نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ خرداد ۱۲, چهارشنبه

ایران و فرانسه در زمان سفر حسن روحانی به پاریس چندین قرارداد اقتصادی بزرگ به امضا رساندند که ارزش آن بالغ بر 50 میلیارد دلار می شود


پیش از پرداختن به جشنواره مذکور،به چند خبر ذیل توجه کنید
ایران و فرانسه در زمان سفر حسن روحانی به پاریس چندین قرارداد اقتصادی بزرگ به امضا رساندند که ارزش آن بالغ بر 50 میلیارد دلار می شود
اعضای هیئت داوران شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن معرفی شدند
کتایون شهابی، تهیه کننده سینما، پس از لیلا حاتمی دومین زن ایرانی است که در هیئت داوران این جشنواره معتبر سینمایی حضور می‌یابد
فیلم"فروشنده" تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی، محصول مشترک ایران وفرانسه است که روز شنبه در جشنواره کن به نمایش عمومی درآمد
شهاب حسینی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن شد و اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده جایزه بهترین فیلم‌نامه را دریافت کرد
بنده هنر بدون تعهد را دو پول ارزش نمی گذارم. هنرمند هميشه بر قدرت است نه با قدرت، حالا اگر يکی می خواهد برود با قدرت باشد، بگذار برود خودش را با بند تنبان فلان رئيس جمهور دار بزند. اصلآ برايم مهم نيست نه زنده بودنش برايم مهم است نه مردنش. هنر که می تواند چيز مفيدی را زيباتر عرضه کند و به آن قدرت نفوذ بيشتری بدهد بايد از خنثی بودن شرم کند. فضيلت هنرمند است که در اين جهان بيمار به دنبال درمان باشد نه تسکين، به دنبال تفهيم باشد نه تزئين، طبيب غمخوار باشد نه دلقک بيعار. احمد شاملو
image
گر بدین سان زیست باید پَست
من چه بی شرمم اگرفانوسِ عمرم را به رسوایی نیآویزم
بر بلندِ کاجِ خشکِ کوچه بن بست

زنان تن فروش، فیلمِ مستندی از هنرمندانِ متعهد تهیه کننده : لیلا قبادی
کارگردان : مسلم منصوری
گر بدین سان زیست باید پاک
من چه ناپاکم اگرننشانم ازایمان خود چون کوه
یادگاری جاودانه بر ترازِ بی بقای خاک - شاملو


یادداشت لیلا قبادی در باره ی پخش فیلم نقاشی متحرک با عنوان نوروز از تلویزیون آرته (کانال مشترک آلمان،فرانسه)
"جالب است که حتا در انیمیشنی که به مناسبت "نوروز" در کشور"سکولار" فرانسه ساخته می شود باید یک زن "با حجاب" و یک ایرانی به نام " محمد" حضور داشته باشند مبادا که ژله اسلام به لرزه افتاده ومخاطبی فراموش کند ایران را آنطور که "غرب" می‌ پسندد ببیند: "ایران یک کشور مسلمان است که نباید و نمیتوان پسوند اسلام را از آن جدا کرد!"- حتا برای معرفی‌ جشن ملی نوروز که هیچ جور نمیشود لباس اسلامی بر تنش کرد
حال اینکه این غربی‌های "سکولار" چطور می توانند یک "کشور"-منطقه جغرافیأیی- را با نام "مسلمان" جا بیندازند و بگویند "کشور مسلمان" خودش طنزگریه آوری است
اما واقعیت تلخ آنست که تمامی این دودوزه بازی ها برای حفظ یک رژیم دزد اسلامی است که مبادا منافع سرشار پژو، توتال و سایر کمپانی‌های فرانسوی و غربی- که بازار ایران بهترین مارکت برای بنجلهایشان است- به خطر بیفتد.
به همین خاطر هم هر جا که سخنی از ایران در رسانه های غربی است بسیار حساب شده ازدادن کوچکترین امکانی به مخاطب برای حتا تصور سرنگونی حکومت (دشمن!) مورد علاقه کشورهای غربی; "جمهوری اسلامی ایران" و امکان قدرت گرفتن یک حکومت "سکولار "مردمی در آن کشور، جلوگیری می شود
و نهایت موضع گیرشان زیرکانه خلاصه می شود به بازتاب جنگ زرگری جناح‌های درون رژیم
واقعا که همدستی بیش از سه‌ دهه و حمایت کشورهای غربی از یک حکومت فاشیستی مذهبی‌ شرم آور است و هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد -منبع:
لینک این کار در یوتیوب
سینمای جمهوری اسلامی زیر ذره بین (در باره فیلمی با عنوان ناهید)
جاری کردن صیغه میان سنت و مدرنیسم!
نقد و نظر: امید بهرنگ
شدت ستم بر زنان، فقر جانکاه اکثریت مردم و بروز انواع و اقسام مصائب اجتماعی چنان در جامعه گسترش یافته که به سینمای رسمی ایران نیز راهیافته است. اما گویی برای اغلب سینماگران ایرانی، سینما وسیله ای برای تحمیق بیشتر مردم شده است. مسئله این نیست که آنان از ارائه راه حل عاجزند یا اجازه انجام چنین کاری را ندارند (و درنتیجه از سطح و بیان واقعیتهایی که همگان میدانند و حس میکنند فراتر نمیروند) بلکه زشتی و پلشتی در این است که آنها اسارت را به چالش نمیگیرندمسئله فقر مادی مردم نیست. مسئله فقر معنوی هنرمندانی است که به اشکال گوناگون به توجیه این فقر مادی می پردازند.
متن کامل را درلینک ذیل جستجوکنید
زد وبند جمهوری داعش اسلامی ایران و جشنواره کن و پیش بینی ما قبل از اعلام جوایز!
متن کامل را درلینک ذیل ملاحظه فرمائید
تکثیراز جهانگیر محبی  

“مارتین لوتر‌کینگ” آرزو دارم روزی این حقیقت واقعیت پیدا کند که همه‌ ی انسان‌ها برابرند.

