نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه



فردا؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاشار رضوانی، شهروند بهایی برگزار می‌شود

فردا؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاشار رضوانی، شهروند بهایی برگزار می‌شود

خبرگزاری هرانا – فردا جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاشار رضوانی، شهروند بهایی ساکن تهران برگزار خواهد شد. وی مردادماه سال گذشته بازداشت و با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فردا بیست و ششم اردی‌بهشت ۹۶، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاشار رضوانی، شهروند بهایی ساکن تهران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، برگزار خواهد شد.
جلسه دادگاه آقای رضوانی پیش‌تر قرار بود مورخ ۲۸ دی‌ماه سال ۹۵ برگزار شود، اما به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد.
لازم به یادآوری است، یاشار رضوانی ساکن آریاشهر تهران روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۹۵ ساعت ۱۰:۴۵ صبح در منزلش توسط ماموران وزارت اطلاعات و با «شکستن در با دیلم» بازداشت و پس از ضبط وسایل شخصی اش ازجمله لپتاپ، ۲ گوشی موبایل و یک فلش‌مموری به زندان اوین منتقل شد.

آقای رضوانی پس از تحمل ۳۳ روز سلول انفرادی دربند ۲۰۹ زندان اوین، به بند ۴ عمومی این زندانمنتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده رضوانی در مورد اتهامات مطرح شده در پرونده وی به گزارشگر هرانا گفته بود: “اتهام اولیه عضویت در تشکیلات بهایی عنوان شده است که آقای رضوانی این اتهام را رد کرده، درواقع تشکیلاتی وجود ندارد که ایشان عضوش باشد.”
این شهروند بهایی نهایتا مورخ هفتم مهرماه ۹۵ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بند ۴ زندان اوین تا زمان برگزاری دادگاه موقتا آزاد ش

نامه شهروند بهایی به کاندیدهای ریاست جمهوری؛ چگونه سرمایه خارجی جذب میشود وقتی اموال شهروندان در امان قانون نیست

نامه شهروند بهایی به کاندیدهای ریاست جمهوری؛ چگونه سرمایه خارجی جذب میشود وقتی اموال شهروندان در امان قانون نیست

خبرگزاری هرانا – یک شهروند بهایی با نگارش نامه ای سرگشاده خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری در ایران با اشاره به تضییع حقوق شهروندان بهایی بخصوص محدودکردن آنان در فعالیت های اقتصادی و توقیف اموال و فقدان امنیت آنان پرسیده است “برنامه ی شما برای رفع اینگونه مشکلات و تبعیضات چیست؟”. به گفته این شهروند وعده هایی مانند جذب سرمایه خارجی وقتی شهروند ایرانی فاقد امنیت فعالیت اقتصادی باشد به سرانجام خاصی نخواهد رسید.
نامه “پیام ولی” شهروند بهایی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری در ایران را که برای انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است در ادامه بخوانید:
بنام خدا
پیام ولی، شهروند بهایی ساکن ایران
سلام میکنم بر کاندیداتورهای محترم ریاست جمهوری و درود میفرستم به مردم عزیز کشورم ایران
بنده ناچیز “پیام ولی ” شهروند ایرانی و ساکن ایران و جزو اقلیت های دینی بهائی میباشم که طی ۹ سال گذشته همانطور که مطلع میباشید بیش از یکصد نامه احقاق حق و تظلم خواهی به جهت حقوق سلب شده ام به مسئولین محترم کشور تقدیم نموده ام.
کاندیداتورهای محترم ریاستِ جمهوریِ کشورِ عزیزم ایران
بنده ی ناچیز اینبار دیگر بعنوان یک شهروند بهائی ایرانی که برادر ۱۲ ساله اش را در سن ۱۰ سالگی بخاطر تعصبات کورکورانه از دست داده ، از گذشت ۹ سال پلمب محل کسب و کار خود و خانواده ام و از محرومیت تحصیلی در دانشگاه و از بازداشتهای مکررم سخن به میان نخواهم آورد ، از هموطنی که از کودکی مورد اتهامات و افتراعات شدیده قرار گرفته نیز سخن نخواهم گفت.
اینبار میخواهم از درد و رنجِ معیشتی مردم عزیز کشورم سخن به میان آرم‌
کاندیدارتورهای محترم ریاست جمهوری ، گویا یکی از دغدغه های حضرات عالی برای رشد اقتصادی و بهبود معیشتی مردم ایران، جذب سرمایه های خارجی میباشد ؟
 آیا درست شنیده ام؟

۱- سوالی در ذهن دارم که آخر چگونه میشود ؟

چگونه میشود که عده‌ای بدنبال آسیب و تعرض به مال و سرمایه های قشری از مردم ایران باشند (هموطنان بهائی ) که طی سالهای گذشته اکثر مغازه هایشان در استانهای سمنان و همدان و کرمان، بندر عباس و مازندران و کرج پلمب گردیده و تحت چنین وضعیتی بزرگوارانی دیگر ، خواهان جذب سرمایه های خارجی برای بهبود رشد اقتصادی و معیشتی مردم میباشند؟
بسیار متعجب هستم
سرمایه گذاران خارجی که هموطن هم نمیباشند وقتی مشاهده میکنند توسط عده ای به سرمایه های قشری از مردم بطور غیر قانونی و فرا قانونی، تعرض میگردد‌ و سرمایه و مالشان در امان قانون نمیباشد و حال آنکه بخوبی میدانند که بهائیان ، ایرانی و هم وطن شما هستند، چگونه میتوانند ریسک سرمایه گذاری را بپذیرند و اعتماد کنند وقتی میبینند که به سرمایه های قشری از مردم ایران تعرض میگردد!!؟ سرمایه گذاران خارجی ، این اقدامات فرا قانونی را در حالی مشاهده میکنند که بخوبی میدانند بهائیانِ اکثر کشورها از احترام و حقوق شهروندی برابر برخوردار میباشند.

