نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۱, جمعه



برنامه امیرکبیر: سال ۱۳۸۷ سالی مملو از وقایع و اتفاقات مختلف همراه با شادی ها، غم ها، مشکلات و معضلات گوناگون برای جنبش دانشجویی ایران بود.
سال ۱۳۸۷ برای دانشجویان در مقابل زندان اوین آغاز شد، آن هنگام که خانواده های دانشجویان زندانی همچون توکلی، قصابان، منصوری، نصری، غزالی، فیض الله زاده، جهاندار، درخشندی، کریمی زاده، پیران و کانتوری در مقابل زندان اوین جمع شدند تا آغاز بهار را با یاد دانشجویان دربند همراه شوند، اما شاید دانشجویان و خانواده های آنان تصور نمی کردند که این روزهای پر از فراز و نشیب را طی کنند تا در پایان سال و در آغاز سال بعد نیز، باز هم از مهروزی دولت در آزادترین کشور دنیا بهره مند شوند و واپسین لحظه های سال را نیز همراه با دانشجویان دربند همچون درخشندی، حکیم زاده، توکلی، قصابان، مشایخی، مصطفوی، ترکاشوند، دانشیار، سلمانپور، ترکمن، مددزاده، عبدالله پور و … راهی زندان شوند.
در سال ۸۷، درگذشت محمد تقدیری عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد در اثر سانحه رانندگی یکی از تلخ ترین وقایع برای دانشجویان فعال در انجمن های اسلامی و دفتر تحکیم وحدت بود.
یکی از اتفاقات بسیار تلخ و نگران کننده ۸۷ افزایش چشمگیر خودکشی های دانشجویان و همچنین کشته شدن یا مجروح شدن دانشجویان بر اثر مشکلات محل تحصیل یا خوابگاه آنان بود. افزایش مشکلات اقتصادی همراه با فشارهای گوناگون بر دانشجویان در سال گذشته باعث شد تا افزایش خودکشی های دانشجویان بیشتر نمایان شود. به گزارش خبرنامه امیرکبیر از آنجائیکه وزارت علوم تلاش وافری برای جلوگیری از پخش اخبار خودکشی انجام می دهد، هیچ گونه آمار دقیقی از تعداد دانشجویانی که دست به خودکشی زدند وجود ندارد. اما برخی از خودکشی های دانشجویان که در ۸۷ بر رسانه های مختلف مخابره شد عبارتند از:
خودکشی یک دانشجو در دانشگاه همدان با سلاح گرم، خودكشي دانشجوی كارشناسي ارشد دانشكده جغرافياي دانشگاه تهران و ۲ مورد دیگر خودکشی در این دانشگاه، خودکشی دانشجوی دکترا دانشگاه شهید بهشتی، خودکشی ۲ دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان، خودکشی یک دانشجوی دختر در دانشگاه زنجان، خودکشی نبی پیرمحمدی دانشجوی دانشگاه تهران، خودکشی دانشجوی دختر رشته میکروبیولوژی دانشگاه دامغان، خودکشی دانشجوی پزشکی اصفهان.
همچنین وقایعی نظیر مرگ ثریا رئیسی و شیوا دلفانی دانشجویان رشته شیمی و مدیریت صنعتی دانشگاه مازندران بر اثر نشت گاز، مرگ پروانه خلیلی دانشجوی دانشگاه لرستان به دلیل برق گرفتگی و عدم وجود امداد، مرگ سعیده عبداللهی دانشجوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیش از پیش بی لیاقتی مسئولین وزارت علوم را نمایان کرد اما آنان، بی تفاوت و بدون هیچ گونه پاسخگویی چشم بر تمامی این وقایع بستند.
سال۸۷، سال فشار و محدودیت های مضاعف برای دختران دانشجو نیز بود. مسائل جنسیتی در دانشگاه ها بسیار اهمیت یافته و مسئولین در پی کنترل دختران دانشجو بودند. با وجودی که پس از اعلام نتایج کنکور ۸۷ پرده از اجرا شدن بومی گزینی سازمان سنجش و وزارت علوم برداشته شد و این طرح محل اعتراضات، تجمعات و نقدهای فراوانی قرار گرفت، طرح بومی سازی به بومی گزینی جنسیتی در کنکور سال آینده در مجلس تغییر شکل داد. یعنی دختران دانشجو برای تحصیل در رشته هایی خارج از محل زندگی خود نیاز به کسب موافقت نامه کتبی والدین خواهند داشت. این طرح جدید در کنار سهمیه بندی جنسیتی پروژه محدود کردن ورود دختران به دانشگاه را نمایان ساخت. اما مسئله پوشش دختران دانشجو نیز بهانه ای دیگر برای برخورد با دانشجویان بود. احضارهای گسترده دختران به کمیته های انضباطی که احضار بیش از ۵۰ دانشجوی دختر دانشگاه شیراز به بهانه واهی «بدحجابی» نمونه ای از آن بود، در یک سال گذشته انجام شد. آیین نامه ها ی پوششی جدیدی به دانشگاه ها ابلاغ شد و در آغاز سال تحصیلی گذشته فرهاد رهبر از طراحی یونیفرم واحد برای دانشجویان دانشگاه تهران خبر داد.
موضوع امنیت دختران دانشجو در دانشگاه ها یکی از محورهای اصلی تجمعات و تحصن های دانشگاه ها بود. وقایع دانشگاه سهند تبریز، زنجان و پیام نور قم در خصوص تعرض و تجاوز به دختران دانشجو، مسئله سوء استفاده مسئولین دانشگاه و حراست را از جایگاه قدرت مطرح ساخت. در اکثر این موارد دانشجویان معترض به کمیته های انضباطی احضار و حتی بازداشت شدند و برای آنان در دادگاه پرونده تشکیل شد که زنجان نمونه بارز آن بود. در واقع جای شاکی با متهم عوض شد و دختران دانشجوی قربانی مجبور به تغییر محل تحصیل و یا انصراف از تحصیل شدند.
سال ۱۳۸۷ نیز بر روال چند سال اخیر با فشارهای بسیار بر دانشجویان همراه بود. انواع احضارها، احکام قضائی و انضباطی، بازداشت های دانشجویان، همراه با آزار و اذیت و شکنجه بی وقفه ادامه داشت. در سال گذشته حداقل ۱۱۲ نفر از دانشجویان برای مدت بیش از ۲۴ ساعت در بازداشت به سر برده و زندانی شدند که این آمار نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد افزایش یافت. همچنین حداقل ۳۸۳ دانشجو با احکام مختلف کمیته انضباطی و یا احضار مواجه شدند که نسبت به سال قبل از آن در حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است (برای مشاهده سالنامه دانشجویی در سال ۸۶ به این لینک می توانید مراجعه کنید). لازم به ذکر است این آمار و اسامی دانشجویان، تنها مربوط به وقایعی است که اخبار آن منتشر شده است. در حالی که در موارد بسیاری اخبار بازداشت و یا احکام انضباطی دانشجویان به دلیل انواع تهدیدها از سوی دانشجویان منتشر نمی شود.
در آغاز سال تحصیلی ۸۷ نیز دانشجویان با فضای جدیدی در دانشگاه ها مواجه شدند. نصب گیت ها و دوربین های امنیتی که عبور و مرور دانشجویان را کنترل می کند در دانشگاه تهران، تربیت معلم و دیگر دانشگاه ها از گام های اساسی وزارت علوم جهت کنترل و امنیتی ساختن فضای دانشگاه ها بود. این دوربین ها و گیت ها در خوابگاه های پسران و دختران نیز نصب شد.
در انتهای سال گذشته نیز بازداشت بیش از ۷۰ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در پی اعتراض دانشجویان به دفن شهید در دانشگاه از جمله وقایع مهم بود. دانشجویان از سویی توسط نیروهای لباس شخصی و بسیج مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با چاقو، پنجه بوکس و اسپری فلفل مجروح شده و از سویی دیگر بازداشت شدند. گرچه بیشتر دانشجویان پس از یک شب بازداشت در کلانتری و یا در هفته بعد از آن آزاد شدند، اما ۴ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در فردای این واقعه با حمله به منازلشان بازداشت شدند تا به همراه ۵ دانشجوی دیگر، تعداد دانشجویان دربند این دانشگاه به ۹ نفر برسد.
اما بی شک در سال گذشته اخبار مرتبط با آزادی دانشجویان جزو شادی بخش ترین اخبار بود. در این میان آزادی احسان منصوری، مجید توکلی و احمد قصابان پس از ۱۵ ماه حبس ناجوانمردانه، اعطای مرخصی به ابوالفضل جهاندار پس از ۲۸ ماه زندان، آزادی صباح نصری و هدایت غزالی پس از ۱۸ ماه حبس جزو شادی بخش ترین اخبار بودند.
با وجود تمامی فشارها در سال ۸۷ نیز بارها دانشجویان دانشگاه های مختلف برای احقاق حقوق خود و در اعتراض به محدودیت ها و سرکوب ها دست به تحصن و اعتراض زدند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در این میان اعتراضاتی همچون اعتراضات و تحصن های دانشجویان دانشگاه های سهند تبریز، تربیت معلم، زنجان، دانشکده های فنی تهران، شیراز، همدان، امیرکبیر، علامه، بابل، خواجه نصیر، سیستان و بلوچستان، تهران، مازندران و … دیده می شود. بزرگترین تجمع اعتراضی سال گذشته نیز به مناسبت روز دانشجو و به دعوت دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه تهران با نام «دانشگاه فریاد آزادی» برگزار شد.
همچین در نیمه دوم سال ۸۷ مشکلات بسیاری برای انجمن های اسلامی و دیگر تشکل های دانشجویی دانشگاه های مختلف از سوی وزارت علوم به وجود آمد. در رأس برخورد های صورت گرفته با تشکل های دانشجویی «پروژه غیر قانونی خواندن دفتر تحکیم وحدت» که اتحادیه انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور است قرار داشت که با حمایت و پشتیبانی انجمن های عضو اتحادیه با شکست مواجه شد و وزارت علوم در اقدامی جدید دست به تعلیق فعالیت انجمن های حامی دفتر تحکیم وحدت زد. در سال گذشته بیش از ۳۰ نشریه نیز در دانشگاه های مختلف توقیف شد که اسامی برخی از آنان در ادامه این گزارش آمده است.
خبرنامه امیرکبیر در تهیه «سالنامه جنبش دانشجویی در سال ۸۷» اسامی دانشجویان بازداشت شده در سال گذشته را همراه با نام دانشجویانی که با احکام انضباطی مواجه شده اند به تفکیک دانشگاه تنظیم کرده است. همچنین در انتهای این گزارش تیتر وقایع در زمینه دانشگاه به ترتیب تاریخ، از ابتدا تا انتهای سال ۱۳۸۷، آمده است.
تمامی تلاش دانشجویان بر این بوده است که این گزارش به صورت کامل و دقیق به مخاطبان ارائه شود. در صورتی که خبری در این سالنامه از قلم افتاده است دانشجویان محترم می توانند نکات، مطالب و یا نظرات و انتقادات خود را به خبرنامه امیرکبیر ارسال نمایند.

۱۱۲ مورد دانشجوی زندانی:

سعید درخشندی (یزد)، ابوالفضل جهاندار (علامه)، عباس حکیم زاده (امیرکبیر)، احمد قصابان (امیرکبیر)، مجید توکلی (امیرکبیر)، احسان منصوری (امیرکبیر)، مهدی مشایخی (امیرکبیر)، نریمان مصطفوی (امیرکبیر)، علی صابری (امیرکبیر)، حسین ترکاشوند (امیرکبیر)، اسماعیل سلمانپور (امیرکبیر)، کوروش دانشیار (امیرکبیر)، یاسر ترکمان (امیرکبیر)، عابد توانچه (امیرکبیر)، بهاره هدایت (امور اقتصاد و دارایی)، محمد هاشمی (امور اقتصاد و دارایی)، جواد علیخانی (اهواز)، رضا عرب (مازندران)، صباح نصری (تهران)، محمد پورعبدالله (تهران)، مجتبی باستانی (تهران)، محمد صالح ایومن (تهران)، رضا نگهداری (تهران)، پيمان پيران (تهران)، نسيم روشنايي (تهران)، مريم شيخ (تهران)، اميرحسين محمدي فر (تهران)، سحر يزداني (شیراز)، يونس ميرحسيني (شیراز)، آلما رنجبر (شیراز)، کاظم رضایی (شیراز)، محسن زرین کمر (شیراز)، عبدالجليل رضائي (شیراز)، لقمان قدیری گل تپه (شیراز)، امین درستی (شیراز)، اسماعيل جليلوند (شیراز)، حمدالله نامجو (شیراز)، آرش روستایی (شیراز)، هادی الم لی (شیراز)، سعید خلعتبری (شیراز)، عنایت تقوی (شیراز)، احمد کهنسال (شیراز)، هدایت غزالی (علامه)، مجید اسدی (علامه)، جواد عليزاده (علامه)، سعید فیض الله زاده (علامه)، صادق شجاعی (علامه)، مهدیه گلرو (علامه)، مجید دری (علامه)، هستی خضروی (خواجه نصیر)، محمد زراعتی (مشهد)، توحيد دولتشناس (مشهد)، فرزاد حسن زاده (مشهد)، مهدی قدسی (مشهد)، اشکان آرشیان (مشهد)، سجاد رجبي (آزاد مشهد)، محمد ميزبان (آزاد مشهد)، ياسر بهادري (ایلام)، مهران عباس زاده (تربیت معلم)، شبنم مددزاده (تربیت معلم)، سیوان فرخزادی (تربیت معلم)، امین شجاع (تربیت معلم)، امین آریا (تربیت معلم)، محمد شریفی (تربیت معلم)، فرشاد دوستی پور (همدان)، محمد صیادی (همدان)، کاوه رضائی (همدان)، امين معصومی (اراک)، علی قلی زاده (شاهرود)، عسگر اکبرزاده (اردبیل)، اردشیر کریمی خیاوی (اردبیل)، مهدی کیانی (اردبیل)، آیدین قره باغی (اردبیل)، حسین حسینی (رازی اردبیل)، ياسر گلی (سنندج)، حبیب الله لطیفی (سنندج)، علیرضا داوودی (اصفهان)، جمال الدین رحمانی (اصفهان)، راشد عبداللهی (اصفهان)، محمد مهدي حبيبي (اصفهان)، مجيد ماکوئي (مالک اشتر اصفهان)، امیر رضا اردلان (آزاد اصفهان)، ناهید کلهر (قم)، هود یازرلو (معصومین قم)، امیر سرابی (دامغان)، مجتبی عمادپور (دامغان)، امیر علی بیات مختاری (دامغان)، بهرام واحدی (زنجان)، سورنا هاشمی (زنجان)، سلمان سیما (آزاد)، ودود اسدی (رشت)، حسین رحیمی (رشت)، مقصود احدي (تبریز)، منصور امينيان (تبریز)، امير مرداني (تبریز)، رضا اسد زاده (تبریز)، سجاد رادمهر (تبریز)، فراز زهتاب (تبریز)، آيدين خواجه اي (تبریز)، داريوش حاتمي (تبریز)، منصور امینیان (تبریز)، مقصود احدی (تبریز)، احسان نجفی (تبریز)، مهدی شیخ احمدی (تبریز)، پیمان غلامی (سهند تبریز)، علی عبداله زاده (سهند تبریز)، مهرداد حسينی (رازی کرمانشاه)، ساناز الهياري (قزوين)، رحمان رحیم پور (ارومیه)، هادی حمیدی شفیق (آزاد ارومیه)، صمد مولاقلی (شبستر) و محسن محمدی (یزد)

برخورد با تشکل های دانشجویی همچون

پروژه غیرقانونی خواندن دفتر تحکیم وحدت، تعليق فعاليت انجمن اسلامي دانشگاه صنعتی سهند تبریز، پلمب دفتر انجمن اسلامی دانشگاه بابل، بسته شدن انجمن دانشگاه تربیت معلم تهران، تخریب بردهای اطلاع رسانی انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی سینا همدان، توزیع شب‌نامه و سی‌دی بر علیه انجمن های اسلامی دانشگاه سیستان، انحلال انجمن اسلامی دانشگاه زنجان، انتشار شبنامه بر علیه انجمن اسلامی دانشگاه مازندارن، ضرب و شتم اعضای انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند، تعلیق تشکل آرمان دانشگاه صنعتی اصفهان، تعلیق فعالیت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان، تشکیل انجمن جعلی و دست نشانده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برخورد غیرقانونی با اعضای عضو این انجمن.

توقیف نشریات دانشجویی همچون

نشریه تشکل اصلاح طلب دانشگاه قزوین، “كيمليك» و “يولداش“ در دانشگاه زنجان، نشریات “بانو“ و “وریا“ در دانشگاه شیراز، “داروگ“ و “اتوپیا“ در دانشگاه امیرکبیر، “گام نو“ در دانشگاه اراک، نشریات “نسيم“، “آراز“، “ستارخان“، “گونش“، “سحر“ در تبریز، نشریه “بولود“ در دانشگاه آزاد مهاباد، “یاغیش“ در دانشگاه اورمیه، “ایرانشهر“، “کاکتوس“، “طاق بستان“ و “چرو“ در دانشگاه رازی کرمانشاه، نشریه “پاتوق“ در دانشکده خبر، “شالیز“ در دانشگاه گیلان، “پرومته“ در دانشگاه یزد، نشریات “هوال“ و “نيسير“ در دانشگاه شهید رجایی، “تريفه“ در دانشگاه مازندران، “سايان“ در دانشگاه پيام نور اردبيل، فیلتر شدن خبرنامه امیرکبیر، فیلتر شدن سایت انجمن اسلامی دانشگاه اراک.

۳۸۳ مورد احکام و احضاریه های انضباطی

احکام انضباطی: محرومیت از تحصیل، ممنوع الورود، احضار به کمیته انضباطی
دانشگاه ارومیه: رحمان رحيم پور
دانشگاه آزاد: اميررضا اردلان، محمد اسماعیل صلاحي، زهره اسدپور، شهناز میرحیدری، مهشید پور میرزایی، شيوا نظرآهاری، المیرا چتریان، محسن محمدی، صمد مولاقلی، پارسا كرمانيان، عليرضا حيدري، امیرحسین نوربخش، محمد میزبان، مسعود ولی خانی، امیر زندی، محمد زحمتکش، رضا مشهدی، مجید دیجوجین، محمد رضا طلایی نژاد، محمد حسن رحیمی نژاد، مهدی آقاجانی، محمود حسینی، مهدی درب امامیه، حسنعلی میر موسوی، فریبرز بابانژاد، آرزو رحيم خاني، ايوب حيدري، حميد ايزدمنش، سن برزگر، احمد محمدنیا، احسان باقری، شهناز میرحیدری، مهشید پور میرزایی و المیرا چتریان
دانشگاه اصفهان: مازيار معصومي، علي اجاقي، نرگس شريفي، ارسلان صادقي، جمال رحمانی، راشد عبدالهی، اصغر قنبري، عليرضا داودي، بهزاد حکيمي نيا، مژده سمايي، کاوه محمدي، زويا شکوهي، حسين سرشومي، ابراهيم کتفمی، ندا اسدی، مرتضی رضایی، آرش انواری، زهرا مظاهری، احمد صادقی و پریسا علیزاده
دانشگاه امور اقتصاد و دارایی: محمد هاشمی
دانشگاه امیرکبیر: متین مشکین، علی عزیزی، عباس حکیم زاده، احمد قصابان، مجید توکلی، احسان منصوری، نریمان مصطفوی، ناصر پويافر، علی صابري، سجاد ويس مرادي، ياسر تركمن، مقداد خلیل پور، پویان محمودیان، آرمان صداقتی، پدرام رفعتی، كوروش محمود كلايه، يوسف رشيدي، علي اصغرسپهري، ليدا محمودي، پاشا امیرمظفری، سعید برزگر، رضا بلباسی، علیرضا تقوی، سجاد خادم، محمد خطایی، انوشیروان زاهدی، رسول سرمدی، کبیر فاضلی، روشنک فانی، ابراهیم قربانپور، پاشا کوهساری، نوید گرگین، حمید میر حسینی، محمد نصیری، مهدی یعقوبی
دانشگاه ایلام: نورالله ایدی، اديب رستم‌پور، آریو برزن مرادخانی و یدالله محمودی
دانشگاه بابل: علی تقی پور، حمیدرضا جهان تیغ، محسن برزگر، حسن برزگر، عمید مشرف زاده، معین اسلامی جم، علی كیایی، احمد محمد نیا، سیاوش سلیمی نژاد، ایمان صدیقی، نیما نحوی، محمد علمی، حسام الدین باقری
دانشگاه بوعلی سینا همدان: امین نظری، سیاوش حاتم، كاوه رضائی، محمد صیادی، رضا جعفريان، سیامک کریمی، احضار ۱۵ نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به کمیته انضباطی پس از برگزاری مراسم ۱۶ آذر
دانشگاه تبریز: سجاد رادمهر، فراز زهتابي، امین امامی، ناهید بابازاده، نادر مهد قره باغ، پیمان عارف، صمد پاشایی، احسان نجفی، مجتبی رزمی، نعیم احمدی، وحید دهقان، آیدین تیموری
دانشگاه تربیت معلم: محمد شریفی، فاروق معروفی، امیر سالاری، سیوان فرخزاد، مصلح فتاح پور، امین آریا، عباس رشیدی و خانم صداقتی
دانشگاه تربیت معلم سبزوار: احضار ۲۰ دانشجو به دلیل برگزاری جلسه اعتراضی
دانشگاه تهران: حبیب فرحزادی، عزت الله تربتی، قادر كياني، زینب پیغمبرزاده، مسعود حبیبی، مجتبی باستانی، سلمان یزدان پناه، رضا نگهداری، میلاد عزیزی، پگاه حمزه‌ای، مارال لطیفی، رضازاده، بهروز کریمی زاده، مرتضی مساکنی، توحيد عليزاده، حسام سلامت، رضایی‌نیا، رضا قاضی‌نوری، سيد حامد احمد، امید حسینی، امجد کرد نژاد، میلاد چگینی، محسن ذاکری، محمدوریا عبدالهی، یونس توانا راد، بهزاد گرمرودی، امیر فلاح، موسی عظیمی مهر، بهمن گلچین
دانشگاه پیام نور: وريا ‏مروتي، عسگر اکبرزاده
دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی: میلاد اسدی، میثم فرخ روز، آریو برزن مرادخانی، یدالله محمودی، حمید توکلی، علی پرویز، عباس سمد بابایی و احضار ۱۵ دانشجو به دلیل شرکت در تجمع روز دانشجو
دانشکده خبر: احسان مازندراني، محمدصادق چناري
دانشگاه رازی کرمانشاه: سیامن غیاثی، فرحناز تاجه میری، اشکان مسیبیان، محمد محمودی و سمانه فضل علی
دانشگاه زنجان: سورنا هاشمی، بهرام واحدی، علیرضا فیروزی
دانشگاه سوره: سهیل آصفی
دانشگاه سهند تبریز: پیمان انجیدنی
دانشگاه سیستان و بلوچستان: علی نمازی، کامران جلیل، علی باقری، مرتضی اشرافی، ابراهیم اسکافی، علی صالحی، شهریار حسین بر، صابر رستاد، کامران جلیل، میلاد همتی پور
دانشگاه شاهرود: اشکان مدنی
دانشگاه شیراز: امین درستی، اسماعیل جلیلوند، یونس میر حسینی، آلما رنجبر، عبدالله داوودیان، امین کریمی، آرش روستایی، هادی الم لی، شکوه وصیلی، زهرا فتاحی زاده، اسماعیل معدنچی، راضیه جعفری، سعید خسرو آبادی، کاظم رضایی، حمدالله نامجو، جلیل رضایی، نوید غفاری، افشین هوشنگ، محسن زرین‌کمر، اکبر حسن‌پور، سعید خلعتبری، لقمان قدیری، دلير بارخدا، روح الله قاسمي، احسان هاشمي، نسيم دالوند، ندا اسكندري، محدثه محوي شيرازي، فاطمه آقايي، اسماعيل معدنچي، كامران محمدي، همت جهانشاهي، عباس رحمتی، هادی عسگری، محسن گوهری نیا، سعید کوشکی، رحیم سلیمانی، سجاد فتاحی، سعید آشنایی، سعید لطفی، مجتبی شیخیان، ‌رضا فولادی، محمد رضا دهقان، هاشم حسین پور، ندا ضیغمی، ناهید افراسیابی، سحر یزدانی، مجتبی بخشنده، علی شیدایی، آرمین برازش، عنایت تقوی، افشین هوشنگ، احمد کهنسال
دانشگاه شهید بهشتی: کتایون رحیمی، نیلوفر صادقی، بهمن هیوه چی، صابر بذر افشان، امیررضا محمدی، آیلر توسلی، زهرا کریمی راد، ناهید مبینی، احسان ملک حسینی، شهرزاد محمدیان، غلامرضا مدنیان
دانشگاه شهید رجایی: روح الله دماوندي، هادي صادقي، ياسر ريگي، کيومرث فتحي، احمد کرمي و آرمان زاهدي
دانشگاه علامه طباطبایی: سعید فيضل الله زاده، صادق شجاعي، مجید دری، مرتضی اصلاحچی، مهدیه گلرو، امير رئيسيان، مهربان کشاورز، فرهنگ سلامي، امير يعقوب علي، شيما فرزادمنش، عليرضا موسوي، نگين فرازمند، جواد علیزاده، رشيد اسماعيلي، عسل اخوان، سليمان محمدي، عليرضا ارشادي فر، کوروش جنتی
دانشگاه علم و صنعت: حمیدرضا صحرایی، سجاد حسینی فخر، کارو صدیقیانی
دانشگاه علوم پزشکی شیراز: سعادت دلفانی، نادر دیندار، سید محسن فخری بافقی، طیبه جهانگیرفام، یاسر رحمانی، مسعود خیراتی، مجتبی وکیلی
دانشگاه فردوسی مشهد: اشکان ذهابیان، حمیدرضا امیرخانی، مهدی خسروی، امین ریاحی، فرزاد حسن زاده، تینا حسینی، فریده عبادی، سمیه شادمهری، رسول ارجمند، حمید رضا امیرخانی، زهرا احمدیان، حسين نجفي، نوید صادق صابری و محسن صنعتی پور
دانشگاه امام خمینی قزوین: فرشید آذر نیوش، پیام حیدر قزوینی، یاشار دارالشفا، هنگامه فتاحی و مریم ایثاری
دانشگاه کاشان: محمد صديقي
دانشگاه مازندران: رضا عرب، ضيا نبوي، محمد فکری، مهدی داودیان، میلاد حسینی کشتان، عادل اسلامی، آرنوش ازرحیمی، سیاوش صفوی، ایرج حکیم زاده و علی اصغر یاغی
دانشگاه مفید قم: علی نیکونسبتی، محمد نبی ابراهیمی
دانشگاه لرستان: آرش خاندل
دانشگاه هرمزگان: علی شجاعی، امیرحسین فتوحی
دانشگاه یزد: رحیم حسینی، حسن خليلي، افشین اکبریان

روزشمار جنبش دانشجویی در سال ۸۷

فروردین ماه
۱:
● برگزاری مراسم تحویل سال ۱۳۸۷ در مقابل زندان اوین
۷:
● سعيد فيض الله زاده، دانشجوي دانشگاه علامه، آزاد شد
۸:
● دیدار با خانواده های ۳ دانشجوی زندانی پلی تکنیک به مناسبت تحویل سال نو
۱۲:
● وضعیت نامناسب علي كانطوری، دانشجوي بازداشتي، در زندان قزل حصار كرج
۱۵:
● بهروز کریمی زاده فعال دانشجویی دانشگاه تهران همچنان در زندان اوین بسر می برد
۱۷:
● عدم صدور ویزا برای دانشجویان ایرانی برای شرکت در مسابقات بین المللی
● چهار دختر دانشجو در هرمزگان غرق شدند
● شش ماه حبس براي حسين يوسفي و غفور حبيب پور، دو دانشجوی دانشگاه تبریز
۱۸:
● ۲۳ نفر از دانشجويان به كميته انضباطي احضار شدند
۱۹:
● احضارهای کمیته انضباطی دانشگاه شیراز به ۲۸ دانشجو رسید
● روزشمار غائله جعل نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از یک سال پیش تاکنون
● پرونده پیمان عارف به دادگاه بدوی عودت داده شد
۲۰:
● نشست انجمن های اسلامی دانشگاههای شرق کشور در مشهد برگزار شد
● احضار مجتبی بخشنده و علی شیدایی، ۲ دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز به کمیته انضباطی
● رئیس حراست دانشگاه مازندران: برخی دزدان و فاسدان لباس دانشگاهی پوشیده اند
۲۱:
● اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه علامه
● تحصن دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه فردوسی- واحد نیشابور
● دادگاه آرش خاندل، عضو اسبق انجمن اسلامي دانشگاه لرستان، برگزار شد
● احضار دانشجویان به دادگاه انقلاب برای تشکیل دادگاه و صدور احکام حبس: صداقتی به ۲ سال حبس محکوم شد
● تجمع اعتراضی دانشجویان در پی انتصاب رئیس جدید در دانشگاه نوشیروانی بابل
۲۲:
● احضار ۱۲ دانشجوی دانشگاه آزاد شهر ری به کمیته انضباطی
۲۳:
● دیده بان حقوق بشر: مسئولین باید گزارش های شکنجه دانشجویان را مورد تحقیق قرار دهند
● کسری ۲۰۵ میلیارد تومانی بودجه آموزش عالی از سال ۸۶
● بازداشت اردشیر کریمی خیاوی، مهدی کیانی و آیدین قره باغی، ۳ دانشجو در اردبیل
۲۴:
● تاكيد وزير علوم بر سهميه بندي جنسيتي و گزينش اخلاقي در دانشگاه ها
● صدور حکم محرومیت از تحصیل برای ۱۳ نفر از دانشجویان دانشگاه علامه
● علی نکونسبتی: راه دیگری بجز مقاومت وجود ندارد
● لغو حضور وزير علوم در دانشگاه در پي اعتراضات دانشجويان در مشهد
● اعتراض دانشجویان دانشکده خبر نسبت به محدودیت های ایجاد شده
۲۵:
● اعتراض شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت به وزارت علوم، در خصوص اخراج کارو صدیقیانی
● تشكل آرمان دانشگاه صنعتي اصفهان ۴ ماه تعليق شد
۲۶:
● تجمع دانشجويان دانشگاه شاهد در اعتراض به حذف اين دانشگاه از ليست دانشگاه هاي دولتي
● زینب پیغمبرزاده، دانشجوي دانشگاه تهران، به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد
● احضار مجدد سلمان یزدان پناه، دانشجوی دانشگاه تهران، به کمیته انضباطی
۲۷:
● احكام چندين سال حبس مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، سه دانشجوي در بند دانشگاه اميركبير، تاييد شد
● مهرداد لهراسبي پس از تحمل ۹ سال زندان آزاد شد
● استعفای دسته جمعی اعضای شورای صنفی دانشگاه اورمیه
● محکومیت عابد توانچه به ۸ ماه حبس تعزیری
● اعتراض صنفی دانشجویان دانشگاه یاسوج
۲۸:
● برگزاری مراسم سالروز حمله نیروهای امنیتی به دانشگاه بابل و دستگیری دانشجویان
● اخراج رضا نگهداری و سلمان یزدان پناه از کوی دانشگاه تهران
● بهروز کریمی زاده، پس از ۴ ماه از زندان آزاد شد
● اعتراض کمیته حقوق بشر انجمن اسلامی امیرکبیر به احکام صادره برای دانشجویان
۲۹:
● تجمع دانشجويان دانشگاه لرستان در اعتراض به تغيير نام خليج فارس در سايت گوگل
● تحصن دانشجویان دانشگاه شاهد وارد سومین روز شد
● احضار شش دانشجوي دانشگاه رجايي به کميته انضباطي
● محمدعلی دادخواه: ۳ دانشجوی پلی تکنیک بدون دلیل محکوم شدند
● اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز نسبت به صدور تایید حکم زندان ۳ دانشجوی امیرکبیر
۳۰:
● خودكشي یک دانشجوي دكترا دانشگاه بهشتي
● تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان
● بی خبری از وضعیت رضا اسدزاده یک فعال دانشجویی
● انتخابات نهمین دوره شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد
۳۱:
● زاهدی، وزیر علوم، در دانشگاه قم هم با دردسر مواجه شد
● ممانعت از ادامه انتشار نشریه دانشجویی بولود در دانشگاه آزاد مهاباد
● بيست و هشتمين نشست ساليانه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه هاي شيراز و علوم پزشكي با شعار “همبستگي با دانشجويان در بند”
● انجمن اسلامی امیرکبیر: در دادگاهی که اعتراف تحت شکنجه حجت است، انتظار تبرئه بیگناهان زیاده خواهی است
● یک ترم محرومیت از تحصیل برای حمیدرضا امیرخانی دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد

اردیبهشت ماه

۱:
● تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران و درگیری با حراست دانشگاه
● دعوت رئیس دانشگاه اصفهان از روحانیون برای حل مشکلات روحی و روانی دانشجویان
● کمپین بین المللی حقوق بشر: قوه قضائیه باید در محکومیت احسان منصوری، مجید توکلی و احمد قصایان تجدید نظر کند
۲:
● یک دانشجوی دیگر خودکشی کرد؛ دانشجوی همدان جان سپرد
● تجمع دانشحویان دانشگاه صنعتي سهند تبريز در اعتراض به هتك حرمت دختران دانشگاه
● بیانیه شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در اعتراض به سرکوب فعالین مدنی و احکام سه دانشجوی آزادی خواه امیرکبیر؛ محمود احمدی نژاد مسئول شکنجه دانشجویان است
● محکومیت پیمان انجیدنی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه سهند تبریز به یک ترم محرومیت از تحصیل
● برگزاری تجمع صنفی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان
● تجمع دانشجویان دانشکده اقتصاد علامه در حمایت از ۳ دانشجوی دربند پلی تکنیک
● انتقاد سازمانهای جبهه ملی ایران و دفتر جبهه مشارکت نسبت به حکم زندان ۳ دانشجوی پلی تکنیک
● ممانعت از برگزاری نشست دانشجویی در دانشگاه صنعت نفت آبادان
۳:
● تعلیق انتشار نشریه دانشجویی یاغیش در دانشگاه اورمیه
● دومین روز تحصن دانشجویان دانشگاه مازندران
● توقیف نشریه دانشجویی ایرانشهر در دانشگاه رازی کرمانشاه
● اعتراض انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند پيرامون هتك حرمت ها
۴:
● تجمع و تریبون آزاد «در حسرت عدالت» با شرکت گسترده دانشجویان برگزار شد
● علی نیکونسبتی، علی عزیزی و محمد هاشمی، سه عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به دادگاه احضار شدند
● انتخابات انجمن اسلامی امیرکبیر برای سومین سال پیاپی در فضای امنیتی دولت نهم برگزار شد
● اعتراض به احکام حبس ۳ دانشجوی پلی تکنیک در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه زنجان
● جلسه کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی مجددا لغو شد
● احضار ۱۲ دانشجوی کوی دانشگاه تهران به کلانتری
۵:
● تشکیل هیئت نظارت بر شوراهای صنفی در دانشگاهها
● دومین روز تحصن دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز
۶:
● لغو مجوز نشریه دانشجویی “پاتوق” در دانشکده خبر
● تاکید جوادی آملی و زاهدی بر اسلامی کردن دانشگاه ها
۷:
● اعتراض انجمن اسلامی نوشیروانی بابل به حکم حبس دانشجویان در بند امیرکبیر
● سومین روز تحصن دانشجویان سهند تبریز
● ۱۲۰۰ دانشجوی دانشگاه شیراز خواستار لغو احکام کمیته انضباطی شدند
● تلاش رئیس دانشگاه سهند تبریز برای ایجاد اختلاف بین دانشجویان
۸:
● مراجع تقلید در دیدار با اعضای دفتر تحکیم: متاسفانه دنبال بهانه بودند که دانشجویان را در زندان نگه دارند تا مایه عبرت دیگران شوند
● تحصن دانشجویان سهند تبریز ادامه دارد؛ وضعیت وخیم جسمی اعتصاب کنندگان
۹:
● هشت دانشجوی سهند بر اثر اعتصاب غذا روانه بیمارستان شدند
● دبیر انجمن اسلامی دانشگاه ایلام بازداشت شد
● دبیر سیاسی کیهان: از انجمن اسلامی دانشجویان زنجان شکایت خواهم کرد
۱۰:
● فراخوان دانشجویان سهند به عزای عمومی در تمامی دانشگاه های کشور
● درخواست سه دانشجوی دربند دانشگاه امیرکبیر خطاب به هاشمی شاهرودی برای انتشار کل مندرجات پرونده نشریات مجعول و تجدید نظر در حکم صادره
● اعلام حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاه تبریز از دانشجویان سهند
● اعلام حمایت دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران در حمایت از دانشجویان سهند
۱۱:
● اردشیر کریمی، دانشجوی اردبیل، آزاد شد
● پایان پیروزمندانه تحصن دانشجویان دانشگاه سهند تبریز
● بیانیه دانشجویان دانشگاه قزوین در محکومیت احکام حبس دانشجویان امیرکبیر
● انجمن اسلامی امیرکبیر: یک سال از روزی که دشنه ی انتقام بر حنجره ی دانشگاه بوسه زد، گذشت
۱۲:
● پيمان پيران از زندان آزاد شد
● دفتر انجمن اسلامی دانشگاه هرمزگان پلمب شد
● توقیف نشریه دانشجویی طاق بستان در دانشگاه رازی کرمانشاه
۱۳:
● احمدی نژاد: دانشگاه ها خودشان به فکر کسری بودجه هایشان باشند
● اعتراض دانشجویان علمی کاربردی سنندج به بازداشت رئیس دانشگاه
● صدور حکم جلب رئیس دانشگاه علم و صنعت
۱۴:
● بلاتکلیفی حبیب الله لطیفی دانشجوی دربند سنندجی
● ممانعت از ادامه تحصیل سهیل آصفی روزنامه نگار در دانشگاه سوره
● هادی شفیق دانشجوی ارومیه آزاد شد
۱۵:
● اسلامی شدن دانشگاه ها با بازنگری در رشته مطالعات زنان آغاز شد
۱۶:
● اعتصاب و تحصن دانشجویان دانشگاه بیرجند
● طومار هزار تن از همشهریان ابوالفضل جهاندار، فعال دانشجویی سابق، خطاب به رئیس قوه قضاییه و درخواست آزادی وی
● انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد
● تعدادی از دانشجویان که در کنکور کارشناسی ارشد سال ۸۶ با محرومیت از تحصیل مواجه شدند، در نامه ای سرگشاده خطاب به زاهدی، وزیر علوم، خواستار دریافت کارنامه خود شدند
۱۷:
● دادگاه علی نیکونسبتی، عضو شورای تحکیم وحدت، برگزار شد
● تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده های شریعتی، ولیعصر و شمسی پور در مقابل وزارت علوم
● حکم قطعی محرومیت از تحصیل میلاد عزیزی، دانشجوی دانشگاه تهران
۱۸:
● انتخابات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه سهند در سالروز بازداشت دانشجویان امیرکبیر
● صدور اطلاعیه توهین آمیز حراست دانشگاه بوعلی سینا همدان با عنوان “دستورالعمل اجرایی نحوه رفتار و پوشش اسلامی برای دانشگاهیان”
۱۹:
● احضار یونس میرحسینی، دانشجوی دانشگاه شیراز، به دادگاه انقلاب
● تداوم اعتراضات دانشجویان دانشکده های فنی در تهران
● تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در اعتراض به آئین نامه جدید انضباطی
۲۰:
● مجید توکلی با گزارش قرارگاه ثارالله سپاه و شکایت دادستانی بار دیگر به دادگاه احضار شد
● توقیف نشریه دانشجویی شالیز در دانشگاه گیلان
● یک ترم تعلیق از تحصیل برای میثم فرخ روز، دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر
● رئيس دانشگاه علامه: دانشگاهيان به حوزه بروند، حوزويان به دانشگاه بيايند
● توقیف نشریه دانشجویی “پرومته” در دانشگاه یزد
۲۱:
● تحصن صنفی دانشجویان دانشگاه بیرجند
● آتش سوزی در خوابگاه دختران قشم موجب بستری شدن ۳ دانشجو شد
● مسئولیت های اعضای منتخب شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی مشخص گردید
● انتشار نشریه دانشجویی “رک” در دانشگاه بیرجند در حمایت از دانشجویان پلی تکنیک
● محرومیت از تحصیل برای ۷ دانشجوی دانشگاه تهران
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه شهید عباسپور در حمایت از ۳ دانشجوی دربند
۲۲:
● ممانعت از پخش نشریه “اندیشه سبز” در دانشگاه یزد
● مجروح شدن ۴ نفر از دانشجویان بر اثر واژگوني سرويس حامل دانشجويان دانشكده بهداشت شيراز
● علی شجاعی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه هرمزگان ممنوع الورود شد
۲۳:
● اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به طرح امنیت اجتماعی
● حكم اخراج قطعي، كاوه رضائي فعال دانشجويي دانشگاه همدان
● مخالفت های مسئولین وزارت علوم با نشست شوراهاي صنفي
● تحصن دانشجویی در دانشگاه تبریز
● وزیر علوم تجمع دانشجویان دانشکده های فنی حرفه ای را تکذیب کرد
● هشدارانجمن دانش آموختگان دانشگاه هاي تهران و علوم پزشکي تهران نسبت به تحديد آزادي بحث در جامعه علمي کشور
۲۴:
● گوشه ای از فشارهای وارده به قاضی دادگاه تجدیدنظر برای تایید حکم حبس دانشجویان افشا شد
● رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، همچنان مانع تحصیل دانشجویان متهم در پرونده نشریات موهن می شود
● احضار ۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به کمیته انضباطی و صدور احکام محرومیت از تحصیل
● مخالفت دانشجویان دانشگاه یزد با دفن شهید در دانشگاه
● پس از گذشت شش ماه: جواد عليخاني، دانشجوي اهواز، همچنان در بازداشت
● رنجنامه صباح نصری و هدایت غزالی، دو دانشجوی کرد دربند
۲۵:
● عاملان قتل ابراهیم لطف اللهی و زهرا بنی یعقوب آزاد هستند
● تجمع دانشجويان دانشگاه آزاد مقابل مجلس به دلیل اهانت سایت الف
● محکومیت آرش خاندل از بازداشت شدگان ۱۸ تیرماه ۸۶ به دو سال حبس تعلیقی
● فیلتر شدن سایت انجمن دانشگاه اراک همزمان با رفع توقیف این انجمن
● احضار اعضای موسس انجمن اسلامی دانشگاه مازندران به کمیته انضباطی
۲۶:
● اعتراض صنفی دانشجویان دانشگاه بیرجند
● بازداشت مجتبی باستانی، فعال دانشجویی در تهران
● رئیس دانشگاه یزد، دانشجویان مخالف طرح دفن شهید را تهدید به اخراج کرد
۲۸:
● بازداشت فرشاد دوستی پور، دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا همدان
● یک ترم تعلیق از تحصیل حمید توکلی، دانشجوی مجازی دانشگاه خواجه نصیر
۲۹:
● درگذشت پروانه خلیلی دانشجوی دانشگاه لرستان به دلیل برق گرفتگی و عدم وجود امداد
● تجاوز به چند دانشجوی دختر و تهدید دانشجویان به اخراج از دانشگاه در صورت اطلاع رسانی
● فیلتر شدن خبرنامه امیرکبیر برای چهارمین بار هم زمان با واکنش دادگستری به یکی از اخبار این سایت
● نامه بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی خطاب به رئیس مجلس در اعتراض به اعمال “سهمیه مدیران” در آزمون دستیاری
● لغو مناظره شادی صدر و رازینی در دانشگاه بوعلی به دلیل تهدیدات امنیتی
۳۰:
● صدور حکم علی نیکونسبتی مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت
● توقیف دو نشریه دانشجویی «هوال» و «نيسير» در دانشگاه شهید رجایی
● جشن خودجوش در دانشگاه كرمان به مناسبت پايان تعليق انجمن اسلامي
● ضرب و شتم اعضای انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند
● دومین روز تجمعات دانشجویی دانشگاه لرستان در اعتراض به مرگ یکی از دنشجویان دختر این دانشگاه
۳۱:
● خودکشی ناموفق یک دانشجوی دختر در دانشگاه سیستان و بلوچستان
● احضار امین نظری دبیر سابق انجمن اسلامی همدان به کمیته انضباطی
● نشست كمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه در سالگرد بازداشت سه دانشجوی دانشگاه امیركبیر

خرداد:

۱:
● برگزاری تریبون آزاد در دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به عملکرد رییس انتصابی
● سومین روز تجمع دانشجویان دانشگاه لرستان علیرغم بی توجهی مسئولین دانشگاه
● نامه سرگشاده شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت خطاب به احمدی نژاد در سالگرد پروژه جعل نشریات دانشجویی و بازداشت دانشجویان دانشگاه امیرکبیر پس از حضور احمدی نژاد در این دانشگاه
۲:
● تهدید دانشجویان معترض دانشگاه لرستان در عوض پاسخگویی به آنان
● ابعاد تازه از محروم کردن دانشجویان منتقد در آزمون کارشناسی ارشد
● مسمومیت ۹۰ نفر از دانشجویان دانشگاه کرمان
۳:
● انتخاب اعضا شورای تحقیق و تشکیل یک نهاد مشورتی در نشست دفتر تحکیم وحدت
۴:
● شوراي عمومي دفتر تحكيم وحدت خواستار آزادی فرشاد دوستي پور شد
● نشست اعتراضی دانشجویان دانشکده داروسازی شیراز در واکنش به مشکلات صنفی
● تجمعات اعتراضی دانشجویان کرمان در پی مسمومیت غذایی دانشجویان
● انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هرمزگان برگزار شد
۵:
● انتشار نام برترین دانشگاه های دنیا: دانشگاه‌های ایران در هزار دانشگاه اول دنیا جایی را به خود اختصاص نداده‌اند
۶:
● اعتراض انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شريف نسبت به تاسيس انجمن جعلی
۷:
● انتقاد شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت از ارسال نمرات دانشجویان به خانواده ها
● حمایت دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند از فعالان دانشجویی دربند
● اعتراض دانشجویان دانشگاه شیراز به عملکرد احمدی نژاد و دولت نهم
● اخراج و تعلیق ۴ دانشجوی دانشگاه آزاد کاشان به دلیل مخالفت با دفن شهید در دانشگاه
۸:
● انتقاد دانشجویان دانشکده خبر از وضعيت نامناسب دانشکده
● تحصن دانشجویان دانشگاه کرمان به صورت مشروط پایان یافت
● وضعيت وخيم حبيب الله ‌لطيفي، دانشجوي زنداني در سنندج
● حمایت انجمنهای اسلامی سراسر کشور از انجمن اسلامی دانشگاه شریف
● مشاوران احمدی نژاد: از فشارهای وارده بر دانشجویان بی خبریم
● تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
۹:
● دادگاه یاسر گلی، فعال دانشجویی دربند، برگزار شد
● مشاور دانشگاه علوم پزشكی تهران: وجود مواد اعتیادآور در دانشگاه‌ها انکار ناپذیر است
● وزیر بهداشت: با اردوهاي مختلط دانشجويي به شدت برخورد می کنیم
● تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز در اعتراض به محرومیت ۸ دانشجوی دختر
● برگزاري انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک
● احضار محمد نبی ابرهیمی دانشجوی دانشگاه مفید قم به کمیته انضباطی
● حكم تبرئه بابك زمانيان از يك سال حبس تعزيري
۱۰:
● تحصن دانشجویان علوم پزشکی هرمزگان در اعتراض به مشکلات صنفی
● معاون دانشجويي دانشگاه تهران: کوی دانشگاه در ۱۸ تیر تعطيل است
۱۱:
● وزارت علوم: نيازي به تشکيل اتحاديه صنفي دانشگاه ها نيست
● انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان همدان برگزار شد
● تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران
۱۲:
● حكم حبس براي پارسا كرمانيان و عليرضا حيدري دو دانشجوي كرمانشاهي
● چهار دانشجوی دانشگاه تبریز از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شدند
● فرشاد دوستی پور، دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا همدان، آزاد شد
● نامه بيش از ۱۶۰۰ دانشجوي دانشگاه شريف در حمايت از انجمن اسلامي این دانشگاه
● دومین روز تحصن دانشجویان تربیت معلم تهران
۱۳:
● دانشگاه تربیت معلم در محاصره نیروهای امنیتی، انتقال دو نفر از دانشجویان به بهداری
● بيانه انجمن اسلامي دانشکده فنی دانشگاه تبريز در حمايت از حق تحصيل دانشجويان
● دفن شهید در دانشگاه آزاد واحد کرج و بیانیه دانشجویان در این رابطه
● توقیف غیرقانونی نشریه “وریا” در دانشگاه شیراز
۱۴:
● همزمان با سفر احمدی نژاد: پیشنهاد نامگذاری یک خیابان در شهر رم به نام یکی از اعضا دفتر تحکیم وحدت؛ تحکیم وحدت: نام خیابان را ۱۸ تیر بگذارید
● برای ایجاد فشار بر متحصنین: مسئولین، آب آشامیدنی دانشگاه تربیت معلم را قطع کردند
● نصب دوربین های مدار بسته در دانشگاه آزاد شهر ری
۱۶:
● احضار ۵ دانشجو دانشگاه سیستان و بلوچستان به کمیته‌ی انضباطی
● تحصن و اعتراض ادامه دارد؛ روز پنجم و ششم تحصن دانشجویان تربیت معلم
● مشاور دانشگاه علوم پزشکی تهران: رشد آمار معتادان حرفه ای در دانشگاه های ایران
۱۷:
● نگرانی عفو بین‌الملل نسبت سرنوشت ناهید کلهر دانشجو قم
● انتقاد آیت الله منتظری از محرومیت دانشجویان از تحصیل
● بیانیه انجمن اسلامی امیرکبیر در حمایت از دانشجویان متحصن تربیت معلم تهران
● بیانیه دانشجویان دانشگاه سهند تبریز در حمایت از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران
● هفتمین روز تحصن دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران
۱۸:
● دانشجویان تربیت معلم: تا رسیدن به خواسته هایمان به اعتصاب ادامه می دهیم
● اعلام حمایت دفتر تحکیم وحدت از دانشجویان در دانشگاه تربیت معلم
۱۹:
● نمایندگان دانشجویان ۴۰ دانشگاه کشور: در صورت برآورده نشده خواسته های دانشجویان تربیت معلم اقدامات عملي را در تمامي دانشگاه ها آغاز می نمايیم
● افزايش نيروهای امنيتی در اطراف دانشگاه تربيت معلم کرج
● توقيف نشريه دانشجويي كرد زبان تريفه در دانشگاه مازندران
● حمایت دانشجویان دانشگاه علامه از متحصنین تربیت معلم
● حمایت دانشجویان دانشگاه شهرکرد از دانشجویان متحصن دانشگاه تربیت معلم
● در پی برآورده نشدن مطالبات دانشجویان، امتحانات پایان ترم دانشگاه تربیت معلم برگزار نشد
۲۰:
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد کرج در حمایت از دانشجویان تربیت معلم
● بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان و خواجه نصیر در حمايت از دانشجويان دانشگاه تربيت معلم تهران
● نشست نمایندگان صنفی دانشجویان داروسازی سراسر کشور در شیراز برگزار شد
۲۱:
● توقیف نشریه دانشجویی “چرو” در دانشگاه رازی کرمانشاه
● مقاومت دانشجویان تربیت معلم به نتیجه رسید: موافقت مدیریت دانشگاه با کلیه مطالبات دانشجویان
● احضار میلاد اسدی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به دادگاه انقلاب
۲۲:
● صدور حکم محرومیت از تحصیل برای سه تن از دانشجویان دانشگاه فردوسی
● بازداشت عسگر اکبرزاده، دانشجو در اردبیل
۲۴:
● بیانیه صد نفر از دانشجویان دانشگاه ارومیه در حمایت از حق تحصیل
● انتخابات شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه كرمان برگزار شد
● سوء مدیریت این بار در دانشگاه بوعلی همدان: مسموميت حدود ۵۰۰ دانشجو و بستری شدن آن ها در بیمارستان
۲۵:
● پرسش از مشاوران احمدی نژاد باعث انحلال انجمن اسلامی دانشگاه زنجان شد
● افزایش برخوردها با نشریات دانشجویی در دانشگاه شیراز
● توقیف نشریات دانشجویی «وریا»، «ایران آرمانی» و «صدا» در دانشگاه شیراز
● حمايت شهردار رم از نامگذاری یک خیابان در ایتالیا به نام “۱۸ تیر”
۲۶:
● تلاش معاون دانشجویی دانشگاه زنجان برای تعرض به یک دختر دانشجو؛ دفتر تحکیم وحدت خواستار عذر خواهی و استعفای وزیر علوم شد
● احضار علی عزیزی به دادگاه انقلاب و برگزاری دادگاه بدوی وی
● اطلاعیه روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت پیرامون حوادث دانشگاه همدان و تعرض به یک دختر دانشجو در دانشگاه زنجان
● بیانیه کمیسیون زنان دفتر تحکیم در خصوص تلاش معاون دانشجویی دانشگاه زنجان برای تعرض به یک دختر دانشجو
● دومین روز تجمع اعتراض آمیز در دانشگاه همدان
۲۷:
● رئیس دانشگاه سمنان: سرانه خوابگاه‌های دانشجویی استاندارد نیست
● اشکال تراشی مسئولین دانشگاه آزاد تبریز در برگزاری انتخابات انجمن اسلامی این دانشگاه
● احضار امين رياحي، مهدي خسروي و حميدرضا اميرخاني، سه تن از دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد به دادسراي انقلاب
● رئیس دانشگاه زنجان فساد اخلاقی معاونش را پذیرفت
۲۸:
● بازداشت امیر رضا اردلان، دانشجوی کرد دانشگاه آزاد شهرضا اصفهان
● دادخواه: محروم کردن دانشجویان از تحصیل، مصداق کامل نقض حقوق بشر است
● سومین روز تجمع دانشجویان دانشگاه زنجان: دانشگاه در محاصره گارد ویژه
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مورد حادثه اخیر دانشگاه زنجان
● ورود سپاه به پرونده رسوایی اخلاقی در دانشگاه زنجان
● رييس دانشگاه زنجان: از دانشجويان عذرخواهي مي‌كنم
● بیانیه نشریات دانشجویی دانشگاه علم و صنعت و گروه مدرسه زنان در مورد هتک حرمت دانشجوی دختر دانشگاه زنجان
● بيانيه شورای صنفی دانشگاه صنعتی اميرکبير در محکوميت حادثه اخیر دانشگاه زنجان
● بیانیه انجمن اسلامی علوم پزشکی ایران در تقبیح اقدام معاون دانشگاه زنجان
۲۹:
● بیانیه شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در خصوص وقایع دانشگاه زنجان
● تعلیق معاون دانشجویی دانشگاه زنجان
● پایان تحصن دانشجویان زنجان با پیروزی قاطع دانشجویان
۳۰:
● وزیر علوم پس از اطمینان از خاتمه تجمعات زنجان: هنوز اتهام ثابت نشده، فیلم چیزی را نشان نمی دهد، عمل دانشجویان غیرشرعی و غیراخلاقی بود
● بیانیه انجمن اسلامی دنشجویان دانشگاه زنجان پیرامون تحصن دانشجویان
● بيانيه انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه های علوم و فنون دريايي خرمشهر، چمران اهواز و علوم پزشکي اهواز در محکوم کردن واقعه دانشگاه زنجان
● برگزاري اولين جلسه بازپررسي امین ریاحی، دانشجوي دانشگاه فردوسي مشهد
● بیانیه‌ی شورای صنفی دانشگاه گیلان در حمایت از دانشجویان دانشگاه زنجان
● دکتر نیکروش: اگر من رئیس دانشگاه امیرکبیر بودم کاری می‌کردم که هر جریانی بتواند فریاد بزند
۳۱:
● درخواست آزادی هود يازرلو، دانشجوي دانشگاه معصومين قم
● دادستان زنجان: افشای گناه از خود گناه مهم‌تر است، ما به هر دو جرم رسیدگی می کنیم
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پی حوادث اخیر دانشگاه زنجان
● دادگاه رسيدگي به اتهامات دانشجويي زنداني حبيب الله لطيفي برگزار شد

تیرماه:

