نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ تیر ۱۶, چهارشنبه

70 درصد جمعیت کشور تحت تاثیر ریزگردها هستند

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: حدود 70 درصد جمعیت کشور تحت تاثیر پدیده ریزگردها قرار دارند.
ریزگرد
70 درصد جمعیت کشور در منطقه زاگرس زندگی می‌کنند که تحت تاثیر گرد و غبار هستند، گفت: موضوع گردوغبار مساله یکی دو استان نیست و جمعیت زیادی از کشور با آن مواجه‌اند و با توجه به بزرگی مساله و تاثیر آن بر سلامت مردم، انتظار است به این موضوع بزرگ هم نگاه شود.
نیک کردار با اعلام اینکه 10 سال است در کرمانشاه بطور جدی درگیر مساله ریزگردها هستیم، گفت: طی این 10 سال بطور میانگین سالانه 130 روز هوای استان در شرایط غیراستاندارد بوده، در حالیکه در 50 سال قبل از آن تنها 16 روز غبارآلود در استان داشتیم.

Michel Onfray - Le Crépuscule d'une idole, L'affabulation freudienne

Rencontre avec un auteur - Michel Onfray, La passion de la méchanceté

Rencontre avec Michel Onfray et Ilan Greilsammer - Jerusalem | 27.10.2014

حاشیه‌ها در آستانه ورود به اصفهان

برای پیدا کردن کاری یا برای کشیدن آسوده مواد مخدر، به خاطر نبود سرمایه‌ای و به علت نبود درآمدی و یا با نگاه به زرق‌وبرق شهری، برای فرار از زلزله و سیل یا به دلیل شرایط سیاسی یک منطقه به سمت شهرهای بزرگ کشور سرازیر می‌شوند و چون هیچ آهی در بساط ندارند بالاجبار به حاشیه رانده می‌شوند.
حاشیه نشینی در مشهد
به گزارش ایسنا، خانه‌هایی کوچک، سست و لرزان، کپرهایی زشت، کودکانی سرپا خاکی که دنبال یک لاستیک ساعت‌ها می‌دوند یا در هم می‌لولند؛ سوغاتی است که حاشیه‌نشینی به مردمانی هدیه می‌دهد که ورود به حاشیه را به‌جای وارد شدن به متن یک شهر انتخاب کرده‌اند. مردمانی که روزگاری به خاطر زرق‌وبرق شهری بار از روستا و شهر کوچک خود بستند و به این دیار آمدند، اما دریغ که اینجا چیزی جز گل‌ولای، گردوخاک و بزه برایشان وجود ندارد.

آن‌ها نه‌تنها با معنای واقعی فقر در این کپرها و خانه‌های با سقف‌های پایین آمده آشنا می‌شوند، بلکه به‌ خوبی معنی اعتیاد و تن‌فروشی و بزه را هم درک می‌کنند و یاد می‌گیرند که چگونه تکدی گری کنند.

به یاد کیارستمی

به یاد کیارستمی 


یک شب پس از درگذشت عباس کیارستمی ادای احترام و بدرقه عباس کیارستمی سینماگران، هنرمندان و دوستداران این کارگردان نامی سینما در موزه سینما (باغ فردوس)جمع شدند و با روشن کردن شمع و اهدای گل ادای احترام کردند.

Image copyrightEPA
Image copyrightEPA
Image copyrightEPA
Image copyrightEPA
Image captionاصغر فرهادی، کارگردان سینما
Image copyrightEPA
Image copyrightILNA
Image captionجعفر پناهی، کارگردان و باران کوثری، بازیگر

Image copyrightEPA
Image captionرخشان بنی اعتماد، کارگردان سینما
Image copyrightEPA
Image copyrightEPA
Image captionاز راست: لوریس چکناواریان، آهنگساز، اصغر فرهادی، کارگردان و رضا ناجی، بازیگر
Image copyrightILNAImage caption
Image copyrightEPA