نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مرداد ۵, سه‌شنبه

۵٠‌هزار عالم و ٨٠٠ امام‌جمعه هرهفته مردم را به‌تقوا دعوت می‌کنند؛ پس چرا وضع این‌ است؟

۵٠‌هزار عالم و ٨٠٠ امام‌جمعه هرهفته مردم را به‌تقوا دعوت می‌کنند؛ پس چرا وضع این‌ است؟

ali  janati
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در سومین اجلاس مدیران کل ارشاد استان‌های سراسر کشور در هتل انقلاب، به بیان سخنانی مهم درباره وضعیت فرهنگی کشور و همچنین عملکرد وزارتخانه‌اش پرداخت و گفت: شاید در کمترین دوره‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرانش به این اندازه تجربه و علم داشته است، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد؛ ولی متأسفانه برخی‌ها فقط قسمت خالی لیوان را می‌بینند و من در اینجا می‌خواهم توجه شما را به قسمت پر لیوان جلب کنم.
به گزارش آفتاب‌نیوز، گزیده‌ای از اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زیر آمده است:
*همه خبرگان، علما و بزرگان در برابر جامعه مسئول‌ هستند. اگر نارسایی هست همه در برابر این امر مسئول هستند. زمانی که انقلاب کردیم آرمان‌مان این بود که حکومتی اسلامی ایجاد کنیم تا به جامعه‌ای امن و با آرامش برسیم و از نظر اقتصادی هم پیشرفت کرده باشیم و فاصله طبقاتی کمتر شود. این‌ها آرمان‌های ما بوده است. اما آنچه امروز در جامعه می‌بینیم چندان نزدیک به آرمان‌ها نیست و این نتیجه کار همه‌ی ماست. مثلا مسئله‌ی بدحجابی در جامعه عده‌ای بدون این‌که به ریشه‌های این مسئله بپردازند و به این فکر کنند که ریشه‌های آن چیست، فقط ظاهر کوچه و خیابان را می‌بینند و بعد می‌گویند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه می‌کند؟ ما هم می‌پرسیم این همه نهاد فرهنگی در جامعه چه می‌کنند؟
۵٠‌هزار عالم و ٨٠٠ امام‌جمعه هرهفته مردم را به‌تقوا دعوت می‌کنند؛ پس چرا وضع این‌گونه است؟
*ما ۵٠ هزار نفر عالم در قم داریم و هزارن عالم دیگر در سراسر کشور هستند که در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند، پس چرا وضعیت این‌گونه است؟ ما که حدود ٨٠٠ امام جمعه در کشور داریم که هر هفته مردم را به تقوا دعوت می‌کنند، یا در همه‌ی مساجد کسانی هستند که امام جماعت دارند و وظیفه هدایت مردم را برعهده دارند. پس این‌ها چه کار می‌کنند؟
*امسال هفت‌هزر و ١٠٠ میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور بوده که به نهادهای فرهنگی مختلف اختصاص داده شده است، از صداوسیما تا ده‌ها موسسه فرهنگی دیگر. از این میان، یک‌هزار میلیارد تومان به بودجه وزارت ارشاد اختصاص داده شده است. حال باید پرسید آن شش‌هزار هزار میلیارد تومان بقیه چه می‌شود؟
* یکی از سازمان‌های وابسته به ما، حج و زیارت است. این سازمان یکی از فعال‌ترین سازمان‌هاست. ۴۶٠ زائر ایرانی در منا شهید شدند، برای شناسایی و انتقال آنان به کشور، انرژی و تدبیری والا لازم بود که این کار انجام شد. همچنین سازمان حج و زیارت در اربعین حسینی سال گذشته فعالیت‌های بسیاری در عراق انجام داد. تا امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همه‌ی مدیرانی که آمدند و رفتند، همه خارج از سازمان بودند، وقتی هم می‌آمدند دو سال باید می‌ماندند که با کار این سازمان آشنا شوند. این برای اولین‌بار است که فردی با ٢۵ سال سابقه‌ی حضور در این سازمان، مدیریتش را برعهده گرفته است. همه‌ی کسانی که با این سازمان کار می‌کنند معتقدند که فعالیت‌های این دوره موجب فعال شدن دیپلماسی فرهنگی کشور شده است. در این دوره تأکید داشتم کسانی که از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به خارج از کشور اعزام می‌شوند، هم زبان خارجی بدانند و هم از درون خود سازمان باشند. چه لزومی دارد کسی که به زبان خارجی مسلط نیست، رایزن فرهنگی باشد؟
