نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ آبان ۲, سه‌شنبه

فیلم‌ها و عکس‌های رسیده به صدای آمریکا نشان می‌دهد تجمع اعتراضی مالباختگان موسسات مالی و اعتباری مقابل ساختمان مجلس ایران با دخالت ماموران انتظامی به خشون



فیلم‌ها و عکس‌های رسیده به صدای آمریکا نشان می‌دهد تجمع اعتراضی مالباختگان موسسات مالی و اعتباری مقابل ساختمان مجلس ایران با دخالت ماموران انتظامی به خشونت کشیده شده است.
در میان تجمع کنندگان پلاکاردهایی در اعتراض به موسسات آرمان، کاسپین و پدیده شاندیز دیده می‌شود و شعارهایی علیه دولت و بانک مرکزی شنیده می‌شود.
جمعی از معترضان نیز از سکوت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در قبال ماه‌ها بلاتکلیفی سپرده گذاران و عدم تحقق وعده‌های مسئولین انتقاد کرده‌اند.
تجمع کنندگان همچنین به رسانه‌ها معترض بودند که پوشش مناسبی به اعتراضات آنها نداده‌اند.
در این فیلم بخشی از درگیری نیروهای انتظامی با تجمع کنندگان مشخص است و حاضران خطاب به ماموران نیروی انتظامی شعار «مرگ بر داعشی» سر می‌دهند.
برنامه روی خط صدای آمریکا برای چندمین بار در ماه‌های گذشته در روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه به موضوع مالباختگان موسسات مالی و اعتباری پرداخت و روند تحقق وعده‌های مسئولان را در گفت‌وگو با مالباختگان بررسی کرد.
صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در تاریخ دوشنبه ۲۴ مهر عنوان کرد که « در حال حاضر با تلاشهای بسیار، نزدیک به ۹۸ درصد سپرده ها تسویه شده و تنها ۲ درصد باقیمانده که البته به لحاظ مبالغ سپرده‌ها میزان قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.»
یک روز بعد محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت هم گفت: «در بسیاری از موارد پرداخت‌هایی که تا سقف تعیین شده بود انجام شده است و مابقی هم ان‌شاءالله پرداخت می‌شوند چرا که ما همه تلاشمان همین است که هیچ یک از هموطنانمان اندوخته‌هایشان را از دست ندهند.»
با این حال مهناز از سپرده‌گذاران موسسه آرمان وحدت در برنامه روی خط گفت که برخلاف ادعای مسئولان ریالی از پولش را پس نگرفته است.
آقای دانش از سپرده‌گذاران موسسه کاسپین هم سرمایه گذاری میلیاردی کرده اما عنوان کرد که پرداخت وجه به سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان هم صحبت ندارد.

تجمع اعتراضی مالباختگان موسسات مالی و اعتباری مقابل مجلس ایران


تجمع اعتراضی مالباختگان موسسات مالی و اعتباری مقابل مجلس ایران

بنا به گزارش شبکه فاکس نیوز و به نقل از شورای ملی مقاومت ایران، جمعیتی از ایرانیان در اعتراض به آنچه «غارت سپرده های بانکی و قوانین فاسد» نامیدند در مقابل مجلس ایران دست به تظاهرات زدند.
بنا به این گزارش و ویدئویی که شورای ملی مقاومت ایران از این تظاهرات منتظر کرده، بیش از دو هزار نفر در این تظاهرات که مقابل مجلس ایران برگزار شد حضور داشتند. تظاهر کنندگان که در محاصره نیروهای پلیس قرار داشتند شعار «نیروی انتظامی خجالت، خجالت»، «مرگ بر دیکتاتور» و مرگ بر مردم فریب» سر دادند.
شبکه فاکس نیوز هفته گذشته هم در گزارشی اعلام کرده بود اعلام همبستگی پرزیدنت ترامپ با مردم ایران در سخنرانی اش در مورد توافقنامه برجام، مخالفان حکومت ایران را جسورتر کرده است.

ايرانم!ايرانم!سرزمينِ ويرانم

لبخند اهالی روستا و مردم با تمام محرومیت نشان از طبع مهمان نوازی آنان را دارد.
وقتی نگاهی به سهم به آنان از این فداکاری می اندازیم، به راستی که تنها محرومیت یکه تاز میدان است.
این حکایت یکی از روستاهای خراسان جنوبی است. بیش از ۸۰ درصد از روستاهای استان یا در این وضعیت قرار داشته و یا وضعیت بدتری بر آسمانش حاکم است.