منابع مخالفان سوری روز جمعه ۱۹-۱۲-۲۰۱۴ اعلام کردند، عرابه ادریس، فرمانده تیپ تکاوران ارتش آزاد سوریه در قلمون، بعد از ظهر چهارشنبه به دست گروه داعش اعدام شد. 

طبق این گزارش، گروه داعش عرابه ادریس و معد ادریس یکی از نزدیکان وی را که در حال جنگ با نیروهای اسد بودند، بازداشت و سپس آن‌ها را اعدام کرد. 

گفتنی است که این فرمانده پیش‌تر در منطقه بابا عمرو و روستاهای واقع در جنوب و شرق حمص جنگ با نیروهای اسد را فرماندهی کرده بود. او از اولین افسرانی بود که به انقلاب مردم سوریه پیوست.
عرابه ادریس  همچنین در آزاد سازی و تصرف مرکز ذخیره سلاح و تجهیزات نیروهای اسد در منطقه «مهین» نقش مهمی را ایفا کرده بود. 

گروه داعش ضمن تایید خبر اعدام فرمانده ارتش آزاد سوریه، گفته است:« دولت "خلافت اسلامی" عرابه ادریس را به خاطر پیشینه خدمتش در ارتش اسد و همکاری با نطام سوریه اعدام کرده است». 

از سوی دیگر منابع مخالفان سوری می‌گویند دلیل اعدام عرابه ادریس فرمانده ارتش آزاد مخالفت وی با قبول «بیعت» با دولت «خلافت اسلامی» بوده است. 

داعش همه نیروهای مخالف اسد که با طرز تفکر افراطگرایانه این گروه مخالف هستند، آن‌ها را دشمن خود دانسته است و تاکنون صد‌ها تن از مخالفان را اعدام کرده است. تا جایی که برخی از سوری‌ها می‌گویند این گروه در همسویی با رژیم اسد علیه مخالفان عمل می‌کند.