نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ آبان ۱۵, چهارشنبه

جنگ دوم جهانی و اشغال ايرانزمين

بلند پروازیهای شاه و حراج ثروت ملی- خرید هواپیما کنکورد


 ShahConcorde 131106۱۳۹۲/۸/۱ب ا ویکیلیکس مکاتبات وزارت امور خارجه امریکا در زمان کیسینجر - وزیر خارجه امریکا- از جمله مکاتبات سفارت امریکا در ایران به وزارت خارجه. برای آگاهی خوانندگان بخشهای جالب این اسناد را درج می کنیم. گزارشی که در زیر می خوانید در باره خرید هواپیمای کنکورد است. هواپیمای مافوق صوت کنکورد، با کاربری مسافربری یا ترابری، در کنار  توپولوف 144 یکی از دو هواپیمای ما فوق صوت حمل و نقل هوایی است که در پروازهای تجاری برای حمل مسافر مورد استفاده قرار گرفت. این هواپیما که محصول مشترک دو کشور فرانسه و بریتانیا است، قادر بود با سرعتی حدود دو برابر سرعت صوت یا عدد ماخ ۲ پرواز کند. هواپیمای کنکورد با بهره گیری از چهار موتور توربوجت با پس سوز، قادر به پرواز در سرعت‌های مافوق صوت بود. این موتورهای بسیار قدرتمند مصرف سوخت بالایی داشتند. کنکورد در سال ۱۹۷۷ بیست و سه میلیون پوند انگلستان قیمت داشت. کنکورد از نظر اقتصادی، بخاطر مصرف سوخت بالا مقرون به صرفه نبود و بلاخره در سال 2003 پس از حادثه ای که در ۲۵ ژوئیه سال ۲۰۰۰ رخ داد و در آن تمام سرنشینان کشته شدند، آخرین پرواز خود را انجام داد.  هواپیمای کنکورد که سمبل موفقیت علمی فرانسه و انگلیس بود، از نظر اقتصادی شکستی بزرگ بود.


تاریخ گزارش- 15 اوت 1973
خرید هواپیما کنکورد توسط هواپیمایی ملی ایران 
1 ـ مقامات سازمان هواپیمائی ایران و هواپیمائی ملی با مقام رسمی سفارت، در 13 و 14 اوت درRCCA دیدن می کردند، اطلاع دادند که هواپیمایی ملی ایران سفارش دو هواپیمای کنکورد را داده (طبق گفته یکی از مقامات رسمی سازمان هواپیمائی ایران) و سه میلیون دلار برای هر یک از آنها پیش پرداخت کرده است. مقام رسمی سازمان هواپیمائی ایران گفته است که ایران امکانات مختلف برای لغو قرارداد را دارد (احتمالا با پرداخت جریمه) اگر مثلاحق پرواز در فرودگاه های کلیدی داده نشود. 2- پرداخت اولین کنکورد در اواخر 1976 و دومی در اوائل 1977 خواهد بود. مقام هواپیمایی ملی ایران سعی دارد 2 پرواز را برنامه ریزی کند، یکی تهران-لندن-نیویورک و دیگری تهران-پاریس-نیویورک. کوریدور مافوق صوت ایران-ترکیه (باید معامله شود) و دریا سیاه تا ورود بر فضای اروپا و بعد غیر مافوق صوت هنگام عبور از اروپا و دوباره فوق صوت بر فضای اقیانوس اطلس. یک مقام رسمی هواپیمائی ملی بطور «غیر رسمی» گفت که پیش بینی های آینده هواپیمای ملی استفاده از کنکورد را در نظر نگرفته و رئیس کل اداره هواپیمای ملی، خادمی، تصمیم گرفته است که کنکورد تحت نظر شخص او باشد.
هک - استفاده محدود


IRAN AIR PURCHASE OF CONCORDES

Date:

1973 August 15, 08:23 (Wednesday)

Canonical ID:
1973TEHRAN05769_b


1. OFFICIALS OF IRAN DGCA AND IRAN AIR GOLD VISITING RCAA AND EMBOFF AUGUST 13 AND 14 THAT IRAN AIR HAS PLACED PRELIMINARY ORDER (NOT TAKEN OPTION) ON TWO CONCORDES AND MADE DOWN PAYMENT (ACCORDING TO ONE DGCA OFFICIAL) ABOUT US$3 MILLION PER PLANE. DGCA OFFICIAL STATED IRAN AIR MAY EXERCISE VARIETY OF OPTIONS TO CANCEL ORDER (PROBABLY WITH CANCELLATION CHARGE) E.G. IF LANDING RIGHTS MBR SST CANNOT BE ACQUIRED AT KEY AIRPORTS. 2. DELIVERY OF FIRST CONCORDE TO BE LATE 1976 WITH SECOND TO FOLLOW EARLY 1977. IRAN AIR OFFICIAL STATED TENTATIVE PLANNING CALLS FOR TWO ROUTES, ONE TEHRAN- LIMITED OFFICIAL USE LIMITED OFFICIAL USE PAGE 02 TEHRAN 05769 151021Z LONDON-NEW YORK, OTHER TEHRAN-PARIS-NEW YORK. ROUTE WOULD BE SUPERSONIC VIA CORRIDOR IRAN, TURKEY (THIS CORRIDOR TO BE NEGOTIATED), BLACK SEA TO ITS WESTERN EXTREMITY, THEN SUBSONIC ACROSS EUROPE AND SUPERSONIC ACROSS ATLANTIC. ONE IRAN AIR OFFICIAL STATED "UNOFFICIALLY" THAT IRANAIR'S TRAFFIC PROJECTIONS DO NOT INCLUDE USE OF CONCORDE AND THAT IRAN AIR MANAGING DIRECTOR GENERAL KHADEMI STATED CONCORDE IS PERSONAL INTEREST OF HIM. HECK LIMITED OFFICIAL USE 



