نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ مرداد ۳, شنبه

۱۲ میلیون نیازمند در کشور وجود دارد که ۶ میلیون نفر از این افراد تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

وجود ۶ میلیون فرد گرسنه در کشور

untitled9
وان گفت که فقر آنها در یک نهاد ثبت شده است و وقتی دولت می‌گوید ما به فقرا رسیدگی کرده ایم منظور همین ۶ میلیون نفر است”.
رحماندوست تصریح کرد: “در صورتی که ۶ میلیون نفر در کشور وجود دارند که تحت پوشش هیچ ارکان حمایتی نیستند و طی مطالعات تخمینی اجتماعی مجلس تعداد این افراد به ۱۰ میلیون نفر هم می‌رسد که به تعبیر وزارت اطلاعات این افراد گرسنه هستند”.
وی افزود: “می‌توان گفت که حداکثر در آمد این ۶ میلیون نفر همان مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان یارانه است و حتی بعضا دیده می‌شود که به برخی از این افراد یارانه هم تعلق نمی‌گیرد”.
رحماندوست با اشاره به اقدامات مجلس در جهت شناسایی افراد نیازمند جامعه گفت: “طرح دو فوریتی در مجلس وجود دارد که بر اساس آن باید از زنان بی سرپرست و مردانی که به علت  کهولت سن قادر به تامین معاش خود نیستند حمایت شود که تا پایان تابستان در صحن مجلس برای تصویب مطرح می‌شود ولی این طرح تمام افراد نیازمند را تحت پوشش قرار نمی‌دهد”.
وی در پایان گفت: “لازم است در جهت رفع محرومیت‌ در کشور چندین طرح مکمل همزمان با هم در مجلس مطرح و به تصویب برسد”.
گزارش مهم از عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: ۱۲ میلیون نیازمند در کشور وجود دارد که ۶ میلیون نفر از این افراد تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

من در تمامی طول زندگی‌ام آموختم که دستم را جلوی کسی دراز نکنم و این روزها هم که در مقابل سینما «زرشک» می‌فروشم، خداوند را شاکرم که برای امرار معاشم کسب روزی حلال می‌کنم.

طی روزهای گذشته خبری پیرامون دستفروشی احمدرضا اسعدی، هنرمند پیشکسوت سینمای ایران منتشر شد که باعث ناراحتی و آزردگی خاطر اهالی هنر شد،
1772806
 احمدرضا اسعدی طی سخنانی عنوان کرد: من در تمامی طول زندگی‌ام آموختم که دستم را جلوی کسی دراز نکنم و این روزها هم که در مقابل سینما «زرشک» می‌فروشم، خداوند را شاکرم که برای امرار معاشم کسب روزی حلال می‌کنم.

راننده یک وانت نیسان وقتی از روی یک کارتن که در گوشه خیابان افتاده بود عبور کرد صدای گریه و فریاد های کودکی توجهش را جلب کرد و بلافاصله پا روی ترمز گذاشت و خودرواش را متوقف کرد

راننده یک وانت نیسان وقتی از روی یک کارتن که در گوشه خیابان افتاده بود عبور کرد صدای گریه و فریاد های کودکی توجهش را جلب کرد و بلافاصله پا روی ترمز گذاشت و خودرواش را متوقف کرد.
او به سمت صدا دوید و در کمال تعجب باصحنه ای دلخراش روبه رو شد. او دو کودک مصدوم را دید که زیر کارتنی خوابیده بودند و او به خیال آنکه چیزی داخل آن نیست، از روی آن عبور کرده بود. راننده نیسان به سرعت با اورژانس تماس گرفت و حادثه را اطلاع داد. نیروهای امدادی پس از حضور در محل حادثه واقع در جاده کلات دوکودک را به بیمارستان هاشمی نژاد منتقل کردند.
به نوشته سایت باشگاه خبرنگاران٬ در ادامه تلاش کادر درمانی برای نجات یکی از کودکان که هفت سال بیشتر نداشت مثمر واقع نشد ومصدوم بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را ازدست داد و کودک دیگر که پسرخاله متوفی است و به شدت مصدوم شده ، تحت درمان قرار گرفت . پرونده پس از مطرح شدن درشعبه ۲۰۴ دادسرای مشهد در حالی توسط بازپرس رستگار رسیدگی شد که راننده نیسان در اظهاراتش مدعی شد: من فکر نمی کردم زیر کارتنی 

دکتر محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب که مدت‌هاست به علت ممنوع‌اخروجی توسط سپاه پاسداران نمی‌تواند از کشور خارج

تحصن محمد ملکی هم‌چنان ادامه دارد

Mohammad-Maleki-Gohar-Eshghi-saham-news

دکتر محمد ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب که مدت‌هاست به علت ممنوع‌اخروجی توسط سپاه پاسداران نمی‌تواند از کشور خارج و به ملاقات فرزندان خود در خارج از کشور برود، در اعتراض به این ممنوع‌الخروجی غیرقانونی و دخالت سپاه در سیاست هم‌چنان به تحصن خود ادامه داده است.