۱:
● نماینده زنجان در مجلس: اعتراض دانشجویان کاملا به حق است
● تهدید و دستگیری دانشجویان معترض زنجان؛ نامه سرگشاده کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت به وزیر علوم
● نامه سرگشاده کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت به وزیر علوم
● بیانیه جمعی از دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد در حمایت از دانشجویان زنجان
● احضار چند دانشجوی دانشكده خبر به حراست دانشگاه
● احضار پنج دانشجو دانشگاه قزوین به دادگاه انقلاب
۲:
● خودکشی دو دانشجو در حراست دانشگاه های لاهیجان و سیستان و بلوچستان
● دانشجوی زنجان در گفتگو با رادیو فردا: وزیر علوم صورت مسئله را پاک کرده است
● روز: جاي متهم و شاكي در حادثه دانشگاه زنجان عوض شد
● بازداشت جمال الدین رحمانی و راشد عبداللهی دو دانشجوی کرد در اصفهان
● نماینده زنجان: اتفاقی که در دانشگاه رخ داده قابل انکار نیست
۳:
● بازداشت حسین حسینی دبیر سابق انجمن اسلامی آموزشکده رازی شهر اردبیل
● احضار و بازجويي رضا جعفريان از فعالان دانشجويي دانشگاه بوعلي سينا
● انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد برگزار شد
● دانشگاه آزاد: اعضاي مجرد هيات علمي هر چه سریعتر ازدواج کنند
۴:
● صدور حکم اخراج برای متین مشکین، دانشجوی دکترای برق و نایب دبیر اسبق انجمن اسلامی امیرکبیر
● رادیو دویچه وله: بالارفتن آمار خودکشی در بین دانشجویان
● اعتراض دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی سینا به آلودگی آب آشامیدنی خوابگاه
● نامه ۲۷۰ تن از دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی شیراز خطاب به وزیر علوم در حمایت از دانشجویان زنجان
۵:
● صدور حکم حبس برای دو دانشجوی سیستان و بلوچستان و یک دانشجوی شیراز
● تحصن دانشجويان دختر دانشگاه مازندران در اعتراض به مشكلات صنفي
● حمایت بیش از پانصد دانشجو و فعال سیاسی از بیانیه فارغ التحصیلان دانشگاه زنجان در حمایت از اعتراضات دانشجویان دانشگاه زنجان
۶:
● شیرین عبادی: دستگیری شاکی حادثه زنجان غیرقانونی است
● هشدار کانون نویسندگان نسبت به اوجگیری خودکشی دانشجویان
۷:
● تحصن تک نفره یک استاد در دانشگاه سهند تبریز
● هشدار دبیر کمیسیون زنان دفتر تحکیم در خصوص وضعیت دختر قربانی دانشگاه زنجان
● پايان تحصن دانشجويان دختر مازندران
● محکومیت مدیر مسئول نشریه رها به یک ترم محرومیت از تحصیل
● پرونده پیمان عارف به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد
۸:
● انتقاد شدید آیت الله بیات از دولت و وزارت علوم در خصوص حادثه دانشگاه زنجان
● برگزاری جلسه شورای تهران دفتر تحکیم و انتخاب هیئت رئیسه شورا
● پس از انجمن اسلامی و نشریات نوبت به کانون ها رسید: تعطیلی و تخلیه کانون های فرهنگی هنری دانشگاه امیرکبیر
۹:
● صدور قرار كفالت براي خسروي دانشجوي فردوسي مشهد در پي شكايت اطلاعات سپاه
● روش‌های جدید وزارت علوم برای محروم‌کردن دانشجویان از ادامه‌ی تحصیل
● رسوايي اخلاقي مسئول دفن شهدا در دانشگاه ها
● در پی تجمع دانشجویان علوم پزشکی شیراز؛ معاون دانشجویی استعفا می دهد
۱۰:
● افزایش حکم یونس میرحسینی، دانشجوی دانشگاه شیراز، به سه سال حبس
● بازداشت توحيد دولتشناس و فرزاد حسن زاده دو دانشجو دانشگاه فردوسی در تجمع مردم مشهد
● دفن شهید در دانشگاه بوعلی سینای همدان در تعطیلات تابستان
● بازداشت یک کارمند دانشگاه در فیروزآباد به اتهام فساد اخلاقی
● اعتصاب اداری در دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شریف
۱۱:
● بازداشت محمد زراعتی، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
● مسئول سابق بسیج دانشگاه علامه‌، معاون دانشجویی دانشكده خبر شد
● وزیر علوم وقایع دانشگاه زنجان را توطئه دانست
۱۲:
● ادامه بلاتکلیفی صباح نصری و هدایت غزالی، دو دانشجوی کرد دربند
● واکنش شورای شهر تهران به نامگذاری خیابانی در ایتالیا به نام ۱۸ تیر: در صورتی که نام یکی از خیابان های رم را ۱۸ تیر بگذارد نام خیابان ایتالیای تهران هم تغییر می کند
● پنج فعال سابق دانشجويی خواستار شناسايی عاملان و آمران سرکوب دانشجويان در وقايع ۱۸ تير تهران شدند
● دادستان زنجان: انگیزه‌های شیطانی در هر دو نفر بوده، دختر دانشجو اعتراف کرده از هر دو طرف فریب خورده است
● انتقال عسگر اکبرزاده و حسین حسینی دو دانشجوی بازداشتی به زندان اردبیل
۱۳:
● جديدترين رده‌بندي دانشگاه‌هاي دنيا در سال ۲۰۰۷ بر اساس وبومتريك: دانشگاه‌های ايران در ميان هزار دانشگاه اول دنيا نيستند
● احضار ۶ دانشجوي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به دادگاه
۱۴:
● حمایت قاطع ۳۳ انجمن اسلامی زیرمجموعه دفتر تحکیم وحدت از شورای مرکزی این اتحادیه
● ۳۷ دانشجوي دانشگاه تبريز به كميته انضباطي فراخوانده شدند
● حکم ۸ ماه حبس تعزیری برای عابد توانچه
● تجمع مجدد دانشجویان علوم پزشکی شیراز در اعتراض به مشکلات صنفی
۱۵:
● تشكيل كميته دانشجويي پيگيري بازداشت هاي خودسرانه در مشهد
● احداث محل هایی تحت عنوان “پردیس شهدا” در ۱۰ دانشگاه
● تحصیل ایرانی ها در رشته هسته ای در هلند ممنوع شد
● حمله به خبرنامه امیرکبیر و شورای مرکزی دفتر تحکیم در ستون اخبار ویژه روزنامه کیهان
۱۶:
● مجید اسدی، دانشجوی دانشگاه علامه، بازداشت شد
● بازداشت ۳ دانشجوی دیگر در مشهد و تهران: سجاد رجبي، محمد ميزبان و مهدی خدایی
● بازداشت سلمان سیما، از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد
● دادستان عمومي و انقلا‌ب تهران: بيشتر جان ‌باختگان حادثه ساختمان سعادت‌آباد دانشجو بودند
● مدیرکل فرهنگی دانشگاه تربیت معلم: اساسی ترین معضل این دانشگاه نزدیکی خوابگاه های دخترانه و پسرانه به هم است
۱۷:
● نشست انجمن اسلامی دانشگاه ایلام پیرامون ۱۸ تیر ۱۳۷۸
● دستور وزیر بهداشت به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها: قبل از انجام مصاحبه با حراست هماهنگ كنید
● نامه خواهر عزت ابراهیم نژاد به مناسبت ۱۸ تیر
۱۸:
● موج گسترده بازداشت دانشجویان در مشهد در سالگرد ۱۸ تیر: بازداشت آرشیان، صابری، قلی زاده، عرب و قدسی
● علی قلی زاده، دانشجوی دانشگاه شاهرود، بازداشت شد
● بيانيه دفتر تحكيم وحدت به مناسبت سالروز ۱۸ تيرماه
● بيانيه انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در سالروز ۱۸ تير
● بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز به مناسبت فاجعه ۱۸ تير
● اعتراض دفتر تحکیم وحدت به بازداشت گسترده دانشجویان
۱۹:
● افزایش تعداد دانشجویان بازداشت شده در مشهد: سرابی، عماد پور و بیات بازداشت شده اند
● بيانيه انجمن اسلامي دانشگاه صنعتی شاهرود در ارتباط با بازداشت هاي اخير فعالين دانشجويي در مشهد
● بیانیه انجمن اسلامی امیرکبیر پیرامون حادثه ۱۸ تیر و بازداشت های گسترده اخیر
۲۰:
● محمد احسانی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه سیستان بلوچستان و عضو کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی در مشهد و چند فعال دانشجویی در زنجان بازداشت شدند
● آزادی عسگر اکبرزاده و حسین حسینی دو دانشجو در اردبیل
۲۱:
● توقيف نشريه دانشجويي سايان دردانشگاه پيام نور اردبيل
● احمد ابراهیم نژاد: در ۱۸ تیر، هفت نفر کشته شدند
● آزادی ۵ دانشجو از دانشجویان بازداشت شده در مشهد: امیر سرابی، مهدی قدسی، توحید دولتشناس، امیر علی بیات مختاری و یک دانشجوی دیگر، دانشجویانی هستند که تاکنون آزاد شده اند
● نشست انجمن های اسلامی دانشگاه های غرب کشور در همدان برگزار شد
● بيانيه مشترك انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و انجمن اسلامي دانشگاه مازندران درباره بازداشت هاي اخير
● بیاینه انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه سیستان و بلوچستان در مورد بازداشت دانشجویان در مشهد
۲۲:
● وزیر علوم: تاسیس رشته پدافند غیرعامل برای مقابله با جنگ روانی مثل حادثه زنجان
۲۳:
● محمد هاشمی و بهاره هدایت صبح روز یکشنبه بازداشت شدند
● صدور احکام کمیته انظباطی ۳۷ دانشجوی دانشگاه تبریز
● بیانیه جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به بازداشت دانشجویان این دانشگاه
● وزیر علوم: استادان خودشان اصرار دارند بازنشسته شوند
۲۴:
● روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت: دستگیری های اخیر تاوان افشای رسوایی زنجان و پیروزی های متعدد دانشجویان است
● دادگاه انقلاب در تماس مکرر با خانواده علی عزیزی: اگر با پای خودش نیاید حکم جلب صادر می کنیم
● انجمن اسلامی دانشگاه آزاد مشهد: شب رفتنی است
● انجمن اسلامي دانشكدۀ علوم اقتصادي: دانشجویان از روي كينه بازداشت شده اند
● بيانيه انجمن اسلامي سهند تبریز در حمايت از دانشجويان ستاره دار دانشگاه تبريز
۲۵:
● یورش نیروهای امنیتی به منزل اشکان قیسوندی، از فعالین دانشجویی دانشگاه زنجان
● دفتر تحکیم وحدت: انتساب اتهامات واهی به دانشجویان در بند، انتقام گیری از دانشجویان منتقد است
● مسعود حبیبی، فعال دانشجویی به دادگاه انقلاب احضار شد
● رئیس دانشگاه علم وصنعت از خدمات دولتی منفصل شد
● انتقال محمد هاشمی و بهاره هدایت به دادگاه انقلاب جهت تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت
۲۷:
● دیدار اعضای دفتر تحکیم وحدت با خانواده محمد هاشمی
● تماس تلفنی محمد هاشمی و بهاره هدایت از بند ۲۰۹ زندان اوین با خانواده هایشان
۲۸:
● بازداشت سجاد رادمهر، آیدین خواجه ای، فراز زهتابی و مهندس داریوش حاتمی چهار دانشجوی دانشگاه تبریز
● اخراج جمشید قشنگ، از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد
● نشست دانشجویی در اعتراض به بازداشت دانشجویان در مشهد برگزار شد
● اعتراض کميته گزارشگران حقوق بشر نسبت به بازداشت های گسترده دانشجویی
● تشکیل کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان در بند در جلسه شورای تهران
۲۹:
● حمایت کمیسیون زنان دفتر تحکیم از بهاره هدایت: «دي» زماني دارد و زمستان اَجلش نزديك است
● مسئولین وزارت علوم برای حمایت از رئیس دانشگاه علم و صنعت، یکی دیگر از منصوبین خود، وارد عمل شدند
● محمد احسانی، سجاد رجبی و محمد میزبان آزاد شدند؛ ۱۸ دانشجو همچنان در بازداشت
● نامه سرگشاده دانشجویان داروسازی شیراز در اعتراض به مشکلات صنفی
● ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه تربیت معلم توسط نگهبانان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی
۳۰:
● مقاومت دانشجویان در برابر تصرف شورای صنفی توسط مسئولین دانشگاه شیراز
۳۱:
● اعتراض شدید انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور به بازداشت گسترده دانشجویان
● علی صابری و رضا عرب، از دانشجویان بازداشت شده در مشهد، آزاد شدند
● متین راسخ، پازپرس پرونده هاشمی و هدایت، اتهام ارتباط با گروهک ها را تکذیب کرد

مردادماه:

۱:
● علی قلی زداه، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهرود، آزاد شد
● حسن مددی، معاون دانشجویی دانشگاه زنجان، آزاد شد
● دیدار اعضای دفتر تحکیم وحدت با شیرین عبادی پیرامون بازداشت های اخیر دانشجویان
● فشار بر خانواده دانشجویان بازداشتی در تبریز
● کمپین حقوق بشر: طرح حکومت برای ارعاب جامعه دانشگاهی
● توقیف نشریه دانشجویی “ستارخان” در دانشگاه تبریز
● تشکل اصلاح طلب دانشگاه قزوین: سانسور اخبار سرکوب فعالین مدنی در رسانه ها
● هرندی: نمي خواهيم دانشگاه محل پرورش دشمنان خدا باشد؛ حائری شیرازی: دانشگاه هاي ما هنوز در رحم غرب قرار دارند
۲:
● کمیته حقوق بشر انجمن اسلامی امیرکبیر: به بازداشت غیرقانونی دانشجویان خاتمه دهید
● انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیر: بازداشت دانشجویان هزینه انتقاد از دولت بی کفایت نهم است
● ايرنا: هیچ دانشجویی در تبریز بازداشت نشده است !
● بازداشت ودود اسدی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اردبیل
● اعتراض نهادهای فعال در زمینه حقوق بشر به بازداشت گسترده دانشجویان
● شش ماه محروميت براي مدير مسئول نشريه نواي نو، آغاز برخورد با دانشجویان دانشگاه سهند تبریز
● انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم خواستار آزادی بی قید و شرط دانشجویان شد
۳:
● نتیجه مذاکرات وزیر علوم با قوه قضائیه: حکم انفصال رئیس دانشگاه علم و صنعت لغو شد
● دور جديد بازنشستگي اساتید دانشگاه: بازنشستگی ۹ استاد برجسته دانشکده حقوق و علوم سياسي
● اتحاديه شوراهاي صنفي دانشجويان مجوز نگرفت
● انتقام گیری دولت ادامه دارد؛ بازداشت غلامی و عبداله زاده دو دانشجوی دانشگاه سهند تبریز
● عابد توانچه برای تحمل ۸ ماه حبس روانه زندان اراک شد
● بازداشت فرزام الهی پرست، دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی خراسان
● آقاتهراني: كتاب‌هاي درسي دانشگاه‌ها نه بومي و نه اسلامي است
۴:
● دیدار کمیسیون زنان و شورای مرکزی تحکیم و فعالان حوزه زنان با خانواده بهاره هدایت
● تماس تلفنی مهدی خدایی فعال دانشجویی بازداشت شده دانشگاه آزاد
۵:
● دور جدید بازنشستگی اجباری و اخراج اساتید از دانشگاه ها
● انتقال ودود اسدی، دانشجوی بازداشت شده در رشت، به زندان اوین
● بازداشت عابد توانچه و ادامه فشار بر دانشجويان چپ
● بررسی فعالیت کمیته پیگیری بازداشت دانشجویان در جلسه شورای تهران دفتر تحکیم
● اخذ دفاع آخر از اشکان قیسوندی و مسعود حبیبی، دو فعال دانشجویی
● انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تبریز: تحمل پایین دولت دلیل بازداشت دانشجویان
● در مراسم کانون مدافعان حقوق بشر عنوان شد: تکرار بازداشت دانشجویان در ۱۸ تیر
● اعتراض ۵ انجمن اسلامی دانشگاه های شیراز به بازداشت گسترده دانشجویان
● بي خبري كامل از ۳ دانشجوي زنداني زنجان: پیام شکیبا، آرش رایجی و حسن جنیدی
● تشدید فشارها بر دانشجویان دانشگاه شیراز
● فرهاد رهبر در پی اجرای دقیق قانون بازنشستگی استادان
● ممنوع الخروج شدن سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران
● دیدار دانشجویان مشهدی با علی صابری و خانواده اشکان آرشیان
● خانواده محمد هاشمی: محمد اتهامات را نپذیرفته است
۶:
● علی وفقی: اتهاماتی که به دانشجویان می زنند اقدام علیه امنیت ملی است
● وزیر علوم خبر داد: اسلامی شدن دانشگاه ها زیر نظر موسسه پژوهشی امام خمینی
● بررسی آیین نامه شوراهای صنفی، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها
● عبدالله نوری در دیدار با اعضای دفتر تحکیم وحدت: برخوردها با دانشجویان و مشکلات مردم نگران کننده و تاسف بار است
● اعمال سهمیه بندی جنسیتی در رشته های علوم پزشکی
۷:
● تشديد‎ ‎فضاي‎ ‎سرکوب‎ ‎دانشجویان‎ ‎به‎ ‎دنبال‎ ‎پيروزي‎ ‎هاي‎ ‎اخير‎ ‎فعالان‎ ‎دانشجويي
● اخراج هيأت تحريريه نشريه دانشجويي نوبهار
● انجمن اسلامی دانشکده نفت آبادان بازداشت گسترده دانشجویان را محکوم کرد
● قانون بازنشستگی شامل حال عمید زنجانی نمی شود!
● تماس تلفنی مجتبی باستانی فعال دانشجویی پس از ۲ ماه بازداشت
۸:
● حضور فعالین سیاسی، اجتماعی، زنان و دانشجویان در منزل محمد هاشمی هم زمان با عید مبعث
● دیدار اعضای کمیته پیگیری بازداشت دانشجویان با انجمن دفاع از حقوق زندانیان
● اعتراض به بازداشت گسترده دانشجویان در برنامه «زندان و سیاست»
● محمد هاشمی و بهاره هدایت همچنان در بازداشت به سر می برند
● دادستان زنجان: بین دو متهم دانشگاه زنجان صیغه محرمیت جاری شده است
● علي‎ ‎نيکونسبتي: دولت‎ ‎از‎ ‎دانشگاه‎ ‎انتقام‎ ‎مي گيرد
● سومین اظهار نظر آقاتهرانی طی یک هفته در مورد اسلامی کردن دانشگاه ها
● دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد با خانواده سلمان سیما
● انجمن اسلامي دانشگاه شريف: دولت پرخاشگر در تلاش برای سرکوب دانشگاهیان
● گزارش ده روز بازداشت دانشجویان دانشگاه تبریز: آیدین خواجه ای، فراز زهتاب، سجاد رادمهر و داريوش حاتمي
● دانشگاه از اساتيد غيرخودي خالي مي شود
● اشکان آرشیان، از دانشجویان بازداشت شده در مشهد، آزاد شد
● ارجاع پرونده امیر یعقوب علی به شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر
۹:
● حمله رسانه های حامی دولت به علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر
● دیدار جمعی از دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تبریز با خانواده های دانشجویان بازداشت شده دانشگاه تبریز
● از بین نيروهای منتقد، دانشجويان با بیشترین فشارها از سوی دولت مواجه بوده اند
● نشست انجمن اسلامی دانشگاه ایلام پیرامون بازداشت های اخیر دانشجویان
۱۰:
● انجمن اسلامی دانشگاه شاهرود: دولت به دلیل شکست در وعده هایش، منتقدین را سرکوب می کند
● ۲۷ روز بی خبری از وضعیت سلمان سیما دانشجوی بازداشت شده دانشگاه آزاد
● آغاز اعتراضهای داوطلبان کنکور نسبت به سهمیه بندی جنسیتی
۱۱:
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اردبیل در خصوص دستگیری دبیر سابق این انجمن ودود اسدی
● انجمن دفاع ازحقوق زندانیان بازداشتهای دانشجویی و محدودیتهای ایجاد شده برای عماد باقی را محکوم کرد
● پیمان غلامی و علی عبداله زاده دانشجویان سهند، همچنان در بازداشت
● علیرغم صدور قرار قانونی و وعده مقامات، بهاره هدایت و محمد هاشمی همچنان در بازداشت بسر می برند
● بررسی آخرین وضعیت دانشجویان در بند و محروم از تحصیل در جلسه شورای تهران دفتر تحکیم
● حضور جمع کثیری از فعالین سیاسی، زنان، دانشجویان، روشنفکران در منزل محمد هاشمی در اعتراض به بازداشت گسترده دانشجویان
۱۲:
● محکومیت سیوان فرخزادی، دانشجوی تربیت معلم، به دو ترم محرومیت از تحصیل
● احضار بيش از ۳۲ دانشجوي شيراز به كميته انضباطي به دلیل زدن كراوات
● محمد تقدیری، عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت، در اثر سانحه رانندگی درگذشت
۱۳:
● اختلاف نظر مسئولین پرونده بهاره هدایت و محمد هاشمی، رسانه ها و افکار عمومی را سرگردان کرده است
● علی نیکونسبتی: برخوردهای کنونی شباهت زیادی به وقایع ۱۸ تیر ۷۸ دارد
● گزارش ۱۸ روز بازداشت دانشجویان هویت طلب تبریز
● سخنان قاضی حداد در مورد اتهام محمد هاشمی و بهاره هدایت
● علی عزیزی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد
● سازمان عفو بین الملل: دانشجویان بازداشت شده را آزاد کنید
● دکتر ملکی: سهمیه بندی جنسیتی ریشه در بنیادگرایی دارد؛ کورش زعیم: از ديدگاه جناح ● حاکم، زن بايد مهار شود
● تهديد فعالان دانشجويی در كرمانشاه
● ادامه بازداشت حسن زاده و زراعتی، فعالين دانشجوئي مشهد، به دلیل مسائل عقیدتی می باشد
۱۴:
● صدور حکم ۱ سال حبس برای اميررضا اردلان، یک فعال دانشجویی کرد
● اعتراض دفتر تحکیم وحدت به اتهام زنی های قاضی حداد و صدور حکم حبس برای علی عزیزی
● احضار اشکان مدنی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شاهرود، به دادسرای انقلاب
● ادامه فشارها بر دانشجویان در دانشگاه صنعتی سهند تبریز
● دور جدید برخوردهای قضایی با فعالان زن و دانشجویان
۱۵:
● بی خبری از وضعیت دانشجویان در بند دانشگاه زنجان
● اعتراض شدید انجمن اسلامی دانشگاه تبریز به یورش حراست دانشگاه به دفاتر این انجمن
● بی‌خبری از سلمان سيما و مهدي خدائي دو فعال دانشجویی دانشگاه آزاد
● سخنگوی قوه قضاییه: اتهام دانشجویان بازداشت شده اقدام عليه امنيت، تشويش اذهان، توهين و افتراست
● اعتراض دفتر تحکیم به محرومیت دانشجویان از تحصیل در دانشگاه های کشور
● پیمان غلامی و علی عبدالله زاده، دو دانشجوی در بند دانشگاه سهند، آزاد شدند
● لغو مجوز و پلمب دفتر انجمن اسلامی دانشگاه تبریز و علوم پزشکی
● احضار محمد حسین مهرزاد از بازداشت شدگان ۱۸ تیر۸۶ به دادگاه انقلاب
● فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد: پی گیری آزادی دانشجویان، وظیفه مسئولین دانشگاه آزاد
● انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر: این بار ماجرا ، داستان تیشه است و زمین سخت
● اعتراض بیش از ۱۰۰۰ تن از فعالان جنبش زنان و مدافعان حقوق برابر به ادامه بازداشت بهاره هدایت و محبوبه کرمی
۱۷:
● دادستان زنجان خبر داد: يك دانشجو در جريان تحصن دانشگاه زنجان در بازداشت به سر مي‌برد
● بیانیه شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به مناسبت روز خبرنگار
● انجمن اسلامی دانشگاه علامه: دانشجویان اسیر توهم کینه ورزان اند
● پشتیبانی دفتر تحکیم وحدت از انجمن صنفی روزنامه نگاران و اعتراض به برخورد با روزنامه نگاران
● پس از انتقام گیری از زنجان و سهند نوبت به تربیت معلم رسید: ۸ دانشجو از تحصیل محروم شدند
● بازداشت محمد مهدي حبيبي دانشجوي دانشكده مهاجراصفهان
۱۸:
● دانشجویان دانشکده خبر: خون شهیدان را بر قلم‌های خویش جاری می‌سازیم
● بهرام واحدی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه زنجان بازداشت شد
● بی خبری از وضعیت سلمان سیما پس از یک ماه بازداشت
۱۹:
● رئیس دانشگاه تبریز برکنار شد
● وضعيت وخيم حبيب الله لطيفي و اعتصاب روناک صفارزاده
● مدیر مسئول روزنامه اطلاعات هم به بازنشستگي استادان اعتراض کرد
۲۰:
● احضار ضيا نبوي دانشجوي ستاره دار دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به دادگاه
● انجمن اسلامی دانشگاه همدان: اقتدارگرایان تلاش دارند نهال آزادی خواهی در دانشگاه ها را قطع کنند
● جلسه بازپرس علی نیکونسبتی برگزار شد
● انجمن اسلامی دانشگاه زنجان: در مقابل سیل این برخوردها ساکت نمی مانیم
● آمادگی وزارت علوم برای راه اندازی دانشگاه های دخترانه
● فعالیت شورای اسلامی شدن دانشگاه ها برای طراحی متون درسی دانشگاهی
● مهدی خدایی و سلمان سیما، از دانشجویان دانشگاه آزاد، آزاد شدند
۲۱:
● بازنشستگي ۲۱ استاد برجسته ديگر دانشگاه تهران
● گزارش نیوزویک از درخشش جهاني دانشجویان دانشگاه شريف
● بیانیه کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت درباره لایحه حمایت از خانواده و رویدادهای دانشگاه زنجان
● انتصابات شگفت انگیز و رایحه خوش خدمت در دانشگاه
● مهدی عربشاهی: پاسخ برخوردهای تابستانی با دانشجویان را در پاییز خواهیم داد
● برکناری روسای ۳ دانشگاه علوم پزشکی
● با هدف پاسخ به اعتراضات دانشجویان: دیوار جنسیتی بار دیگر در دانشكده خبر به‌پا شد
۲۲:
● تعويق مجدد دادگاه رسيدگي به اتهامات هدايت غزالي و صباح نصري
● سورنا هاشمی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه زنجان، بازداشت شد
● اردکانی، پاریزی و شیخ الاسلامی از اساتید دانشگاه تهران بازنشسته شدند
● انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تبریز: به حق اندیشیدن افراد احترام بگذاريد
● وزیر بهداشت: تبعیض جنسیتی لازمه کار وزارت بهداشت است
● تلاش برای بازداشت سورنا هاشمی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه زنجان
● رئيس جديد دانشگاه همدان از دانشمندان جهاني است!
۲۳:
● دانشگاه های ایران سهمی در ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا ندارند
● علی‎ ‎وفقی : در يک سال گذشته دويست دانشجو بازداشت شده است
● در نشست دفاع از حق تحصیل: اعتراض به محرومیت از تحصیل و تدریس و برخوردهای قضایی
● حبيب الله لطيفي دانشجوي سنندجي به اعدام محکوم شد
● سورنا هاشمی ساعتی پیش از بازداشت: در پرونده رسوایی معاون دانشگاه زنجان، جای شاکی و متهم عوض شده است
● گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر از آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه زنجان
۲۴:
● نامه اعتراض به دستگیری فعالین دانشجویی توسط دانشجویان دانشگاه های شیراز
● احضار علیرضا فیروزی سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه زنجان به دادگاه انقلاب این شهر
● دکتر مددی، رئیس کمیته انضباطی دانشگاه زنجان، برکنار شد
● گزارش ۲۷ روز بازداشت دانشجویان هویت طلب تبریز
● احضار دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه شیراز و علوم پزشکی به دادگاه انقلاب
● بازداشت اميرمرداني فعال دانشجوئي در تبريز
● آزادی احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی پس از تحمل ۱۵ ماه حبس
۲۵:
● ادامه بی‌خبری از وضعیت ودود اسدی، حسین رحیمی و محسن رحیمی سه فعال دانشجویی بازداشت شده در رشت
● فعالین دانشجویی، سیاسی آذربایجان: دانشجویان آذربایجانی را آزاد کنید
۲۶:
● تماس تلفنی بهرام واحدی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه زنجان و امیر مردانی دانشجوی هویت طلب تبریز از زندان
● نگرانی نسبت به وضعیت جواد علیخانی، دانشجوی اهواز
● دعوت از دانشجویان برای «تاختن» به فعالان زن
● بازداشت مهدی شیخ احمدی، دانشجوی سنندجی
۲۷:
● استعفای دو عضو هیات رئیسه دانشگاه تهران
● انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم: دانشجویان پای تعهدات خود تا پای جان خواهند ماند
● دو سال و شش ماه حبس برای علی شاکری، دانشجوی دهگلان
● تعويق دادرسي صباح نصری و هدایت غزالی براي چهارمين مرتبه
● داستان سرایی ایرنا و روزنامه کیهان در مورد آزادی دانشجویان امیرکبیر
● ادامه تلاش براي بازداشت دانشجويان در تبريز
● محمد هاشمی و بهاره هدایت، از زندان آزاد شدند
۲۸:
● رشید اسماعیلی: دانشجویان صدای رسای نقض گسترده حقوق بشر در ایران هستند
● انتقاد عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تغییر روسای دانشگاه ها
● آقاجری در دیدار با اعضا تحکیم وحدت: تجربه زندان باعث از بین رفتن ترس و به ضرر خود حاکمیت است
● دیدار جمعی از فعالین دانشجویی شیراز با مجید توکلی
● انتقال حبیب الله لطیفی، دانشجوی اعدامی به بیمارستان
● استخدام اساتید بازنشست شده دانشگاه های دولتی توسط دانشگاه آزاد
● ممانعت از ديدار امير مرداني دانشجوي دانشگاه تبريز با خانواده اش
۲۹:
● دفن اجساد حیوانات در محوطه دانشگاه علوم پزشکی
● لطف منصوب وزیر بهداشت به وی؛ لنکرانی به عضویت هیات علمی درآمد
۳۰:
● قانونی خواندن بازنشستگی اساتید توسط وزیر علوم
● سومین احضار علی نیکونسبتی به دادگاه انقلاب طی ده روز
● حبيب الله لطيفي بار ديگر به بيمارستان توحيد منتقل شد
۳۱:
● دو سال گذشت: سعید درخشندی و ابوالفضل جهاندار همچنان دربند
● دستگیری منصور امنیان و مقصود عهدی دو فعال دانشجویی دانشگاه تبریز
● احضار خیراتی، امیریان و دیناری سه دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دادگاه انقلاب
● نگراني وزارت علوم از فعاليت انتخاباتي دانشجويان
● وزير علوم: تاسيس دانشگاه دخترانه خواست عمومي است
● معاون دانشجويي وزارت علوم: چه معني دارد دانشگاهي شوراي صنفي ندارد؟
● حکم جلب علیرضا فیروزی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه زنجان
● افزایش نگرانی ها نسبت به ادامه بازداشت ودود اسدی، فعال دانشجویی در رشت
● توضیح پورعباس درباره پذیرش جنسیتی در کنکور: حق دخترها ضایع نمی شود

