نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ بهمن ۲۵, شنبه

بیش از ۶ میلون نفر در کشور تحت تاثیر مواد مخدر قرار دارند

747935.jpg
آمارهانشان می دهد بیش از ۶۰ درصد جرائم مرتبط با موادمخدر و بیش از ۶ میلون نفر در کشور تحت تاثیر مواد مخدر قرار دارند و روزانه ۸ نفر در اثر مواد مخدر جان خود را از دست داده و ۷۰ نفر نیز معتاد می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای رسمی نشان می دهد که در حال حاضر کشور ما یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد دارد و سالانه بیش از ۵۰۰ تن مواد مخدر مصرف می شود که البته آمارهای غیر رسمی رقمی بیش از این را نشان می دهد. همچنین طی ۵ سال گذشته روزانه ۷۰ نفر معتاد به جمعیت معتادان کشور اضافه شده و بر اساس تحقیقات انجام شده مواد مخدر به تنهایی بین ۶۳ تا ۶۵ درصد از جرائم و دستگیری ها را به شکل مستقیم و غیر مستقیم به خود اختصاص داده است.
در گزارشی که توسط معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با کمک کارشناسان این حوزه در سال جاری در مورد مواد مخدر و جرائم در ارتباط با آن انجام شده بیانگر این است که مصرف مواد صنعتی از نیم درصد در سال ۸۴ به ۲۶ درصد در سال گذشته رسیده است. از سوی دیگر سن اعتیاد نیز کاهش یافته و زنان در معرض آسیب بیشتری قرار گرفته اند و همچنین معضلات بهداشتی اعتیاد به ویژه ابتلا به ایدز نیز نگران کننده است.
افزایش ۱۵ درصدی مرگ زنان در اثر مصرف مواد مخدر
کارشناسان امور اجتماعی و آسیب شناسان معتقدند که سوء مصرف مواد مخدر در کانون آسیب های اجتماعی کشور قرار دارد بنابراین باید برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مهار اعتیاد در اولویت قرار گیرد.
تحقیقات نشان می دهد که روزانه تقریبا ۸ نفر بر اساس مصرف مخدر جان خود را از دست داده اند، همچنین افزایش ۱۵ درصدی مرگ و میر زنان نیز بر اثر سوء مصرف مواد نسبت به سال ۹۱ در آمار مشهود است و از سوی دیگر رشد بیش از ۲۵ درصدی مصرف شیشه نیز در سال ۹۲ مشاهده شده است.
روزبه کردونی مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به تحقیق انجام شده در مورد اعتیاد اشاره کرد و به خبرنگار مهر گفت: آمارهای اعلام شده در گزارش در سال ۹۲ جمع آوری و نهایی شده و هنوز آمار سال ۹۳ جمع بندی نهایی نشده است.
کاهش سن اعتیاد در کشور
وی به کاهش سن اعتیاد نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میانگین سن معتادان به حدود ۲۰ سال رسیده یعنی از حدود ۲۳.۵ در سال های گذشته به ۲۰ سال کاهش یافته است.
کردونی افزود: در گزارش جمع آوری شده عدم وجود سیاست گذاری مشخص در حوزه حمایتی و آسیب های اجتماعی، نداشتن متولی مشخص در حوزه آسیب های اجتماعی، رویکرد صرف سیاسی، امنیتی، قضایی و انتظامی به مسائل در حوزه آسیب ها و جدی گرفته نشدن امور اجتماعی به ویژه آسیب ها، عدم ارزیابی مستمر طرح ها و برنامه های اجتماعی، توجه به آسیب دیدگان به جای توجه به آسیب ها، عدم ایجاد هماهنگی کامل بین سازمان های ارائه کننده خدمات در زمینه حمایتی و آسیب، فقدان برنامه ای جامع در زمینه آسیب های اجتماعی کشور، عدم توجه کافی به برنامه های اجتماع محور منطقه ای و محلی و غیره از جمله موارد و مشکلاتی است که درخصوص بحث آسیب ها در کشور با آنها مواجه هستیم.
به منظور مدیریت صحیح و برنامه ریزی برای مبارزه و کنترل مواد مخدر در کشور داشتن آمارهای درست و واقع بینانه شرط اصلی است اما متاسفانه این چالش در کشور طی سال های گذشته وجود داشته و تاکنون نیز رفع نشده است و براساس اطلاعات به دست آمده از سال ۸۳ تا ۹۰ ارقام متفاوتی برای مصرف کنندگان منظم مواد مخدر عنوان شده که هر کدام با دیگری تفاوت دارد و فقر اطلاعات در این حوزه یک معضل جدی و مقدم بر اعتیاد تبدیل شده است.
روزانه ۷۰ نفر به آمار معتادان اضافه می شود
