نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ خرداد ۳, جمعه

غرضی را بهتر بشناسیم

هشت نامزد تایید صلاحیت شده، هریک در پست‌های مهم مدیریتی صاحب منصب بوده و هستند و بی شک نگاه آنان به مسایل مختلف از جمله حقوق شهروندی و حقوق بشر در شناخت بیشتر آنها موثر است.


هشت نامزد و هفتاد و پنج میلیون شهروند و یک صندلی ریاست. هر کدام  از این هشت نفر کاندیدا می‌توانند با توجه به اینکه رجل سیاسی هستند دستمایه‌ای برای یک گزارش با چند هزار کلمه و واژه باشد. اما در این میان نگاهی به سابقه‌ی هر کدام از این هشت نفر در حوزه‌های گوناگون از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید به آن پرداخته شود و طبیعی است که نگاه به عملکرد سیاسی و اقتصادی و همینطور برنامه‌هایی که برای آینده و در صورت نشستن روی صندلی ریاست دارند در صدر توجه رسانه‌هاست. اما خودنویس بنا دارد تا با نگاه به بخش مهم تری از سابقه‌ی نامزدها در معرفی آنان به جامعه به رسالت رسانه‌ای خود عمل کند. 

مجاهد خلق سابق، کمیته‌چی اول انقلاب، استاندار خوزستان و وزیر نفت و غیره
ابتدا باید دید محمد غرضی کیست؟ نامزدی که مدعی است می‌تواند ۵۵ میلیون رای مردم را جذب کند، تقریبا از هفت نامزد دیگر کمتر شناخته شده است و این روزها با تایید صلاحیتش توسط شورای نگهبان نامش دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. مسن‌ترها به خاطر می‌آورند که او وزیر نفت در دولت میرحسین و وزیر  پست و تلگراف و تلفن در دولت هاشمی بوده و بعد از اتمام دولت هشت ساله‌ی هاشمی دیگر خبری از او در پست‌های بالای مدیریتی کشور نبوده است و حالا با چه انگیزه‌ای وارد صحنه شده، توسط چه جریان و گروهی حمایت می‌شود و نکات تاریک و روشن مدیریتی وی چیست؟
محمد غرضی متولد۱۳۲۰ در شهر اصفهان است. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر گذرانده و در بیست سالگی روانه تهران می‌شود تا در رشته‌ی الکترونیک در دانشگاه تهران نام‌نویسی کند. او تا مقطع فوق لیسانس در دانشگاه تهران ادامه می‌دهد و سپس در سال ۱۳۴۷ برای برای اخذ مدرک دکترای انتقال و توزیع نیرو راهی فرانسه می‌شود.
در فرانسه با گروه‌های سیاسی که بر ضد نظام پادشاهی فعالیت داشتند آشنا می‌شود و به سازمان مجاهدین خلق گرایش پیدا می‌کند و در بازگشت به ایران نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا اینکه در سال ۱۳۵۰ به همراه ۶۸ تن دیگر دستگیر و در دادگاه نظامی به سه سال حبس محکوم می‌شود.
در زندان، غرضی با گروه‌های مذهبی آشنا و بعد از آزادی از زندان روانه نجف اشرف می‌شود، به عبارتی او از سال ۱۳۵۵ تا دوازده بهمن ماه ۱۳۵۷ و بازگشت از نوفل لوشاتو همراه آیت الله خمینی بود و در زمره حلقه نزدیکان وی به شمار می‌رفت.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تشکیل و راه اندازی و تاسیس چند نهاد مهم انقلابی نقش ایفا کرد. از جمله این نهادها می‌توان اشاره کرد به تشکیل کمیته انقلاب اسلامی، عضویت در شورای دوازده نفره‌ی تاسیس سپاه پاسداران و همینطور کمیته امداد امام خمینی. علاوه بر اینها، غرضی در سمت‌های دیگری نیز در سال‌های نخست پیروزی انقلاب حضور داشت، از مسوولیت‌های گوناگون در سپاه پاسداران گرفته تا استانداری کردستان و استانداری خوزستان و نمایندگی مردم اصفهان در اولین  دوره مجلس شورای ملی.در ماه‌های اول انقلاب، دستگیری فرزند آیت‌الله طالقانی توسط غرضی، باعث شد خوانندگان روزنامه‌ها با این «پاسدار» بیشتر آشنا شوند. این اقدام با واکنش تند آیت‌الله طالقانی و شورای انقلاب مواجه شد. بعد از ترور محمد علی رجایی و محمد باهنر، سید علی خامنه‌ای به عنوان رییس جمهوری برگزیده شد و در این زمان بود که وی موظف بود تا برای نخست وزیرش از مجلس رای اعتماد بگیرد. نخستین فردی که خامنه‌ای به مجلس معرفی کرد علی اکبر ولایتی بود که مجلسیان به وی رای اعتماد ندادند، پس از آن محمد غرضی برگزیده شد تا مسوولیت نخست وزیر را بر عهده بگیرد اما نمایندگان با ۸۰ رای مخالف و ۴۴ رای ممتنع مانع احراز این پست توسط وی شدند و در مقابل میر حسین موسوی که از او به عنوان «نخست وزیر امام» یاد می‌شود با اکثریت قاطع از مجلس رای اعتماد گرفت.
