نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مهر ۱۹, دوشنبه

حذف نام محمود خاوری از فهرست اعلان قرمز پلیس بین‌الملل

  • 10 اکتبر 2016 - 19 مهر 1395
 
لیست اعلان قرمز عمومی اینترپل 
Interpol
interpol
نام محمود خاوری به دلیل نامعلوم از فهرست اعلان قرمز پلیس بین‌الملل (اینترپل) حذف شده است. پلیس ایران می‌گوید که به علت مشخص شدن محل اقامت آقای خاوری این کار بصورت خودکار انجام شده است، اما اینترپل می‌گوید که این کار معمولا به درخواست کشور متقاضی انجام می‌شود.
محمود رضا خاوری مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و یکی از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بود که در مهر ۱۳۹۰ از مقام خود استعفا داد و به کانادا رفت.
نام آقای خاوری در بهمن سال ۱۳۹۱ به درخواست مقامات قضایی ایران در فهرست اعلان قرمز پلیس بین‌الملل قرار گرفت، اما در روزهای گذشته رسانه‌های ایران از حذف نام او از فهرست عمومی اینترپل خبر دادند.
سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی ایران دیروز در این باره گفت: "اصولاً متهمانی که تحت تعقیب بوده و محل اقامتشان معلوم نیست از سوی سازمان اینترپل برای آنها اعلان قرمز صادر می‌شود و همچنین مشخصات آن‌ها بر روی پورتال عمومی سازمان اینترپل ثبت می‌‌شود، اما به محض اینکه محل اقامت آنها مشخص و بین پلیس دو کشور ارتباط برقرار شد، به طور خودکار نام این افراد از روی پورتال عمومی برداشته می‌شود، اما این به معنی حذف نام متهم تحت تعقیب از لیست تعقیب سازمان اینترپل نیست."
به گفته آقای منتظرالمهدی "اعلان قرمز خاوری به قوت خود باقی است و از لیست اینترپل حذف نشده است و از نظر قانونی و حقوقی در سیستم‌های داخلی پلیس اینترپل که با یکدیگر ارتباط دارند تحت تعقیب بودن ایشان پابرجاست‌."
 
نام آقای خاوری در سال ۱۳۹۱ در فهرست عمومی اعلان قرمز اینترپل قرار گرفت
Interpol
پلیس بین‌الملل می گوید که نام تمام افراد تحت تعقیب در کشورهای مختلف در سایت اینترپل منتشر نمی‌شود، اما "کشور متقاضی است که تصمیم می‌گیرد که آیا اطلاعاتی درباره فرد تحت تعقیب در دسترس عموم قرار بگیرد یا اینکه این اطلاعات فقط برای مقامات قضایی و انتظامی قابل دسترس باشد."
به گفته اینترپل معمولا دلایلی که باعث می‌شود نام افراد از فهرست اعلان قرمز در دسترس عموم حذف شود به قرار زیر است:
  • فرد تحت تعقیب دستگیر و به کشور متقاضی عودت داده شده است
  • فرد تحت تعقیب درگذشته باشد
  • کشور متقاضی درخواست گنجاندن نام فرد تحت تعقیب در لیست اعلان قرمز را پس گرفته باشد
  • برای قرار گرفتن نام فرد تحت تعقیب در لیست اعلان قرمز درخواست تجدیدنظر داده شده باشد
  • کشور متقاضی در خواست کرده باشد اطلاعات مربوط به فرد تحت تعقیب از "دسترس عموم" به مقامات قضایی و انتظامی محدود شود.
  • اعلان قرمز لغو شده باشد
روشن نیست که مقامات ایران به کدام‌ یک از دلایل فوق درخواست کرده‌اند نام آقای خاوری در لیست اینترپل از دسترس عموم حذف شود.

نامه کودکی که چون پول شهریه به مدرسه نبرده است همراه تعدادی دیگرکتک خورده . و ازمدرسه اخراج شده است

ONFRAY BFM 3/3 - Dans sa biographie le prophete pratiquait des egorgemen...

M. Onfray fascinant sur le rôle de la médecine sur les hommes! 1/10

M. Onfray s'exprime sur Buisson, Mélenchon, les migrants, Sarkozy - 10/10

قاصدان آزادی : اعترافات یک روحانی: من هم داعشم وقتی زور می گم و وقتی منط...