طبق آمار رسمی اعلام شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد معتادان در سال ۸۶ یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده این در حالی است که در دی ماه ۹۱ تعداد این افراد یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر اعلام کرده اند و چنانچه همین آمار مبنا قرار گیرد باید گفت که طی این سال ها به طور متوسط روزانه ۷۰ نفر به آمار معتادان کشور افزوده شده است.
مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد آمار مصرف مواد مخدر در جامعه جهانی نیز گفت: طبق گزارش بدست آمده، آمارهای جهانی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل نشان می دهد مصرف تریاک در ایران ۴۵۰ تن معادل ۴۲ درصد مصرف جهانی است و ۱۳ درصد از مصرف کنندگان جهانی تریاک در ایران قرار دارند و بعد از ایران کشورهای اروپایی به جز ترکیه و روسیه با ۹۵ تن، پاکستان و افغانستان با ۸۰ تن، جنوب شرق آسیا با ۷۵ تن، هند با ۶۷ تن، افریقا با۶۰ و روسیه با ۵۸ تن در رتبه های بعدی مصرف مواد مخدر قرار دارند.
مصرف روزانه ۱.۵ تنی مواد مخدر توسط معتادان
گزارش های رسمی بیانگر این است که مصرف سالیانه انواع مواد ۵۰۰ تن است به طوری که می توان گفت معتادان کشور روزانه یک و نیم تن مواد مخدر مصرف می کنند.
براساس گزارش جمع آوری شده استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب با ۴۰ هزار و ۲۴۶ نفر، ۲۵ هزار و ۸۱۶ نفر، ۱۸ هزار و ۹۶۷ نفر بیشترین دستگیر شدگان در کشور داشتند. همچنین درخصوص قاچاقچیان دستگیر شده نیز استان های تهران، خراسان جنوبی و خراسان رضوی با دو هزار و ۱۵۰ نفر، یک هزار و ۵۱۲ نفر و یک هزار ۴۲۵ نفر سه استان اصلی در این حوزه بوده اند.
همچنین بیشترین توزیع کنندگان دستگیر شده به ترتیب در استان های البرز به ۱۱ هزار و ۹۱۷ نفر، تهران ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر و خراسان رضوی با ۶ هزار و ۷۰۸ نفر بودند.
آمار دستگیر شدگان معتاد و مصرف کننده مواد مخدر نشان می دهد که استان تهران با ۱۳ هزار و ۹۵۵ نفر، اصفهان با ۶ هزار و ۱۲۲ نفر و آذربایجان شرقی با ۴ هزار و ۴۳۴ نفر بالاترین آمار دستگیر شده در این حوزه را داشته اند.
کاهش چشمگیر دستگیری قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر
بر اساس گزارش معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموع ۱۶ میلیون نفری که در طی سه دهه گذشته دستگیر شدند ۴۴ درصد مستقیما مربوط به جرایم مواد مخدر و حدود ۱۹ درصد نیز به طور غیر مستقیم با پدیده اعتیاد و مواد مخدر مرتبط بودند.
آمار سال ۹۱ نشان می دهد که از مجموع بیش از ۲۳۰ هزار دستگیر شده ۵.۲ درصد قاچاقچی، ۲۶.۱ درصد توزیع کننده، ۱۰.۵ درصد حمل کننده، ۴۱.۹ درصد نگهدارنده و ۱۵.۱ درصد معتاد مصرف کننده مواد مخدر بوده اند که ۱.۳ درصد آن را اتباع بیگانه تشکیل داده است.
بررسی و مقایسه این آمارها نشان می دهد که نسبت به سال ۸۷ آمار قاچاقچیان دستگیر شده ۲۵ درصد کاهش، توزیع کنندگان دستگیر شده ۳۲ درصد کاهش، حمل کنندگان ۲۸ درصد کاهش و نگهدارندگان دستگیر شده نیز ۲۷ درصد افزایش داشته است.
ارتبط مستقیم حاشیه نشینی و مواد مخدر
تحقیقات نشان می دهد در برخی از مناطق حاشیه ای تا بیش از ۴۰ درصد از ساکنان زیر خط فقر مطلق هستند. از سوی دیگر استان های دارای بیشترین حاشیه نشینی مانند البرز، خراسان رضوی، همدان، خوزستان، هرمزگان و اطراف تهران هستند که می توان احتمال داد یک رابطه منطقی میان استان های دارای بیشترین مسئله حاشیه نشینی و استان های دارای بیشترین دستگیر شدگان مرتبط با مواد مخدر وجود دارد.
کارشناسان معتقدند با توجه به موارد عنوان شده راهبرد اصلی برای کنترل و کاهش مصرف مواد مخدر، تمرکز بر انجام فعالیت های فقرزدایی و توانمند سازی و همچنین حمایت های اجتماعی از گروه های محروم در سکونتگاه های غیر رسمی است.