در دولت میر حسین، غرضی به عنوان وزیر نفت انتخاب شد و بعد از چهار سال وزارت در نفت یعنی از سال ۱۳۶۴ به مدت دوازده سال و در سه دوره بر کرسی وزارت پست و تلگراف و تلفن تکیه زد.
هاشمی رفسنجانی در خاطراتش اشاره کرده زمانی که غرضی وزیر نفت بود امام به او پیغام می‌دهد اگر نمی‌توانی نفت را بفروشی کس دیگری را برای وزارت نفت نصب خواهم کرد.
از طرفی می‌توان غرضی را مرد اولین‌ها نیز برشمرد، اولین دوره مجلس، اولین استاندار خوزستان در زمان جنگ، اولین گروه تشکیل دهنده سپاه و کمیته انقلاب و کمیته امداد امام خمینی و نیز اولین فردی که در ایران موبایل به دست گرفت و تکنولوژی آن را وارد کرد. بعد از آن غرضی در اولین دوره‌ی شورای شهر تهران نیز در لیست اصلاح‌طلبان و کارگزاران وارد شد. 
نکته‌ای که در سابقه حقوق بشری و نگاه غرضی به آزادی دریافت اطلاعات نهفته است، مربوط به مخالفتش با طرح ممنوعیت تولید، نصب، نگهداری و فروش اداوات گیرنده های ماهواره‌ای است. عده‌ای بر این باور بودند که چون وزارت تحت فرمان غرضی این ادوات را تولید می‌کند و در صورت عدم ممنوعیت، می‌توانست سود سرشاری نصیب دستگاه کند، با طرح ممنوعیت مخالفت کرده است. مدتی بعد یعنی در اواخر دولت هاشمی نشریه‌ای به نام صبح که به صورت هفته نامه و توسط سردبیر اسبق روزنامه کیهان- مهدی نصیری منتشر می‌شد در مطلب مفصلی مدعی شد که در وزارت پست و تلگراف و تلفن فساد اقتصادی چنان ریشه دوانده که دامان وزیر نیز از آن آلوده شده است. بعد از اینتشار این مطلب غرضی به عنوان وزیر از هفته نامه صبح و نویسنده مطلب یعنی مهدی نصیری شکایت کرد و به همراه چهل و دو نفر از معاونان و مدیران وزارتخانه به صورت جمعی در دادگاه حاضر شد. قاضی و هیات منصفه بعد از شنیدن حرف‌های نصیری دلایل او را قانع کننده دانست و اعلام شد که نویسنده و نشریه مطلب خلاف واقع منتشر نکرده و به همین دلیل جرمی مرتکب نشده تا محکوم شود، اما به خاطر انتشار یک کاریکاتور از وزیر نشریه به پرداخت ۳۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد. نکته‌ی جالب توجه در این ماجرا اما نه محکوم شدن نشریه که محکوم نشدن وزیر بود. چرا که بر اساس رای دادگاه هفته نامه صبح از اتهام نشر اکاذیب در مورد فساد در وزارت تبرئه شد و این به معنای آن بوده که فساد اقتصادی در وزارتخانه وجود دارد، با این حال هیچگاه پرونده‌ای برای رسیدگی به این فساد در دادگاه یا سازمان بازرسی کل کشور گشوده نشد و همین موضوع از مصادیق بارز اعمال قدرت و رابطه و رانت خواری حکایت دارد.
ساخت و توسعه فرودگاه پیام هم باعث خبرساز شدن غرضی در دهه هفتاد شد، اما تشکیل پرونده‌ای در سال ۸۲ در ارتباط استفاده از این فرودگاه برای قاچاق کالا، باعث شد استفاده‌های چندگانه این فرودگاه از زمان تاسیس مورد توجه مقام‌های قضایی قرار گیرد.
از سوی دیگر و به گفته مرتضی نبوی مدیر مسوول روزنامه رسالت، در زمان نخست وزیری میرحسین موسوی، غرضی به همراه شش نفر دیگر از مخالفان جدی سیاست تمرکز اقتصادی دولت به خاطر شرایط ویژه کشور بودند. مرتضی نبوی در این مورد گفته است که این گروه از پشتوانه فکری جامعه روحانیت مبارز برخوردار بوده و در جلسات مداوم و مشترک با برخی از اعضای جامعه روحانیت شرکت می‌کرده، این هفت نفر عبارت بودند از علی اکبر پرورش، محسن رفیق دوست، حبیب‌الله عسگر اولادی، احمد توکلی، علی اکبر ولایتی، مرتضا نبوی و محمد غرضی. برآیند جلسات می‌شود روزنامه رسالت که با روی‌کردی انتقادی به عملکرد دولت شکل گرفت و زمانی به جای روزنامه کیهان حکم توپ‌خانه اصول‌گرایان رادیکال را داشت در نگاهی گذرا به این اسامی در می‌یابیم که غالبا از افرادی هستند که در سال‌های بعد بیشتر به فعالیت اقتصادی در کنار مناصب سیاسی خود پرداخته‌اند.