شهریور ماه

۱:
● افزایش نگرانی ها نسبت به ادامه بازداشت مجید اسدی، دانشجوی دانشگاه علامه
● تداوم بازداشت ۱۰ دانشجو در آذربایجان
● وضعيت نامناسب عابد توانچه در زندان اراک
● دادگاه علی کانتوری، فعال دانشجويی چپ پنجم شهريور برگزار خواهد شد
۲:
● فرهاد رهبر: بازنشست کردن اساتید با توافق با احمدی نژاد
● فرزاد حسن زاده از دانشجویان مشهد آزاد شد؛ محمد زراعتی همچنان در بازداشت
● تماس تلفنی دو دانشجوی بازداشت شده دانشگاه تبریز با خانواده هایشان
● انتقام گیری گسترده از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم
● نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت ۷ و ۸ شهریور در تهران برگزار می شود
● تشکیل کمیته دائمی «پیگیری بازداشت های دانشجویی» توسط شورای تهران دفتر تحکیم وحدت
● نصب گیت های امنیتی در دانشگاه تهران برای کنترل دانشجویان
● نصب دوربین مداربسته در دانشگاه مازندران
● دستگیری گروهی از فعالین دانشجویی در پارک لاله تهران
● تاکید زاهدی بر اجرای منشور اخلاقی در دانشگاه ها
● ارسال پرونده امیر مردانی، دانشجوی هویت طلب، به شعبه چهارم دادگاه انقلاب تبریز
● دادگاه رسيدگي به اتهامات صباح نصري و هدايت غزالي برگزار گرديد
۳:
● فاروق معروفی و مصلح فتاح پور، دو دانشجوی دانشگاه تربیت معلم، بازداشت شدند
● رضا نگهداری دانشجوی حقوق دانشگاه تهران بازداشت شد
● ودود اسدی فعال دانشجوئی آذربایجان بعد از ۳۴ روز حبس آزاد شد
● وزير علوم: ايران رتبه اول توليد علم‌ را در دنيا دارد !
● سند گزینش عقیدتی دانشجویان در دولت نهم؛ اعتراض دفتر تحکیم وحدت به این اقدام
● انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر: برادران! برادران! نبردتان همیشگی
● صدور حکم دو سال حبس تعزیری برای صباح نصری و هدایت غزالی، دو دانشجوي دربند
● بیانیه ی تحلیلی شماره ۱ کمیته متحصنین دانشجویان دانشگاه تربیت معلم
● تعلیق سه حکم زندان محمدرضا عوض پور دانش آموز ۱۶ ساله تبریزی
۴:
● مجید اسدی، دانشجوی دانشگاه علامه، آزاد شد
● معاون وزیر علوم: فعالیت های دانشجویی، تهدیدی جدی برای دانشگاه!
● استادان دانشگاه، هنرمندان، چهره های سیاسی و اجتماعی در ائتلاف علیه لایحه خانواده
● بازنشستگي اجباري دكتر محمدي گرگاني استاد حقوق بشر دانشگاه علامه
● تهدید مادر سجاد رادمهر دانشجوی دانشگاه تبریز به دلیل پیگیری وضعیت فرزندش
● دیدار شاخه دانشجویی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی فارس با مجید توکلی
۵:
● بازداشت مهدي ذاکريان استاد دانشگاه آزاد تهران
● تغییر زمان نشست دفتر تحکیم وحدت به ۹ و ۱۰ شهریور
● زاهدی: حجاب و پوشش اسلامی را بايد مرتب گوشزد کنيم
● نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان محروم از تحصیل خطاب به وزیر علوم
● اطلاعیه شورای تحقیق دفتر تحکیم وحدت پیرامون برگزاری انتخابات تحکیم و
● نظرسنجی دانشجویان دانشگاه زنجان در مورد وقایع این دانشگاه
● محمدتقي رهبر: روابط ميان دختران و پسران در دانشگاه ها خطرناک شده
● مجید توکلی: برخوردها با دانشجویان با هدف متوقف کردن جنبش دانشجویی
● احضار مرتضی اصلاحچی دانشجوی دانشگاه علامه به دادگاه انقلاب
۶:
● تکرار جعل نشریات: این بار برای هجوم به منتقدین دولت
● محمد مهدی حبیبی، فعال دانشجویی و حقوق بشر، آزاد شد
۷:
● محمد زراعتی از دانشجویان بازداشت شده در مشهد، آزاد شد
● رضا نگهداری پس از ۷۲ ساعت بازداشت، آزاد شد
● دیدار سورنا هاشمی، دانشجوی دربند زنجان با خانواده اش
۸:
● دیدار خانواده منصور امینیان با قاضی پرونده دانشجویان در بند تبریز
● معاون وزیر علوم: کميته انضباطي دانشگاه ها هر روز تشکيل مي شود
۹:
● رئیس دادگستری زنجان: در رابطه با تحصن دانشگاه زنجان به پرونده شش نفر رسیدگی می شود
● مشکلات روانی اصلی ترین بیماری دانشجویان است
● ابراهیم رشیدی، زندانی سیاسی آذربایجانی و محروم از تحصیل
۱۰:
● اعضا شورای مرکزی و شورای مشورتی دفتر تحکیم وحدت انتخاب شدند
● لغو مجوز انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تربيت معلم
۱۱:
● اعلام حمایت شورای عمومی تحکیم وحدت از بازگشایی انجمن اسلامی دانشگاه های اصفهان و علوم پزشکی
● انجمن های اسلامی سراسر کشور: نسبت به جابجایی متهم و شاکی در حادثه دانشگاه زنجان هشدار می دهیم
● مادر ابوالفضل جهاندار: کجای حکومت ما حکومت عدل علی است؟
● بی خبری از دو دانشجوی زندانی دانشگاه تربیت معلم فاروغ معروفی و مصلح فتاح پور،
● اعتراض به مخالفت با تشکيل اتحاديه شوراهاي صنفي
● تایید حکم امیر یعقوبعلی: ۴ سال معلق با نظارت
۱۲:
● دانشگاه تریبت معلم: آزادی معروفی و فتاح پور، بازجویی از آریا، حمایت ۳۲ انجمن اسلامی
● ادامه دروغ پراکنی ها علیه متین مشکین، نایب دبیر سابق انجمن اسلامی پلی تکنیک تهران
● افزایش ۲۰ درصدی قیمت ژتون غذای دانشجویی
● تأکيد بر حق تحصيل افراد در نشست کانون مدافعان حقوق بشر
۱۳:
● گزارش صالح نيک بخت در مورد احکام حبس علی عزیزی، علي هدايت و صباح نصري
● بازداشت مهدي خسروی، امين ریاحی و حميدرضا امیرخانی، ۳ دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد
● ادامه فشارها بر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ احضار ۲ نشریه دیگر
● جمشیدی: هيچ دانشجويی با حکم قضايی از تحصيل محروم نشده است
● اعلام حمايت انجمن هاي اسلامي سراسر كشور از دانشجويان هويت طلب بازداشتي دانشگاه تبريز
● محمدحسن جنیدی از دانشجویان دانشگاه زنجان آزاد شد
● بحران کسري بودجه دانشگاه‌ها طي شش ماهه پايان امسال
۱۴:
● نامه پدر فراز زهتاب دانشجوی بازداشتی دانشگاه تبریز، به رئیس قوه قضائیه
● موج جدید بازداشت دانشجویان
● استخدام ۲۰۰ عضو هیئت علمی بازنشسته دانشگاه های دولتی در دانشگاه آزاد
● وضعیت نامشخص امیر امیرقلی دانشجوی بازداشت شده در خاوران
۱۵:
● انتقال دانشجویان بازداشتی دانشگاه فردوسی به اداره اطلاعات مشهد
● مفقود شدن ۱۰۰ گوشی موبایل در آزمون دانشگاه آزاد
● ۶۴ درصد از پذیرفته شدگان کنکور، دختر هستند
● تغییر ناگهانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
● ادامه بی خبری از وضعیت منصور امينيان، دانشجوی در بند آذربايجاني
۱۶:
● معترضین در شیشه ای سازمان سنجش را شکستند
● مصوبه شورای انقلاب فرهنگی: ممنوعیت ورود دیوان عدالت در امور دانشگاهی
● عضو کميسيون فرهنگي مجلس: محروميت بهاييان از تحصيل غيرقانوني است
● پس از ناصر پويافر و علی صابري؛ محمودیان با رتبه ۶ کنکور از ادامه تحصيل محروم شد
۱۷:
● اعتراض به لایحه حمایت از خانواده و حوادث دانشگاه زنجان در دیدار کمیسیون زنان تحکیم با نمایندگان مجلس
● لنکرانی: تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی زودهنگام نبود
● آپارتاید تحصیلی شورای انقلاب فرهنگی؛ اعتراض داوطلبان شهرستانی کنکور
● بیانیه حمایت شورای عمومی تحکیم از دانشجویان بازداشتی مشهد
۱۸:
● دروغ پردازی روزنامه کیهان درباره دیدار تحکیم با دکتر آغاجری
● آغاز ورود به حریم خصوصی دانشجویان فعال دانشکده خبر
● افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی
● محکومیت دبیر سایق انجمن اسلامی ایلام به جزای نقدی
● حركت استادان علیه جعل، تقلب و سرقت علمی
● تجمع داوطلبین کنکور در مقابل سازمان سنجش
۱۹:
● احمدی نژاد: نگذارید کشور از اساتید بازنشست شده محروم شود!
● وزير علوم: مشکل کمبود خوابگاه دانشجويي از ابتداي سال تحصيلي رفع مي‌شود
● بهروز جاويد تهراني، بازداشتي واقعه كوي دانشگاه تهران، محروم از ملاقات و خدمات پزشکي
● آزادی امین ریاحی و مهدی خسروی دو تن از دانشجویان بازداشتی مشهد
● احتمال تشکیل کلاسهای دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در راهرو
● گزارشی از فساد مالی و اداری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
● بازداشت مهدی ذاکریان، استاد ایرانی، پیش از سفر به آمریکا
● بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی علیه عباسپور رئیس کمیسیون آموزش مجلس
۲۰:
● اطلاعیه جمعی از دموکراسی خواهان سابق دانشگاه تهران مسئله ساز شد: نقل مطالب کذب برای گرفتن امضا
● ارزشیابی مقالات اساتید علوم انسانی به حوزه علیمه واگذار شد
● نگراني از سرنوشت مولانا احمد نارويي، استاد حدیث حوزه دارالعلوم زاهدان
● اعلام حمایت دفتر تحکیم وحدت از مطالبات بر حق زندانیان کرد
● بازداشت امین شجاع و امین آریا دانشجویان دانشگاه تربیت معلم
● سورنا هاشمی، دانشجوی دانشگاه زنجان، آزاد شد
● ‌نامه خانواده‌هاي دانشجويان بازداشت شده‌ آذربايجاني خطاب به رئیس قوه قضائيه
۲۱:
● نامه سرگشاده مجمع دانشگاهیان آذربایجانی در خصوص جو حاکم بر دانشگاههای آذربایجان به وزیر علوم
● مهدی عربشاهی: در برابر‎ ‎فشار‎ ‎مقاوم‎ ‎شده‎ ‎ايم
● بهرام واحدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان، آزاد شد
● آزادي امير اميرقلي، از دانشجویان بازداشت شده در خاوران
۲۲:
● ديدار جمعی از دانشجويان با نمايندگان مجلس در اعتراض به دستگيري دانشجويان هويت طلب
● سیوان فرخزادی، دانشجوی دانشگاه تربیت معلم، بازداشت شد
● صدور یک ترم تعلیق برای فرشید آذر نیوش دانشجوی قزوین
۲۳:
● محمد صيادي، عضو انجمن اسلامي دانشگاه همدان بازداشت شد
● دانشگاه تهران به دنبال استفاده از ظرفیت علمی اساتید بازنشست شده است!
● تجمع دانشجويان دانشگاه علم‌ و صنعت در اعتراض به مشکلات صنفی
۲۴:
● جواد علیخانی، دانشجوی دانشگاه چمران اهواز، پس از ۱۱ ماه حبس از زندان آزاد شد
● امین شجاع از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم آزاد شد
۲۵:
● فیلتر شدن پنجمین و ششمین آدرس خبرنامه امیرکبیر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید
● دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به مشکلات صنفی تجمع خواهند کرد
● دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علامه با درب های بسته مواجه شدند
● رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها: خواستار شادابی سیاسی در دانشگاه ها هستیم!
● محکومیت رسول مروت از دانشجویان کرد به سه سال حبس تعزیری
● وزارت علوم: انتشار هيچ نشريه به دليل مشكل مالي متوقف نمي‌شود
● زاهدی: خواندن و نوشتن برای وزارت کافی است
● احضار دبير انجمن اسلامي دانشگاه شاهرود به اداره اطلاعات
۲۶:
● مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي: دست دانشجويان از مراجع قضايي کوتاه مي شود
● گزارشی از برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات دانشجویان چپ
۲۷:
● انتقاد از ايجاد گيت هاي کنترل در دانشگاه تهران و نصب دوربین در دانشگاه شریف
● تجمع صنفي دانشجويان دراعتراض به عدم واگذاري خوابگاه: نوبت به دانشگاه اصفهان‌ رسید
● رنجنامه پرهام اقدسي ، نماينده دانشجويان بهايي محروم از تحصيل
۲۸:
● احضار جهانگیرفام و رحمانی، از فعالین دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به کمیته انضباطی
● طرح الزام دانشگاه‌ها به پذیرش دانشجویان دختر در محل سكونت
۲۹:
● دفتر تحکیم وحدت برگزار می کند: مراسم شب‌های قدر در حسینیه ارشاد
● با مشخص شدن مسئولین واحدهای مختلف دفتر تحکیم وحدت شورای مرکزی جدید فعالیت خود را رسما آغاز کرد
● دیدار اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با مراجع تقلید: انتقاد مراجع از وضع موجود و تاکید بر پایداری و استقامت دانشجویان
● دیدار خانواده دانشجویان دربند دانشگاه تبریز با بازپرس پرونده
● بازداشت سگوند يک دانشجو در شوش
● اعتراض دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مشکلات خوابگاهی
● احضار احسان مازندارنی، دانشجوی دانشکده خبر به کمیته انضباطی
۳۰:
● محکوميت پنج سال زندان براي ابراهيم مهرنهاد، برادر یعقوب مهرنهاد
● جمعی از اساتید، معلمان و دانشجویان خواستار آزادی زندانیان سیاسی زن شدند
● تضییع حقوق دختران، این بار: الزام دانشگاه ها به پذیرش دانشجویان دختر بومی
● رد دادخواست تنها دانشجوی دختر معترض به سهمیه بندی جنسیتی
● شریفی، آریا و فرخ زادی، دانشجویان دانشگاه تربیت معلم، آزاد شدند
۳۱:
● محکوميت پنج سال زندان براي ابراهيم مهرنهاد
● بی اطلاعی از وضعیت هشت دانشجوی زندانی در تبریز
● ● بیانیه مجمع دانشگاهیان آذربایجانی در خصوص بازداشتهای اخیر فعالين هویت طلب آذربايجان
● رئیس نهاد رهبری: معنویت دانشگاهها باید به اندازه مساجد باشد
● هستی خضروی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر بازداشت شد
● محکومیت دو دانشجوی دانشگاه اصفهان به دو ترم تعلیق از تحصیل
● اجراي حکم زندان حسن اسدي، از فعالان مدني آذربايجان

مهرماه

۱:
● تفتیش منزل هستی خضروی، دانشجوی بازداشت شده دانشگاه خواجه نصیر
● رييس دانشگاه صنعتي شريف: از وضعيت كنكور امسال متاسفيم
۲:
● “بانو” تنها نشريه زنان دانشگاه هاي شيراز توقيف شد
● اطلاعیه کمیسیون زنان دفتر تحکیم در اعتراض به بازداشت «هستی خضروی»
● ضرب‌ و ‌شتم مهران فرجی، از فعالان دانشجویی دانشکده خبر توسط سفیدابی مسئول دفتر رییس دانشکده خبر
● بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان همدان در حمایت از محمد صیادی، دانشجوی بازداشت شده همدان
● غیراجتماعی شدن دختران با تحصیل در محل اقامت خود
● ادامه اعتراض ها به بومي گزيني در کنکور
● عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد، طی سخنانی مدیران و كاركنان این دانشگاه را «سربازان گمنام امام‌عصر(عج)» خواند
۳:
● آغاز دور جدید برخوردها با دانشجویان دانشگاه اصفهان، صدور پنج حکم انضباطی و احضار ۱۳ نفر از دانشجویان
● جلوگیری از ثبت نام دانشجویان دانشگاه زنجان
● دو ترم محروميت از تحصیل مژده سمایی، فعال دانشجويی دانشگاه اصفهان
● نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به رئیس دانشگاه در پي احضارهاي متعدد دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز به كميته انضباطي و حراست و افزايش فشارها بر دانشجويان و ايجاد محدوديت هاي فزاينده
۴:
● تجمع دانشجویان محروم از تحصیل در مقابل وزارت علوم
● نگرانی عفو بین‌الملل از از شکنجه ۸ فعال دانشجویی آذربایجان
● ممنوعیت ورود فارغ التحصیلان دانشگاه یزد به دانشگاه
● برگزاري محاکمه مرتضي اصلاحچي، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه
۵:
● عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور: بومي‌گزيني كنكور امري مثبت است
● ممانعت مجدد وزارت اطلاعات از ادامه تحصیل پیمان عارف در دانشگاه شهید بهشتی
۶:
● بيانيه دفتر تحكيم وحدت به مناسبت اول مهر و شروع به كار شوراي مركزي جديد
● آغاز به کار پایگاه اینترنتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک
● ۱ هفته بی خبری از هستی خضروی دانشجوی بازداشت شده دانشگاه خواجه نصیر
● بادامچیان: طرح پذیرش دانشجویان دختر در محل سکونت، هدیه مجلس هشتم است
● وضعيت نامطلوب خوابگاه در دانشگاه علم و صنعت ايران، کمبود خوابگاه برای دختران دانشجو
۷:
● دفتر رئیس جمهور به درخواست دانشجویان پاسخ نداد؛ انتشار نامه دفتر تحکیم به احمدی نژاد در آستانه برگزاری مراسم بازگشایی دانشگاه ها
● برگزاری مراسم افطاری انجمن اسلامی امیرکبیر با حضور گسترده فعالین دانشجویی و سیاسی
● دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت: در انتظار پاسخگویی رییس جمهور به نامه دفتر تحکیم و سوالات دانشجویان منتقد هستیم
● ممانعت از حضور دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه علامه در دفتر ریاست دانشگاه
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به بازداشت هستی خضروی
● هدایت غزالی دانشجوی زندانی به بهداری زندان اوین منتقل شد
● علی کریمی فیروزجایی، عضو مجلس: طرح پذیرش دانشجویان دختر در محل سکونت در کنکور ۸۸ اجرا خواهد شد
● ظرفيت هاي جديد ۱۰ دانشگاه بزرگ اعلام شد: با آغاز مرحله تکميل ظرفيت کنکور، در نتیجه اعتراض کنکوری ها به بومی گزینی ۲۲۱دانشجوي روزانه در دانشگاه هاي تهران، صنعتي شريف، اميرکبير، خواجه نصيرالدين طوسي، علامه طباطبايي، شهيد بهشتي، علم و صنعت ايران، علوم پزشکي تهران، علوم پزشکي شهيد بهشتي و علوم پزشکي ايران پذيرفته مي شوند
۸:
● اعتراض دفتر تحکیم به عدم پاسخگویی احمدی نژاد: چرا رئیس جمهور هیچ گاه به دلیل خستگی سفر به آمریکا را تعطیل نمی کند؟!
● تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تبریز در اعتراض به بازداشت های دانشجویان هویت طلب
● مخالفت انجمن اسلامی پردیس ابوریحان با حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران
● صدور حکم تعلیق از تحصیل امیرحسین فتوحی دانشجوی هرمزگان
● فرصت تمام گشت: احمدی نژاد در آخرین سال ریاست جمهوری در آیین بازگشایی دانشگاه ها در دانشگاه تهران حاضر نشد
۹:
● كميسيون زنان تحكيم با پخش بروشور در دانشگاهها، به بومي گزيني جنسيتي اعتراض كرد
● حسن غفوری فرد، عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم: سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی با رقم سازیها هم به بودجه مصوب نمی رسد!
● فاطمه آجرلو، نماینده مجلس: تکمیل ظرفیت پاسخگوی اعتراضات کنکوریها نیست
● حکیم زاده: از حق خود برای سوال از احمدی نژاد نمی گذریم
● انعکاس لغو حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران در دیگر رسانه ها
● دختران اجازه دارند فقط در محل سکونت خود به دانشگاه بروند!
● هستی خضروی، دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر، پس از ۱۰ روز بازداشت آزاد شد
● واکنش پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به طرح مجلس: افزایش مجدد ظرفیت دانشگاهها امکانپذیر نیست
۱۰:
● تناقض گویی حامیان دولت درباره حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران
۱۱:
● پشت پرده تغییرات مدیریتی اخیر در دانشگاه امیرکبیر و شایعات پیرامون آن
● انتقال ۷ تن از دانشجویان هویت طلب بازداشتی به زندان تبریز
● مهدی عربشاهی: کناره‌گیری دفتر تحکیم از فعالیت سیاسی سوء تعبیر است
● صدور احکام جدید محرومیت از تحصیل در دانشگاه علامه، انتخاب واحد کوروش جنتی از دانشجویان این دانشگاه باطل شد
● فرهاد رهبر: آماده انتقال پیام دانشجویان به رئیس جمهور هستم
● بعد از جلوگیری از انتخاب واحد سه تن از دانشجویان دانشگاه زنجان، سورنا هاشمی، علیرضا فیروزی و بهرام واحدی
۱۳:
● اختلاف وزارت علوم با طرح مجلس براي افزايش پذيرش دانشجو؛ ظرفيت دانشگاه ها افزايش پيدا نمي کند
● تلاش وزارت علوم برای تسویه دوباره دانشگاه تهران
۱۴:
● بازداشت چند ساعته دانشجویان ستاره دار در مقابل مجلس؛ استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن دانشجویان
● اعتراض دفتر تحكيم به هجوم نيروهاي انتظامی به دانشجويان ستاره دار مقابل مجلس
● رئیس نهاد رهبری: معرفي کانديدا براي انتخابات رياست جمهوري حداقل کار تشکل هاي دانشجويي است!
● حمزه کیا عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر درگذشت
● تهدید دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بدو ورود به دانشگاه به دلیل حجاب و پوشش
● گزارش وضعیت دانشجویان محروم از تحصیل در گفتگو با ضیاءالدین نبوی دانشجوی محروم از تحصیل
● واگذاري مسووليت انتخابات شوراهاي صنفي به معاونت هاي دانشجويي
● ممنوع ورود شدن تعدادي از دانشجويان اصفهان به خوابگاه
۱۵:
● وزیر بهداشت: دیوان عدالت اداری نمی تواند در امور دانشگاهی وارد شود
● عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تجمع دانشجویان ستاره دار در مقابل مجلس گفت: دانشجویان متحصن، اعتراض خود را به مجلس ارائه کنند
● اخبار نگران کننده از وضعیت سعید درخشندی، عضو سایق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد که از سال ۸۵ بازداشت شده در زندان اوین
● احضار نوید غفاری، امین درستی و اکبر حسن پور، ۳ نفر از فعالین سیاسی-دانشجویی دانشگاه شیراز به کمیته انضباطی
● نوید غفاری دانشجو دانشگاه شیراز مدیر مسئول نشریه «وریا» است که در خردادماه بدون برگزاری جلسه بررسی تخلفات نشریات توقیف شد
۱۶:
● ناکارآمدی وزرات علوم در حل مشکلات رفاهی دانشگاه ها
● عصبانیت روزنامه کیهان از برگزاری مراسم افطاری انجمن اسلامی امیرکبیر در دانشگاه تهران
● تهدید دانشجویان متحصن دانشگاه زنجان از سوی افراد ناشناس
● گزارشی از طرح الزام دانشگاه ها به پذيرش دختران در دانشگاه هاي محل سکونت شان؛ تولد، زندگي و تحصيل در يک شهر
۱۷:
● علي كريمي فيروزجايي، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس: طرح بومی گزینی دختران به شوراي عالي انقلاب فرهنگي فرستاده شد
● محدودیت های توهین آمیز برای دختران دانشگاه تهران و پلی تکنیک به خاطر پوشش و حجاب
● مهدی عربشاهی: دانشجویان با نظر وزارت اطلاعات از تحصیل محروم شده‌اند
۱۸:
● نصب دوربین های مدار بسته در دانشگاه سبزوار
● بازداشت صمد مولاقلی دانشجوی هویت طلب تبریزی
● سرقت وسایل انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مسئولین خواستار تشکیل انجمن اسلامی مستقل به جای انجمن اسلامی دانشگاه هستند
● ۹ تن از اساتید در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه بازنشسته شدند
● ملک زاده: توان تحقیقات در کشور نصف شده است؛ دیگر نمی توان تحقیقی را پیش برد
۱۹:
● صدها تن از دانشجویان دانشگاه شیراز با اعتراض به حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه شیراز جلسه سخنرانی وی را با اعتراض همراه ساختند
● چهار ماه حبس تعزيري براي ياسر بهادري دانشجوي عمران دانشگاه ايلام
● آيت الله سبحاني: تفكيك دختر و پسر در دانشگاه ضروري است
● نشست سراسري دانشجويان محروم از تحصيل، جمعه ۲۶ مهرماه برگزار می شود
● بازداشت امیر محسن محمدی دانشجوی دانشگاه آزاد میبد
۲۰:
● گزارش دفتر تحکیم وحدت از وضعیت دانشگاه های کشور در آستانه سال تحصیلی جدید
● اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی سینای همدان انتخاب شدند
۲۱:
● تصفیه اساتید دانشگاه به خاطر انتقاد به دولت
● خود داری مسئولان زندان اوین از درمان هدایت غزالی در پی پایان ۴۰ روز اعتصاب غذای او در پی پایان یافتن اعتصاب غذای دیگر زندانیان کرد
● گزارشهایی از برگزاری کنکور به روش دولت نهم
● بیانیه فعالین دانشجویی دانشگاه تربیت معلم سبزوار پیرامون مشكلات این دانشگاه
● مشكلات خوابگاه ها همچنان ادامه دارد، اعتراض صنفي دانشجويان دانشگاه الزهرا‌، ه امسال به دانشجويان ارشد شبانه دانشگاه الزهرا(س) خوابگاه ارائه نشد
● تایید تلویحی اخراج یک استاد دانشگاه علمی کاربردی به علت انتقاد از دولت توسط حسین بلندی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی
۲۲:
● پس از حکم سه ترم تعلیق از تحصیل: تایید حکم دو سال حبس تعلیقی آرمان صداقتی
● اعتراض بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس دانشگاه به بازنشستگی اجباری اساتید این دانشگاه
● معاون سازمان سنجش: داوطلب قبول شده در رشته برق شریف با رتبه ۱۶ هزار، از سهميه ايثارگري استفاده کرده است
● احضار مجتبی رزمی، نعیم احمدی، آیدین تیموری و وحید دهقان فعالان دانشجویی دانشگاه تبریز به کمیته انضباطی
● محکومیت دکتر احمدی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه شیراز و علوم پزشکی به ۸ ماه حبس تعلیقی به مدت ۴ سال
● تعليق فعاليت انجمن اسلامي دانشگاه صنعتی سهند تبریز مدت به ۱۲ ماه از سوی هیئت نظارت که از تاریخ ۲۰ مرداد تا ۳۰ آبان این تعلیق اعمال خواهد شد و ۹ ماه مابقی بصورت معلق خواهد بود
● مخالفت دولت با مصوبه مجلس برای افزایش ظرفیت دانشگاهها
● راي نهايي کميته انضباطي دانشگاه اصفهان در خصوص فعالان اين دانشگاه
۲۳:
● برگزاری اجلاس اتحادیه دانشجویان اروپا و فدراسیون جهانی معلمان در فرانسه، دعوت از دفتر تحکیم برای شرکت در این اجلاس
● فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز: در هر تحصن، به تجربه بیشتری دست یافتیم
● احضار بیش از سی نفر از دانشجویان دانشگاه یزد به کمیته انضباطی در پی تحصنی آرام در اعتراض به تعطیلی خوابگاه
● سخنگوی اتحادیه دانشجویان اروپا: باید با همکاری یکدیگر صدای دانشجویان ایرانی را به گوش سیاستمدارن برسانیم
● راه اندازی پایگاه خبری دانشجویان دانشگاه آزاد
● جلسه اعتراضی و تريبون آزاد دانشجويان داروسازي شيراز پيرامون مشكلات صنفي
● تجمع صنفی دانشجویان پیام نور در اعتراض به مشکلات صنفی
● پروژه ستاره دار شدن دانشجویان به دانشگاه آزاد رسید، سیامک کریمی نتوانست در مقطع ارشد دانشگاه آزاد ثبت نام کند
● هذیان گویی های کیهان علیه دانشجویان همچنان ادامه دارد
● دادستان زنجان: عدم اعلام حکم مددی، محکومیت دختر دانشجو، محاکمه دانشجویان به اتهام آبروریزی، تشکیل پرونده برای متحصنین
● دست دانشجویان جهت طرح شکایت از دیوان عدالت هم کوتاه شد
● جواد عليزاده، دانشجوی اخراجی، در پی فک وثیقه ضمانی خود در اعتراض به تعویق مکرر دادرسی روانه زندان اوين شد
● شيوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر، ستاره دار و از ادامه تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه آزاد محروم شد
● انتخاب مهرداد پزشک پور به عنوان دبير جديد انجمن اسلامي دانشگاه چمران
۲۴:
● ابراز نگرانی ۱۰۹ استاد برجسته درباره آينده دانشگاه
۲۵:
● در پي حضور لاریجانی در دانشگاه شیراز اوضاع این دانشگاه در هفته گذشته متشنج بود
● مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز علی رغم فشارهای غیر قانونی وارده توسط ریاست دانشگاه و ضرب و شتم این دانشجویان برگزار شد
● مچگیری صدا و سیما همراه با تهمت به جوانان محصل در خصوص طرح بومی سازی
● انتقال صباح نصری و هدايت غزالی، دو دانشجوی کرد، به بند ۲۰۹ پس از ۱۹ ماه حبس
● ۹ نماینده حامی دولت خواستار بازگرداندن یکی از اساتید بازنشسته علامه شدند: بعضی از اساتید برابرترند؟!
● اخراج سه تن از اساتيد دانشگاه آزاد واحد انديمشک به علت حمايت از دانشجويان دانشگاه زنجان و تحصن آنان
● فشارهای تازه مدیریت دانشگاه تهران بر دانشجویان با نصب گیت های امنیتی و احضار گسترده دانشجویان به کمیته انضباطی
۲۶:
● آزادی در حصار میله ها : نگاهی تحلیلی به پروژه جعل نشریات دانشجویی از ابتدا تا کنون
● شماره اول نشریه “برای آزادی” در دانشگاه امیرکبیر پخش شد
● محکومیت سه فعال دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در کمیته انضباطی
● افشین اکبریان و سه فعال دانشجویی دانشگاه یزد از تحصیل در مقطع ارشد محروم شدند
● کمیته حقوق بشر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران): باید هوشیار باشیم
۲۷:
● علی تقی پور و عمید مشرف زاده، دانشجویان، دانشگاه بابل نيز نتوانستنددر مقطع کارشناسی ارشد انتخاب رشته كنند
● سالن‌هاي ورزش دانشگاه‌ها خوابگاه جديد دانشجويان شد
● تحصن نمادین اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دفتر دکتر ایمانیه ریاست دانشگاه
● ضرب‌وشتم دانشجوی دختر در رودهن از سوی انتظامات در پی تلاش یک کارمند زن حراست برای بازرسی کیف وی
۲۸:
● برگزاری اولین نشست سراسری دانشجویان محروم از تحصیل
● اطلاعیه روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت درباره مطالب کذب برخی از رسانه های اصولگرا درمورد این اتحادیه
● عصبانیت رحیم پور ازغدی، چماقدار پيشين از حضور دانشجویان منتقد در جلسه سخنرانی وی در دانشگاه خواجه نصیر
● بیانیه تحلیلی شورای صنفی دانشگاه پلی تکنیک تهران پیرامون مشکلات رفاهی و آموزشی دانشگاه
۲۹:
● نگرانی از وضع ابوالفضل جهاندار و سعید درخشندی شدت گرفت؛ درخواست آزادی، پس از گذراندن بیش از دوسال محكومیت
● واکنش وزیر علوم به نامه انتقاد آمیز اساتید دانشگاهها
● انتقال مقصود عهدی، منصور امینیان، فراز زهتاب، آیدین خواجه ای، امیرمردانی، داریوش حاتمی و مجید ماکویی زاد، ۷ دانشجوی بازداشتی دانشگاه تبریز به زندان این شهر
● نامه ۱۱۰ دانشجوی دانشكده خبر برای برخورد با عامل ضرب‌ و شتم یك دانشجو
● بیانیه گروهي از دانشجویان دانشگاه آزاد در اعتراض به اخراج اساتید و ممانعت از ادامه تحصیل دانشجویان
۳۰:
● بیانیه انجمن اسلامی پلی تکنیک در حمایت از نامه ۱۰۹ استاد دانشگاه: این آغاز را می ستاییم
● استعفای دسته جمعی اعضای شورای صنفی دانشکده ی مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در اعتراض به موانع متعدد فعالیت ها
● اعتراض صنفی دانشجویان دانشگاه مازندران
● اعتراض ۱۷۰ استاد دانشگاه صنعتی شریف به نظام پذيرش دانشجو ‌و اعمال طرح بومي گزيني در گزينش دانشجويان در كنكور سال۸۷ و ادامه آن در سال‌هاي آينده
● دردانشگاه سيستان و بلوچستان روابط خانوداگي و فاميلي ملاك گزينش است، نه ضوابط
● دیدار شورای مرکزی دفتر تحکیم با خانواده مهندس صرافی زندانی هویت طلب آذربایجان

