نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۳ آذر ۱۹, چهارشنبه

تن فروشی دختران ایرانی در دبی

بحثی پیرامون تن فروشی دختران ایرانی در دبی گسترش بازار جنسی در امارات و پاکستان

  همسايگان خريدار دختران ايرانی 
( مقاله جدید نیست ولی باید خواند) ولی در روز هاي اخير يک سايت خبري نزديک به راستگرايان گزارشي از تن فروشي برخي دختران ايراني در امارات متحده عربي منتشر کرده است که بر اساس آن"دختران ايراني بالاترين قيمت و خواهان را در بازار قاچاق دختران و زنان در كشور امارات متحده عربي دارند". 

سايت خبري عارف نيوز در گزارش خود براين نکته تاکيد کرده که:"هم اكنون شيوخ عرب بيشترين پول را براي دختران ايراني پرداخت مي‌كنند و علاقه‌مند هستند اين دختران بين 14 تا 20 سال سن داشته باشند". اين گزارش مي افزايد: "بعد از دختران ايراني، دختران لبناني و برخي كشورهاي عربي شمال آفريقا قرار دارند و از 
زنان كشورهاي آسيايي ميانه و اروپاي شرقي بيشتر در ديسكوها و مراكز فحشاي مخفي درهتل‌ها و كاباره هاي دبي استفاده مي شود".
بر اساس اين گزارش ايرانيان مقيم امارات در اين خصوص گفته اند که "شناسايي و دستگيري زنان رابط قاچاقچيان زياد مشكل نيست و مي‌توان به راحتي آنها را در تهران شكار كرد اما نمي‌دانيم چرا اجازه مي‌دهند آنها با رفت و آمد آزاد به كشور، دختران جوان را شكار كرده و به منجلاب فساد بكشانند".
سال پيش يک خبرگزاری داخلی گزارشی از حراج دختران ايراني در امارات متحده عربي منتشر کرد که همزمان با واکنش های شگفت زده درباره آن ، مقامات قضايي و انتظامي کشور آن را تکذيب و حتا منبع انتشار اين خبر را مدتي به خاطر نشر اخبار کذب و تشويش اذهان عمومي، بازداشت کردند.
فرشتگان سياه بخت 
گزارش خبر گزاري سازمان ملي جوانان باعنوان "فرشتگان سياه بخت" براي اولين بار خبر از حراج دختران ايرانی در فجيره داد. همزمان با انتشار اين گزارش، دادستاني تهران هم خبر از کشف و نابودي سه باند قاچاق دختران ايراني به کشور هاي حاشيه خليج فارس داد. در همان روز ها بسياري از روزنامه هاي داخلي گزارش هايي در اين باره منتشر کردند. اما اندکي بعد سيدعظيم حسيني، مديركل مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي، در جمع خبرنگاران حاضر شد و حراج دختران ايراني در فجيره را شديدا تكذيب كرد و گفت: "هدف از انتشار اين خبر سياه ‌نمايي جامعه ايراني و سوء استفاده بوده است." او اين را هم گفت که: "انتشار اين خبر از سوي برخي مطبوعات و رسانه‌هاي خارجي به باورهاي مردم لطمه زده است". وي تصريح كرد: "فعاليت‌هاي فسادآميز به شكل سازمان يافته در كشورهاي غيراسلامي به عناوين مختلف وجود دارد ايران جزو نوادر كشورهايي است كه با اين گونه پديده‌ها به شكل اصولي برخورد مي‌كند".
او هم چنين به جاي پاسخ دادن به سئوالات خبرنگاران و تشريح نحوه برخورد نيروي انتظامي با مسئله قاچاق زنان و دختران ايراني، مصطفي بن يحيي منبع اين خبر را "شخصي جنجالي و بي‌توجه به ابعاد اجتماعي جامعه" دانست، و ادعا كرد كه "اين فرد در دايره فساد و فحشا در آسياي ميانه نقش داشته است". حسيني از بازداشت بن يحيي خبر داد و افزود: اين فرد كه يك شهروند ايران است، به اتهام تشويش اذهان عمومي با دستور مقام قضايي بازداشت شده و پرونده وي در حال بررسي است".
همزمان با اين تکذيب نيروي انتظامي از دستگيري 25 نفر طي سال 83 در ارتباط با قاچاق دختران به کشورهاي عربي نيز خبر داده بود و چند روز بعد، محمد باقر قاليباف فرمانده وقت نيروي انتظامي به خبرنگاران گفت:" رسيدگي فوري به اين موضوع را در دستور کار خود قرار داده ام".
بازتاب انتشار گزارش حراج دختران در امارات، حتا به بالا ترين مقامات رسمي نيز کشيده شد، رييس جمهور خاتمي هم وارد ميدان شد و اعلام کرد:"ما از اين مساله نگرانيم و اين در حالي است که از همين کشورها، کالاهايي که خود مي توانيم در داخل توليد کنيم وارد مي کنيم. " او البته خبر حراج دختران ايراني در امارات را تکذيب کرد و گفت: "اين مساله يک دروغ است و من به عنوان رييس جمهور شايعه حراج دختران ايراني را لحظه به لحظه و نقطه به نقطه پي گيري کردم و پس از بررسي هاي گسترده مشخص شد که اين يک دروغ و ناشي ازجنگ رواني عليه حيثيت و عظمت مملکت اسلامي است" . اما چند روز بعد رحيم عبادي رييس سازمان ملي جوانان خبر داد که به دستور خاتمي کميته ويژه اي از ماموران اطلاعاتي براي پيگيري ماجراي حراج دختران تشکيل شده است.
قاچاق دختران ادامه دارد 
با وجود آن که مسولان رسمي در آن زمان حکايت حراج دختران ايرانی را تکذيب کردند اما هيچ گاه قاچاق دختران و وجود بازاری جنسی از اتباع ايرانی در شيخ نشين های جنوب خليج فارس تکذيب نشده و بسياري از آگاهان وجود چنين پديده يي را تاييد مي کنند. آنها معتقدند که گسترش فقر، روز به روز ابعاد قاچاق دختران را گسترده تر و پيچيده تر کرده است.