بعد از پایان دوره‌ی دوازده ساله وزارت مهندس غرضی مدتی هم در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بر صندلی ریاست تکیه زد و معلوم نشد که چرا این پست راحت و بدون دردسر و علمی را ترک کرد.گفته می‌شود محمد غرضی، مدرک کارشناسی مهدی هاشمی رفسنجانی را بعد از بازگشت فرزند سردار سازندگی از استرالیا، بدون آنکه مهدی واحدها را گذرانده باشد، صادر می‌کند. لطفی که نصیب شریک مهدی نشد.
او هم اینک بعد از گذشت سالها دوری از عالم سیاست و در حالی که مدعی است نه پولی برای تبلیغات دارد و نه ستادی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده و گفته است که به خاطر برنامه خاصی که دارد، یعنی تشکیل دولت ضد تورم، رای ۵۵ میلیون ایرانی را خواهد گرفت. ادعای بزرگی هیچ گاه عملی نخواهد شد زیرا بر اساس آمار تعداد واجدین شرایط رای در ایران چهل و شش میلیون نفر اعلام شده است. حال مهندس چگونه می‌خواهد پنجاه و پنج میلیون رای بگرید جای سوال است!
تهدید زندانیان اعتصاب غذا کننده قزل حصار / اعدام  یک زن زندانی در زندان قرچک ورامین با پیکر خونین در اثر ضربات شلاق
تهدید زندانیان اعتصاب غذا کننده قزل حصار به اجرای حکم اعدام
بنابه گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روز گذشته تعدادی  از زندانیان بندهای مختلف توسط رئیس زندان تهدید شدند در صورت ادامه اعتصاب غذا حکم اعدام ۱۰۰ نفر از آنها را به اجرا خواهد گذاشت.
 بامداد روز چهارشنبه اول خرداد ماه تعدادی از زندانیان اعتصاب غذا کننده بندهای مختلف زندان قزل حصار کرج با دست بند و پابند نزد حسینی رئیس زندان برده شدند. حسینی رئیس زندان با تهدید و برخوردهای غیر انسانی آنها را عامل رهبری کننده اعتصاب غذا در بندها نامید و به آنها گفت :که باید به اعتصاب غذای خودشان پایان دهند و همچنین سایر زندانیان را قانع کنند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.
زندانیان اعتصاب غذا کننده بر خواسته های خود مبنی بر پایان دادن به اعدام ها و اذیت و آزارها زندانیان تاکید کردند که موجب خشم حسینی رئیس زندان شد و آنها را تهدید کرد که در صورت پایان ندادن به اعتصاب غذا حکم اعدام ۱۰۰ نفر از آنها را به اجرا خواهد گذاشت.
سپس تمامی زندانیان را به قرنطینه ستاد زندان منتقل کردند و تا نیمه های شب در سلولهای انفرادی نگه داشته شدند.
اعدام  یک زن زندانی در زندان قرچک ورامین با پیکر خونین در اثر ضربات شلاق
بنابه گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روز گذشته حداقل یک زن زندانی در زندان قرچک ورامین در حالی که بدن وی خونین بود به دار آویخته شد.
بامداد روز چهارشنبه اول خرداد ماه حداقل یک زن زندانی بنام گیتی مرامی ۳۴ ساله متاهل و دارای یک دختر در محوطه زندان قرچک ورامین به دار آویخته شد. زندانبانان ولی فقیه قبل از اجرای حکم ضدبشری اعدام به او ۱۰۰ ضربه شلاق زدند و در حالی که خون از بدن وی جاری بود او را به دار آویختند.
خانواده این زندانی هنگامی که پیکر فرزندشان را از پزشکی قانونی تحویل گرفتند پیکر او در اثر ضربات شلاق  غرق به خون بود .
همسر وی نیز به نام عیسی امان پور  ۱۳ سال است که  در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برد.
افرادی که تحت نام قاضی احکام ضد بشری اعدام را علیه زندانیان در تهران صادر می کنند عبارتند از تیرانی رئیس شعبه ۳۰، محمد مقیسه و احمد زاده می باشند.
علیرغم گذشت ۲ روز هنوز قوه قضاییه ولی فقیه خبر این اعدام را منتشر نکرده است و همانند سایر اعدامها  به صورت مخفیانه صورت گرفته است .