*(توضیحاتی درباره فعالیت معاونت فرهنگی) آقای صالحی از شخصیت‌های نوگرای حوزه علمیه قم بوده است. از زمانی که به معاونت فرهنگی آمده شاهدیم که چه تحولاتی صورت گرفته است. در سال‌های گذشته ما هیئت ناظر بر کتاب نداشتیم. ٩٠ هزار عنوان کتاب چاپ جدید در همین دو سال گذشته چاپ شده است. البته در میان این کتاب‌هایی که چاپ شده، مشکلاتی هم وجود دارد که اجتناب‌ناپذیر است. همین تعداد محدود مشکلاتی که هست را برخی دست می‌گیرند و می‌گویند که عنوان «اسلامی» وزارت ارشاد را باید برداشت. پس بقیه کتاب‌هایی که چاپ شده و مشکلی ندارد چه می‌شود؟
*کسی مسوولیت معاونت مطبوعاتی را دارد که خودش اهل رسانه است. کسی که با مطبوعات آشناست. البته ما تصمیم‌گیرنده نهایی درباره مطبوعات نیستیم و این تصمیم‌گیری در شورایی مجزا انجام می شود. در همین مدت ٣١ ماهه ببینید چه تعداد نشریه مجوز گرفته‌اند و چقدر این فرآیند مجوز گرفتن راحت‌تر شده است.سامان دادن به مطبوعات، ارزیابی و رتبه‌بندی مطبوعات، کاری است که با دقت بسیاری در جامعه انجام می‌شود. رسانه‌ای که مطالبش به درد کشور می‌خورد با رسانه‌ای که زرد است باید تفاوت داشته باشد.میزان یارانه‌ای که هر رسانه دریافت می‌کند، روی سایت معاونت مطبوعاتی هست و این نشان از شفافیت فعالیت‌های معاونت مطبوعاتی دارد.
*(درباره معاونت هنری) کسی مانند مرادخانی که از سال ۵٩ در وزارت ارشاد بوده و ١۴ سال در دفتر موسیقی کار کرده، مسوولیت معاونت هنری را برعهده دارد. جایی که اکنون خیلی سامان پیدا کرده است. به‌تازگی شیوه‌نامه برگزاری کنسرت‌های موسیقی ابلاغ شد. در تمام طول سال‌های بعد از انقلاب چنین شیوه‌نامه‌ای تدوین نشده بود. با این شیوه‌نامه همه تکلیف خودشان را می‌دانند. حتی تماشاگران هم تکلیف‌شان مشخص است. برخی می‌گویند موسیقی حرام است و برخی می‌گویند موسیقی مطربی است. مگر ما قرار است با نگاه آن‌ها عمل کنیم. ما حکومت اسلامی هستیم و در رأس این حکومت، یک ولی فقیه آشنا به شعر و موسیقی و سینما و تئاتر داریم و ما باید براساس نظرات ایشان عمل کنیم. نظر مقام معظم رهبری درباره هنرهای مختلف هم مشخص است. البته ممکن است تمام خواسته‌های ایشان محقق نشده باشد، اما ما در این راه تمام تلاش خودمان را می‌کنیم. برای مثال در حوزه تئاتر مشکلات بسیاری داشتیم. اما الان هر شب در تهران حدود ١٠۵ اجرا روی صحنه می‌رود. تخلف‌ها هم به حداقل رسیده است.
*در بخش موسیقی هم سعی کردیم که این مصوبه را که دستاویزی برای برخورد با کنسرت‌های موسیقی بود، اصلاح کنیم. یکی از نمایندگان مجلس گفته، این کار خلاف قانون است؛ ولی مصوبه‌ای که سال ٣۶ تصویب شده و تمام اماکن را از هتل و تالارهای عروسی را با عنوان اماکن برشمرده تا برای برگزاری مراسم از شهربانی مجوز بگیرند، آیا این تخلف است یا این‌که الان مصوبه را اصلاح کردیم که برای این کار باید از وزارت ارشاد مجوز بگیرند. من بارها تأکید کرده‌ام که لغو این کنسرت‌ها کمترینش به نیروی انتظامی برمی‌گردد و بیشترش به دستگاه قضایی برمی‌گردد که حکمی صادر کرده‌اند تا از برخی مسائل پیشگیری کنند. متأسفانه برخی‌ها بی‌جهت سروصدا می‌کنند و صحبت‌های‌شان دور از انتظار است. اگر مصوبه‌ای که ما اصلاح‌اش کرده‌ایم خلاف قانون باشد هیئت نظارت بر مصوبات دولت می‌تواند ردش کند که این کار را نکرده است. این مصوبه اصلاح و تصویب شد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