يک جامعه شناس در اين باره مي گويد: "هرچه پيش مي رويم شکاف طبقاتي عميق تر مي شود. يک طرف ثروتمندان قليل قرار دارند و در طرف ديگر فقرا که تعدادشان روز به روز بيشتر مي شود. در چنين شرايطي معلوم است که برخي از دختران جوان براي رسيدن به معيشت و دخل وخرج شان به سوي تن فروشي هم پيش مي روند، همان طور که برخي پسران جوان به سوي سرقت و مواد مخدر و خلاف هاي ديگر". اين کارشناس مي گويد "براي به دست آوردن آمار تقريبي فحشا کافي است به آمار سرقت ها کنيد. به همين نسبت هم مي توان حدس زد که چقدرتن فروشي افزايش يافته، چرا که اين ها با هم نسبت مستقيم دارند".
اين استاد دانشگاه تهران مي گويد: "اگر ده درصد زناني که به تن فروشي مي پردازند توسط باندهاي قاچاق به کشورهاي عربي بروند، آن وقت مي شود آمار قاچاق زنان به اين کشورها را بسيار بيشتر از آن چيزي دانست که برخي خبرگزاري ها منتشر کرده اند".
کارشناسان انتظامی و قضائی بارها گفته اند که بسياري از دختران مورد نظر با رضايت خود و خانوادهايشان و با مدارک قانوني براي دوره هاي دو يا سه ماهه به کشورهاي عربي سفر و در آن جا با تن فروشي کسب در آمد مي کنند.
مرجان سخاوتي يکي از کساني که تحقيقاتي درباره قاچاق زنان انجام داده، چندي پيش در مصاحبه يي فعاليت هايي را که عليه مبارزه با قاچاق انسان در کشور صورت مي گيرد ناکافي دانسته و دلايلي همچون بيکاري، فقر، عدم برنامه ريزي مناسب براي جوانان، نا آگاهي و کم سوادي را از جمله علت هاي افزايش قاچاق دختران اعلام کرده بود.
پژوهشي که توسط انجمن دفاع از قربانيان خشونت درسال 82 انجام شد، نشان مي دهد قاچاق زنان و دختران از استان هاي مرزي به کشورهاي حاشيه خليج فارس، امارات متحده عربي، پاکستان، افغانستان و همچنين به طور محدودبه کشورهاي اروپايي و آسيايي رو به افزايش است.
آمارها همچنان محرمانه اند
مقامات رسمي البته تاکنون آماري از تعداد زنانی که در کشورهای ديگر به تن فروشی مشغولند منتشر نکرده اند اما آمارهاي منتشر شده از سوي انجمن ذفاع از قربانيان خشونت نشان مي دهد که" فقط ماهانه 45 دختر 16 تا 25 ساله ايراني در کراچي توسط افراد ثروتمند خريداري مي شوند".
پژوهش هاي اين انجمن نشان مي دهد "قاچاق انسان در کشور، عمدتا از دو مسير متفاوت انجام مي گيرد. پاکستان و امارات جنوب خليج فارس که در اين هر دو منطقه معمولا دختران 16-10 ساله براي دو مناسبت عيد فطر و قربان در مراسمي به نام "حلفه" به فروش مي رسند. يعنی که خريداران عمدتا مسلمان هستند.
اغلب دختران ايراني، که در بازار جنسی جنوب خليج فارس کار می کنند، نه تنها نسبت به جايگاه و شغل خود آگاهي دارند که کاملا به طور رسمي و با هدف معلوم وارد اين کشورها مي شوند. اما در باره پاکستان اين موضوع متفاوت است. يکي ديگر از کارشناسان با توجه به تحقيقاتي که درباره قاچاق دختران ايراني به پاکستان انجام داده،اعلام کرده است که: "99 درصد دخترانی که در بازار پاکستان فروخته می شوند از خانواده هائي هستند که در حاشيه شهرها سکونت دارند. اغلب پدران اين دختران معتاد هستند که 90 درصد آنها به شغل هاي کاذب مشغولند .سن اين دختران نيز از 7 سال تا 14 سال است. قاچاقچيان پس از خريد اين دختران از پدرانشان، ابتدا آن ها را بعنوان فرزند خوانده قبول کرده و بعد از 10 سالگي به سمت پاکستان براي کار و بردگي جنسي روانه مي کنند".
