نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ دی ۱۶, شنبه

۲ هزار کشته و ۸ هزار زخمی از افغان‌های فاطمیون در سوریه زهیر مجاهد مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون اعلام کرد شمار کشته‌های افغان‌های فاطمیون در سوریه به دو هزار نفر می‌رسد و تعداد مجروحین نیز به هشت هزار تن رسیده است. آمار زخمی‌های لشکر فاطمیون برای نخستین بار اعلام می‌شود.

۲ هزار کشته و ۸ هزار زخمی از افغان‌های فاطمیون در سوریه 

زهیر مجاهد مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون اعلام کرد شمار کشته‌های افغان‌های فاطمیون در سوریه به دو هزار نفر می‌رسد و تعداد مجروحین نیز به هشت هزار تن رسیده است. آمار زخمی‌های لشکر فاطمیون برای نخستین بار اعلام می‌شود.
Iran, Fatemion Einheit (Tasnim)

زهیر مجاهد مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون می‌گوید: «این لشکر تاکنون بیش از دو هزار شهید و هشت هزار مجروح فدای اسلام کرده است؛ اما کمتر کسی از فداکاری این دلاوران باخبر است و این نشان ضعف ما در زمینه تبلیغ و جنگ نرم است».
آماری که از طرف مسئول فرهنگی لشکر فاطمیون درباره ۸ هزار زخمی اعضای فاطمیون ارائه شده برای نخستین بار مطرح می‌شود. اما تعداد کشته‌شدگان لشکر فاطمیون همان آماری است که اواخر سال گذشته رئیس بنیاد شهید ایران اعلام کرده بود. این تعداد قطعا در یک سال گذشته افزایش یافته و میزان تلفات لشکر فاطمیون بیشتر از این است.
محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار‌گران، در مصاحبه با روزنامه جوان حدود ۱۰ ماه پیش  (۲۲ اسفند /۱۲ مارس) از کشته شدن بیش از دوهزار تن از "مدافعین حرم" در سال گذشته خبر داد که خانواده‌هایشان تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته‌اند. رئیس بنیاد شهید گفت که آیت‌الله علی خامنه‌ای با دادن تابعیت ایرانی، بویژه به گروه "لشکر فاطمیون" موافقت کرده است.
رئیس بنیاد شهید به روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران در آن زمان گفت به ازای هر "شهید" یک خانواده پنج نفره هم تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرد. بدین‌سان در سال گذشته ۱۰ هزار تن تحت پوشش این بنیاد قرار گرفته‌اند.
لشکر فاطمیون
تصویر مهاجران افغان در مراسم تشییع جنازه. دو نفر از آنها یکی در هوای برفی صندل تابستانی به پا دارد و دیگری پلاستک به پا کشیده و دمپایی پا کرده است.
تصویر مهاجران افغان در مراسم تشییع جنازه. دو نفر از آنها یکی در هوای برفی صندل تابستانی به پا دارد و دیگری پلاستک به پا کشیده و دمپایی پا کرده است.
لشکر فاطمیون یک نیروی شبه نظامی وابسته به سپاه قدس و متشکل از شیعیان افغانستان است. اعضای آن بیشتر افغان​های شیعه مقیم ایران هستند. بخش عمده این نیروها برای دریافت اقامت، شناسنامه و حقوق ماهیانه جذب سپاه قدس شده​اند.
نخستین بار این گروه در سال ۱۳۹۰ اعلام موجودیت کرد. این گروه شبه‌نظامی پس از ۶ سال شرکت در جنگ داخلی و بیشتر شدن اعضای آن اکنون اغلب با نام "لشکر فاطمیون" شناخته می‌شود و اکثر کشته شدگان "مدافعین حرم" از میان کشته‌شدگان این گروه هستند.
آنها در ایران به خاک سپرده می‌شوند و اعضای خانواده‌های آنها هم تحت پوشش و حمایت بنیاد شهید قرار دارند.
حضور ایران در سوریه به بهانه دفاع از حرم
در ایران مدافعین حرم به افرادی اطلاق می‌شود که در سوریه برای حفظ و بقا رژیم بشار اسد می‌جنگند.
وزارت امور خارجه ایران پیش‌تر بارها حضور ایرانیان در جبهه​های جنگ داخلی سوریه را تکذیب کرده بود. اما با افزایش تعداد کشته‌شدگان ایرانی ادعا شد که نیروهای سپاه فقط به صورت مستشاری در سوریه حضور دارند و به دعوت رسمی رژیم بشار اسد "برای دفاع از حرم" (آرامگاه‌های رقیه و زینب) در خاک سوریه می​جنگند. اما شواهد نشان می‌دهد که این افراد عمدتا در جبهه​های جنگ سوریه، از جمله در حلب و درعا کشته شده‌اند.
گروه‌های شیعی زیرفرماندهی سپاه قدس ایران متهم‌اند که در جبهه‌های جنگ داخلی سوریه مرتکب "قتل عام" شده و از آنها به عنوان "داعش شیعی" هم یاد می‌شود.
در تظاهرات و تجمعات اعتراضی اخیر ایران که از مشهد آغاز شد و بعدا تا ۱۰۰ شهر ایران گسترش پیدا کرد، شعارهایی هم در ارتباط با خروج ایران از سوریه داده شد. یکی از شعارهایی که در این رابطه اغلب بر سرزبان ها بود "سوریه رو رها کن، فکری به حال ما کن" بو

خامنه ای حيا کن حکومت و رها کن!مرگ برديکتاتور

لحظه دفن شهید گرانقدر احمد حیدری که در تظاهرات ۱۱دی قهدریجان به دست سرکو...