آبان ماه

۱:
● اعتراض بيش از هزار دانشجوي پزشكي به نحوه رسيدگي پرونده دكتر زهرا بنی یعقوب
● نه سال زندان برای دو دانشجوی دانشگاه اصفهان به اتهام ارتباط با احزاب کرد
● سحر يزداني پور از فعالين دانشجويي دانشگاه شيراز به كميته ي انضباطي احضار شد
● وزیر علوم در پاسخ به نامه اعتراضی ۱۰۹ تن از استادان دانشگاه‌ها گفت: آمار و ارقام نشان از رشد سطح علمی کشور دارد
● اعتراض دانشجویان دانشگاه مازندران به حضور معاون وزارت علوم: نامه ۱۰۹ استاد از چاپخانه ربوده شد
● توضیحیه روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت در باره ي انتخابات انجمن اسلامی «مستقل» دانشگاه اصفهان
۳:
● نشست دانشجويان و فعالان سياسي شهر همدان با موضوع يادبود دكتر زهرا بني يعقوب
۴:
● دفن شهید در سومین دانشگاه در تهران در دانشگاه تربیت مدرس
● دیدار شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با محمد ملکی، سعید حجاریان و عباس امیرانتظام
● لزوم کسب موافقت شوهر یا پدر برای تحصیل در دانشگاه غیر محل سکونت، در صورت تصویب طرح “الزام دانشگاهها، مراکز و موسسات آموزش عالی به پذیرش دانشجویان دختر در محل سکونت آنها”
● گفتگو با حسین قاضیان در خصوص طرح بومی‌گزینی دانشگاه ها
● راه اندازی جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه های امیرکبیر، علم و صنعت و شریف
● مجلس بالاخره توانست یک طرح بر خلاف میل دولت تصویب کند: تایید طرح افزایش ظرفیت دانشگاه ها
● رنجبران: علوم انسانی دانشگاه ها باید پاسخگوی شبهات دینی باشد/جوادی آملی: باید فیزیک و شیمی ما اسلامی شود
● جانشین معاون دانشجویی هوسباز دانشگاه زنجان مشخص شد، دانشجویان ناگفته های خود را افشا می کنند
● انتقاد شدید عباسپور از تبدیل نظارت به دخالت در امور دانشگاه ها توسط وزارت علوم
● نسیم سرابندی به عنوان دبیر کمیسیون زنان دفتر تحکیم انتخاب شد
۵:
● محرومیت از تحصیل ۴ دانشجوی دانشگاه شیراز و احضار بیش از ۵۰ دانشجو به کمیته انضباطی
● تجمع دانشجويان دانشگاه هنر در اعتراض به كيفيت غذا و كمبود امكانات
● نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی سینا همدان به پروفسور زلفی گل ریاست جدید این دانشگاه
● اعمال فشار بر نشریات دانشجویی در دانشگاه امام خمینی قزوین
۶:
● دانش آموزان قربانی طرح بومی سازی با تهدید وادار به سکوت شدند
● خودكشي دانشجوی كارشناسي ارشد دانشكده جغرافياي دانشگاه تهران
● شماره دوم “برای آزادی” منتشر و در سطح دانشگاه امیرکبیر توزیع شد
● توقیف نشریات دانشجویی “کیملیک” و “یولداش” که با موضوع مسائل آذربایجان منتشر می شدند در دانشگاه زنجان
● اعمال فشار بر امیرحسین فتوحی، فعال دانشجویی دانشکده علوم پزشکی هرمزگان
● بیانیه تحلیلی انجمن اسلامی دانشجویان (تاسیس ۱۳۴۹) دانشگاه تربیت معلم تهران پیرامون بسته شدن این انجمن
● نهاد نمايندگي ولي فقيه: سه عامل تضعيف کننده اعتبار نظام در بين دانشجويان: کردان، نمایندگان مجلس و مشکل کنکوری ها
● بیانیه تشکل اصلاح طلب دانشگاه قزوین در حمایت از نامه ۱۰۹ تن از اساتید
● وزیر علوم از بازنگری برخی رشته ها و راه اندازی رشته های علوم انسانی اسلامی خبر داد
● تقی ترابی، نماینده دانشگاه آزاد در نشست روسای دانشگاهها: ترس از متهم شدن به سکولار بودن مانعی بر سر راه کرسیهای نظریه پردازی
۷:
● گزارش نشست “نقش جامعه‌شناسان در ایجاد و نقد تحولات اجتماعی” در دانشگاه تهران
● نامه اعتراضی شوراهای صنفی ۶ دانشگاه کشور خطاب به وزیر علوم در اعتراض به تبدیل شوراهای صنفی از نهادهای مستقل دانشجویی به نهادهایی وابسته به مسئولین
● تائيد شش ماه حبس تعزيري امیررضا اردلان دانشجوي شهررضا
● آزادی مجید ماکویی فعال دانشجویی آذربایجان به قید وثیقه پس از تحمل ۵۷ روز بازداشت موقت
● نصب دوربین مداربسته در خوابگاه دختران و وضعیت نامناسب اسکان دانشجویان در کوی دانشگاه تهران
● متهم کردن اعتراضات دانشجویان با خارج از دانشگاه توسط حسینی، قائم مقام وزیر علوم
۸:
● در ادامه پرونده سازی های دانشگاه علیه دانشجویان، مجید توکلی، آرمان صداقتی و پدرام رفعتی به دادسرای عمومی احضار شدند
● گزارش اولیه کمیسیون اجتماعی دفتر تحکیم وحدت پیرامون وضعیت نظام وظیفه عمومی
● هفت دانشجوی دربند تبریز آزاد شدند
● نشست نقد لایحه بومی سازی جنسیتی در دفتر سازمان ادوار تحکیم وحدت برگزار شد
● چرايي خودکشي دانشجوي دانشگاه تهران از زبان همکلاسي اش: علت اصلي خودکشي: بيکاری
● تأكید امام‌جمعه‌ اصفهان بر جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها
● گزارش تحصن دانشجویان همراه با اعتصاب غذا در دانشگاه تفرش در در اعتراض به مشکلات صنفی و کیفیت بد غذا
● گزارش های دو نشست اعتراض به طرح بومی گزینی دانشجویان
● شهریه دانشگاه‏ها افزایش یافت
۹:
● مهران عباس زاده دانشجوی دانشگاه تربیت معلم و دبیر انجمن اسلامی اين دانشگاه بازداشت شد
● گفت و گو با دکتر محمد ملکی و مهندس کوروش زعیم در باره سهميه بندي جنسيتي در كنكور
● فرهاد رهبر: جنبش دانشجویی می تواند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کار خود را پیش ببرد
● محمد صالح ایومن، دانشجوی دانشگاه تهران، به ۴ سال زندان محکوم شد
● زهره الهيان، عضو فراكسيون بانوان مجلس: بومي گزيني دختران در دانشگاه‌ها طرح كاملي نيست
۱۰:
● رئیس دانشگاه تهران: تهیه لباس فرم برای دانشجویان دانشگاه تهران
● رييس كميسيون آموزش: با گذشت ۷ ماه اعتبار صندوق رفاه دانشجويان پرداخت نشده است
● نشست مشترک فعالين دانشجويي دانشگاه هاي مختلف شيراز
۱۱:
● فرهاد رهبر: در وزارت اطلاعات یاد گرفتم چگونه از خودم و اطرافیانم دفاع کنم؛ برای دانشجویان دانشگاه تهران لباس فرم طراحی می کنیم
● افزايش محدودیت برای دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز و تلاش برای اعمل جداسازی جنسیتی
● محروميت از تحصيل اين بار براي اعضاي انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام
● نامه سر گشاده بیش از ۴۰۰ تن از دانشجوی خوابگاه شهید دستغیب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دکتر ایمانیه، رییس دانشگاه در در اعتراض به نصب دوربین مدار بسته در آسانسورهای این خوابگاه، رفتارهای توهین آمیز مجموعه مدیریتی دانشگاه در قبال دانشجویان و احضارهای گسترده دانشجویان به کمیته انضباطی
۱۲:
● بازداشت چند ساعته دانشجویان پلی تکنیک با شکایت مدیریت دانشگاه
● احضار علی اصغر سپهری، مدیر مسئول نشریه ایران نو، با شکایت ستاد مشترک سپاه
● احضار ۵ دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به کمیته انضباطی به دنبال اعتراض به سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی در این دانشگاه
● درگیری در دانشکده حقوق دانشگاه تهران در پی تلاش اعضای بسیج برای قبضه کردن انجمن علمی دانشکده علوم سیاسی
● اسدالله عباسی، نماینده مجلس: پوشیدن لباس فرم دانشجویان مبنای فرهنگی ندارد
● واکنش رئیس دانشگاه علامه به اعتراضات به بازنشستگی یک استاد این دانشگاه
● انتقال مهران عباس زاده، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم، به زندان رجایی شهر کرج
● اظهار نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه بومی پذیری
● نشست شوراي عمومي دفتر تحکيم وحدت برگزار مي‌‏شود
۱۳:
● عباسپور: شور اول طرح الزام دانشگاهها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی به پذیرش دانشجویان دختر در محل سکونت امروز در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بررسی می شود
● عبدالرسول پورعباس: کنکور ۸۸ مانند کنکور ۸۷ برگزار خواهد شد
● ۳ عکس از افزايش بي رويه پذيرش دانشجو در دانشگاه پیام نور کرمان
۱۴:
● اعتراض دانشجویان به جداسازی جنسیتی در کتابخانه دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی
● برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بیرجند
● دلایل نگرانی مسئولان از رشد تحصیلی دختران
۱۶:
● زهره اسدپور، عضو کمپين يک ميليون امضا، از گزينش دانشگاه آزاد در مقطع ارشد رد شد
● آيت‌الله جوادي آملي: علم سكولار، دانشجوي سكولار‌ تربيت مي‌كند
● با بودن نزديك ۱۰۰ استاد بالای ۴۰ سال پيشينه در دانشگاه علامه طباطبایی استادان منتقد به بهانه ي بازنشستگي اخراج مي شوند
● مدير امور فرهنگي وزارت علوم؛ دانشگاه مدرسه نيست که بتوان براي آن يونيفورم طراحي کرد
● مهران عباس زاده دانشجوی دانشگاه تربیت معلم و دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه آزاد شد
● بحران مدرک در کابينه محمود احمدي نژاد: متکي هم دکترا ندارد
● دستور کار وزارت علوم؛ بررسى مدارك تحصيلى مديران دولتی
● اطلاعیه شماره سوم شورای دفاع از حق تحصیل، دعوت براي كمك به گردآوري اطلاعات محرومین از تحصیل
۱۷:
● یاسر گلی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به ۱۵ سال زندان در تبعید محکوم شد
● جمهوري اسلامي هزینه سفر دانشجویان جزایر سولومون به کوبا را می پردازد
۱۸:
● خبرپراکنی ایرنا، ایسنا و کیهان برای رسمیت بخشیدن به طیف امینتی تحت عنوان تحکیم وحدت
● آخرین تصمیمات وزارت علوم برای اجرای قانون افزایش ظرفیت در کنکور ۸۷
● احضار فعالین دانشجویی دانشگاه تبریز به دادگاه
● نامه یک دختر شهرستانی در مورد طرح بومی گزینی
● گفتگو با نعمت احمدی وکیل یاسر گلی دانشجوی محکوم به ۱۵ سال حبس
● قانون افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها ابلاغ شد
● برگزاری نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت با حضور دانشجویان، روشنفکران و فعالان سیاسی
● نشست مشترک مدیران دانشگاه پلي تكنيك و تشکل های وابسته براي برنامه ريزي سركوب گسترده جنبش دانشجويي در آذر ماه
۱۹:
● نامه سرگشاده ۴ دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه خطاب به رئیس دانشگاه
● ممنوع الورود شدن غير قانوني كورش محمود كلايه‏، آروين طاهايي و پدرام رفعتي۳ دانشجوي ديگر پلي تكنيك
● ۸ ترم تعلیق از تحصیل تاوان اعتراض دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به رحیم پور ازغدی
● احضار مازندرانی و حیدریان، دو دانشجوی دانشكده خبر، به دادسرا
● تجمع اعتراضی در دانشگاه زاهدان به دنبال جراحت چند تن از دانشجویان در حمله مهاجمان به یک سالن ورزشی دانشگاه
● بیانیه ۲۹ انجمن اسلامی کشور در حمایت از فعالین هویت طلب آذربایجان
● تجمع صنفي دانشجويان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در اعتراض به مشکلات صنفي و فرهنگي این دانشگاه
● تهدیدات همزمان رسانه های امنیتی علیه دانشجویان؛ سایت سرتیپ دکتر محسن رضایی هم سناریونویس شد
۲۰:
● پيگرد قانوني استفاده كنندگان از القاب علمي دروغين
● گفتگو با فعالان دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی پیرامون اقدامات فرهاد رهبر رییس این دانشگاه
● کارگاه آموزشی «تشکیلات؛ هویت فردی، فعالیت جمعی» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود
۲۱:
● تداوم وضعیت خطرناک دانشگاه زاهدان: یکی از دانشجویان با ضربات چاقو مجروح شد
● تبعیض و تفکیک جنسیتی در گفتگو با نسیم سرابندی دبیر کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت
● جوابیه دکتر طیب استاد بازنشسته دانشگاه علامه به رئیس دانشگاه: بازنشستگی من غیرقانونی است
● آتش سوزي در خوابگاه دختران دانشگاه علم وصنعت
● کنترل رفت و آمد دختران خوابگاه های دانشگاه پلی تکنیک
● بالاترین نرخ بیکاری کشور در میان دانشگاهیان
● مهدیه گلرو: دانشگاه را با پاسگاه اشتباه گرفته‌اند
● بازداشت وريا ‏مروتي دانشجوي دانشگاه پيام نور بيجار و فعال کرد
● شماره سوم نشریه “برای آزادی” منتشر شد
● وضعیت بحرانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان، تجمع و تحصن دانشجویان در پی حمله افراد مسلح به دانشجویان و مضروب و مجروح شدن دانشجویان
۲۲:
● عصبانیت تابناک از جدی گرفتن نشدن سناریوی امنیتی خود برای جنبش دانشجویی
● تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پی آتش سوزی در خوابگاه دختران
● فرهاد رهبر در جمع اساتید: دانشگاه حتی یک مورد تخلف را نمی پذیرد
● دومین اعتراض صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی هفته گذشته، نامه سرگشاده بیش از ۱۸۰ نفر از دانشجویان خوابگاه دخترانه گلستان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دکتر محمد هادی ایمانیه رییس دانشگاه
● کارگاه دانشجویی “پوپولیسم” در دانشگاه مازندران
● قطعنامه پایانی نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت صادر شد
۲۳:
● دیدار و تبادل نظر دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با گروهي از اعضای انجمن های اسلامی در مشهد
● مقاله عبدالله مومنی پيرامون گفته هاي مطرح شده در نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت منتشر شد
● ایسنا: دیدار یک عضو جبهه مشارکت با طیف جعلی دفتر تحکیم وحدت
● گفتگو با مرتضی سیمیاری در مورد وقایع اخیر دانشگاه سیستان و بلوچستان
● میلاد اسدی: انتقاد کرديم، از تحصيل محروم شديم
● بیانیه ۱۴ انجمن اسلامی در حمایت از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
● درخواست فوری برنامه نظارت بر حمایت مدافعان حقوق بشر در مورد حکم ۱۵ سال حبس یاسر گلی
● راه اندازي دکتراي اخلاق پزشکي در شيراز
● دنبال كردن پروژه دفن شهدا در دانشگاه ها، برنامه دفن شهید در دانشگاه تهران
۲۴:
● مكارم شيرازي: جداسازي دختر و پسر در دانشگاه‌ها بايد عملي شود
● ۶ روز است كه خبري از رحمان رحيم پور دانشجوي دانشگاه اروميه نيست
● دیدار اعضای کمیته حقوق بشر انجمن اسلامی پلي تكنيك با محمد مصطفائی وکیل کودکان اعدامی
۲۵:
● رئيس پليس امنيت عمومي قزوين گفت: مهم‌ترين مشكل ما دانشجويان هستند
● جلوگیری اداره اماکن نیروی انتظامی از بازدید علمی جمعی از دانشجویان دانشگاه گیلان به علت نداشتن مجوز از نیروی انتظامی!
● نظر كارشناسي مركز پژوهش‌هاي مجلس در مورد طرح الزام دانشگاه‌ها به پذيرش دختران در محل سكونت آنها
● آيت‌الله سبحاني: تفكيك ميان دختر و پسر در دانشگاه‌ها به‌ترويج اخلاق در جامعه كمك مي‌كند
● در پی اجراي بخشنامه دولت در برخي روستاها دانش آموزان از تحصيل بازمی مانند
● برگزاری تجمع در دانشگاه قزوین در اعتراض به وضعیت بد خوابگاه
● جوادي آملي؛ علوم طبيعي سکولارپرورند
● اعتراض دفتر تحکیم وحدت به برخوردهای گسترده اخیر با نهادهای مدنی و دانشجویان
۲۶:
● احضار مهدیه گلرو دانشجوی دانشگاه علامه به دادگاه انقلاب
۲۷:
● آيت الله منتظري در دیدار با اعضای سازمان دانش آموختگان: بي تفاوتي مردم نسبت به سرنوشت خود باعث حاكميت اشرار مي شود
● رئیس دانشگاه کلمبیا بدلیل اقدام نامناسب در حضور احمدی نژاد برای سفر به ایران دعوت نشد
● مجید توکلی در مصاحبه با روز: جنبش دانشجوئی در سالهای اخیر با تجربه تر شده است
● روابط عمومی دفتر تحکیم: دانشجویان تحت حمله همه جانبه دولت و رسانه های اصولگرا قرار دارند
۲۸:
● پیروزی قاطع دانشجویان مستقل و منتقد در انتخابات دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز
● تحصیل دختران در دانشگاههای مرکز با اجازه کتبی خانواده هایشان
● “با طرح بومی گزینی امیدی به تحول فرهنگی وجود ندارد”
● عابد توانچه از دانشجویان طیف چپ آزاد شد
● تحصن مجدد دانشجویان دانشگاه های نوشیروانی بابل در اعتراض به تفکیک جنسیتی درب های دانشگاه و سیستان و بلوچستان در اعتراض به مسائل امنیتی و صنفی و حمله به دانشجویان
۲۹:
● بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی دانشگاه زنجان در نامه ای به احمدی نژاد خواستار پاسخگویی وی و باز پس دادن انجمن اسلامی به دانشجویان شدند
● دانشجویان دانشگاه تربیت معلم در اعتراض به رئیس دانشگاه جلسه سخنرانی وی را ترک کردند
● اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به تعلیق از تحصیل پنج تن از دانشجویان این دانشگاه
۳۰:
● یکی از دانشجویان دانشگاه جندی شاپور دزفول در اثر درگیری با یک دانشجوی دیگر بر اثر ضربه چاقو مجروح و جان خود را از دست داد
● گزارشی از شکنجه های دوران بازداشت دانشجویان پلی تکنیک: اين است ترکه بيداد و ددمنشي استبداد
● برگزاری انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهرکرد
● برگزاری مراسم پاسداشت آزادی بیان و تقدیر از برگزیدگان و کوشندگان راه آزادی، اهدای نشان ویژه آزادی بیان به منصور اسانلو در زندان
● سرانجام مصوبه وزارت علوم برای پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری
● مصاحبه آفتاب با مدیر روابط عمومی دانشگاه زاهدان پیرامون وقایع این دانشگاه

آذر ماه

۱:
● حمایت انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان سیستان و بلوچستان، نوشیروانی بابل و خواجه نصیر
● مرگ یک دانشجو در پی درگیری در خوابگاه دانشگاه جندی شاپور
● نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بیرجند به هاشمی شاهرودی

