نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۸ اسفند ۱۲, چهارشنبه

۴ جنازه ساعت‌ها روی زمین ماندند! + عکس

جغد بندری : ساعت ۱۲ ظهر ديروز، يکشنبه، تریلی تانکر روی بلوار راه آهن در حال دنده عقب آمدن بود. اتومبیل پراید با ۵ سرنشین که ۴ نفرش زن بالغ و یکی دیگر کودکی ۱۰ ساله بود از پشت با تانکر برخورد می‌کند. ماشین زیر تریلی گیر می‌افتد. عده‌ای خیرخواه همراه پرسنل آتش نشانی با قیچی تکه‌های از ماشین را جدا می‌کنند تا بتوانند ماشین را بیرون بکشند. ۴ زن در دم کشته شده‌اند و تنها بچه خردسال زنده مانده است. وقتی من به آنجا رسیدم ساعت ۵ عصر بود و هنوز خبری از آمبولانس نبود تا جنازه‌ها را سردخانه برساند. مردم از دیدن صحنه آنقدر عصبانی بودند که هر مامور دولتی را که می‌دیدند سرش داد میزدند! عده‌ای می‌گفتند تا پول به حساب پزشک قانونی واریز نشود یا کسی تعهد پرداخت هزینه‌ها را ندهد جنازه‌ها همچنان روی زمین خواهند ماند.

فرزند جعفر پناهی :پدر و ساير اعضای خانواده و مهمانان پدرش در حين فيلمبرداری فيلمی که مجوز داشته بازداشت شده اند.

12اسفند :

کلمه:پناه پناهی ، فرزند جعفر پناهی ضمن ابراز نگرانی از وضعيت خانواده خود که نيمه شب دوشنبه بازداشت شده اند ، خبرپردازی برخی سايت های اينترنتی در اين زمينه را تکذيب کرد.

وی در گفتگو با کلمه اعلام کرد که پدر و ساير اعضای خانواده و مهمانان پدرش در حين فيلمبرداری فيلمی که مجوز داشته بازداشت شده اند.

فرزند جعفر پناهی گفت: اينکه گفته اند منزل پدر من از قبل از انتخابات، محل ساخت فيلم ضد نظام بوده کاملا کذب است و پدر من هيچ فيلمی ضد نظام نساخته ضمن اينکه درباره رويدادهای اخير نيز فيلمی نساخته است.

پناه پناهی با بيان اينکه ساخت فيلم هنوز تمام نشده تصريح کرد: برخی آقايانی که شايعه پردازی ميکنند چگونه قبل از ساخت و تدوين فيلم درباره محتوای آن چنين ادعاهايی را مطرح می کنند؟

فرزند جعفر پناهی ادعاهای طرح شده در برخی سايت ها به نقل از او را تکذيب کرده و گفت: من بعد از بازداشت خانواده ام فقط با يک سايت خبری مصاحبه کرده ام اما برخی سايت ها اغراق کرده و حرفهايی را به من نسبت داده اند از جمله اينکه به نقل از من نوشته اند در منزل پدرم مهمانی بوده در حاليکه هيچ مهمانی ای در کار نبود و من فقط گفته ام که مهمانان پدرم بازداشت شده اند. اين مهمانان نيز همگی عوامل فيلمبرداری و اکثرا عوامل تدارکات بودند و فيلمبرداری نيز با مجوز انجام می گرفته وآنها در حالی در حين فيلمبرداری بازداشت شده اند .

پناه پناهی با بيان اينکه هيچ گونه اطلاعی از محل نگهداری و وضعيت خانواده اش ندارد گفت: من به شدت نگران خانواده ام ، به خصوص خواهر و مادرم هستم.

جعفر پناهي، کارگردان مشهور سينما نيمه شب دوشنبه به اتفاق همسر، دختر و مهمانانش بازداشت شده اند و دادستان تهران روز گذشته گفته است که بازداشت وی به علت هنرمند بودن ايشان نيست و جنبه سياسی هم ندارد.

جعفری دولت آبادی افزوده است که جعفر پناهی در مظان ارتکاب برخی جرايمی بوده که گزارش شده و دستگيری او به دستور قاضی پرونده بوده و تحقيقات ادامه دارد.

همزمان سايت تابناک به نقل از يک منبع آگاه نوشته است که جعفر پناهی به همراه دوستان و همکاران خود در حال تهيه فيلمی عليه نظام بوده اند که با هوشياری دستگاه های امنيتی و با عملياتی به هنگام، او و همکارانش بازداشت شدند.

