hoghoogh nojoomi
نماینده پیشین مجلس ایران می‌گوید که قرار است حقوق نمایندگان مجلس دو و نیم برابر افزایش یابد
موسی‌الرضا ثروتی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه ۱۶ تیر به خبرگزاری فارس گفت که ممکن است حقوق نمایندگان مجلس ۲۵۰ درصد افزایش یابد.
او که پیش از این عضو شورای حقوق و دستمزد بوده گفت که این طرح توسط نماینده این دوره مجلس تهیه شده است. به گفته ثروتی بر مبنای این طرح حقوق نمایندگان از چهار میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ثروتی گفته است که طرح افزایش حقوق نمایندگان مجلس در شرایطی مطرح شده که حقوق کارمندان تنها ۱۲ درصد افزایش یافته است.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی حداکثر دریافتی قانون مدیران دولتی را شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرده و گفته است که با همه مزایای ممکن «دریافتی مدیران دولتی به صورت قانونی باید حدود ۱۰ میلیون تومان باشد.»
ثروتی دریافتی برخی از وزرا و مدیران ارشد دولتی را ۵۷ میلیون تا ۲۳۵ میلیون تومان عنوان کرده و گفته است که پیش از این در شورای حقوق و دستمزد در این باره با ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صحبت کرده است.
رئیس سابق کمیسیون رفاه اجتماعی مجلس همچنین روایت کرده است: «شورای حقوق و دستمزد ۲ ماه قبل جلسه داشت و من در آن اعتراض کردم که اختلاف حقوق بین کارمندان سطح پایین و مدیران رده بالا افزایش یافته احتمال دارد کارمندان و بازنشسته‌ها اعتراض خیابانی کنند و این جلسات باید برگزار شود، اما آقای نوبخت گفت بحث حقوق و دستمزد مانند لانه زنبور است نمی‌توان به آن دست زد». او این وضعیت را تفکر برخی از مدیران دولتی دانسته است.
ثروتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو دریافتی افراد تحت پوشش کمیته امداد را یک هفتم مبلغی که بر اساس قانون برنامه چهارم باید به این افراد پرداخت شود دانسته و گفته است که «در قانون برنامه چهارم توسعه آمده بود حداقل حقوق کمیته امداد باید ۴۰ درصد حداقل حقوق کارمند دولت باشد، الان که حداقل حقوق کارمند دولت ۹۰۰ هزار تومان است باید حداقل مستمری کمیته امداد ۳۶۰ هزار تومان باشد، در حالی که در عمل این رقم ۵۰ هزار تومان است».