تغییر الگوی مصرف مواد مخدر ایرانیان
مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر به عنوان یک چالش مهم اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در مصرف مواد مخدر طی سالیان اخیر رخ داده تغییر الگوی مصرف بوده به طوری که گزارشات نشان می دهد آمار کشف کارگاه های تولید کننده شیشه نسبت به سال ۸۶، ۲۸۰ درصد رشد داشته است و مصرف نیم درصد مواد صنعتی نیز از سال ۸۴ به ۲۶ درصد در سال ۹۲ رسیده است و همچنین براساس گزارش سازمان ملل ایران به عنوان یکی از ۵ کشور اول مصرف کننده مخدر صنعتی شیشه شناخته شده است.
از سوی دیگر در طول سال های ۸۴ و ۸۵ بیش از ۹۸ درصد مواد مخدر صنعتی وارداتی بوده اما اکنون اکثر مواد مخدر صنعتی در کشور تولیدی است و توسط قاچاقچیان صادر می شود. همچنین در سال ۸۶ تریاک، کراک، هروئین، شیره تریاک، شیشه، حشیش و کوکائین مهمترین مواد مصرفی معتادان بوده در حالی که در سال گذشته مصرف مواد به ترتیب به تریاک، شیشه، کراک، هروئین، حشیش و کوکائین تغییر یافته است.
کردونی در مورد مصرف مواد مخدر در بین کودکان خیابانی نیز گفت: تحقیقات انجام شده در این گزارش نشان می دهد کودکان خیابانی در مقایسه با افراد دیگر مصرف الکل بالاتری دارند و مواد مصرفی در آنها نیز احتمالا بالاتر از جمعیت زیر ۱۸ سال است به طوری که در گزارش به دست آمده ۱۷.۳ درصد کودکان خیابانی حداقل یک بار در عمر مصرف الکل داشته و ۷ درصد کودکان خیابانی حداقل یک بار مصرف یکی از مواد مخدر را تجربه کرده اند.
وی همچنین در مورد کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر نیز گفت: براساس گزارش بدست آمده سن شروع مصرف مواد تا سال ۸۶ از ثبات معناداری بین ۲۳ تا ۲۴ برخوردار بوده است اما طرح ملی شیوع شناسی مواد مشخص می کند که طی مدت ۶ سال سن مصرف از ۲۴ به ۲۱ رسیده یعنی ۳ سال کاهش داشته است و این خود نگران کننده است.
افزایش تعداد زنان معتاد
گزارش های رسمی بیانگر این است که تعداد زنان معتاد بین سال های ۸۶ تا ۹۲، ۷۳ درصد افزایش داشته است و مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اعلام کردند تعداد زنانی که در اثر سوء مصرف مواد جان خود را از دست دادند سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۱۵ درصد رشد داشته است و از سوی دیگر بیشترین زنان معتاد در رده سنی ۲۰ تا ۳۶ سال هستند که اغلب آنها از مواد مخدر تریاک، شیشه، الکل و کراک استفاده می کنند و همچنین از هفت هزار و ۳۷۷ زن زندانی در کشور ۶۰ درصد آنها به دلایل مرتبط با جرایم اعتیاد و مواد مخدر به زندان راه پیدا کرده اند که بیشتر آنها خود نیز از این مواد استفاده می کردند.
برخی آمارهای موجود در مورد مواد مخدر نشان می دهد که ۷۵ درصد معتادان کشور بالای دیپلم بوده و ۶۳ درصد معتادان ایرانی متاهل هستند و از سوی دیگر عامل ۵۰ درصد طلاق ها و ۲۰ درصد قتل هاست.
کاهش و کنترل اعتیاد در برنامه وزارت رفاه
مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان به راهکارهای مبارزه با مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر الگوی مصرف مواد به سمت صنعتی و شیمیایی در میان اقشار جوان به ویژه دختران و زنان باید با مدیریت مصرف از طریق داروهای ارزان قیمت و در زمانبندی مشخص این پدیده را مهار کرد و همچنین مسئولان و برنامه ریزان با هماهنگی میان دستگاه ها و همچنین استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در عرصه سیاست گذاری و اجرای برنامه های درست اقدام کنند.
به گفته وی، معاونت رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستها و برنامه ها و اقدام ملی و منطقه ای برای کاهش و کنترل اعتیاد را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند نسبت به مهار اعتیاد در میان اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان اقدامات لازم را به عمل آورد.