شمقدری نخستین بار در ۲۳ خردادماه ۱۳۹۰، ۱۴۰ میلیون تومان ‌و یازدهم مرداد همین سال، ۱۰۰ میلیون تومان دیگر به مؤسسه کمک کرده است. ‌دوم مهرماه ۱۳۹۱، نیز ‌یک میلیارد و صد میلیون تومان دیگر ‌و در ادامه ‌نیز در ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۱، ‌۱۵۰‌میلیون تومان دیگر به همین مؤسسه کمک شده است. آخرین کمک شمقدری به مؤسسه برادرش نیز در واپسین روزهای مسئولیتش به مبلغ ۱۸۰ میلیون بوده است.
بررسی‌‌ها نشان داده، جواد شمقدری‌، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، مبلغ کلان ۱۶۷۰ میلیون تومان‌ از اعتبارات دولتی را از سال ۹۰ تا واپسین روزهای تحویل پستش به نام ‌کمک به مؤسسه‌ای پرداخت کرده که برادرش مدیرعاملی آن را بر عهده دارد؛ رخدادی که لابد با پیمودن تشریفات قانونی روی داده و حتی لفظ «رانت» نیز مشمولش نمی‌شود!

به گزارش «تابناک»، «آنان که متولی مزرعه هنر می‌شوند، باید بدانند که برای این گلستان ابر می‌باید بود و صبر می‌باید نمود. به دست آبیاری کردن نه در فرصت مدیر است و نه از فِراست اوست!...»؛ این مطلع حکم انتصاب حسینی برای جواد شمقدری به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی است که در واقع در‌‌ همان مسئولیت پیشین ابقایش کرد؛ اما با اختیارات و حوزه تصمیم‌گیری وسیع‌تر و شاید همین قدرت عمل بیشتر بود که باعث شده گذشته دست از سر سینمای ایران و او برندارد.

1670 میلیون تومان کمک بلاعوض شمقدری به موسسه برادرش!

پس از آشکار شدن ماجرای شکل تأسیس مؤسسه «سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی» و در ادامه، انتشار اعداد و اررقام‌‌ جالب و در نهایت عدد ۶.‌۵ تا ۶.‌۷ میلیارد تومانی درباره هزینه‌های پروژه سینمایی بی‌فرجام «لاله» و پروژه‌های‌ دیگر که برخی از آن‌ها شاید هیچ‌ گاه به پایان نرسد، حال اطلاعات جالب‌تری درباره آنچه در دوره ریاست شمقدری در سازمان سینمایی رخ می‌داده، منتشر شده که در نوع خود در تاریخ سینمای ایران بی‌سابقه است. تازه‌ترین کشف در این زمینه، بیانگر شمه‌ای از جودِ جواد شمقدری است که مشمول حال برادرش، روح‌الله شمقدری و برخی از دوستانش در قالب یک مؤسسه شده است!

آن گونه که بررسی‌ها و پیگیری‌های خبرنگار «تابناک» نشان داد، جواد شمقدری در پنج نوبت کمک‌های وسیعی به مؤسسه مرآت هنر به مدیرعاملی برادرش، روح الله شمقدری کرده که در مجموع‌، ۱۶۷۰ میلیون تومان شده است. شمقدری نخستین بار در ۲۳ خردادماه ۱۳۹۰، ۱۴۰ میلیون تومان‌ و یازدهم مرداد همین سال، ۱۰۰ میلیون تومان دیگر به مؤسسه مرآت هنر کمک کرده است.

در دوم مهرماه ۱۳۹۱، ‌یک میلیارد و صد میلیون تومان (۱۱۰۰ میلیون) دیگر‌ و در ادامه نیز در ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۱، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر به همین مؤسسه کمک شده است. آخرین کمک شمقدری به مؤسسه برادرش نیز در واپسین روزهای مسئولیتش و در ۲۶ مردادماه ۱۳۹۲به مبلغ ‌۱۸۰‌میلیون بوده است.

1670 میلیون تومان کمک بلاعوض شمقدری به موسسه برادرش!

