نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۴ خرداد ۸, جمعه

خودرو ۸.۵ میلیاردی

شب‌های پایتخت با طعم لوکس‌سواری/ خودرو ۸.۵ میلیاردی در خیابان‌

کراپ‌شده - دوردور
د.
 خیابان‌های تهران تردد خودروهایی را به چشم می‌بیند که شاید هیچ کجای دنیا به اندازه ایران بازار ندارند. برخی کمپانی‌های بزرگ دنیا حتی در آمارهایی که به صورت رسمی اعلام می‌کنند، بازار ایران را بزرگترین بازار برای خودروهای خود می‌دانند و می گویند آنقدر که در ایران خودرو فروخته‌اند، در هیچ کشور دیگری متقاضی نداشته‌اند.
از سوی دیگر، آمارهای گمرک هم همین موضوع را تائید می‌کند؛ نه تنها واردات کاهش چشمگیر نداشته، بلکه هنوز هم خودروهایی در گمرکات هستند که ثبت‌سفارش آنها مربوط به حداقل شش ماه پیش است و هنوز ترخیص نشده‌اند.
شب‌های پایتخت با طعم لوکس‌سواری

کافی است پنجشنبه شب‌ها سری به برخی خیابان‌های شمال شهر تهران که در تردد خودروهای لوکس و میلیاردی زبانزد شده‌اند، بزنیم تا متوجه شویم که بازار خودروهای لوکس در ایران چقدر داغ است و دلارهایی که باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و واردات کالاهایی شوند که کشور به آنها نیاز دارد، چگونه در دریفت و ویراژ برخی‌ لوکس‌سواران دست به دست می‌شود.
در این میان، حتی برخی کمپانی‌های مطرح دنیا در زمینه خودروهای لوکس، ایران را صدرنشین واردات خودروهای خود معرفی کرده‌اند و به تازگی اعلام می‌کنند که حتی در ماه‌های  آینده، افزایش واردات را هم به ایران خواهند داشت. در واقع، کمپانی پورشه اعلام کرده که ایران حتی گوی سبقت را از امارات متحده عربی که در واردات خودرو در خاورمیانه زبانزد است، ربوده است.
حدود سه سالی می شود که نمایندگی رسمی پورشه در ایران شروع به کار کرده و در همین مدت کم توانسته مشتریان زیادی را به سمت خود روانه کند. پورشه هایی که تا مدت‌ها رویای ایرانی های مرفه بود، این روزها در خیابان ها تخت گاز حرکت می کنند و تهران را بالا و پایین می کنند. تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که پورشه های واردشده به ایران چه تعداد هستند و چند ایرانی پورشه سوار داریم؟ طبق آمار نمایندگی رسمی پورشه در ایران، این شرکت تاکنون به صورت رسمی بالغ بر ۷۰۰ پورشه به ایران وارد کرده است، ضمن اینکه مابقی خودروهای پورشه از کانال‌های دیگری وارد ایران شده‌اند.
اگر میانگین قیمت خودروهای پورشه ای که در ایران وجود دارد ۴۰۰ میلیون تومان درنظر بگیریم، با این حساب حدودا بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان پورشه در ایران، خیابان‌ها را بالا و پایین می ‌کنند.
آمارهای گمرک هم این را تائید می‌کند. بر این اساس، در سال ۸۸ تنها در مورد خودروی پورشه که یکی از خودروهای لوکس وارداتی به ایران است، ۲۳۰ دستگاه، در سال ۹۰ معادل ۵۷۰ دستگاه، در سال ۹۱ بالغ بر ۶۰۰ دستگاه، البته در سال ۹۲ به یکباره کاهش تعداد واردات را به ایران داشته ایم که در سال ۹۳، با اعلام این کمپانی به نظر می‌رسد واردات روند فزاینده‌ای به خود گرفته باشد. البته ردپای ارزهای بلوکه شده و ثبات نرخ دلار، شاید سال گذشته و امسال را برای واردات خودروهای لوکس، مساعدتر از سالهای گذشته کند.