۲:
● تهدید دانشجویان متحصن دانشگاه علامه طباطبایی توسط مسئولان حراست دانشكده ادبیات براي پايان دادن به تحصن خود
● بيانيه دانشجويان متحصن دانشگاه سیستان و بلوچستان بعد از شش روز تحصن و درخواست پیگیری معضلات دانشگاه سیستان و بلوچستان
● مجید دری، مهدیه گلرو، صادق شجاعی و سعید فیض الله زاده، چهار دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی، در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه تحصن کردند
● انتقاد دانشجویان دانشگاه زنجان به وزارت علوم همزمان با سفر استانی احمدی نژاد به زنجان
● توضیح دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه جندی شاپور پیرامون مرگ یک دانشجو در این دانشگاه و مهیا نکردن آمبولانس برای این دانشگاه
● ۲۹ نفر در هر روز: آمار فارغ التحصیلان مراجعه کننده به وزارت علوم برای ادامه تحصیل درخارج
● حذف و اضافه اینترنتی دانشگاه پیام‌نور مشكل دارد
۳:
● ضرب و شتم چهار دانشجوی متحصن و محروم از تحصیل دانشگاه علامه؛ تحصن امروز نیز ادامه یافت
● با کارشکنی ریاست دانشگاه امیرکبیر از ثبت نام مجید توکلی و احمد قصابان جلوگیری شد
● نامه شماره ۲ دانشجویان متحصن دانشگاه علامه به دانشجویان
● تجمع دانشجویان دانشگاه جندی شاپور و تعطیلی کلاس های درس در اعتراض به کمبود امکانات پزشکی در این دانشگاه و عدم تحقق وعده های مسئولین
● نگرانی عفو بین الملل نسبت به وضعیت فعالان دانشجویی آذربایجان
● جوابیه دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به مصاحبه خلیفه لو مدیر روابط عمومی این دانشگاه با آفتاب
● نشریه گام نو، (نشریه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک) در دانشگاه اراک، توقیف شد
۴:
● اعتراض دفتر تحکیم به محرومیت دانشجویان دانشگاه علامه از تحصیل و سرکوب تحصن آرام ایشان
● تحصن خانواده‌های دانشجویان متحصن دانشگاه علامه در کنار دانشجویان
● برخورد انضباطی با پوشش دانشجویان دختر در دانشگاه شهیدبهشتی
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی سینا همدان به مناسبت سالگرد یکم آذر، سالروز قتل داریوش فروهر و پروانه اسکندری
● رایزنی مسئولان دانشگاه با نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ادامه تحصن دانشجویان علامه؛ درب دانشكده ادبیات شكسته شد
۵:
● اعتراض دانشجویان دانشگاه زنجان به حضور فاطمه رجبی در این دانشگاه
● ۴ دانشجو متحصن دانشگاه علامه بازداشت و به دادگاه انقلاب منتقل شدند
● تريبون آزاد و تجمع دانشجويان دانشكده خبر در اعتراض به مشکلات صنفی
● آيت الله خامنه‌اي در آستانه روز دانشجو به دانشگاه علم و صنعت می رود
● گزارش تصویری از تحصن دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی
● احمدی نژاد: برای ۱۶ آذر به دانشگاه ها می روم
● اعتراض اعضای انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد نسبت به عدم پاسخگویی مسئولین جهت برگزاری انتخابات شورای مرکزی
● شماره چهارم نشریه “برای آزادی” منتشر شد
● دانشجویان متحصن دانشگاه علامه: می‌خواهیم به دانشگاه برگردیم
۶:
● گردهمایی اعتراضی دانشجویان پلی تکنیک در برابر چالشهای صنفی و انجمن امنیتی دانشگاه
● دبیر تشكیلات دفتر تحكیم وحدت در آستانه ۱۶ آذر خبر داد: زمینه سازی گروه های فشار برای برخورد با دانشجویان
● اطلاعیه شماره ۵ انجمن حامیان حق تحصیل در خصوص بازداشت ۴ دانشجوی متحصن و محروم از تحصیل علامه
● اعتراض انجمن اسلامي دانشگاه بوعلي سينا نسبت به تخریب بردهاي اطلاع رسانی آن تشکل
● آقاجری: شرایط کنونی دانشگاه موقتی است
● نشست انجمن اسلامي دانشجويان پرديس ابوريحان دانشگاه تهران با هاشم آقاجري، به مناسبت روز پاسداشت آزادی بیان
۷:
● تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز در پی مسمویت بیش از صد دانشجو
● بیانیه کمیسیون زنان تحکیم به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان و محدودیت های روزافزون برای دختران دانشجو
● نگرانی رئیس دانشگاه هنر از ناتوانی در پرداخت حقوق اساتید حق التدریسی
● جلسه بازپرسی محمد حسن جنیدی و ارش رایجی و پیام شکیبا، ۳ دانشجوی طیف چپ دانشگاه زنجان
● نماينده مردم تبريز در مجلس: تدريس زبان و ادبيات تركي آذري در دانشگاه‌ها
● رئیس دانشگاه اصفهان: وعده های بودجه ای تحقق نمی‌یابند
● همایش دکتر علی شریعتی در دانشگاه سمنان
● رئیس دانشگاه علم و صنعت: استقلال دانشگاههای تراز اول کشور مطلوب نیست
● شورای تهران دفتر تحکیم به بررسی مسئله بازداشت دانشجویان علامه و برگزاری مراسم روز دانشجو پرداخت
● دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه علامه در زندان اوین در اعتصاب غذا به سر می برند
● روساي دانشگاه ها در آستانه نشست سراسري شان در تهران هشدار دادند: کسري بودجه، بلاي جان دانشگاه ها
● اعتراض کمیته گزارشگران حقوق بشر، کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و کمپین بین المللی حقوق بشر به بازداشت ۴ دانشجوی دانشگاه علامه
۸:
● در پي افزايش فشارها بر دانشجویان در آستانه ۱۶ آذر؛ ورود افراد ناشناس به صورت غیرقانونی به منزل مجید توکلی و تعقیب وي
● زاهدى: رهبر امسال براى اولين بار در روز ۱۶ آذر به دانشگاه علم و صنعت مي رود
● مهدیه گلرو يكي از ۴ دانشجوئی زندانی دانشگاه علامه به بهداری زندان اوين منتقل شد
۹:
● دبیر واحد حقوق بشر تحکیم بازداشت دانشجویان علامه را محکوم کرد: روسای دانشگاه ها به دنبال گرفتن حکم بازداشت
● رئیس سازمان سنجش: بومی گزینی حق تهرانی ها را ضایع می ‌کند!
● مصاحبه روشنگرانه دبير تشکيلات دفتر تحکيم کیهان را مجددا به هذیان گویی انداخت
● وزیر علوم: با حضور احمدی نژاد در دانشگاه پس از ۱۶ آذر، درصدد جلوگيري از سوءاستفاده ضدانقلاب ها در روز دانشجو هستيم
● ادامه سناریوی انتساب جنبش دانشجویی به گروه های تروریسی امروز با سخنرانی یک عنصر تندرو در دانشگاه چمران ادامه می یابد
● تريبون آزاد نقد و بررسي عملكرد دولت نهم در دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد
● رئیس دانشگاه علم و صنعت: نظر دانشگاه ها جنبه تشریفاتی پیدا کرده، وزیر علوم: هماهنگ باشید تا مشکل پیش نیاید
● دیدار دبیر اجتماعی دفتر تحکیم وحدت با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه های کرمان و سیستان و بلوچستان
● اعتراض رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به تخلفات رئیس دانشگاه امیرکبیر/ وزیر علوم: دانشگاه امیرکبیر حق دارد!
● كميته استاني انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي استان خوزستان تشكيل شد
۱۰:
● اطلاعیه دفتر تحکیم وحدت درباره مراسم روز دانشجو در دانشگاه های کشور
● مدیریت ناکارآمد رهایی و فراهانی باز هم حادثه آفرید: احتمال قطع پای یکی از دانشجویان خوابگاه شهید نجات اللهی
● واکنش حسینی، معاون وزیر علوم به نامه انتقادی ۱۰۹ تن از استادان دانشگاه: وضعیت در گذشته بدتر بود
● انتقاد زاهدی از برخی روسای دانشگاهها / تندخویی دانشجویان را تحمل کنید
● ژتون غذا در دانشکده خبر قطع شد
● وزير علوم در حاشيه نشست روساي دانشگاه ها: دعا کنيد اصلاحيه بودجه را تمام و کمال تصويب کنند
● تعیین تیم حرفه ای! از طرف دولت برای برگزاری مراسم روز دانشجو
● افزایش تعداد مسموم شدگان در دانشگاه شیراز به ۲۳۳ نفر و ادامه تجمع دانشجویان
● مناظره دبیر تشکیلات دفتر تحکیم با دبیر سابق جامعه اسلامی با انصراف نماینده جامعه اسلامی لغو شد
● برنامه ای دیگر در دانشگاه تهران جهت راه انداختن هجمه علیه دانشجویان و دفتر تحکیم: برنامه «روند انحراف جنبش دانشجويي» در دوران اصلاحات از طرف بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران
● تناقض در سخنان وزیر علوم و معاون علمی رئیس جمهوری در پرداخت مقرری به دانشجویان دکتری
● خواست وزير علوم و کيهان، برخورد با دانشجويان در آستانه روز دانشجو‏ است
● تبدیل دانشگاه به مدرسه؛ سید مهدی طیبی دبیر شورای انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت: حضور والدین دانشجویان در شورای انضباطی دانشگاه
۱۱:
● در تجمع دانشجویان در اعتراض به بی لیاقتی مدیریت، فراهانی در پاسخ به دانشجویان معترض گفت: من هیچ تقصیری ندارم، پراکنده شوید
● تجمع اعتراضی ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تبریز به دنبال رد صلاحیت حدود ۱۵ نفر از کاندیداهای شورای صنفی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان و تائید اکثریت کاندیداهای بسیجی این دانشگاه توسط حراست
● نامه سعيد فيض الله زاده به وزير علوم و اعلام اعتصاب غذا
● بازگشت مشروط پیمان عارف به تحصیل
● سوء استفاده نهادهای امنیتی دانشگاههای اهواز از خانواده های پدرسالار، برای کنترل دختران دانشجو
● محکومیت رضا نگهداری دانشجوی دانشگاه تهران به دو ترم محروميت از تحصيل
● وضعیت نامناسب جسمی مهدیه گلرو در پی اعتصاب غذا در زندان اوین، انتقال به بهداری اوین بعد از اعتصاب غذای خشک
۱۲:
● تحصن مجدد دانشجويان دانشكده خبر، در اعتراض به مشکلات صنفی؛ رييس دانشكده باز هم به جمع دانشجويان نيامد
● ادامه تجمع دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک برای برکناری مدیر کل امور دانشجویی
● واکنش هیات رئیسه دانشگاه امیرکبیر به احتمال قطع پای یک دانشجو: هزینه بیمارستان را پرداخت می کنیم!
● در آستانه روز دانشجو: گزارش حسيني، قائم‌مقام وزير علوم از وضعیت دانشگاه ها به انصار حزب الله
● مسوول حراست دانشگاه علامه در پاسخ به بازداشت ۴ دانشجوی دانشگاه علامه: به شما ربطی ندارد
● گزارش برنامه‌های دانشجویان در دانشگاه‌ها به مناسبت ۱۶ آذر توسط دبیر سیاسی دفتر تحكیم وحدت
● تلاش حراست و انتظامات دانشگاه امیرکبیر برای بازداشت اسماعیل سلمانپور، دبیر سیاسی انجمن اسلامی امیرکبیر
● خبرگزاری دولت تعداد افراد شرکت کننده در تجمع فرمایشی حامیان دولت را هم گفت: حضور ۵ هزار نفر از دانشجويان مقابل مسجد دانشگاه تهران!
● نامه شوراي متحصنين دانشجويان به رياست دانشگاه صنعتي اميرکبير درباره رخداد فاجعه آميز دانشگاه
● بيانيه و نامه شوراي متحصنين دانشجويان دانشگاه اميركبير درباره رخداد فاجعه آميز دانشگاه
● هیئت نظارت دانشگاه صنعت نفت آبادان با برگزاری مراسم روز دانشجو مخالفت کرد
● نامه ۳ زنداني سياسي در حمايت از دانشجويان بازداشت شده دانشگاه علامه
● مخالفت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با سخنرانی عبدی، دیهیمی، زیدآبادی، احمدی، رحمانی، علیجانی، رجایی
● انجمن حاميان حق تحصيل در نامه‌اي به آيت‌الله شاهرودي خواستار آزادي ۴ دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی شد
● تهدید خانواده محمد صیادی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان همدان توسط نهادهای امنیتی
● آخرين دفاعيات متهمان پرونده دانشگاه زنجان اخذ شد
۱۳:
● وزارت بهداشت یا وزارت اطلاعات؟!؛ احضار دانشجویان به شورا انضباطی وزرات بهداشت و دادن برگه های مخصوصی همچون برگه های اعتراف نویسی وزارت اطلاعات جهت بازجویی از دانشجویان
● استقبال شورای تهران دفتر تحکیم وحدت از دانشجویان آزاد شده دانشگاه علامه
● با سخنرانی اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مخالفت شد
● عکس هایی از دوربین ها و گیت های امنیتی در دانشگاه تهران
● با سخنرانی عبدی، زیدآبادی، تاج زاده، جلایی پور و علوی تبار در دانشگاه سهند تبریز مخالفت شد
● تشدید فضای امنیتی در آستانه ۱۶ آذر در دانشگاه تهران
● مهدی عربشاهی خبر داد: حضور بر سر مزار سه دانشجوي شهيد ۱۶ آذر در روز جمعه
● حبيب فرحزادي، نایب دبير انجمن دموکراسي خواه دانشگاه تهران: به نبود آزادي اعتراض خواهيم کرد
● گزارشی از فرسودگی تاسیسات در دانشگاه های مختلف کشور
● هشدار دفتر تحیکم وحدت به تلاش دولت برای سوء استفاده از روز دانشجو
۱۴:
● امام جمعه شیراز: اگر در دانشگاه‌هاي ما علم توليد مي‌شد، آنگاه مي‌توانستيم مردم را از خوردن پيتزا، سوسيس و کالباس منع کنيم
● افزایش فشارها بر دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان در آستانه روز دانشجو
● علیرغم لغو سخنرانی ها در دانشگاه های علوم پزشکی: تاکید وزارت بهداشت بر برگزای مراسم ۱۶ آذر در دانشگاه ها
● اعزام ۲۰۰ دانشجو به خارج کشور / ۳ کشور در لیست سیاه وزارت علوم
● رییس دانشگاه علامه شاکی پرونده بازداشت دانشجویان این دانشگاه بود
● رئيس دانشگاه تهران گفت: اساتيد بازنشسته دانشگاه تهران بر‏می‏گردند
● جلوگيري رياست دانشگاه بيرجند از برگزاري مراسم سخنراني در روز ۱۶ آذر
● رئیس بسیج دانشگاه تهران، خبر ایرنا مبنی بر تجمع در ۱۶ آذر را تکذیب کرد
● انصراف خاتمی از حضور در دانشگاه تهران؛ دعوت بسيج دانشگاه علامه از خاتمي براي حضور در اين دانشگاه
● تجمع اعتراضی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده فنی دانشگاه تهران، در اعتراض به مشکل آموزشی در دانشکده فني دانشگاه تهران
۱۵:
● کمپین بین المللی حقوق بشر: بگذارید دانشجویان مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر را در کمال آرامش برگزار کنند
● امام جمعه مشهد: اگر از يك حلقوم كثيف صداي گروه‌هاي لائيك بلند شود، دانشجو بايد اين گلو را بفشارد و اين صدا را خفه كند
● هیئت نظارت دانشگاه ایلام با سخنرانی دکتر فاطمه صادقی و تجمع و تریبون آزاد به مناسبت روز دانشجو مخالفت کرد
● با سخنرانی شجاع پوریان، آقاجری، احمدی و صادقی در دانشگاه رامین اهواز مخالت شد
● دانشجویان دانشگاه آزاد تاکستان به دلیل اعتراض به کیفیت غذا، متهم به براندازی شدند
● ۳۸ دانشجوی شهرستان اقلید استان فارس با گاز مسموم شدند
● مراسم روز دانشجو در دانشگاه مازندران در روز ۱۷ آذر برگزار می شود
● جلوگیری از برگزاری مراسم ۱۶ آذر در شیراز با مخالفت استانداری فارس و فرمانداری شیراز
● انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي شريف: از کروبی برای حضور در دانشگاه دعوت نکرده ایم
۱۶:
● استفاده از گاز اشک آور توسط نیروهای امنیتی در دانشگاه همدان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو
● اعتراض بیش از ۱۸۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران طی نامه ای اعتراضی به فرهاد رهبر رئیس این دانشگاه، نسبت به فضای امنیتی این دانشگاه و نصب گیت های امنیتی
● گاف ناشی از کم سوادی جامعه اسلامی: ۳ آذر اهورایی به رهبری امام خمینی به شاه و نیکسون اعتراض کردند
● دبير سياسي انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور: جنبش دانشجويي ديدگاه‌هاي خود را در عرصه‌هاي مختلف ارائه كند
● حبيب الله پيمان: دانشجويان بايد در همه عرصه‌‏ها وارد گفت‌‏و‌‏گوهاي انتقادي شوند
● وزارت علوم برنامه سخنرانی علیرضا رجایی در دانشگاه صنعتی اصفهان را لغو کرد
● کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران: اسامی ۲۰۱ دانشجویانی که در ۱۸ ماه گذشته بازداشت شده اند
● کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران: اسامی ۱۶۱ دانشجویانی که طی یک سال حکم محرومیت از تحصیل و یا تعلیق دریافت کردند
● ممانعت از سخنرانی دکتر رزاقی راد در دانشگاه خلیج فارس
● به سرقت بردن وسایل انجمن اسلامی دانشگاه شریف؛ خطر توطئه جعل نشریات در دانشگاه شریف
● بهاره هدایت و مهدی اللهیاری: برای اهداف مشترک، تمامی طیف های دانشجویی می توانند متحد شوند
● دانشجويان: پرتاپ گاز اشک آور در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه همدان
● افزایش فشار بر دانشجویان تربیت معلم در آستانه مراسم ۱۶ آذر، احضار مهران عباس زاده به حراست دانشگاه
● حضور دانشجویان بر سر مزار سه آذر اهورایی
● استفاده از گاز اشک آور برای برهم زدن مراسم روز دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا توسط نیروهای امنیتی
● فراهانی مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در پی اعتراضات دانشجویان به دلیل مجروح شدن دانشجویی در سقوط آسانسور خوابگاه استعفا داد
● هتک حرمت دختران دانشجو توسط معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور قم توسط کاظم پور، معاونت فرهنگي دانشگاه
● بسیج: تجمع ۵۰۰۰ نفری نداریم / رجانیوز و ایرنا: بسیج تجمع ۵۰۰۰ نفری دارد
● تهدید گسترده خانواده اعضای انجمن اسلامی و فعالین نشریات دانشگاه مازندران: مراسم روز دانشجو را برگزار نکنید
● ماموریت تشکل های حامی دولت در دانشگاه شریف انجام شد: دعوت تشکل ها از احمدی نژاد برای حضور در دانشگاه
● خاتمی ۲۵ آذر به دانشگاه تهران می‌رود / حامیان احمدی نژاد: خاتمی از ترس تحکیم کم آورد
● انجمن مستقل برنامه با عنوان «دانشگاه زنده است» با پوستر تبلیغاتی تجمع سال ۸۵ تحکیم برگزار می کند!
● محمد مهدی احمدی، دبیر سابق شوراي مرکزي دانشجويان دانشگاه شيراز: استقلال دانشگاه‌ها و آزادي آكادميك خواست اكنون است
● تشنج در مراسم بسیج به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه رازی کرمانشاه
● مهدی عربشاهی: تیغ سرکوب دیگر دانشجویان را نمی ترساند‏
● بهاره هدایت: دانشگاه ‏فعال است و به حرکت خود ادامه می دهد
۱۷:
● حضور گسترده نیروهای امنیتی و گارد ویژه در اطراف دانشگاه تهران
● تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز در اعتراض به مصادره ۱۶ آذر توسط نهادهای امنیتی
● لغو دیدار آیت الله خامنه ای در دانشگاه علم و صنعت تهران با دانشجویان به مناسبت ۱۶ آذر
● برگزاری تجمع روز دانشجو در دانشگاه مازندران علی رغم تهدیدات مکرر انجمن اسلامی دانشگاه مازندران
● بازداشت یاسر بهادری دانشجوی دانشگاه ایلام در روز ۱۶ آذر
● احضار صابری و صنعتی پور، دانشجویان طیف چپ دانشگاه فردوسی مشهد، به دادگاه انقلاب
● دستور شورای امنیت استان تهران برای ممانعت از برگزاری تجمع امروز دانشجویان
● میلاد اسدی: جنبش دانشجويي سربلند مانده است
● نیروهای ناشناس قصد بر هم زدن تجمع دفتر تحکیم وحدت را دارند
● مامورین وزارت اطلاعات منازل چند دانشجوی دانشگاه تهران را در شب قبل از مراسم ۱۶ آذر تفتیش کردند
● مدعیان تجمع ۵۰۰۰ نفری به تجمعی ۴۰۰ نفره قانع شدند
● سه فعال دانشجویی در آستانه مراسم بزرگداشت ۱۶ آذر پس از چند ساعت بازداشت، آزاد شدند
● برپايي روزه سياسي در دانشگاه ايلام در اعتراض به روند شوراي نظارت در مخالفت با برنامه های انجمن اسلامی به مناسبت روز دانشجو
● تریبون آزاد ۱۶ آذر در دانشگاه بیرجند برگزار شد
● تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه
۱۸:
● تجمع بزرگ «دانشگاه فریاد آزادی» با حضور بیش از سه هزار دانشجو برگزار شد
● جمع آوری نشریه “اتوپیا” از صحن دانشگاه امیرکبیر به دلیل چاپ ویژه نامه ای برای یادبود حماسه ی ۲۰ آذر ۸۵
● دانشجویان کوی دانشگاه تهران شب گذشته تجمع کردند، در اعتراض به نصب گیت های امنیتی
● انجمن اسلامی دانشگاه مازندران: دانشگاه پادگان نمی شود
● برگزاری مراسم بزرگذاشت روز دانشجو در دانشگاه اراک
● تجمع دانشجویان دانشگاه زنجان در بزرگداشت روز دانشجو
● انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم: صدای آزادیخواهی خاموشی ناپذیر است
● انجمن اسلامي پردیس ابوریحان دانشگاه تهران: ۱۶ آذر نماد آزادی خواهی
● مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه قزوین برگزار شد
● گزارش برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه بوعلی سینا همدان
● بیانیه شورای دفاع از حق تحصیل به مناسبت روز دانشجو
۱۹:
● استعفای کاظم پور، اجباری معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور قم، در پی تعرض به دختران دانشجو
● سخنرانی تلفنی تقی رحمانی در مراسم روزه سياسي دانشگاه ايلام
● نامه سرگشاده جمعی از فعالین سابق دانشجویی دانشگاههای همدان درباره اتفاقات ۱۶ آذر در دانشگاه بوعلی سینا
● انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد برگزار شد
● انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: فشارهای وارده عزم ما را افزون تر کرده است
● انتقال هود یازرلو دانشجوی زندانی به سلول انفرادی با شرایط طاقت فرسا
● بیانیه دانشجویان دانشکده خبر به مناسبت روز دانشجو
● احضار ۱۵ نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به کمیته انضباطی
● تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه شیراز به مناسبت روز دانشجو برگزار شد
● عقب نشینی فرهاد رهبر از طرح یکسان سازی پوشش دانشجویان
● تجمع و تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروان بابل به مناسبت ۱۶ آذر
۲۰:
● قطع سیستم ارسال پیام کوتاه (اس ام اس) فعالان دانشجویی از روز ۱۶ آذرماه
● صادق شجاعي: حق تحصيل چه ربطي به امنيت کشور دارد؟
● بازار سیاه مدارک دانشگاهی
۲۱:
● گردهمايي اعتراضي در دانشگاه يزد در برابر دستورالعمل محرمانه ی وزارت علوم دولت نهم در اعتراض به افزایش ۲۵ درصدی شهریه های دانشجویان شبانه
● شماره پنجم نشریه دانشجویی “برای آزادی” منتشر شد
● واکنش عصبی رسانه های اقتدارگرایان به تجمع «دانشگاه، فریاد آزادی»
● مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران از بسيج خواست در فکر تشکيل حکومت جهاني باشد
● تحليل گلف نيوز از تحولات جاري ايران: فعالان دانشجوئي تنها رها شده اند ‏
● بيانيه جبهه ملی ایران: خشونت، حبس، اعدام و محروم از تحصیل كردن رمز ماندگاری نیست
۲۲:
● تلاش برای تکرار سناریوی دانشگاه امیرکبیر در دانشگاه شیراز و تهدید به قتل دانشجویان این دانشگاه از سوي بسيج
● امين معصومی وبلاگ‌نويس و فعال دانشجويی با قرار وثيقه آزاد شد
● واكنش اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي اصفهان به جامعه اسلامی در دعوت از طيف جعلی تحکیم وحدت
۲۳:
● محمد هاشمی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به دو سال حبس تعلیقی به مدت ۳ سال محکوم شد
● با اعلام اعتکاف نیروهای بسیج و تشکل‌های وابسته در دانشگاه شیراز: پروژه سرکوب دانشجویان دانشگاه شیراز وارد فاز جدیدی شد
● مراسم بزرگداشت روز دانشجو فردا در دانشگاه آزاد كرج برگزار مي شود
● اعطای دكترای افتخاری دانشگاه اصفهان به حسن نصرالله
● انتقال دانشجويان بازداشت شده مراسم روز دانشجو به زندان اوين
● هيئت نظارت دانشگاه آزاد کرج مجوز مناظره ميان زيدآبادی و تاج زاده را لغو کرد
● ارائه درس “دفاع مقدس” در دانشگاه آزاد
● بیانیه جمعی از مدیران مسؤول نشریات دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان درباره‌ پخش شب‌نامه‌های موهن
● بیانیه انجمن های اسلامی دانشگاه سیستان وبلوچستان در مورد توزیع شب‌نامه و سی‌دی، علیه انجمن‌های اسلامی و برخی از دانشجویان و نشریات دانشجویی این دانشگاه
● انتشار شبنامه در دانشگاه مازندارن در آستانه روز دانشجو به منظور ایراد توهین و تهمت به اعضای انجمن اسلامی این دانشگاه
۲۴:
● ۱۰ پرسش انجمن اسلامی دموکراسی خواه دانشگاه تهران از خاتمی: اگر پاسخ شما به این ● ۱۰ پرسش منفی است نیاییدآیت الله خامنه ای به دانشگاه علم و صنعت رفت
● جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد خواستار پاسخگویی محمد خاتمی شدند
● وزير بهداشت مدعی شد: كاهش ۸۰ درصدي محكوميت‌هاي كميته‌هاي انضباطي در دولت نهم!
● تلاش خبرگزاری فارس جهت ایجاد اختلاف در میان دانشجویان منتقد
● گزارش از برگزاری روز دانشجو در دانشگاه آزاد کرج و لغو مراسم دانشکده حقوق تهران مرکز
● لغو امتياز نشريه دانشجويي بولود در دانشگاه آزاد مهاباد
● خودکشی دانشجوی دختر در دانشگاه زنجان
● احضار چهار دانشجوی دانشگاه شیراز به کمیته انضباطی
● بازداشت و محرومیت از تحصیل دانشجویان در گفتگو با دکتر شریف
● حسین باهر، استاد دانشگاه “شهید بهشتی” تهران: آرایش غیرمعمول اعتراض به وضعیت موجود است
۲۵:
● توطئه ای گسترده علیه دانشجویان در حال برنامه ریزی است
● عدم سرمایه گذاری دانشگاههای تراز اول جهان در کیش
● دروغ‌پردازي خبرگزاري فارس از قول دانشجويان
● نامه سرگشاده ۱۶۰۰ دانشجوی دانشگاه شریف به احمدی نژاد در پی احتمال حضور وی در این دانشگاه
● جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز خواستار افزايش اخراج، حبس و تعليق فعالين دانشجويي شد
۲۶:
● احضار ۷ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز به کمیته انضباطی به علت شرکت در تجمعات ۱۶ و ۱۸ آذر
● اعتراض دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد به مناظره نمایندگان جعلی تحکیم و جامعه اسلامی
● تهدید و احضار فعالین دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر توسط نیروهای امنیتی، فشار به دختران دانشگاه خواجه نصیر
● دبير انجمن اسلامي دانشجويان دموکراسي خواه دانشگاه تهران: دموکراسی خواهان تهران در برنامه خاتمی شرکت نکردند
۲۷:
● ابولفضل جهاندار پس از ۸۴۰ روز زندان، به مرخصی آمد
● احضار ۹ دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز به کمیته انضباطی و افزایش شمار احضار شدگان به ۱۶ نفر
● دیدار شورای دفاع از حق تحصیل با فعالان سیاسی و مدنی
● محمدملکی: دانشجویان شریف می خواهند به احمدی نژاد بفهمانند که این دانشگاه جای وی نیست
● ائتلاف دانشجویان آزادیخواه ملی: پرسشهایی که خاتمي پاسخ نداد
● بیانیه کمیسیون زنان انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد کرج به مناسبت روز دانشجو
● گزارشي از وضعيت اسفبار دانشگاه شهید بهشتی تهران
● احمدی نژاد: ایران مرجع علمی دنیا خواهد شد!
● فرهاد رهبر: تنها ۱۰ درصد پژوهشهای کشور هدفمند اجرا می‌شوند
۲۸:
● ثریا رئیسی و شیوا دلفانی دانشجویان رشته شیمی و مدیریت صنعتی دانشگاه مازندران بر اثر نشت گاز در خوابگاه جان سپردند
● خاموشي دانشگاه رازی پیرامون مشکلات صنفی و بسته بودن غیر قانونی دربهای انجمن اسلامی پايان يافت
● محمد جوانمرد، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، آیین‌نامه پوشش دانشجویان» به زودی ابلاغ می‌شود
● نشریه ی بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در اقدامی عجیب به چاپ مطالبی وقیحانه پرداخت
● جامعه اسلامی دانشگاه کاشان و عضو گیری پوپولیستی در برنامه های هدف دار به مناسبت ۱۶ آذر
۲۹:
● عباسپور نتایج نشست مجلس و سازمان سنجش درباره اعتراض کنکوریها را بيان كرد
● آتش‌سوزي در خوابگاه دانشجويي دانشكده نفت آبادان، به‌علت نشت گاز از اجاق
● رييس دانشگاه علوم پزشكي شيراز: دانشگاه با ۷۰ ميليارد تومان كسري بودجه روبروست
● عبدالرسول پورعباس: اعمال سهمیه‌بندی جنسیتی و بومی گزینی در کنکور ۸۸
● مصاحبه با دبیر اجتماعی دفتر تحکیم وحدت در مورد احضار چهار نفر از فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز
● اطلاعیه روابط عمومی انجمن اسلامی کرمان پیرامون سنگ اندازی در برابر برنامه های این انجمن و سیاست های تبعیض آمیز مدیریت این دانشگاه در برابر تشکل ها
۳۰:
● بی توجهی مسئولین به هشدارهای دانشجویان، به مرگ دو دختر دانشجو بر اثر گاز گرفتگی منجر شد
● انجمن اسلامی دانشگاه مازندران: چرا جان یک دانشجو این قدر برایتان بی ارزش است؟
● نسرین ستوده: هر ایرانی می‌تواند خواهان لغو «آیین‌نامه پوشش دانشجویان» شود

دی ماه:

۱:
● گفتگوي با ناصر پویافر (نايب دبير انجمن اسلامي پلي تكنيك) درباره وقايع اخير دانشگاه شيراز
● ادامه سركوب در دانشگاه شيراز: احضار ۱۹ دانشجوي ديگر به كميته انضباطي و افزايش تعداد دانشجويان احضاري به ۳۵ نفر
● سایت حامی احمدی نژاد ادعا کرد: محکومیت غیابی نیکونسبتی به حبس به علت متواری بودن
● كشف ده‌ها مدرك كاردانی و كارشناسی جعلی در گلستان
۲:
● تجمع و تریبون آزاد در پی ضرب و شتم دانشجویان و رئیس دانشکده داروسازی شیراز
● تجمع ۴۰ نفره بسیج در دانشگاه خواجه نصیر
● تلاش خبرگزاری فارس جهت جوسازی رسانه ای علیه انجمن اسلامی علوم پزشکی شیراز با امضاهای جعلی
● آئین نامه پوششی در دانشگاه آزاد واحد اهواز
۳:
● استاد قلابي دانشگاه قم بازداشت شد
● احمدی نژاد: از نظر من واژه‌ فرار مغزها واژه‌ درستي نيست
● سازمان سنجش زیر نظر دولت قانون مجلس در تکمیل ظرفیت کنکور را اجرا نکرده است؛ داوطلبان جابجا شده اند و نه پذیرش تازه
● انجمن اسلامی دانشگاه مازندران: خواستار استعفای مسئولین مرتبط با مرگ دو دانشجو هستیم
● برگزاری دادگاه سهراب کریمی دانشجوی دانشگاه تهران
● کمیسیون زنان تحکیم: خواستار پیگیری قضایی مرگ دو دختر دانشجو هستیم
● اعتراض دانشجویان دانشگاه مازندران به مرگ دو دانشجوی دختر این دانشگاه
۴:
● کمیته حقوق بشر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: فاجعه غزه و برخورد گزینشی و کاملاً سیاسی جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم
● دیدار دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه مازندران
● اعتراض بیش از ۲۵۰ نفر از فعالان مدنی به سلب حق تحصيل مهاجران افغانی و عراقی
۵:
● شماره ششم نشريه دانشجويي “براي آزادی” منتشر شد
● در پی بی توجهی مسئولین بار دیگر آتش سوزی در خوابگاه دانشجویان ارشد تربیت معلم رخ داد
● بيانيه گروهي از دانشجويان دانشكده خبر: دخالت ارگان‌هاي شبهه‌نظامي در امور دانشجويان را محكوم مي‌كنيم
● گردهمايي اعتراض آمیز در برابر اتاق ریاست دانشگاه علم و صنعت در پي فشار بر فعالين فرهنگي، صنفي و سياسي در اين دانشگاه
● تکرار سناریو جعل نشریات برای بار دوم در یک ماه گذشته در دانشگاه مازندران
● پس از دو روز، گردهمايي دانشجویان داروسازی شیراز با پيروزي پايان یافت
۷:
● بیانیه ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان پیرامون محرومیت این دانشگاه از استاد احمد اسلامی
● احمد اسلامی؛ استاد دانشگاه کاشان از استادی این دانشگاه برکنار شد
● برگزاری نشست مجمع عمومی انجمن اسلامی دانشجویان پلی تکنیک تهران و ارائه گزارشی از بازداشت ۴ عضو انجمن دانشجویان در این نشست
۸:
● تایید حکم حبس و شلاق نیکونسبتی به دلیل طرح سوال از احمدی نژاد
● بیانیه ۴۰ انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاهای کشور در حمایت از فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز
● احضار دانشجویان معترض به سوء قصد معاون دانشجویی دانشگاه پیام نور قم به دادگاه
● احضار خانواده دانشجویان دانشگاه تهران به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات
● دختر دانشجوی مورد تعرض معاون حراست دانشگاه کرمانشاه از ادامه تحصیل انصراف داد
● اعتراض دفتر تحکیم به نقض حقوق بشر و پلمب دفتر کانون مدافعان
● ممنوع الورودي و حكم تعليق قطعي براي دانشجوي ممتاز دانشكده متالورژي پلي تكنيك
۹:
● سلمان سیما: برخوردها با دانشجویان دانشگاه آزاد سختگیرانه تر است
● برگزاري نشست خبری دانشجویان ستاره‌دار دانشگاه‌های آزاد و دولتی
● پروژه ساخت انجمن جعلی، این بار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
● احضار دانشجویان به کمیته انضباطی در دانشگاه شهر ری
● کارشکنی در برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه شیراز و احضار یک دانشجوی دیگر
● گردهمایی صنفی دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد در خیابان های اصفهان
● امین نظری، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم، به کمیته انضباطی احضار شد
۱۰:
● سناریو سازی علیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک
● منتظرالزيدی در يکی از دانشگاه های ايران بورسيه می‌شود
● دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت: رسانه های اصولگرا در حال تلافی انتقاد دانشجویان از احمدی نژاد هستند
● قطع نامه ی بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد پیرامون رخدادهای این دانشگاه
● اقتدا به محرم يا سوء استفاده از فصل امتحانات: دانشگاه تهران هم قبرستان شهدا مي‌شود
● عصبانیت روزنامه های ایران، کیهان و فارس از رو شدن دست عامل نفوذی خود در انجمن شیراز و فحاشی به تحکیم
● مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه تهران برای دفن شهدا در این دانشگاه
● صدور احکام باور نکردنی برای دانشجویان دانشگاه شیراز؛ ۹ نفر روی هم به ۱۵ ترم تعلیق و فرستادن پرونده به کمیته انضباطی مرکزی محکوم شدند.
● احضار دانشجویان معترض به سوء قصد معاون دانشجویی دانشگاه پیام نور قم به دادگاه
● احضار خانواده دانشجویان دانشگاه تهران به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات
۱۱:
● دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با اعلام محکومیت مجدد فجایع غزه اعلام کرد: فجایع غزه را بهانه تسویه حساب قرار داده اند
● در دیدار شورای مرکزی و شورای تهران دفتر تحکیم وحدت با کانون مدافعان حقوق بشر مطرح شد: به حمایت دانشجویان افتخار می کنیم
● دیدار کمیته حقوق بشر انجمن اسلامی پلی تکنیک با عبدالفتاح سلطانی پیرامون وضعیت حقوق بشر در ایران و پلمپ کانون مدافعان حقوق بشر
● پاسخ دفتر تحکیم به هذیان گویی کیهان: مشکل اصلی شما انتقاد ما به دولت است، حملات کیهان باعث انصراف ما از نقد صریح احمدی نژاد نخواهد شد
● جوابیه دفتر تحکیم به دروغگویی های فارس: پا را از گلیم خود فراتر نگذارید و حد خود را نگه دارید
● مصاحبه دبیر تشکیلات انجمن علوم پزشکی شیراز درباره ی اتهاماتی که آقای امیریان عضو برکنار شده این تشکل در مصاحبه با رسانه های اقتدارکرایان مطرح کرده است
● بیانیه دانشجویان دانشگاه شیراز در واکنش به صدور احکام سنگین انضباطی در این دانشگاه
● گزارشی از وضعیت نابسامان دانشگاه های کشور؛ تخریب دیوار دانشگاه چمران اهواز و چرای گله در دانشگاه ایلام
● رحیمی: ۸۰ درصد مقالات بین المللی محققان ایرانی دردی از کشور دوا نمی‌کنند
۱۲:
● احسان منصوری ممنوع الورود شد؛ مجید توکلی و احمد قصابان منتظر تعیین تکلیف مدیریت دانشگاه توسط وزارت علوم
● ۴ نفر از دانشجویان، دانشگاه شيراز به نام های عبداجلیل رضایی، کاظم رضایی، لقمان قدیری گل تپه و محسن زرین کمر به اداره اطلاعات شیراز احضار شدند
● بسيج دانشكده خبر با صدور بيانيه‌اي تند و هتاكانه دانشجويان اين دانشكده را تهديد به برخورد انقلابي كرد
● نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به وزیر بهداشت
● مسلمی مدیرکل امور دانشجویي وزارت علوم: شورای صنفی دانشجویان وارد فعالیتهای فرهنگی و برگزاری تریبون آزاد نشود
● بازجویی از یک استاد آمریکایی در ایران
● دانشگاه تهران هم قبرستان شهدا مي‌شود؛ اقتدا به محرم يا سوء استفاده از فصل امتحانات
● کاظم رضایی، عبدالجلیل رضایی و لقمان قدیری از دانشجویان دانشگاه شیراز، ممنوع الورود شدند
● ۲۷ ترم ممنوعیت از تحصیل برای ۱۷ نفر در دانشگاه شیراز
● دانشگاه آزاد هم دانشجويان ستاره‌دار را از تحصيل محروم كرد
۱۳:
● نشریه دانشجویی طاقبستان در دانشگاه رازی کرمانشاه توقیف شد
● نامه انجمن علوم پزشکی شیراز به هیات نظارت دانشگاه در پی تلاش این هیات برای ایجاد انجمن جعلی
● دبیر سیاسی دفتر تحکیم: دانشجویان زیادی به خاطر انتقاد از احمدی نژاد به زندان افتادند / جلسه خصوصی در مورد انتخابات با تاج زاده نداشتیم
۱۴:
● بازداشت چهار دانشجوي دانشگاه شيراز توسط اداره اطلاعات
● بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اعتراض به برخورد سیاسی و محرومیت از تحصیل قصابان، منصوری و توکلی
● احضار ۴ دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به کمیته انضباطی به دلیل برگزاری مراسم ۱۶ آذر
● بیانیه انجمن های اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون اتفاقات اخیر در نوار غزه و رفتار دوگانه دولت جمهوری اسلامی ایران
● وام شهریه تربیت معلم هم نرسید؛ دانشگاه از وزارت علوم مطالبه می کند
● بيانيه واحد سياسي انجمن اسلامي پلي تكنيك در اعتراض به برخورد سنگين و صدور احكام انضباطي ناعادلانه براي فعالين دانشجويي دانشگاه شيراز
● مدير اطلاع رساني نهاد رهبری: دانشجويان (بسيجي) مجاز به ورود به دفاتر بين المللي نيستند
۱۵:
● عقب نشيني بسيج در پي پيام رهبر‏
● نامه انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به شهیدان گمنام
● انجمن‌هاي اسلامي دانشگاه سيستان و بلوچستان خطاب به احمدی نژاد: چند ماه ديگر نيز شما را تحمل خواهيم کرد
● انجمن دانشگاه صنعتی شیراز نسبت به برخورد با دانشجويان دانشگاه شيراز اعتراض کرد و خواستار اجرای صحیح قانون اساسی و اعطای آزادی‌ها پیش بینی شده در آن شد
● دفتر تحکیم وحدت: توقیف روزنامه کارگزاران را محکوم می کنیم / اتهام تطهیر جنایات اسرائیل کذب محض است
● پشتيباني دفترتحکیم وحدت از دانشجویان دانشگاه شیراز و محکومیت برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان
● حاشيه يي بر پديده فرار مغزها؛ پرستوها به خانه بازنمي گردند
● طرح بلاتکليف حمايت دانشجويان دکترا
● دانشگاه آزاد پذيراي اساتيد و دانشجويان دانشگاه غزه
● تجمع دانشجويان دانشگاه شيراز در اعتراض به بازداشت ۴ دانشجوي اين دانشگاه
۱۶:
● تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شیراز به خیابان کشیده شد
● به دنبال برگزاری انتخابات برای انجمن جعلی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فضای این دانشگاه به شدت متشنج شد
● علیرغم سپردن وثیقه توسط خانواده های دانشجویان شیراز: ۴ دانشجو همچنان دربند وزارت اطلاعات
● دفن باقیمانده اجساد ۵ شهید گمنام در دانشگاه تهران
● خبرگزاری فارس: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران را تعطیل کنید
● تعیین وثیقه برای ۴ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه شیراز
● شوراي صنفي دانشگاه نوشيرواني بابل: ترجیح می دهیم اعتراض کنیم تا اینکه شرمنده دانشجویان برای سکوت خود باشیم
● رادیو فرانسه: تهدید اعضای دفتر تحکیم وحدت
● روند خروج فارغ التحصیلان از کشور همچنان صعودی است
● دیدار دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با اعضای انجمن های اسلامی دانشگاه های اصفهان
۱۷:
● احضار ۱۰ دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز به اداره اطلاعات
● عابد توانچه فعال دانشجویی چپ تهدید به اعتصاب غذا کرد
● عدم پاسخگویی مدیران دانشگاه صدرا در تجمع مجدد بیش از ۴۰۰ تن از دانشجویان
● دیدار دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با انجمن های اسلامی کاشان و علوم پزشکی کاشان
● دیدار دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با انجمن های اسلامی دانشگاه های اصفهان
● کمپین بین المللی حقوق بشر: دانشجویان بازداشتی را آزاد کنید و پیگرد قضایی دانشجویان دانشگاه شیراز را متوقف کنید!
● صباح نصری و هدایت غزالی پس از یک سال و نیم حبس، از زندان آزاد شدند
۱۸:
● کمیته گزارشگران حقوق بشر: دانشجویان زندانی را آزاد کنید
● سورنا هاشمی: ما را بدون هيچ حکمی از تحصيل محروم کردند
● دانشجویان شیراز دست به اعتصاب غذا خواهند زد
● دیدار فعالان دانشجویی مشهد با خانواده عبدالجلیل رضایی از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شیراز
● دروغگویی خبرگزاری فارس برای ضربه زدن به دانشجویان منتقد همچنان ادامه دارد: اسرائیل از دانشجویان حمایت می کند!
● تصرف غيرقانوني دفتر انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي شيراز توسط مسوولين دانشگاه
۱۹:
● نامه یکی از دانشجویان دانشکده خبر در پاسخ به دروغ‌پراکنی خبرگزاری فارس
● اعتراض ۳ تشکل دانشجویی دانشگاه تبریز نسبت به بازداشت وحید شیخ بگلو
● اطلاعيه شماره يك فعالين جنبش دانشجويي دانشگاه شيراز
● دیدار دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی همدان
● استفاده‎ ‎ابزاري از دفن شهدا در گفنگو با نايب دبير انجمن دموکراسي خواه دانشگاه تهران
● رخدادهاي دانشگاه شيراز در گفتگو با ميلاد اسدي: بسيج، بازوي اجرايي سرکوب
۲۰:
● دانشجویان شیراز امروز تجمع اعتراضی برگزار کردند
● سياست هاي تبعيض جنسيتي در حوزه دانشگاه در گفتگوی سعیده اسلامی با مریم شیبانی
● دانشجویان دانشگاه شیراز تجمع اعتراضی بر پا خواهند کرد
● دفن شهدا در دانشگاه تهران؛ مصاحبه با رضا نگهداری، فرزند شهید
۲۱:
● کیهان دست بردار نیست: ای مشارکتی، ضدانقلاب، ملی مذهبی، صهیونیست، مارکسیست، تحکیم وحدتی، بی غیرت، عصبانی!
● اعتراض صنفی دانشجویان دانشگاه مازندران و درگیری با معاونت دانشجویی
● ۴ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه شیراز آزاد می شوند
● احتمال تعطیلی واحد بين‌المللي دانشگاه تهران در جزيره كيش به دلیل اختلاط دختران و پسران
● هشدار روساي دانشگاه‌ها نسبت به تبعات كسري بودجه
● فرار از سربازی از عوامل افت تحصیل دانشجویان
● توقیف نشریه دانشجویی آذربایجانی “خلج” در دانشگاه یزد
● ارائه طرح برخورد با تقلبهای علمی و خرید و فروش پایان نامه به مجلس
● کروبی: برخورد با دانشجويان و دانشگاهيان، مرا مبهوت کرده است
● دخالت یک نماینده در عزل و نصبهای دانشگاه آزاد
● واکنش وزیربهداشت به انتقادعباسپور ازعدم اجرای قانون افزایش ظرفیت کنکور
● ۳۰ درصد دانشجویان به رشته خود علاقه ندارند! / افت تحصیلی نگران کننده است
● تبعید هانا عبدی، دانشجوي كرد، به‌ زندان گرمی، سپس رزن همدان و اینک به‌ مشکین شهر
۲۲:
● ادامه اقدامات ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ایجاد انجمن جعلی: هجوم به دفاتر انجمن اسلامی و ممنوع الورود شدن شش نفر از اعضای انجمن
● دیدار واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت با رضا علیجانی، عباس عبدی، رضا دلبری و روزبه ریاضی
● ۳ استاد دانشگاه یزد بازنشسته شدند
۲۳:
● شش دانشجوی دانشگاه شیراز، همچنان در بازداشت
● غیرت کیهان!؛ جوابیه بهزاد مهرانی به نوشته روزنامه کیهان
● دبيرسياسي‎ ‎دفترتحکيم‎ ‎وحدت: به بهانه غزه دنبال سرکوب گروهي هستند
● گفتگو با حمداله نامجو در مورد آخرین وضعیت دانشجویان شیراز؛ در صورت عدم آزادی بقیه دانشجویان به اعتراضات ادامه خواهیم داد
● یک خوابگاه دانشجویی در تنکابن طعمه حریق شد
● ادامه نگرانی ها از افت تحصیلی دانشجویان
● ۶ دانشجو همچنان در بازداشت، کاظم رضایی و محسن زرین کمر آزاد شدند
● گزارشی از آخرین اتفاقات دانشگاه شیراز؛ آرش روستایی و هادی الم لی بازداشت شدند، میرحسینی احضار و ۷ دانشجو حکم قطعی گرفتند
۲۴:
● سومین گرهمايي دانشجویی در دو روز گذشته و احضار سه دانشجو به کمیته انضباطی
● واکنش شورای صنفی دانشجویان خوابگاه شهید دستغیب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به برخورد فیزیکی حراست این دانشگاه
● نامه سرگشاده عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه کاشان در پی برکناری احمد اسلامی استاد دانشگاه کاشان
● اعتراض دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به مشکلات صنفی
● سياست هاي پژوهشي وزارت علوم از عوامل افت تحصيلي دانشجويان است
● عباسپور: توضیحات وزارت علوم درباره اجرای قانون در کنکور ۸۷ قانع کننده نیست
۲۵:
● با افزایش فشارها بر دانشجویان دانشگاه شیراز؛ حمداله نامجو یازدهمین بازداشت شده دانشگاه شیراز
● درگيري و ضرب و شتم دانشجويان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل توسط حراست دانشگاه
● نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به اعضای هیات علمی
● دکتر احمد نقیب‌زاده، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران: اعتراض‌های دانشجویی نشانه سوء مدیریت است
۲۶:
● گردهمايی به دفاع از حريم دانشگاه و دانشجو در بروکسل، ۱۴ ژانويه
● ۷ دانشجوی دانشگاه شیراز همچنان در بازداشت به سر می برند
● نامه دانشجویان داروسازی ورودی ۸۵ شیراز به رییس دانشگاه: اگر دوستانمان به دانشگاه بر نگردند، در امتحانات شرکت نخواهیم کرد
● ديوان عدالت اداري راي به بازگشت استاد بازنشسته دانشگاه علامه داد
● فیض‌الله‌زاده، ‌گلرو و شجاعی مجدداً به کمیته‌ی انضباطی احضار شدند
● صدور دستور سرکوب منتقدان ازسوی وزیر بهداشت برای ممانعت از استیضاح و استقبال لاریجانی از اقدام وزیر
۲۷:
● فضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنان متنشج است: چهارمین تجمع طی ۵ روز گذشته
● اعتراض دانشجویان دانشگاه زنجان به مشکلات صنفی
● تبرئه‌ دو فعال دانشجويی دانشگاه سيستان و بلوچستان
● بیانیه دفتر فارس مجمع جوانان اصلاح طلب درباره وقایع اخیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز
۲۸:
● گفتگو با فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز پیرامون پرونده سازی علیه دانشجویان این دانشگاه
● آلما رنجبر، دوازدهمین دانشجوی بازداشت شده در دانشگاه شیراز
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه زنجان در حمایت از دانشجویان بازداشتی دانشگاه شیراز
● بيانيه دانشجويان دانشگاه هاي آزاد در رابطه با حوادث دانشگاه شيراز
● احضار سیزده دانشجوی دانشگاه مازندران به کمیته انضباطی
● تخلف در کنکور ۸۷ محرز شد؛ پذیرش دانشجویان غیربومی به یک چهارم کاهش پیدا کرد
● مسئول دفتر نهاد رهبري دانشگاه علوم پزشكي همدان: بايد تلاش کرد ازدواج هاي موقت منجر به دائم را در دانشگاه ها نهادينه کرد
● جلوگیری از حضور دانشجویان در جلسه امتحان به دلیل عدم پرداخت شهریه
۲۹:
● دانشجویان ستاره‌دار دانشگاه آزاد افزایش می یابد
● توقیف نشریه نگاه نو در دانشگاه اراک
● بيانيه انجمن اسلامی جامعه پزشكی فارس پيرامون تحولات اخير دانشگاه علوم پزشكی شيراز
● فشار بر رئیس سازمان سنجش برای واگذاری سهمیه ۴۰ درصدی به بسیجیان فعال
۳۰:
● معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: دانشجویان ممنوع‌الورود حق شرکت در امتحانات را ندارند
● دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به ۷۸ ماه زندان قطعی محکوم شد
● پس از بيست سال سهميه براي رزمندگان: نوبت حضور بسيجيان در دانشگاه ها رسيد
● آخرین تحولات دانشگاه شیراز: سه دانشجو همچنان در بازداشت؛ اخراج یک دانشجو و احضار بیش از ۱۵ نفر
● تجمع در دانشگاه علوم پزشکی فسا در اعتراض به برخوردهای صورت گرفته با انجمن اسلامی و دانشجویان علوم پزشکی شیراز
● ممنوع الورود شدن ۳ دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
● فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز: فشارها بر دانشجویان ادامه دارد
● بازداشت ۳ روزه مهرداد حسينی دانشجوی كرمانشاهی

