نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۶ تیر ۷, چهارشنبه

کشیش‌های کاتولیک در استرالیا 'کودکان را آزار جنسی داده‌اند'

  • 6 فوریه 2017 - 18 بهمن 1395
گزارش نهایی درباره آزار جنسی کودکان در کلیساها پایان امسال منتشر می‌شودحق نشر عکسTHINKSTOCK
Image captionگزارش نهایی درباره آزار جنسی کودکان در کلیساها پایان امسال منتشر می‌شود
بر اساس یک تحقیق درباره آزار جنسی سازمان‌یافته در استرالیا٬ ادعا شده هفت درصد کشیش‌های کاتولیک در سال‌های بین ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۰ کودکان را آزار داده‌اند.
حدود ۴۵۰۰ نفر ادعا کرده‌اند که در سال‌های ۱۹۸۰ میلادی تا ۲۰۱۵ قربانی آزار جنسی کشیشان بوده‌اند.
کمیته تحقیق درباره آزار جنسی کودکان در سازمان‌ها که در این زمینه تحقیق می‌کند٬ با این افراد گفت‌وگو کرده است. این بزرگ‌ترین تحقیقی است که در زمینه آزارجنسی سازمان‌یافته در استرالیا انجام شده است.
این کمیته همچنین درباره آزار جنسی در سایر نهادهای غیرمذهبی این کشور هم تحقیق کرده است.
پیش‌تر گزارش‌هایی درباره اظهارات هولناک تعدادی از استرالیایی‌ها درباره آزار جنسی توسط کشیش‌ها منتشر شده بود اما ابعاد ماجرا تا امروز فاش نشده بود.
کمیته تحقیق درباره آزار جنسی سازمان‌یافته کودکان نتیجه تحقیق خود را امروز منتشر کرده است.
در همین زمینه:
گیل فرنس٬ رییس گروه وکلای همکار این کمیته در سیدنی٬ می‌گوید داستان قربانیان "به شکل اسفناکی مشابه" همدیگر بوده است: "به ادعاها در این زمینه رسیدگی نشده. به کودکانی که گزارش داده‌اند٬ بی‌توجهی شده یا بدتر از آن تنبیه شده‌اند. کشیش‌ها و چهره‌های مذهبی منتقل شده‌اند بدون آن‌که در جای جدید چیزی درباره گذشته آنان بدانند."
آمار تکان‌دهنده
به گفته رییس گروه وکلای کمیته تحقیق درباره آزار جنسی٬ در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵ میلادی ۴۴۴۴ کودک در بیش از هزار موسسه کاتولیک در سراسر استرالیا آزار جنسی دیده‌اند.
به طور متوسط سن دختران مورد آزار ۱۰ سال و نیم و پسران ۱۱ سال و نیم بوده است. به طور میانگین بیش از ۳۳ سال طول کشیده تا هر مورد آزار کودکان گزارش داده شود.
این کمیته میزان آزار جنسی در میان کلیساهایی زیر نظر ده فرقه کاتولیک را دسته‌بندی کرده و به این نتیجه رسیده که در چهار گروه بیش از یک پنجم چهره‌های مذهبی به آزار جنسی متهم شده‌اند. کلیساهای 'سنت جان گاد برادرز' در راس این گروه‌ها است.
جرج پرل بالاترین مقام مذهبی کاتولیک استرالیاستحق نشر عکسGETTY
Image captionجرج پرل بالاترین مقام مذهبی کاتولیک استرالیاست
کمیته عالی تحقیق درباره آزار جنسی کودکان که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده است٬ درباره آزار جنسی و فیزیکی در مدرسه‌ها٬ موسسات ورزشی٬ و نهادهای مذهبی استرالیا تحقیق می‌کند.
به گفته خانم فرنس٬ ۶۰ درصد کل آزارهای گزارش شده در نهادهای مذهبی اتفاق افتاده که در این میان نزدیک دو سوم اتهام‌ها متوجه کلیساهای کاتولیک است.
فرانسیس سالیوان٬ مدیر شورایی که مسئول هماهنگی با کلیساها در زمینه این تحقیق است٬ می‌گوید بر اساس آمار به دست آمده٬ کلیسا در حفاظت از کودکان "بسیار کوتاهی" کرده است.
او می‌گوید: "به عنوان کاتولیک‌ها٬ سرمان را از شرم پایین می‌اندازیم. این آمار تاسف‌بار٬ غیرقابل دفاع و حیرت‌آور است."
واتیکان در جریان این تحقیق است و از نزدیک آن را دنبال می‌کند. کاردینال جرج پرل زمانی که در استرالیا بود در تحقیقات درباره چگونگی برخورد کلیسا با این موضوع شهادت داده‌ بود. او پیش از آن‌که مشاور مالی ارشد پاپ٬ رهبر کاتولیک‌های جهان٬ شود بالاترین مقام مذهبی کاتولیک در استرالیا بود.
چند مقام عالی مذهبی کاتولیک در استرالیا قرار است به زودی در این‌باره شهادت دهند. نتیجه نهایی کمیته تحقیق تا پایان سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