سعید لو از ایران خارج شد، نزدیکان احمدی‌نژاد

Ali-saeedloo-saham-news1.jpg
معاون سابق اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم از ایران خارج شد.
، روز پنج‌شنبه مورخ اول مردادماه ۱۳۹۴ علی سعید لو معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم از ایران خارج شد.
آقای سعید لو به همراه همسر خود به ترکیه رفته است.
بنا به گزارش یک منبع آگاه، آقای سعیدلو در زمان حضور خود در فرودگاه ترکیه حالت روحی مناسبی نداشته است.
به نظر می‌رسد خروج سعیدلو از کشور بی ارتباط با تنگ شدن حلقه بازداشت نزدیکان محمود احمدی‌نژآد نباشد.
گفتنی‌است علی سعیدلو، آخرین رئیس سازمان تربیت بدنی ایران بود. او پیش‌ از آن معاونت اجرایی رئیس‌جمهور در دولت نهم و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری را بر عهده داشته است.
شایعات تازه پیرامون نزدیکان احمدی‌نژاد 
 "این شایعات به خاطر اقبال عمومی به احمدی‌نژاد است." عبدالرضا داوری بابیان این مطلب در مورد خروج سعیدلو از کشور گفت: اگر رفته باشد هم بسیار طبیعی است.
دو سال از اتمام کار دولت‌های احمدی‌نژاد گذشته است اما حرف‌وحدیث‌های آن تمامی ندارد. تخلفات گسترده در دولت‌های نهم و دهم سبب شده است که افکار عمومی آماده افشاگری‌های بیشتر در خصوص ابعاد تازه تخلفات مالی و اداری باشد. تاکنون دو نفر از معاونان او - محمدرضا رحیمی و حمید بقایی – راهی اوین شده‌اند و هرروز شایعات تازه‌ای در مورد دیگران طرح می‌شود. یک روز شایعه دستگیری ملک زاد و روز دیگر مشایی. اکنون هم اخباری مبنی بر خروج سعیدلو از کشور منتشرشده است.
بنا به گفته برخی رسانه ها روز پنج‌شنبه مورخ اول مردادماه ۱۳۹۴ علی سعیدلو معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم از ایران خارج‌شده است. در این گزارش ادعا شده است که او به همراه همسر خود به ترکیه رفته و اتفاقاً در زمان حضور خود در فرودگاه ترکیه نیز حالت روحی مناسبی نداشته است.
انتشار این خبر موجب تقویت این گمانه‌زنی است که تنگ شدن حلقه بازداشت نزدیکان احمدی‌نژاد، هواداران و مسئولان دولت او را به تکاپو انداخته است.
گفتنی است که در روزهای اخیر شایعه‌ای بازداشت اسفندیار رحیم مشایی نیز مطرح و تکذیب شد. هواداران احمدی‌نژاد ضمن تکذیب این خبر عکسی را منتشر کردند که نشان می‌داد رحیم مشایی عصر روز جمعه در گلزار شهدای مسجد جامع کرد روستای کتالم رامسر بوده است.

بافت تاریخی استان یزد

1437732233787_arash khamooshi-1.jpg
1437732233912_arash khamooshi-2.jpg
1437732234052_arash khamooshi-3.jpg
1437732235378_arash khamooshi-14.jpg
1437732234395_arash khamooshi-6.jpg
1437732234286_arash khamooshi-5.jpg
1437732234879_arash khamooshi-10.jpg
1437732235113_arash khamooshi-12.jpg
1437732235004_arash khamooshi-11.jpg
1437732234520_arash khamooshi-7.jpg
1437732234661_arash khamooshi-8.jpg
1437732234161_arash khamooshi-4.jpg
1437732234770_arash khamooshi-9.jpg
1437732235238_arash khamooshi-13.jpg

برگزاری پانزدهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو، شاعر ملی ایرانیان