در این میان برخی معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت بر این باورند که اگرچه باید از تولید داخلی حمایت کرد، اما به هرحال واردات هم منجر به رقابت میان خودروسازان داخلی با مشابه‌های وارداتی‌شان می‌شود و بر این اساس، آنها بر این باورند که واردات خودروهای لوکس، تعدادی ندارد که بخواهد در تیراژ ۱.۲ میلیون دستگاهی خودروهای داخلی موثر و اثرگذار باشد.
البته شاید باید به این نکته هم توجه داشت که دارندگان خودروهای میلیاردی، حتما لباس‌ها و ساعت و کیف و کفش چند میلیونی هم دارند که این موضوع، همان آسیبی است که به فرهنگ جامعه وارد می‌شود.  
حال و هوای لوکس‌سواران از دریفت و ویراژ شب‌های تعطیل
اگرچه ممکن است که حرف زدن با این میلیاردهای لوکس سوار، چندان کار راحتی نباشد و به خصوص از هفته‌های گذشته که موضوع تصادف‌های مرگبار این خودروهای لوکس نیز مطرح شده است، آنها دست به عصا تر حاضر به ارایه اطلاعات و حال و هوای خود از دریفت و ویراژ با خودروهای میلیاردی باشند؛ اما حداقل تلفنی و به بهانه یک خریدار خودروی لوکس می‌توان از برخی از آنها یا دوستانشان اطلاعاتی گرفت.
یکی از این لوکس‌سوارانی که قصد دارد پورشه ۲۰۱۴ خود را به مدل ۲۰۱۵ تغییر دهد، در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: مدل جدید ماشینش حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تفاوت قیمت با ماشین قبلی اش دارد. بنابراین پدرش باید دست به جیب شود و با پایان این دوره از تحصیلش، این خرید را برایش داشته باشد.
او می‌افزاید: شب‌های تعطیل را برای گذراندن وقت به یکی دو خیابان جدیدی می‌رود که به تازگی پاتوق لوکس‌سواران شده است، به گفته او، خیابان‌هایی همچون الهیه و سعادت‌آباد دیگر نخ‌نما شده است و باید جای دیگری را برای دریفت و ویراژ امتحان کنند اما حاضر نیست بگوید که این خیابان کجا است. فقط تنها راهنمایی‌اش این است که فرعی خیابانی دنج در شمال شهر تهران است.
یکی دیگر از لوکس سوارانی که مازراتی در اختیار دارد و البته پدرش نمایشگاه‌دار اتومبیل در شمال تهران است بهر وقت که بخواهم می‌توانم خودروی خود را تغییر دهم، چراکه پدرم در این کار فعالیت دارد و همیشه اولین خودروهای لوکس را وارد می‌کند؛ درحالی که به نظر نمی‌رسد خودرویی بهتر از فراری را بتوان در خیابان‌های تهران راند. آنهم با هیجان و در کنار پورشه‌ و بی ام و هایی که دیگر از چشم لوکس‌سواران افتاده‌اند.
وی می‌افزاید: به گفته پدرم ارزش یک مازراتی حداقل یک و نیم میلیارد تومان است در حالی که فراری خیلی بیش از اینها می‌ارزد و حداقل دو یا سه برابر باید برای خریدش پول داد. او به این نکته نیز اشاره می‌کند که پدرش با یکی از اماراتی‌هایی در ارتباط است که برای خود در زمینه معاملات آخرین مدل‌های خودروهای لوکس دنیا، کسی است و می‌تواند هر سفارشی را به سرعت پاسخ دهد.
این دارنده خودروی لوکس همچنین به این نکته هم اشاره می‌کند که کمیسیون معاملات خودروهای لوکس بسیار بالا است و هر فردی که در این زمینه فعال می‌شود، می‌تواند یکی دو ساله بار زندگی خود را ببندد. او به این نکته هم اشاره می‌کند که طی سالهای گذشته، بیشتر مشتریان پدرش را برج‌سازان تشکیل می‌داده‌اند.
نمایشگاه‌داران از رونق بازار خودروهای لوکس می‌گویند
اگرچه بازار خودرو حدود دو سالی است که رکود را تجربه می‌کند، اما نمایشگاهداران خودرو می‌گویند که چند ماهی است که دوباره رونق به بازارشان برگشته و البته مشتریان خاص خود را هم دارند که یک دسته از آنها را مشتریان ثابت که هر چند وقت یکبار خودروی خود را عوض می‌کنند و متقاضی تنوع در سوار شدن خودروهای میلیاردی هستند و دسته دیگر را مشتریانی تشکیل می‌دهند که برای دخترها و پسرهایشان خرید می‌کنند تا در رقابتی که میان جوانان در لوکس سواری به راه افتاده است، عقب نمانند.
