نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

مراسم جشن سده

 مراسم جشن سده
مراسم جشن سده زرتشتیان  شنبه 9 بهمن در استان کرمان



















استفاده از اراذل و اوباش و نیروهای لباس شخصی برای سرکوب معترضان، در مصر + عکس



یک روزنامه لبنانی امروز با انتشار یک سند محرمانه که از وزارت کشور مصر خارج شده است، فاش کرد که دولت مصر از اراذل و اوباش و نیروهای امنیتی و پلیس که ماموریت دارند با لباس شخصی در میان معترضان نفوذ کنند، برای سرکوب تظاهرات مردمی استفاده می‌کند.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، سند شماره “۶۰/ب/م ی” که از دفتر “حبیب العادلی” وزیر کشور سابق مصر به بیرون درز کرده است، نشان می دهد مقامات مصری به صورت سازمان یافته از اراذل و اوباش برای سرکوب قیام ملت خود استفاده می کنند.
بر روی این سند که نسخه ای از به روزنامه الاخبار رسیده است “مُهر فوق محرمانه” درج شده است و در آن تاکید شده است که برای مراکز مربوطه ارسال شود.
در متن این سند که با عنوان “طرح مبارزه با تظاهرات مردمی و راهبردهای موردنظر” تهیه شده، آمده است: «باید تعدادی از اراذل و اوباش با پرداخت هزینه های لازم و مکفی استخدام شده و آنها را در مراکز تجمعات و اعتراضات مستقر کرد. باید به این افراد توضیح داده شود که چگونه در این مناطق ناآرام فعالیت کنند.»
در ادامه این سند آمده است: «این افراد باید لباس شخصی بر تن داشته باشند و به آنها چماق و یا باتومهای آهنی کوچک داده شود تا بتوانند معترضین و تظاهرکنندگان را دستگیر کنند.»
این سند بر این مسئله تاکید کرده است که در زمانی که این اراذل و اوباش به سرکوب مردم مصر در تظاهرات مشغول هستند نباید هرگز نیروی امنیتی و یا پلیس در خیابانها و معابر حضور داشته باشد. بر این اساس، این نیروهای پلیس باید لباس نظامی بر تن نداشته باشند و با لباس شخصی در بین تظاهرکنندگان حضور داشته باشند.
وزارت کشور مصر در ادامه تاکید کرده است: «این نیروهای امنیتی تا زمانی که اوامر بعدی را بگیرند باید به همین صورت در بین معترضین حضور داشته باشند. آنان باید در کنار خیابانها، معابر، درختان، پارکینگ و در نزدیکی معترضین حضور داشته باشند و هرگز هویت واقعی خود را فاش نکنند.»
در بخش دیگر از این سند به این مسئله اشاره شده است که باید اخبار غیر واقعی درباره غارتگری نقاط و مراکز حساس کشور توسط معترضین در اختیار شبکه های داخلی و خارجی تلویزیونی قرار گیرد.
همچنین باید کمیته های مردمی که در جهت جلوگیری از اعمال غارتگری تشکیل شده اند مردم معترض و تظاهر کننده را به خاتمه دان به اعتراضاتشان دعوت کرده و با توجه به وضعیت ناامن و ناآرام کشور آنان را به سوی خانه هایشان روانه کنند.
به نظر می رسد افشای این سند در بین مردم مصر سبب شدت گرفتن تظاهرات آنان و تسلیم نشدن آنها در برابر ارعاب مقامات رژیم مبارک شوند که در نظر دارند با هر ترفندی از سقوط این رژیم جلوگیری کنند.