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۵ ژوييه ۲۰۱۵


کانون نویسندگان ایران برگزار کرد:
چمعه، دوم مرداد، با حضور جمعیتی انبوه مراسم یادبود پانزدهمین سال درگذشت احمد شاملو برگزار شد. چند روز پیش از آن کانون نویسندگان ایران در اطلاعیه‌ی خود نوشته بود: " کانون نویسندگان ایران همراه با دوستداران فرهنگ و ادب و جوانان آزادی خواه، روز جمعه، دوم مرداد ماه سال ۱۳۹۴، ساعت پنج عصر، با حضور در گورستان امامزاده طاهر کرج، مزار احمد شاملو ( الف بامداد )، شاعر عشق، عدالت و آزادی را گلباران می کند."
هنوز ساعت 5 عصر نشده بود که جمعیتی چشمگیر بر مزار شاملو گرد آمد. ماموران امنیتی و انتظامی به شیوه‌ی همیشگی خود ساعتی پیش از آغاز برنامه در گورستان حضور داشتند و در همان دقایق اولیه به اعضایی از کانون نویسندگان که به چشمشان آشنا می‌آمد، اولتیماتوم می‌دادند که برنامه را برچینند و از جمعیت بخواهند که محل را ترک کنند. تلاش تهدیدآمیز آنها البته به جایی نرسید و اعضای کانون، آنها که مسئولیت برگزاری مراسم را به عهده داشتند، با وجود فشارها و تهدیدها برنامه را شروع کردند. از سویی هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می‌شد طوری که در چند سال اخیر سابقه نداشت.
مجری برنامه علی‌رضا عباسی با خواندن قطعه شعری از شاملو مراسم را آغاز کرد . سپس حمید یزدان پناه عضو هیئت دبیران بیانیه کانون را خواند. سخنران اول بابک احمدی بود. او از نقش شاعرانه‌ی شاملو در ادبیات و اجتماع سخن گفت. در ادامه محمد زندی و داریوش معمار هر یک سروده‌ای از خود خواندند. علی سطوتی دومین سخنران مراسم بود که به علت تنگی وقت موفق نشد مطلب طولانی خود را تا پایان بخواند. ویژگی‌های شعر شاملو بخشی از سخنان او بود. تا پایان برنامه چند شاعر دیگر به دعوت مجری سروده‌های خود را خواندند: لیلی گله‌داران، آرش الله‌وردی، رضا عابد، سارا محمدی اردکانی و حسین فاضلی.
پس از به پایان رسیدن برنامه‌ی کانون دوستداران شاملو با خواندن شعرهای او مراتب قدرشناسی خود را نسبت به این شاعر انسان‌مدار و آزادی‌خواه نشان دادند.
مراسم رو به پایان بود که یکی از ماموران از جواد قاسمی جوانی که از مراسم عکس می‌گرفت خواست دوربین‌اش را تحویل او دهد. در پی امتناعِ جواد قاسمی مامور خواست به زور متوسل شود که کشمکشی پیش آمد و جمعیت به جانبداری از جوان پرداخت و مامور ناکام ماند. اما هنگامی که قاسمی قصد بیرون رفتن از گورستان را داشته ماموران به او و چند تن دیگر که قصد دفاع از او را داشتند یورش میبرند و پس از ضرب و شتم آنها را به پایگاه انتظامی می‌برند ولی در نهایت پس از ساعتی بازداشت آزادشان می‌کنند.
حضور پرتعداد جمعیت و جوانان از ویژگی‌های مراسم امسال بود. یاد احمد شاملو گرامی باد!













گزارشی دیگر:
امروزدوم مرداد ماه ۹۴، امامزاده طاهر، پانزدهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو، شاعر ملی ایرانیان...

پیش‌بینی می‌کردم امروز بیشتر از همیشه مردم بیان. این‌بار نه تنها پارکینگ امامزاده طاهر به سرعت پر از ماشین شد، که در دوطرف خیابان و در محل پارک ممنوع هم ماشین‌ها قطاری پارک کرده بودن، پلیس‌ها این‌بار مهربون‌تر بودن و اینطور که فریبرز رئیس‌دانا می‌گفت یک ساعت اجازه سخنرانی و تجمع دادند. به گفته‌ی رئیس‌دانا به اندازه صد هزار تومن کتاب ازش گرفته بودن که کانون نویسندگان به موقع برنامه‌شو تموم کنه. آخرش متوجه نشدم بهش دادن یا نه. آخر برنامه وقتی خلوت شد داشت باهاشون چونه می‌زد بگیره.
طبق معمول اولین سبد گل رو کانون نویسندگان بر سر مزار گذاشت و با دو سه جعبه بزرگ شیرینی از مردم پذیرایی کردن.
برخلاف سالهای قبل که پلیس‌ها زود مردم رو با رفتار تقریبا خشن متفرق می‌کردن، امسال تا اونجایی که من بودم اوائل برنامه در گوشه و کنار وایساده بودن و در آخر به صورت ستون در چند متری مزار شاملو جلو اومدن، رفتار بدی با مردم نکردن. همه‌مون با موبایل فیلم و عکس می‌گرفتیم و برخلاف سالهای قبل هیچ اعتراضی بهمون نمیشد.
فقط وقتی در اواخر برنامه در ضلع غربی تجمع دوربین جواد قاسمی، کسی که از مراسم عکاسی می‌کرد گرفتن مردم شروع به هو کردن نیروی انتظامی کردن و بعد از چند دقیقه ساکت شدن. من اونور بودم و متوجه نشدم چی شد، فکر می‌کنم اگه دستگیرش کرده بودن مردم ساکت نمی‌شدن.
گاهی از مسجد با بلندگو صدای نوجه و سینه زنی میومد که معلوم بود از قصد اینکارو می‌کنن که ما صدای سخنران‌ها رو نفهمیم.
طبق معمول، چند نفر شعرهای معروف شاملو رو با صدای بلند خوندن و بقیه باهاش همخونی کردیم.
وقتی برنامه تموم شد و داشتیم به خونه‌هامون برمی‌گشتیم هنوز عده‌ای بودن که تازه دنبال جای پارک برای ورود به امامزاده و رسیدن به مراسم بودن. می‌گفتیم چرا حالا اومدین، می‌گفتن فکر می‌کردیم مثل بقیه برنامه‌ها با یکی دوساعت تأخیر شروع می‌شه. گفتیم ببخشید که به موقع شروع شد.