نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۰ مرداد ۲, یکشنبه

سخنان تند توكلي در مجلس: علت ندادن اطلاعات به ملت ايران دستور رييس جمهور است


سخنان تند توكلي در مجلس:
علت ندادن اطلاعات به ملت ايران دستور رييس جمهور است
مردم بدانند كه كتمان اطلاعات فشار را برقدرت خريد خانوارها و تداوم بيكاري بيشتر مي‌كند


ایلنا
احمد توكلي با انتقاد از عدم ارايه اطلاعات توسط دولت به مردم تصريح كرد: اگر اطلاعات در دسترس نباشد يا به موقع ارايه نشود تصميم گيري مقدور نيست و تصميمات غلط اتخاذ مي‌شود .
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا، احمد توكلي در نطق حين دستور خود تاكيد كرد: به بهانه اين كه در بند الف ماده 54 قانون برنامه پنجم، مركز آمار مسوول رسمي‌تهيه آمار ذكر شده، بانك مركزي از ارايه آمار منع شده است، در حالي كه در بند ج همين ماده دستگاه‌هاي اجرايي از جمله بانك مركزي براي ارايه آمارهاي تخصصي حوزه خود مجاز شناخته شده اند.
وي با بيان اينكه رييس كل بانك مركزي اعلام كرده كه ديگر نرخ تورم را اعلام نخواهند كرد ، گفت: آمارهاي بانك مركزي به مراجع بين المللي ارايه خواهد شد؛ علت ندادن اطلاعات به ملت ايران دستور رييس جمهور است و علت ارايه آن به مراجع خارجي تعهد دولت ايران به صندوق بين المللي پول است؛ طبق قانون مصوب سال 1324 چرا بايد يك سيستم جا افتاده تهيه آمارهاي ملي از جمله شاخص تورم كه ده‌ها سال سابقه كار و تكامل دارد از دادن اطلاعات به مردم ايران بر خلاف قانون برنامه پنجم منع شود؟ همان آمارهايي كه به هزينه ملت ايران تهيه و به بيگانگان داده مي‌شود.در اين وضعيت است كه رييس جمهور مي‌تواند بي محابا اعلام كند كه نرخ رشد 5/3 غلط است و نرخ رشد 10 درصد است اين نحوه رفتار قانوني است؟ اغواي مردم را نتيجه نمي‌دهد؟
وي ادامه داد: مورد ديگر ندادن گزارش مالي دولت به مجلس است؛ طبق روال تاريخي هر ماه وزارت اقتصاد عملكرد مالي ماه قبل را تهيه و براي تصميم گيران مي‌فرستاد از بهمن 89 اين كار نشده گزارش سالانه نيز حداكثر تا آخر ارديبهشت سال جديد ارايه مي‌شد الان به ماه پنجم سال جديد رسيده‌ايم ولي گزارش ماهانه پنج ماه اخير و گزارش سالانه مالي دولت ارايه نشده است آيا دولت مي‌خواهد مردم و نمايندگان آنان ندانند كه به جاي اجراي قانون هدفمند سازي با فشار رييس جمهور مسوولان ضعيف بانك مركزي دست به انتشار اسكناس زده اند وپول پرقدرت را روانه بازار كرده اند كه با ضريب 5/4 نقدينگي را زياد مي‌كند و فشار تورم را بر دوش مردم كوچه و بازار هر روز زيادتر مي‌سازد؟
توكلي خاطرنشان كرد: مورد ديگر كتمان اطلاعات، مصوبات كميته تدابير ويژه اقتصادي براي مقابله با تحريم هاست كه تصميماتي بعضا غير قانوني مي‌گيرد و با مهر به كلي سري صادر مي‌كند عجيب اين است كه اين تصميمات سري با سرنوشت ده‌ها هزار نفر از فعالان بخش خصوصي مرتبط است .
وي افزود:مثلا سال گذشته در همين ايام يكي از تصميمات اين كميته وارد كنندگان شكر،گندم، جو، ذرت و مشابه آن را مجبور مي‌كرد تنها به وسيله كشتيراني جمهوري اسلامي ‌كالاي خود را حمل كنند.همان موقع به رييس كل بانك مركزي و وزير بازرگاني زنگ زدم گفتم اولا وقتي كشتيراني ما تحريم است اين تصميم به معناي تحريم خود ساخته در هشت قلم كالاي اساسي است ثانيا اين مصوبه به 19 بانك ابلاغ شده و از طريق اين 19 بانك بايد به صدها شعبه برود وهزاران نفر وارد كننده از آن مطلع شوند ديگر چه معناي دارد كه مهر به كلي سري بخورد؟
نماينده مردم تهران در ادامه گفت: ثالثا اين تصميم دولت باعث گراني آن هشت قلم كالا مي‌شود رابعا اگر با اين تصميم و آن مهر سري عده‌اي معاون اول و شما را متهم كنند كه به نفع وارد كنندگان خاصي حركت كرده‌ايد چه مي‌گوييد؟ عرايضم را تاييد كردند ولي يك سال است كه به رغم تمام تلاش‌ها آن تصميم نادرست و مشابه آن كه اكثرا ضد توليد و مصرف است به قوت خويش باقي است بنده به رييس محترم مجلس هشدار مي‌دهم كه در اجراي وظيفه قانوني خويش براي لغو اين قبيل مصوبات غير قانوني هيچ كوتاهي نكند.
وي تاكيد كرد:مردم بدانند كه كتمان اطلاعات به تصميمات نادرست منتهي مي‌شود و فشار را برقدرت خريد خانوارها و تداوم بيكاري بيشتر مي‌كند و رانت خواري‌هاي وحشتناك اين سال‌ها را دامن مي‌زند خدا كند رسيدگي به پرونده‌هاي دستگير شدگان اخير و آناني كه بايد دستگير شوند زودتر پايان يابد تا ابعاد فاصله بين شعار و عمل آشكار شود و معلوم شود كه وقتي از انحراف سخن گفته مي‌شود داستان فقط داستان چند جن گير و رمال نيست.
پايان پيام