اما در این چند سال، نام «مرآت هنر» را که تا اندازه‌ای ‌برای پیگیران حوزه سینما‌ آشناست، کجا شنیده‌ایم و اصولاً به جز جواد شمقدری، چه اشخاصی پشت این مؤسسه هستند؟
نخستین بار این مؤسسه در برنامه هفت برجسته شد؛ برنامه‌ای که تهیه‌کننده و کارگردان «پایان نامه» دعوت شده بودند که از قضا «مرآت هنر» به مدیرعاملی برادر شمقدری تهیه‌کنندگی‌اش را بر عهده داشت. روح الله شمقدری که پس از برنامه هفت به کنایه ‌برادر رئیس نیز خوانده می‌شد، با طفره رفتن از پاسخ به این پرسش شمقدری که هیأت مدیره این مؤسسه از چه اشخاصی تشکیل شده، گفت: اینجا جای مطرح کردن این مسائل نیست؛ اما نشریات جای مناسبی برای بیرون کشیدن ترکیب مذکور بود!

بر پایه آنچه در روزنامه رسمی به ثبت رسیده، مؤسسه مرآت هنر به شماره ثبت ۱۴۰۳۰ در خرداد ۸۳ تغییر موضوع داشته و در یکی از بندهای موضوع اساسنامه، «تولید و عرضه محصولات سمعی و بصری از قبیل نوارهای کاست و فیلم‌های ویدئویی و رایانه‌ای در زمینه‌های فرهنگی، ادبی، علمی، اجتماعی، هنری و معارف اسلامی برای کودکان نوجوانان و بزرگسالان» آورده شد و عملاً زمینه ساخت فیلم توسط این مؤسسه فراهم می‌شود. آن گونه که روزنامه رسمی نشان می‌دهد تا سال ۸۸ جز تغییر نشانی مرآت هنر در سال ۸۶، اتفاق دیگری در این مؤسسه رخ نمی‌دهد.

1670 میلیون تومان کمک بلاعوض شمقدری به موسسه برادرش!

اما در فروردین ۸۸ به یکباره نقش این مؤسسه متفاوت می‌شود و بنا بر‌ صورتجلسه‌ای که در روزنامه رسمی منتشر شده، جمال شورجه به سمت رئیس هیأت‌مدیره و روح‌الله شمقدری برادر شمقدری به سمت مدیرعامل و سیدمحمدرضا سجادپور که مشخص نیست چه ارتباطی با علیرضا سجادپور، مدیرکل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی دارد یا ندارد به سمت قائم‌مقام مدیرعامل و مهدی عظیمی‌میرآبادی، مسئول تدارکات و تهیه کننده و جانشین سجادی پس از وقایع جالب رخ داده برای وی‌ و فریدون یا‌‌ همان داود رسولیان (مسئول جلوه‌های ویژه) به سمت اعضای هیأت‌مدیره برای مدت دو سال برگزیده شدند و فعالیت‌های این مؤسسه وارد فاز تازه‌ای شد که شکست پایان نامه بخشی از آن بود.

پس از آن نیز در برخی پروژه‌ها درباره این مؤسسه شنیده شد که آخرین آن‌ها فیلم سینمایی «سوادیکا» در ژانر فاخریسم است که به کارگردانی جمال شورجه و با سرمایه‌گذاری سازمان سینمایی مراحل تولید را تا اندازه‌ای پیموده‌ و با توجه به زبان انگلیسی‌اش و احتمالاً ‌بازنگشتن بخش اعظم هزینه تولیدش‌ با «لاله» قابل قیاس است.

روح الله برادری تهیه کننده این فیلم درباره نوع همکاری مؤسسه نامبرده با این پروژه گفته بود: «آقای شورجه عضو مؤسسه «مرآت هنر» هستند و طبیعتا این مؤسسه هم به عنوان مجری طرح در ساخت این فیلم با ما همکاری خواهد داشت‌».

مؤسسه «مرآت هنر» اینک همچنان سرپاست و ظاهراً اتفاقات جالب دیگری نظیر آنچه درباره سینماپرس رخ داده نیز مورد بحث است که «تابناک» به طور ویژه مورد پیگیری قرار خواهد داد تا اگر اتفاقاتی شبیه بذل و بخشش‌های اینچنینی رخ داده، دست‌کم مردم ایران در جریان باشند و با نگاه وسیع تری به قضاوت درباره عملکرد مدیرانی همچون شمقدری و قیاس با مدیریت‌های پیشین و پسین پرداخته
در گوشه و کنار شهر






