اين سايت همچنين جعفر پناهی را متهم کرده است که محل زندگی اش از پيش از انتخابات و پس از ۲۲ خرداد محل ساخت فيلم عليه نظام بوده است.

يورش نيروهای امنيتی به منازل دو عضو کميته گزارشگران حقوق بشر/ اتهام محاربه برای اين دو فعال مدنی

12اسفند :

کميته گزارشگران حقوق بشر : صبح امروز، چهارشنبه ۱۲ اسفندماه تعدادی از نيروهای امنيتی با حضور در منازل حسام ميثاقی و سپهر عاطفی در اصفهان، به تفتيش منزل و ضبط وسايل شخصی اقدام نمودند اما به دليل عدم حضور اين دو فعال حقوق بشر در منازلشان موفق به بازداشت آن‌ها نشدند.

اين افراد حکم دادگاه انقلاب برای بازداشت ميثاقی و عاطفی را در اختيار داشتند. به گفته خانواده‌های اين دو فعال مدني، اتهام اين افراد از سوی نيروهای امنيتي، «ارتباط با منافقين» و «محاربه» عنوان شده است. همچنين ماموران اضافه نمودند که طی پروژه‌ی بازداشت «اعضای جنبش نرم» برای دستگيری اين افراد اقدام نموده‌اند.

از منزل ميثاقي، تعداد زيادی سي‌دي، اسناد، مودم و همچنين کامپيوتر شخصی وی را ضبط نمودند. از منزل عاطفی نيز کامپيوتر، مودم و تعدادی کتب شخصی ضبط گرديد.

اين درحالی است که شب گذشته، نيروهای امنيتی نويد خانجانی ديگر عضو کميته گزارشگران حقوق بشر را در اصفهان بازداشت کرده بودند. در حال حاضر ۷ تن از اعضای اين نهاد مدنی در بازداشت نيروهای امنيتی به سر مي‌برند.

حسام ميثاقی و سپهر عاطفي، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای هيئت موسس جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی هستند. اين دو فعال مدني، به دليل به اعتقاد به آيين بهايی از تحصيل در دانشگاه محروم شده‌اند.

فراخوان وبلاگ نویسان علیه اعدام، برای نجات جان محمد امین ولیان


صدور حکم اعدام محمد امین ولیان و تأیید آن در دادگاه تجدید نظر توسط دادستانی انقلاب در شرایطی اعلام می‌شود که نارضایتی‌های عمومی نسبت به سرکوب و دستگیری‌های گسترده و شکنجه‌های وحشیانه جسمی و روحی، رو به افزایش است و از طرفی در آستانه تدارک اعتراض گسترده چهارشنبه سوری هستیم و این روز اعتراض ملٌی، حکومت جمهوری اسلامی ایران را سخت به هراس انداخته است لذا نظام قضایی ایران اقدام به صدور جرایم سنگین علیه معترضین عاشورا نموده، تا فضای رعب و وحشت در میان مردم ایجاد شود .

محمد امین ولیان در روز 22 دی‌ماه سال جاری و پس از انتشار مطلبی در نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان علیه وی، در شهر دامغان بازداشت و به بازداشتگاه نامعلومی در شهر تهران منتقل می‌شود او از روز بازداشت تا کنون هیچگونه ملاقات با خانواده و انتخاب وکیل مدافع را نداشته است و مستقیما از سلول انفرادی در بازداشتگاه‌های نامعلوم اطلاعات سپاه به دادگاه منتقل شده است.

او عضو شورای مرکزی انجمن دانشگاه دامغان و از اعضای ستاد انتخاباتی دانشجویی میر حسین موسوی در این شهر بوده است و حکم اعدام او با استناد به یک عکس در روز عاشورا می‌باشد فشارها و تهدیدات غیر انسانی بازجویان علیه او و نشان دادن اخبار جعل شده در زندان به این متهم به حدی بوده است که بنا به گزارش ایسنا او در جلسه دادگاه خود گفته است : «من وقتی در زندان بودم در تلویزیون دیدم كه سران بزرگ اصلاحات در این دادگاه ایستاده‌اند.»

