نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۲ بهمن ۳۰, چهارشنبه

مافیای "دور زدن تحریم ها" 1500 کیلو طلای ایران سپاه خور شده یا ملا خور؟




 
 
 
 
روح‌الله غلامی وکیل ‌مدافع شاکی خصوصی بابک زنجانی با خبرگزاری ایسنا مصاحبه ای بسیار خواندنی کرده و اطلاعات مهمی را فاش ساخته است. او در این مصاحبه می گوید:
اردیبهشت امسال شکایتی در یکی از دادسراهای تهران علیه بابک زنجانی بعنوان کلاهبرداری مطرح کردم . این شکایت اعلام تقلبی بودن محموله 1500 کیلوئی طلای توقیف شده در ترکیه بود که گفته می‌شود با پرداخت یک ‌و نیم میلیون دلار به برخی مسئولان ترکیه از توقیف رها شده و به کشور امارات منتقل شده است. (رضا ضراب وردست بابک زنجانی در ترکیه عامل اجرای این انتقال است)
البته ماجرا از این جهت که باعث تحریم طلای ایران هم شد بیشتر حائز اهمیت است.
- یعنی موکل شما برای زنجانی طلا خریده ولی او به بهانه تقلبی بودن طلاها، به تعهداتش عمل نکرد؟
تقریبا اصل ماجرا همین است، اما با کلی حواشی و جزئیات که الان جای باز کردن آن نیست. جزئیات همان مواردی است که نهایتا باعث تحریم طلای ایران شد، ولی به هر حال در حالی که ایشان تاکنون و در هیچ جایی ادعا یا اشاره‌ای درباره تقلبی بودن محموله نکرده و حتی به طور ضمنی در مصاحبه‌ای به اصل بودن محموله 1500 کیلو طلا داشته از تعهداتش به موکلم به بهانه تقلبی بودن کالا بدون ارائه مستندات شانه خالی کرده است.
-  چرا تاکنون در هیچ جا درباره شکایت شما سخنی به میان نیامده است؟
اتفاقا بحث من به عنوان وکیل پیش از اینکه پیگیر روند پرونده موکلم باشد، نحوه رسیدگی دادسرای مربوطه و اشکالات عدیده در رسیدگی به این ماجرا است. متاسفانه به دلایل نامعلومی طی این مدت دادسرا و بازپرس مربوطه از روشن شدن ابعاد ماجرا تا زمانی که زنجانی رسما دستگیر شد، جلوگیری کرده بودند. معتقدم که عده‌ای صراحتا در این پرونده از زنجانی حمایت می‌کردند.
-  پای افراد دیگری هم در این ماجرا هست؟
نکته‌ای که تاکنون به دلیل انجام نشدن تحقیقات لازم از سوی دادسرای رسیدگی کننده پنهان مانده نقش فردی معروف به "ح . م" در محموله طلا و شراکت وی در این محموله است. وی به همراه زنجانی ویزای غنا دریافت کرده بود اما به این سفر نرفت. وی بعد از بازداشت زنجانی تمام توان خود را با استفاده از ارتباطاتش بر کسانی که در این جریان بوده و می‌توانستند دست بابک زنجانی را رو کنند فشار آورده است.
برخی افراد در روند رسیدگی به پرونده، با ارتباطاتی که داشته‌اند تمام قد از وی دفاع کرده‌ و پشت وی بوده‌اند، اما نمی‌توان این مطلب را به کل دستگاه قضایی تعمیم داد.
- مسئولان از رسیدگی به همه ابعاد این پرونده خبر می‌دهند؟
بله، اما موارد سوال برانگیزی وجود دارد. مثلا اخیر برخی مقامات گفته اند اگر بابک رنجانی بدهی خود را پرداخت کند آزاد می‌شود. من می‌گویم این یک بدعت خطرناک است؛ چرا که اگر بابک زنجانی بدهکار است که برای یک بدهکار که ماشاالله وضع بدی هم ندارد صدور دستور بازداشت موقت تاکنون مرسوم نبوده است. اگر ایشان با دوست آقای مرتضوی به دفتر ایشان رفته‌ و در یک حراجی بزرگ چوب حراج به اموال کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی زده آیا نباید رسیدگی شود؟ اگر بحث تحریم طلا به جدیت و با این همه مدارک مطرح است آیا نباید رسیدگی شود؟ اگر عده ای از ایشان شکایت دارند و تا به حال نتوانسته‌اند حتی این آقا را احضار کنند نباید رسیدگی شود؟ و حامیان نیز مجازات و به کیفر اعمال برسند؟ یعنی این آقا که در بازداشت موقت است اگر بدهی وزارت نفت را بدهد آزاد می‌شود؟
یک پیشنهاد به سران سه قوه دارم که خطاب نامه 12 نماینده مجلس است. می‌گویم آقایان اتهام را از خود دور کنید! نه در خصوص بابک زنجانی بلکه در خصوص شیوه برخورد با مفاسد و روش‌ها. حال که با کمک رسانه ها گوشه‌ای از عمق فاجعه‌ مافیای زنجانی کشف شده دستگاه قضایی برخورد قاطع بکند.
2 کشته و 10 زخمی در انفجار مقابل دفتر رایزنی فرهنگی ایران در بیروت