آخرین دیدار و گفتگو با مرضیه
اسماعیل وفا یغمایی
از اولین دیدار حضوری با مرضیه  به لطف ویاری مرد شریف و پاک وجدان  دکتر هدایت متین دفتری و همسرشان خانم مریم متین دفتری،در سال 1373 در خانه ایشان، تاآخرین دیدارحضوری و گفتگو در خزان سال 2006 میلادی یعنی دو سال پس از استعفای من از شورای ملی مقاومت، من بارها، با مرضیه دیدار و گفتگو داشته ام که شرحش مثنوی هفتاد من کاغذ میشود. برخی از این دیدارها و نکات مهم را در پاریس یا عراق یاداشت کرده ام . 
مرضیه را پس از جابجائی و اقامتش در عراق تا وقتی که امکان سفر به عراق وجود داشت میدیدم. مجاهدین خانه پر جلالتی در اختیار او نهاده بودند و نفرات متعددی در خدمتش بودند.او گاهی از عراق برای من نامه مینوشت که نامه هایش را دارم. خطی خوش و استادانه و چشم نواز داشت. پس ازحمله دوم آمریکا و بازگشت مرضیه به پاریس و بعد ازاستعفای من از شورا رشته دوستی را نگسست و دو بار بمنزل من آمدونشست و صحبت کرد. یکبار با دختر و یکی از اقوام نزدیکش و بار دیگر تنها.تقریبا همه هفته تلفن میزد و حالی میپرسید تا در خزان سال دو هزار و شش  به من زنگ زد و گفت: میخواهم ببینمت.
پسر من نیز که در چهارده سالگی روانه عراق شده و در بیست و دوسالگی بازگشته بود در پاریس بود و تازه یکسال بود از جهنم تیف نجات پیدا کرده بود. با هم بنا به تقاضای مرضیه به مرکز خرید «مونتنی بوشام» در حوالی پاریس و نزدیک «اور سور اواز» رفتیم. مرضیه کمی در خود بود. بر خلاف همیشه که میگفت و شوخی میکرد ساکت بود . در میان صحبت گاه و بیگاه و از اینجا و آنجا، من  به تصادف از کسی ،«ش»نام بردم و ناگهان مرضیه با صدائی خشمگین و کلامی که از او انتظار نمیرفت گفت: «او که از آن دیوث هاست».
حیرت کردم. زیرا مرضیه قبلا این فرد را خیلی میستود و به او قسم میخورد. گفتم: چطور؟
گفت همانی که گفتم. آمد خانه ام از خانه بیرونش کردم ولی بعد«ج» آمد و با او صحبت کردم او آدم خوبی است.
دانستم  چیزی اتفاق افتاده و گویا آن فردی که مرضیه از دست او عصبانی بود کار خطائی انجام داده و بعد آقای «جیم» را برای ترمیم خرابکاری به سراغ مرضیه فرستاده اند. فکر کردم چون مرضیه عضو شوراست و تعهد سیاسی دارد و دوستان زیادی از طیفهای سیاسی مختلف دارد و بنا بر ملاحظات سیاسی نمی خواهند او با همه رفت و آمد داشته باشد او را تحت فشار قرار داده یا بخاطر اخلاقیات دخترش «هنگامه» با او برخورد شده و سعی کردم مثل همیشه آرامش کنم. 
شاید  حضرات باور نکنند ولی من تا سال دو هزار و هشت چه در برخوردها و چه در تلفن ها سعی میکردم اعتماد مرضیه را به مجاهدین خدشه دار نکنم زیرا فکر میکردم وزن سیاسی و هنری و مالی مرضیه را فقط مجاهدین میتوانند تحمل کنند. شاید اشتباه بود. به مرضیه گفتم:
 در هر حال ملاحظات سیاسی بعضی وقتها مشکلاتی پیش میآورد و باید تحمل کرد...
 که با صدائی خشمگین و نگاهی خشمگین تر گفت:
-غلط کردند !شاه مملکت به من توهین نکرد. میرفتم دربار ملکه مادر می آمد استقبال من! شصت سال از همه عزت و احترام دیدم . در تهران وقتی برادر هاشمی رفسنجانی مرا به مرکز رادیو دعوت کرد و از من خواست خواندن را شروع کنم ولی برای زنها و من قبول نکردم احترام مرا نگاه داشتند.در خیابان پاسدارهای خمینی وقتی میفهمیدند من داخل ماشینم آژیر میکشیدند که راه باز شود و من از ترافیک بیایم بیرون و زودتر بخانه برسم آنوقت این مرتیکه بمن هرچی میخواهد میگوید.
 فهمیدم داستان چیز دیگریست. خواستم ریز قضیه را بدانم. با عصبانیت گفت:
 -همین که گفتم
 و بعد مثل اینکه فهمیده باشد تندی کرده گفت:
 - ولش کن بابا اومدیم کمی هم رو ببینیم و خندید و چشمانش پر از مهربانی شد و بعد سفارش نهار داد.شانه اش را بوسیدم وسعی کردم از حال و هوای سئوال بیرون بیایم. میدانستم مرضیه سخت مغرور است و همین قدر را هم طاقت نیاورده که گفته است. نهار را خوردیم و داشتیم قهوه میخوردیم که مرضیه گفت:
 - تقریبا تمام دفترهای یاداشتم را منهای چند تا سوزاندم.
انگار ضربه سنگینی به سرم خورده باشد  گفتم:
 -چرا خانم چرا اینکار را کردید؟