امروز رژیم در چنبره انزوای همه گیر اجتمایی و رسوایی و آبروی باختگی بین‌المللی به گونه‌ای چاره ناپذیر اسیر است و کوس رسوایی آن بخصوص در اجلاس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در ژنو طوری به صدا در آمد که در اقصی نقاط جهان انعکاس یافت. و حالا که در سراشیب سرنگونی دست و پا می‌زند بی جهت نیست که این احکام سنگین را صادر می‌کند. البته این احکام هم بخشی از این جنگ رژیم علیه مردم به پاخاسته است و انتظاری جز این هم نباید داشت.

امٌا امروز در مقابل این تهاجم رژیم به حقوق مردم ایران بر ما وبلاگ نویسان و همه آزادگان و دلسوخته‌گان حقوق بشر است که اجازه ندهیم نظام قضایی ایران برای مرعوب کردن جامعه و برای زهر چشم گرفتن، این دانشجوی 20 ساله ایران زمین را به قربانگاه بکشاند .

ما وبلاگ نویسان علیه اعدام مصراً خواستار لغو احکام سنگین و بی‌پشتوانه حقوقی و قانونی ِ صادر شده علیه دانشجویان و جوانان بی‌گناه هستیم و صدور این احکام سنگین علیه فعالین دانشجویی که هدف سیاسی آن ایجاد رعب و وحشت در جامعه است را بشدت محکوم می‌کنیم . ما از کمیسر عالی حقوق بشر و مراجع بین‌المللی برای نجات جان محمد امین ولیان تقاضای کمک می‌کنیم و خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل هستیم. ما از همه کشورهای جهان میخواهیم روابط خود را با دولت ایران تا لغو همه احکام اعدام در ایران به حال تعلیق در آورند. از تمامی آ زادیخواهان و وبلاگ نویسان در خواست داریم همه تلاش خود را برای نجات جان محمد امین و همه زندانیان سیاسی در ایران به کار برند.

گزارش فوق به سازمان‌های زیر ارسال گردید

بان کی مون( دبیر کل سازمان ملل متحد )
ناوی پیلای ( رییس کمیسیون حقوق بشر )
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

-----------


Bloggers Against the Death Penalty call to save the life of Mohammad Amin Valian

Mohammad Amin Valian, 20, was arrested on January 12, in Damghan after he published an article in a student newspaper at the University of Damghan. He was not allowed visitation nor he was able to have a legal representative. He was taken to the court directly from the solitary confinement of the Revolutionary Guard's prison.

The death penalty is based on a photo of Mohammad Amin, taken on Ashura day. He was given false information and has been under so much mental and physical pressure that he said in his court (quote from ISNA):" When I was in prison, I saw on TV the trial of the reformist leaders"!

Bloggers Against the Death Penalty (BADP), call on the international community to pressure the Iranian government to reverse the unjust penalties given to the students and innocent people, which are aimed to terrorize the Iranian people and prevent them from participating in protests.

We are urging the members of the UN High Commission of the Human Rights to use all their power to save Mohammad Amin's life. We ask that the countries all around the world suspend all relations with the Iranian government until Iran stops the executions. We demand that Iran's dossier of severe abuse of human rights be referred to the UN security council as soon as possible. We call on the bloggers all around the world to raise their voices to save the life of Mohammad Amin and all the political prisoners in Iran.

Bloggers Against the Death Penalty

CC:
HE Ban Ki Moon
HE Navii Pilay
UN High Comission of Human Rights
EU Comission of Human Rights
Amnesty International

Human Rights Watch

حضار و محاکمه 2 عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران



بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،آقای همایون جابری از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران روز گذشته به دادگاه انقلاب فراخوانده شد ومورد محاکمه قرار گرفت.
روز سه شنبه 11 اسفندماه آقای همایون جابری 33 ساله از اعضای سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه بدلیل اینکه قصد شرکت در گرامیداشت روز جهانی کارگر در سال جاری را داشت به شعبه 14 دادگاه انقلاب تهران فراخوانده شد. در احضاریه آقای جابری قید شده بود که می بایست راس ساعت 09:00 در دادگاه برای محاکمه حاضر شود .ولی بعد از 2:15 ساعت تاخیر ، دادگاه ساعت 11:15 تشکیل و تا ساعت 13:30 ادامه داشت. او توسط فردی بنام محمدی رئیس شعبه 14 دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت. نماینده دادستان اتهاماتی مانند ،اقدام علیه امنیت ملی و اقدام علیه نظام را به او نسبت داد. آقای جابری و وکیلش آقای خورشید اتهامات فوق را رد کردند. محمدی به پرونده سازیهای سالهای گذشته که بسته شده پرداخت وبا لحن تهدید آمیزی خطاب به آقای جابری گفت:"جوری واصت رای میدهم که دنبال این کارها دیگه نری"و ادامه داد چه جوری که تا به حال به تو حکم ندادند. محمدی رئیس شعبه 14 دادگاه انقلاب همچنین مسئله آقای منصور اسالو را پیش کشید و اظهار تاسف کرد که چرا به او کم حکم داده است.
آقای همایون جابری 3 ساعت قبل از شروع مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر در خیابان توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان اوین منتقل شد و 3 هفته در بازداشت بسر برد. از این پرونده سازی 10 ماه می گذرد که آقای جابری به دادگاه فراخوانده می شود و به نظر می آید که هرچه به روز جهانی کارگر نزدیک می شویم پرونده های ساخته شده توسط وزارت اطلاعات بیشتر به جریان گذاشته می شود.
همچنین آقای غلامرضا خانی عضو دیگر سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه روز شنبه 10 اسفند ماه بدلیل گرامیداشت روز جهانی کارگر به دادگاه فراخوانده شد ولی جلسه دادگاه او برای زمان نامشخصی به تعویق افتاد.
لازم به یادآوری است آقای همایون جابری 10 ماه است که از کار در شرکت واحد اتوبوس رانی تهران معلق شده است و از حقوق و مزایا محروم می باشد.او طی شکایتی به اداره کار موفق به اخذ حکم بازگشت به کار شده است ولی حراست که از شعب وزارت اطلاعات در شرکت واحد اتوبوس رانی تهران می باشد از بازگشت به کار او ممانعت می کند.آقای جابری در سال 1384 در آستانه اعتصاب گسترده کارکنان شرکت واحد دستگیر و به بند 209 منتقل شد و مدتی را در بازداشت بسر برد. او همچنین در سال 1386 هنگامی که به منظور حمایت از آقای منصور اسالو به منزل آنها مراجعه کرده بود دستگیر و به مدت 31 روز در بازداشت بسر برد.
در حال حاضر منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد تهران و آقای ابراهیم مددی در بازدشت بسر می برند.

* صدور یک سال حبس تعزیزی و ۷۴ ضربه شلاق برای پیمان عارف * بازداشت دکتر حسام فیروزی و بازجویی از مادر علیرضا فیروزی


صدور یک سال حبس تعزیزی و ۷۴ ضربه شلاق برای پیمان عارف

رهانا:‌ حکم پیمان عارف روزنامه نگار و فعال دانشجویی بازداشت شده در هفته نخست بعد از انتخابات توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران صادر شده است.
به گزارش رهانا، پیمان عارف شنبه هفته گذشته چهارم اسفند به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه های برانداز» به استناد عضویت در جبهه ملی ایران و «اهانت به رئیس جمهور» به استناد نامه سرگشاده ۵ خرداد وی به احمدی نژاد ، با حضور وکایش محمد علی دادخواه، سید محمد رضا فقیهی و محمد اولیایی فرد توسط قاضی پیر عباسی رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعابس محاکمه شده بود.
پیمان عارف ‌سه شنبه یازدهم اسفند جهت ابلاغ حکم از اوین با دادگاه آورده شد و در رای صادره وی با برائت از اتهام عضویت در گروههای بر انداز، به جهت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس تعزیری و به جهت اهانت به رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بازداشت دکتر حسام فیروزی و بازجویی از مادر علیرضا فیروزی