پلیس استرالیا یکی از عالی‌رتبه‌ترین چهره‌های کلیسای کاتولیک را به تعرض جنسی متهم کرد


کاردینال پل همواره و به‌شدت این اتهام‌ها را رد کرده است.حق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionکاردینال پل همواره و به‌شدت این اتهام‌ها را رد کرده است.
پلیس، عالی‌رتبه‌ترین چهره کلیسای کاتولیک استرالیا را به تعرض جنسی متهم کرد. کاردینال جورج پل، خزانه‌دار ارشد واتیکان است.
پلیس استرالیا در ایالت ویکتوریا روز پنج‌شنبه گفت این اتهام‌ها مربوط به رخ‌دادهایی "تاریخی" و قدیمی اند.
به گفته پلیس، بیش از یک نفر چنین اتهام‌هایی به این کاردینال زده‌اند.
این چهره ارشد کلیسای کاتولیک همواره و به‌شدت این اتهام‌ها را رد کرده است.
پلیس استرالیا گفته است این خزانه‌دار واتیکان باید روز ۱۸ ژوئیه، کمتر از سه هفته دیگر، در دادگاه بدوی ملبورن حاضر شود.
نمایندگان کلیسای کاتولیک در استرالیا هنوز در پاسخ به سوال رسانه‌ها در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.
پلیس ایالت ویکتوریای استرالیا پس از رای‌زنی با دادستان‌ها در ماه گذشته، تصمیم گرفتند کاردینال جورج پل را رسما متهم کنند.
شن پتون، قائم‌مقام رئیس پلیس این ایالت گفته است "روند و رویه" این پرونده هیچ فرقی با پرونده‌های دیگر نداشته است.
جزئیات این اتهام‌ها هنوز معلوم نشده است.
در دو دهه اخیر کلیسای کاتولیک با اتهام‌های متعددی درباره آزار جنسی در نهادهای این مجموعه بزرگ بین‌المللی مواجه بوده است.
سیاست واتیکان در اغلب موارد، انکار چنین اتهام‌هایی بوده است.
پیش از این در نتایج یک تحقیق درباره آزار جنسی سازمان‌یافته در استرالیا ادعا شد که ۷ درصد کشیش‌های کاتولیک در سال‌های بین ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۰۰ کودکان را آزار داده‌اند.

چرا اخلاق و حکومت رابطه ی مستقیم دارد و نمونه های تاریخی ان در نگاه ناصر...

در جنوب استان کرمان، کَپَر



گزارش تصویری از اعتراضات مالباختگان کاسپین در مشهد

صبح امروز چهارشنبه هفتم تیرماه ۹۶ مالباختگان موسسه کاسپین در مشهد همزمان با سپرده گذاران تهران و سایر شهرهای مختلف تجمع اعتراضی برگزار کردند.
مالباختگان موسسه اعتباری کاسپین در مشهد در مقابل شعبه الزهرا تجمع کردند.
شایان ذکر است که امروز در شهرهای بابل٬کرمان٬سیرجان٬الیگودرز٬ملایر٬تهران٬ اردبیل٬کوهدشت٬خوزستان٬اهواز و چند شهر دیگر سپرده گذاران و مالباختگان با تجمع اعتراضی خود خواهان بازپس گرفتن اموال و سرمایه های خود شدند.