میدانستم و مرضیه سالها قبل بمن گفته بود از بیست سالگی هر سال وقایع زندگیش را ثبت کرده ومجموعه این یاداشتها دائره المعارفی ازسر گذشت او و بزرگان موسیقی ایران  از سال 1320 شمسی تا این روزگاراست. و پس از سال 1357 همه را به آمریکا فرستاده و نزد دوستی به امانت گذاشته و سپس آنها را به پاریس منتقل کرده است و سرانجام این دفترها سوزانده شد!.دیگر نمی خواستم چیزی بخورم . به زور چند لقمه ای خوردم و با گیجی پرسیدم:
 -آخر چرا اینکار را کردید
 نگاهی کرد و چیزی نگفت.یکی دو ساعتی با هم بودیم و در پایان چند عکس گرفتیم و به دنبال مرضیه آمدند و مرضیه بازگشت و ما هم روانه پاریس شدیم.در هفته های بعد تا پایان سال دو هزار و  نه تقریبا همه هفته یکی دوبار تلفنی صحبت میکردیم. متاسفم که بر اساس پرنسیبی که به آن معتقدم سخنان او را ضبط نکردم که بسیار ارزشمند بود. از اواخر سال دو هزار و نه  تلفنها کمتر شد وخبر بیماری او و سپس درگذشت «هنگامه» دخترش و عشق زندگیش وسرانجام  سفر خودش، ماجرا را تمام کرد.مرضیه رفت و نرفت و ماجرای او همچنان صدای او ادامه دارد.
***
سه سال بعد حدود یکماه قبل دریکروز نیمه ابری وهنگام پیاده روی درراهی در حوالی پاریس،دوست همراه من که شاهد قضیه بود تمام ماجرا را برایم تعریف کرد. ماجرا راست بود.مرضیه برای گمشدن برخی از دفترها و اسنادش تقاضای دادخواهی و بررسی کرده بود به مرضیه رذیلانه توهین کرده بودندو در جلسه ای که برای دادرسی و دادخواهی مرضیه تشکیل شده بود با توهین به او طبعا جلسه  ناتمام   مانده و به مقصود رسیده بودند غافل از آنکه هیچ چیز پنهان نمیماند و نباید بماند.
 این جهان کوهست و کار ما صدا
سوی ما آید صداها چون ندا
با حال خراب از دوست همراه پرسیدم:
 هیچکس چیزی نگفت؟
جواب داد:
ما همه دچار شوک شده بودیم؟
یک لحظه احساس کردم از تمام کسانی که در آن جلسه حضور داشته و خاموش مانده اند بیزارم.حتی از دوست همراهم دلگیر شدم که چرا چیزی نگفته . آخر چطور میشود به مرضیه در سن هشتاد و سه سالگی توهین کرد و همه سکوت کنند. زودتر از همیشه به خانه برگشتم. رفتم روی همان صندلی که دوبار مرضیه روی آن نشسته بود نشستم و سرم را روی میز گذاشتم  و چشمهایم را بستم. احساس میکردم از همه چیز بدم می آید. احساس غربت در این غریبستان در وجودم سنگینتر مینمود.این را دیگر باور نمیکردم یعنی این همه پوسیدگی و انحطاط و فاصله میان حرف تا عمل دو سه ماه قبل به من گفته بودند مامور اطلاعات و با به اصطلاح قلم زنی که چهارده سال الهام دهنده تمام شعرهای عاشقانه من بود و بیش از پانصد ششصد غزل عاشقانه ایام جوانی من تمام برای او سروده شده بود،با کثیف ترین ابزاری که امکان داشت مرا از هضم رابع وزارت اطلاعات گذرانده بودند ولی من چندان ناراحت نشده بودم ولی  توهین به مرضیه کلافه ام کرده بود و نمیتوانستم آن را بفهمم. 
***
 می خواهم بگویم:
آری به مرضیه با فریاد گفته شده است
ببند دهنتو زنیکه آشغال !نوبرشو آوردی!
و مرضیه بلافاصله پس از این توهین جلسه را ترک کرده است.
باید بگویم در آن لحظه تاریخی به تصور میتوان آورد که اگر خمینی و اشرفی اصفهانی و مدنی وصدوقی و دستغیب و کسانی که انها راسمبلهای ارتجاع میشناسید و به رویاروئی با آنها افتخار میکنید در مجلس حضور داشتند حتما با نهایت ایمان و شادی کف میزدندو در این شک نکنید که مشکل در درون است و نه در تیغ آهیختن در برون که جنگ امین و مامون بر سر قدرت درسال 198 هجری بسا قویتر و ایدئولوژیک تر از جنگ شما با آخوندها بود دو ملت، اعراب به حمایت از امین و ایرانیان به حمایت از مامون به سرداری طاهر ذوالیمینین بر علیه هم تیغ کشیدند ولی پس از بر سر نیزه رفتن سر امین بر دروازه مرو نه تنها چیزی عوض نشد بل بنا بر روایت تاریخ  امام رضا مسموم شد،فضل ابن سهل وزیر ایرانی در حمام کشته شد ، طاهر ذوالیمینین سردار اصلی مسموم گردید و ارتجاع مطلقه مامون تا سال 218 و پس از ان تا قرن چهاردهم میلادی وبرچیده شدن بساط عباسیان به دست هلاکوخان ادامه یافتادامه یافت.مطمئن باشید آقایان و خانمها! اگر جنگ شما با رژیم خمینی به نظر و تجربه من   بر سر قدرت سیاسی است، جنگ عظیم ملت ایران در ادامه تاریخی طولانی خود با محتوای ننگین و تاریک وخطرناک رژیم و تفکر خمینی است که به سر فصلی تاریخی رسیده است این رژیم نه فقط در ساختار سیاسی خود بلکه باید در تمامیت ساختار فرهنگی و ایدئولوژیک خود  که در درون شما هم وجود دارد و از آن غافلید!در هم شکند که به نظر من در این جنگ مردم ایران بوِیژه نسل جوان بسیار موفقتر و کوشاتر و جدی تر از شمائی هستند که در کنار رود خونهای من و ما تیغ بر ابر میزنید و بر روی خاک بنظر من علیرغم تمام ادعاهایتان از این رویاروئی ایدئولوژیک در هراسید.