یکی از این نمایشگاه داران در این رابطه ر می‌گوید: اکنون مد شده است که برخی برای قبول شدن دانشگاه، ازدواج یا هدیه به عروس و دامادهایشان یا حتی پایان دوره دبیرستان هم خودروی لوکس برای فرزندانشان می‌خرند و این امر، بازار را به شدت رونق داده است. برخی دیگر نیز که در سال‌های گذشته به همین مناسبت‌های این چنینی برای فرزندانشان خودرو خریده‌اند، اکنون برای برخی تغییرات ممکن است به ما مراجعه کنند.
وی می‌افزاید: البته به دلیل اینکه اصولا رانندگان این خودروها را اقشار جوان و کم‌تجربه تشکیل می‌دهند به همین دلیل هم بعد از گذشته یکی دو سال، حتما باید خودرو عوض شود تا به خرج نیفتد، درحالیکه خرج قطعات این خودروها بسیار بالا است و گاه برای یک مازراتی چند میلیاردی، باید حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرد تا به حالت اولش برگردد.
یکی دیگر از نمایشگاه داران هم در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: برخی از افرادی که برای اولین بار متقاضی خرید خودروهای لوکس هستند، افراد عادی هستند که با فروش زمین و برخی املاک خود به این پول های کلان رسیده‌اند و برخی دیگر را نیز انبوه سازان تشکیل می‌دهند. بنابراین دیر یا زود دوباره خودرویشان را برای فروش پیش خود ما می آورند اما دسته دیگری از مشتریان، واقعا لوکس سوار و تنوع طلبند که به هرحال حاضرند برای سوار شدن خودروی بهتر با آپشن های بیشتر، خرج هم بکنند.
قیمت برخی خودروهای لوکس چند؟
در این میان، نمایشگاهداران خودرو می‌گویند که قیمت برخی انواع مازراتی حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است. یا یک مدل پورشه قیمتی حدود یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان دارد. برخی دیگر می‌گویند که پورشه کایمن را به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌کنند. برخی هم خبر از معامله ۲ میلیارد تومانی لامبورگینی مورسیه لاگو می‌دهند.
یک خودروی استون مارتین حدود ۴.۵ میلیارد تومان ارزش دارد و یک خودروی فراری نیز به قیمت ۸.۵ میلیارد تومان معامله شده است. یک خودروی آئودی هم حدود ۴۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
همچنین قیمت یک دستگاه پورشه کاین ۸ سیلندر ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، پورشه پانامرا توربو یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، آلفارومئو جولیتا ۱۶۳ میلیون تومان، آلفارومئو میتو ۱۳۸ میلیون تومان، مازراتی گیبلی ۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان، مازراتی کواترو بورنه ۹۸۰ میلیون تومان و مازراتی گرن کابریو نیز ۱ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان است.
در همین حال، قیمت یک دستگاه بی ام و ایکس ۵ معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، بی ام و M۵ فول ۲۰۱۵ نیز ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بی ام و M۶ فول ۲۰۱۴ نیز یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، بی ام و ۶۵۰ گرن کوپه ۱.۵ میلیارد تومان، بی ام و ۶۵۰ گرند یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان است. به هرحال این، حال و روز این روزهای لوکس‌سواران است.