وقوع 2 انفجار در نزدیکی دفتر رایزنی فرهنگی ایران در شهر بیروت، 2 کشته برجای گذاشت.
به گزارش عصر ایران، این دو انفجار صبح امروز چهارشنبه در منطقه بئر حسن بیروت روی داد و منجر به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 10 نفر دیگر شد.
این دو انفجار با فاصله 50 متری از یکدیگر روی دادند. انفجار نخست توسط عامل انتحاری انجام شد.
علاوه بر دفتر رایزنی فرهنگی ایران، دفاتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و صداوسیما نیز در منطقه محل انفجار قرار دارند.
آمار تلفات این حادثه اولیه است و احتمال افزایش آن وجود دارد.
ایرنا نوشت:  شدت انفجار به حدی بود که به ساختمانها و خودروها آسیب وارد شده و شیشه ساختمانها شکسته شد.  بر اثر این انفجار ، تمامی سیستمهای برقی ، رایانه ای و ارتباطی دفتر نمایندگی ایرنا در بیروت قطع شده است .
هنوز فرد یک گروهی مسؤولیت این اقدام را برعهده نگرفته است.
قبل از این هم در  دو انفجار انتحاری متوالی مقابل ساختمان سفارت ایران در بیروت پایتخت لبنان، شمار زیادی از جمله رایزن فرهنگی ایران کشته شدند.

/ انفجار در برابر دفترایرنا و رایزنی‌فرهنگی‌ایران در بیروت


دو بمب در منطقه شیعه‌نشین جنوب لبنان و نزدیک دفتر رایزنی فرهنگی ایران منفجر شده است.

منابع امنیتی به خبرگزاری‌ها گفته‌اند در این دو انفجار شدید دست‌کم چهار نفر کشته و شماری بیشتر زخمی شده‌اند.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است: شدت انفجار به حدی بود که به ساختمانها و خودروها آسیب وارد شده و شیشه ساختمانها شکسته شده است.
بر اثر این انفجار، تمامی سیستمهای برقی، رایانه ای و ارتباطی دفتر نمایندگی ایرنا در بیروت قطع شده است .














 

فارغ التحصیلی 30 هزار طلبه غیر ایرانی :* مرگ سالانه 200 هزار نفر به دلیل اعتیاد در کشور

* مرگ سالانه 200 هزار نفر به دلیل اعتیاد در کشور
* حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران 34 درصدکاهش یافته است

مرگ سالانه 200 هزار نفر به دلیل اعتیاد در کشور
به گزارش ایرنا، «بابک دین پرست» روز چهارشنبه در اختتامیه همایش منطقه ای کاهش تقاضا و عرضه مواد مخدر افزود: 10 میلیون نفر در جهان در چرخه مواد مخدر فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه حدود 89 درصد مراکز درمان و کاهش آسیب مواد مخدر را سازمان های مردم نهاد اداره می کنند، ادامه داد: 84 درصد معتادان نیز در این مراکز تحت درمان قرار می گیرند.