دو مهاجم مسلح به کارد یک کشیش ٨٤ ساله را در شمال غربی فرانسه سر بریدند. داعش مسئولیت این جنایت را به عهده گرفت

دو مهاجم مسلح به کارد یک کشیش ٨٤ ساله را در شمال غربی فرانسه سر بریدند. داعش مسئولیت این جنایت را به عهده گرفت

000_dl1z1.jpg
رادیو فرانسه - یک کشیش ٨٤ سالۀ فرانسوی که روز سه شنبه ٢٦ ژوئیه/ ۵ مرداد ماه همراه با دو راهبه و دو فرد دیگر به هنگام دعای صبحگاهی در کلیسای شهر "سنت اِتیِین دو روورِه"* در کنار "روآن" در شمال غربی فرانسه به گروگان گرفته شده بود، توسط دو مهاجم گروگان گیر کشته شد. دو تن دیگر در این حمله زخمی شده‌اند که یکی از آنان، بگفتۀ وزارت کشور، در میان مرگ و زندگی بسر می برد. رئیس جمهوری فرانسه و وزیر کشور با تغییر برنامۀ خود در محل حاضر شدند. این دو مهاجم با تیراندازی نیروی ویژۀ پلیس از پا در آمدند.
این دو مهاجم صبح سه شنبه وارد کلیسا شده و پس از به گروگان گرفتن ۵ نفری که در محل بوده‌اند، به کشیش حاضر حمله کرده و سر او را بریدند. این ٢ تن، یک گروگان دیگر را نیز بشدت زخمی کردند. یکی از افراد حاضر در کلیسا که موفق به فرار شده بود، پلیس را مطلع ساخت. "گروۀ تجسس و ضربت" پلیس فرانسه به محل اعزام شد و دست به «خنثی کردن» مهاجمان زد.
فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه، دیدار خود با رئیس جمهوری را مالی را به بعد موکول کرد و بلافاصله عازم "سنت اِتیِین دو روورِه"* گردید. وزیر کشور فرانسه وی را همراهی کرد.
فرانسوا هولاند پس از ملاقات با اعضای خانوادۀ کشیش مقتول و افرادی که در کلیسا به گروگان گرفته شده بودند، فاش ساخت که «دو مهاجم خود را وابسته به داعش معرفی کرده اند». رئیس جمهوری از نیروهای پلیس که بگفتۀ او «بسیار سریع به محل رسیده و موفق به نجات جان گروگان‌ها شدند»، تمجید کرد.
فرانسوا هولاند گفت «ما در برابر آزمونی دشوار قرار گرفته‌ایم زیرا تهدید شدید است. ما در برابر گروهی ایستاده ایم که به ما اعلام جنگ داده است. ما باید با استفاده از کلیۀ وسائل و با احترام به حقوق در این جنگ حاضر باشیم. با احترام به حقوق زیرا فرانسه یک کشور دموکراتیک است».
وی یکبار دیگر تأکید کرد که فرانسه «در رویاروئی با تروریست‌ها، بصورت خستگی ناپذیری» مبارزه خواهد کرد.

گروه دولت اسلامی (داعش) با انتشار بیانیه ای از طریق آژانس خبری خود "اعماق"، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و اعلام کرد که این تهاجم توسط دو تن از اعضای "جنود" این گروه صورت گرفته است.

دو مرد مسلح به چاقو که چند نفر را در کلیسایی در نزدیکی روآن در شمال فرانسه به گروگان گرفته‌ بودند در حمله پلیس کشته شدند.