استان "اریحا" در سوریه سقوط کرد

استان "اریحا" در سوریه سقوط کرد 


 در پی سقوط شهر "اریحا" در حومه "ادلب" این استان به طور 

کامل از دست دولت سوریه خارج و به تصرف گروه های تکفیری 

درآمد.


به گزارش فرارو، منابع خبری ساعتی پیش اعلام کردند در ادامه 

درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه و گروه های تکفیری 

از جمله «جبهه النصره» و «جیش الفتح» در شهر «اریحا» واقع در 

ریف ادلب، این نیروها از این شهر عقب نشینی کردند.

adlabDaaesh1.jpg
سازمان غیر دولتی دیده بان حقوق بشر سوریه نیز ساعتی قبل 

اعلام کرد با عقب نشینی نیروهای ارتش سوریه از اریحا، این شهر 

به تصرف نیروهای ائتلافی جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه و 

گروه های تروریستی دیگر درآمده است.

شهر اریحا در شمال غرب سوریه، آخرین شه

 در استان ادلب محسوب می‌شد که کنترل آن همچنان در دست 

دولت سوریه بود و 

شامگاه پنجشنبه در یک عملیات سریع به دست ائتلاف نظامی 



موسوم به "جیش الفتح" افتاد.

ائتلاف نظامی جیش الفتح که علاوه بر گروه تروریستی 


النصره(شاخه سوری القاعده) از چند گروه همفکر آن از جمله احرار 


الشام تشکیل شده برای منظم کردن عملیات گروه‌های مخالف 


علیه دولت سوریه در شمال غرب و ساحل این کشور ایجاد شده 

است.


بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر، تعداد زیادی از نیروهای دولتی 

سوریه که از دیگر شهر‌های استان ادلب عقب نشینی کرده بودند 


در شهر اریحا مستقر شده بودند و سقوط آن ظرف چند ساعت مساله‌ای غیر عادی است.
adlabDaaesh2.jpg
adlabDaaesh3.jpg
بنا بر این گزارش، اکنون در استان ادلب تنها یک پادگان نظامی و دو 


روستا در کنترل نیروهای دولتی باقی مانده و این نیروها به سمت 


غرب عقب نشینی کرده‌اند؛ انها تلاش می کنند پیش از عقب 


نشینی تا جای ممکن اهالی، را از شهر خارج کنند. بیم آن وجود 


دارد، با تصرف شهر، تروریست‌های تکفیری اقدام به کشتار مردم 

کنند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیش از این ترکیه و عربستان را 


عامل سقوط احتمالی این استان دانست.


وی در گفتگو با روزنامه سوئدی "اکسپرسن" ضمن بیان این مطلب 


خاطرنشان کرد: در جریان سقوط شهر ادلب، اصلی‌ترین عامل 

حمایت گسترده‌ای بود که از جانب ترکیه انجام شد؛ حمایت لجستیکی، حمایت نظامی و البته حمایت مالی که از جانب عربستان سعودی و قطر تامین شد.

در همین حال از شهرک «کفر نجد» در جوار اریحا نیز خبر می‌رسد

 که گروه‌های تروریستی تکفیری وارد این شهرک شده و کفر نجد 

نیز در آستانه سقوط قرار دارد. دو منطقه «جبل الاربعین» و شهرک


 «معترم» نیز از اهداف جیش الفتح و جبهه النصره عنوان شده و 

درگیری‌های شدیدی در آنها جریان دارد.

استان ادلب نزدیک مرز ترکیه قرار دارد. گروه تروریستی النصره در 

هفته های اخیر، مرکز استان ادلب و شهر جسر الشغور را نیز 

اشغال کرده بود. این نخستین بار از زمان آغاز منازعات سوریه 

تاکنون است که ادلب از کنترل نیروهای دولتی خارج می‌شود. 

شهر 

۱۰۰ هزار نفری ادلب به دلیل نزدیکی به جاده استراتژیک دمشق ـ 

حلب و استان ساحلی لاذقیه، پایگاه اصلی بشار اسد، 

رئيس‌جمهوری سوریه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

راديو ندا : برنامه ريزي كشتار جمعي زندانيان در زندان قزل حصار كرج

دكتر محمود اميري مقدم ، سخنگوي سازمان حقوق بشر ايران، در گفتگو با راديو ندا با اشاره به شتاب اعدام هاي فزاينده اخير با بيان اينكه '' براي حكومت [ جمهوري اسلامي] اعدام راه حفظ  بقاست '' ، گفت : '' يك كشتار جمعي در زندان قزل حصار برنامه ريزي شده است. در قبال اين جنايت نبايد سكوت كنيم !''



گوش كردن فايل صوتي با مديا پلير

گوش كردن فايل صوتي با ريل پلير 

بی‌خانمان!!

خاک عالم برسراين "حکومت عدل علی!"
خاک عالم برسراين "حکومت اسلامی  !"
خاک عالم برسراين "حکومت ولی فقيه !"

خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران 


شاید نتوانیم اسمش را بگذاریم حاشیه نشینی چون 
شرایط اینجا اسف بار تر از آن چیزیست که درباره حاشینه 
نشینی دیده و شنیده ایم.