اطرافیان قالیباف در این عکس چه کسانی هستند؟ + عکس

جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش.

اطرافیان قالیباف در این عکس چه کسانی هستند؟ + عکس



گرازش دریافتی : عکس بالا برگرفته از سایت حامی قالیبلاف یعنی سایت شفاف نیوز می باشد. این عکس مربوط به همایش تبلیغاتی قالیباف در مسجد حضرت ابوالفضل میدان فلسطین است. چهره هایی که در این عکس شماره گذاری شده اند از پرسنل شرکت بهره برداری مترو تهران می باشند که بترتیب شماره عبارتند از: 1- علی محمد قلی ها : مدیر عامل شرکت. 2- امید تشت زر:  معاونت پشتیبانی و برنامه ریزی شرکت. 3- عبداله پور : از مدیران مربوط به دفتر مدیریت عامل. 4- خانزاده : پادو مخصوص  آقای تشت زر. 5و6و7: از روسای معاونت فرهنگی و مدیریت بسیج شرکت که از نیروهای انصار حزب الله نیز می باشند.

 حالایک سئوال از مدیران عالی شرکت بهره برداری وجود دارد: آیا عضویت در ستاد مرکزی یک کاندیدای ریاست جمهوری  خلاف قانون نبوده و شائبه واگذاری امکانات مالی و لجستیکی به آن کاندیدا را ایجاد نمی کند؟ همچنین از مسئولین شوراهای اجرایی و نظارتی  انتخابات ریاست جمهوری باید پرسید که اقدام این افراد در حالیکه همچنان در سمتهای خود مشغول می باشند خلاف مقررات نبوده و ایشان نبایستی از سمتهای خود استعفا دهند؟لطفا" این تصور و توضیحات مربوطه را نماسش دهید تا  تصویر مدعیان قانون مداری برای همه روشن شود. لازم بذکراست نزدیک به یک سال است کلیه فعالیتهای شرکت بهره برداری مترو اعم از امور اداری و پرسنلی و جذب نیرو,تغییرات چارت سازمانی و امور مالی و .. تحت تاثیر آمادگی جهت کاندیداتوری آقای قالیباف می باشد.

مشایی: دوره رسوایی آنها فرارسیده/ پیروزی ما قطعی است


ایسنا
اسفندیار رحیم مشایی یک روز قبل از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری، در جمع تعدادی از جوانان و نخبگان سراسر کشور مطالبی را درباره انتخابات و حضور احمدی‌نژاد همراه وی در زمان ثبت‌نام، درباره منتقدانش و ولایت فقیه بیان کرده بود که به تازگی از سوی خبرگزاری جنبش عدم تعهد منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از سایت «نمنا»، مشایی در این دیدار با اشاره به قانونی بودن همراهی رئیس‌جمهور با وی در روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی صحبت‌هایی که در این رابطه مطرح شد، قانونی نیست؛ هرچند برخی افراد خود را قانون می‌دانند و می‌گویند چون این حرف را من زده‌ام، پس قانونی است.