دو مرد مسلح که چند نفر را در کلیسایی در فرانسه به گروگان گرفته بودند کشته شدند


Image copyrightREUTERS
دو مرد مسلح به چاقو که چند نفر را در کلیسایی در نزدیکی روآن در شمال فرانسه به گروگان گرفته‌ بودند در حمله پلیس کشته شدند.
دو گروگان‌گیر پنج نفر از جمله یک کشیش و دو خواهر روحانی را در کلیسایی در منطقه سن‌اتین‌ دو‌ رووری در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی پاریس گروگان گرفته بودند.
بر اساس گزارش‌ها گروگان‌گیرها گلوی ژاک همل، کشیش ۸۴ ساله کلیسا را بریده و او را کشته‌اند. یکی دیگر از گروگان‌ها هم زخمی شده‌ و حال او وخیم گزارش شده است.
Image copyrightAPTN
Image captionپلیس فرانسه محل حادثه را محاصره کرده
سه گروگان دیگر بدون هیچ آسیبی آزاد شده‌اند.
برای "مهار" گروگان‌گیرها، پلیس فرانسه بسرعت وارد عمل شد چون بر اساس گزارش‌ها، یکی از خواهران روحانی توانسته بود از کلیسا فرار و پلیس را مطلع کند.
به گزارش خبرنگاران محلی گروگان‌گیرها هنگام ورود به کلیسا فریاد می‌زدند "داعش".
هر چند هنوز انگیزه و ملیت گروگان‌گیرها روشن نیست اما اکنون تحقیقات به پلیس و دادستان‌های ضد تروریسم فرانسه محول شده است.
Image copyrightAP
Image captionنمای کلیسا
بر اساس آخرین گزارش‌های تایید نشده یکی از مهاجمان مردی محلی بوده که سعی کرده بود به سوریه سفر کند اما مقامات ترکیه مانع از این سفر شده‌ بودند.
مانوئل والس نخست‌وزیر این کشور در توئیتر این حمله را "وحشیانه" توصیف کرد و فرانسوا اولاند رییس‌جمهور و برنار کازانوو وزیر کشور فرانسه از محل حادثه دیدن کرده‌اند.
آقای اولاند به خبرنگاران گفت: "داعش به ما اعلام جنگ داده و باید با تمام قوا با آنها بجنگیم اما همزمان باید به قانون هم احترام بگذاریم."
Image copyrightAP
رییس‌جمهور فرانسه تهدید داعش را "بسیار جدی" خواند و از مردم این کشور خواست وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند.
او همچنین گفت این تهدید منحصر به فرانسه نیست و بعنوان مثال آلمان هم با مسئله‌ای مشابه روبرو است.
خبرگزاری اعماق، وابسته به داعش، عاملان این حمله را "دو سرباز داعش" خوانده که به فراخوان برای حمله به "صلیبیون متحد آمریکا" پاسخ داده‌اند.
ده روز پیش، پس از حمله یک مرد با کامیون به مردم در روز ملی فرانسه در شهر نیس، وضعیت اضطراری در این کشور سه ماه دیگر تمدید شد.
در آن حادثه ۸۴ نفر کشته و حدود سیصد نفر زخمی شدند.
 تمدن و بقای ایرانی به دلیل شرایط آبی در معرض تهدید است


در سالهای اخیر گزارش‌هایی از درگیری در شهرهای مختلف ایران بر سر آب منتشر شده است
حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران هشدار داده که "حیات، تمدن و بقای ایرانی به دلیل شرایط آبی کشور در معرض تهدید" است و گفته که "تأمین آب برای شرب مردم به یکی از معضلات کشور تبدیل شده است".
آقای چیت چیان امروز پنجم مرداد (۲۶ ژوئیه) در "کنفرانس ملی اقتصاد آب" سخنرانی کرده و گفته است که در حال حاضر در ایران بیش از ۸۶ درصد از منابع آب تجدیدپذیر استفاده می شود در حالی که استفاده بالای ۴۰ درصد از این منابع بر اساس استانداردهای جهانی به معنی قرارداشتن در وضعیت بحرانی است.
وزیر نیروی ایران گفت: "علیرغم ساخت سدهای مختلف، باز هم برای تأمین آب شرب مردم با مشکل مواجه هستیم و در این شرایط، مجبور به اجرای پروژه‌های بزرگی برای انتقال آب شرب هستیم که هزینه‌های سنگینی دارد."
آقای چیت چیان گفته است که آب بعضی مناطق موادی مانند نیترات و فلزات سنگین دارد که قبل از انتقال باید با صرف هزینه های زیاد تصفیه شود. او گفته: "در حالی که با فروش نفت ۱۱۰ دلاری فاصله گرفته‌ایم، با کدام منابع می‌خواهیم پاسخگوی رفع این نیازها باشیم؟"
بر اساس گزارش وزیر نیروی ایران، میزان بارندگی در این کشور یک سوم متوسط جهانی است که این موضوع باعث شده میانگین درجه حرارت در ایران دو درجه افزایش یابد و میانگین تبخیر آب هم بالا برود.
کارشناسان محیط زیست مدت‌هاست که هشدار می دهند بخش بزرگی از جمعیت امروزی ایران، با خشکسالی و بحران آب دست‌به‌گریبان است و این بحران در حال گسترش است.

عملیات انتحاری در راهپیمایی جنبش «روشنایی» افغانستان

Newsbud Breaking News Turkish Gov Issues Official Request to NBC Demandi...

Newsbud Breaking News: Turkey’s Coup Plotters are Members of NATO’s Rapi...

Newsbud Breaking News: Turkey’s Coup Plotters are Members of NATO’s Rapi...

Newsbud Breaking News: Turkey’s Coup Plotters are Members of NATO’s Rapi...