در هر حال کارشناسان معتقدند با توجه به عواملی مانند کاهش سن اعتیاد، تغییر الگوی سوءمصرف و استفاده از موادمخدر صنعتی در میان جوانان، افزایش تعداد معتادان زن و همچنین استفاده از موادمخدر در میان کودکان خیابانی و... باید مسئولان و مدیران دستگاه های ذیربط در ارتباط با کاهش سوءمصرف موادمخدر و جلوگیری از توزیع آن اقدامات و برنامه ریزیهای لازم را انجام دهند تا شاید بتوان این آسیب اجتماعی و جرائم مرتبط با آن را در جامعه کاهش داد.
تصویر

تجمع اعتراضی دوباره مردم در اهواز 

1
2
3هوای تازه: ده ها تن از مردم اهواز در اعتراض به آلودگي هوا، انحراف آب کارون و خشکاندن تالاب هور العظیم، برای دومین بار در مقابل استانداري این شهر تجمع كردند.
تصاویر دریافتی از اهواز حاکی از آن است که معترضان از ساعات اولیه صبح روز شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳، با در دست داشتن پلاکارهایی نظیر «نفت را بردید، آب را بردید، خاک را گذاشتید»، اقدام به تجمع در مقابل استانداری اهواز کردند.
14 février 2015
Article en PDF : Enregistrer au format PDF

La République Bolivarienne du Venezuela est à nouveau la cible d’attaques contre sa souveraineté et son indépendance. Quelle surprise ! Une petite frange minoritaire de l’armée, financée et soutenue par l’opposition vénézuélienne et le gouvernement des Etats-Unis, est à l’origine de cette nouvelle tentative de coup d’Etat.



Investig’Action et plusieurs autres médias alternatifs le disent depuis toujours : il ne faut jamais faire confiance à l’impérialisme, jamais !

