نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ فروردین ۱۲, شنبه

تناقض شادی با جمهوری اسلامی را بهتر بشناسیم

آیا ما ایرانی نیستیم؟

آخوند کسخل و چوپان دروغگو چوپانی که ادعا می کند، سه روز با امام زمان بود...

مردی شجاع و گفتن طرح استيضاح خامنه ای در صدا و سيما


نخست‌وزیر عراق با اشاره به نقش مثبت و سازنده ایران در عراق گفت که بیکاری در برخی 
استان‌های عراق به دلیل سفر میلیون‌ها زائر ایرانی، تقریبا به صفر رسیده است.

به گزارش تسنیم، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در مصاحبه اختصاصی شبکه تلویزیونی الحره که در حاشیه نشست سران اتحادیه عرب در اردن انجام شده است ، به دیدگاه بغداد در قبال رخدادهای منطقه اشاره کرد. نخست وزیر عراق با اشاره به تعاملات تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران گفت سالانه میلیونها زائر ایرانی به اماکن مقدسه در عراق می آیند به همین سبب در برخی از استانهای عراق بیکاری تقریباً به صفر رسیده است.
 
وی در ادامه تاکید کرد :« عراق دیدگاه مشخصی دارد ، رویکرد عراق واقع بینانه است و این رویکرد برگرفته از مشکلات در زمینه مبارزه با تروریسم و تندروی در منطقه است. منازعه منطقه ای در جریان است که این منازعه منطقه ای موجب فجایعی شده است که یکی از این فجایع به وجود آمدن داعش است. العبادی افزود: البته هر اندازه که کشوری بزرگ یا مؤثر باشد مسائل دیگری در جهان دارد که به آن مشغول هستند و ما باید خودمان به وضعیت خودمان رسیدگی کنیم. این یک مسئله راهبردی به شمار نمی آید بلکه یک مسئله ابتدایی در رابطه با منافع است.
 
نخست وزیر عراق در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند عراق بخشی از محور ایران و به طور مشخص در بحران سوریه و آنچه که گسترش شیعیان در منطقه توصیف می کنند به شمار می رود ، عراق درحال حاضر در کجا قرار دارد، گفت: ما رد می کنیم که عراق در چارچوب سیاستهای محوربندی ها قرار دارد . عراق قربانی این منازعات است. در این منازعه منطقه ای ، ترکیه نیز حضور دارد و کشورهایی هستند که به اندازه ای مشخص در این منازعه دخالت دارند . ما در این منازعه از منافع خود و منافع همه دفاع می کنیم. ایران دارای نقش و نفوذ است و این کشور نیز مهم به شمار می رود. کشورهای عربی نیز حضور دارند و کشورهای مهمی به شمار می روند. چگونه می توانیم در امور منطقه به تفاهمی برسیم که منافع همه ما را محقق کند ، تا اینکه به منازعه به تندروی منجر شود.

تولد سالانه 30 هزار معلول در کشور

نوشهر- ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت که هر سال به طور میانگین دستکم 30 هزار نوزاد در کشور به علت اختلالات ژنتیکی معلول متولد می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت که با حضور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در نوشهر برگزار شد ، افزود : برای پیشگیری از این معضل ، طرح غربالگری ژنتیکی پیش از ازدواج مورد نظر است که هم اکنون در قانون برنامه ششم توسعه گنجانده شده است.
وی اظهار داشت : برای بهبود وضعیت معلولان به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه اقدامات خوبی در دولت یازدهم انجام گرفته و که از جمله آن تلاش برای اصلاح و اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولان مصوب سال 83 بوده است که متاسفانه در اجرا با مشکلات مواجه شده بود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت : دولت یازدهم هم اینک لایحه ای تنظیم و به مجلس ارائه داده است که در صورت تصویب نهایی ، می تواند نتایج مثبتی در حوزه اشتغال ، مناسب سازی فضاهای عمومی و دیگر بخش ها برای معلولان به دنبال داشته باشد.
** دفترچه سلامت برای 11 میلیون نفر 
محسنی حمایت از اقشار آسیب پذیر را از جمله رویکردهای مهم دولت یازدهم معرفی کرد و گفت : دولت یازدهم با نگاه عدالت گرایانه و استفاده از نقطه نظرات علمی و کارشناسی توانسته گام های استواری برای کاهش مشکلات مردم بویژه معلولان جامعه بردارد.
وی توضیح داد : ارائه دفترچه بیمه سلامت برای دستکم 11 میلیون نفر بیکار کشور که در حوزه درمانی زیرپوشش هیچ نهادی نبودند ، تحولی بزرگ بود که در این دولت شاهد آن بودیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ، افزایش پلکانی حقوق کارگران ، بازنشستگان ، نهادینه کردن آموزش های مهارتی ، کاهش نرخ تورم ، نجات بیش از چهار هزار نفر از خود کشی در پی فعالیت اورژانس های اجتماعی 115 در جای جای شهرهای کشور را از دیگر اقدامات خوب این دولت معرفی کرد.