Mohamad-Mohajerani

 فردی به نام رضا مصطفوی طباطبایی به عنوان دلال اصلی دکل‌های حفاری نفتی برای دولت ایران نام برده و نوشته مدیران وقت “شرکت تاسیسات دریایی” در جایگاه خریدار “دکل گم‌شده”، مدعی هستند شرکت فروشنده دکل، توسط “طباطبایی”، “آقازاده زینت‌الوزرای اصلاحات” و “مدیر کنونی وزارت نفت” به آنها معرفی شد و این سه نفر، واسطه‌‌ی اولیه‌ی قرارداد بوده‌اند.
“زینت‌الوزرای دولت اصلاحات” عنوانی است که به عطاءالله مهاجرانی، نخستین “وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی” در دولت محمد خاتمی داده شده است و “آقازاده” او نیز اشاره به محمد مهاجرانی دارد که پیش‌تر نیز نام وی در برخی گزارش‌های مربوط به “دکل گم‌شده” منتشر شده بود.
بر اساس بخشی از متن قرارداد “محرمانه” میان “رضا مصطفوی طباطبایی” و “محمد مهاجرانی” که تصویر آن توسط “فارس” منتشر شده، طباطبایی در ازای دریافت مشاوره از مهاجرانی در خصوص خرید و فروش نفت خام و فراورده‌های نفتی و پتروشیمی، و نیز انواع کالا، تجهیزات و قطعات، می‌بایست ۴۰ درصد سود خالص معامله را به وی پرداخت کند.
در صورت اخذ وام و تسهیلات بانکی و گشایش اعتبار نیز ۳ درصد کل مبلغ وام و اعتبار به مهاجرانی تعلق می‌گیرد.
در این قرارداد که در مردادماه ۱۳۹۰ میان دو طرف به امضا رسیده، طباطبایی متعهد شده که در ازای مشاوره سرمایه‌گذاری و برقراری امکان مشارکت در بخش ساخت‌وساز دولتی و غیردولتی، ۵ درصد میزان سرمایه‌گذاری را به مهاجرانی پرداخت کند.
محمد مهاجرانی در زمان عقد این قرارداد تنها ۲۹ سال داشت.
متن کامل قرارداد: