نگاهي به...

هر آنچه منتشر ميشود به قصد و هدف آگاهی رسانی و روشنگری است۰ ما حق "آزاد ی بيان" و" قلم" را جزء لاينفک مبارزه خود ميدانيم! ما را از بر چسب و افترا زدن باکی نيست! سلام به شهدای خلق! سلام به آزادی!

۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

همسر گلرو: توان پرداخت مبلغ وثیقه پانصد میلیونی را هم نداريم




خبرگزاری هرانا - وحيد لعلی‌پور، همسر مهديه گلرو، در اظهارنظری در باره‌ آخرين تحولات پرونده‌ی همسرش گفته‌است: "بالاخره بعد از کلی رفت‌وآمد مادر مهديه گلرو توانست با قاضی پرونده (آقای پيرعباس) ديدار داشته‌باشد و علی‌رغم اين که وضعيت را برای ايشان تشريح کرده‌، وی تنها ۲۰۰ ميليون از وثيقه را کم کرده‌است.
وی ادامه داد:مشکل اين‌جاست که توديع وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی نيز از توان ما خارج است و الا حتی يک لحظه هم درنگ نمی‌کرديم و نمی‌گذاشتيم يک شب بيش‌تر مهديه عزيزم در بند بماند.
همسر گلرو افزود:ما چاره‌ای نداريم جز اين‌که ببينيم آيا دادگاه راضی می‌شود وثيقه‌ای را که خانواده مهديه به سختی تهيه کرده‌اند قبول کند يا نه؟"

احضار کاوه رضائی به شعبه اجرای احکام

کمیته گزارشگران حقوق بشر - شعبه اجرای احکام شهرستان هشتگرد در استان تهران، کاوه رضائی را به منظور اجرای حکم یک سال و نیم حبس تعزیری احضار کرد.
پیشتر، شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم یک سال و نیم حبس تعزیری این فعال دانشجویی را عینا تایید کرده بود.
کاوه رضائی از فعالان سابق انجمن اسلامی دانشجویان همدان و عضو کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز بنا بر شکایت مطروحه توسط وزارت اطلاعات به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» و «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» با استناد به مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی، در دادگاه انقلاب کرج به ترتیب به شش ماه و یک سال زندان محکوم شده بود.
وی در اواخر سال ۸۷ توسط ماموران وزارت اطلاعات شهرستان هشتگرد دستگیر و به وزرات اطلاعات همدان انتقال داده شده و پس از ۹ روز بازداشت با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد. رضایی در شهریور ماه ۸۸ نیز بازداشت شد و پس از دو روز با قرار کفالت آزاد گردید. همچنین،‌ رضائی در ابتدای سال ۸۷ از دانشگاه بوعلی سینای همدان اخراج شد.