نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

محکوم به اعدام است
کمکش کن هموطن





عكسي كه ماندگار مي شود؛

شجاعت یعنی این

لطفا این ایمیل رو برای همه بفرستید

با معروف شدنش،

شانس زنده ماندش در زندان افزایش خواهد یافت.




http://1.bp.blogspot.com/_ctJt08EAO2c/Sxin7Gs-ZtI/AAAAAAAAFHE/4zTxZtp8s2U/s1600/10968_1116120878180_1681717737_229299_2004968_n.jpg
محمد یوسف رشیدی مورخ 6/9/88 در خانه پدری خود در نوشهر توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و تنها خبری که از خانواده اش در اختیار دوستان وی قرار گرفته است خبر اعتصاب غذای او در بازداشتگاه اداره ی کل اطلاعات اطلاعات استان مازندران است. محمد یوسف رشیدی یکی از فعالان دانشجویی چپگرای دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران است که در اعتراضات دانشجویی علیه حضور احمدی نژاد در دانشگاه نقش برجسته ای داشت و از زمان سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنیک در تعلیق از تحصیل به سر می برد. او در هنگام سخنرانی احمدی نژاد پلاکارد بزرگی را در مقابل او بالا برده
بود که روی آن نوشته شده بود:«رئیس جمهور فاشیست، پلی تکنیک جای تو نیست





Tehran , in the 31th aniversary of 1979 revolution victory .

The Pictures are obvious , so they don't need to be discribed !

عکاسان ایرانی برنده جوایز 'عکس برتر سال رینولدز' شدند

bbc

تصویر معترض ایرانی که مجروح شده است

برنده رتبه نخست "عکس برتر سال" در رشته "اعتراض مدنی" که به عکاس ایرانی که نامش فاش نشده تعلق گرفته است

جوایز بهترین عکس های سال ۲۰۰۹ در زمینه "اعتراضات مدنی" به عکاسان خبری ایران تعلق گرفت.

"موسسه روزنامه نگاری رینولدز"(Reynolds Journalism Institute)، برگزار کننده مسابقه "برترین عکس های سال" روز پنجشنبه ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) جوایز اول تا سوم خود را در رشته "اعتراضات مدنی" به عکس های خبری عکاسان ایرانی اختصاص داد.

هیأت داوران شصت و هفتمین دوره مسابقه "برترین عکس های سال" (Pictures of The Year International) آثار عکاسان خبری ایران را که از حوادث مربوط به راهپیمایی معترضان به نتایج انتخابات در ایران و حوادث آن تهیه شده بود، به عنوان برترین عکس های سال ۲۰۰۹ در بخش "اعتراضات مدنی" انتخاب کرد.

در کنار احراز رتبه های اول تا سوم، سه عکس دیگر از عکاسان ایرانی هم مورد توجه داوران این مسابقه قرار گرفت و تحت عنوان "جوایز ویژه" (Award of Excellence) از آنها تقدیر شد.

'عکاسی خبری، پاشنه آشیل دولت در مواجهه با معترضان'

تصویر معترض ایرانی که از پلیس ضد شورش مجروح شده مراقبت می کند

برنده رتبه دوم "عکس برتر سال" در رشته "اعتراض مدنی" که به عکاس ایرانی که نامش فاش نشده تعلق گرفته است

حسن سربخشیان، عکاس خبری، در گفتگو با بی بی سی فارسی، توجه جهانی به تصاویر اعتراضات خیابانی را بیانگر موفقیت عکاسان ایرانی در ثبت وقایع دانست و نقش عکاسی خبری در جریان برخورد با مخالفان دولت را "پاشنه آشیل" دولت ایران خواند.

آقای سربخشیان گفت که عکاسان ایرانی در روزهای نخست اعتراضات مدنی مردم ایران و تا زمانی که مجوز پوشش این وقایع را از طرف دولت ایران داشتند، ثابت کردند که عکاسی خبری در ایران تا چه حد می تواند اثرگذار و آگاهی بخش باشد.