شلاق و اخراج از مدرسه به دلیل عدم توانایی پرداخت ۳۰ هزار تومان شهریه'

  • این دانش‌آموزان می‌گویند که شلاق خورده‌اند و اخراج شده‌اند زارش‌ها از ایران حاکی است که مدیر مدرسه‌ای در روستای مختارآباد از توابع رودبار در جنوب استان کرمان، به دانش آموزانی که توان پرداخت ۳۰ هزارتومان شهریه را نداشتند ۸ ضربه شلاق زد و سپس آنها را از مدرسه اخراج کرد.
تابناک با انتشار این گزارش نوشت که رئیس آموزش و پرورش شهرستان رودبار این موضوع را تکذیب کرده و گفته است: "موضوعی که شما مطرح می کنید اصلا با عقل و منطق همخوانی ندارد و کذب محض است."
این در حالی است که به گفته تابناک، دانش آموزانی که مورد تنبیه قرار گرفته‌اند در فایل ویدئویی با تایید چنین عملی از سوی مدیر عنوان کردند که خانواده های آنها بینه مالی ضعیفی دارند و قادر به پرداخت شهریه های تعیین شده نیستند و مدرسه ای که آنها در آن مشغول به تحصیل بودند از نظر امکانات رفاهی و شرایط اولیه وضعیت مناسبی ندارد.
مسئولان آموزش و پرورش در ایران بارها اعلام کرده‌اند که مدیران مدارس تحت هیچ عنوانی حق ندارند از دانش آموزان و والدین آنها به صورت اجباری پول بگیرند.
بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، "دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم کند."
روستای مختارآباد و شهرستان رودبار جنوب در زمره مناطق محروم ایران محسوب می شوند و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ روستای مختارآباد حدود ۲۹۵ خانوار و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.
چوب حراج شهرداری به املاک پایتخت/ بدهی قالیباف تا امروز، ۵ هزار میلیارد تومان 

به گزارش ۲۴، روزنامه شرق در گزارش مفصلی به بدهی های میلیاردی شهرداری تهران پرداخت. در بخشهایی از این گزارش می خوانیم: اگر شهرداری تهران در ابتدا برای پرداخت طلب پیمانکاران کمتر از ۵٠٠ میلیونی خود، دست به خزانه ناشناخته املاک خود که دارایی‌های شهر است، می‌برد، اکنون برای پرداخت طلب‌های چند هزار میلیاردی که اتفاقا هر روز هم سود رویشان می‌آید، باید دست به املاک و داشته‌های بسیار کلان‌تری ببرد و در این شرایط است که می‌بینیم فروشگاه‌های شهروند یا شهر آفتابی را که برای تکمیلش بیش از هشت سال پول خرج کرد باید بفروشد.


میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران بیش از پنج‌ هزار میلیارد‌تومان، در حوزه املاک هزارو ٧١٣ میلیارد تومان، بیمه‌ها ۴٨١ میلیاردتومان و در حوزه سایر خدمات از جمله سپرده حسن انجام کار و سپرده بیمه تأمین اجتماعی، هزارو ١٣٨ میلیارد تومان تخمین زده شده است که جمع کل این دیون بیش از ٨,۵ هزار میلیاردتومان می‌شود.
شهرداری تهران سال گذشته حدود ١۴هزار میلیارد تومان بودجه اعلام‌شده داشت و در سال جاری هم بیش از ١٧هزار میلیارد‌تومان برای اداره شهر پیشنهاد داد و شورای شهر تصویب کرد، اگر این اعتبار کفایت دارد و پیشنهاد خود این مجموعه بوده است، چرا باید بدهی پنج‌هزار میلیاردی از بانک شهر روی دست شهر بگذراند؟

ایلنا: زنی ۳۰ ساله در بلوار کشاورز تهران اقدام به خودکشی کرد که با کمک مردم نجات یافت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح  امروز زنی ۳۰ ساله در بلوار کشاورز نزدیک میدان ولیعصر(عج) تهران اقدام به خودسوزی کرد که بلافاصله رهگذاران با اطفای حریق مانع از گستردگی این خودسوزی شدند.
این زن که  از نواحی مختلف بدن بویژه دست و صورت دچار سوختگی شده بود بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی برای رسیدگی کامل پزشکی به بیمارستان شهید مطهری انتقال یافت.


Israel demolishes Palestinian homes in the Jordan Valley, October 2016