نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۹۵ شهریور ۲۸, یکشنبه

جواد به همراه فرزندانش برای کار به کوره آجرپزی آمده است. همسر و فرزند نوزاد وی به علت مریضی در بیمارستان بستری هستند. در نیمه نخست هر سال تعدادی از اهالی مناطق جنوبی خراسان رضوی برای کار در کوره های آجرپزی به منطقه «قرقی» در حاشیه شهر مشهد مهاجرت می کنند

کار و زندگی در کوره های آجرپزی

- مشهد - جواد به همراه فرزندانش برای کار به کوره آجرپزی آمده است. همسر و فرزند نوزاد وی به علت مریضی در بیمارستان بستری هستند. در نیمه نخست هر سال تعدادی از اهالی مناطق جنوبی خراسان رضوی برای کار در کوره های آجرپزی به منطقه «قرقی» در حاشیه شهر مشهد مهاجرت می کنند.این کارگران به همراه همسر و فرزندان خود طی شش ماه اقامت در یک اتاق کوچک زندگی می کنند. 

8
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

اهمیت احیای تالاب گاوخونی هم‌پایه دریاچه ارومیه است

تالاب گاوخونی

اصفهان-رئیس مجمع نمایندگان اصفهان گفت:باتوجه به تاثیر خشکی گاوخونی در آب وهوای تمامی استانهای مجاور اصفهان، اهمیت احیای این تالاب هم‌پایه دریاچه
اظهار داشت: بارها در جلسه با دولتی‌ها و مجلس به این نکته اشاره کرده‌ایم که اهمیت احیای تالاب گاوخونی کمتر از دریاچه ارومیه نیست اما متاسفانه به این امر توجه کافی نشده و با فاصله زمانی بسیار از این احیای این دریاچه به تازگی شاهد تدوین برنامه‌ای برای احیای تالاب هستیم که البته با سرعت مناسب نیز پیشرفت نداشته است.
وی افزود: احیای دریاچه ارومیه از اهمیت وافری برخوردار است اما سرنوشت تالاب گاوخونی نیز دارای اهمیت زیادی از نظر تعدیل آب و هوایی و آثار محیط زیستی در تمام کشور است.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: به طور معمول تالاب‌ها خاصیت تصفیه فاضلاب را دارند به شرط اینکه آب جاری به آنها وارد شود اما اکنون به دلیل اینکه تنها فاضلاب و پساب کارخانه‌جات به تالاب گاوخونی راه پیدا کرده این خاصیت از دست رفته است.
 عزم جدی برای احیای سریع  تالاب گاوخونی وجود ندارد
وی ادامه داد: بر این اساس گردو خاک ناشی از خشک شدن تالاب بیماری‌زا و موجب بیماری‌های تنفسی و ابتلا به سرطان است و این ریزگردها با باد به تمامی استان‌های مجاور و نه فقط اصفهان پراکنده می‌شود.
حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: مشخص نیست به چه دلیل عزم جدی برای احیای سریع این تالاب وجود ندارد اما می‌توان گفت این امر به همان اصفهان ستیزی معروف برمی‌گردد که مدت‌هاست در دولت و مجلس قبلی و فعلی شاهد آن هستیم و هنور هیچ مسئولی نتوانسته است در این ارتباط چندان موثر واقع شود.

First Case, Second Case - Abbas Kiarostami (1979) [Full Movie] - قضیه شک...

Homework - Abbas Kiarostami (1989) [Full Movie] - مشق شب - عباس کیارستمی

خانه دوست کجاست؟

A Wedding Suit - Abbas Kiarostami (1976) [Full Movie] - لباسی برای عروس...

زیر درختان زیتون Through the Olive Trees 1994

Ten (Abbas Kiarostami, Iran, 2002) PART 1

صدای جلال آل احمد که بخشی از داستان نون والقلمش را می خواند



صدای جلال آل احمد که بخشی از داستان نون والقلمش را می خواند



صدای جلال آل احمد که بخشی از داستان نون والقلمش را می خواند