فیلم تازه منتشر شده دستگیری یک بانو و همسرش توسط مزدوران خامنه‌ای

نادر فتوره چی در صفحه شخصی خود نوشتmohajerani_010418.jpg
دو سه روز قبل، همزمان با اظهارات علی شمخانی که اعتراضات را مرتبط با دخالت عربستان سعودی دانسته بود، عطالله مهاجرانی، همکار وی در کابینه اول محمد خاتمی، در توئیتی از این اظهارات دفاع کرده بود و نوشته بود که بهترست دبیرشورای عالی امنیت ملی و رئیس جمهور در «اینباره» بیشتر با مردم حرف بزنند.

بنده، توئیت ایشان را در صفحه خودم بازنشر دادم و بالای آن نوشتم :«جناب شمخانی فرمودند اعتراضات به عربستان سعودی وصل است، یعنی همانجایی که فرزند تو را بورس تحصیلی کرده بود».

عطالله مهاجرانی بلافاصله مرا بلاک کرد، بنده در واکنش به این رفتار سخیف منادی «گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها»، عکسی از صفحه بلاک شده را گذاشتم و نوشتم:«ای کاش می‌شد سفری 24 ساعته به لندن داشت تا فقط یک چک افسری توی گوش این «حیف نان» خواباند تا هروقت خواست کلمه «عربستان»را بنویسد، جایش گزگز کند».

ماجرای ارتباط مهاجرانی با عربستان، به انتشار اسناد ویکی‌لیکس بازمی‌گردد که طی آن فاش شد فرزند او که در ایران به مشارکت در پروژه «گم شدن دکل» دست داشته و یک «رانتخوار نفتی»ست، خرج تحصیل و بورسیه‌اش را از دولت عربستان سعودی تامین کرده است.

اعتراض من به مهاجرانی پدر، واکنش مهاجرانی پسر را در قالب «پیام خصوصی» در پی داشت.
متن دو پیام او را در اینجا می‌گذارم تا ماهیت «تربیت مبتنی بر ارشاد اسلامی» برای همگان روشن شود.
476230540660.png

توافق پنهان اسرائیل و امریکا و نقش ان در اعتراضات امروز میهن در پرسشی از...

«تپه کنیز» روستایی است از توابع شهرستان هیرمند در نزدیکی مرز ایران و افغانستان. ۶۰ خانوار شیعه و سنی در این روستا در کنار هم زندگی

 نقطه‌ای نزدیک صفر


«تپه کنیز» روستایی است از توابع شهرستان هیرمند در نزدیکی مرز ایران و افغانستان. 
۶۰
 خانوار شیعه و سنی در این روستا در کنار هم زندگی می‌کنند که در گذشته، زمانی که 
در ساحل 
هامون بودند، با کشاورزی و ماهیگیری روزگار می‌گذراندند. با شروع خشکسالی در 
هامون و 
منطقه سیستان مشکلات فراوانی گریبان مردم این منطقه را گرفت که بیکاری و فقر و 
نبود
 امکانات، بخشی از این مشکلات است. این روستا با وجود زندگی یکصد کودک در  سن 
تحصیل
 مدرسه، خانه بهداشت و راه مناسب ندارد. برخی از مردان ده برای کارگر ی به 
شهرستان‌های 
دیگر می‌روند و گاه ماه‌ها نمی‌توانند خانواده خود را ببینند. گروهی هم در این روستا 
هستند که به
 دلایل مختلف شناسنامه هم ندارند.

در تپه کنیز می‌توان چکیده‌ای از همه مشکلات مردم سیستان را یکجا مشاهده کرد. از
 خانواده‌هایی
 که منتظر تایید پرونده و گرفتن یارانه ۴۵ هزار تومانی هستند تا قایق‌هایی که بر کویر 
لم‌یزرعی 
افتاده‌اند که زمانی «هامون دریا» بود. هرچند بزرگسالان روستا سخنان ناامیدکننده‌ای بر 
زبان 
دارند، اما کودکانشان هنوز به امید روزهای بهتر چندین کیلومتر مسیر را پیاده‌ می‌پیمایند
 تا به 
مدرسه بروند.





