وی با بیان اینکه "برخی همراهی و حضور احمدی‌ن‍ژاد برای ثبت‌نام اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری را ابتدا جرم و پس از مدتی خلاف اعلام کردند"، اظهار کرد: چه‌طور رئیس‌جمهور می‌تواند در پایان دور اول ریاست جمهوری برای ثبت‌نام خود به ستاد انتخابات وزارت کشور برود، ولی نمی‌تواند برای معرفی یا همراهی شخص دیگری به آنجا برود؟

مشایی در ادامه، این‌گونه صحبت‌ها را بازی تبلیغاتی خواند و افزود: متاسفانه برخی از دستگاه‌هایی که باید به شدت از سیاسی‌کاری پرهیز کنند، تحت تاثیر اخبار برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرند و فراموش می‌کنند واکنش‌های آنها اعتماد جامعه را زیر سوال می‌برد.

وی تصریح کرد: فضایی ساخته‌اند که از اول نشان دهند ما غیرقانونی و مخالف قانون هستیم؛ این فضاسازی‌ها اصلا معنی ندارد چون ما نیازی نداریم که خلاف و مخالف قانون باشیم. آنهایی به بی‌قانونی نیاز دارند که به خانه‌های مردم می‌ریزند و از یک سایت می‌ترسند. تعطیل کردن یک سایت یعنی چه؟ یعنی ترسیدن از حرف و پیام، و کسی که از حرف و پیام می‌ترسد از جنس پیامبر(ص)، امام، دین، آسمان، حقیقت و جوهر درخشان انسان نیست.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد خطاب به جوانان حاضر در این دیدار اظهار کرد: امیدوار باشید؛ آینده متعلق به شماست و این افراد مانند ابر هستند و ابر هیچ‌وقت اصالت ندارد؛ می‌بارد و می‌رود. خورشید است که اصالت دارد و شب و روز را پدید می‌آورد. به گفته حضرت علی(ع)، این افراد مانند پشه‌هایی در کنار دریا هستند و با یک نسیم جا به جا می‌شود.

مشایی با اشاره به بروز شرایط گوناگون در کشور افزود: گاهی در جامعه طوفان می‌شود ولی طوفان هم نباید ما را جا به جا کند. کسی که به حقیقت رسیده و اصول دارد، از هیچ طوفانی نمی‌ترسد و جا به جا نمی‌شود.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر صبوری و مقاومت در شرایط فعلی تاکید کرد: صبور باشید؛ ما فقط در مسیر قانون حرکت می‌کنیم. ما تحت نظر ولی فقیه هستیم و ظلم را هم برنمی‌تابیم، چراکه معتقدیم ولی فقیه هم ظلم را برنمی‌تابند.

مشایی تصریح کرد: حتی اگر در کار ما وقفه‌ای ایجاد شد، شما امیدوار باشید و بدانید که ما تا شب انتخابات داغ داغ حضور داریم حتی اگر به ما فرصت صحبت در تلویزیون (رسانه ملی) را ندهند.

مشاور رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در کشور یادآور شد: من اساساً با ستاد موافق نیستم، چراکه معتقدم یک ستاد هرگز موفق نیست و ما باید کاری کنیم که عموم جامعه با ما همفکر و همراه باشند و با وحدت، پای یک آرمان بایستند. من معتقد هستم که پیروزی ما صد در صد و قاطع است.

وی همچنین درباره انتساب برخی اتهامات به وی خاطرنشان کرد: من هیچ وقت از پاسخ فرار نکرده‌ام و به تمام سوالات پاسخ می‌دهم چراکه معتقدم جامعه‌ای که سوال نمی‌کند آنتروپی جدی دارد و می‌رود که خاموش شود. اگر پرسشگری از جامعه حذف شود، جواب هم حذف می‌شود.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد ادامه داد: سوال که مطرح شد، اگر من هم نتوانم به آن پاسخ بدهم یکی پیدا می‌شود که پاسخ بدهد ولی اگر سوال به هر دلیلی از جامعه حذف شد، پاسخ موضوعیت ندارد و هر حرف غلط و بی‌منطقی می‌تواند در جامعه پرچمدار شود.