وی ادامه داد: هر کدام از این دانش آموختگان در خدمت رسانی دینی به جوامع بشری توانسته‌اند نقش مهم را ایفا کنند و به برکت این طلاب سطح علم و فرهنگ این جوامع ارتقا یافته است.

وی با اشاره به شاخصه‌های جامعه المصطفی گفت: دغدغه‌ شغلی برای دانش آموختگان و همچنین تاسیس رشته و تربیت نیرو بر اساس جامعه هدف از مهم ترین شاخصه‌های این نهاد علمی است که می‌توان از آن به یک مرکز رسالت مدار تعبیر کرد.

شاهزاده انگلیسی در مراسم رقص شمشیر

رقص شمشیر اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی سوژه تازه‌ای برای رسانه‌ها شد. شاهزاده چارلز،مراسم لباس عربی موسوم به «دشداشه»، دستار و یک خنجر تشریفاتی به تن داشت. رقص شمیشیر بخشی از فستیوال «جنادریه»، یک مراسم سالیانه است که ۱۷ روز به طول می‌انجامد و هدف آن آشنایی با فرهنگ عربستان است.

سد لار خشک شد

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم آب ورودی به مخازن سدهای تهران به 277 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، 48 میلیون مترمکعب کمتر است.

به گزارش مهر، حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران 34 درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال کاهش یافته است. به صورت کلی، حجم آب ورودی به مخازن سدهای تهران، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 15 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران هم اکنون حدود 402 میلیون مترمکعب ثبت شده در حالی که این میزان در زمان مشابه سال گذشته، 613 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

براساس این گزارش، حجم آب ورودی به مخزن سدهای طالقان، ماملو، کرج و لتیان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته به ترتیب 19، 21، 25 و 30 درصد کاهش یافته است.

حجم آب ورودی به مخزن سد لار از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 35 درصد افزایش یافته است. همچنین حجم آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، ماملو، کرج و لتیان هم اکنون به ترتیب 14، 155، 116، 91 و 27 میلیون مترمکعب است.

در زمان فعلی، حجم آب موجود در مخازن سدهای لار، طالقان، ماملو، کرج و لتیان به ترتیب یک، 37، 46، 50 و 35 درصد ظرفیت مخزن آنها است. براساس این گزارش، حجم فعلی آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، ماملو، کرج و لتیان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به ترتیب 65،41، 24، 20 و 42 درصد کاهش یافته است.

خودسوزی یکی از کارکنان وزارت نفت همزمان با حضور روحانی


ین کودک چهار ساله سوری با پای پیاده به مرز اردن رسید




انتشار تصویر کودک سرگردان و تنها سوریه ای در حالی که به همراه خانواده از صحنه جنگ داخلی سوریه گریخته و پس از جدا شدن از خانواده به طور اتفاقی و تنها به امدادرسانان بین المللی مستقر در مرز اردن رسیده است، احساسات کاربران شبکه توییتر در سراسر جهان را برانگیخته است.
به گزارش عصر ایران تصاویر این کودک 4 ساله سوری روز گذشته نخست در صفحه توییتر " اندرو هارپر" عضو تیم امدادرسان بین المللی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مستقر در مرز اردن و سوریه منتشر شد، این کودک در حالی که یک بسته پلاستیکی را تنها در مرز سوریه و اردن حمل می کرد به امدادرسانان سازمان ملل برخورد کرد. هارپر در صفحه اش نوشت : او اندکی پس از رسیدن به مرز سوریه و اردن به مادرش در این سوی مرز پیوست.
مروان 4 ساله به هنگام فرار از سوریه به همراه خانواده اش به طرف مرز اردن از خانواده اش جدا مانده بود وباقی مسافت تا مرز اردن را تنهایی طی کرده بود.


