نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ آبان ۷, جمعه


خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا

تائید حکم سه‌سال حبس برای شهروندبهایی، اجرای حکم ۵سال حبس دوشهروندبهایی و افزایش‌ فشاربر زنان بهایی زندانی در مشهد از مهم‌ترین موارد نقض حقوق بهائیان ایران در هفته‌ی گذشته است.

گزارش زیر شامل مواردی از نقض حقوق بهائیان‌‌ ایران در روزهای نخستین آبان‌ماه ۱۳۸۹ است:

۱آبان

تائید حکم سه‌سال حبس برای شهروند بهایی ساکن سمنان

حکم سیامک ایقانی شهروند بهایی ساکن سمنان که به اتهام تبلیغ علیه نظام و تبلیغ بهائیت به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، در دادگاه تجدید نظر نیز مورد تائید قرار گرفت.

۲آبان

اجرای حکم ۵سال حبس دوشهروندبهایی ساکن مشهد

دو زندانی بهایی ساکن مشهد صبح امروز جهت اجرای حکم ۵ سال حبس، خود را به مسئولین زندان وکیل‌آباد معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار رهانا، جلایروحدت و سیما اشراقی دو شهروند بهایی ساکن مشهد که پیش از این به مدت دو ماه در سلول‌های انفرادی بازداشت و با قرار وثیقه‌ی ۱۵۰میلیونی به طور موقت آزاد شده بودند، جهت اجرای حکم ۵سال حبس خود روانه‌ی زندان وکیل آباد مشهد شدند.

تفتیش منزل و مغازه‌ی شهروند بهایی ساکن ساری

مامورین امنیتی با حضور در محل‌کسب امید قنبری شهروند بهایی ساکن ساری، به همراه نام‌برده به منزل او رفته و ضمن تفتیش کامل محل‌سکونت وی، کامپیوتر،سی‌دی‌ها و تعداد دیگری از لوازم شخصی وی را ضبط کردند.

لازم به ذکر است که بازرسی منزل، توام با توهین به مقدسات دیانت‌بهایی صورت گرفته‌است.

۵آبان

افزایش‌ فشاربر زنان بهایی زندانی در مشهد

بر اساس گزارش‌های رسیده نسرین قدیری، ناهید قدیری، سیما رجبیان و رزیتا واثقی که پیشتر در اتاقی که بند سیاسی بوده است زندانی بودند به «تنبیه خانه‌ی زندان» منتقل شده‌اند.

پایان پیام