نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۱ خرداد ۱, دوشنبه

خامت حال حسین رونقی ملکی در زندان اوین

خامت حال حسین رونقی ملکی در زندان اوین

مه 21, 2012 به گزارش خبرگزاری هرانا وضعیت جسمی حسین رونقی ملکی در پی ممانعت مسئولین قضایی و زندان از مرخصی استعلاجی این زندانی وخیم گزارش شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پزشکان ارولوژ می‌گویند براساس سیتی اسکن جدیدی که از کلیه‌های حسین رونقی ملکی در اختیار دارند کلیه چپ این زندانی سیاسی کاملا از کار افتاده است و باید تخلیه شود.
بنا به اظهار نظر پزشکانی که موفق به رویت این عکس سیتی اسکن شده‌اند وضعیت کلیه راست حسین رونقی ملکی اصلا رضایت بخش نیست و در صورتی که بزودی تحت عمل جراحی قرار نگیرد از کار خواهد افتاد.
پیش‌تر جراح رونقی اعلام کرده بود وی به علت عمل جراحی پلیوپلاستی faild نیازمند عمل جراحی مجدد است. او در معاینات اخیر خود عنوان کرده است که معالجه و درمان دیر هنگام وی باعث از بین رفتن کلیه‌هایش خواهد شد و احتمالا کلیه وی باید خارج شود.
حسین رونقی ملکی از مسئولان کمیته ایران پراکسی که بنا به رای دادگاه انقلاب، به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است، از آذرماه سال ۱۳۸۸ تاکنون در زندان به سر می‌برد.
کلیه‌های وی به دلیل ضربات وارده در دوران بازجویی بشدت آسیب دیدند که تحت عمل جراحی پلیوپلاستی قرار گرفت. اما به دلیل بازگردانده شدن به زندان در دوران نقاهت، با عفونت و خونریزی کلیه مواجه شد که این امر موجب شد بعد از آن ۴بار تحت عمل جراحی قرار گیرد.
این درحالی بوده است که متخصصان پزشکی قانونی، بهداری زندان اوین و بیمارستان هاشمی‌نژاد تاکید کرده بودند که رونقی بعد از عمل جراحی باید بیرون از زندان تحت مراقبت‌های فوق تخصصی باشد اما اطلاعات سپاه با مرخصی درمانی وی همچنان مخالفت می‌کند.

مهستی شاهرخی: روزگار وقیحی است نازنین!

مهستی شاهرخی: روزگار وقیحی است نازنین!


هنگامی که همای سعادت بر دوش اصغر بنشیند 
و شاهین فتوا به سوی نجف آباد پرواز کند 
وقتی ندا را درامیرآباد به گلوله ببندند 
وقتی سهراب را بی هیچ نوشدارویی کفن کنند
روزگار قبیحی است نازنین! 
وقتی در سرزمین زادگاهم
خواهرانم مدام  
زیر حکم توسری و تازیانه باشند
وقتی شهلا دیگر نباشد تا عشق را فریاد کند
وقتی عاطفه شانزده ساله بر دار شود 
وقتی دارند خواهرانم را
به حجاب دوران پارینه سنگی کفن می کنند
دیگر چه اهمیتی دارد 
که تو در لندن و یا لس آنجلس و یا آمستردام
جلوی دوربین خبرنگاران کشف حجاب کنی
یا بر روی فرش قرمز راه بروی یا نه!
چه فرقی می کند نازنین که هنرپیشه هالیوودی باشی 
یا فاحشه ای نازنین در حومه کرج؟
روزگار کریهی است نازنین!
روزگاری که از میان انبوه اشعار بامداد، 
سنگ قبرش زودتر مجوز تجدیدچاپ می گیرد
روزگار فجیعی است نازنین!
روزگار آلترنانیوسازی است نازنین! 
روزگار حقوق بشربازی است نازنین!
روزگار بادبادک بازی است نازنین!
روزگار شنیعی است نازنین!
کاری بکن نازنین!
خاموش منشین نازنین!


تعطیلی صدها کوره آجرپزی استان؛ هزاران نفر بیکار؛ ثمره گرانی سوخت + عکس

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۹:۲۵ بعد از ظهر

تعطیلی صدها کوره آجرپزی استان؛ هزاران نفر بیکار؛ ثمره گرانی سوخت + عکس

به ما می گویند بیایید مرغداری و دامداری راه اندازی کنید ! من به مسئولان می گویم بیایید کشاورزی و گاوداری کنید ! …  تمام مردم این منطقه شغل پدری خود را ادامه داده اند و بسیاری بیش از سی سال تجربه این کار را دارند … بجای این پیشنهادهای بی پشتوانه شغل ما را به ما بازگردانید ! شما مسئولین مسئول بیکاری ما هستید .