بر اساس اين تحقيق که حاصل گفت وگو با 15 دختر نوجوان است که مدتي را در پاکستان گذرانده اند: "دختران از طريق تاييد سطحي يکي از آشنايان دختر توسط خانواده پسران خواستگاري مي شود. سپس شير بهايي به خانواده عروس مي دهند و به بهانه اينکه مراسم عروسي در زاهدان برگزار مي شود، با ميني بوس و با دست و پاي بسته اين دختران را از مرز خارج مي کنند. و جالب اينکه هيچگاه در هيچ ايستگاه ، پليس هويت اين دختران از رانندگان وسايل نقليه نمي پرسد. بعد از انتقال به پاکستان، آنها يکي دو روز در ميان خانواده پسر مي مانند و بعد بهره کشي جنسي آن ها آعاز مي شود.
گزارش انجمن دفاع از قربانيان خشونت نشان می دهد که اگر در هر مرحله ای مقاومتي از سوي دختران ظاهر شود باواکنش پرخاشگرانه و خشونت خانواده پسر مواجه مي شوند. نوع کار اين دختران نيز بيشتر بهره کشي جنسي با مرداني است که اعضاي خانواده داماد به خانه مي آورند. کنترل دختران آنقدر شديد است که امکان فرار آن ها ميسر نيست".
همه ماجرا اين نيست 
اين، اما همه ماجرا نيست. به گفته برخي از کارشناسان تا وقتي مقامات رسمي با شناسائی پديد به تهيه آماری درباره اين بازار قاچاق دست نزنند، ابعاد فاجعه اي را که روز به روز گسترده تر مي شود.
سال پيش به دنبال انتشار اسامي هشت ايراني، از سوي عفو بين الملل، که در زمينه قاچاق دختران به امارات جنوبی خليج فارس فعال بودند، محافل مخالف جمهوری اسلامی از دست داشتن بعضي از شخصيت هاي متنفذ در حوادثی مشابه خبر دادند.
اين اخبار ظاهرا از نمونه هائی مانند خانه ريحانه در کرج مايه می گيرد که دو سال پيش دادگاه متهمان آن برگزار شد. اين ماجرا سال 79 در جريان پيگيري هاي خانواده يک دختر فراري به وسيله ماموران اطلاعاتي فاش شد. ماموران پس از دستگير و اعتراف دو تن از ماموران محلی به مرکزي به نام "خانه ريحانه" رسيدند که براي اسکان موقت دختران فراري تاسيس شده بود. يکی از قضات دادگاه انقلاب کرج و مسوول خانه ريحانه در تحقيقات بعدی دستگير و محکوم شدند.
نمونه ديگر مربوط به داستان افسانه نوروزی بود که بعد از کشته شدن فرمانده انتظامی منطقه کيش توسط وی که به تن فروشی اشتغال داشت، آشکار شد که ارتباطی مشکوک بين فحشا و فرماندهان نظامی و انتظامی مناطق جنوبی وجود دارد. ...
اينک بايد منتظر شد و ديد دولت که با شعار رفع فقر و فساد بر سر کار آمده و در مسائل اعتقادی خود را متعصب تر نشان می دهد، در پاسخ به دختر دانشجويي که چند روز پيش در پاي صفحه مربوط به خبر قيمت دختران ايراني در سايت آفتاب پيغام تلخي را نوشته چه خواهند کرد.
آن دختر در پيغامش نوشته:" من يكي از اين دختران هستم كه در دوبي به اين روز افتاده و امروز زندگي بدي دارم و بايد بدانيد اينهمه تسهيلاتي كه امارات براي ايرانيان بوجود آورده بدون برنامه نيست ... ما پول زندگي و دانشگاه و خرج خانواده را با 3 ماه ويزاي توريستي كه بعضي از آقايان خاص و با نفوذ براي ما از ايران ميگيرند در مياوريم . در ايران هم هر جا كه براي كار ميرويم بايد با مدير عامل به دوبي بياييم يا با خودش باشيم وگرنه اخراج ميشويم . فساد در همه جا رواج پيدا كرده است حتي بعضي از دوستان من که در يك حراج شركت كرده بودند، بعد سر به نيست شدند. خانه از پاي بست ويران است". 
 ماخذ