رهانا: حسام فیروزی، فعال حقوق بشر و پزشک تعدادی از زندانیان سیاسی شب گذشته با مراجعه‌ی ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
به گزارش خبرنگار رهانا، دکتر حسام فیروزی شب گذشته در حالی که همسر و فرزندش در منزل خانواده‌ی علیرضا فیروزی حضور داشتند، پس از مراجعه به منزل خود توسط ۱۵ نفر از ماموران امنیتی بازداشت شد.
ماموران امنیتی پس از تفتیش منزل حسام فیروزی به منزل یکی از همسایه‌های وی رفته و پس از تفتیش منزل آن‌ها، یکی از فرزندان آن‌ها را نیز به نام حماسه غفاری بازداشت کردند. حماسه غفاری یک شهروند عادی است تاکنون هیچ فعالیت سیاسی نداشته و فقط به خاطر همسایه بودن با دکتر فیروزی بازداشت شده است.
در حین بازرسی منزل مادر علیرضا فیروزی دانشجویی که از دو ماه پیش در بازداشت به سر می‌برد نیز به منزل دکتر حسام فیروزی مراجعه می‌کند که وی نیز در همان‌جا مورد بازجویی قرار می‌گیرد.
سپس ماموران به منزل علیرضا فیروزی (برادر زاده‌ی حسام فیروزی) ، فعال دانش‌جویی که از ۲ ماه پیش ناپدید شده و تا کنون خبری از وی در دست نیست، مراجعه کرده و به تفتیش منزل آن‌ها نیز پرداختند.
دکتر حسام فیروزی، اردیبهشت ماه سال جاری با به پایان رساندن محکومیت ۱۵ ماهه‌ی خود از زندان اوین آزاد شده بود. از دلیل بازداشت و محل نگهداری دکتر حسام فیروزی تاکنون خبری در دست نیست.

"انتفاضه سبز بر پا خواهیم کرد"

در سابقه هیچ یک از بی‌داد‌گاه‌های اسراییلی آن چه در حکم به اصطلاح دادگاه جمهوری اسلامی آمده هرگز مشاهده نشده است؛ هیچ‌گاه قضات اسراییل هیچ پیر و جوان فلسطینی را برای سنگ اندازی به اعدام محکوم نکردند. در تمام طول انتفاضه چنین چیزی سابقه ندارد. در هیچ دادگاه اسراییلی ارجاع به حکم متحجرترین خاخام‌های صهیونیست برای اعدام جوانان فلسطینی سنگ انداز به چشم نمی‌خورد؛ چنان که قاضی حکومت اسلامی به حکم کسی چون مکارم شیرازی برای اعدام محمد امین ولیان استناد کرده است. جمهوری اسلامی همه خطوط را می‌شکند تا در مقام شکنجه و اعدام و و بی عدالتی در جهان رتبه‌ای کسب کند که هیچ کس را در دنیای امروز یارای رقابت با او نیست؛ تبریک به رهبرانش!

این خون تشنگی بی استدلال، این سبوعیت بی منطق نظیر ندارد. زمانی که آرش رحمانی‌پور و محمد علی زمانی را بی‌گناه کشتند، گفتند که آن‌ها را به جرم دست داشتن در حوادث پس از انتخابات کشته‌اند. ادعایی که دروغ بودنش از روز بر همگان روشن‌تر بود. دیری نگذشت که جواد لاریجانی، در مقام نماینده قوه قضاییه به فرنگ رفت و آن‌جا به صراحت گفت که اعدام این دو تن ربطی به حوادث پس از انتخابات ندارد. معلوم شد مهم کشتن بوده است نه دلیل کشتن. معلوم شد کشتن این‌ها برای رفع عطش خون تشنگی رهبران متکبر بوده است و نه برای جلوگیری از این یا آن حادثه معلوم شد حکم به اصطلاح دادگاه برای خود آقایان هم مضحکه‌ای بیش نیست.

اگر امروز جمهوری اسلامی می‌خواهد با ما آن کند که اسراییل با فلسطینیان نکرد، پس باید منتظر باشد که ما هم با او چنان کنیم که فلسطینیان با اسراییلیان نکرده‌اند. برپا کردن انتتفاضه سبز و شکست سر هر مزدوری در هر جا که باشد نخستین پاسخ ما به اعدام احتمالی محمد امین ولیان خواهد بود. قسم خواهیم خورد که هم‌چون او فریاد مرگ بر دیکتاتور تا محو دیکتاتوری از زبان و قلم‌مان نیفتد. دیکتاتور شب آرام نخواهد داشت و روز خوش نخواهد دید اگر باز هم بیش از این دست در خون جوانان ما کند.

همه ما محمد امین ولیان هستیم. همه ما آرش رحمانی‌پور و محمد علی زمانی هستیم. همه ما ندا و سهراب و محس و رامین هستیم. ما همه یک تنیم در برابر پیکر معفن وپوسیده استبداد. سنگ‌های ما روزی نه چندان دور این مجسمه تعفن و دروغ را از هم خواهد پاشید. به امید آن روز.

Dr. Parsabenab in Montreal