Optimized-آجرپزی3
به گزارش کرمانشاه پست هزاران کارگر کوره های آجرپزی استان کرمانشاه و بخصوص شهرستان کنگاور بیکار شده اند . خبرها از بیکاری بیش از ۵۰۰۰ کارگر حکایت دارد . این موج گسترده و کم سابقه بیکاری در نتیجه تعطیلی صدها کوره آجرپزی سنتی طی دو سال اخیر است .
کوره داران و کارگران بیکار ، آغاز هدفمند شدن یارانه ها و افزایش قیمت سوخت را عامل اصلی وضعیت ناامیدکننده خود عنوان کرده اند .
بنابراین گزارش یارانه سوخت به کوره های سنتی تعلق نمی گیرد و موج بیکاری روستاهای گودین، شورچه، قارلق، کوچه، طاهرآباد، حسین آباد و … را فراگرفته است .
Optimized-آجرپزی4
این همه در حالی است که هر کوره آجرپزی دهها شغل ایجاد کرده بود . اهمیت اشتغال توسط این کوره ها آنجاست که از سایر استان ها منجمله کردستان، خرم آباد و شهرستان های تابعه برای یافتن شغل راهی این نقطه می شدند ولی اکنون نه از آنها خبری است و نه خبر از لقمه نانی برای خود .
Optimized-آجرپزی-کنگاور
اهالی منطقه در گفتگو با کرمانشاه پست می گویند : مسئولین به اینجا مراجعه نمی کنند . در حالی که برخی کارگران دچار مشکلات جسمی شده اند . یکی از کارگران می گوید : نفت گران شد ، کار از ما گرفته شد .
پدری پیر در حالی که به دوربین کرمانشاه پست خیره شده بود با چشمانی اشک بار گفت : ایمان از خانه ها دارد می رود . درباره آینده فرزندانم دیگر امیدی ندارم . از کجای این درد بگویم . از گسترش مواد مخدر منطقه در همین دوسالش یا دزدی در حال افزایشش !
Optimized-آجرپزی-2
حسین از جوانان و اهالی یکی از روستاها با صدای بلند می گوید : در همین مدت کوتاه ۱۶ ترانس برق به سرقت رفته است . همه بیکار شده ایم . جوانان به موادمخدر روی آورده اند . مگر انسان گرسنه چکار باید بکند ؟!
امیر می گوید: به ما می گویند بیایید مرغداری و دامداری راه اندازی کنید ! من به مسئولان می گویم بیایید کشاورزی و گاوداری کنید ! وی افزود : تمام مردم این منطقه شغل پدری خود را ادامه داده اند و بسیاری بیش از سی سال تجربه این کار را دارند حالا چرا باید با نظر مسئولین شغل انتخاب کنند ؟ بجای این پیشنهادهای بی پشتوانه شغل ما را به ما بازگردانید ! شما مسئولین مسئول بیکاری ما هستید .
یکی از کوره داران می گوید : مسئولین مردم را دور می زنند . درخواست طرح های جایگزین می کنند در حالی که از حل مشکل اوقاف زمین های اینجا عاجزند . به ما می گویند ۶۰۰ میلیون واریز کنید تا سند زمین ها آماده شود . ما همین جا می گوییم : برای نان شبمان محتاجیم !
Optimized-آجرپزی5
یکی دیگر از اهالی ادامه داد : جناب آقای زمانی می گوید مشکل اوقاف ۴۰ درصد اهالی حل شده است . به ما بگویید کجاست؟ آقای نماینده بیش از دو ماه است که تلفن ارباب رجوع را پاسخ نمی دهد !
یکی از کوره داران که بخشی از بدنش در حین کار دچار مشکل شده است به کرمانشاه پست گفت : این وضعیت جسمی من است ! به ما وام نفت کوره داده اند نه یارانه سوخت ! این کجایش عدالت است ؟!
Optimized-آجرپزی6
اکثر مصاحبه شوندگان می گویند بارها به فرمانداری و استانداری نامه نگاری شده تا مشکل هزاران بیکار و تعطیلی صدها کوره آجرپزی حل شود اما هر بار به در بسته خورده اند . جواب قانع کننده نیافته اند . وضعیت بیمه بیکاری آنها نیز نامعلوم است . هر چند مسئولین مربوطه از طرح گازکشی کوره ها استقبال می کنند اما مردم و کوره داران اذعان دارند هر ایستگاه گازکشی هزینه های دهها میلیونی در بردارد که آنها از پرداخت آن عاجزند .
این گزارش می افزاید مهاجرت در میان بیکاران منطقه بشدت افزایش یافته است . برخی تا جنوب رفته اند شاید در بندرعباس یا جایی دیگر نانی بدست آورده و به گفته خودشان شرمنده زن و بچه نشوند .
لازم بذکر است تمام تلاش های کرمانشاه پست برای یافتن پاسخ از سوی متولیان مسئول تا کنون بی نتیجه بوده و سیدجواد زمانی نماینده حوزه کنگاور به هیچیک از تماس ها و درخواست های ما پاسخ نداد .