تن فروشی دختران ایرانی در دبی

تاریخ جهان دادگاه جهان است (۸) شورشِ فلاخَن La Fronde

تاریخ جهان دادگاه جهان است (۸)
شورشِ فلاخَن La Fronde 
با مرورگر موزیلا Mozilla Firefox (و از کامییوتر معمولی) این ویدیو قابل استفاده است. 
با «آی‌پاد» و Google Chrome و...ویدیو را نمی‌توان شنید. 
 
این بحث به شورش فلاخن (La Fronde) اشاره دارد که بین سالهای ۱۶۴۸ و ۱۶۵۳ میلادی در دو مرحله، فرانسه را به ولوله و آشوب کشاند.
دلیل طرح این موضوع:
در قسمت پیش انقلاب فرانسه ، طلوع با شکوه خورشید  اشاره شد که تابستان ۱۷۸۹ (میلادی) لویی شانزدهم(پادشاه فرانسه)، اعضای پارلمان رابه کاخ وُرسای فرا ‌خواند
 تا بحران مالی کشور را مهار کنند و این اولین نشست مجلس (بعد از ۱۷۵ سال) یعنی پس از سال ۱۶۱۴ در دوران لویی سیزدهم بود.
اینکه بعد از آنهمه سال، پادشاه برای چنین کاری نه تنها سّد راه نمی‌شد بلکه خودش پا پیش می‌گذاشت و وسائل کار را هم فراهم می‌کرد امری نوظهور بود...
از آنجا که پارلمان فرانسه در گذشته نیز، برکنار از تحولات اجتماعی نبود و بویژه در شورش فلاخَن، نقش پُر رنگی داشت این بخش را به آن اختصاص می‌دهم بخصوص که در مورد آن کمتر در منابع فارسی اشاره می‌شود و آشنایی با آن در سلسله مطالب مربوط به تاریخ جهان ضروری است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انگار خودمان در آن سالها هستیم
گاه احساس می‌کنم ما خودمان در همان سالها هستیم که مردم پاریس فلاخَن به دست می‌گرفتند و دم از آزادی می‌زدند. همان زمان که شاه عباس دوم در سن ده سالگی تاجگذاری کرده بود، برو و بیا داشت و ذکر و فکرش این بود که دوباره لشگرکشی به قندهار را از سر گیرد.
همان ایامی که یک بازرگان ارمنی ساکن آمستردام، دستگاه چاپی را به جلفای اصفهان وارد کرد تا خدا سال بعد، نخستین چاپخانه سربی را میرزا زین العابدین در تبریز راه بیاندازد و نخستین کتاب منتشرشده هم «رساله جهادّیه» باشد.
کی؟ حدود ۲۰ سال بعد از انقلاب فرانسه. ۱۸۱۸ میلادی
...
بله ما هنوز در آن سالها هستیم که کینه و دشنه و دندون قروچه حاکم بود و کلام را زیر پای خوکان می‌ریختند...
در همان سالها که در هند تاج محل چهره برافروخت و همه به دیدارش شتافتند، هنگامه شورش فلاخن، سالهای ۱۶۴۸ میلادی به بعد...
باشد تا با دلیری و بیداری، و با پیشرفت تکنولوژی و عصر ارتباطات این فاصله تاریخی را با همه ابتلائات و دردهایش طی کنیم. به سلامت بگذرانیم و شرقی و ایرانی بمانیم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شورشیان از فلاخَن و سنگ استفاده می‌کردند
در منابع تاریخی از آن حرکت اعتراضی با عنوان «فِرُوند» یاد می‌شود.
Fronde در لغت به معنی فلاخَن است و وجه تسمیه آن به خاطر این بود که شورشگران از فلاخَن و سنگ استفاده می‌کردند. ممکن است به این دلیل هم باشد که بازی با فلاخَن، آنزمان رواج داشت. 
شورش فلاخَن(فِروُند) از سال ۱۶۴۸میلادی در ایام طفولیت لویی چهاردهم آغاز شد و در بحبوحه جنگ فرانسه با اسپانیا، پاریس را تکان داد. در بخش دوم رمان سه تفنگدار (رمان بیست سال بعد) اثر الکساندر دوما، به دوران کودکی لویی چهاردهم و شورش فلاخَن اشاراتی شده‌است.
در آن جنبش اعتراضی علاوه بر اعضای پارلمان، و بسیاری از مردم فرانسه، اشراف نقش عمده‌ای داشتند. در گذشته نهضت‌های آزادی‌خواهی نوعاً به وسیله اشراف و اعیان که با فشار و کنترل متمرکز مخالفت می‌کردند، صورت می‌گرفت.
منشور بزرگ آزادی (ماگنا کارتا) Magna Carta Libertatum در انگلستان، Golden Bull (منشور زرین) در مجارستان، Grandهای خودسر(بخشهای خودمختار) در آراگون و، شورش فلاخَن(فِروُند) همه با نقش آفرینی اشراف و اعیان همراه بوده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اعضای پارلمان فرانسه از جانب ملت انتخاب نمی‌شد
لویی چهاردهم هنگام مرگ پدرش (لویی سیزده) تنها پنج سال داشت. لذا نیابت سلطنت به عهده ملکه مادر «آن اتریش» Anne d'Autriche و حکومت عملا در دست فردی ایتالیایی الاصل به اسم ژول مازارَن Jules Mazarin افتاد.
مازارَن بعنوان صدر اعظم وقت فرانسه از سال ۱۶۴۲ تا آخر عمر همه کاره دربار بود. او حتی با تاجگداری لوئی ۱۴ نیز قدرت خودش را در فرانسه حفظ کرد و تا دم مرگ زمامدار آن کشور باقی ماند.
