نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

عزیزه اسدی از اهالی روستای خونیق شهرستان اهر است. 19 اردیبهشت 94 منزل مسکونی عزیزه برای تعریض و مسیرگشایی روستا، توسط دهیاری و بدون اجازه او تخریب شد.

 این پیرزن را خانه خراب 

عزیزه اسدی از اهالی روستای خونیق شهرستان اهر است. 19 اردیبهشت 94 منزل مسکونی عزیزه برای تعریض و مسیرگشایی روستا، توسط دهیاری و بدون اجازه او تخریب شد.
  پس از شکایات و پیگیری خانم اسدی از مراجع قضایی، دهیاری روستای خونیق متعهد می شود تا منزل وی را بازسازی و تحویل دهد. اما تاکنون هیچ اقدامی برای این کار نشده و عزیزه اسدی در منازل اقوام و خواهر ناتنی، سرگردان روستا شده است. او برای اعتراض به بی نتیجه ماندن اعتراض و شکایات، در خرابه های منزلش چادر زده و روزها را در این چادر زندگی و شب ها به ناچار به منزل یکی از فامیل می رود. او این روزها برای گذران زندگی در باغات و خانه های روستائیان کارگری می کند. زمستان سرد آذربایجان در راه و او همچنان چشم به راه کمک مسئولان و خیرین مانده است.
 
 

تصویر جمع آوری ماهیان تلف شده از تالاب خشک شده هامون توسط یکی از صیادان محلی را نشان می دهد. خشک شدن تالاب بین المللی هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان مرگ میلیون ها ماهی

/ مرگ میلیون‌ها ماهی در هامون

تصویر جمع آوری ماهیان تلف شده از تالاب خشک شده هامون توسط یکی از صیادان محلی را نشان می دهد. خشک شدن تالاب بین المللی هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان مرگ میلیون ها ماهی را رقم زده است. تلف شدن میلیون ها قطعه ماهی براثر خشک شدن تالاب بین المللی هامون منبع درآمد مقطعی برای برخی خانواده های ساکن در حاشیه این تالاب در شمال سیستان و بلوچستان شده است.

بیش از ۱۰۰۰ راس حیات‌وحش تلف شدند/ روسای آموزش و پرورش کشور با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، د

گفتنی‌هایی ناگفته از بزرگترین سرّ مگوی مجلس نهم


23

  روسای آموزش و پرورش کشور با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، د






رونمایی از نخستین مرکز هم‌افزایی تعاملات اقتصادی کارآفرینان

مردم روستای کشاری در شهرستان سرباز آب لوله‌کشی ندارند و مجبورند؛ آب مورد نیازشان را از برکه محل زندگی گاندوها (تمساح‌ها) تهیه کنند

مردم روستای کشاری در شهرستان سرباز آب لوله‌کشی ندارند و مجبورند؛ آب مورد نیازشان را از برکه محل زندگی گاندوها (تمساح‌ها) تهیه کنند، این درحالی است که هم گاندوها و هم مردم از مشکل کم‌آبی در این مناطق به شدت رنج می‌برند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، همه چیز از یک ماجرای تلخ آغاز شد، گاندو در تیرماه سال جاری در روستای کشاری شهرستان سرباز در سیستان و بلوچستان، یک کودک  10 ساله  را به دورن آب کشید و سبب مرگ او شد.
همین اتفاق باعث شد که توجه همه به روستای کشاری جلب شود، شاید برای میلیون‌ها پایتخت‌نشین و ساکنان کلانشهرها این خبر عجیب به نظر می‌رسید، چرا که شاید بیشتر مردم نمی‌دانستند هموطنانشان در این روستا آب آشامیدنی‌شان را از برکه‌هایی بر می‌دارند که محل زندگی تمساح‌ها است.
گاندوها و مردم کشاری سال‌هاست که در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، مردم گاندوها را دوست دارند، و گاندوها نیز خوی تهاجمی کشنده  ندارند، گاندوها و مردم در سیستان و بلوچستان آب را با هم قسمت می‌کنند، آبی که امروز نبودش هم در سیستان و بلوجستان، امان هر دویشان را بریده است.
گاندو یا همان تمساح پوزه کوتاه  در کشور ما تنها در سیستان و بلوچستان زیست می‌کند و با وجود اینکه گوشتخوار است، اما معمولا آدم‌خوار نیستند و بیشتر از پرندگان، خزندگان و ماهی‌ها تغذیه می‌کند.
گاندوهای ایران امروز به شدت در معرض تهدید کم‌آبی قرار گرفته‌اند؛ چرا که کمبود آب در زیستگاهشان زندگی و تغذیه آنها را با مشکل مواجه کرده است و شاید می‌توان گفت که آب نقطه مشترک این تمساح با مردمی است که در نزدیکی او زندگی می‌کنند.
مردم روستای کشاری از داشتن آب لوله‌کشی محروم هستند و با گاندوها از یک برکه آب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و در این فصل گرما که بارندگی کم است،  آب به حداقل خود می‌رسد و سبب نزدیک شدن هرچه بیشتر مردم و تمساح‌ها می‌شود و شاید به همین خاطر است که این کودک 10 ساله جان خود را از دست می‌دهد، در حالی که پیش از این برخوردی میان گاندو و مردمی که آن را بسیار عزیز می‌دارند؛ پیش نیامده بود.