بهمن ماه:

۱:
● بیانیه دفتر تحکیم وحدت در محکومیت برخوردهای گسترده اخیر با دانشجویان و دانشگاهیان: دولت تصمیم به حذف فعالیت های منتقدانه از سطح دانشگاه ها گرفته است
● رئیس سازمان سنجش فاش ساخت: فشار سازمان بازرسی و قوه قضاییه برای واگذاری سهیمه ۴۰ درصدی به بسیجیان
● ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجازه شرکت در امتحانات پایان ترم را به دانشجویان ممنوع الورود نداد
● اعتراض دفتر تحکیم وحدت به اختصاص سهمیه ۴۰ درصدی به بسیج در کنکور
● وزرای علوم و بهداشت: مراقب اظهارنظر نمایندگان درباره کنکور باشید
● دیدار دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
● احکام سنگین کمیته انضباطی برای عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم و دو دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا
● انتقاد معاون احمدی نژاد از درج تئوریهای غربی در کتب دانشگاهی
● کروبی در جمع دانشجویان شیراز: برخورد های حذفی و خشن با دانشجویان برای به محاق بردن انتخابات است

۲:
● تلاش کمیسیون آموزش مجلس برای ادغام وزارت علوم و آموزش و پرورش
● سازمان سنجش: مسووليت سهميه ۴۰ درصدي متوجه ما نيست
● حمایت انجمن اسلامی دانشگاه بابل از دانشجویان شیراز: نارضایتی عمومی سبب برخوردهای گسترده با دانشجویان
● دادگاه هشت فعال دانشجويی در تبریز برگزار شد
● کارشکنی اداره اطلاعات شیراز؛ دو دانشجوی دانشگاه شیراز همچنان در بازداشت
● ناآرامی در دانشگاه بوعلی سینا در پی صدور حکم سنگین برای محمد صیادی
● احضار ۸ دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان به کمیته انضباطی
● دادگاه سه فعال دانشجویی برگزار شد
● وزیر علوم در مقابل انتقادات پاسخگو باشد و فرافکنی نکند؛ سخنان وزیر در مورد سابقه دفتر تحکیم وحدت کذب محض است
● بابک احمدی: محرومیت از تحصیل بزرگترین نقض حقوق بشر دولت نهم است؛ پروین اردلان: ستاره دار کردن روش همیشگی حکومت ها در طرد مخالفان است
۳:
● دیدار اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک و فعالین سیاسی با خانواده سعید درخشندی؛ ● همسر درخشندی: حتی مراسم عقد را در غیاب سعید برگزار کردیم
● در ادامه فشار ها بر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز: لغو مجوز ۸ نشریه این تشکل
● در استقبال از دانشجویان آزاد شده فریاد ” مرگ بر دیکتاتور” باز هم در دانشگاه شیراز طنین انداز شد
● نامه لاریجانی به احمدی نژاد درباره کنکور
● احسان مازندراني و محمدصادق چناري، دو فعال دانشجويي دانشكده خبر به كميته انضباطي احضار شدند
● احکام سنگین کمیته انضباطی برای اعضای انجمن اسلامی دموکراسی خواهان دانشگاه تهران
۴:
● دکتر رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر خواستار اخراج مجید توکلی و احمد قصابان از پلی تکنیک شد
۵:
● سو استفاده بسیج از رخدادهای فلسطین برای سرپوش به سهیمه ۴۰ درصدی کنکور
● حمایت نمایندگان “اصلاح‌طلب” مجلس از رئيس دانشگاه علامه
● مرگ یک دختر دانشجو در دانشگاه ارومیه
● ۷۰ تا ۸۰ فارغ التحصیل رشته های مرتبط با بیوتکنولوژی کار ندارند
● دیدار شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با اعضای انجمن های اسلامی دانشگاه های شیراز
● انتشار نخستین ژورنال مد لباس دانشجویی
● بیانیه شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیرامون رخدادهای دانشگاه شیراز
● پيوستن جريان هاي حامي دولت به صف مخالفان مديريت دانشگاه علامه
۶:
● ورود وزارت علوم به دعوای تحکیمی ها
● حمید رضا صحرایی و سجاد حسینی فخر دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به کمیته انضباطی در تعطیلات بین دو ترم احضار گردیدند
● رئیس دانشگاه شیراز: موافق بازداشت دانشجویان بودم
● ایرج حکیم زاده و علی اصغر یاغی تبار دو دانشجوی دیگر دانشگاه مازندران به کمیته انضباطی احضار شدند
● در پی گرفتن مدرک براي وابستگان دولت نهم این بار دكترا براي مدير حراست وزارت علوم
● سورنا هاشمي: به پيشنهاد نهاد امنيتي از تحصيل محروم شدم
۷:
● احضار ۲۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم سبزوار به کمیته انضباطی
● انجمن اسلامی شهرکرد خبر فارس را دروغ دانست: همچنان خود را عضو دفتر تحکیم وحدت می دانیم
● ادامه سکوت وزير علوم درباره مسائل کنکور؛ مجلس تکليف سهميه ۴۰درصدي را روشن مي کند
● دفتر تحکیم وحدت: اطلاعیه هیئت نظارت مغایر اصول متعدد آیین نامه تشکل های دانشجویی و فاقد وجاهت قانونی است
● دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در آستانه ی بحران: احضار ۱۰ دانشجو به کمیته انضباطی و ممنوع الورود شدن ۳ دانشجو
۸:
● عیادت شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت از نبی الله پیرمحمدی: از این حادثه به سادگی نمی گذریم
● دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه مازندران: دانشجويان خواستار امنيت جاني هستند‏
● واکنش تحکيم وحدت به هيات نظارت وزارت علوم: مشروعيت را از دانشجويان مي گيريم
● نماینده ارومیه در پی مرگ یک دانشجو گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انرژی اش را بیشتر بر مسائل انتخاباتی صرف می کند
● احمد علم الهدی امام جمعه مشهد: تصرف دانشگاه ها و آموزش و پرورش به وسیله روحانیون تنها راه موفقیت است
● رئیس دانشگاه شیراز: به شما پاسخ نمی‌دهم
● خودکشی یک دانشجو در کوی دانشگاه تهران؛ وزارت علوم: اخبار خودکشی دانشجویان را پخش نکنید
● اعتراض رسمی دفتر تحکیم وحدت به اطلاعیه صادره توسط هیئت نظارت وزارت علوم
۹:
● طیف امنیتی شیراز از زبان طیف شیراز؛ خلف باقي: از آن چه به نام تحكيم شيراز اتفاق مي افتد، تبري مي جوييم
● روزنامه کیهان: نشریات دانشجویی مروج تفکر سکولار و اپوزیسیون هستند
● ۲۷ سال تبعيض در نظام آموزشي - نتيجه پذيرش سهميه اي
● صدرالدین رئیس دانشگاه علامه طباطبایی: افرادی که درباره کم و کیف دکتری مشاور وزیر علوم تشکیک ایجاد کرده بی انصافی کرده اند
۱۰:
● بيانيه انجمن اسلامي اميركبير پيرامون پشتیبانی از دفتر تحكيم وحدت: كسي منتظر اظهار وجود از وزارت خانه ها نبود و پاسخ اين بي قانوني را خواهيم داد
● اتاق انجمن اسلامی دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه به اتاق اساتید مهمان تبدیل شد
۱۱:
● رييس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها: مسوولين نهاد بايد جريان‌های فکری حاضر در دانشگاهها را رصد و گزارش کنند
● رئیس صندوق رفاه دانشجویان: دانشگاهها شهریه ترم آتی را نقدی بگیرند/ قول پرداخت وام نمی دهیم
● احضار ۱۱ دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان به کمیته انضباطی و صدور حکم ممنوع الورود برای ۸ نفر
● جمع آوری امضا در اعتراض به حکم زندان محمد صیادی، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی همدان
● رئیس دانشگاه شیراز برای دانشجویان اتهام تعیین می کند
● وضعیت دانشجویان دختر در دانشگاه آزاد در مصاحبه با مهسا برخوردار
۱۲:
● گزارش شورای دفاع از حق تحصیل در رابطه با محرومیت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: ۵۸ دانشجوی ستاره دار؛ بیش از ۱۵۰۰ دانشجو ثبت نامی با اخذ تعهد
● حمایت قاطع و بی سابقه بیش از ۵۰ انجمن اسلامی از دفتر تحکیم وحدت: دولت انجمن های اسلامی را به گروگان گرفته است
● در پی شکایت وزارت علوم: محکومیت غیابی نیکونسبتی به حبس به علت اعتراض به تعرض مسئولان به دختران دانشجو و ستاره دار شدن دانشجویان
● قائم مقام وزیر علوم: دیگر نمی توانیم دفتر تحکیم وحدت را تحمل کنیم
● مهدی عربشاهی: وقت آن است که وزارت علوم، بهداشت و طیف شیراز انجمن های زیرمجموعه خود را معرفی کنند
● محروميت محمدصادق چناري، دانشجوي دانشكده خبر به دو ترم محروميت از تحصيل
● تبعید اشکان ذهابیان دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد به دانشگاه مازندران
● طیف امنیتی تحکیم شیراز از زبان طیف شیراز؛ سيد مهدي احمدي: عمر فعاليت دفتر تحكيم وحدت طيف شيراز به آخر رسيده است
● بیانیه سازمان دانشجویان و دانش آموختگان جبهه ملی ایران در پشتیبانی از دفتر تحکیم وحدت
● بودجه وزارت علوم سه دهم درصد از کل بودجه سال ۸۸
۱۳:
● عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت: نبی الله محمدی همچنان زنده است، اظهارات بازپرس پرونده تایید نمی شود
● محکومیت نورالله ایدی، عضو انجمن اسلامی ایلام، به یک ترم محرومیت از تحصیل
● تایید مرگ دانشجوی خودکشی کرده دانشگاه تهران
● طیف امنیتی شیراز از زبان طیف شیراز؛ مهدي ميرزائی: اگر اين وضعيت ادامه يابد، دليلي براي ادامه حضور ما وجود ندارد
● ضرب و شتم یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
● رئيس مجعول دانشگاه فلورانس در اصفهان
● اعلام عدم تحمل دفتر تحکیم توسط دولت کار دست قائم مقام وزیر علوم داد: تکذیب می کنم!
● اعتراض جمعی از دانشجويان كرد و فعالان مدنی همدان به ادامه‌ی بازداشت جواد عليزاده
● کروبي: برای اعمال محدوديت در دانشگاه ها بهانه گيري هايي مي شود / استصواب چيزی است که در قانون وجود نداشت؛ بلکه تفسير شورای نگهبان است
۱۴:
● گزارشی از وضعیت دانشجویان ممنوع الورود دانشگاه سیستان و بلوچستان
● عبدالله مومنی: دزدی هویت دفتر تحکیم وحدت پروژه ای شکست خورده است
● در مقابل حمایت بی سابقه ۵۲ انجمن های اسلامی از دفتر تحکیم وحدت: فارس ۲ انجمن جعلی و ۷ انجمن مستقل را به میدان آورد
● سعید رضوی فقیه عضو پيشين شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بازداشت شد
● تشکر دفتر تحکیم وحدت از بیش از ۵۰ انجمن اسلامی: حمایت گسترده انجمن های اسلامی عزم ما را در ادامه راه استوارتر کرد
● واکنش شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به برخوردهای غیرقانونی و توهین آمیز مسوولین دانشگاه
● سخنگوی جبهه مشارکت ضمن اعلام حمایت از دفتر تحکیم وحدت: تفکري به دنبال تشکيل تشکل‌هاي فرمايشي است
● طیف امنیتی شیراز از زبان طیف شیراز؛ خليلي: در صورت عدم توجه به خواسته هاي ما، نشست را تحريم خواهيم كرد
● فايل ثبت نام دانشجويان بدهكار دانشگاه صنعتي شاهرود بسته شده است
● حکم دو ترم حذف ترم و درخواست اخراج قطعی از وزارت علوم ۸ نفر از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
● رادیو دویچه وله: اعتراض ها به غیرقانونی خواندن دفتر تحکیم وحدت
۱۵:
● دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت: «دانشجویان‌، منبع مشروعیت یک نهاد دانشجویی»
● مرتضی سیمیاری: وزارت علوم می خواهد برای جبران آبروی رفته خود با زور و فشار مطلبی را بر خلاف میل باطنی از انجمن اسلامی شهرکرد بگیرد
● وزیر علوم در پاسخ به محدوديت در سفر مطالعاتي استادان دانشگاه: من اگر جای شما بودم در فرصت مطالعاتی می‌رفتم قم
● پرونده سازي آموزشي براي اخراج دبير سياسي انجمن اسلامي دانشجويان همدان
● انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد تحت فشار شدید نهادهای بیرون دانشگاه: از طیف علامه خارج شوید
● هفت داشجوی تبریز به ۲۱ سال زندان محکوم شدند
● معاون دانشجویی وزارت علوم دولت اصلاحات: ما برای تحکیم تصمیمی نگرفتیم
● سخنگوي انجمن حمايت از زندانيان سياسي: از رياست قوه قضائيه خواستار بررسي پرونده محمد صيادي خواهيم شد
● بيانيه دانشجويان دانشكده خبر در محكوميت تعليق يكي از دانشجويان
● دانشگاه پیام نور با اعتراض دانشجویان نسبت به وضع موجود روبرو شده است
● گفتگو با دبیر انجمن اسلامی پلی تکنیک پیرامون دفن شهدا، هجمه به دفتر تحکیم وحدت، سرانجام ۳ دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک و ناگفته های ۷ ماه فعالیت
۱۶:
● حمله مجدد به دانشجویان شیراز؛ اسماعیل جلیلوند بازداشت شد
● کمیسیون زنان تحکیم: آقای وزیر، چرا از مسئولین متجاوز به دختران دانشجو حمایت می کنید؟
● یارانه غذایی دانشگاهها تمام شد/ امکان ادامه سرویس دهی وجود ندارد
● يك ترم محروميت از تحصیل احسان مازندراني فعال دانشجويي دانشكده خبر
● مجید توکلی: در ایران دانشجویان هیچ حقوقی ندارند
● ابلاغ زمان دادگاه دانشجویان دانشگاه زنجان
● زمينه سازي کيهان براي برخورد با تشکل هاي دانشجويي: رهبر را ديکتاتور مي دانند
● مديرحوزه علميه اصفهان: وضعيت حجاب در دانشگاه‌ها خوب نيست
۱۷:
● کلاسهای دختران و پسران در دروس پایه دانشگاه علم و صنعت جدا شده است
● دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی( نوشیروانی) پلمب شد
● ‏نسیم سرابندی، دبیر کمیسیون زنان تحکیم: تجاوز به حريم خصوصي دختران دانشجو تاکي؟
۱۸:
● بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز و علوم پزشکی در محکومیت احکام صادره برای دانشجویان تبریز
● پلمپ درب انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل توسط دانشجویان شکسته شد
● ۴ دانشجوی پلی تکنیک در مراسم بزرگداشت بازرگان بازداشت شدند
● بازداشت یونس میرحسینی یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه شیراز
۱۹:
● معاون فاسد دانشگاه زنجان تبرئه شد
● نگرانی شدید از وضعیت بازداشت شدگان مراسم مهندس بازرگان؛ دخالت وزارت اطلاعات
● سه سال و هشت ماه حبس برای دانشجوی دانشگاه اصفهان
● همزمان با بازداشت اعضا انجمن اسلامی پلی تکنیک: کیهان دستور حمله داد
● فشارها بر دانشجویان دانشگاه شیراز بطور گسترده ادامه دارد
● بيانيه شوراي دفاع از حق تحصيل در دفاع از دفترتحكيم وحدت
● جابه جايي دانشجويان پزشکي در همه شرايط ممنوع شد
۲۰:
● می خواهند دانشگاه ها اسلامی، ایدئولوژی باور و خودی پرور باشد؛ مصاحبه با مجید توکلی پیرامون محرومیت از تحصیل دانشجویان و پرونده ۳ دانشجوی پلی تکنیک
● آيت الله منتظرى: ‏آقايان دائم مى‎گويند دانشگاهها و دانشجويان بايد در صحنه باشند، آيا در صحنه باشند‏ ‏يعنى پيرو شما باشند؟
● اعتراض کمیته حقوق بشر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به بازداشت غیرقانونی حسین ترکاشوند، مجید توکلی، اسماعیل سلمان پور و کوروش دانشیار
● اعتصاب غذای نامحدود یونس میرحسینی در بازداشتگاه اطلاعات
● شوراي فعالان ملی-مذهبی: تشديد برخورد با دفتر تحكيم وحدت را محكوم مي‌كنيم
● بیانیه آغاز به اعتصاب غذای یونس میرحسینی در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز
● انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی زنجان: از تک تک بندهای بیانیه ۵۲ انجمن دفاع میکنیم
● پرونده خودکشی شهروز کشاورز دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی: تهدید دانشجویانی که حاضر به شهادت در دانشگاه هستند
● انجمن اسلامی دانشگاه خلیج فارس: علیرغم عدم ارتباط تشکیلاتی با دفتر تحکیم وحدت از این اتحادیه حمایت می کنیم
● بهاره هدایت: خفقان و سرکوب به انفجار تبدیل می شود
● بیانیه جمعی از دانشجویان کرد ایرانی دانشگاه های کردستان عراق درباره دستگیری جواد علیزاده
● پايان پرونده رسوايي دانشگاه زنجان‏: متجاوز تبرئه، قرباني شلاق‏
● ايجاد مشكل در فعاليت انجمن كارآفريني دانشكده خبر
● ۲۰ درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد
● سئوالات تکراری در آزمون تافل دانشگاه تربیت مدرس
۲۱:
● سرنوشت نامعلوم دو دانشجوی دربند دانشگاه شیراز بعد از گذشت یک هفته
● انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی پلمپ شد
● هفتمین شماره نشریه “برای آزادی” منتشر شد
● متهم کردن معصومه منصوری، دانشجوی پلی تکنیک، به محاربه
● پیشنهاد وزير كار برای تعطیلی بسیاری از دانشگاه‏ها
● دانشجوی بازداشتی دانشگاه شیراز دست به اعتصاب غذا زد
● ادامه سریال مصاحبه های حسینی علیه دفتر تحکیم وحدت
● ادامه بازداشت وحید شیخ بگلو دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز
● کسری ۵۹۰ میلیارد تومانی وزارت علوم در سال ۸۸
● دانشجویان بازداشت شده در مراسم بازرگان با صدور قرار بازداشت به بند امنیتی ۲۰۹ منتقل شدند
● روابط عمومی انجمن اسلامی امیرکبیر: کینه ورزان قصد پرونده سازی برای دانشجویان دارند
● ● خبر تکمیلی؛ چهار دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز بازداشت شدند
● نشست دانشجویان ستاره‌دار و محروم از تحصیل؛ آغاجری: دانشگاه‌ برج دیده‌بانی مراکز نظامی شده است؛ رضا علیجانی: استراتژی انقلاب فرهنگی دوم، استراتژیِ تک تیراندازی است
۲۲:
● گزارش کامل برنامه شب های محرم دفتر تحکیم وحدت در حسینیه ارشاد
● محمدعلی دادخواه: بازداشت دانشجویان در مراسم یادبود مهندس بازرگان، خلاف قانون اساسی است
● تحصن دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر با خشونت پایان یافت
● انجمن کارآفرينی دانشجويان دانشکده خبر: به کارمان ادامه مي‌دهيم
● فعالان حقوق بشر در ایران: برخورد با دانشجویان را محکوم میکنیم
۲۳:
● دو تجمع دانشجویی در یک روز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اعتراض به ممنوع الورود شدن شش نفر از اعضای انجمن اسلامی
● انجمن اسلامی پلی تکنیک: نهادهای امنیتی و مسئولین دانشگاه در جهت پیشبرد اهداف و پروژه های خویش در دانشگاه از ابزار بازداشت و پرونده سازی برای دانشجویان استفاده نکنند
● گزارشی از وضعیت نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها
● بازداشت يك ساعته يك دانشجوي دانشكده خبر
۲۴:
● هفته نامه پویش در دانشگاه علم و صنعت توقیف شد
● همسر دانشجوی بازداشت شده شیرازی: هیچ خبری از او ندارم
● حیرت داوطلبان از سؤالات عجیب کنکور ارشد رشته علوم سياسي
● از وضعیت آقای رضا نگاهداری دانشجوی دانشگاه تهران هیچ خبری در دست نیست
● فعالیت شرکت مدرک فروشی در تهران
● بازداشت سحر يزداني در ادامه بازداشت هاي گسترده دانشگاه شيراز
● کمپین بین المللی حقوق بشر: زندانی کردن دانشجویان، برنامه بی رحمانه وزارت اطلاعات برای خاموش کردن صداهای منتقد
● ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت ۲ دانشجوی بازداشت شده دانشگاه شیراز
۲۵:
● جواد اعلایی: اگر موضوع علاقه و احترام به شهداست، اولی تر این است که این شهدا را در مجلس، قوه قضاییه، وزارتخانه ها و حوزه های علمیه دفن کنند
● رئیس دادگستری استان زنجان: مددی تبرئه شد؛ دادستان زنجان: هنوز حکم قطعي صادر نشده است
● بازداشت محمد پورعبدالله و علیرضا داودی از دانشجویان طیف چپ
● صدای معاون وزارت علوم هم در مورد وعده های احمدی نژاد در آمد
● سخنگوي سازمان دانش آموختگان: خواستار آزادی بازداشت شدگان مراسم مهندس بازرگان هستیم؛ برخورد با سعید درخشندی را محکوم می کنیم
● نسیم سلطان بیگی، دانشجوی دانشگاه علامه، به دادگاه انقلاب فراخوانده شد
● جلوگیری از ثبت نام دانشجویان بدهکار پیام نور
● سخنگوی قوه قضاییه: تمایلی برای بازداشت دانشجویان نداریم
۲۶:
● استقبال پرشور دانشجویان پلی تکنیک از برنامه شورای صنفی دانشگاه مبنی بر جمع آوری امضا در مخالفت با دفن شهید
● جواد علیزاده، دانشجوي كرد: پاسخگویی منوط به بررسی شکنجه شدنم
● وضعيت جسمي يونس ميرحسيني دانشجوي دربند دانشگاه شيراز به شدت وخيم است
● آغاز به کار شورای مرکزی جدید انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد
● اجرای پروژه “دفن شهید” در دانشگاه پیام نور
● ادامه‌ی بازداشت دانشجویان دانشگاه شیراز
● درخواست مهندس عزت الله سحابی و دکتر ابراهیم یزدی برای آزادي بازداشت شدگان مراسم یادبود مهندس بازرگان
۲۷:
● با وجود مخالفت شديد دانشجويان با دفن شهيد در دانشگاه و همزمان با بازداشت دانشجويان پلي تكنيك: زمان دفن اجساد شهيد در دانشگاه اعلام شد
● کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران: علی نیکونسبتی برای سومین بار محاکمه خواهد شد
● ادامه فشارها بر دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان: ۴ دانشجوی دیگر احضار شدند
● حمله اعضای بسیج دانشگاه زنجان به یکی ازفعالان دانشجویی
● اعتراض دانشجویان پیام نور مرکز تهران به وضعیت این دانشگاه
● بیانیه دانشجویان دانشگاه ارومیه و اصفهان در محکومیت احکام سنگین صادره از سوی دادگاه انقلاب اردبیل
● دادستان شیراز: سحر یزدانی تحت بازجویی قرار دارد
● دفاع معاون احمدی نژاد از تبعیض جنسیتی وزارت علوم
● وضعیت دانشجویان دانشگاه شیراز در گفتگو با حنیف یزدانی
● احضار ۱۵ دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به کمیته انضباطی
● انجمن اسلامي دانشگاه آزاد ياسوج: غوغاسالاري تشکل های حامی دولت مقابل دانشگاه آزاد به خاطر پوشاندن نقاط ضعف دولت است
● اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد کرج پیرامون جلوگیری از تدریس دکتر فاطمه صادقی در این دانشگاه
● داریوش قنبری در دیدار با انجمن اسلامی دانشگاه ایلام: تلاش دولت برای تک صدا کردن دانشگاهها
۲۸:
● اسماعیل جلیلوند دانشجوی بازداشتی دانشگاه شیراز آزاد شد
● نقش تاریخی سازمان مجاهدین انقلاب در حمایت از «طیف شیراز» تحکیم وحدت
● احمدی نژاد در روز تعطیل و بدون اطلاع قبلی به دانشگاه رفت
● کانون نشریات دانشجویی آذربایجان: در صورت ادامه این وضعیت تحصن خواهیم کرد
● یک ترم تعلیق معلق برای حسینی دانشجوی دانشگاه علم و صنعت
● محروميت محمد اسماعیل صلاحي از ادامه تحصيل در دانشگاه
● محمد ملکی: هدف نهايي شان از دفن شهید شكستن حرمت دانشگاه و ويران كردن اين سنگر است؛ اين حركت تكريم نيست، سوء استفاده است
● کاوه رضایی، دانشجوی همدان، بازداشت شد
۲۹:
● اعتراض شدید انجمن اسلامی امیرکبیر به تداوم بازداشت ۴ عضو این انجمن: دانشجویان را گروگان گرفته اند تا شهید دفن کنند
● اعتصاب غذای دانشجویان بازداشت شده و وضعیت به شدت وخیم جسمی آنان
● آغاز اعتصاب غذای خشک یونس میرحسینی، دانشجوی بازداشت شده شیراز
● احضار مجدد سهراب کریمی، دانشجوی دانشگاه تهران، به دادگاه انقلاب
● تريبون آزاد در دانشكده خبر: دانشجويان ۵ روز به مسئولان فرصت دادند
● حمایت فراکسیون مدرن انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی از تجمع دانشجویان دانشکده ادبیات
● انجمن اسلامی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی: در برابر اقدامات غیرقانونی سکوت نخواهیم کرد
● گزارش ويژه روزنامه سرمايه از وارد شدن مجلس به مسئله دخالت وزارت علوم و بهداشت در اتحاديه دانشجويي دفتر تحکيم وحدت
● حوادث اخیر دانشگاه خواجه نصیر در گفتگو با مجید‌ خمسه دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه
● تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران
۳۰:
● تجمع دانشجویان خواجه نصیر در اعتراض به انحلال انجمن اسلامی و احتمال حضور احمدی نژاد و لاریجانی در این دانشگاه
● قفل درب انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی بابل برای دومین بار توسط دانشجویان شكسته شد
● بررسی طرح تفکيک جنسيتی دانشگاه‌‏ها در مجلس
● وکیل محمد اسماعیل سلمانپور روز سه شنبه با وی ملاقات کرد؛ اعتصاب دانشجویان ادامه دارد
● تایید حکم اعدام حبیب الله لطفی، دانشجوی دانشگاه آزاد ايلام
● موضع گيري جديد وزارت علوم در قبال تحکيم: دانشگاه ها خود درباره انجمن هايشان تصميم بگيرند
● تجمع اعتراضی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
● تاکید رهایی بر ادامه بازداشت دانشجویان امیرکبیر برای اجرای پروژه دفن شهید
● گفتگو با فعالین سیاسی و اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت پیرامون فشارهای وزارت علوم بر این تشکل
● وزارت علوم: دفتر تحکیم غیرقانونی است/ سازمان مجاهدین انقلاب: تحکیم به پایان حیات خود رسیده است