فارغ از اینکه مروان به کدام گروه و دسته درگیر در صحنه جنگ داخلی نزدیک است، او تنها یک کودک 4 ساله است که در همه آیین و سنن و عرف های مرسوم در 4 گوشه جهان هنوز مسئول اعمال خود نیست، اما در اثر شرایطی که به او تحمیل شده ، زندگی اش در مخاطره قرار گرفته است و چه بسا شانس زیادی آورده که در راه رسیدن به مرز سوریه و اردن به گروه های "جگر خوار" برخورد نکرده است.
طبق گزارش های سازمان ملل مروان ؛ یکی از 1 میلیون کودک آواره جنگ داخلی سوریه و 2 میلیون بزرگسال آواره است که در طی 3 سال گذشته در اثر جنگ و کشتار مجبور به ترک خانه و زندگی خود شده اند.
او احتمالا خاطرات کودکی ندارد و از زمانی که چشم گشوده فضایی اضطراب آلود و جنگی را تجربه کرده است.
اوبه احتمال زیاد صدها و هزاران بار به صورت وقت و بی وقت صدای موشک و بمب، فروریختن ساختمان ها و فریاد و ضجه شنیده است و خاطره کودکی برای او ملغمه ای از لحظه های ترس و اضطراب با مخلوطی از مهر و محبت مادری است.
دنیا به مروان و میلیون ها مروان دیگر در گوشه کنار جهان که قربانی خشونت ها و جنگ های بزرگان بر سر پول و قدرت و ایدئولوژی اند، بدهکار است و تک تک ما انسان ها یک دنیای فارغ از تعصب و خشونت و سرشار از انسانیت به مروان و دهها میلیون کودک مشابه او بدهکاریم.
جهان باید در عصر فضای مجازی و اینترنت و ماهواره و حقوق بشر و ...از آنچه در سوریه و دیگر نقاط درگیر جنگ داخلی می گذرد شرمسار باشد. بیش از 7 میلیارد انسان ساکن روی کره زمین نتوانسته اند جلوی خون ریزی 3 ساله در سوریه رابگیرند و نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب پس از نشست بین المللی ناکام اخیر در سوییس درباره بحران سوریه، از مردم سوریه به دلیل تداوم این رنجی که می برند و ادامه مرارت هایی که می کشند تنها توانست عذرخواهی کند!
معلوم نیست آیا در آینده بار دیگر شاهد مروان خوش شانسی که بتواند خود را از جهنم جنگ داخلی سوریه برهاند و از " دریای مواج مرگ و خون" به "ساحل سختی "برسد، خواهیم بود یا نه ؟ اما مانده ایم از خوش شانسی او برای رسیدن به نیروهای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و در نهایت آغوش مادرش خوشحال باشیم یا بر حال او و میلیون ها کودک کمابیش مشابه او در سرتاسر جهان که قربانی خشونت و تعصب و جنگ اند اشک بریزیم!

