مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان ایران در نامه ای به آیت الله علی خامنه ای رهبر و حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور، نسبت به تخریب نمازخانه اهل سنت در منطقه پونک تهران، اعتراض کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی سنی آن‌لاین، مولوی عبدالحمید در این نامه های خود به «عدم برخورداری شهروندان اهل‌سنت تهران از مسجد» اشاره کرد و تخریب نمازخانه اهل‌سنت تهران و اقداماتی از این قبیل را «به‌دور از انتظار جامعه اهل‌سنت ایران» دانست.
در بخشی از نامه امام جمعه اهل‌سنت زاهدان به رهبر ایران آمده است: «در شرایطی که افراط‌گرایی، تکفیر، تفرقه و خشونت در دنیا موج می‌زند و جهان اسلام نیازمند آرامش و سعه‌صدر است، برادران و خواهران اهل‌سنت چنین انتظاری نداشتند. این نوع برخوردها به دشمنان اسلام، عوامل خشونت‌طلب و افراط‌گرا فرصت می‌دهد تا به اختلافات دامن بزنند و مردم شریف و همیشه در صحنه اهل‌سنت را مأیوس کنند.»
مولوی عبدالحمید همچنین در نامه‌ای به حسن روحانی به اوضاع بحرانی کنونی اشاره کرده و گسترش افراط‌گرایی در جهان را معلول علت‌هایی همچون «عدم تحمل»، «عدم توجه به خواسته‌های برحق مردم» و «ندیدن واقعیت‌های موجود» دانستند.
در بخشی از این نامه، تخریب نمازخانه اهل‌سنت تهران «موجب جریحه‌‌دار شدن احساسات مسلمانان اهل‌سنت» عنوان شده و آمده است: «عدم تحمل یک نمازخانه معمولی و تخریب آن، در شهری‌که اجازۀ ساخت مسجد به شهروندان اهل‌سنت داده نمی‌شود و مطالبه سی‌وهفت سال آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ناکام مانده است، تنها جریحه‌‌دار نمودن احساسات جامعه اهل‌سنت ایران نیست، بلکه احساسات مسلمانان جهان را نیز جریحه‌دار می‌نماید.»
امام جمعه اهل سنت زاهدان در نامه خود تخریب نمازخانه اهل‌سنت تهران را اقدامی در راستای «خشنودی افراد تنگ‌نظر، کوتاه‌بین و افراطی» دانستند که در آن «رضایت پروردگار، منافع نظام جمهوری اسلامی، منافع ملی و وحدت امت اسلامی» در نظر گرفته نشده است.
نمازخانه اهل‌سنت تهران معروف به «نمازخانه پونک»، صبح چهارشنبه29 ژوئیه توسط نیروهای شهرداری، با پشتیبانی نیروهای انتظامی و امنیتی تخریب شد.
به گزارش برخی منابع محلی، صبح چهارشنبه پس از مراجعه نیروهای امنیتی به نمازخانه پونک و گرفتن تلفن همراه مولوی عبیدالله موسی‌زاده- امام جماعت این نمازخانه- و تفتیش منزل وی، ده‌ها تن از نیروهای شهرداری اقدام به تخریب این نمازخانه کردند.
نمازخانه پونک تهران چند ماه قبل نیز توسط نیروهای امنیتی تهران بزرگ پلمپ شده بود، ولی پس از فک پلمپ، نمازگزاران اجازه برگزاری نماز جمعه و عید را در این نمازخانه نداشتند.
لازم به ذکر است، تخریب این نمازخانه درحالی اتفاق افتاده است که اهل‌سنت تهران از داشتن مسجد در تهران محروم هستند و نمازهای خود را در منازل استیجاری برگزار می‌کنند.