۲- راه دیگری‌ نیز فرموده اید که با جذب توریست میتوان به اقتصاد و معیشت کشور کمک شایانی نمود

و حال واقعیت اینست که مردم جهان مشاهده میکنند که چگونه بسیاری از هموطنان بهائی به اتهامات مختلفه بازداشت و زندانی میگردند
و بطور مثال که حضرات عالی بهتر مطلع میباشید ۷۷ نفر از بهترین مدیران (یاران ایران) تنها به اتهام خدمت به جامعه ی ستمدیده بهائی ایران بیش از ۹ سال است که در زندان محبوس میباشند و در طول این سالهای دراز از حداقل ترین حقوق انسانی خود محروم گردیده اند و امروز ۲۵ اردیبهشت وارد دهمین سال مسجونیت خود گردیده اند .
 متاسفانه هر از گاهی افرادی را به جرم تدریس علم به دانشجویانِ بهاییِ محروم از تحصیل با زندانی های طویل المدت روبرو ساخته ،یکی را بجرم تدریسِ کلاس نقاشی یکی را بجرم تدریس کلاس شیمی و دیگری کامپیوتر!
 بازداشتهای گروهی شهروندان بهائی که در سالهای اخیر بشدت افزایش یافته و وارد کردن اتهاماتی چون اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و امثالهم که گویا عین آب خوردن و براحتی بر آنها روا دانسته اند و امنیت هم وطنان بهائی را که صرفا بخاطر اعتقادشان مورد تعرض قرار گرفته به چالش کشیده اند!
 با وجود این همه مشکلات که مردم جهان با دقت به نظاره نشسته اند چگونه میتوان انتظار داشت که توریست و ورود ارز به ایران برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم ، افزایش چشمگیری یابد وقتی جهانیان ملاحظه میکنند که شهروندانِ هموطن شما از حقوق شهروندی و امنیت محروم گردیده اند؟

۳-و همانطور که بهتر از بنده مطلع میباشید و تولیدکنندگان محترم پیشکسوت نیز گواه این موضوع میباشند، هموطنان بهائی در سالهای نه چندان دور جزو اولین تولید‌کنندگان و صنعت گران شریف کشور بوده اند که متاسفانه تعمدا در دهه های اخیر توسط عده ای از چرخه تولید کنار نهاده شده اند و ایا بنظرتان زمان آن فرا نرسیده که برای پیشرفت کشور در زمینه تولید و صنعت، از تمامی پتانسیل ها و سرمایه های داخلی استفاده نمود؟

در انتها بعنوان یک هم وطن که معیشت و زندگی ملت ایران جزو دغدغه های اصلی زندگی ام بوده و هست و در این‌ مسیر مشکلات متعددی را متحمل شده ام ، تقاضا دارم که بفرمایید برنامه ی شما برای رفع اینگونه مشکلات و تبعیضات که به اعتبار و اقتصاد کشور و معیشتِ مردمِ ایرانِ عزیزمان، لطمه وارد کرده چه میباشد ؟
هم وطن شما
پیام ولی
۲۵ اردیبهشت ماه  ۹۶
واردات 840 هزار تُن برنج به کشور در سال 95+جدول
طبق آمار گمرک سال گذشته بیش از 840 هزار تُن برنج به کشور وارد شده است.

بررسی آمار گمرک نشان می دهد سال گذشته بیش از 840 
هزار و 911 تُن انواع برنج به کشور وارد شده است.
این میزان واردات تحت عنوان « خرده برنج » و «برنج نیم هک سفیدشده(Semi milled Rice) یا برنج کامل سفید شده(Wholly milled Rice) حتی صیقلی یا براق شده» صورت گرفته است.
بر اساس این آمار واردات این حجم از برنج بیش از 21 هزار و 404 میلیارد ریال هزینه در بر داشته و موجب خروج 690 میلیون و 737 هزار دلار ارز از کشور شده است.
واردات بی رویه همواره یکی از بزرگترین مشکلات تولید کنندگان بخش کشاورزی ایران بوده و برنجکاران نیز از گزند این مشکل بزرگ که تحت عنوان "واردات بی رویه و نابهنگام" ازآن یاد می شود در امان نبوده اند. چند سال است که میزان ورود رسمی و غیررسمی برنج بیش از میزان نیاز و مصرف کشور است و این معضل مشکلات متعددی را برای برنجکاران ایجاد کرده است.
در حالی که حداکثر نیاز در کشورمان به برنج خارجی سالانه 500 هزار تن است، براساس آمارهای گمرک ایران در چندسال اخیرسالانه تا دو برابر این مقدار یعنی یک میلیون و300هزارتن برنج وارد کشور شده است. این در شرایطی است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح خودکفایی در تولید برنج سخن می گویند!
آنچه مسلم است واردات بی رویه برنج به تراژدی غم انگیزی می ماند که کشاورزان را خانمان سوز و تغییرکاربری اراضی مرغوب کشاورزی استان را درپی داشته است.