 با این توضیح ،به آنکس که این توهین را برزبان آورده باید تاخت و پرسید چرا توهین کرده است است.
 براستی پس از شنیدن ماجرا وقتی بیاد آوردم زیر تابوت مرضیه را در روز خاکسپاری همان کسی گرفته بود که مرضیه او را از خانه اش بیرون کرده وبر سر گورش  که هنوز تابوت در عمق آن پیدا بود کسی اشک میریخت و زار میزدکه توهین کننده به مرضیه بود ساختار این دستگاه و عمق ریاکاری و متناقض بودنش برای من روشن میشود.
مرضیه به اشتباه دادخواهی نکرده بود ولی حتی اگر اشتباه هم کرده بود هرگز نمی بایست چنین لجنی از دهان معترضی به بیرون فوران کند.
به ایرج شکری یا هرکس دیگر متازید و ایراد مگیرید.بیهوده مارک رژیمی بودن را اگر چه با زبان میمونهای زوزه کش و بیمقدار و بی مسئولیت به من و ما نزنید که ما جنگمان را با آخوندها کرده ایم ومی کنیم و تمام چهل سال گذشته و اکنون ما نشان آن است که در هر کجا سربازی بوده ایم که افتخار سربازی ملت ایران را در جدال با آخوندها داشته ایم اگر چه گاه اشتباه فهمیده و اشتباه کرده ایم.
مطمئن باشید که مائی که تمام عمر در برابر ارتجاع خمینی ایستاده ایم از حملات ارتجاعی دیگر باکی نخواهیم داشت . هنوز همان روح خروشان بیست سالگی ما با تجربه ای سنگین دربدنهای سالخورده و خسته ما زنده و زنده تر از پیش  است ما که جوانی خود را در این مسیر به بادها سپرده این از نثار ایام سالخوردگی به توفان هراسی نداریم. این را اطمینان داشته باشید.من و شکری و روحانی و قصیم و مصداقی وبقیه...به احتمال زیاد ، در غربت و با این درجه و نشان سربازی خواهیم مرد وشادی اینکه تا پایان در این جهان آشفته افتخار سربازی ملت ایران را داشته ایم در لحظه مرگ در غربت با خود خواهیم داشت و نخواهیم گذاشت لکه ای از لجن پراکنی های شما این افتخار ساده و بزرگ را آلوده کند که این دستاورد تمام زندگی و تنها سرمایه معنوی ماست که میتوانیم با آن به زندگی خود معنائی بدهیم
. این را مطمئن باشید. بنابراین بما متازید! بخود بتازید و ایراد بگیرید.در نوشته قبلی نوشته بودم بحث فرد نیست بلکه این یک ساختار ارتجاعی و پوسیده و ضد انقلابی در جوهره خطرناک و افسار گسیخته عمیقا آخوندی است که چنین کارکردهائی از جمله توهین به شاملو و مرضیه را بروز میدهد و فلاکت و ادبار و تراژدی این است که گویا نمیتواند بفهمد این یعنی چه.!چنان در مرداب خود محوری و یکه تازی و فردیت متعفن افسار گسیخته فرو رفته است که نمی تواند بفهمد. نمی تواند نه مرضیه و نه کار امثال مرضیه را بفهمد.
این ساختار متعفن در عمق دقیقا آخوندی و ارتجاعی  که تا قبل از ورود مرضیه و تابش روشنائی وجودش با صدای زن در پیرامون خود بیگانه بود و فقط بجز یکی دو مورد آنهم آمیخته با صدای مردان،طاقت شنیدن صدای مردان را در کارهای موسیقائی خود داشت ،و پس از سی سال زیستن در غرب حتی از مطهری ومنتظری که دست دادن زن و مرد را بنوعی بی اشکال میدانند  در قرن بیست و یکم واپس تر مانده است و هنوزسنت شتر چرانان دشتهای عربستان در قرن ششم و هفتم میلادی را که به ریش خدا [ خدائی که فارغ از ارتجاع مذهبی وسیع ترین و ژرفترین مفهوم بی نهایت وجود وزیبائی و هستن را در نگاهی فلسفی نمایندگی میکندو معنا و مفهومش همراه با گسترش ادراک انسانی گسترش و عمق یافته و دیگر ان خدای پدر سالار قرن ششم و هفتم میلادی با دوزخ هولناک و بهشت مسخره اش نیست]بسته شده است رعایت میکند و از ایجاد یک رفرم کوچک حتی به اندازه ملایان نامداری که نام بردم در مانده است و در عین حال میگوید سیمای زن نوین آینده را طراحی کرده است نمی تواند بفهمد مرضیه فقط آوازه خوان نبود بلکه  به سهم خودتراش دهنده روح و روحیه انسانی ملت ما بمدد لطف صدا و محتوای انسانی و عاطفی آثارش بود که اگر کار مرضیه و امثال مرضیه نبود:
 به لطف آمپول نجاستی که ارتجاع مذهبی شیعی از همان قرن دوم هجری و زمان نواب اربعه تا همین زمان دوران خمینی و خامنه ای به سلسله اعصاب ملی ما در طول قرنها تزریق کرده است و همه چیز از جمله انقلاب سال پنجاه و هفت را به گند کشیده است، ما هنوز مشغول آفتابه داری علامه حلی و شیخ مفید و مجلسی بوده و منتظر میماندیم تا حضرتش طهارت و استبراء خود را بپایان برساند تا ما دوباره افتخار پرکردن لولهنگ او را داشته باشیم وبر در خلا منتظر بازگشت آقا و تخلیه مجدد ایشان باشیم! .حضرات بحث بر سر تعویض و جابجائی آفتابه دار نیست مساله اصلی خود آفتابه و محتوای آن است که مطلقا برای شما جالب نیست.
اینجاست که مرضیه  بزرگ! مرضیه عزیز و مرضیه بی مرگ ما ایرانیان در محتوا در کنار بابک و مصدق و کسروی ومیرزا آقا خان کرمانی و هدایت وحافظ وسیمین بهبهانی و فرخزاد و شاملو و درویش خان و صبا و یاحقی وبنان و خانلری وشجریان و امثالهم قرار میگیرد و ما نمیفهمیم و فکر میکنیم فقط مطربی نام آور را به دایره خود کشانده ایم تا او را مورد استفاده قرار دهیم، و چون نمی فهمیمبا همه امکانات گران و نفراتی که در اختیارش گذاشته و پولی که بپایش ریخته ایم به او رذیلانه توهین میکنیم وهمه چیز را خراب میکنیم. من اگر مرضیه را دوست داشتم بخاطر اندکی از درک این مساله بود و پنهان نمیکنم که سنگین ترین مرگی را که در زندگی تحمل کرده ام مرگ مرضیه  بی مرگ بود. و همین جاست که من میتوانم به انتقاد بعضی از دوستان که متاسفانه مرضیه را درست درک نمی کنند و بمن میگویند چرا در باره او میسرایم و مینویسم و ستایش میکنم میتوانم پاسخ بدهم. مرضیه برای من یک صدا و یک زن و یک خواننده نیست بخشی از یک تلاش فرهنگی زنده است که در پیکره او خود را مینمایاند.
توهین به مرضیه  توهین به شخص نیست .توهین به شاخصی هنری و ملی و متعلق به تمام ایرانیان امروز و آینده است. توهین به ایران است. اعلام جهالت و نادانی ومرتجع بودن خود است و بس. زیر سبیلی نباید ردش کرد. کسی که توجیه میکند یا زیر سبیلی رد میکند هم نادان است و هم خطرناک و هم بواقع گامی فراتر از برادر هاشمی رفسنجانی و پاسداران برداشته است و اینجاست درست همین جاست که معنای بدتر از پاسدار که در جلسه شورا و در حضور خود من و بیش از هفتاد تن دیگر منجمله آقایان قصیم و روحانی و متین دفتری و هزار خانی و معصومی و...به غلط نثار شاملو شد و من و آقای متین دفتری و تنی چند از نخستین معترضان به این توهین بودیم در جای واقعی اش مینشیند و نشان میدهددر حیطه تفکر و عقب ماندگی پاسدار واقعی کیست؟.
 فارغ از قار قار کلاغهای رقت انگیز و زهوار در رفته ای که بر درختهای حاشیه معرکه  نمیدانند چه میگویند و از دنیای چرت و خمار خود بیدار شده وعاجز از یک ادراک درست و صریح سیاسی ،دنیای سیاست و سرنوشت یک ملت را با دعوت به  بازگشت به سفره آش نذری  وبیضه بوسی مرشد و مراد عوضی گرفته اند و باید بحال خود گذاشتشان تا بقارند وبزارند و بزرند، این حقیقت را که به آن اشاره شدباید خوب خوب خوب فهمید و باید نیز این را فهمید که اگر قدرت درک داشته باشند این یاداشت از سر دشمنی نیست بل از سر درد منجمله برای خود توهین کنندگان است.
روان مرضیه غرق نور و شادی باد. به او توهین شد. بگذارید مولانا سخن بگوید که مرضیه درویش مسلک و عارف تبار بود و چنانکه خود میگفت پیرو حضرت شاه یعنی نعمت الله ولی آرمیده در ماهان کرمان بود پس مولانا شایستگی سخنگوئی از او را دارد و بس پس بگذاریم در آن مجلس بیداد نه رفیق مظلوم و مورد انواع تهمتها، محمد رضا روحانی که وکیل بود و ناظر، بل مولانا را فرا خوانیم ، تا دفتر ششم مثنوی را باز کند و وکالت او را بر عهده بگیرد ودر این دادگاه که مرضیه و مولانا و خاطی یک جا جمعند دفاعیه مولانا را بشنویم که میخواند: 
ای بریده آن لب و حلق و دهان
 که کند تف سوی مه یا آسمان
تف برویش باز گردد بی شکی
تف سوی گردون نیابد مسلکی
هر که بر شمع خدا آرد پف او
شمع کی میرد بسوزد پوز او
چون تو خفاشان بسی بینند خواب
کین جهان ماند یتیم از آفتاب
موجهای تیز دریاهای روح
هست صد چندان که توفانهای نوح
مه فشاند نور و سگ وع وع کند
سگ ز نور ماه کی مرتع کند
شمع حق را پف کنی تو ای عجوز
هم تو سوزی هم سرت ای گنده‌پوز
کی شود دریا ز پوز سگ نجس
کی شود خورشید از پف منطمس
اسماعیل وفا یغمائی
سوم نوامبر 2013 میلادی

