نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ دی ۲۱, سه‌شنبه

Salar Aghili- Hazaran sal ba fitrat nishastam(Farsi Kalam-e-Iqbal with U...

روشنفکران سال ۵۷ شرمتان باد انقلاب برای این بود



می مکران، فیلمی که مشاهده می کنیم از روستای قعله گنج در استان کرمان است. در این جا بی آبی و فقر بیداد می کند. زندگی مردم این دیار از زندگی مردم بیافرا هم بدتر شده است. در این جا مدیریت جهانی دولت “مهرپرور” را بخوبی می توان دید. به این فیلم نگاه کنید و آن را با تبلیغات صدا و سیمای جمهوری اسلامی مقایسه کنید. در این فقر بیداد می کند.
ویدئوی بی آبی در قعله گنج را ببینید
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، روز دوشنبه هشتم آذر ماه سال‌ جاری در مراسمی با عنوان «عدالت اجتماعی؛ از ادعا تا واقعیت» فیلمی درباره وضعیت روستاییان شهرستان «قلعه‌ گنج» پخش کرد.
شهرستان «قلعه‌گنج» که ۳۸۹ روستای دارای سکنه دارد از شهرستان‌های استان کرمان محسوب می‌شود.
در این فیلم زنان و کودکانی نشان داده می‌شود که از چاله‌هایی که آب آلوده در آنها جمع شده است برای آشامیدن و احتیاج‌‌های روزانه استفاده می‌کنند.
یک پیرمرد روستایی در این فیلم مستند با اعتراض به وضعیت اسفبار زندگی روستاییان این شهرستان می‌گوید به خاطر اینکه «تریاک و گوسفند» ندارد تا به مسئولان کمیته امداد به عنوان «رشوه» بدهد از حمایت این کمیته محروم شده است.
این پیرمرد همچنین می‌گوید که نه ‌تنها آیت‌الله علی خامنه‌ای بلکه محمود احمدی‌نژاد نیز به آنها هیچ کمکی نکرده و آنها را فراموش کرده‌اند.
در بخش دیگری از این فیلم، پیرمرد دیگر در حالی که غده‌های روی بدنش را نشان می‌دهد می‌گوید «کمیته امداد» شهرستان «قلعه گنج» در ازای دریافت گوسفند (رشوه) از روستایان، آنها را زیر پوشش خود قرار می‌دهد.
این فیلم وضعیت زندگی اسفبار زنان، کودکان و پیرمرد‌انی را نشان می‌دهد که در وضعیتی غیرقابل باور زندگی می‌کنند.
در این مستند همچنین سوختن زنده‌زنده برخی از روستاییان این شهرستان در یک سانحه رانندگی به تصویر کشیده شده است.
این فیلم در شرایطی چهره «فقر و فساد دولتی» در جمهوری اسلامی را به تصویر می‌کشد که محمود احمدی‌نژاد از زمان به قدرت رسیدن ۸۰ سفر استانی داشته است، بدون آنکه در یکی از این سفر‌ها کمک قابل توجهی به این روستائیان کرده باشد. ـ دیگربان

چند عکس از کپرنشینان قلعه گنج
span> 4 اردیبهشت 87 | April 23, 2008
آبان یا آذر ماه سال 86 به همراه دوست خوب مجید ناگهی سفری داشتیم به نقاط مختلف جنوب کشور. به پیشنهاد و با راهنمایی‌ و مساعدت‌های دوست دیگرمان سید حسین صافی سری هم به شهرستان قلعه گنج و روستای محروم ” چاه داد خدا” زدیم.اهالی روستا همه در کپر زندگی می‌کنند.
برای رفتن به قلعه گنج باید از کرمان حدود 400 کیلومتر برانید تا به جیرفت و سپس قلعه گنج برسید.چند تا از عکس‌های این سفر را ببینید.
Photo by: Mohammad Tehrani    عکس از محمد تهرانی
Photo by: Mohammad Tehrani    عکس از محمد تهرانی
Photo by: Mohammad Tehrani    عکس از محمد تهرانی
Photo by: Mohammad Tehrani    عکس از محمد تهرانی