سیاسی – زندانی سیاسی سابق
مینا زرین – زندانی سیاسی سابق – فعال جنبش زنان
ندا نوآور – فعال سیاسی
نسیم صداقت - زندانی سیاسی سابق وفعال سیاسی
یوسف عزیزی بنی طرف - نویسنده



نهادها :
کمیته دفاع از آزادی و برابری در ایران – وین
اینفو ایران
کانون دمکراتیک پناهندگان – سوئیس
انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران/ هامبورگ
کانون فرهنگی بامداد - استکهلم
رادیو آوا بخش فارسی رادیو فلورا آلمان


رسانه ها:

سایت آزادی بیان

سایت لجور
شاهین شهر-اندیشه های(سیاسی) نوین و مترقی
وبلاگ اشتراک
سایت مجید مشیدی
سایت کورش عرفانی
وبلاگ مهناز قزلو

بازآفرینی واقعیت ها
البرز ما
سایت محمود خادمی
وبلاگ مینا زرین
وبلاگ رضا بی شتاب
سایت پروانه قاسمی و جابر کلیبی
وبلاگ آهنگر
وبلاگ گزارشگران
سایت گزارشگران