مشایی با اشاره به رسوخ عمیق فرهنگ رسانه‌ای غرب در رسانه‌های کشور اظهار کرد: رسانه‌های ما خبرسازی و جلب نظر مخاطب را بر محتوا، حقیقت و ارزش علمی و موضوعی خبر اولی‌تر می‌دانند و علاوه بر آن رسانه‌های ما معمولا گرایشات حزبی و سیاسی دارند.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: کافی است سایتی یک شبهه یا اشکالی را در رابطه با شخصی مطرح کند؛ فوراً همه سایت‌ها و روزنامه‌ها به نقل از آن سایت خبر را بازنشر می‌کنند و این روند ادامه پیدا می‌کند تا اینکه یک شبهه بی‌اساس هزاران مرتبه منتشر شود؛ در حالیکه تکذیب همین مطلب غلط را حتی طبق قانون هم منتشر نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه "این خبرسازی‌ها و جریانات کاملا سازمان‌یافته هستند"، گفت: سایت‌هایی با هزینه‌های کلان ایجاد می‌شوند که فقط دستور دارند مشایی را خراب کنند. البته در همین شرایط دوستی‌هایی نیز شکل می‌گیرد که نشان می‌دهد دست بالای دست بسیار است.

مشایی افزود: شخصی که من او را نمی‌شناختم به من گفت در جلسه‌ای به نام بصیرت، از ابتدا تا انتها فقط از شما بد گفتند و من در آخر جلسه از سخنران خواستار سند و مدرکی که نشان دهنده این اتهامات به شما باشد شدم و او در جواب به من گفت که ای بابا، پنج - شش سال است تمام دستگاه‌های اطلاعاتی کشور تمام زوایای زندگی این شخص را بررسی کرده‌اند، هیچ چیزی پیدا نکرده‌اند، شما چطور از من سند و مدرک می‌خواهید؟

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه "تمام دولت‌ها در سال آخر کارشان چوب می‌خورند و مورد هجمه قرار می‌گیرند"، خاطرنشان کرد: عده‌ای دیدند نمی‌توانند احمدی‌نژاد را با چوب‌های قدیمی دولت‌های قبلی بزنند و به همین دلیل شروع به تخریب و ترسیم چهره‌های مخوف کردند و انواع تهمت ها و نسبت ها اعم از منافق، صهیونیست، ارتباط با بودا و غیره را به ما نسبت دادند و دیگر چیزی باقی نماند که به ما نگفته باشند. این روش کار، حذفی است و اگر در کوتاه مدت یک نفر با این روش حذف شد که هیچ، ولی امان از زمانی که حذف نشود؛ چراکه مانند موجی است که برمی‌گردد و رسوا می‌کند.

مشایی تصریح کرد: الان دوره رسوایی فرا رسیده است و هرچه جلوتر می‌رویم، دیگر من نباید حرف بزنم بلکه افرادی هستند که باید از ترس، پشت دیگران خود را مخفی کنند. هر کسی به حقیقت نزدیک شود، خوشبو می‌شود و هرکس از آن دور شود، بد بو می‌شود. ما باید مزاجمان، مزاجی باشد که هیچ کس نتواند یک چیز بدبو را به عنوان عطر به ما قالب کند.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با بیان اینکه "ولایت فقیه عاشق‌ترین شخص نسبت به مردم است"، خاطرنشان کرد: به قول دکتر احمدی‌نژاد، زندگی در سایه ولایت فقیه تمرین زندگی در زمان امام زمان (عج) است. ظهور امام زمان (عج) موجب برقراری صلح و امنیت در سراسر جهان است. ما ولایت فقیه را به عنوان یک مدل حکومتی به دنیا ارائه خواهیم کرد و می‌دانیم آنها قبول می‌کنند، چون ولایت فقیه مملو از حکمت است.