وزیر نفت خبر داد:
فسادهای مالی بالای ۴۰۰‌میلیاردتومان در قراردادهای نفتی

«هر ایرانی ۱۱۰‌هزار‌تومان از آقای بابک زنجانی طلبکار است» البته «فعلا». این آمار طبق محاسباتی است که «بیژن نامدارزنگنه»، وزیر نفت انجام داده و در گزارش خود از بازدید دوروز پیش روحانی از وزارت نفت در صفحه «فیس‌بوک» خود نوشته است.
به نوشته ی شرق زنگنه در گزارش خود نوشته که پس از ساعت ۹ شب (یکشنبه‌شب) برای آماده‌سازی شرایط برای بازدید روحانی از وزارت نفت به همکاران خود ملحق شده و پیش از آن در جلسه‌ای «بسیار مهم» درباره «بابک زنجانی» حضور داشته است. او از پیگیری‌های قوه‌قضاییه درباره پرونده زنجانی، تقدیر کرده و در ادامه نوشته: «آن‌طور که حساب کرده‌ام، فعلا هر ایرانی ۱۱۰‌هزار‌تومان از آقای بابک زنجانی طلبکار است.»
بابک زنجانی که هم‌اکنون در انفرادی اوین به سر می‌برد، ۹ دی‌ماه به اتهام بدهی ۲.٨ میلیارددلاری (معادل حدود ۹‌هزار‌ میلیارد تومان) به نفت بازداشت شد. پیش از بازداشت زنجانی، حسن روحانی در نامه‌‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول برای شناسایی ویژه‌خواران و سوءاستفاده‌کنندگان از شرایط تحریم ماموریت ویژه داد.»

فسادهای بالای ۴۰۰‌میلیاردتومان در قراردادهای نفتی
وزیر نفت در ادامه درباره قراردادهای نفتی بسته‌شده این‌طور توضیح داده: «در بسیاری از این قراردادها نه مبلغ قطعی است، نه مدت زمان اجرای کار و نه تضمین قابل‌قبولی برای کیفیت و اجرای درست کار از پیمانکار گرفته شده. من مخصوصا بر این مطلب تاکید کردم چرا که بر حساسیت فوق‌العاده آقای دکتر روحانی بر هزینه‌کرد درست حتی یک ریال از اموال عمومی هم آگاه بودم و در ادامه هم گفتم که من اصلا نمی‌توانم این وضع را تحمل کنم.»
زنگنه در پایان گزارش خود درباره «بابک زنجانی» و بدهی او به وزارت نفت آن را گوشه‌‌ای از فسادهای مالی رخ داده در وزارت نفت عنوان می‌کند و می‌نویسد: «در رابطه با فساد اقتصادی هم به ایشان توضیح دادم که گرچه موضوع بابک زنجانی بزرگ است و ما به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم، ولی متاسفانه موارد دیگری هم داریم که همگی بالای ۴۰۰‌میلیاردتومان هستند.»

زنجانی ٨‌ هزار‌ میلیارد تومان کم دارد
«عزت‌اله یوسفیان‌ملا»، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اما خبر ناامیدکننده‌ای به «خانه‌ملت» داده است. او گفته: «دارایی‌ داخلی زنجانی شاید به‌هزار‌میلیاردتومان هم نرسد که این رقم کفاف بدهی ۹‌هزار‌میلیاردتومانی او را نمی‌دهد.»یوسفیان‌ملا با اشاره به گزارش دستگاه قضایی در نشست دوروز پیش ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفته: «رقم دارایی‌های زنجانی در داخل کشور پاسخگوی بدهی‌هایش نیست. بر همین اساس باید دارایی‌های خارج از کشور او مورد ارزیابی قرار گیرد. او افزوده که «برای انتقال دارایی‌های خارجی بابک زنجانی باید وزارت امور خارجه همکاری لازم را با دستگاه قضایی انجام دهد.»