تیلرسون: ما فقط از انتقال صلح‌آمیز قدرت در ایران حمایت می‌کنیم


آقای تیلرسون (چپ) گفته در سال جدید میلادی به دنبال بالا بردن کیفیت روابطش با آقای ترامپ استحق نشر عکسAFP
Image captionآقای تیلرسون (چپ) گفته در سال جدید میلادی به دنبال بالا بردن کیفیت روابطش با آقای ترامپ است
رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا می‌گوید ایالات متحده از خواسته‌های معترضان در ایران حمایت می‌کند هر چند تنها انتقال صلح‌آمیز قدرت در این کشور مورد حمایت کاخ‌سفید است.
آقای تیلرسون که روز جمعه (پنجم ژانویه - ۱۵ دی) با شبکه تلویزونی سی‌ان‌ان گفتگو می‌کرد با اشاره به ادامه ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف ایران گفت: مردم ایران بالاخره یک روز به این نتیجه خواهند رسید که نمی‌خواهند با وضعیت موجود به زندگی ادامه دهند... با وجود این، ما از انتقال قدرت از طریق خشونت حمایت نمی‌کنیم بلکه تنها حامی تغییر صلح‌آمیز هستیم."
سخنان آقای تیلرسون، تازه‌ترین موضع‌گیری مقام های‌ارشد آمریکا در برابر اعتراضات ایران است.
همزمان با این سخنان، نیکی هیلی، سفیر دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد، روز جمعه خطاب به اعضای شورای امنیت که در جلسه‌ای به درخواست آمریکا برای بررسی اوضاع ایران گردهم آمده بودند گفت که کشورش "بدون پشیمانی: در کنار معترضان ایران خواهد ایستاد و "دنیا هم نباید مانند سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) در برابر وقایع ایران منفعلانه" عمل کند.
در همین حال، از برخی شهرهای ایران مانند زنجان تصاویری مخابره شده که از ادامه حضور گسترده نیروهای انتظامی و ضدشورش در شامگاه جمعه (پانزدهم دی) حکایت دارد.
با ایجاد محدودیت برای شبکه‌های اجتماعی و کند شدن خطوط اینترنت در برخی از نقاط ایران، ارسال و دسترسی به تصاویر اعتراضات در گوشه و کنار این کشور دشوار شده است.

منابع اقتصادی در ایران از اخطار برای بستن حساب‌ بانکی برخی از تاجران ایرانی در چین خبر می‌دهند. گفته شده بانک‌های چینی مبارزه با پولشویی را دلیل این کار اعلام کرده‌اند

حساب‌ بانکی برخی تاجران ایرانی در چین 'بسته می‌شود'

بانک چینحق نشر عکسGETTY IMAGES
منابع اقتصادی در ایران از اخطار برای بستن حساب‌ بانکی برخی از تاجران ایرانی در چین خبر می‌دهند. گفته شده بانک‌های چینی مبارزه با پولشویی را دلیل این کار اعلام کرده‌اند.
مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به خبرگزاری فارس گفته است که بانک‌های چینی با استناد به مقررات بین‌المللی ضدپولشویی، در سال گذشته میلادی "محدودیت‌های بسیار زیادی" برای ایرانیان وضع کرده‌اند.
گرچه به دنبال توافق هسته‌ای، تحریم‌های بانکی علیه ایران رفع شده، همچنان گزارش‌های متعددی از مشکلات بانکی برای شهروندان عادی، بازرگانان و شرکت‌های ایرانی منتشر می‌شود که مقررات بین‌المللی ضدپولشویی از دلایل آن است.
ایران سال گذشته با گروه ویژه اقدام مالی، سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، توافقی کرد که مطابق آن در ازای اقدامات ایران، گروه ویژه اقدامات احتیاطی علیه ایران را موقتا معلق کرده است.
اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین نیز روز پیش گفت که "بعضی از بانک‌های چینی که از بانک‌های آمریکایی تبعیت می‌کنند، از بداخلاقی طرف آمریکایی واهمه داشته و بدین شکل، تجار ایرانی را با مشکل مواجه می‌کنند."
به گفته آقای عسگراولادی مشابه مشکلات بانکی با چین در روسیه نیز وجود دارد.
نایب رئیس اتاق ایران و چین می‌گوید محدودیت‌های بانکی در چین از بهار تشدید شده و دلیل آن هم این است که گروه ویژه اقدام مالی ایران را با "ریسک بالا" برای پولشویی تشخیص داده است.
مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، به خبرگزاری مهر گفته است که هفته آینده جلسه‌ای با محمدجواد ظریف و معاونان او خواهد داشت تا وزارت خارجه پیگیر وضعیت تاجران ایرانی در چین شود.
در سال ۱۳۹۵ حدود ۴۰ درصد واردات ایران از چین و حدود ۲۰ درصد صادرات هم به این کشور بوده است.

هاشمی شاهرودی در بیمارستانی خصوصی در آلمان

abna24.com
abna24.com
abna24.com
abna24.com
یک رسانه ایرانی تصاویری از محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران را منتشر کرده که می گوید در بیمارستانی خصوصی در آلمان بستری است.
در این تصاویر که خبرگزاری ابنا منتشر کرده مدیر مركز اسلامی هامبورگ و در یکی از عکس ها پروفسور مجید سمیعی هم دیده می شوند.
محمود هاشمی شاهرودی حدود دو هفته پیش برای مداوا از ایران خارج شد.

سخنان دکتر محیط درباره علی خدایی، فرخ نگهدار،اکبر گنجی،عبدالکریم سروش وا...