مازارَن آشوبهای بسیاری را از سر گذاراند که مهم‌ترین‌ آن‌ها همین شورش فلاخَن بود که در دو مرحله حکومت را به چالش گرفت. یک بار با نقش‌آفرینی پارلمان (اوت ۱۶۴۸ تا مارس ۱۶۴۹) و بار دوم توسط شاهزادگان ناراضی و اشراف (اکتبر ۱۶۴۹ تا سپتامبر ۱۶۵۳)
...
افزایش مالیات بر املاک حومه پاریس توسط دربار لویی چهاردهم نارضایتی مردم را به اوج رسانده بود. قدرت روزافزون دربار، جاه طلبی‌های اشراف ناراضی و عدم رضایت مردم از فشارهای مالی حکومت، خبر می‌داد که جامعه آبستن حوادث تازه است. پارلمان فرانسه می‌خواست قانون جای بی قانونی و حکومت به اراده شاه را بگیرد. در صدد بود نهضتی را به وجود آورد که همان اوان در انگلستان به وقوع پیوسته و مجلس عوام را به عنوان مرجع قانونی در مقامی برتر از پادشاه قرار داده بود.
می‌خواست نقشی سیاسی مانند پارلمان انگلستان را بازی کند. البته پارلمان فرانسه با مجلس عوام انگلستان، مشابهتی نداشت و اعضایش از جانب ملت انتخاب نمی‌شد، بلکه هیئت‌هایی از قوای قضایی و اداری بودند که مقام خود را یا از راه ارث، یا به فرمان پادشاه به دست می‌آوردند. در آن زمان کشور فرانسه دارای دوازده پارلمان (مجالس ایالتی) بود.
پارلمان پاریس، زیر نظارت پادشاه بود اما بنابر سنت دیرین، قانون یا تعرفه مالیاتی، مورد قبول عامه قرار نمی‌گرفت مگر پس از تصویب و موافقت اعضای پارلمان، که تقریبا همگیشان از قضات و حقوقدانان بودند. این اختیارات سلب شده بود و پارلمان درصدد بود که بار دیگر آن را به دست آورد. در میان اعضای پارلمان این فکر قوت گرفت که هنگام آن فرا رسیده است که حکومت پادشاهی فرانسه به صورت مشروطه درآید و از اراده ملت، چنانکه به وسیله مجلس نمایندگانش اعلام می‌شد، تبعیت کند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مردم پاریس مسلحانه به کوچه و خیابان ریختند
صاحب منصبان قضایی پارلمان از پرداخت مالیات جدیدی که تحمیل شده بود خودداری کردند و قطعنامه‌ای مشتمل بر ۲۷ ماده مبتنی بر شکایات مردم تهیه کردند، مازارَن (صدر اعظم فرانسه) دستور دستگیری همه اعضای پارلمان را داد. روز بعد ۲۸ اوت ۱۶۴۸ مردم پاریس مسلحانه به کوچه و خیابان ریختند، نیروهای دولتی را تارانده و همه جا سنگربندی کردند.
دربار آنزمان قدرت کافی نداشت و ناچار شد دستگیرشدگان را آزاد کند و بر قطعنامه ۲۷ ماده‌ای پارلمان هم صحه بگذارد. اما مازارَن در صدد انتقامجویی بود.
در ژانویه ۱۶۴۹ ژنرال نظامی «پرنس دو کُنده» Le Grand Condé که به سبب عقد پیمان وستفالی سربازانش از جبهه آزاد شده بودند - به دستور مازارَن پاریس را محاصره کرد. جالب اینجاست که در این زمان برادر ژنرال، فرمانده شورشیان پاریس بود. خواهرش هم در صحنه بود و می‌کوشید بخشی از نیروهای سلطنتی را به طرف شورشیان بکشاند که موفق نشد و مازارَن با پیشدستی و تطمیع سران، نقشه وی را خنثی کرد و بین شورشیان شکاف انداخت.
فراموش کردم بگویم که مازارَن، پیشتر کاردینال بود.
اگرچه در هنگامه شورش فلاخَن، پارلمان پاریس برای زمانی کوتاه جنبه نمایندگی ملی به خود گرفت و اعضای آن جرئت یافتند زبان به حمایت از ملت بگشایند اما مارس ۱۶۴۹ بین پارلمان و دربار ساخت و پاخت شد و شورش فلاخَن(فِروُند) خوابید.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
متحد دشمن نمی‌تواند دوست مردم باشد
اگر شورش فلاخَن به بیراهه نمی‌رفت چه بسا حکومت فرانسه به صورت نوعی اشرافیت قضایی درمی‌آمد و همان مجلس عمومی طبقاتی، تبدیل به مجلس نمایندگان و صاحب قدرتی می‌شد که حتی در برابر رأی پادشاه ایستادگی کند.
در مرحله نخست شورش فلاخَن(فِروُند)، مردم جانب‌ پارلمان را گرفتند اما هنوز اندیشه‌های آزادی خواهانه رشد کافی نداشت و شاهزادگان و اشراف عملاً جلو افتادند. درواقع دعوای شاهزادگان و اشراف با دربار رسمی لویی چهاردهم، جای آن جنبش را گرفت و آخر کار هم با مفاهمه و مصالحه ازمابهتران، فاتحه‌اش خوانده شد.
مرحله دوم شورش را چندین و چند شاهزاده ناراضی به کمک اشراف و اعیان پیش می‌بردند با جلوداری یک ژنرال قلدر فرانسوی که پیشتر نامش را بردم (پرنس دو کنده) همان کسی که در مرحله اول شورش فلاخَن، اعضای پارلمان را دستکیر کرده بود. حالا او به حلد معترضین رفته و خواهان سهم خویش در قدرت بود.