مرحوم رضایی​نژاد در حوزه ماهواره کار پژوهشی می​کرده


جلالی: مرحوم رضایی​نژاد در حوزه ماهواره کار پژوهشی می​کرده است؛
چند نمونه از مقالات وی در باره سویچ انفجاری و کار با مواد منفجره


سیاست > مجلس - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس می​گوید: داریوش رضایی​نژاد چهره نخبه علمی ترور شده، پژوهشگر حوزه برق و و الکترونیک بوده است.

کاظم جلالی در گفت​وگو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه آیا فرد ترور شده در روز گذشته نخبه هسته​ای بوده است، اظهار داشت: ایشان یک پژوهشگر صنعتی در حوزه برق و الکترونیک بودند که در عرصه تکنولوژی ماهواره​ای هم از وجود ایشان استفاده می​​شده است.

وی با بیان اینکه این ترور نشان می​دهد دشمنان با هر گونه پیشرفتی در ایران مخالف هستند، افزود: ما امروز در حوزه​های مختلف پیشرفت کرده​ایم. گام​های مهمی را باید برداریم که یکی از گام​های مهم ما در حوزه ماهواره است و این ترور نشان می​دهد آنها در این حوزه​ها با پیشرفت ملت ایران مخالف هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی پیام دیگر این ترور را استیصال دشمنان دانست و افزود: ترور یک فرد آن هم به این شکل فجیع در حضور زن و فرزند، نشان می​دهد که دشمنان ما به استیصال رسیدند.

وی در پاسخ به اینکه فرد ترور شده آیا جزو چهره​هایی بوده است که باید مورد محافظت قرا می​گرفته، اظهار داشت: خیر ایشان جزو نخبگان هسته​ای نبوده است و در حوزه برق مشغل کار پژوهشی بوده است.

عصر شنبه اول مرداد داریوش رضایی‌نژاد دانشجوی فوق لیسانس برق گرایش قدرت دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی در مقابل درب خانه‌اش در خیابان بنی‌هاشم تهران ترور شد.

در این اقدام تروریستی همسر و کودک این فرد نیز مصدوم شدند که هم اینک برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده‌اند.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
آینده
چند مورد از مقالات شهید رضایی نژاد از این قرار است:

- مقاله ای در فصلنامه تحقیق و توسعه مواد پرانرژی متعلق به انجمن علمی مواد پرانرژی ایران:

- مبانی تخلیه الكتریسیته ساكن و مهار آن در كار با مواد منفجره
داریوش رضایی نژاد، خسرو كشن زارع
فصلنامه تحقیق و توسعه مواد پرانرژی، شماره 3، پاییز و زمستان 1385

چند مقاله در 3 كنفرانس مهندسی برق:

- طراحی و شبیه سازی یك مولد ماركس 500kV و 9kA Fulltext
سرفصل مربوط: قدرت
سال انتشار: 1385
محل انتشار: چهاردهمین كنفرانس مهندسی برق ایران
نویسنده: داریوش رضایی نژاد

- طراحی و ساخت یك مقاومت الكترونیكی بعنوان بار با اندوكتانس كوچك برای یك مولد ضربه ولتاژ بالا
سال انتشار: 1386
محل انتشار: پانزدهمین كنفرانس مهندسی برق ایران
نویسندگان: داریوش رضایی نژاد - حسنعلی سمنانی