Avec l’arrivée au pouvoir de Chavez en 1999, le Venezuela a pris un double chemin qui déplait aux élites de Washington : une transition vers un modèle socialiste de société et un rapprochement avec Cuba et le Nicaragua, inaugurant ainsi une vague progressiste en boule de neige à laquelle on assiste aujourd’hui dans le continent latino-américain. Un chemin inacceptable pour les élites du capitalisme pour des raisons simples. Le Venezuela est un pays qui joue, d’un point de vue stratégique et géopolitique, un rôle tout simplement primordial. Il possède parmi les plus grandes réserves de pétrole au niveau mondial, il est le fer de lance de l’ALBA (l’alliance des pays progressistes du continent) et il est en train de tisser des liens importants avec toute une série de pays émergents qui s’opposent à la toute-puissance occidentale dans le jeu des relations internationales (l’Iran, la Syrie, les BRICS et peu à peu avec la Grèce de Syriza).

Déjà en 2002, l’opposition vénézuélienne et la CIA (avec l’appui inconditionnel de tous les organes d’information dominants), organisent un plan pour renverser le gouvernement de Chavez. Mais c’est le grand échec ! Le peuple se soulève dans les rues et parvient à restaurer la démocratie et remettre son président au pouvoir. En 2003 et 2004, les attaques contre le Venezuela débouchent par une première guerre économique qui se caractérise par une paralysie du secteur pétrolier. Les travailleurs de l’entreprise nationale PVDSA furent payés pour arrêter le travail et ainsi installer un climat de chaos dans le pays. En mars 2014, l’opposition repart à l’attaque avec une vague de manifestations violentes sous-couvert de lutte pacifique pour la démocratie. Mais surtout, ces dernières années ont été marquées par une intensification de la guerre économique contre le Venezuela : spéculation sur les prix des denrées alimentaires, sanctions économiques, provocation délibérée de pénuries dans les supermarchés et, plus récemment, la baisse des prix du pétrole décidée par les Etats-Unis conjointement avec son allié saoudien, dans l’intention de frapper avec vigueur l’économie du pays (mais aussi d’autres pays ennemis dépendants de la rente pétrolière, comme l’Iran, la Russie ou l’Equateur).

Enième tentative de coup d’Etat

Aujourd’hui, une nouvelle menace frappe à la porte du Venezuela. Encore une fois néanmoins, le gouvernement bolivarien a pu démontrer au monde qu’il est capable de défendre l’intégrité et la démocratie de son pays, même dans un contexte politique et économique défavorable.

Cette fois, la tentative du coup de force s’est faite à travers d’un groupe d’officiers de l’Aviation Militaire (1). Le plan avait pour objectif de bombarder dans un premier temps des organes stratégiques, comme le siège de la chaîne de télévision Telesur, le siège du Ministère de la Défense et des autres bâtiments gouvernementaux, affirment les journalistes de Telesur après que ces derniers aient trouvés des preuves qui attestent de la tentative de coup d’état (2). Le plan prévoyait qu’après les bombardements, la nouvelle junte au pouvoir annoncerait l’activation du « Programme de Gouvernement de Transition » (3). Face à l’action terroriste de ce groupe d’officiers à la solde de Washington et de l’élite anti-chaviste de Miami, l’immense majorité de l’armée vénézuélienne est restée fidèle au gouvernement, en lançant l’alarme ce qui permit de neutraliser rapidement le plan de déstabilisation. Il est intéressant de souligner, mais guère étonnant, que le plan prévoyait qu’en cas d’échec, les officiers quitteraient le sol vénézuélien pour s’enfuir aux Etats-Unis où ils auraient bénéficié de l’asile politique (4).

Le ministre de la défense, Vladimir Padrino Lopez, a accusé ces secteurs apatrides de s’attaquer à la démocratie et à la paix sociale. Il a notamment déclaré « qu’un pays ne se construit pas avec la violence et le ressentiment mais avec la justice, la coopération et l’entente ». Avant d’assurer « l’appui inconditionnel et la loyauté absolue de l’armée envers le président Nicolas Maduro » (5).

Les officiers responsables de la tentative de coup d’état au Venezuela

Nous sommes Telesur

Le plan de l’opposition vénézuélienne pour renverser le président Nicolas Maduro passait également par le bombardement de la chaîne d’information publique et internationale Telesur.