جمعات اعتراضی مالباختگان موسسات مالی در شهرهای مختلف امروز چهارشنبه+فیلم

تجمعات اعتراضی مالباختگان موسسات مالی در شهرهای مختلف امروز چهارشنبه+فیلم

تجمعات اعتراضی مالباختگان موسسات مالی در شهرهای مختلف امروز چهارشنبه+فیلم

سپرده گذاران و مالباختگان موسسات مالی کاسپین و آرمان در تهران و سایر شهرهای ایران از صبح امروز چهارشنبه هفتم تیرماه در اعتراض به بازپس گیری اموالشان تجمعات اعتراضی برگزار کردند.
در اهواز مالباختگان مؤسسه ورشکسته آرمان در اعتراض به غارت سپرده‌هایشان توسط این مؤسسه متعلق به سپاه پاسداران مقابل استانداری اهواز تجمع کردند و خواستار بازگرداندن پول‌هایشان شدند.
در خوزستان نیز مالباختگان موسسه آرمان مقابل استانداری خوزستان تجمع برپا کردند.
در سیرجان تعداد زیادی از سپرده گذاران مالباخته موسسه مالی و اعتباری فرشتگان (کاسپین) مقابل پارک هادی در مقابل شعبه کاسپین تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار باز پس گیری پولهای خود شدند.
در کرمان مالباختگان و سپرده گذاران با ماموران نیروی انتظامی درگیر شدند. مردم فریاد می زدند لا اله الا الله
آنها همچنین شعار می دادند ما همه با هم هستیم.
همچنین در شهرهای الیگودرز٬ کوهدشت ٬بابل و تهران و…… سپرده گذاران و مالباختگان اقدام به برپایی تجمعات اعتراضی کردند.
 

گزارش وزارت خارجه آمریکا: قاچاق زنان ایرانی به دبی و سلیمانیه

گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. بر اساس این گزارش شمار زنان و دختران ایرانی که برای خدمات جنسی اجباری به دبی و نیز کردستان عراق برده می‌شوند افزایش داشته است.
Symbobild Prostitution (picture-alliance/dpa)
وزارت خارجه آمریکا گزاش سالانه خود درباره قاچاق انسان را منتشر کرد. در این گزارش کشورها به سه گروه تقسیم شده‌اند: گروه اول کشورهایی که مشکل قاچاق انسان را پذیرفته و برای از بین بردن آن تلاش می‌کنند. گروه دوم کشورهایی هستند که این مشکل را به رسمیت شناخته‌اند اما برای آن تلاشی نمی‌کنند و گروه سوم کشورهایی هستند که اصلا مشکل را به رسمیت نشناخته‌اند و برای آن هم تلاش نمی‌کنند.
در ابتدای این گزارش در بخش ایران آمده است: «دولت ایران نتوانسته به استانداردهای حداقلی برای از بین بردن قاچاق انسان برسد و تلاش موثری هم در این باره انجام نداده است بنابراین در گروه سه قرار می‌گیرد.»
در ادامه اما تصریح شده که علیرغم نبود تلاش موثر در دولت ایران برای مبارزه با قاچاق انسان، دولت قدم‌هایی برای مقابله با این موضوع برداشته است. از جمله ایجاد مراکزی برای کمک به قربانیان قاچاق انسان.
گذشته از این دولت ایران موافقت کرده که با برخی کشورها در منطقه برای مبارزه با قاچاق انسان همکاری کند اگرچه در دوره گزارش قبلی دولت ایران هیچ اطلاعاتی در زمینه تلاش‌هایش برای مبارزه با قاچاق انسان در اختیار این نهاد قرار نداد.
ایران مقصد و مبدأ قاچاق جنسی و کار اجباری
بر اساس گزارش‌های رسیده به مراکز بین‌المللی، ایران در پنج سال گذشته یکی از مراکز ترانزیت و یکی از کشورهای مبدأ و نیز مقصد قاچاق جنسی مردان، زنان و کودکان و نیز کار اجباری است.
گروه‌های منسجم و سازمان‌یافته قاچاق انسان، زنان، پسران و دختران ایرانی را برای خدمات جنسی اجباری به کشورهای افغانستان، کردستان عراق، پاکستان، امارات متحده عربی و اروپا می‌فرستند.
برخی از زنان ایرانی که برای کمک مالی به خانواده‌هایشان به این کشورها رفته‌اند در آنجا مجبور به ارائه خدمات جنسی و کار اجباری می‌شوند.
دختران ایرانی ۱۳ تا ۱۷ ساله هدف باندهای قاچاق انسان هستند و برای فروش به خارج از ایران برده می‌شوند. دختران کم سن‌و سال‌تر مجبور به انجام کارهای خانگی می‌شوند تا قاچاقچی تشخیص دهد که برای ارائه خدمات جنسی به حد کافی رشد کرده‌اند.
در سال ۲۰۱۶ گزارشی ارائه شد مبنی بر اینکه تعداد زنان ایرانی که برای تن‌فروشی به دبی برده می‌شوند افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. برخی از این زنان قربانی قاچاق انسان هستند. شهر شیراز مبدأ سفر این زنان و دختران است که برخی از آنها از آذربایجان به شیراز برده شده و از آنجا به دبی منتقل می‌شوند.
از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ انتقال دختران از داخل ایران به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور ارائه خدمات جنسی اجباری نیز افزایش داشته است.
برخی مقامات دولت کردستان عراق، مشتری روسپی‌خانه‌هایی با زنان ایرانی
بر اساس این گزارش دختران ایرانی مجبور به کار در روسپی‌خانه‌های کردستان عراق به خصوص شهر سلیمانیه می‌شوند. برخی از این دختران توسط باندهای قاچاق ایرانی به سلیمانیه برده می‌شوند.
در سال ۲۰۱۵ رسانه‌های محلی کردستان عراق گزارش دادند که تعدادی از اعضای دولت کردستان مشتریان این روسپی‌خانه‌ها هستند.
در شهرهای تهران، تبریز و آستارا تعداد دختران نوجوانی که برای ارائه خدمات جنسی از آنها استفاده می‌شود افزایش داشته است.
در این گزارش ازدواج موقت یا صیغه نیز نوعی تن‌فروشی به حساب آمده است در حالی که این کار در ایران قانونی است. رواج این نوع ازدوا‌ج‌ها که از یک ساعت تا یک هفته دوام دارند نیز بر اساس این گزارش بیشتر شده است.