یکی از اشراف فرانسوی به نام «آن ماری مونپانسیه Anne Marie Montpensier مشهور به مادموازل بزرگ، در هواداری از معترضین (و درواقع حمایت از اشراف ناراضیو شاهزادگان) توپ‌های باستیل را به روی شاه آتش کرد...
جناب پرنس دو کنده نیز با اسپانیا که در حال جنگ با کشور خودش فرانسه بود، رویهم ریخت تا (آن دولت) از او و سایر شورشیان حمایت کند، با اینهمه کاری پیش نبرد و شکست خورد.
همکاری پرنس دو کنده با دشمن خارجی(با اسپانیا) که در حال جنگ با کشور خودش بود باعث شد مردم فرانسه نسبت به وی دل چرکین شوند و زخمهایی را که در این نبرد و آن نبرد برداشته بود و جانبازی‌هایش را جز بر سر قدرت تفسیر نکنند و اینجا و آنجا بپیچد که چگونه ممکن است متحد دشمن فرانسه، دوست مردم فرانسه باشد؟ این نشدنی است و آن همدلی و همکاری توجیهی ندارد. 
شورش فلاخَن(فِروُند) در مرجله دوم بویژه از آنجا که رهبرانش جز به کسب قدرت نمی‌اندیشیدند و سودای آزادیخواهی نداشتند (هرچند از آزادی دم می‌زدند) به جایی نرسید و در نهایت نظام سلطنت (لویی‌ چهاردهم) و درواقع حکومت مازارَن بازی را برد و با تغییر کاربری کاخ ورسای از یک منزلگاه شکاری به یک زندان مطلا میخ خود را کوبید.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پانویس 
پیمان وستفالی The Peace of Westphalia
در اروپای مرکزی و بیشتر در خاک امپراتوری مقدس روم، بین سال‌های ۱۶۱۸و ۱۶۴۸ سی سال جنگ و خونریزی بیداد می‌کرد و گرچه با پیمان وستفالی بار آن جنگ (تا حدودی) بر زمین گذاشته شد اما تا ۳۰۰ سال دیگر پس‌لرزه هایش باقی بود و در جنگهای جهانی خود را نشان داد.
وستفالی نخستین پیمان صلح چند جانبه پس از رنسانس در اروپا بود. اصل عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و اصل حاکمیت دولت‌ها بر اراضی و مرزهایشان، از زمان امضای پیمان مزبور بر سر زبانها افتاده‌است. در پیمان وستفالی کشورهای اروپایی به جز بریتانیا و لهستان شرکت داشتند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Golden Bull منشور زرین
در سال ۱۲۲۲ میلادی پادشاه مجارستان (آندراش دوم)، با انتشار منشوری (در ۱۱ ماده) قوانین تازه‌ای را بر این کشور گردن نهاد. وی مجبور شد محدودیت‌هایی برای خود و امتیازاتی را برای اشراف کشور بپذیرد. در منشور فوق به حق نافرمانی در برابر پادشاه هنگامی که عمل خلاف قانون انجام دهد، تأکید شده‌است. او پیشتر با شورش مردم مواجه شده بود. این موضوع مربوط به حدود ۸۰۰ سال پیش است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منشور بزرگ آزادی Magna Carta Libertatum
در سال ۱۲۱۵ اشراف انگلستان که از پادشاه به خشم آمده بودند، وی را وادار کردند تا فرمانی را امضا کند که به «مگنا کارتا» (منشور کبیر) مشهور شد.
این فرمان بیان می‌کرد که حتی پادشاه نیز مشمول قانون شده و باید از آن اطاعت کند. به مرور زمان، این فرمان به صورت پایه‌ای حقوقی برای همه شهروندان درآمد و بعدها پایه قانون اساسی بریتانیا و نظام مشروطه سلطنتی در این کشور شد.
این منشور متضمن حقوق مشخصی برای افراد تحت فرمان شاه بود، چه آزاد بودند، چه در قید شخص دیگر. ماگنا کارتا (منشور کبیر) به یکی از مهم‌ترین اسنادی بدل گشت که در یک روند تاریخی به ایجاد حکومت مشروطه در جوامع انگلیسی زبان امروزی بدل شد.
تحت تاثیر مگنا کارتا، کامن لا Common law در انگلستان و بسیاری از قوانین اساسی از جمله قانون اساسی ایالات متحده آمریکا توسعه پیدا کرد.
(کامن لا Common law اساس و پایهٔ حقوق انگلستان است و به جهت مشترک بودن این نظام برای همهٔ بخش‌های انگلستان و «ویلز»، آن را کامن لا می‌نامند)
مگنا کارتا (منشور کبیر آزادی) به طور تلویحی  حق آزادی و هی‌بی‌اس کورپُس Habeas Corpus را به رسمیت شناخته و بدان توجه می‌داد (حکم آزادی)
حکم آزادی متهمی که دلیلی برای اتهام‌ او نیست، در لاتین، برخلاف انگلیسی، Habeas corpus به صورت هَبیاس کُرپوس (با الف کشیده و واو کوتاه) تلفظ می‌شود.
در مورد هی‌بی‌اس کورپُس به ویدیو و مقاله‌ای که پیشتر تدوین نموده و در سایت خودم موجود است مراجعه فرمایید.
 