خطاب به آنها که بی دنده و ترمز «واکنشی» شده اند
کریم قصیم


حضرات ! باور بفرمایید درعوالم فکری و انتظارات کنونی ایرانیان دیگر ایراد تهمت و افترا بار کجی است و به منزل نمی رسد، از تکرار و تراکم این  زشتکاریها دست بردارید! مردم - و به ویژه اعضاء و هواداران مجاهدین و  شورا به خاطر دهه ها غفلت و بی خبری - باید سخنها را بشنوند و خود قضاوت  کنند.....به منتقدان و راویان نگفته ها ، به ویژه به سعید جمالی ، بهتان  نزنید.
اگر شمایان بر آنید که این و آن / یا حتی همه روایتهای آقای جمالی درست نیست ، جرأت کنید و به جای هیاهوی جارچیان‌تان ، خود به میدان  حقیقت یابی تشریف فرما شوید. ابزار کار که فراوان دارید....به جای اهانت به ایشان و دیگران رسماً و آشکار فاشگویی‌های تکان دهنده را تکذیب  نمایید. یا این که - به لطف «سیم ارتباط» - معجزه ای علم کنید و با منتقدان به مناظره علنی بنشینید!
حضرات ، هشدار بشنوید و زنهار به گوش گیرید! باور بفرمایید آخرین فرصت نجات و حفظ وقار دارد از دستتان می رود، : در این «سال سرنگونی» و «برپایی یکانها» جاذبه مردمی بیافرینید ، شهامت به خرج دهید ، ابتکاری دموکراتیک برای روشنگری به کارگیرید و این قدر - با  دروغ و دغل اتهامات غیرمستند - شتابان تتمه آبرو را چوب جراج نزنید. چرا  نمی فهمید که ایرانیان داخل و خارج کشور از سیاست فریبکاری و ادامه اعمال  خفیه و خلاف ، پرده نشینی و پیشه کردن پلشتی، از سیاستهای دغلکارانه، از  فتوا صادرکردن و به ویژه از فرار از پاسخگویی و همزمان هَجمه به فاش گویان  شجاع معماها و نگفته های دردناک گذشته و حالتان ، عمیقاً دلزده و خسته شده  اند.
نه کوه قدرت و نه گنج قارونتان نمی تواند مانع پرسش و گویش و طرح  مسائل شوند. به پول و قدرت تبلیغاتی و ارتباطات گوناگون با «اربابان بی  مروت دنیا» غرّه نباشید. شما که انذار می دادید "واکنشی نشوید" حالیا یکسره  واکنش زده اید ، آنهم رمیده و وحشت ژده ! باور کنید من و ما هنوز  خیرخواه شما و خواهان اصلاح ساختار اموریم. نترسید و به جای سکوت کبرآلود ، گامی گویا  جهت درمان دردها بردارید.  بیایید جوابگوی پرسشها، شنوای  انتقادها و جویای راه حل معضلات بشوید! باورکنید، هرآینه پاسخگو و انتقاد پذیری پیشه کنید مردم بخشنده اند.
 
پنجم نوامبر 2013   
 
کریم قصیم