نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه


تظاهرات امروز افغانی ها در مقابل سفارت ايران در کابل علیه حکومت اسلامی ایران












[تاريخ مطلب: نهم بهمن ۱۳۸۹ برابر با بيست و نهم ژانويه ۲۰۱۱]

ظاهرات و درگیری های امروز در مصر

ظاهرات و درگیری های امروز در مصر
























۰۹,۱۱,۱۳۸۹
bahrami_holand_1_1
خبرگزاری هرانا - زهرا بهرامی، شهروند ایرانی- هلندی، بامداد امروز شنبه نهم بهمن ماه، در تهران اعدام شد.

زهرا بهرامی، فرزندعلی، از دستگیر شدگان اعتراضات ۶ دی ماه سال ۸۸ بود که مسئولان به اتهام "قاچاق مواد مخدر" برای وی حکم اعدام صادر کرده بودند.
حکم اعدام خانم بهرامی روز یکشنبه ۱۲ دی ماه توسط قاضی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به وکیل این شهروند ایرانی- هلندی، خانم ژینوس شریف رازی، ابلاغ شده بود.
وی در شانزدهم آذر ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در همین زمینه مورد محاکمه قرار گرفت.
دختر و وکیل خانم بهرامی پیشتر در مصاحبه با رسانه ها گفته بودند که، دادگاه انقلاب تهران علاوه بر اتهام حمل مواد مخدر، پرونده‌ای را با اتهام محاربه از طریق عضویت خانم بهرامی در گروه "انجمن پادشاهی ایران"  در دست بررسی دارد.
در حالی حکم اعدام این شهروند زن ایرانی- هلندی به طور ناگهانی به اجرا در آمده است که رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در اظهارنظری در مورد وی گفته بود: "جرم این فرد در دادگاه در حال رسیدگی است."
شایان ذکر است که در پی افزایش موج اعدام ها در ایران، بسیاری از زندانیان سیاسی محکوم به اعدام نظیر حسین خضری، علی صارمی، جعفر کاظمی و محمدعلی حاج آقایی تاکنون اعدام شدند.

AJE Egypt picture slideshow

Demanding change in Egypt

کیل زهرابهرامی دقایقی پس از انتشار خبر اعدام وی: شوکه شدم! خبر نداشتم! بایدبه وکیل ابلاغ می کردند!


۰۹,۱۱,۱۳۸۹
zahra_bahramiHR_110129درحالی که چند روز پیش دختر زهرابهرامی هر اتهامی مرتبط با قاچاق مواد مخدر که در موردش مادرش مطرح شده بود را در گفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران تکذیب کرده بود خبرگزاری فارس ساعاتی قبل از اعدام این زندانی هلندی-ایرانی در صبح امروز خبرداد.کمپین دقایقی پیش با ژینوس شریف رازی وکیل خانم بهرامی تماس گرفت اما او از جریان اعدام خبر نداشت. وی به کمپین گفت: « شوکه شدم. اصلا خبر نداشتم. باید به وکیل اجرای حکم ابلاغ می شد اما هیچ خبری نداشتم. نمی دانم چه بگویم. فقط شوکه هستم.»
ژینوس شریف با اشاره به اینکه قوه قضاییه ایران هنوز به اتهامات امنیتی موکل وی رسیدگی نکرده است گفت: « من درشگفت هستم که با آنکه هنوز به اتهامات امنیتی موکلم رسیدگی نشده است حکم اعدام برای وی صادر شده است.» با توجه به اینکه اتهامات اولیه پس از دستگیری زهرا بهرامی مربوط به مسایل امنیتی و حضور وی در تجمعات پس از انتخابات و مصاحبه با رسانه های خارجی بود و بعدا مساله مواد مخدر مطرح شده دختر زهرا بهرامی با اظهار اینکه مسولان کشوری می خواهند ذهن مردم از انتخابات منحرف شود، گفت: « مادرم تبع کشور هلند است احتمالا می خواستند با این اتهام دست دولت هلند کوتاه شود. قبلا هم این اتهام ها را بی خودی به دیگران زده اند. چندی پیش به وکیلی سرشناس اتهام زدند که در دفترش مواد مخدر پیدا کرده اند اما چون ایشان سرشناس بودند زیاد نتوانستند قضیه را کش بدهند اما مادر من زن تنها و بی کس است، زورشان تنها به او رسیده است. می دانند که کسی را ندارد تا به او کمک کند.»
خبرگزاری فارس از زهرابهرامی به عنوان قاچاقچی موادمخدر نام برده و نوشته است که وی« عضو یک باند بین المللی ترانزیت مواد مخدر بود که با همکاری رابط هلندی خود، ‌از آن کشور کوکائین به ایران قاچاق می‌کرد و به واسطه مشارکت با این باند،‌ طی دو مرحله کوکائین به داخل کشور منتقل و توزیع شده بود.» به گزارش خبرگزاری فارس «در بازرسی از منزل نامبرده، ‌که پیشتر به اتهام ارتکاب جرائم امنیتی دستگیر شده بود،‌ ۴۵۰ گرم کوکائین و ۴۲۰ گرم تریاک نیز کشف و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد وی ۱۵۰ گرم کوکائین نیز به فروش رسانده است.»
هفته پیش دختر زهرا بهرامی به کمپین گفت:  « همیشه مادرم می گوید اعترافاتی که از او گرفتند و در مصاحبه تلویزیونی شرکت کرده است همه تحت فشار بوده و مجبور به این کار شده است چون بهش وعده و وعید کمک داده بودند که متاسفانه هیچ کمکی هم نشد.» او همچنین گفته بود: «‌دختر زهرا بهرامی در خصوص اینکه آیا مادرش در سفرهایش به ایران مواد مخدر می آورده است، گفت: «من که دخترش هستم هیچکدام از این اتهام ها را قبول ندارم و مادرم نیز دردادگاه گفت که در بازجویی ها چون تحت فشار بوده مجبور به گفتن این حرف ها شده است. مادر من اهل این صحبت ها نیست، حتی سیگار هم نمی کشد چه برسد به اینکه مواد مخدر داشته باشد. اصلا کسی که در تجمعات انتخابات شرکت می کند وجان خودش را به خطر می اندازد چطور ممکن است که هم زمان برعلیه کشورش چنینی اقدامی انجام دهد.»
فارس همچنین نوشته است:‌«  متعاقباً در پی تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست،‌ پرونده زهرا بهرامی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و جلسه دادگاه با حضور نماینده دادستان و وکیل محکوم علیه تشکیل و پس از رسیدگی،‌ نامبرده به اتهام نگه داری ۴۵۰ گرم کوکائین و مشارکت در فروش ۱۴۵۰ گرم کوکائین به اعدام و مصادره اموال و در مورد نگه داری ۴۲۰ گرم تریاک به پرداخت چهارده میلیون ریال جزای نقدی و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم شد که رأی صادره مورد تایید دادستان کل کشور نیز قرار گرفت.»