“مارتین لوتر‌کینگ” آرزو دارم روزی این حقیقت واقعیت پیدا کند که همه‌ ی انسان‌ها برابرند.

image



قاصدان آزادی : زن سوری کنار اجساد کودکان از بمباران ایران و شبه‌نظامیان ...

تلاش پزشکان برای جلوگیری از ایست قلبی محمدصدیق کبودوند


محمدصدیق کبودوند
خبرگزاری هرانا – اولویت تمامی آزمایش‌ها و اقدامات پزشکان در مورد محمد صدیق کبودوند روزنامه نگار زندانی در بیست‌و‌پنجمین روز اعتصاب غذا بر جلوگیری از «ایست قلبی» وی به دلیل شدت کاهش پتاسیم خون متمرکز شده است. این‌ درحالی است که هنوز مسئولین نسبت به خواسته‌های او هیچ اقدامی نکرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وضعیت جسمانی محمد صدیق کبودوند روزنامه‌نگار زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین که در اعتراض به وضعیتش و پرونده‌سازی‌های اخیر از نوزدهم اردیبهشت‌ماه در اعتصاب غذا به‌سر می برد بسیار بحرانی بوده و خطر ایست قلبی جان وی را تهدید می‌کند.
یک منبع نزدیک به خانواده آقای کبودوند با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “آقای کبودوند هنوز در بیمارستان بستری و در اعتصاب غذا است. تمامی آزمایشات و اقدامات پزشکان که انجام می شود اولیت داده شده برای قلبش. لخته شدن خون به علت کاهش شدید پتاسیم احتمال ایست قلبی را ۱۰۰ درصد کرده است.”
این منبع مطلع در پاسخ به این سئوال که آیا مسئولین نسبت به خواسته‌های آقای کبودوند اقدامی کرده‌اند یا خیر تاکید کرد: “مسئولین هنوز هیچ‌گونه پاسخی به خواسته‌های ایشان نداده‌اند و خانواده آقای کبودوند بسیار نگران سلامت او و بی‌تفاوتی مسئولین هستند.”
شایان ذکر است، محمد صدیق کبودند از بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های قلبی، عروقی و پروستات که در زندان به آن دچار شده است رنج می‌برد و اعتصاب غذا برای وی بسیار خطرناک است و می‌تواند جان و سلامت وی را به خطر اندازد.
در روزهای ابتدایی اعتصاب غذای این روزنامه‌نگار زندانی و رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، هرانا در گزارشی مشروح به نگرانی‌های خانواده وی، بیماری‌ها و پرونده‌سازی‌های اخیر پرداخته بود.
محمد صدیق کبودوند از دهم تیرماه ۱۳۸۶، بازداشت و زندانی شده ‌است. او در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به تحمل یک سال حبس و در مجموع به تحمل یازده سال حبس محکوم شده است. حکم صادره در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ده سال حبس از بابت تاسیس سازمان، مورد تایید قرار گرفته و قطعی شده است.
پرونده مربوط به فعالیت روزنامه‌نگاری که به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفته‌نامه پیام مردم توسط دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به یک سال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامه‌نگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد، پس از تایید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران میزان محکومیت حبس در دیوان عالی کشور به ۶ ماه تقلیل یافته است.

محمدصدیق کبودوند در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری و هم‌اکنون در بیست و پنجمین روز اعتصاب غذا به دلیل وخامت حالش در بیمارستان طالقانی تهران بستری است.

پزشک پرونده ستار بهشتی 'به شش ماه حبس محکوم شد'

پزشک پرونده ستار بهشتی 'به شش ماه حبس محکوم شد'




Image copyright


آقای حیدرپور حدود سه سال پیش بازداشت شده بود.
این پزشک زندان اوین، به هنگام ورود ستار بهشتی به زندان آثار ضرب و جرح بر بدن او را گزارش کرده بود. پس از آن دکتر حیدرپور دیگر اجازه معاینه و درمان زندانیان سیاسی را پیدا نکرده و به بند دیگری منتقل شده بود.
ستار بهشتی، کارگر وبلاگ نویسی بود که در سال ۱۳۹۱ به دست پلیس ایران بازداشت شد و پس از انتقال به زندان اوین درگذشت.
دو سال پیش بر سر این پرونده، یکی از ماموران پلیس به اتهام قتل شبه عمد محاکمه و به سه سال حبس محکوم شد. در حالی که اکنون پزشک مرتبط با پرونده به حبس محکوم شده، جزئیات پرونده او و عنوان اتهامیش منتشر نشده است.
 شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، به جز حکم زندان رضا حیدرپور، پزشک بهداری اوین، برای بهرام مرادی، فیزیوتراپ زندان اوین هم حکم شش ماه حبس صادر کرده است.
 همین شعبه دادگاه انقلاب، در حکمی جداگانه علیرضا درویش، روزنامه‌نگار را به شش ماه حبس محکوم کرده است.
 همچنین گیتی ذوالفقاری به سه سال، مهدی ملکی، از هواداران حزب پان‌ایرانیست، به شش ماه و محمد ابراهیمی نیز به یک سال زندان محکوم شده‌اند.

بالاترين مقام امنيتی رژيم!روابط پنهانی با اسرائيل !


از چه راهی ثروتمند شد‌ه‌اند که به آن افتخار می‌کنند?!"بچه پولدارهای تهران”


شهرهای دیگر ایران هم ایجاد شود تا ثروتمندان سایر شهرها هم از بچه‌پولدارهای تهرانی عقب نمانند.