کودکانی که زندگی و دنیای کودکانه برایشان معنایی ندارد 
و از روی تهی دستی مجبور به کار کردن هستند و به دنبال 
آن از تحصیل و بسیار از حقوق اجتماعی محروم. از نزدیک 
که حالشان را جویا شدیم می گویند هیچ نهاد و سازمانی 
به آنها توجهی ندارد.
 نبود آب آشامیدنی ، محروم بودن از خدمات پزشکی وحمایت های درمانی و آموزشی از جمله مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنند.
تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران

تصاویر : خانواده بی‌خانمان در حاشیه تهران
3517 نمایش

اوضاع جسمانی سیدمحمد سیف زاده، «نامناسب» توصیف شده است

اوضاع جسمانی سیدمحمد سیف زاده، «نامناسب» توصیف شده است



Mohamad-Seifzadeh-saham-newsنصب دستگاه‌های ارسال پارازیت  و مسدود کردن پنجره‌ بندهای مختلف زندان رجایی‌شهر کرج، باعث کمبود اکسیژن در بندهای مختلف این زندان شده و زندانیان دچار سردردهای شدید و کمبود اکسیژن و اختلالات جدی در تنفس‌ خود شده‌اند.
 حال جسمانی «سیدمحمد سیف‌زاده» وکیل دادگستری دربند و عضو کانون مدافعان حقوق بشر«نامناسب» توصیف شده است.
«علی سیف‌زاده»، فرزند این وکیل زندانی دربند گفته است که «پس از دیدار روز چهارشنبه ۶ خردادماه با پدرش متوجه شده وی وضعیت تنفسی مناسبی ندارد و قطع تنفس این زندانی ۶۸ ساله به چندین روز هم رسیده است.»
Mohamad-seifzadeh-saham-newsوی از تایید نظریه پزشک معالج توسط پزشکی قانونی خبر داده و گفته «نظریه پزشک معالج به همراه تاییدیه پزشکی قانونی برای دادستانی تهران ارسال شده، اما مقامات دادستانی از دریافت نظریه پزشکی قانونی اظهار بی اطلاعی کرده‌اند.»
سیدمحمد سیف زاده وکیل زندانی دربند و عضو کانون مدافعان حقوق بشر است که از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برد. وی پیش‌تر نیز درتاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۳۰ نیز به دلیل نارسایی کبد و بیماری پروستات، دربیمارستان سینا بستری شده بود.
آقای سیف زاده در تاریخ ۵ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نیز جهت ادامه معالجات پزشکی درارتباط با عارضه قلبی، گرفتگی دو رگ قلب و عدم بازگشت کامل خون از دو پا به قلب، در بیمارستان قلب تهران بستری شده است.
علی سیف زاده گفته است که «برای جلوگیری از ارتباط زندانیان با خارج، مسئولان دستگاه‌های ارسال پارازیت را در زندان نصب کرده‌اند. نصب این دستگاه‌ها و مسدود نمودن اجباری پنجره‌های بند ۱۲ این زندان، باعث کاهش اکسیژن و سردردهای شدید زندانیان شده، به طوری‌که تنفس عده‌ای از زندانیان از جمله سیدمحمد سیف زاده با اختلالات جدی مواجه شده است.»
Mohamad-seifzadeh-saham-newsعلی سیف زاده از نگاه گزینشی خدابخشی، دادیار ناظر بر زندان‌ها خبر داده و گفته است «خدابخشی برای قبول وکالت‌نامه از وکیل یک زندانی از آن زندانی خواسته تا وکیلش را به دادسرا معرفی کند تا ببینند آن وکیل(به زعم وی)، ضد انقلاب است یا خیر؟!
گفتنی‌است براساس رای نهایی شعبه ۵۴ تجدیدنظر، آقای سیف‌زاده باید به دلیل نوشتن مقالات و امضای بیانیه‌های گروهی از داخل زندان درخصوص مرگ «عزت‌الله سحابی» و«هدی صابر» و هم‌چنین نوشتن نامه‌ای به «سیدمحمد خاتمی» از داخل زندان، به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» متهم و در مجموع باید هشت سال در زندان نگهداری شود. این حکم توسط ابوالقاسم صلواتی صادر شده است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در حال خوردن ماهی

 ماهی خوردن مرکل جنجالی شد

عکس منتشر شده از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در حال خوردن ماهی با توجه زیاد فعالان شبکه های اجتماعی روبه رو شد.


لو رفتن عمليات "کربلای۴"گوشه کوچکی ازهشت سال جنگ خائنانه‎