منابع
  • دایره‌المعارف مصاحب
  • تاریخ تمدن ویل دورانت، عصر لویی جهاردهم
  • پروین بهرامیان، ماهیت و جایگاه محافل ادبی فرانسه در سده هفدهم
  • Lloyd Moote, The revolt of the judges: the Parlement of Paris and the Fronde, 1643-1652 (1972)
  • Louis Madelin, La Fronde (Paris: Flammarion, 1931)
  • William Doyle, The French Revolution: A very short introduction,Doyle 2003
  • Nina R. Gelbart, "'Frondeur' Journalism in the 1770s
  • Orest A. Ranum ,The Fronde: A French Revolution, 1648-1652
  • Walter Fitz Patrick ,The Great Condé and the Period of the Fronde
  • Philip A. Knachel,‌ England and the Fronde: the impact of the English Civil War and Revolution on France
...
...
...
آهنگ آغاز و پایان ویدیو «ویلیام تل» William Tell Overture اثر «روسینی» Rossini است.
 
 

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی: 70 درصد سهام سه بانک متعلق به یک فرد خاص است


عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:
سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده مجلس گفت: 70 درصد سهام دو بانک تازه تاسیس و یک موسسه اعتباری متعلق به یک فرد خاص است.
سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده مجلس گفت: 70 درصد سهام دو بانک تازه تاسیس و یک موسسه اعتباری متعلق به یک فرد خاص است.

شجاعی کیاسری روز سه شنبه افزود: برپایه قانون اساسی، تملک این میزان سهام خلاف بوده و به همین دلیل اختلاس در این بانک ها محرز است.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: هیچ فرد حقیقی نمی تواند بالای 50 درصد سهام بانک ها را در اختیار داشته باشد، ولی برخی افراد 60 تا 70 درصد سهام برخی بانک ها را در اختیار خود و خانواده خویش دارند.

وی با بیان اینکه «متاسفانه نظارتی بر این بانک ها وجود ندارد» گفت: این افراد که 70 درصد سهام این مراکز را در اختیار دارند با سرمایه ها و پول مردم اقدام به ساخت و ساز شخصی می کنند و به دارایی های خود می افزایند.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: دستگاه های نظارتی، کمیسیون اصل 90 مجلس، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور باید در این زمینه ورود کرده و به این موضوع رسیدگی کنند.

شجاعی کیاسری ادامه داد: نبود نظارت دقیق بر بانک های متخلف باعث شده تا سال 90 و 91 سهام این بانک ها به یک فرد خاص، خانواده و عشیره اش منتقل شود در حالیکه براساس اصل 44 قانون اساسی هر فرد حقیقی فقط می تواند 5 درصد سهام یک بانک را در اختیار داشته و فرد حقوقی نیز فقط مجاز به در اختیار داشتن 20 درصد سهام یک بانک است.