Véritable pilier de la révolution bolivarienne, Telesur est née il y a maintenant 10 ans grâce au président Hugo Chavez ainsi qu’à l’Argentine, l’Uruguay et Cuba. Telesur est LA chaîne de référence pour les opprimés du continent latino-américain. Celle qui couvre en permanence les mouvements sociaux, celle qui donne la parole à ceux que l’histoire officielle avait volontairement occulté, tel que les indigènes et les pauvres, celle qui démonte scrupuleusement les médias-mensonges, celle qui enfin promeut l’intégration latino-américaine et rejette toute forme d’impérialisme. Elle se veut être une source d’information alternative quant à l’actualité du continent latino-américain et ainsi donner une autre image que celle que véhiculent les médias dominants occidentaux sur l’expérience vénézuélienne, bolivienne, équatorienne ou argentine.



Mais Telesur n’est pas seulement la chaîne qui défend les expériences démocratiques en Amérique Latine. Son combat est en effet planétaire. La chaîne couvre les événements du monde entier en donnant une toute autre image de la réalité. Sa lutte pour la justice et la dignité l’a amené à soutenir le peuple palestinien dans son combat contre l’occupation israélienne. Elle a également défendu la paix en Libye, en Syrie, pendant que la majorité des médias dominants soutenaient l’intervention occidentale. Ou encore, en transmettant une information bien différente de la réalité ukrainienne, rompant ainsi avec la vision binaire et manichéenne des TF1, RTBF ou encore Le Monde. Ainsi, ce combat courageux que mène Telesur dans un paysage médiatique latino-américain largement dominée par les médias privés, lui vaut d’être énormément soutenu par les présidents insoumis du sous-continent. Mais dans le même temps, la chaîne souffre d’attaques répétées de la part de l’opposition vénézuélienne à Caracas, lieu de son siège. Comme l’an dernier, lorsque les étudiants et l’opposition d’extrême droite emmenée par la députée Maria Corina Machado et le leader fasciste Léopoldo Lopez tentèrent de renverser le président Maduro en créant un climat de violence et de chaos dans le pays. Les conspirateurs s’attaquèrent ainsi violemment au siège de Telesur en détruisant une partie des locaux de la chaîne et menaçant ses journalistes. Ce déchaînement de violence à l’encontre de ce média montre à quel point l’information, et plus généralement les médias, ont pris une place capitale au 21ème siècle.

S’attaquer à Telesur, c’est s’attaquer au pluralisme, à la démocratie, à la liberté d’information. Faire taire Telesur, la détruire, c’est une étape essentielle pour l’opposition dans son objectif de conquête du pouvoir. En finir avec cette dernière, c’est ainsi en finir avec la révolution bolivarienne. En finir avec la révolution citoyenne en Équateur. En finir avec le réveil bolivien d’Evo Morales. teleSur est un produit de la résurrection du continent latino-américain. Elle est le symbole de cette nouvelle Amérique Latine.

De leur coté, les médias dominants européens et nord-américains n’ont que faire des attaques répétées contre la chaîne et en définitive des attaques contre la liberté d’expression et le pluralisme démocratique. Ils ne se soucient guère des violences perpétrées contre les journalistes de la chaîne. Ils se foutent royalement que des opposants au président Maduro usent de tous les stratagèmes pour faire taire ce média dissident. Pire, nos élites occidentales soutiennent les agissements violents et non démocratiques de l’opposition vénézuélienne. Et puis, au lieu de soutenir leurs confrères de Telesur, la presse européenne et nord-américaine préfère plutôt dénoncer les violations des droits de l’homme et les attaques contre la liberté d’expression de la part de l’État vénézuélien. Comme ce rapport de 2014 publié par Reporters Sans Frontières (fondé rappelons-le par Robert Ménard, aujourd’hui maire de la ville Béziers grâce au soutien du Front National), repris aussitôt par tous les médias et qui place le Venezuela au 137ème rang des pays qui respectent le mieux la liberté de la presse. Un classement qui, bien évidemment, ne reflète en rien la réalité. Sinon, il faut nous expliquer comment un pays comme le Venezuela se place au 137ème rang alors que la majorité des médias sont privées, aux mains des plus grandes fortunes du pays ? Des médias qui ne cessent d’insulter, de calomnier l’ancien président Chavez et aujourd’hui le président Maduro. Ces mêmes médias qui ont activement participé au coup d’État d’avril 2002 contre le comandante Chavez.