- طراحی، ساخت و آزمایش یك سوئیچ انفجاری بسته شونده Fulltext
سرفصل مربوط: قدرت
سال انتشار: 1387
محل انتشار: شانزدهمین كنفرانس مهندسی برق ایران

نویسندگان: داریوش رضایی نژاد - مجتبی داداش نژاد

فیلم ترور داریوش رضایی نژاد یکی از نخبگان علمی کشور

رژيم نيازمند به ايجاد جو ترورووحشت

عکس، زندگینامه و پست‌های اجرایی استاد فیزیک ترور شده


داریوش رضایی استاد و دانشمند فیزیک کشورمان ساعتی پیش در خیابان بنی هاشم مقابل منزلش ترور شد. دکتر رضایی استاد فیزیک و عضو هئیت علمی دانشگاه محقق اردبیلی بوده است.
تحصیلات:
دکترا – دانشگاه فردوسی مشهد – فیزیک هسته ای- تاریخ فارغ التحصیلی: ۱۳۸۶/۱/۲۰
کارشناسی ارشد – دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک) – مهندسی هسته ای – گرایش راکتور- تاریخ فارغ التحصیلی: ۱۳۷۵/۶/۱۱
کارشناسی – دانشگاه تبریز-  فیزیک کاربردی- تاریخ فارغ التحصیلی: ۱۳۷۲/۵/۱۱
عنوان پایان نامه:
بررسی توانمندی روش پس پراکندگی نوترون در کشف مینهای زمینی دکترا
بکارگیری کد ANISN برای تعیین فلاکس زاویه ای نوترون و مقایسه آن با نتایج تجربی کارشناسی ارشد
دروس تدریسی:
الکترو مغناطیس ۱
فیزیک هسته ای ۱
فیزیک محاسباتی
فیزیک هسته ای ۲
موضوعات ویژه
علاقمندیهای پژوهشی:
حفاظ سازی تابشهای گاما و نوترون
تاثیر پرتوها بر ماده و بافت زنده
استفاده از روشهای هسته ای برای شناسائی مواد منفجره
کاربرد رادیو ایزوتوپها
اندازه گیری گاز رادون
فعال سازی نوترونی
آثار پژوهشی:
۱-آشکار سازی پرتو آلفا در مواد معدنی اطراف دانشگاه محقق اردبیلی
۲- مطالعه آلاینده های مراکز صنعتی و تولیدی استان اردبیل
۳- گاماگرافی جوش سازه های فولادی در اسکلت ساختمانهای در حال احداث
۴- بررسی تاثیر حفاظهای سربی و آهنی بر دقت( RESOLUTION )آشکارساز۲ یدور سدیم
۵- تاثیر بیو لوژیکی امواج الکترو مغناطیسی در محدوده فرکانس پائین
۶-تهیه نانوکامپوزیت¬های پلیمری CdS و بررسی اثر پرتو گاما بر روی خواص اپتیکی آن
۷- تاثیر پرتو گاما بر استحکام بتن
پست های اجرایی
مدیریت گروه در دو دوره، معاونت آموزشی دانشکده علوم انشگاه محقق اردبیلی
مسئول فیزیک بهداشت دانشگاه محقق اردبیلی
زندگی‌نامه خودنوشت این استاد شهید
در سال ۱۳۴۴ در روستای اوچبلاغ متولد شده‌ام. سال اول دوره ابتدائی را در تازکند انگوت و چهار سال باقی مانده را در روستای پاراقشلاق به اتمام رسانده‌ام. دوره راهنمائی را در شهر پارسآباد در مدرسه نوبنیاد تحصیل کرده‌ام. دوره دبیرستان را در شهر تهران در دبیرستان نمونه مردمی شریعتی (تهرانپارس) به اتمام رسانده‌ام. در سال ۱۳۶۷ جهت تحصیل در رشته فیزیک کاربردی وارد دانشگاه تبریز شدم. پس از اتمام دوره کارشناسی در سال ۱۳۷۲ وارد دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) شده و در رشته مهندسی هسته ای –گرایش مهندس راکتور- در این دانشگاه شروع به تحصیل کردم.
در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، از اعطای بورس تحصیلی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برخوردارشدم. پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد خود در زمینه فیزیک نوترون در سازمان انرژی اتمی ایران در بخش راکتور گذراندم. پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد در سال ۱۳۷۵برای انجام تعهد بورسیه بعنوان عضو هیات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی شروع بکار کردم. در سال ۱۳۷۶ ازدواج کردم که حاصل این ازدواج دو فرزند (پسر) میباشد. در سال ۱۳۸۱ بصورت مأمور به تحصیل وارد دانشگاه فردوسی مشهد  شدم.