فساد سازمان‌یافته نفتی در دوره قبلی زنگنه

در برابر این گفته ها، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی می گوید که فساد سازمان یافته ی نفتی از دوران قبلی همین وزیر فعلی نفت یعنی زنگنه شکل گرفته است.
زاکانی در گفتگوی خبرگزاری فارس می گوید فساد گسترده از زمان دولت کارگزاران شکل گرفت. وی می افزاید: یک نمونه عینی آن در حوزه قراردادهای نفتی است چراکه نفت به عنوان پایه جدی تامین منابع مالی در کشور است. در این زمینه در برهه‌هایی اتفاقات بسیار ناپسندی افتاده است مثلا در مدیریت قبلی آقای زنگنه در وزارت نفت، فساد سازمان‌یافته‌ای در قراردادهای نفتی از استات‌اویل گرفته تا کرسنت، توتال و بخش دیگری از قراردادهای نفتی مشاهده می‌شود.
دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: ما در گزارشی که برای مجلس تنظیم کردیم، به اسنادی رسیدیم که در این اسناد اسامی عده‌ای از افراد که برخی از آنان در این اواخر مصاحبه و فضاسازی می‌کنند، دیده می‌شود. کسی که شرکتش ٨۵۰ هزار دلار دریافت کرده امروز با حمایت از کرسنت تذکر می‌دهد؟ یکی از بحث‌هایمان این بود که آنها بگویند این پول‌ها را چرا گرفته و چه کار کرده‌اند.
وی در خصوص پرونده کرسنت و در پاسخ به این سوال که برخی در بحث کرسنت مدعی هستند که هر چیزی در این زمینه گفته شود علیه ما استفاده خواهد شد و به همین خاطر رسانه‌ها را از پرداختن به این موضوع منع کرده‌اند اظهار داشت: در موضوع دادگاه لاهه «حمید جعفر» ادعایی را علیه ایران مطرح کرده مبنی بر اینکه ایران دیرکرد تحویل گاز برابر قرارداد کرسنت دارد و ایران از مفاد قراردادی که زمان آقای زنگنه در دولت هشتم بسته‌ شده عدول کرده‌ است، از این رو به ازای آن درخواست جریمه‌ای برای قبل و درخواست برقراری همان قرارداد را برای ۲۵ سال آینده مطرح کرده است.
«اعداد و ارقامی هم که ذکر می‌کنند بسیار نجومی است یعنی حدود ٨ میلیارد دلار مربوط به گذشته و دیرکرد تحویل گاز است و تضمین برقراری گاز برابر قرار داد برای ۲۵ سال آینده است در حالی که اساساً گاز آن میدان گازی، برای تامین این قرارداد کفاف نخواهد داد. البته قرارداد کرسنت حدود ۱۵ اشکال کلیدی دارد که یکی از اشکالات آن عدم کفاف میدان گازی برابر قرار داد است.»
زاکانی یادآور شد: امسال قبل از اینکه ما بخواهیم درباره زنگنه در رای اعتماد نظری بدهیم از وزارت اطلاعات و دبیرخانه گفته شد که شما درباره کرسنت صحبت نکنید، ما زمانی که علت این موضوع را جویا شدیم، همین نکته (بهره‌برداری و سوء استفاده توسط شرکت کرسنت) را گفتند.

* ما از موضعی به قرارداد کرسنت می‌پردازیم که مقوم نظر لاهه باشد
نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: در جلسه‌ای که خود آقای زنگنه هم بود گفتم که ما از موضعی به قرارداد کرسنت می‌پردازیم که مقوم موضوع پرونده در دادگاه لاهه باشد و ما ثابت می‌کنیم که در این پرونده فساد وجود دارد. لذا اینجا از اساس دیگر خیرخواهی کسانی که می گویند پیرامون فساد قرارداد صحبت نکنید مورد تردید قرار می‌گیرد و توصیه برای صحبت‌ نکردن در مورد فساد این پرونده خواسته یا ناخواسته کمک به حمید جعفر است.
وی تاکید کرد: بنابراین عقل حکم می‌کند ما درباره فساد کرسنت صحبت کنیم؛ آقایان در نفت گفتند ما می‌خواهیم تفاهم کنیم و ما نیز پاسخ دادیم این به معنی عدول از لایحه فساد و به نفع حمید جعفر و خلاف منافع ملی ماست. وزیر نفت این پیشنهاد را مطرح کرد در حالی که وقتی ما می‌دانیم صورت مسئله چیست نباید اشتباه کنیم.

زاکانی در پاسخ به اینکه آیا زنگنه به دنبال این تفاهم‌نامه بود، گفت: بله آقای زنگنه به دنبال تفاهم است؛ لذا اگر بخواهید تفاهم کنید باید مسیر دیگری را بروید در حالی که ما اسناد و مدارکی داریم که نشان می‌دهد در اینجا فساد وجود دارد
.