Où sont nos chers médias « Charlie » ? Leur indignation contre les atteintes à la liberté d’expression a-t-elle disparu ?

Le collectif Investig’Action se solidarise entièrement avec le peuple et le gouvernement révolutionnaire du Venezuela face à ces nouvelles attaques contre la démocratie et la paix. De plus, nous souhaitons exprimer notre profond soutien à la chaîne d’information Telesur, victime une nouvelle fois de la haine de l’opposition d’extrême droite.

C’est pourquoi, nous proclamons haut et fort :

Nous sommes la révolution bolivarienne ! Nous sommes Telesur !

Source : Investig’Action

* Journalistes et membres du Collectif Investig’Action

Notes :

برهنگی برای سالمرگ فروغ فرخزاد

برهنگی
برای سالمرگ فروغ فرخزاد

گروه اسلامی/تروریستی داعش به تازگی یک ویدئو جدید منتشر کرده است که در آن یک زندانی که در اسارت آنها میباشد را به وسیله یک تفنگ شکاری با شلیک مستقیم به سر به قتل میرساند.

گروه اسلامی/تروریستی داعش به تازگی یک ویدئو جدید منتشر کرده است که در آن یک زندانی که در اسارت آنها میباشد را به وسیله یک تفنگ شکاری با شلیک مستقیم  به سر به قتل میرساند.
به گزارش  گروه ترجمه «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» (VOCIR) به نظر میرسد که این اسیر یک سرباز ارتش سوریه میباشد که به شیوه اعدامی های قبلی این گروه اسلامی/تروریستی لباس نارنجی بر تن دارد، شخصی قاتل که چهره خود را همانند دیگر جلادان این گروه پوشانده به زبان عربی رجز خوانی میکند و جزاء مخالفان را نزد خودشان  چیزی جز قتل نمیداند و پس از آن تفنگ شکاری که شخصی دیگر از پشت دوربین برایش پرتاب میکند در دست میگیرد و با شلیک مستقیم بر سر زندانی وی را به قتل میرساند.

شیوه اعدامی های قبلی این گروه اسلامی/تروریستی لباس نارنجی بر تن دارد، شخصی قاتل که چهره خود را همانند دیگر جلادان این گروه پوشانده به زبان عربی رجز خوانی میکند و جزاء مخالفان را نزد خودشان چیزی جز قتل نمیداند و پس از آن تفنگ شکاری که شخصی دیگر از پشت دوربین برایش پرتاب میکند در دست میگیرد و با شلیک مستقیم بر سر زندانی وی را به قتل میرساند. Share thi

گروه اسلامی/تروریستی داعش به تازگی یک ویدئو جدید منتشر کرده است که در آن یک زندانی که در اسارت آنها میباشد را به وسیله یک تفنگ شکاری با شلیک مستقیم  به سر به قتل میرساند.
به گزارش  گروه ترجمه «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» (VOCIR) به نظر میرسد که این اسیر یک سرباز ارتش سوریه میباشد که به شیوه اعدامی های قبلی این گروه اسلامی/تروریستی لباس نارنجی بر تن دارد، شخصی قاتل که چهره خود را همانند دیگر جلادان این گروه پوشانده به زبان عربی رجز خوانی میکند و جزاء مخالفان را نزد خودشان  چیزی جز قتل نمیداند و پس از آن تفنگ شکاری که شخصی دیگر از پشت دوربین برایش پرتاب میکند در دست میگیرد و با شلیک مستقیم بر سر زندانی وی را به قتل میرساند.