وی یادآور شد: اما یک فرد خاص و خانواده اش 70 درصد سهام سه بانک را در اختیار دارند که در طول این سال ها از سپرده هایی که مردم در اختیار آنها می گذاشتند اقدام به ساخت و ساز و افزایش سرمایه شخصی خود کرده اند، در صورتی که سپرده گذاران برای گرفتن 5 میلیون تومان وام از این بانک ها دچار مشکل می شوند. 

جغرافیای حضور داعش در کشور عراق





حتی برای بسیاری در ایران هنوز مشخص نیست که داعش دقیقا در چه جغرافیایی در حال جنگ با مردم عراق است. جستجوی میدانی و صحبت با مردم عراق نشان می دهد که در شهرهای نجف و کربلا اصولا موضوع هجوم داعش برای مردم از اهمیت بالایی برخودار نیست. از طرفی  وجود لایه های امنیتی فراوان در ورودی شهر نجف و خصوصا کربلا موجب شده است، موضوع حمله احتمالی داعش به عتبات مقدسه عراق منتفی باشد.

 عوامل محلی به خبرآنلاین گفته اند که حضور داعش درشهر موصل در استان نینوا، استان الانبار و شهرهای تکریت و صلاح الدین رودرو است.


شهروضعیت
شهر الانبارنصف این شهر در اختیار گروهک داعش است
موصلکل این شهر در اختیار عوامل داعش است
صلاح الدین و تکریتدر این شهرها جنگ تن به تن بین نیروهای عراقی و داعش وجود دارد

این تصویر گرافیکی هم نشان دهنده جغرافیای حضور داعش در کشور عراق است که اغلب در مناطق  اهل سنت است.
داعش چقدر با کربلا فاصله دارد؟

فاصله الانبار با ورودی های کربلا بیش از 40 کیلومتر است که این فاصله با وجود لایه های امنیتی بالای موجود برای محافظت از این شهر، جای چندانی برای نگرانی درباره امنیت کربلا و نجف را به وجود نمی آورد.

یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد


  سال ۱۹۱۱ یکی از سردبیران آمریکایی جمله ای مشهور گفته بود که یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد.یک عکس تاریخی می تواند بسیار بیشتر از یک تحلیل و یا داستانی تاریخی به شما مطلب بیاموزد.گرچه احتمالا زمانی که این عکس ها گرفته می شد، ارزش چندانی برای آنها قائل نبودند و مانند دیگر عکس ها نگاهی معمولی به آنها داشتند.
 تاریخی
زنی که کودک خود را درون کالسکه ضد شیمیایی قرار داده است.انگلیس ۱۹۳۸
تاریخی
رونمایی از سر مجسمه آزادی.۱۸۸۵
تاریخی
استفاده از حیوانات به عنوان بخشی از روند درمانی.۱۹۵۶
تاریخی
آزمایش جلیقه های ضدگلوله جدید.۱۹۲۳
تاریخی
ادیسون تیلور اولین زنی که با بشکه از آبشار نیجریه سقوط کرد و زنده ماند.۱۹۰۱
تاریخی
پیرزن ۱۰۶ ساله ارمنی در حال حفاظت از منزل خود (ارمنستان).۱۹۹۰
تاریخی
خانواده ای که برای رساندن نور کافی و هوای تازه به فرزند خود او را در قفسی بیرون از آپارتمان قرار داده اند.۱۹۳۷
تاریخی
سربازی که موز خود را با یک بز تقسیم می کند.جنگ اسپانیا.۱۹۴۴
تاریخی
ساخت دیوار برلین.۱۹۶۱
تاریخی
یکی از اولین افرادی که جراحی پلاستیک انجام داد.۱۹۱۷
تاریخی
پاهای مصنوعی.۱۸۹۰
تاریخی
مادر و پسر در حال تماشای دود حاصل از آزمایش بمب اتمی.لاس وگاس.۱۹۵۳
تاریخی
مادری که در حال فروش فرزندان خود است و از خجالت روی خود را از دیگران برگردانده است.شیکاگو.۱۹۴۸
تاریخی
میمونی که با موفقیت به فضا فرستاده و برگردانده شد.۱۹۶۱
تاریخی

اولین روزی که قانون تعویض لاین های رانندگی در سوئد اجرا شد.پیش از آن رانندگان می بایست از لاین چپ حرکت می کردند.۱۹۶۷

گالری عکس

FRomoli (1)FRomoli (2)FRomoli (3)FRomoli (4)FRomoli (5)FRomoli (6)FRomoli (7)FRomoli (8)FRomoli (9)FRomoli (10)FRomoli (11)FRomoli (12)FRomoli (13)FRomoli (14)FRomoli (15)FRomoli (16)FRomoli (17)FRomoli (18)FRomoli (19)FRomoli (20)FRomoli (21)FRomoli (22)FRomoli (23)FRomoli (24)FRomoli (25)FRomoli (26)FRomoli (27)FRomoli (28)FRomoli (29)FRomoli (30)