لو رفتن سوالات امتحانات نهایی در تهران و جنوب کشور/اجازه تضییع حق دانش‌آموزان را نمی‌دهیم


امتحان


  برخی دانش‌آموزان و معلمان مدارکی را ارائه می‌دهند که از لو رفتن سوالات امتحانات نهایی خرداد 96 در برخی دروس از جمله زبان فارسی و زمین‌شناسی 15 تا 30 دقیقه قبل از برگزاری امتحان حکایت دارد.
در همین رابطه دانش‌آموزان معتقدند که نیم ساعت تا 45 دقیقه مانده به برگزاری امتحان نهایی، دانش‌آموزان سوالات را داشتند و در حال بررسی آنها با یکدیگر بودند، در اغلب دروس سوالات لو رفته بود و اگر فردی سوالات را نداشت برای سایرین جای تعجب بود.

"مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود این سهام باید شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به نشانیوارد کنند و سهامدار بودن، به خودی خود موجب دریافت سود این سهام نخواهد شد.

۱۹ میلیون نفر سود سهام عدالت نمی‎خواهند؟


سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی برای دومین بار در یک هفته اخیر، از سهامداران عدالت خواست، شماره شبای حساب بانکی خود را ارائه دهند ولی هنوز ۱۹ میلیون نفر شماره حساب ندادند.


"مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود این سهام باید شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به نشانیوارد کنند و سهامدار بودن، به خودی خود موجب دریافت سود این سهام نخواهد شد.

 به همین دلیل برای برخورداری از سود سهام عدالت، کلیه مشمولانی که نامشان در سامانه سهام عدالت جزو سهامداران است باید یک شماره شبا بانکی به نام خود در سامانه وارد کنند و در صورت عدم درج شماره شبا در سامانه، حتی اگر سهامدار سهام عدالت هم باشند، سودی به حساب آنها واریز نخواهد شد.
 گفتنی است؛ آمارهای جدید از سامانه سهام عدالت حاکیست که در مدت دو ماه گذشته که از فعالیت این سامانه و دریافت شماره شبای بانکی از مشمولان سهام عدالت می‌گذرد تا کنون نزدیک به 28 میلیون شبای بانکی توسط مشمولان در سامانه سهام عدالت به ثبت رسیده است."
در حالی 20 روز پیش آمار کسانی که شماره شبا اعلام کرده بودند، 26 میلیون نفر بود، این رقم امروز به 28 میلیون نفر رسیده یعنی طی این مدت فقط دو میلیون نفر شماره شبا اعلام کردند و علیرغم تاکید چند باره سازمان خصوصی سازی برای اعلام شماره حساب، هنوز بیش از 19 میلیون نفر شماره ندادند