لاگارد (رییس صندوق بین المللی پول) در دادگاه پاریس به خاطر پرونده میلیونها یورویی


کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول، برای دومین روز، جمعه، در دادگاهی در پاریس حاضر شد تا در خصوص پرداخت شدن میلیونها یورو به “برنارد تاپی” در یک دعوای حقوقی توضیح دهد.
احتمال دارد وی به اتهام حیف و میل اموال دولتی و استفاده از نفوذش به نفع آقای تاپی در زمان تصدی وزارت اقتصاد فرانسه، رسما تحت بازجویی قرار گیرد.
ماجرا از این قرار است که برنارد تاپی، چهرۀ چند شخصیتی و سرمایه دار فرانسوی و مالک باشگاه المپیک مارسی در دهه ۹۰ میلادی، سالها پیش سهم خود در شرکت “آدیداس” را به بانک “کردی لیونه” فرانسه فروخت.
سپس این بانک این سهم را به قیمت بسیار بالاتری به فروش رساند و آقای تاپی از بانک “کردی لیونه” با وارد ساختن این اتهام که او را فریب داده است شکایت به دادگاه برد.
آقای تاپی با میانجیگری خانم لاگارد که وزیر اقتصاد وقت دولت نیکولا سارکوزی بود توانست در دعوای حقوقی با بانک برنده ۴۰۰ میلیون یورو شود.
وی دوست نزدیک نیکولا سارکوزی است و در کارزار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، حمایت خود از آقای سارکوزی را دریغ نکرد.
صندوق بین المللی پول می گوید به کریستین لاگارد “اعتماد” دارد.
احمدی‌نژاد: کار ما تازه آغاز شده

ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم / واندر شرار فتنه آخر سیاوشیم
محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد: ما هستیم و تازه کار ما آغاز شده است و اندیشه بهار و خود بهار چیزی نیست که کسی بتواند با پایمال کردن یک جوانه آن را از بین ببرد.
به گزارش ایسنا، رییس جمهور که در آیین اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی و عکس بهار در سالن اجلاس سران حضور یافته بود و برخلاف برخی خبرها، اسفندیار رحیم‌مشایی او را در این برنامه همراهی نمی‌کرد، با بیان اینکه "متاسفانه جای مرد بهاری خالی است، اما حوصله کنید"، اظهار کرد: آقای عزیزی در همین جلسه به من گفت که "باشید" من در پاسخ به او گفتم که ما هستیم، همه هستیم، تازه کار ما آغاز شده است.
وی افزود: اندیشه بهار و خود بهار چیزی نیست که کسی بتواند با پایمال کردن یک جوانه آن را از بین ببرد. گاهی جوانه حتی از زیر آسفالت‌هایی که روی آنها غلطت زده‌اند باز خود را نشان داده است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه "این وعده خداست که کسی که با عشق به بهار زندگی می‌کند، بهار حقیقی را در آغوش خواهد کشید"، گفت: در آغاز راهیم، یک راه پرافتخار و سرتاسر پیروزی در راه است. اندیشه بهار هرگز طعم شکست را نخواهد چشید، پیروزی در ذات اندیشه بهاری است.
رییس‌جمهور همچنین افزود: اصل حضور انسان در این عالم و انگیزه او رسیدن به بهار و برپا کردن یک زندگی بهاری است. آمدن ما برای برپا کردن بهار است. تمرکز فعالیت شیطان در طول تاریخ از بین بردن یاد و نام بهار و عشق به بهار بوده است. اگر عشق و امید به برپایی بهار وجود نداشته باشد زندگی و حرکت بی‌معناست.
وی با بیان اینکه "اگر شیطان از کسی امید به بهار را بستاند حیات را از او ستانده است"، اظهار کرد: ملت ایران اولین ملتی بوده که حقیقت بهار را شناخته و هزاران سال برای رسیدن به آن زندگی کرده است و هر سال با آن تجدید میثاق می‌کند.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: دشمنان بهار در طول تاریخ در برابر ملت ایران ایستاده‌اند و در فرازهای گوناگون تلاش کرده‌اند اندیشه بهار را از ما سلب کنند اما از پس صدها و هزاران حادثه آنچه رفته است دشمن بوده‌اند و آنچه مانده ملت ایران و ملت ایران تا آخر خواهد بود و بهار حقیقی را در همه هستی برپا خواهد کرد.
رییس‌جمهور در ادامه صحبتهای خود گفت: در این مراسم جمعی از دوستان بهار و عاشقان بهار دور هم جمع شده‌اند ولی متاسفانه جای یکی از عاشقان حقیقی بهار و مرد همیشه بهاری ایران خالی است.
به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در پایان سخنرانی خود این شعر را قرائت کرد: ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم/واندر شرار فتنه آخر سیاوشیم/در انتظار رؤیت آن مهر آخرین/در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم.
منبع:ایسنا