اسفندماه

۱:
● در ادامه پروژه امنیتی دفن شهید در پلی تکنیک و بعد از بازداشت ۴ دانشجو: ۴ دانشجو ممنوع الورود به دانشگاه و ۲ دانشجو به وزارت اطلاعات احضار شدند
● رده بندی سال ۲۰۰۸ دانشگاه های دنیا: رتبه ۵۴ ایران از ۵۵ کشور
● استخدام استاد بر اساس روابط در دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه تهران
● با وجود فقدان استانداردهای آموزشی برای ۸۰۰ هزار دانشجوی ایرانی: جنجال تبلیغاتی توسعه پیام نور در جهان ادامه دارد
● با وجود ممانعت دانشگاه از نظر سنجی گسترده در دانشگاه برای دفن شهید، تا کنون نزدیک به ۳۰۰۰ امضا در مخالفت با دفن شهید در دانشگاه جمع آوری شده است
● یونس میرحسینی در حال اعتصاب غذا در دادگاه حاضر شد
● نگرانی کمیته گزارشگران حقوق بشر نسبت به وضعیت سلامتی چهار دانشجوی بازداشت شده پلی تکنیک
● عبدالله مومنی: برخی گروه های اصلاح طلب باعث تشکیل طیف شیراز تحکیم وحدت شدند
● بیانه انجمن های اسلامی دانشگاه تبریز و علوم پزشکی در مورد جریانات احکام سنگین دانشجویان اردبیل و تبریز
● بررسي لزوم تفكيك جنسيتي در دانشگاه ها توسط مجلس
● تماس تلفنی سحر یزدانی پور دانشجوی بازداشتی دانشگاه شیراز با خانواده
● محرومیت دانشجویان معلول از حداقل تجهیزات و امکانات
۲:
● اعلام تحصن اعتراضی شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر
● علی سياسي راد: شكافهاي عميقي در ايدئولوژي نظام جمهوري اسلامي ايجاد شده است
● آزادي رضا نگاهداري دانشجوی دانشگاه تهران
● احكام انضباطی دانشگاه صنعتی بابل صادر شد: ۳ حكم تعلیق و ۸ حكم توبیخ كتبی با درج در پرونده
● کاوه رضایی به زندان همدان منتقل شده است
● بیانیه مجمع دانشگاهیان آذربایجانی در خصوص احکام صادره برای فعالین هویت طلب آذربایجان
۳:
● اعتراض کمیسیون زنان دفتر تحکیم به بازداشت خودسرانه دختران دانشجو
● شبنم مددزاده، عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم، بازداشت شد
● بیانیه اعتراضی ۴۰۰ تن از فعالان سیاسی و مدنی پیرامون ادامه بازداشت دانشجویان دانشگاه شیراز و پلی تکنیک تهران
● مخبر کمیسیون آموزش مجلس: ایده آل ما ایجاد دانشگاه های مجزا برای آقایان و خانم ها است
● سراج میردامادی: نیروهای دوم خردادی دانشجویان و تحکیم وحدت را برای اهداف خود می خواستند
● نامه سرگشاده مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل، به احمدی نژاد
● برگزاری تحصن در اعتراض به پروژه دفن شهید و ادامه بازداشت دانشجویان پلی تکنیک
● کمپین بین المللی حقوق بشر: جان ۴ دانشجوی زندانی دانشگاه پلی تکنیک در خطر است
۴:
● همزمان با اعلام نهایی جمع آوری بیش از ۳۰۰۰ امضا در مخالفت با دفن تابوت های گمنام، تحصن شورای عمومی انجمن پلی تکنیک به تجمع انجامید
● بیانیه دفتر تحکیم وحدت پیرامون تشدید فشارها بر فضای جنبش دانشجویی
● اعتراض شورای صنفی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به عدم توجه به نظر دانشجویان
● خودسوزی در دانشگاه تهران
● تجمع مجدد دانشجویان دانشکده خبر با پذیرش خواسته های دانشجویان پايان يافت
● در روز سخنرانی وزیر علوم در دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه را تعطیل کردند
● سحر یزدانی پور دانشجوی دانشگاه شیراز آزاد شد
● مهدی نوری، فعال دانشجوی آذربایجانی از زندان آزاد شد
● ادامه فشار بر دانشجویان چپ
۵:
● روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت: دروغ پردازی خبر ۲۰:۳۰ را تکذیب می کنیم
● بیانیه تشکل اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین در حمایت از دانشجویان امیرکبیر
● پس از تدفین شهدا: دانشگاه در محاصره نیروهای امنیتی؛ ۹ دانشجو بازداشت شدند
● عصبانیت رجانیوز از اعتراض دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
● اعتراض ۱۵۰ تن از اعضای انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور نسبت به ادامه بازداشت دانشجویان شیراز و امیرکبیر
● حضور اعضاي انجمن مجعول دانشگاه شيراز در دانشكده خبر
● نامه انجمن اسلامی دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی به مناسبت روز زبان مادری
● یکشنبه نیز ۸ دانشجو به پلی تکنیک ممنوع الورود شدند
● تا کنون هیچ یک از فعالین دانشجویی موفق به ورود به پلی تکنیک نشدند
● موج جدید سرکوب در دانشگاه شیراز: بازداشت کاظم رضایی، صدور حکم ۱۲ ترم محرومیت از تحصیل
● حکم ۵ ماه حبس تعزیری برای دبیر انجمن جمهوری خواهان دانشگاه امام حسین
● کروبی کمیته دفاع و صیانت از دانشگاهیان و تشکل های دانشجویی تشکیل می دهد
● مصاحبه با دکتر دادخواه در مورد دانشجویان دربند امیرکبیر و دانشجویان دانشگاه زنجان
قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی برای آزادی کاوه رضایی
● بیش از ۷۰ دانشجوي دانشگاه پلي تكنيك در کلانتری ۱۰۷ در بازداشت هستند
● خبر اولیه: اعتراض دانشجویان در برنامه دفن شهید در دانشگاه پلی تکنیک و برخورد وحشیانه چماقداران حکومتی
● بیانیه انجمن اسلامی پلی تکنیک پیرامون دفن تابوت های گمنام در دانشگاه : هجمه بی سابقه چماقداران خشک مغز و لزوم هشیاری دانشجویان
۶:
● دلخوری دبیر یک تشکل بسیجی از جعل سخنانش توسط خبرگزاری فارس
● اعتراض انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم به بازداشت شبنم مددزاده
● احضار ۴ تن از دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه به کمیته انضباطی دانشگاه
● شبنم مددزاده، عضو انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم، به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد
● اعتراض انجمن اسلامی دانشگاه کاشان به تدفین شهدا در محیط دانشگاه
● کروبی: مخالف دفن شهید هستم؛ مي خواهند با دفن شهيد در دانشگاه با هر بهانه ای با دانشجویان برخورد کنند
● مرحله دوم هجوم به دانشجویان پلی تکنیک آغاز شد: احمد قصابان، نریمان مصطفوی، مهدی مشایخی و عباس حکیم زاده بازداشت شدند
● گزارش کامل اعتراضات روز گذشته دانشجویان پلی تکنیک به دفن شهید و ضرب و شتم وحشیانه دانشجویان توسط چماقداران بسیجی و سپاهی
۷:
● اسامي ۲۵ نفر از دانشجويان پلي تكنيك در اوين
● اطلاعيه روابط عمومي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه پلي‌تكنيك پيرامون بازداشت هاي اخير: نيروهاي اقتدارگرا نمي‌توانند دانشگاه را تبديل به قبرستان كنند
● كمپين بين المللي حقوق بشر: حمله خشونت بار به محوطه دانشگاه امير كبير؛ دهها دانشجو ضرب و شتم و بازداشت شدند
● حمایت احمدی نژاد از سرکوب دانشجویان معترض و سکوت مقامات قضایی
● روايت يكي از سايت هاي حاميان دولت از مراسم دفن شهيد در دانشگاه اميركبير
● راديو اروپاي آزاد: بسيج در مقابل دانشجويان
● خونين ترين سركوب دولت مهرورزي: حمله گروههاي فشار به دانشگاه اميركبير
● ادامه فشارها بر دانشجويان دانشگاه صنعتي بابل با احضار ۴ دانشجوي ديگر
● بيانيه انجمن اسلامي دموكراسي خواه دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران پيرامون فجايع و برخورد هاي غيرانساني با دانشجويان دانشگاه اميركبير
● گفتگو با دكتر دادخواه، دكتر پيوندي و نريمان مصطفوي (پيش از بازداشت) در مورد وقايع اخير دانشگاه اميركبير
۸:
● ممانعت از انتشار يك نشريه دانشجويي آذربايجاني در دانشگاه يزد
● دانشگاه شريف در ليست جديد تحريم ايران
● وضعيت نگران كننده دو تن از دانشجويان بازداشت شده دانشگاه اصفهان
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان پیرامون سخنرانی استاد مجتهد شبستری در این دانشگاه
● گزارش سالانه آمريكا: وضعيت حقوق بشر در ايران بدتر شده است
● كميته حقوق بشر انجمن اسلامي اميركبير: مقامات امنيتي و قضايي مسئول مستقيم سلامتي و جان دانشجويان هستند
۱۰:
● حمله به خبرنامه امیرکبیر برای ایجاد اخلال در اطلاع رسانی
۱۱:
● دیده بان حقوق بشر: دانشجویان را آزاد کنید
● تاج زاده در واکنش به موج تازه برخوردها با دانشجویان: مواجهه دولت نهم با دانشجویان قرون وسطایی است
● دفتر تحکيم وحدت: هيجده تير ديگری در دانشگاه اميرکبير
● عبدالله مومنی: گسیل مهندسی شده گروههای سرکوب گر و آزادی ستیز به دانشگاه هدف اصلی پروژه دفن شهداء در دانشگاه است
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد پیرامون حوادث اخیر دانشگاه امیرکبیر
● بیانیه شماره ۲ انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم پیرامون بازداشت شبنم مددزاده
● تقاضای آزادی ۱۰ دانشجو؛ ‘وخامت’ حال دو دانشجوی امیرکبیر
● بازداشت چهار دانشجوی طیف چپ
● دادگاه انقلاب خطاب به خانواده های دانشجویان بازداشت شده: اسامی فرزندانتان در لیست دادگاه قرار ندارد
● وضعیت بحرانی مجید توکلی، حسین ترکاشوند، اسماعیل سلمانپور و کوروش دانشیار
● تحصن دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در پی پلمب شدن دفتر انجمن اسلامی
● شكوري راد: به هوش باشيم كه سناريوي كوي دانشگاه در حال تكرار است
● بیانیه بیش از ۶۰۰ تن از فعالین اجتماعی در اعتراض به حکم صادره برای معاون دانشجویی و دختر دانشجوی دانشگاه زنجان
● کمیته گزارشگران حقوق بشر: به بازداشت غیرقانونی دانشجویان پایان دهید
● بیانیه دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاه های تهران: حوادث اخیر دانشگاه امیرکبیر نشان داد که هنوز هم دانشگاه، مهمترین دغدغه تمامیت‌خواهان است
● روزآنلاین: روز تکرار ۱۸ تیر در پلی تکنیک
۱۲:
● بازداشت امین درستی یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه شیراز
● شورای صنفی دانشگاه صنعتی اصفهان: دانشگاه متعلق به دانشجوست
● بازوبند مشکی دانشجویان دانشگاه تهران در محکومیت حمله به دانشجویان امیرکبیر و دستگیری آنان
● رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران: اگر دانشجويان راضي به دفن شهدا نيستند بايد دلايل‌‏شان را جويا شد
● محسن آرمین: بازداشت ۷۰ دانشجو حادثه ای کم سابقه است
● آزادی یونس میرحسینی، دانشجوی شیراز، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون
● ۱۰ ترم محرومیت از تحصیل برای ۵ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
● دومین روز تحصن دانشجویان دانشکده تکنولوژی سیرجان
● بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران در حمایت ازبازداشت شدگان دانشگاه امیرکبیر
● بابك زمانيان: امیدوارم به دنبال تکرار ماجرای جعل نشریات نباشند
● دستورالعمل نحوه ایجاد پردیسهای شهدا در دانشگاهها ابلاغ شد
● ادامه واکنش ها به بازداشت دانشجویان امیرکبیر: به برخوردهای قرون وسطائی خاتمه دهید
● سازمان دانشجویان و دانش آموختگان جبهه ملی ایران شکستن حریم دانشگاه را محکوم می کند
● در دیدار شبانه احمدی نژاد از خوابگاه دخترانه دانشگاه تهران: اعتراض دانشجویان به سهمیه بندی بومی، جنسیتی کنکور و کمبود امکانات
● دیدار فعالین دانشجویی شهر مشهد با خانواده عباس حکیم زاده و احمد قصابان
● بيانيه شاخه دانشجويان جبهه مشاركت در ارتباط با وقايع اخير دانشگاه اميركبير
● تحصن ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در شامگاه روز یک شنبه
۱۳:
● با وجود در بند بودن ۸ دانشجوی پلی تکنیک، جمشيدي تعداد دانشجويان بازداشتي را ۵ نفر اعلام کرد: نگراني نسبت به سلامت دانشجويان
● تجمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در حمایت از دانشجویان دربند
● نامه ی سرگشاده انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران به میرحسین موسوی
● طنین شعار آزادی دانشجویان بازداشتی پلی تکنیک در دومین برنامه پویش حمایت از خاتمی
● مرگ یک دانشجوی دختر در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان
● اعتراض گسترده دانشجویان دانشگاه رازی به بسته بودن غیرقانونی دربهای انجمن اسلامی
● جعل نام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز توسط خبرگزاری فارس
● احمدی نژاد در دیدار سرزده از خوابگاه دختران دانشگاه تهران: اگر بومی گزینی و سهمیه بندی جنسیتی وجود دارد پس شما اینجا چه کار می کنید؟
● ناآرامی و درگیری در خوابگاه پسران دانشگاه شریف
● بیانیه انجمن اسلامی و فعالین دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حمایت از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک
● رئیس دانشگاه صنعتی شریف: خجالت می کشم کمک هزینه دانشجویان دکترا را اعلام کنم
● احترام به شهدا يا فتح دانشگاه؟ گفتگوی راديو فرانسه با سعيد مدنی و مهدی عربشاهی
● صدور احکام انضباطی برای سه دانشجوی دختر دانشگاه سیستان
● حمایت شورای مرکزی تشکل اصلاح طلب دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین از دانشجویان امیرکبیر
● دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان با آیت الله طاهری
● تعلیق انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد دانشگاه سیستان و بلوچستان
● بیانیه دانشجویان متحصن دانشگاه صنعتی اصفهان
● ممانعت دانشگاه تبریز با بازگشت به تحصیل پیمان عارف
● بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان، در حمایت از دانشجویان بازداشتی دانشگاه پلی تکنیک
۱۴:
● كروبي در پاسخ به دفن شهید در پلی تکنیک: مخالف استفاده ابزاري از دين هستم
● توقیف نشریه دانشجویی “کاکتوس” در دانشگاه رازی
● اعتراض به بازداشت ۸ دانشجوی پلی تکنیک در برنامه حضور میرحسین موسوی در دانشگاه تهران
● فعال شدن گیت های امنیتی در دانشگاه تربیت معلم
● سخنرانی دکتر شیرزاد استاد دانشگاه صنعتی اصفهان در حمایت از انجمن اسلامی این دانشگاه؛ انتقاد از دفن شهید
● سومین روز تحصن دانشجویان دانشگاه تفرش
● تحصن دانشجويان سیرجان همچنان ادامه دارد
● توضیح دانشجویان دانشگاه رازی پیرامون نشر اخبار کذب توسط برخی از خبرگزاریها
● ابراز نگرانی معاون سیاسی جبهه مشارکت از استفاده ابزاری از خون شهدا برای حبس کردن صدای دانشجویان
● رویکرد دفترتحکیم وحدت به انتخابات: اصلاحات جامعه محور با نگاهی به انتخابات
۱۵:
● گزارش نحوه حمله به منازل و بازداشت دانشجویان
● اعتصاب غذای دانشجویان پلی تکنیک در زندان اوین ادامه دارد
● کروبی پشت درب های بسته دانشگاه ماند؛ حمایت دانشجویان بوعلی سینا از دانشجویان پلی تکنیک
● روی آوردن دانشجویان به نهادهای بیرون دانشگاه برای دادخواهی
۱۶:
● صدور حکم یک ترم محرومیت از تحصیل به صورت معلق برای حمیدرضا صحرایی، دانشجوی دانشگاه علم و صنعت
● سياست وزارت علوم در مورد حضور کانديداهای رياست جمهوری در دانشگاه ها
● حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز از دانشجویان پلی تکنیک
● نگرانی عفو بين‌الملل از بدرفتاری و شکنجه دانشجويان زندانی
● حمایت انجمن اسلامی دانشگاه باهنر کرمان از دانشجویان پلی تکنیک
● رد اعتراض قادر کیانی دانشجوی ستاره دار دانشگاه تهران
● پروژه پرونده سازی برای دانشجویان پلی تکنیک به دست قاضی حداد کلید خورد
۱۷:
● نشست جمع گسترده ای از فعالین سیاسی، اجتماعی، دانشجویی و خانواده های دانشجویان بازداشت شده
● بیانیه روابط عمومی انجمن اسلامی امیرکبیر پیرامون اظهارات کذب قاضی حداد
● دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم با خانواده شبنم مددزاده
● حمله نگهبانان دانشگاه سیستان به علی باقری دبیر انجمن ادبیات این دانشگاه
● نماینده انجمن اسلامی پلی تکنیک در جمع فعالان ستاد دانشجویی خاتمی: آقای خاتمی دانشگاه منتظر موضع گیری شماست
● فشار و تهدید انتخاباتی بر دانشجویان دانشگاه مازندران
● تحصن دانشجویان دانشگاه دامغان در اعتراض به بی توجهی های مسئولین دانشگاه به دانشجویان
● گزارشی از سخنرانی شیرین عبادی در اتحادیه اروپا؛ پلیس رسمی و لباس شخصی دانشجویان را به شدت کتک زدند و در نهایت هم تعدادی از دانشجویان دستگیر شدند
● حکم زندان برای ودود اسدی و یک دانشجوی آذربایجانی ديگر در رشت
● ضرب و شتم اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران با سلاح سرد
● مديرکل امور دانشجويان: ديگر حق نداريد راجع به اتحاديه شوراهاي صنفي صحبت کنید
۱۸:
● تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت معلم در اعتراض به ادامه بازداشت شبنم مددزاده
● بررسي وضعيت حجاب دانشگاه شريف در دستور كار شوراي فرهنگي دانشگاه قرار گرفت
● گفتگو رادیو فردا با عبدالله مومنی و فرید هاشمی در مورد اتهامات وارده به دانشجویان امیرکبیر
● دومین روز تحصن دانشجویان دانشگاه دامغان
● نظر ابطحی در مورد برخورد با دراویش و دانشجویان
● عکس هایی از علی باقری دبیر انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه سیستان و بلوچستان در بیمارستان در بازداشت
● اعتراض به بازداشت دانشجويان در منزل نريمان مصطفوي
● عقب نشینی‌ وزارت‌علوم در رابطه با حضور نامزدهاي رياست‌جمهوري دردانشگاه‌ها
● اعتراض شدید کمیته زنان انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به هتک حرمت و تضییع حقوق دختران دانشجو در این دانشگاه
۱۹:
● دیدار اعضا شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با آیت الله بیات زنجانی؛ یکی از ناپسندترین اعمال استفاده شهدا به جهت مقاصد خاص حزبی و گروهیست
● دیدار خانواده دانشجویان دربند دانشگاه امیرکبیر با مهدی کروبی به دعوت انجمن دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران
● سومین تجمع دانشجویی در حمایت از انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان
● دانشجویان علوم پزشکی شیراز طیف جعلی تحکیم و شرکت عضو مجاهدین انقلاب در جلسه این طیف را محکوم کردند
● علیرغم تمام تهدید ها و فشار ها: انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد
● ناامنی و زورگوئی در دانشگاه سیستان و بلوچستان
● انتقال چهار دانشجوی زندانی دانشگاه پلی تکنیک به بند ۲۰۹ اوین
● گزارش رادیو دویچه وله از نشست کمیته بازداشت های خودسرانه در منزل نریمان مصطفوی
● برخورد نامناسب مسئولان دانشگاه تربیت معلم با خانواده مددزاده
● احضار یک دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه به کمیته انضباطی
۲۰:
● اعلام حمایت شوراي مركزي انجمن اسلامي همدان از دانشجوبان امیرکبیر
● بزرگداشت روز هشت مارس در دانشگاه امیرکبیر
● انتشار هشتمین شماره نشریه “برای آزادی” و توقیف نشریه “داروگ” در دانشگاه پلی تکنیک
● دانشجويان رفتن رييس دانشكده خبر را جشن گرفتند
● انتشار نشریه مرغ سحر در دانشگاه آزاد کرج برای حمایت از دانشجویان دربند پلی تکنیک
● سخنرانی دکتر شیرزاد در سومین تجمع خودجوش دانشجویی در حمایت از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
● تازه ترین برخوردها با دانشجویان کرد: احضار،اخراج و‎ ‎بلاتکليفي
● برای اولین بار در بیست سال گذشته : مراسم یادبود حلبچه و سردشت در همه دانشگاه ها لغو شد
● در دانشگاه علوم اجتماعي مطرح شد‏: ديگر برخورد انضباطي نمي کنيم
● ياسر تركمن عضو شورای مركزی انجمن اسلامی امیرکبیر بازداشت شد
● حضور انجمن دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران و علوم پزشکی بر سر مزار شهدا و محکوم کردن وقایع رخ داده در دانشگاه امیرکبیر
۲۱:
● بیانیه تحلیلی شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت پیرامون انتخابات ریاست جمهوری دهم
● بازداشت ۲ دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان توسط نیروهای لباس شخصی
● تجمع دانشجویان دانشگاه امام حسین در حمایت از دانشجویان بازداشت شده امیرکبیر
● دادگاه دانشجویان دانشگاه زنجان برگزار شد
● برخورد با دانشجویان انجمن دموکراسی خواه تهران؛ حراست دانشگاه: دستور برخورد با دانشجویان از بیرون صادر شده است
● اعتراضات دانشجویان در برنامه بسیج دانشجوئی دانشگاه علم و صنعت در حضور پرویز داوودی معاون احمدی نژاد
● بیانیه مشترک انجمن های اسلامی دانشگاه های شهرکرد در محکومیت حوادث اخیر دانشگاه صنعتی اصفهان
● بی کفایتی مدیریت دانشگاه پلی تکنیک بار دیگر حادثه آفرید
● تجمع دانشجویان کرد دانشگاههای تهران در اعتراض به لغو مجوز یادمان حلبچه
● بزرگداشت روز جهانی زن در دانشگاه خواجه‌نصیر
● حمایت دانشجویان دانشگاه زنجان از سه دانشجوی متهم این دانشگاه
● دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه کاشان با آیت الله بیات و صانعی
۲۲:
● دستورالعمل وزارت علوم برای رانت خواری افرادی که در برنامه حمایت از غزه شرکت کرده اند
● جمع آوری گل های اهدا شده دانشجویان دانشگاه امام حسین به شهدا
● تعطیلی زودهنگام دانشگاه علم و صنعت
● امین درستی دانشجوی بازداشتی شیراز آزاد شد
● وقف منبع مهم دانشگاههای دنیا؛ دانشگاههای ایران در باتلاق کسری بودجه!
● نهضت آزادی ایران تشدید فشارهای امنیتی دولت نهم بر دانشجویان و دراویش گنابادی را محکوم کرد
● بيانيه تحليلي دفتر تحکيم وحدت پيرامون انتخابات: نقد همزمان اصلاح طلبان و طرفداران تحریم
● «ناامنی» در مراسم نقد طرح «امنیت» اجتماعی توسط تشکل اصلاح طلب قزوین
● گزارشي از اعتراضات دانشجويي نسبت به تخلفات كميته انضباطي در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
● عفو بین الملل: دانشجویان بازداشت شده در معرض شکنجه و بدرفتاری هستند
۲۳:
● کانون مدافعان حقوق بشر: در آستانه نوروز دانشجویان زندانی را آزاد کنید
● ۲ دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان آزاد شدند
● نهادینه کردن جدا سازی جنسیتی در دولت نهم
۲۴:
● موج جديد احضار به كميته انضباطي در دانشگاه شهید بهشتی
● سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس: وضعیت دانشجویان امیرکبیر باید شفاف شود
● تعلیق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان به مدت ۹ ماه
● عباسپور: وزارت علوم‌بودجه ۸۷ را درست توزیع نکرد
● عبدالله مومنی: نگران تکرار روش های امنیتی وغیرقضایی درمورد دانشجویان پلی تکنیک هستیم
● فراخوان حمایت از آزادی دانشجویان چپ
● پاسخ کميته حمايت از حقوق دانشجويان احضار شده به کميته انضباطي به اظهارات دکتر قمصری
● “نهال آزادی” به امید آزادی دانشجویان دربند، در ۴ دانشگاه کشور کاشته شد
۲۵:
● نامه بیش از ۵۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه دامغان به وزیر علوم
● دو سال زندان برای امیر مصباح قاضی دانشجوی مهابادی
● نامه سرگشاده انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر خطاب به اساتید دانشگاه
۲۶:
● استاندار تهران: در مراسم سالگرد بازرگان دستگیری وجود نداشته است، به این شایعات گوش ندهید
● معاون دانشجویی دانشگاه تهران: برخی دانشجویان توان تامین حداقلها را ندارند/ آماری از دانشجویان مستمند نداریم
● صدور احکام انضباطی برای فعالین صنفی دانشگاه شهید بهشتی
● بیانیه دانشجویان آذربایجانی دانشگاههای تهران در محكومیت دستگیری دانشجویان امیرکبیر
● معاون دانشجویی دانشگاه تهران: برخی دانشجویان توان تامین حداقلها را ندارند/ آماری از دانشجویان مستمند نداریم
● انتخابات هیات رئیسه فراكسیون مدرن انجمن های اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
● انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد شهرکرد: همکلاسیهایمان تنها یک سین پیش روی خود می بینند: سلول سرد بی روح
● تداوم اجرای بومی گزینی جنسیتی در کنکور سال ۸۸
● سهم چهار دهم درصدی پژوهش از بودجه: پژوهش، قربانی بودجه ۸۸
۲۷:
● معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی همدان: دو سوم نیروهای دانشگاه به دلیل فقر تجهیزاتی بازدهی ندارند
● ديدار خانواده‌ دانشجويان زنداني با كروبي
● احکام گسترده انضباطی برای دانشجویان پلی تکنیک: ۵۰ حکم احضار به كميته انضباطي، ۱۵ ترم محروميت از تحصيل، ۱۰ توبيخ كتبي و ۱۰ حکم احضار والدين به حراست دانشگاه
● نامه سرگشاده به هاشمی شاهرودی برای آزادی دانشجویان تا پیش از سال نو
● دکتر سروش در دیدار با اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت: جنبش دانشجویی باید آرمان دار و جنبش نقد استبداد باشد
۲۸:
● بهاره هدایت در گفتگو با هم میهن: بی خبری از دانشجویان بازداشتی امیرکبیر
● هر سال حداقل ۲۵ هزار دانشجوی پسر از ایران خارج می شوند
● احکام انضباطی برای دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل: حکم تعلیق برای ۲ دانشجو، پلمپ دفتر انجن اسلامی برای سومین بار
● احضار علی کلایی به دادگاه انقلاب
● خانواده های دانشجویان زندانی در پشت دربهای اوین منتظر ملاقات فرزندانشان
۲۹:
● آزادی ساناز اللهیاری و امیرحسین محمدی، ۲ دانشجوی طیف چپ
۳۰:
● حمله نیروهای امنیتی به هفت سین خانواده های دانشجویان در بند و دانشجویان در مقابل اوین؛ بازداشت بیش از ۱۰ نفر
● دروغگویی مسئولین دانشگاه تهران در مورد وضعیت نبی پیرمحمدی
● انتقال محمد پورعبدالله، دانشجوی زندانی به زندان قزل حصار
● بیانیه بیش از ۶۰۰ تن از فعالان مدنی برای همبستگی و حمایت از خانواده های زندانیان سیاسی و اجتماعی در آستانه عید نوروز