این عکاس خبری به بی بی سی فارسی گفت: "عکاسان ایرانی تا آنجا که اجازه یافتند، با ثبت وقایع و انعکاس آن ارزش های حرفه ای خود را به اثبات رساندند و نشان دادند که تلاش دولت برای محدود ساختن عکاسی خبری در ایران نتیجه ای نخواهد داشت و مورد توجه قرار گرفتن عکس ها و تصاویر اعتراضات مدنی مردم ایران توسط جشنواره های معتبر جهانی طی هفته های گذشته شاهدی بر این مدعا است."

هفته گذشته، عکس "معترضان بر بام های تهران" برنده بهترین عکس خبری سال شد و موسسه "ورلد پرس فوتو" (World Press Photo) عکاس ایتالیایی این عکس را به عنوان برترین عکس خبری سال معرفی کرد.

میرحسین موسوی در میان معترضان به نتایج انتخابات

برنده جایزه ویژه در رشته "اعتراض مدنی" که به عکاس ایرانی که نامش فاش نشده تعلق گرفته است

همچنین مجموعه عکس های یک عکاس فرانسوی از اعتراضات مخالفان دولت ایران هم برنده دومین مجموعه عکس سال "ورلد پرس فوتو" شد.

روز سه شنبه ۱۷ فوریه (۲۷ بهمن) هم جایزه روزنامه نگاری جورج پولک George Polk برای بهترین فیلم های خبری در سال ۲۰۰۹ انتشار یافت و اعلام شد که تصویربردار ناشناسی که با استفاده از گوشی تلفن همراه خود صحنه قتل ندا آقا سلطان را در جریان تجمع معترضان به نتیجه انتخابات ایران ضبط کرده و در دسترس جهانیان قرار داده بود، بهترین تصویر بردار خبری سال شناخته شده است.

حسن سربخشیان در رابطه با نقش عکاسان آماتور و شهروند-خبرنگاران به بی بی سی فارسی گفت: "تصاویر تهیه شده توسط مردم عادی و با استفاده از گوشی های تلفن همراه آغاز راهی بود که نشان داد تلاش های سی و یک ساله دولت برای محدود ساختن مجاری رسمی اطلاع رسانی دیگر نمی تواند اثربخش باشد و مردم راهی را برای اطلاع رسانی پیدا کرده اند که هیچوقت متوقف نخواهد شد.

از میدان شهیاد تا میدان آزادی

عکس تجمع بزرگ معترضان در میدان آزادی تهران

برنده رتبه سوم "عکس برتر سال" که از تجمع روز ۲۵ خرداد معترضان در میدان آزادی تهران گرفته شده است

مقام سوم "بهترین عکس سال" به عکسی از تجمع بزرگ معترضان ایرانی موسوم به "جنبش سبز" تعلق گرفته است که یک عکاس ایرانی در روز ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئیه) در میدان آزادی تهران (شهیاد) گرفته و شباهت فراوانی به عکسی دارد که در بهمن ۱۳۵۷ از تجمع مردم در میدان شهیاد (آزادی) و همزمان با ورود آیت الله خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی تهیه شده است.

حسن سربخشیان در باره شباهت های میان عکس های خبری اعتراضات پس از انتخابات خرداد ۸۸ و انقلاب بهمن ۵۷ به بی بی سی فارسی گفت: "در صحنه ثبت این عکس شخصا در میدان آزادی تهران حاضر بودم هر چند اجازه عکاسی نداشتم، و از نزدیک شاهد ابعاد رویداد بودم. این عکس (برنده مقام سوم عکس برتر سال) از همان نمایی گرفته شده که عکس معروف بهمن ۵۷ تهیه شده و من دیدم که شباهت های دو رویداد با وجود گذشت سی سال، چقدر زیاد بود و شاید بتوان گفت که تنها نوع پوشش حاضران در تجمع خرداد ۸۸ با سی سال پیش تفاوت کرده اما جنس اعتراض ها مثل هم بود و هر دو خواستار تغییر هستند."

با گذشت هشت ماه از زمان برگزاری انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در ایران، تصاویر ویدئویی و عکس های مربوط به معترضان ایرانی و مخالفان دولت ایران همچنان مورد توجه رسانه های خبری قرار دارد و بسیاری از جشنواره های معتبر خبری و هنری عکاسان حرفه ای و شهروند-خبرنگاران ناشناس تهیه کننده این تصاویر را به عنوان برگزیدگان مسابقات سال ۲۰۰۹ اعلام کرده اند.